abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37954119
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:45 schreef Bog het volgende:
jullie christenen nemen de bijbel te letterlijk
moet je niet doen
komen alleen maar problemen van
tgaat om de moraal, de boodschap, daar komen geen problemen van
ik ben ook christen, maar ik geloof niet in god
Just wondering...

Als je Jezus in de hoedanigheid als filosoof volgt en niet het profeetschap van Jezus wenst te 'accepteren'...wordt je dan in de gemiddelde Christenkring nog als Christen beschouwd?

Letterlijk ben je immers een volgeling van Jezus.

Beware of Persinger fanboys!
God is just a flurry of electrical activity in the brain's temporal lobes...so one could say that God therefore exists.
pi_37954215
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:44 schreef Mirage het volgende:

[..]

Het kind vóelt het duidelijk anders.

Zou het niet ontzettend hypocriet zijn en zou je kind niet nog steeds "van God los zijn", als het zijn ongeloof voor zich houdt "omdat jij er anders verdrietig van wordt"?

Naar de kerk gaan, de Bijbel lezen, hardop God erkennen ( maar niet met je hart) == toch ook niet "geloven in God en zijn redding aannemen "?

Hóe wil je iemands gedachtengang/ hart nou veranderen ?
Dat kan toch niet.

Ik begrijp het doel dus helemaal niet.

Daarnaast zou ik mijn middelvinger (figuurlijk) opsteken naar iemand die mij dát zou zeggen.
Ik zou mij beledigd voelen.

Ík maak keuzes.. ík ben tot conclusies gekomen... ík heb besloten hoe ik mijn levne vorm wil geven...
EN ik doe er niemand kwaad mee ( behalve de mensen die zichzelf één of andere slachtoffer rol aanpraten en ondertussen geen respect hebben voor de keuzes van een ander )

Zo zou ik dat voelen.

Nofi
Als het er op aan komt kan enkel God je gedachtengang veranderen. Maar God heeft een weg aangegeven hoe Hij wil werken. En dat is o.a. door predikingen elke zondag. Als mijn kind daarvan afstapt treedt hij/zij van Gods weg af en daarmee is de redding verder weg. Natuurlijk kan God mijn kind nog redden, maar God doet niet wat Hij kan, God doet wat Hij wilt. Dus dat is mijn doel, mijn kind zo dicht mogelijk Gods weg te laten wandelen om uiteindelijk gered te worden.
Als mijn kind echt niet wil zal ik hem daar heus wel in loslaten, vergeet dat niet.
pi_37954218
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:58 schreef TheWhiteLotus het volgende:

[..]

Just wondering...

Als je Jezus in de hoedanigheid als filosoof volgt en niet het profeetschap van Jezus wenst te 'accepteren'...wordt je dan in de gemiddelde Christenkring nog als Christen beschouwd?

Vast niet. Je dient zijn offer te aanvaarden en berouw te tonen voor je 'zonden' (al kun je er blijkbaar niets aan doen dat je zondig bent, want zo word je geboren) volgens de meeste stromingen.
pi_37954318
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:00 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Maar God heeft een weg aangegeven hoe Hij wil werken.
Dat denk jij, dat dat zo is. Dat kun je echter niet bewijzen. Met andere woorden, wat het ook is dat jouw kind gelooft, het is niet minderwaardig aan wat jij gelooft. Er is geen bewijs voor wat jij gelooft en als hij atheïst wordt, kan hij ook niet bewijzen dat God níet bestaat. Om kort te gaan, ik vind je houding nogal arrogant. Jij hebt De Waarheid in pacht. Op zich vrij logisch voor een gelovige, maar elke gelovige zal op zijn minst theoretisch moeten erkennen dat hij niet kan weten of hij het bij het juiste eind heeft. Anders zou het niet 'geloven' heten.
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:03:52 #255
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_37954337
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:58 schreef TheWhiteLotus het volgende:

[..]

