Klote, misschien volgende keer iets van kalmeringsmiddelen zoeken?quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:36 schreef AirRaid het volgende:
gezakt
tot op het moment van instappen liep alles lekker, maar zogauw ik in de auto stapte, werd ik me een partij zenuwachtig.
ik kon mijn hoofd er totaal niet meer bijhouden waardoor ik een hoop onnodige fouten maakte. en die hebben me de nek gekost.
Balen zegquote:Op donderdag 18 mei 2006 16:36 schreef AirRaid het volgende:
gezakt
tot op het moment van instappen liep alles lekker, maar zogauw ik in de auto stapte, werd ik me een partij zenuwachtig.
ik kon mijn hoofd er totaal niet meer bijhouden waardoor ik een hoop onnodige fouten maakte. en die hebben me de nek gekost.
Naar het CBR gaan, zeggen dat je op de reservelijst wil, papiertje invullen en wachten tot het examen begint en je te horen krijgt of je mee mag doenquote:Op donderdag 18 mei 2006 16:50 schreef jorienvdherik het volgende:
op zich wil ik na morgen al theorie doen op een reservelijst ofzo
maar hoe moet ik dat aanpakken, directe nummers zijn er niet
quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:36 schreef Robin__ het volgende:
[..]
In de autos? betekend dat dat je allemaal proefritjes kan gaan maken als we over 6 weken allebei bijna tegelijk gaan slagen
Of dat dan weer net niet?
ja, dat kan gewoon op elk tijdstip dat er een examen isquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:00 schreef jorienvdherik het volgende:
oke dat kan dan ook nog om bijvoorbeeld 1 uur ?
zou het best willen, niks te verliezen. heb anders altijd maandag nog
Op mijn derde examen vroegen ze mij of ik wat had geslikt, omdat ik zo rustig was.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:01 schreef Shirley het volgende:
Misschien een idee om in de OP wat ''pilletjes'''neer te zetten voor degenen die daar behoefte aan hebben? Zoals dus de Bional Nervovit en Valeriaan?
Ja, ik zat bij de enige heftruckrijschool waar je iets moet kunnenquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:46 schreef JosvG het volgende:
[..]
Lol, was jouw heftruckexaminator wel serieus dan?!
Ik moest een klein parcours rijden, in eigen huis zelfs, met 5 anderen. 1 van die gasten had een stapel gaaskooien om laten flikkeren, en ook tegen een muur aan gereden, een ander heeft 4 van de 5 opdrachten die we kregen niet succesvol voltooid, en iedereen kreeg zijn certificaatje bij ons
Patsermodus: Ik was de enige met alle opdrachten zonder fouten/Patsermodus
Vanaf deeltje 14, pas opgezochtquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:27 schreef Fatality het volgende:
Sylvna hoevaak ben je al opgeweest? volgens mij zit je hier al vanaf deel 1 of niet?
Nou, gewoon heengaan, TIJDIG, en dan zeggen dat je op de reservelijst wilt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:50 schreef jorienvdherik het volgende:
op zich wil ik na morgen al theorie doen op een reservelijst ofzo
maar hoe moet ik dat aanpakken, directe nummers zijn er niet
Ja idd, al zit er in Bional Nervovit ook een Valeriaan Extract.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:01 schreef Shirley het volgende:
Misschien een idee om in de OP wat ''pilletjes'''neer te zetten voor degenen die daar behoefte aan hebben? Zoals dus de Bional Nervovit en Valeriaan?
Ik kon het nog net veranderenquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:49 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Verder moet er in de OP ook even vermeld staan waar 'BNOR' voor staat, net zoals de TTT er ook in uitgelegd staat.
quote:
Zet het meteen even in de Wikiquote:
quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
![]()
Maak er anders even van 'Waar staat BNOR voor? En dan niet vetgedrukt.. (dan is het net zoals bij deel over TTT)
En komt het dan ook zo in de Wiki?
Ja, ik ben perfectionistisch, ik weet het.!
quote:
quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:58 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb het nog ietsje aangepast..
.
Vond het zo raar staan dat er een vraag was ('waar staat BNOR voor?'), maar dat er geen antwoorden op werd gegeven, maar meteen naar de volgende vraag doorging.
En vorige topics toegevoegd.
Lekker gevoel is dat heh, zonder instructeur en examinator.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Idd, ben je geslaagd, heb je je daadwerkelijke rijbewijs nog steeds niet.![]()
![]()
![]()
Uiteraard gisteravond wel al even stukje getourd in m'n vriendjes auto, wel even omschakelen van een Mercedes Benz CDI C200 naar een Peugeot 106.
De koppeling net voor het aangrijpingspunt stilhouden als het stoplicht nog op rood staat, als je dan groen hebt laat je hem een klein stukje opkomen, zodat hij begint te rollen. Je geeft op dat moment een spuit gas (je moet zelf even doseren, iets meer dan je zo te horen gewend bent iig) en dan laat je de koppeling rustig verder los. Dan trek je lekker vlot wegquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:01 schreef Thrilled het volgende:
khad vanmiddag weer 2 uurtjes, hij gooide er weer een hellingproef erin, ik duwde de handrem niet helemaal los waardoor er een alarmpje afging.. hij ging verders wel goed, kwam vooruit, keek goed, alleen die handrem
bochtje achteruit, recht achteruit rijden, en een halve draai ging ook allemaal goed.. volgende les de snelweg op
mijn verbeterpunten zijn het kijken, 10 meter voor de bocht klaar zijn met schakelen en kijken.. af en toe die nacontrole..
even een vraagje.. hoe kan ik nou het beste optrekken? voor een stoplicht ben ik al zenuwachtig omdat ik weet dat ik langzaam optrek.. ik laat mn koppeling langzaam opkomen omdat ik bang bent dat hij anders uitvalt, en als ik een beetje rij geef ik langzaam gas bij, maar dan is iedereen al me voorbij of zit op mn achterbumper.. hoe trek ik sneller op en zorg ik dat hij niet uitvalt?
Dat wilde ik ook, maar hoe meer je je daar op instelt, hoe harder de klap is als je zakt. Ik denk dat je er beter van uit kunt gaan dat je de eerste keer zakt, slaag je toch, dan is de blijdschap alleen maar groter.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:23 schreef GioStyle het volgende:
Net mijn laatste rijles gehad. Nu heb ik zeg maar nog een les precies voor het examen om even voor te bereiden. Normaal ben ik nooit zenuwachtig, maar nu toch wel een beetje. Ik wil hem zo graag in 1 keer halen. Over 3 dagen afrijden.Dat is al verrekt dichtbij!
![]()
Je mag je koppeling absoluut niet OP het aangrijpingspunt houden en de rem in net als bij hellingtrekken hequote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:06 schreef Scharrelkip het volgende:
Zo net trug van rijles en het ging weer lekker![]()
Ik heb trouwens dat optrekken bij een stoplicht ook zo moeilijk, maar vandaag ging het idd beter als je de koppeling op het aangrijppunt houdt zeg maar (hoewel ik sterk het vermoeden heb dat mn instructeur me een beetje meehelpt)
Vandaag zo achteruit en bocht gedaan en dat was eignelijk best wel makkelijk ofzo! Alleen een straatje van rechts niet voor gestopt terwijl er wel een auto aan kwam. Dat is het enige waar ik nog wel moeite mee heb, vooral in de binnenstad heb ik al gauw het gevoel dat ik gewoon voorrang heb![]()
Misschien ligt het er aan dat mijn lesauto al een flinke berg km's heeft gelopen, maar als ik het op deze manier doe gaat het niet goed (dan word het zo'n net wel net niet afslaan verhaal.. moet je weer meer ontkoppelen om m niet af te laten slaan.. en dan ben je niet echt snel wegquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:08 schreef JosvG het volgende:
[..]
De koppeling net voor het aangrijpingspunt stilhouden als het stoplicht nog op rood staat, als je dan groen hebt laat je hem een klein stukje opkomen, zodat hij begint te rollen. Je geeft op dat moment een spuit gas (je moet zelf even doseren, iets meer dan je zo te horen gewend bent iig) en dan laat je de koppeling rustig verder los. Dan trek je lekker vlot weg
Idd das dubbel op, en als je de koppeling nog hoger houd werkt het elkaar alleen maar tegen. Gewoon beetje oefenen op een vlakke weg voor het stoplicht, koppeling heeeeel langzaam oplaten komen tot ie heeeel zachtjes gaat rollen en dan een heel klein stukje terug (en dan als het groen word dot gas, ietsje later koppeling wat oplaten komen dat je gaat rollen etc etc zoals ik net in de post hierboven schreefquote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:59 schreef JosvG het volgende:
[..]
Je mag je koppeling absoluut niet OP het aangrijpingspunt houden en de rem in net als bij hellingtrekken heAls je dat bij elk stoplicht doet dan kunt je straks elk half jaar je koppeling gaan vervangen
Je moet hem nét iets voor het aangrijpingspunt houden, zodat je niet zo'n lange afstand af hoeft te leggen met je koppeling.
Maar ik heb de rem dan gewoon los hoorquote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:59 schreef JosvG het volgende:
[..]
Je mag je koppeling absoluut niet OP het aangrijpingspunt houden en de rem in net als bij hellingtrekken heAls je dat bij elk stoplicht doet dan kunt je straks elk half jaar je koppeling gaan vervangen
Je moet hem nét iets voor het aangrijpingspunt houden, zodat je niet zo'n lange afstand af hoeft te leggen met je koppeling.
Dan heb je hem niet OP het aangrijpingspunt want dat is het omslagpunt tussen rijden en stilstaanquote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:40 schreef Scharrelkip het volgende:
[..]
Maar ik heb de rem dan gewoon los hoor![]()
Succes!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:06 schreef IceHeat het volgende:
Strax examen (14:50 les, 15:50 examen)
Ik sluit me geheel bij de rest aan.. Succes!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:06 schreef IceHeat het volgende:
Veel succesquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:06 schreef IceHeat het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |