abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:36:22 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_37934300
Rita
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_37934444
Ik vind dat Rita het erg goed doet. Ze zet bijna niemand echt uit en wordt toch op handen gedragen. Maar andere kant hoe moeilijk is het om haar aanhang voor de gek te houden?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37934506
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik heb heel wat gemist vannacht geloof ik maaruh Als Ayaan illegaal dat paspoort heb moet ze hem inlveren en van mij part wisten 2500 VVDers er al jaren van ik hoorde het in Zembla pas en dus heeft Verdonk gelijk als ze Ayaan eruit gooit, hooguit beetje laat maarja beter laat dan nooit!!
klopt, ook al wist ze het wel, dan heeft ze het recht om AHA alsnog het land uit te zetten.
het was een goede beslissing, maar dat hoort als je in de politiek zit, dan ga ik geen complimenten geven, het is gewoon idioot wat er nu gebeurt..
ik dacht dat dat volk in de 2e kamer professionals waren met een hoog IQ die dingen konden die wij niet kunnen waardoor ze daadwerkelijk recht hebben op een hoog loon en bekendheid.
maar het is niets meer dan een groep gtst imiterende aandachtsgeile zwakzinnigen.
pi_37934577
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik heb heel wat gemist vannacht geloof ik maaruh Als Ayaan illegaal dat paspoort heb moet ze hem inlveren en van mij part wisten 2500 VVDers er al jaren van ik hoorde het in Zembla pas en dus heeft Verdonk gelijk als ze Ayaan eruit gooit, hooguit beetje laat maarja beter laat dan nooit!!
Verdonk gooit Ayaan er helemaal niet uit. Er is een paspoort afgegeven op een een niet bestaand persoon en dat heeft ze na vaststelling aan Ayaan en de 2e kamer per brief medegedeeld.
pi_37937021
Steun aan Rita??

Ja terecht als de wet uitgevoerd wordt, maar in dit geval is er naar mijn inziens veel meer aan de hand.

- Ayaan heeft al eerder aangegeven dat haar naam anders was
- Voordat je de kamer in gaat wordt je vaak nog even doorgelicht.
- Mede kamerleden en ook mensen van de VVD wisten af van haar echte naam (behalve Verdonk zoal het eruit zag).

Verdonk voert de wet uit, maar

- De feiten waren al veel langer bekend, dat Rita ze niet weet (wat ik bijna niet kan geloven) dan nog heb je IND. Waarom hebben die nooit verder onderzocht toen de zaken bekend waren?

- Screening voordat je de kamer ingaat niks aan het handje. (geen melding van onrechtmatigheden en niemand die wat opviel.

Al met al Jaren niks aan de hand, Zembla komt met oud nieuws Rita wordt wakker.
Dat Rita de wet uitvoert ok, maar heeft de IND wat ook onder Rita's beleid valt niet ontiegelijk geblunderd?

Nu ga je stemmen op Rita dan stem je op de VVD de partij die Ayaan aangenomen heeft. De partij die overal van af wist (Behalve Verdonk).

Ik heb nog nooit gestemd omdat een persoon leuk praat of goed handeld. Ik kijk eerst welke partij het beste overeenkomt met mijn zienswijze en standpunten. Pas dan ga ik bekijken of er een persoon mijn voorkeur heeft.

Ik zal dus niet op Rita stemmen of de VVD moet haar beleid anders maken.
pi_37937139
[quote]Op woensdag 17 mei 2006 23:34 schreef Positive_Thinking het volgende:
Steun aan Rita??

KLB waardig

Het heet niet voor niets STEUN hier Rita verdonk.
Afbranden is een deur verder.
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:38:06 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_37937172
Huilen dan.
pi_37937692
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:34 schreef Positive_Thinking het volgende:
- De feiten waren al veel langer bekend, dat Rita ze niet weet (wat ik bijna niet kan geloven) dan nog heb je IND. Waarom hebben die nooit verder onderzocht toen de zaken bekend waren?
Dat vind ik echt een gelegenheidsargument, als 'mevrouw Ayaan' eerder onder de loep was genomen door Verdonk dan was er ook verontwaardiging alom geweest. Immers toen Verdonk aantrad was 'mevrouw Ayaan' al lang kamerlid.

Hulde aan Rita Verdonk en dat meen ik, ze heeft bij mij echt een goede beurt gemaakt.
pi_37937876
Rita is een trut...

zo goed sidekick?
Nothing to see here, carry on
pi_37937928
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:01 schreef Yildiz het volgende:
zoiets
Tsja, als je net zo slecht zinnen kunt interpreteren als veel kamerleden dan zet je misschien vraagtekens bij die uitspraken. Daarom zal ik ze even toelichten:
quote:
AHA mag blijven
Minister had dit gezegt voordat zij op de hoogte was van het arrest van de Hoge Raad. Toen dat haar bekend werd is ze gelijk van standpunt veranderd.
quote:
AHA is geen Nederlander meer
Dat is een mogelijk voortvloeisel vanuit de jurisprudentie.
quote:
AHA mag nog 6 weken
Is de beroepstermijn die staat om tegen een uitspraak inzake het afwijzen van een naturalisatieprocedure.
quote:
AHA mag tot september
Die heb ik nooit gehoord, waar heb je die uitspraak vandaan?
quote:
ik ga het even onderzoeken
Logisch, de kamer heeft daartoe een motie aangenomen en de minister moet deze dus uitvoeren. Bovendien heeft 'mevrouw Ayaan' beroep aangetekend tegen de uitspraak van de naturalisatiedienst zoals die nu op tafel ligt.
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:12:38 #51
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37938339
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:38 schreef FuifDuif het volgende:
Rita Verdonk heeft het de afgelopen nacht zwaar te verduren gehad. Velen, vooral ook hier op fok, hebben haar vernederd, op haar gespuugd, haar beticht van oplichting en achterlijkheid. Kortom, ze is tot aan de grond toe afgebrand. En dat allemaal omdat mensen elkaar als domme schapen nablaten.

Slechts een handjevol neemt het structureel voor haar op en onder hen begeef ik mij. Ik vind dat Rita Verdonk een positief topic verdient. Een topic waarin voorstanders van haar hun steunbetuiging kunnen uiten.

Bij deze.
ach, ze is wel rechtlijni. De kritiek zou zich eigenlijk moeten richten op mensen als Zalm. Die Hirsi Ali zou prominent in beeld en in de kamer hebben gezet terwijl ze hiervan op de hoogte waren. AHA kan ik niks kwalijk nemen, Verdonk ook niet zoveel.
Al denk ik wel dat het einde oefening is voor haar.
Wat betreft de ontkenning van Verdonk dat ze van alles niks wist. Leon de winter en anderen zeggen dat ze erbij zijn geweest dat AHA het tegen Verdonk meldde. dat wordt lastig uitleggen. Verder heb ik van nature een hekel aan Verdonk, maar in deze zaak is het niet fair zoals het nu is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_37938821
Hierbij mijn steun voor mevrouw Verdonk. Zij heeft correct gehandeld. Haar geloofwaardigheid is naar mijn mening niet in het geding, maar naar aanleiding van het betreffende debat de geloofwaardigheid van veel andere politici. Ook van politici van haar eigen partij.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:40:21 #53
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37938955
de vvd is idd niet meer geloofwaardig. Ze krijgt niet mijn steun en al helemaal niet mijn stem, maar men slaat een beetje door in de reacties tegen haar. Beetje meer nuance, daar geef ik mijn steun aan.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_37939277
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:40 schreef One_of_the_few het volgende:
de vvd is idd niet meer geloofwaardig. Ze krijgt niet mijn steun en al helemaal niet mijn stem, maar men slaat een beetje door in de reacties tegen haar. Beetje meer nuance, daar geef ik mijn steun aan.
Je hebt helemaal gelijk, ik word er bijna melancholiek van, heel veel mensen laten zich meevoeren door hypes, uitspraken, de pers het lijkt een onomkeerbare trend. Soms denk ik er heel sterk over SGP te stemmen, die zijn niet schreeuwerig, maar rustig, genuanceerd en netjes.
pi_37940372
Wat een kutwijf 1ste klass, spijt me zeer....
fefesff ere erfe
pi_37940383
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:52 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat vind ik echt een gelegenheidsargument, als 'mevrouw Ayaan' eerder onder de loep was genomen door Verdonk dan was er ook verontwaardiging alom geweest. Immers toen Verdonk aantrad was 'mevrouw Ayaan' al lang kamerlid.

Hulde aan Rita Verdonk en dat meen ik, ze heeft bij mij echt een goede beurt gemaakt.
Dan ben je net zo`n apathische kloothommel...
fefesff ere erfe
pi_37940409
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 03:37 schreef motionknight het volgende:

[..]

Dan ben je net zo`n apathische kloothommel...
Ja je profileert jezelf aardig.
pi_37940589
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:59 schreef Steijn het volgende:

[..]