Just wondering...

dus iets is zo omdat meerdere mensen dat vinden?
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:04:47 #256
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37954373
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:00 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Als het er op aan komt kan enkel God je gedachtengang veranderen. Maar God heeft een weg aangegeven hoe Hij wil werken. En dat is o.a. door predikingen elke zondag. Als mijn kind daarvan afstapt treedt hij/zij van Gods weg af en daarmee is de redding verder weg.
Dat is wat JIJ GELOOFT. Je gaat hier helemaal voorbij aan het feit dat jouw kind misschien iets anders gelooft, dat net zo valide is als wat jij gelooft.
quote:
Natuurlijk kan God mijn kind nog redden
jij gelooft dat redding door God nodig is.
quote:
, maar God doet niet wat Hij kan, God doet wat Hij wilt.
Ook dat is maar net wat JE GELOOFT.

Het zijn allemaal dingen die je gelooft die je hier naar voren brengt en waarvan de werkelijkheid niet vast staat. Jouw kind kan ook bepaalde dingen geloven, zonder dat is aan te geven wie in deze dichter bij de werkelijkheid zit.

Probeer eens puur op het dikgedrukte te reageren.
pi_37954399
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:57 schreef Isegrim het volgende:
Fox is een man. Ik dacht dat alleen vrouwen zo irrationeel konden doen.

"Natuurlijk heb ik liever geen homoseksueel kind."
Wat is daar vreemd aan? Ik heb liever een perfect gezond kind die hetero is. Want ik weet dat mijn kind het moeilijk gaat krijgen als homoFIEL. Als mijn kind voor God kiest is homofielie wel een extra complicatie, punt. Hij zal veel verlokkingen moeten laten liggen, en dan komt er ook nog eens bij dat hij op mannen valt. Vind je het dan zo vreemd dat ik liever geen homofiel kind heb?
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:08:33 #258
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37954499
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:05 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Wat is daar vreemd aan? Ik heb liever een perfect gezond kind die hetero is.
Homoseksualiteit wordt sinds het begin van de jaren '70 niet meer als ziekte beschouwd.
quote:
Want ik weet dat mijn kind het moeilijk gaat krijgen als homoFIEL.
Omdat jij hem het leven moeilijk maakt?
quote:
Als mijn kind voor God kiest is homofielie wel een extra complicatie, punt. Hij zal veel verlokkingen moeten laten liggen, en dan komt er ook nog eens bij dat hij op mannen valt. Vind je het dan zo vreemd dat ik liever geen homofiel kind heb?
Maar als hij niet voor jouw geloof kiest is er niets aan de hand toch? Voor jou misschien lullig, maar voor hem is er niets aan de hand dan toch?
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:09:38 #259
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_37954550
ik wil fox graag uitnodigen om hier te discussieren: hoe kan god bestaan als je ook niet kan geloven
pi_37954558
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:05 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Wat is daar vreemd aan? Ik heb liever een perfect gezond kind die hetero is. Want ik weet dat mijn kind het moeilijk gaat krijgen als homoFIEL. Als mijn kind voor God kiest is homofielie wel een extra complicatie, punt. Hij zal veel verlokkingen moeten laten liggen, en dan komt er ook nog eens bij dat hij op mannen valt.
Ja, gatverdamme zeg!

Een lesbisch kind is minder erg trouwens?
quote:
Vind je het dan zo vreemd dat ik liever geen homofiel kind heb?
Ik vind het ontzettend triest dat je liever geen homoseksueel kind hebt. Ik vind het ontzettend triest dat je zo'n tunnelvisie hebt, dat je zo liefdeloos kunt denken.

Het woord 'homofiel' gebruik ik liever niet, aangezien het impliceert dat homoseksuelen kiezen voor hun geaardheid en dat is je reinste bullshit.
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:09:55 #261
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37954559
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is wat JIJ GELOOFT. Je gaat hier helemaal voorbij aan het feit dat jouw kind misschien iets anders gelooft, dat net zo valide is als wat jij gelooft.
[..]

jij gelooft dat redding door God nodig is.
[..]

Ook dat is maar net wat JE GELOOFT.

Het zijn allemaal dingen die je gelooft die je hier naar voren brengt en waarvan de werkelijkheid niet vast staat. Jouw kind kan ook bepaalde dingen geloven, zonder dat is aan te geven wie in deze dichter bij de werkelijkheid zit.

Probeer eens puur op het dikgedrukte te reageren.
precies,
en ik vìnd/geloof dat het respectloos is om aan het geloof van het kind voorbij te gaan.

