Dat wilde ik ook, maar hoe meer je je daar op instelt, hoe harder de klap is als je zakt. Ik denk dat je er beter van uit kunt gaan dat je de eerste keer zakt, slaag je toch, dan is de blijdschap alleen maar groter.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:23 schreef GioStyle het volgende:
Net mijn laatste rijles gehad. Nu heb ik zeg maar nog een les precies voor het examen om even voor te bereiden. Normaal ben ik nooit zenuwachtig, maar nu toch wel een beetje. Ik wil hem zo graag in 1 keer halen. Over 3 dagen afrijden.Dat is al verrekt dichtbij!
![]()
Je mag je koppeling absoluut niet OP het aangrijpingspunt houden en de rem in net als bij hellingtrekken hequote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:06 schreef Scharrelkip het volgende:
Zo net trug van rijles en het ging weer lekker![]()
Ik heb trouwens dat optrekken bij een stoplicht ook zo moeilijk, maar vandaag ging het idd beter als je de koppeling op het aangrijppunt houdt zeg maar (hoewel ik sterk het vermoeden heb dat mn instructeur me een beetje meehelpt)
Vandaag zo achteruit en bocht gedaan en dat was eignelijk best wel makkelijk ofzo! Alleen een straatje van rechts niet voor gestopt terwijl er wel een auto aan kwam. Dat is het enige waar ik nog wel moeite mee heb, vooral in de binnenstad heb ik al gauw het gevoel dat ik gewoon voorrang heb![]()
Misschien ligt het er aan dat mijn lesauto al een flinke berg km's heeft gelopen, maar als ik het op deze manier doe gaat het niet goed (dan word het zo'n net wel net niet afslaan verhaal.. moet je weer meer ontkoppelen om m niet af te laten slaan.. en dan ben je niet echt snel wegquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:08 schreef JosvG het volgende:
[..]
De koppeling net voor het aangrijpingspunt stilhouden als het stoplicht nog op rood staat, als je dan groen hebt laat je hem een klein stukje opkomen, zodat hij begint te rollen. Je geeft op dat moment een spuit gas (je moet zelf even doseren, iets meer dan je zo te horen gewend bent iig) en dan laat je de koppeling rustig verder los. Dan trek je lekker vlot weg
Idd das dubbel op, en als je de koppeling nog hoger houd werkt het elkaar alleen maar tegen. Gewoon beetje oefenen op een vlakke weg voor het stoplicht, koppeling heeeeel langzaam oplaten komen tot ie heeeel zachtjes gaat rollen en dan een heel klein stukje terug (en dan als het groen word dot gas, ietsje later koppeling wat oplaten komen dat je gaat rollen etc etc zoals ik net in de post hierboven schreefquote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:59 schreef JosvG het volgende:
[..]
Je mag je koppeling absoluut niet OP het aangrijpingspunt houden en de rem in net als bij hellingtrekken heAls je dat bij elk stoplicht doet dan kunt je straks elk half jaar je koppeling gaan vervangen
Je moet hem nét iets voor het aangrijpingspunt houden, zodat je niet zo'n lange afstand af hoeft te leggen met je koppeling.
Maar ik heb de rem dan gewoon los hoorquote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:59 schreef JosvG het volgende:
[..]
Je mag je koppeling absoluut niet OP het aangrijpingspunt houden en de rem in net als bij hellingtrekken heAls je dat bij elk stoplicht doet dan kunt je straks elk half jaar je koppeling gaan vervangen
Je moet hem nét iets voor het aangrijpingspunt houden, zodat je niet zo'n lange afstand af hoeft te leggen met je koppeling.
Dan heb je hem niet OP het aangrijpingspunt want dat is het omslagpunt tussen rijden en stilstaanquote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:40 schreef Scharrelkip het volgende:
[..]
Maar ik heb de rem dan gewoon los hoor![]()
Succes!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:06 schreef IceHeat het volgende:
Strax examen (14:50 les, 15:50 examen)
Ik sluit me geheel bij de rest aan.. Succes!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:06 schreef IceHeat het volgende:
Veel succesquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:06 schreef IceHeat het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |