abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2006 @ 07:35:33 #51
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38111369
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 04:07 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ik ben een vrouw hoor.
[..]
Geeft niet Ratelslangetje, dan leggen we het gewoon nog een keer uit
quote:
Dus dit vliegtuig is van het één op het andere moment van hoogte veranderd,.(lekker voor de passagiers),of toevallig alleen dat ene stukje (omcirkeld) is warmer dan de rest?Dat gaat er bij mij niet in,hoe graag ik het ook zou willen.
Kijk hoe dik die trail is.
[afbeelding]
The_stranger heeft eigenlijk alles al gezegd en uitgelegd hoe contrails langzaam van vorm veranderen nadat ze ontstaan zijn. Het blijven ijsdeeltjes die onder invloed van de atmosfeer aan het bewegen zijn.

Dan zijn er nog contrails die gemaakt worden door jachtvliegtuigen die in de hogere luchtlagen eigen oefengebieden hebben (Temporary Reserved Areas, TRA's ten Noorden van de Waddeneilanden). In deze TRA's worden bijna dagelijks air combat trainingen gedaan, waarbij meerdere vliegtuigen wel snel van hoogte en snelheid wisselen. Dit soort contrails blijft extreem lang hangen en de resultaten kunnen dagen later nog in andere delen van Europa waargenomen worden. Jouw plaatje lijkt daarvandaan te komen, te zien aan het 'vraagteken-achtige' contrail dat te zien is. Verkeersvliegtuigen vliegen bijna nooit de grote bochten (meer dan 180 graden) die je op jouw foto kunt zien.

Ratelslangetje, denk eens na over het volgende: waarom zijn stapelwolken aan de bovenkant bol maar hebben ze aan de onderkant zo'n recht vlak ? Zou dezelfde geheime organisatie die die chemtrails maakt ook de wolken aan de onderkant zo recht afsnijden ? [antw: zelfde effect als bij contrails, namelijk dat zowel contrails als wolken alleen onder hele speciale omstandigheden kunnen ontstaan en wat jij waarneemt is precies het grensvlak tussen wel/niet]

Circle
  † In Memoriam † dinsdag 23 mei 2006 @ 09:19:22 #52
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_38112711
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 06:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Weet je het zeker, aangezien het volgende stukje aangeeft van niet
[..]
Ik belandde vannacht op een site waar ik jou tegenkwam.
Ik heb haast met schaamte en soms hard lachend het topic van dat forum doorgelezen.
Hoe daar de vloer werd aangeveegd met chemtrail-believers (en dan vooral Fokkers) was niet mals.
quote:
Het geeft wel een leuk gesprek in de cockpit als je weer eens op FL nogwat een chem/contrail ziet verschijnen
Het is je gegund hoor.
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 07:35 schreef Circle het volgende:

[..]

Geeft niet Ratelslangetje, dan leggen we het gewoon nog een keer uit
[..]
quote:
Dan zijn er nog contrails die gemaakt worden door jachtvliegtuigen die in de hogere luchtlagen eigen oefengebieden hebben (Temporary Reserved Areas, TRA's ten Noorden van de Waddeneilanden). In deze TRA's worden bijna dagelijks air combat trainingen gedaan, waarbij meerdere vliegtuigen wel snel van hoogte en snelheid wisselen. Dit soort contrails blijft extreem lang hangen en de resultaten kunnen dagen later nog in andere delen van Europa waargenomen worden. Jouw plaatje lijkt daarvandaan te komen, te zien aan het 'vraagteken-achtige' contrail dat te zien is. Verkeersvliegtuigen vliegen bijna nooit de grote bochten (meer dan 180 graden) die je op jouw foto kunt zien.
Circle
Beste Circle, deze foto's heb ik vanuit mijn woning in de binnenstad van Almelo (twente) gemaakt.
Wa jij nu stelt vind ik nog veel enger dan het (belachelijke) idee om gehersenspoeld te worden door chemische zooi.
Ze gaan toch geen dagelijkse air-combat trainingen houden boven de bebouwde kom?


Ik geloof niet in Illuminatieverhaaltjes of andere complottheorieen,zo'n tpe ben ik helemaal niet.
Maar nu snap ik het even niet meer.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  dinsdag 23 mei 2006 @ 09:41:24 #53
40822 junkie19
afgekickt!
pi_38113229
Video over chemtrails protest:
http://www.nbc4.tv/video/9246197/detail.html

Docu over chemtrails:
http://www.worldwithoutparasites.com/codsmall.rm

Topic over chemtrails:
http://www.ethericwarriors.com/main/index.php?page=forums&action=topic&t=273

Het begint wel intressant te worden, steeds meer en meer mensen worden wakker.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 10:29:38 #54
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38114564
Hi Ratelslangetje,

Los van complottheorieen enz is dit verhaal over contrails best lastig voor te stellen als je niet ingevoerd bent in de materie. Hopelijk kan het volgende je de situatie een beetje verduidelijken:

Dimensies.
De contrails op jouw foto hangen waarschijnlijk op een hoogte van 9 tot 10 kilometer. Laten we voor het gemak even 10 km aanhouden. Zo op het oog schat ik in dat je die contrails onder een hoek van 25 graden met het aardopp ziet. Dat betekent dat de afstand tussen jouw fotopositie en de plek op aarde recht onder de contrail ongeveer 10 / tan(25 deg) = 21 kilometer is. Dat is verder weg dan je denkt: Vliegbasis Twenthe (hoewel buiten gebruik) ligt op 20 km van je huis bijvoorbeeld.

Persistentie.
Zoals eerder gezegd, zijn contrails een verzameling ijsdeeltjes. Die ijskristallen zullen vlak na het ontstaan nog dicht bij elkaar blijven, maar je ziet ze na verloop van tijd uitwaaieren. Hierdoor worden de contouren van de contrails steeds waziger, totdat ze niet echt meer te zien zijn vanaf de grond. De ijskristallen gaan na het ontstaan een eigen leven leiden en kunnen bijna alle richtingen op bewegen. De hoofdrichting is naar beneden vanwege de zwaartekracht (vallen), waardoor ze in warmere lucht terechtkomen en smelten. De lucht op grote hoogte is niet stabiel. Het is een massa waarin turbulentie en convectie plaatsvindt, maar die in zijn geheel ook nog eens met grote snelheid verplaatst. Onder de juiste omstandigheden kunnen horizontale snelheden van wel 800 km/uur optreden, wat betekent dat een luchtdeeltje na een uur dus 800 km verder terug te vinden is. Kortom: de contrails die je ziet, komen van hele andere plaatsen en worden onder invloed van de luchtbeweging over de aarde verplaatst.

Air Combat training boven de bebouwde kom.
Maak je niet ongerust, dat komt nooit voor. Het vliegen van ACM missies is aan strikte regels gebonden. Een ACM missie begint ook pas als je in de aangewezen area bent (bijvoorbeeld die TRA's tussen de zuidkust van Noorwegen en de Nederlandse Waddeneilanden. Deze area heeft een upper en lower boundary (zeg maar hoogtes) waarbinnen je moet blijven. Niet hoger en zeker ook niet lager! Juist vanwege het karakter van ACM missies zal je deze TRA's in Nederland niet boven het land aantreffen maar alleen maar boven zee. Het komt wel eens voor dat fighters een kortdurende dogfight uitvoeren boven het land, maar in dat geval is dat altijd volledig onder toezicht van gevechts- en verkeersleiding, met monitoring via radar.

Hopelijk heb je hier wat meer aan, want het is niet de bedoeling dat je je meer zorgen maakt dan nodig. Chemtrails bestaan feitelijk niet, contrails zijn dagelijkse kost. Contrails zijn niet gevaarlijk en kunnen zelfs nu en dan mooie foto's opleveren.

Greetz,
Circle
pi_38115245
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:29 schreef Circle het volgende:
Contrails zijn niet gevaarlijk en kunnen zelfs nu en dan mooie foto's opleveren.
Luchtvaartcirrus is niet 'onschuldig'
http://www.contrails.nl/c(...)dse%20tekst%2001.htm

Contrails zijn niet zo onschuldig als men denkt (áls men denkt). In vliegtuigwolken vinden chemische reacties plaats, waar nog weinig over bekend is. De eind- en afvalprodukten zijn echter ongewenst. Deze chemische industrie hoog in de de ooit blauwe lucht wordt met subsidies en fiscale faciliteiten in stand gehouden.
De luchtvaart moet groeien, vindt ook onze regering. Vliegen moet goedkoop blijven, vindt bijna iedereen. Onze economie en onze levensstijl zijn daarvan afhankelijk. Zo ging het ook met de bio-industrie van varkens en kippen, ondanks mest, stank, verzuring en watervervuiling. En ondanks alle waarschuwingen en protesten.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_38117015
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:26 schreef Circle het volgende:
Ik kijk uit naar je volgende response, maar dan zonder de klassieke samenzweringselementen,
Ik had gehoop dat je me hierop zou wijzen;

On March 24, 1992, 25 nations signed the Treaty on Open Skies (TOS) in Helsinki, Finland. When fully implemented, the treaty will establish a regime of unarmed military observation flights over the entire territory of its signatory nations.

http://www.gaerospace.com(...)tConESA2001_Nock.pdf

En die vliegtuigen vliegen allemaal op......JP 8(100+)
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:37:48 #57
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38125257
Tja Resonancer (of Robert ?),

Grappig om te zien dat je nogal vaak naar een 'single source' bron verwijst (de website van R.G. van W), waarvan de auteur als een Don Quichote ten strijde trekt tegen het gevolg van de condensstrepen in de lucht. Mijn korte samenvatting van die website: losse flodders, bijeengeraapte 'text bites' door een gemankeerde niet-fysicus of meteoroloog, overgoten met een sausje van 'ik ben normaal en de wereld is gek... maar ze geloven me niet'. Prachtig om eens doorheen te kijken, maar verder niet echt relevant voor een inhoudelijke bijdrage.