Wat het kind gelóóft is/kan net zo echt/ doordacht zijn als wat jij gelooft.
'
Waar halen ouders de arrogantie vandaan te denken dat hun gelóóf beter is dan dat van hun kind.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:12:32 #262
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_37954626
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:09 schreef Mirage het volgende:

[..]

precies,
en ik vìnd/geloof dat het respectloos is om aan het geloof van het kind voorbij te gaan.

Wat het kind gelóóft is/kan net zo echt/ doordacht zijn als wat jij gelooft.
'
Waar halen ouders de arrogantie vandaan te denken dat hun gelóóf beter is dan dat van hun kind.
uit hun geloof
sad but true
pi_37954662
Mirage, ik vind het tof hoe jij het aanpakt. Zo hebben mijn ouders het ook gedaan en dat betekent dat ik in vrijheid keuzes heb kunnen maken aangaande geloof en levensbeschouwing, omdat ik niet werd opgezadeld met allerlei schuldgevoelens. Mijn ouders hebben al mijn keuzes gerespecteerd en daar ben ik ze immens dankbaar voor. Je bent vast een hele goeie ouder.
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:17:38 #264
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37954762
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:12 schreef Bog het volgende:

[..]

uit hun geloof
sad but true
Inderdaad, daarom is de meerderheid van de religies inherent intollerant en respectloos wat je terug ziet in de volgelingen. Misschien bedoelen ze het niet zo maar door de dikke dogmatische plank voor hun kop zien ze niet de werkelijke uitwerking van hun gedrag.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:18:34 #265
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37954796
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:17 schreef Invictus_ het volgende:

maar door de dikke dogmatische plank voor hun kop zien ze niet de werkelijke uitwerking van hun gedrag.
Die zien ze wel, maar daar is weer het dogma voor dat mensen hen zullen haten als ze goed doen.
pi_37954876
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die zien ze wel, maar daar is weer het dogma voor dat mensen hen zullen haten als ze goed doen.
En zo heb je altijd gelijk, dat is ook weer het mooie.
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:22:40 #267
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37954954
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Volgens mij zien ze die niet. Dat is al een eerder geconstateerd probleem; heb ik eerder in deze thread ook al aangestipt. Als niet-gelovige stel ik vragen over dogma's, religieuzen beantwoorden de vragen vanuit die dogma's. Als er geen afstand word genomen krijg je de situatie die al redelijk vaak voor is gekomen; religieuzen voelen zich als onderdeel van de wereld gecreeërd door de dogma's persoonlijk aangevallen bij iedere kweste die twijfel oproept over de validiteit van een dogma. Schijnbaar zien veel dus ook niet dat voor een nietgelovige veel van hun argumenten op niks gebaseerd zijn.
pi_37954994
Fox, wat zou eigenlijk jouw belangrijkste wens voor je kinderen zijn?

Ik wil weliswaar geen kinderen, maar de mijne zou zijn dat ze gelukkig zijn. Waar, hoe of met wie kan me geen ruk schelen. Als ze maar gelukkig zijn met hun leven.
pi_37955044
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:08 schreef Alicey het volgende:
Homoseksualiteit wordt sinds het begin van de jaren '70 niet meer als ziekte beschouwd.
Daarom zeg ik ook, gezond kind DIE hetero is, wel lezen he.
quote:
Omdat jij hem het leven moeilijk maakt?
Nee, ik zal hem/haar met alle liefde verzorgen.
quote:
Maar als hij niet voor jouw geloof kiest is er niets aan de hand toch? Voor jou misschien lullig, maar voor hem is er niets aan de hand dan toch?
Als hij oud genoeg is om te kiezen laat ik hem zijn gang gaan. En dat zal zeker lullig zijn voor mij.
pi_37955054
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:22 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Volgens mij zien ze die niet. Dat is al een eerder geconstateerd probleem; heb ik eerder in deze thread ook al aangestipt. Als niet-gelovige stel ik vragen over dogma's, religieuzen beantwoorden de vragen vanuit die dogma's. Als er geen afstand word genomen krijg je de situatie die al redelijk vaak voor is gekomen; religieuzen voelen zich als onderdeel van de wereld gecreeërd door de dogma's persoonlijk aangevallen bij iedere kweste die twijfel oproept over de validiteit van een dogma. Schijnbaar zien veel dus ook niet dat voor een nietgelovige veel van hun argumenten op niks gebaseerd zijn.
In discussies probeer ik dan ook regelmatig om vanuit hun 'waarheid' en hun dogma's te redeneren. Eigenlijk is dat dom natuurlijk, want ik aanvaard die waarheden helemaal niet. Een 'meta-discussie' lijkt echter onmogelijk.
pi_37955089
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:23 schreef Isegrim het volgende:

Ik wil weliswaar geen kinderen, maar de mijne zou zijn dat ze gelukkig zijn. Waar, hoe of met wie kan me geen ruk schelen. Als ze maar gelukkig zijn met hun leven.
Dat ze voor eeuwig gelukkig bij God zijn. En niet vastklampen aan tijdelijk geluk. Heb ik al eens gezegd trouwens.
pi_37955095
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:24 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Nee, ik zal hem/haar met alle liefde verzorgen.
En wat zul je tegen hem zeggen als hij op zijn vijftiende schoorvoetend naar je toe komt en zegt: "Pap, ik heb ontdekt dat ik homoseksueel ben".

(Even er van uitgaande dat hij dat überhaupt dúrft met wat hij weet over jouw houding ten opzichte van homoseksualiteit)
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:26:41 #273
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37955096
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:25 schreef Isegrim het volgende:

In discussies probeer ik dan ook regelmatig om vanuit hun 'waarheid' en hun dogma's te redeneren. Eigenlijk is dat dom natuurlijk, want ik aanvaard die waarheden helemaal niet. Een 'meta-discussie' lijkt echter onmogelijk.
Dat is erg jammer; daarom zijn er maar een paar theologen die voor atheïsten te pruimen en dat zijn allen diegenen die wel afstand kunnen nemen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:27:00 #274
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37955105
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:23 schreef Isegrim het volgende:

Fox wil dat zijn kinderen ook in het hiernamaals gelukkig zijn. Dit brengt me overigens tot een lastige kwestie. De hemel zou een plaats zijn van eindeloos geluk. Zou Fox in de hemel gelukkig kunnen zijn als hij zijn kinderen ziet branden in de hel?
pi_37955125
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:26 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Dat ze voor eeuwig gelukkig bij God zijn. En niet vastklampen aan tijdelijk geluk. Heb ik al eens gezegd trouwens.
Lullig dan als die god van je helemaal niet blijkt te bestaan en ze hun leven lang diep ongelukkig zijn geweest.
pi_37955160
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:26 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dat is erg jammer; daarom zijn er maar een paar theologen die voor atheïsten te pruimen en dat zijn allen diegenen die wel afstand kunnen nemen.
Nico ter Linden

Maar die wordt door de meeste christenen dan weer als ketter beschouwd.
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:29:06 #277
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37955173
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:26 schreef The_Fox84 het volgende:

Het enge is dat je met zo'n wens je kinderen dus in veel gevallen (alle buiten jouw geloof) liever dood hebt dan dat ze hun eigen waarheid en geluk vinden. Heel eng.
pi_37955215
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:29 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Het enge is dat je met zo'n wens je kinderen dus in veel gevallen (alle buiten jouw geloof) liever dood hebt dan dat ze hun eigen waarheid en geluk vinden. Heel eng.
Infanticide lijkt me in dit opzicht de juiste keuze. Dan weet je zeker dat het goedkomt.
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:32:30 #279
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37955276
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Infanticide lijkt me in dit opzicht de juiste keuze. Dan weet je zeker dat het goedkomt.
Maarja, dan staat je eigen positie weer op de helling.
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:34:00 #280
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37955325
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de bijbel is geweld en moord in naam van het 'enige goede' niet onbekend; wordt ook niet negatief naar gekeken zo bleek eerder in deze thread.
pi_37955338
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als christelijke ouder ga je natuurlijk met liefde naar de hel om jouw kinderen een plekje in de hemel te geven. Dat staat buiten kijf.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 mei 2006 @ 16:35:09 #282
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_37955363
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:03 schreef Bog het volgende:

[..]

dus iets is zo omdat meerdere mensen dat vinden?
Wat wordt bedoeld is de letterlijke zin van het woord. Jezus is de Christos, de verlosser (Grieks). Als Christen geef je dus al gelijk aan (met dat woord) dat je gelooft in Jezus als jouw verlosser. Als je niet in God gelooft, hoe kan je dan het predicaat 'christen' op jezelf plakken?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_37955395
http://www.ncrv.nl/ncrv/home?nav=rqugtCsHtGDgbCvaCZW

Heb je die eigenlijk bekeken Fox?