Tsja, als je net zo slecht zinnen kunt interpreteren als veel kamerleden dan zet je misschien vraagtekens bij die uitspraken. Daarom zal ik ze even toelichten:
[.AHA mag blijven.]

Minister had dit gezegt voordat zij op de hoogte was van het arrest van de Hoge Raad. Toen dat haar bekend werd is ze gelijk van standpunt veranderd.
Een minister van Vreemdelingen zaken die niet op de hoogste is van het summum van ons recht op het gebied van vreemdelingen zaken? Vreemd..
quote:
[.AHA is geen Nederlander meer.]

Dat is een mogelijk voortvloeisel vanuit de jurisprudentie.
Wat is het nou? Een mogelijk voortvloeisel? Een staand feit? Een constatering? Een voorlopig onderzoeksresultaat?
quote:
[.AHA mag nog 6 weken.]

Is de beroepstermijn die staat om tegen een uitspraak inzake het afwijzen van een naturalisatieprocedure.
Is dat zo? Is dat een staande beroepstermijn? Beroep waartegen trouwens? Tegen een kennelijke constatering door IND of Verdonk? Zoals de Tweede Kamer zich ook al afvroeg - waar kan je tegen in beroep gaan als het een kennelijk geconstateerd feit betreft?
quote:
[.ik ga het even onderzoeken.]

Logisch, de kamer heeft daartoe een motie aangenomen en de minister moet deze dus uitvoeren. Bovendien heeft 'mevrouw Ayaan' beroep aangetekend tegen de uitspraak van de naturalisatiedienst zoals die nu op tafel ligt.
Kan je je Zalm herinneren? Die ooit van een aangenomen motie zei "Maar we voeren hem NIET uit".
Verdonk had de motie kunnen negeren. En dan hoeft ze niet eens af te treden. Ze hoeft pas af te treden als de tweede kamer zegt dat ze aftreden zullen eisen bij niet uitvoeren.
Verdonk heeft de hele tijd gesteld dat zij geen afweging maakte, geen beslissing nam, dat de feiten duidelijk zijn. Er valt dus ook volgens die redenering niets te onderzoeken.

Ze had de motie moeten afwijzen. Misschien had de tweede kamer haar daarop prompt naar huis gestuurd, maar ik betwijfel het. Nu heeft Verdonk een paar opties:
  • Ze komt met het besluit dat het vergissing was - Hirsi Ali is wel degelijk Nederlandse.
    Lijkt me een onmogelijke optie.
  • Ze blijft bij het feit dat Hirsi Ali nooit Nederlandse geweest is maar maakt haar dat prompt alsnog.
    Lijkt me een onmogelijke optie.
  • Ze blijft bij het feit dat Hirsi Ali nooit Nederlandse geweest is maar sluit niet uit dat Hirsi Ali dat wel kan worden, ooit.
    Dan zijn we terug bij af.

Bij die laatste, en volgens mij voor Verdonk enige reële optie is de soep weer wat verder afgekoeld. Er wordt nog wat nageprutteld en gesudderd en de kous is af.

En alle komende kafkaëske denaturalisaties van mensen die zich een stuk minder kunnen verweren dan Hirsi Ali zullen gewoon verder gaan. Tenslotte hebben 'we' ook geen uitzondering gemaakt voor 'onze Ayaan'. En zo is de kring rond. We behandelen iedereen even onrechtvaardig, en dat is de hoogst haalbare eerlijkheid in dit land.
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      donderdag 18 mei 2006 @ 08:06:38 #59
    13453 6000068
    T0 B3 0R N0T T0 B3
    pi_37940913
    quote:
    Op woensdag 17 mei 2006 21:52 schreef sig000 het volgende:

In dit geval deed ze gewoon haar werk en de 2e kamer is ook netjes ingelicht na aanleiding van vragen door Dhr Nawijn.

Dat de 2e kamer velvolgens op de stoel van de rechter gaat zitten dat geeft meer 't niveau weer van onze volksvertegenwoordigers dan van Mevr Verdonk.
    Als verdonk nu eens niet zou liegen zou ze misschien wel weer mee mogen praten. Hoe vaak is dit nu al on-omstotelijk bewezen?
    T0 B3 0R N0T T0 B3
      donderdag 18 mei 2006 @ 08:09:46 #60
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_37940937
    Het is niet dat ik Rita Verdonk steun in deze. Ik vind haar beleid belachelijk en onmenselijk. Maar de Kamer heeft zich in deze van haar slechtste kant laten zien, alleen omdat het om een mede-Kamerlid gaat. Dus in deze zaak ben ik het eens met Verdonk, maar alleen vanuit het principe 'regels zijn regels'.
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')