Jouw, sorry 'Die', website verwijst geregeld naar smog problemen in de gehele wereld (London, verre Oosten enz), maar het verband tussen smog en vliegtuig uitstoot is tot op heden niet aangetoond. Smog is voornamelijk uitstoot die op grondniveau (auto's, bedrijven, huishoudens enz) wordt gegenereerd en lokaal blijft hangen ten gevolge van omstandigheden zoals de lokale situatie (Los Angeles in de Basin area) of meteorologische invloeden (inversie op lagere hoogte). Veel van deze klassieke smog locaties zijn trouwens tegenwoordig sterk in effect gereduceerd, met name door het beperken van de uitstoot op grondniveau. Het vliegverkeer is sinds de laatste tientallen jaren toegenomen, terwijl de klassieke smog problematieken meer onder controle lijken te zijn. Vliegtuig uitstoot is dus wel een „contributing factor“ maar is absoluut niet de primaire oorzaak.

Zoals elke pseudo-wetenschappelijke bijdrage (/off-topic, zie tekst van Ned. Nobelprijswinnaar Gerard 't Hooft: http://www.phys.uu.nl/~thooft/theoristbad.html) wordt de ontkenning door het 'establishment' gezien als 'bewijs' voor eigen gelijk. Daarbij wordt vaak nogal selectief ge-quote, zoals op de site van Waning. Waning verwijst naar de site van het KNMI/Peter van Velthoven, Dr. van Velthuizen geeft juist aan dat e.e.a wel zou kunnen voorkomen, maar dat het effect daarvan beperkt is:
quote:
There may be changes in (non-contrail) upper level clouds: Most contrails decay after minutes to hours, but some continue to exist and are then not distinguishable anymore from natural cirrus clouds (thin upper level clouds) for the human eye. The climate effect of changes in cirrus cloud cover due to aviation are not well known.
Kortom, waarmee een vakdeskundige zelf al aangeeft dat er mechanismen zouden kunnen bestaan, maar dat het beperkt voorkomt en zelfs dan nog een onbekend effect heeft, Let wel, ik ben er van overtuigd dat ook uitlaatgassen van vliegtuigen bijdragen aan klimaateffecten maar dat gaat op dezelfde wijze als dat auto’s en fabrieken e.d. op de grond hieraan bijdragen.

Vraagje: hoeveel van de cirrus bewolking in de wereld heeft een natuurlijke oorzaak en hoeveel komt ten laste van de luchtvaart. Ben erg benieuwd naar de manier waarop zoiets gemeten wordt en wat de uitkomsten zijn. Dan pas kunnen we bepalen of de bijdrage van de luchtvaart oorzaak of gevolg zijn van het feit dat jouw foto’s regelmatig cirrus bewolking laten zien. Het was mij in ieder geval niet opgevallen dat er tegenwoordig meer overcast/cirrus is dan ‚vroeger’.

Waar ik niet in geloof is de stelling dat er ‘entiteiten’ bestaan die willens en wetens chemicaliën uitstoten over de hoofden van de wereldbevolking, al dan niet met een duister plan om de wereldorde te beinvloeden.

Groet,
Circle

PS zag net je bijdrage over het Open Skies verdrag. Ik begrijp serieus niet waarom je dat te berde brengt en dat verklaart ook waarom ik je er niet op gewezen heb. Heeft niets met de NATO te maken, maar is een afspraak tussen landen om o.a. inspectievluchten boven elkaars grondgebied te maken, op zoek naar de mate waarin deze landen zich aan de ontwapeningsverdragen houden. De vliegtuigen volgen vastgestelde routes en hebben permissie om militaire objecten te filmen/fotograferen. Aangezien het militaire vliegtuigen zijn van deelnemende landen, vliegen ze inderdaad op JP8, dat is namelijk het spul waar ze anders ook altijd op vliegen. De reden dat hier militaire vliegtuigen voor genomen worden, ligt in het feit dat de regeringen van de deelnemende landen deze vliegtuigen gewoon kunnen aanwijzen voor dit soort missies, i.t.t. het inhuren van civiele vliegtuigen. Daarnaast zijn militaire vliegtuigen vaker wat geschikter om specifieke camera’s op of onder te monteren.

Ik herhaal: teveel samenzweringspilletjes zijn echt niet goed voor een mens…..