Weet waar je aan begint.
pi_37955440
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:09 schreef Isegrim het volgende:
[quote]
Ja, gatverdamme zeg!
Toemaar! daar komen de kotssmileys al. Wat is er nu weer zo vreemd aan? Wist je dat er ook ouders zijn die enkel meisjes hebben en nu een LIEVER een jongetje hebben. Kots maar ff door jongen. Wat is daar nou erg aan als ik liever een hetero kindje heb? Wat voor kind ik ook krijg, ik zal er gewoon met alle liefde voor zorgen.
quote:
Een lesbisch kind is minder erg trouwens?
[..]

Ik vind het ontzettend triest dat je liever geen homoseksueel kind hebt. Ik vind het ontzettend triest dat je zo'n tunnelvisie hebt, dat je zo liefdeloos kunt denken.

Het woord 'homofiel' gebruik ik liever niet, aangezien het impliceert dat homoseksuelen kiezen voor hun geaardheid en dat is je reinste bullshit.
Ik hoop dat je slim genoeg bent om in te zien dat mijn betoog ook voor lesbische kinderen geldt.

Zowel homofielen als homoseksuelen kiezen niet voor hun geaardheid, want die geaardheid is aangeboren. Een homoseksueel is iemand die zijn geaardheid praktiseerd en een homofiel niet, maar dat hoef ik je toch niet uit te leggen?
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:40:57 #285
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37955540
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:37 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Toemaar! daar komen de kotssmileys al. Wat is er nu weer zo vreemd aan? Wist je dat er ook ouders zijn die enkel meisjes hebben en nu een LIEVER een jongetje hebben. Kots maar ff door jongen.
Jij bent er ook zo een die liever had gehad dat Isegrim een jongetje is?
quote:
Wat is daar nou erg aan als ik liever een hetero kindje heb? Wat voor kind ik ook krijg, ik zal er gewoon met alle liefde voor zorgen.
Omdat de motivatie uit je eigen wens komt, en niet die van je kind. Overigens vind ik een voorkeur voor kinderen van een bepaald geslacht net zoiets.
pi_37955611
heeft iemand een linkje naar de winnaar van de preekwedstrijd. ben benieuwd of deze gekozen is op z'n aantrekkingskracht op ongelovigen
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:44:24 #287
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37955655
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:43 schreef het_fokschaap het volgende:
heeft iemand een linkje naar de winnaar van de preekwedstrijd. ben benieuwd of deze gekozen is op z'n aantrekkingskracht op ongelovigen
http://www.preekvanhetjaa(...)beuCsHtGATmKnJmvCnsC
pi_37955667
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:37 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Toemaar! daar komen de kotssmileys al.
Ik geloof dat sarcasme niet aan jou besteed is. Ik doelde op jouw absurde verzuchting: "En dan valt hij ook nog op mannen", alsof dat iets afschuwelijks is.
quote:
Wat is er nu weer zo vreemd aan? Wist je dat er ook ouders zijn die enkel meisjes hebben en nu een LIEVER een jongetje hebben.
Totaal ander verhaal, dat snap je zelf ook wel hoop ik. Jij wilt geen homoseksueel kind omdat je homoseksualiteit afwijst.
quote:
Kots maar ff door jongen.
Mevrouw, voor jou.
quote:
Wat is daar nou erg aan als ik liever een hetero kindje heb?
Blijkbaar zijn heterokindjes beter dan homokindjes.
quote:
Zowel homofielen als homoseksuelen kiezen niet voor hun geaardheid, want die geaardheid is aangeboren. Een homoseksueel is iemand die zijn geaardheid praktiseerd en een homofiel niet, maar dat hoef ik je toch niet uit te leggen?
Dat zijn door christenen verzonnen onzindefinities. De woorden zijn feitelijk synoniemen, kijk maar in het woordenboek. Geen van beide woorden zegt iets over de vraag of je al dan niet neukt en zo ja met wie. 'Homofiel' heeft voor mij juist om het bovenstaande een nogal negatieve bijklank. Ik vind het ronduit walgelijk om van iemand te eisen dat hij een leven lang zijn gevoelens ontkent en wegstopt. Is dát Gods liefde?
pi_37955700
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:43 schreef het_fokschaap het volgende:
Leuke man is het, die winnaar. Het is een bekende van die evangelische vriend van me.
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:49:22 #290
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_37955799
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:09 schreef Isegrim het volgende:
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Het is toch vrij normaal om te kiezen voor een heterosexueel kind dan voor een homosexueel kind. Je weet dat het laatste alleen maar complicaties en problemen geeft.