[ Bericht 0% gewijzigd door Circle op 23-05-2006 15:56:26 ]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 16:01:10 #58
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38126096
Voor 't geval de link naar Van 't Hooft niet werkt, hierbij een kleine quote uit zijn verhaal over pseudo-wetenschappers:
quote:
On your way towards becoming a bad theoretician, take your own immature theory, stop checking it for mistakes, don't listen to colleagues who do spot weaknesses, and start admiring your own infallible intelligence. Try to overshout all your critics, and have your work published anyway. If the well-established science media refuse to publish your work, start your own publishing company and edit your own books. .... Accuse all your critics of the short-sightedness that you actually suffer too much from yourself. It is easy and pleasant, it does not require the hard work of checking and re-checking your results, and if you are sufficiently eloquent, you might even gather some admirers
Greetz,
Circle
  † In Memoriam † dinsdag 23 mei 2006 @ 18:30:03 #59
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_38131523
Mag ik The_stranger ,en dan vooral Circle hartelijk bedanken voor deze verhelderende uitleg.
Ik blijf dit topic gewoon volgen, die trails blijven me toch op de één of andere manier fascineren.
Ook al is het een gewoon, doodnormaal ,onschuldig fenomeen.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_38132691
Ik vind het prachtig.. Junkie is hier de enige die daadwerkelijk gelooft in chemtrails en ik sluit me er bij aan.. de wetenschap kan nog met zoveel mooie oplossingen komen, het bewijst voor mij NIETS!

De waarheid weet ik niet, maar ga bv eens op zoek naar wat er tegenwoordig allemaal in benzine zit (en dan ook JP-5 of JP-8).. en dan zul je zien dat dit geheim is. En als je op chemtrails zoekt, kom je alleen maar 2 soorten bronnen tegen: 1) conspiracies 2) sceptische (wetenschappelijke) verhalen die alles ontkrachten.

Nou is dit voor mij slechts een onderdeel binnen een groter geheel. De farmaceutische industrie bijvoorbeeld, het militair-industriëel complex.. allemaal in handen van enkele grote firma's.

Maar dat is plain and simple marktwerking, of niet?
Pas als je alles in verband met elkaar brengt, dus bv 9/11, madrid, londen, de ingevoerde wetten, de oorlogen in irak en afghanistan, de huidige staat in de wereld enz.. kun je pas wat zeggen over de ware toedracht. Zolang mensen zich beperken tot een enkele bron (wat zowel voor de conspiracies als de wetenschappelijke bronnen geldt), blijft men in een cirkel zoeken...

Mijn wereld is al een stuk groter en interessanter geworden, maar wanneer ik dit zal uitleggen.. word ik waarschijnlijk niet begrepen. Dat is niet erg. Er zijn er enkelen als junkie hier in het topic, die dezelfde weg als ik hebben gekozen. Niet altijd makkelijk, niet altijd de beste keuze, maar het is in ieder geval onze eigen keuze geweest. Of dat van alle wetenschappers te zeggen valt laat ik in het midden..

Wie zijn de grootste na-apers; De wetenschappers of de conspiracy-denkers?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_38133331
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:37 schreef Circle het volgende:
Tja Resonancer (of Robert ?),

PS zag net je bijdrage over het Open Skies verdrag. Ik begrijp serieus niet waarom je dat te berde brengt en dat verklaart ook waarom ik je er niet op gewezen heb. Heeft niets met de NATO te maken,

Ik herhaal: teveel samenzweringspilletjes zijn echt niet goed voor een mens…..
Robert? Wat je wil Jan Klaas(en).

De Nato heeft niks met TOS te maken.

Zal wel toeval zijn dit?
The Treaty was negotiated by the then-members of NATO and the Warsaw Pact, and was signed in Helsinki, Finland, on March 24, 1992. The United States ratified it in 1993. The Treaty entered into force on January 1, 2002.
http://www.state.gov/t/ac/rls/fs/12691.htm

En de UASF heeft zeker ook niks met de NATO te maken?

zo nu ff n pilletje.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:09:08 #62
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_38135269
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 19:05 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik vind het prachtig.. Junkie is hier de enige die daadwerkelijk gelooft in chemtrails en ik sluit me er bij aan.. de wetenschap kan nog met zoveel mooie oplossingen komen, het bewijst voor mij NIETS!

De waarheid weet ik niet, maar ga bv eens op zoek naar wat er tegenwoordig allemaal in benzine zit (en dan ook JP-5 of JP-8).. en dan zul je zien dat dit geheim is. En als je op chemtrails zoekt, kom je alleen maar 2 soorten bronnen tegen: 1) conspiracies 2) sceptische (wetenschappelijke) verhalen die alles ontkrachten.
3)
Eigen redenatie. Zelf nadenken en dingen die je ooit geleerd hebt, ook toepassen.
Afwegen wat logisch is en wat niet.
quote:
Nou is dit voor mij slechts een onderdeel binnen een groter geheel. De farmaceutische industrie bijvoorbeeld, het militair-industriëel complex.. allemaal in handen van enkele grote firma's.

Maar dat is plain and simple marktwerking, of niet?
Pas als je alles in verband met elkaar brengt, dus bv 9/11, madrid, londen, de ingevoerde wetten, de oorlogen in irak en afghanistan, de huidige staat in de wereld enz.. kun je pas wat zeggen over de ware toedracht. Zolang mensen zich beperken tot een enkele bron (wat zowel voor de conspiracies als de wetenschappelijke bronnen geldt), blijft men in een cirkel zoeken...
Dit heeft niets met wetenschap te maken, maar met politiek.
Als je wilt kun je zelf meten wat er in de lucht gebeurd. Daar heb je spectrofotometers voor, je hoefd niet eens naar 10 km te vliegen om te weten wat de samenstelling van de lucht is.
Hoe zouden ze anders weten wat de samenstelling van de zon/sterren is.
quote:
Mijn wereld is al een stuk groter en interessanter geworden, maar wanneer ik dit zal uitleggen.. word ik waarschijnlijk niet begrepen. Dat is niet erg. Er zijn er enkelen als junkie hier in het topic, die dezelfde weg als ik hebben gekozen. Niet altijd makkelijk, niet altijd de beste keuze, maar het is in ieder geval onze eigen keuze geweest. Of dat van alle wetenschappers te zeggen valt laat ik in het midden..

Wie zijn de grootste na-apers; De wetenschappers of de conspiracy-denkers?
Bij wetenschap kun je altijd zelf nadoen wat er onderzocht is. Is iets wetenschappelijk bewezen, dan is er een theorie of een praktijk test beschreven. En een ieder die dat nadoet moet tot dezelfde conclusie komen. Zolang dit zo is, en niemand komt met een betere theorie en test, dan is dit de waarheid. Vandaar ook dat waarheden wel eens kunnen veranderen.
Hebben conspiracy denkers ooit iets bewezen?
Nee, want als ze wel iets bewezen hebben, dan is via wetenschap.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_38135736
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:37 schreef Circle het volgende:

KNMI/Peter van Velthoven, Dr. van Velthuizen geeft juist aan dat e.e.a wel zou kunnen voorkomen, maar dat het effect daarvan beperkt is:
[..]

Kortom, waarmee een vakdeskundige zelf al aangeeft dat er mechanismen zouden kunnen bestaan, maar dat het beperkt voorkomt en zelfs dan nog een onbekend effect heeft.
volgens de "vakdeskundige" Velthovenhuizen? is het effect onbekend en tegelijkertijd beperkt?
Ik heb bronnen die n heel andere mening zijn toegedaan, onbekend o.k maar beperkt lijkt me 'n voorbarige uitspraak.


NASA scientists have found that cirrus clouds, formed by contrails from aircraft engine exhaust, are capable of increasing average surface temperatures enough to account for a warming trend in the United States that occurred between 1975 and 1994.
http://www.nasa.gov/home/(...)_clouds_climate.html
Maar ben het met je eens hoor, niks is zeker, helemaal als je iets 100% zeker wilt weten.

Aircraft produce up to 4 percent of the annual global CO2 emissions from fossil fuels near the Earth's surface as well as at higher altitudes (25,000 to 50,000 feet). Scientists are still studying the effects of increased amounts of CO2 near the Earth's surface and in the upper atmosphere.
http://www.nasa.gov/centers/glenn/about/fs10grc.html

Maar laten we maar gewoon lekker zo doorgaan tot we zeker weten dat het ernstig is.

n ingredientje wat niet meer in Benzine zit maar nog wel in Jet Fuel
http://www.atsdr.cdc.gov/tfacts37.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_38136248
Op dinsdag 23 mei 2006 20:09 schreef Knarf het volgende:
quote:
Dit heeft niets met wetenschap te maken, maar met politiek.
Als je wilt kun je zelf meten wat er in de lucht gebeurd. Daar heb je spectrofotometers voor, je hoefd niet eens naar 10 km te vliegen om te weten wat de samenstelling van de lucht is.
Hoe zouden ze anders weten wat de samenstelling van de zon/sterren is.
ja hoor Knarfje, en iedereen heeft de vrije beschikking over zo'n apparaat?
Waarom zou men van die dure apparaten in o.a. Cessna's laden om metingen aan Aerosolen te doen?
http://www.cmdl.noaa.gov/(...)ap/aerosol_syst.html

VERS van de Pers.
Channel 4 news @ 11pm
Tuesday, May 23 rd

It will be covering a small town in Northern California and how everyone is getting sick from this aerial spraying that is actually going across the country and globe.
http://mfile.akamai.com/1(...)519/9246197.200k.asx
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:37:38 #65
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_38136333
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:21 schreef Resonancer het volgende:

[..]

volgens de "vakdeskundige" Velthovenhuizen? is het effect onbekend en tegelijkertijd beperkt?
Ik heb bronnen die n heel andere mening zijn toegedaan, onbekend o.k maar beperkt lijkt me 'n voorbarige uitspraak.


NASA scientists have found that cirrus clouds, formed by contrails from aircraft engine exhaust, are capable of increasing average surface temperatures enough to account for a warming trend in the United States that occurred between 1975 and 1994.
http://www.nasa.gov/home/(...)_clouds_climate.html
Maar ben het met je eens hoor, niks is zeker, helemaal als je iets 100% zeker wilt weten.

Aircraft produce up to 4 percent of the annual global CO2 emissions from fossil fuels near the Earth's surface as well as at higher altitudes (25,000 to 50,000 feet). Scientists are still studying the effects of increased amounts of CO2 near the Earth's surface and in the upper atmosphere.
http://www.nasa.gov/centers/glenn/about/fs10grc.html

Maar laten we maar gewoon lekker zo doorgaan tot we zeker weten dat het ernstig is.

n ingredientje wat niet meer in Benzine zit maar nog wel in Jet Fuel
http://www.atsdr.cdc.gov/tfacts37.html
Klopt. Het zat in benzine, nu niet meer.
Mijn vraag is dan, hoe erg is dit voor de mensheid geweest. Zijn wij als mensheid veranderd?
Although very little is known about the effects from breathing 1,2-dibromoethane over a long period of time, some male workers had reproductive effects including damage to their sperm. No other long-term effects are known in people.
En dit zijn dus mensen geweest die in een werkomgeving met een erg hoge concentratie van dit spul gewerkt hebben.
Nu wordt deze stof in minime hoeveelheid geloost (want er komt altijd wel onverbrande delen JP-8 in de lucht). En dat in een luchtlaag die bijna geen contact maakt met de aarde waar wij leven.

Mijn conclusie is dan:
Ja het is erg, want er zal nog steeds een beetje van die zooi op aarde komen, maar dit is zo miniem dat ik mij daar niet echt zorgen over maak. De vervuiling via auto's was vele malen groter en veel minder vruchtbaar zijn we daar nu ook weer niet van geworden. Een strakke spijkerbroek is ook slecht voor je sperma, ga je je daar ook zo druk over maken?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:48:00 #66
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_38136772
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:35 schreef Resonancer het volgende:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:09 schreef Knarf het volgende:
[..]

ja hoor Knarfje, en iedereen heeft de vrije beschikking over zo'n apparaat?
Waarom zou men van die dure apparaten in o.a. Cessna's laden om metingen aan Aerosolen te doen?
http://www.cmdl.noaa.gov/(...)ap/aerosol_syst.html
(Klein foutje, geen fotospectrometer, spectrometer)

Omdat je aerosolen niet meet met een spectrometer.
Aerosolen zijn 'vloeistof' deeltjes. (soort regen, maar dan van een willekeurige vloeibare stof).
Met een spectrometer, meet je moleculen.
quote:
VERS van de Pers.
Channel 4 news @ 11pm
Tuesday, May 23 rd

It will be covering a small town in Northern California and how everyone is getting sick from this aerial spraying that is actually going across the country and globe.
http://mfile.akamai.com/1(...)519/9246197.200k.asx
Some people claim they got sick.


En doe eens niet zo neerbuigend.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_38139302
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:48 schreef Knarf het volgende:

[..]

(Klein foutje, geen fotospectrometer, spectrometer)

Omdat je aerosolen niet meet met een spectrometer.
Aerosolen zijn 'vloeistof' deeltjes. (soort regen, maar dan van een willekeurige vloeibare stof).
Met een spectrometer, meet je moleculen.
[..]

Some people claim they got sick.


En doe eens niet zo neerbuigend.
sorry Knarf. ik zal het je weglaten, was niet mijn bedoeling je te beledigen, iets waar anderen hier duidelijk wel op uit zijn. nogmaals sorry dat ik me verlaag tot hun niveau.
Maar je zegt het zelf al, verschillende metingsmethode's, ik wil alleen maar zeggen dat jouw stelling dat alle onderzoek ook door mijzelf te doen is en makkelijk reproduceerbaar is ver van de werkelijkheid is. Als ik de zoon van Bill gates o.i.d was dan misschien wel. Mij ontbreken echt de middelen om metingen aan Aerosolen te verrichten. Want voor de duidelijkheid daar heb ik het hier over.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_38139878
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Knarf het volgende:
Mijn vraag is dan, hoe erg is dit voor de mensheid geweest. Zijn wij als mensheid veranderd?
. Een strakke spijkerbroek is ook slecht voor je sperma, ga je je daar ook zo druk over maken?
Dat zal altijd gissen blijven. Wie weet hoe gezond iedereen had kunnen zijn zonder die chemische troep?
Astma, Kanker, Aids, BSE zijn toch geen kleine probleempjes. Ik zeg niet dat die ziekten door uitstoot van vliegtuigen is veroorzaakt. Iemand in Amerika beweert dat BSE vnl het gevolg is van de Tjernobiel ramp. Maar ook bij die materie blijft het gissen.

Die spijkerbroek kan ik uitdoen, de lucht die ik inadem , daar kan ik mij niet aan ontrekken.
En wie zegt dat ik me druk maak, of is hier posten je druk maken?
Er zijn zaken waar ik me veel drukker over maak. Verarmd Uranium bijv.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:37:13 #69
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38153808
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 19:05 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik vind het prachtig.. Junkie is hier de enige die daadwerkelijk gelooft in chemtrails en ik sluit me er bij aan.. de wetenschap kan nog met zoveel mooie oplossingen komen, het bewijst voor mij NIETS!
Mooi he, geloven.... Hoef je je niets meer aan te trekken van de feiten en van de bewezen theorieen. Lijkt zo wel een beetje op spookrijden: 'hoezo spookrijder gesignaleerd... ik zie er hier wel tientallen...'

Dream on my friend en laat je door de wetenschap niets wijsmaken, Als het je uitkomt, verzin je er gewoon weer een kaboutertje bij dat al die smerige chem-deeltjes zomaar uit de lucht opveegt. Alleen jammer dat het militair-industrieel complex die kaboutertjes telkens laat ontvoeren door de CIA

...of gooi ik nu alles door elkaar
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:58:11 #70
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38154481
On a slightly more serious note:
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:21 schreef Resonancer het volgende:

[..]

volgens de "vakdeskundige" Velthovenhuizen? is het effect onbekend en tegelijkertijd beperkt?
Ik heb bronnen die n heel andere mening zijn toegedaan, onbekend o.k maar beperkt lijkt me 'n voorbarige uitspraak.
Ja, is simpel: onbekend zegt iets over het mechanisme erachter, terwijl beperkt aangeeft dat de gevolgen nagenoeg nihil zijn. Kan dus erg eenvoudig tegelijkertijd bestaan en sluit elkaar niet uit. Oh ja... niet helemaal goed opgelet bij het spellen van de naam Van Velthoven. Dank voor je correctie.
quote:
NASA scientists have found that cirrus clouds, formed by contrails from aircraft engine exhaust, are capable of increasing average surface temperatures enough to account for a warming trend in the United States that occurred between 1975 and 1994.
http://www.nasa.gov/home/(...)_clouds_climate.html
Maar ben het met je eens hoor, niks is zeker, helemaal als je iets 100% zeker wilt weten.
Als je de samenvatting leest, zie je dat de verwachte invloed van contrails op 'luchtvaartcirrus' neerkomt op 1% per 10 jaren. Dat is dus een toename van 3.03% in de afgelopen 30 jaar. ERG knap als je dat hebt kunnen vaststellen dmv foto's. Het rapport voegt er tevens aan toe dat : "During the same period, warming occurred in many other areas where cirrus coverage decreased or remained steady," Er is dus nog steeds geen causaal verband vastgesteld tussen global warming en contrail remains in de lucht. Tenslotte zou je het boek van Lomborg (http://www.lomborg.com/books.htm) eens moeten lezen en dan met name het gedeelte over gebruik/misbruik van statistiek in relatie tot global warming.
quote:
Aircraft produce up to 4 percent of the annual global CO2 emissions from fossil fuels near the Earth's surface as well as at higher altitudes (25,000 to 50,000 feet). Scientists are still studying the effects of increased amounts of CO2 near the Earth's surface and in the upper atmosphere.
http://www.nasa.gov/centers/glenn/about/fs10grc.html
Oei, impressive.... tot een maximum van 4 % ten laste van de uitstoot door vliegtuigen. Ik zou me toch meer zorgen maken over die resterende 96%. Al zou je de gehele luchtvaart verbieden, dan voorkomt dat dus MAAR 4% van het totaal. Dit zegt trouwens alleen iets over het brandstof gebruik en daaraan gekoppeld de uitstoot ten laste van de luchtvaart. Wat is de significantie voor een topic over contrails/chemtrails ? Lijkt me meer thuis te horen in een forum van een milieu organisatie of zo.
quote:
Maar laten we maar gewoon lekker zo doorgaan tot we zeker weten dat het ernstig is.
Yep, want als we niet overtuigd willen worden, zal dat ook nooit gebeuren....En als de feiten onze mening tegenspreken, kunnen we nog altijd 'geloven'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Circle op 24-05-2006 14:42:25 ]
  † In Memoriam † woensdag 24 mei 2006 @ 13:20:05 #71
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_38159446
Deze kleurrijke waarheid over chemtrails staat zo vast als een huis:




Geintje.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:11:42 #72
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_38161513
quote:
Geintje.
Ratelslangetje... jij bent ECHT goed bezig ! Al dat serieuze gel.l hier op dit forum. Tijd voor wat afwisseling ;-)
pi_38161733
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:52 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Luchtvaartcirrus is niet 'onschuldig'
http://www.contrails.nl/c(...)dse%20tekst%2001.htm

Contrails zijn niet zo onschuldig als men denkt (áls men denkt). In vliegtuigwolken vinden chemische reacties plaats, waar nog weinig over bekend is. De eind- en afvalprodukten zijn echter ongewenst. Deze chemische industrie hoog in de de ooit blauwe lucht wordt met subsidies en fiscale faciliteiten in stand gehouden.
De luchtvaart moet groeien, vindt ook onze regering. Vliegen moet goedkoop blijven, vindt bijna iedereen. Onze economie en onze levensstijl zijn daarvan afhankelijk. Zo ging het ook met de bio-industrie van varkens en kippen, ondanks mest, stank, verzuring en watervervuiling. En ondanks alle waarschuwingen en protesten.
Hierin geef ik je ook 100% gelijk, contrails blijven uitlaatgassen en zolang een vliegtuig niet op waterstof "loopt", zullen er tussen de waterdeetjes ook andere verbrabdingsresten zitten.

Echter dit is natuurlijk niet anders dan de uitlaatgassen van een auto. Neem bijvoorbeeld diesel, is een van de meest giftige en vervuilende brandstoffen die we kennen en die worden vlak onder je neus uitgebraakt.

Mocht je ooit in staat zijn om het luchtruim te kiezen, ga eens op een mooie windstille zomerse dag. Je zult schrikken van de bruine/paarse/groene band troep die je ziet op ongeveer 1000 meter hoogte. Dit is de troep die op de grond geproduceerd wordt en een stuk omhoog in de atmosfeer verzamelt. Niet geheel onverwacht is deze troep het hevigste boven industrie en steden.

(Helaas) heeft onze staat van leven een groot nadeel, en dat is vervuiling. Echter de vervuiling van de luchtvaart valt in het niets vergeleken met de vervuiling van industrie en wegverkeer.

Bijkomend voordeel van de luchtvaart is dat de brandstofkosten een zeer groot deel van de totale kosten inneemt. Bijna alles in de luchtvaart staat dan ook in teken van brandstofbesparing, wat weer gunstig is voor de vervuiling... Kan ik op het moment nog niet zeggen van het wegverkeer, en met name de transport sector.

(uiteraard heeft dit niets te maken met (georganiseerde) chemtrails)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_38164791
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:37 schreef Circle het volgende:
Mooi he, geloven.... Hoef je je niets meer aan te trekken van de feiten en van de bewezen theorieen. Lijkt zo wel een beetje op spookrijden: 'hoezo spookrijder gesignaleerd... ik zie er hier wel tientallen...'

Dream on my friend en laat je door de wetenschap niets wijsmaken, Als het je uitkomt, verzin je er gewoon weer een kaboutertje bij dat al die smerige chem-deeltjes zomaar uit de lucht opveegt. Alleen jammer dat het militair-industrieel complex die kaboutertjes telkens laat ontvoeren door de CIA

...of gooi ik nu alles door elkaar
OMG... is dit nou nodig Circle Waarom kun je niet normaal reageren, maar moet je mij (en dus JEZELF! ) zo nodig belachelijk maken? Het enige wat ik zeg, is dat mensen verder moeten kijken dan wat de media,de politiek of de wetenschap of de religie hen vertelt. Maar voor heel veel mensen is het niet te verkroppen dat er nog mensen zijn die kritisch staan tov het nieuwste heilige huisje: de wetenschap

Natuurlijk is de wetenschap het meest accurate wat we momenteel hebben, maar dat wordt ook gestuurd. Trends komen en gaan in de wetenschap, de ene theorie blijft overeind, de ander valt van haar voetstuk. Ik combineer alles bij elkaar om zo mijn eigen verhaal te vinden te midden van de chaos die er is.
Dat ik kritisch ben over 9/11, chemtrails en over wat de politiek mij te vertellen heeft omtrent Iran, betekent nog niet dat mensen zoals ik niet kunnen nadenken.

Jij maakt 1 grote denkfout: je gaat er vanuit dat wij alles fantaseren.... de waarheid is anders vriend
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_38165387
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:30 schreef Boswachtertje het volgende:
Jij maakt 1 grote denkfout: je gaat er vanuit dat wij alles fantaseren.... de waarheid is anders vriend
Tot nu toe kan ik niet anders zeggen dat je inderdaad alles "fantaseert". Tot nu toe heb jij, en alle andere "gelovers" nog geen bewijs kunnen overleggen, waaruit blijkt dat wij moedwillig en met een vooropgesteld doel worden besproeid.

Dat je kritisch bent is een goede eigenschap, maar tot nu toe heb ik niets anders gezien dan vage "aanwijzingen", foutieve aannames, "theorieën" die met zuiver wetenschappelijk, en logisch nadenken weerlegt kunnen worden en ronduit leugens.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')