Als ik dan toch mag kiezen, dan liever geen homosexueel kind. Net als ik liever een kind heb dat later naar de universiteit kan dan een kind dat van elke school afgetrapt wordt. Liever een kind dat een normaal uiterlijk heeft dan een kind dat een enorme wijnvlek in zijn gezicht heeft. Je weet dat dit kind het moeilijk gaat krijgen. Dat wens je niemand toe.

Ik zie daar niets liefdeloos in. Als jij mag kiezen, kies je dan voor een homosexueel kind? Ik denk het niet. Dus heb je liever een heterosexueel kind.

-edit-
Maar er valt niets te kiezen, dus voedt je je kind gewoon met liefde op. Homosexueel, IQ van 0 of elephantman of niet. Daar is het je kind voor.
Nu met gitaar!
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:50:58 #291
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37955850
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:49 schreef Funkytrip het volgende:

Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Het is toch vrij normaal om te kiezen voor een heterosexueel kind dan voor een homosexueel kind. Je weet dat het laatste alleen maar complicaties en problemen geeft.

Als ik dan toch mag kiezen, dan liever geen homosexueel kind. Net als ik liever een kind heb dat later naar de universiteit kan dan een kind dat van elke school afgetrapt wordt. Liever een kind dat een normaal uiterlijk heeft dan een kind dat een enorme wijnvlek in zijn gezicht heeft. Je weet dat dit kind het moeilijk gaat krijgen. Dat wens je niemand toe.

Ik zie daar niets liefdeloos in. Als jij mag kiezen, kies je dan voor een homosexueel kind? Ik denk het niet. Dus heb je liever een heterosexueel kind.
Kan ik me deels in vinden; ik vind alleen 'god' als motivatie voor die gedachte zeer eng.
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:51:12 #292
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37955860
quote:

Misschien zou ik daar juist voor kiezen, omdat veel problemen die homoseksuele kinderen hebben mede door de ouders er zijn. Ik weet dat ik een goede ouder zou zijn voor een homoseksueel kind.
pi_37955915
Ga je tegen je homoseksuele kindje ook vertellen dat je eigenlijk liever een heteroseksueel kindje had gehad?

Nog steeds niks mis mee?
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:54:35 #294
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_37955981
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:53 schreef Isegrim het volgende:
Ga je tegen je homoseksuele kindje ook vertellen dat je eigenlijk liever een heteroseksueel kindje had gehad?

Nog steeds niks mis mee?
Ga jij tegen je heterosexuele kindje vertellen dat je liever een homosexueel kindje had gehad?
Nu met gitaar!
pi_37956004
quote:

Nee. Het zal mij een worst wezen of mijn kind hetero of homo is of een wijnvlek heeft. Dat is totaal onbelangrijk. Wat niet wil zeggen dat het mij geen pijn zal doen als het moeilijkheden ondervindt door zijn wijnvlek of geaardheid. Maar hey, ik ben helemaal 'normaal' en ik ben verschrikkelijk gepest op school, dus blijkbaar zegt dat allemaal ook niet zoveel.

Het heeft volgens mij helemaal niks te maken met het eventuele verdriet van dat kind dat jij geen homoseksueel kind wilt.
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:55:24 #296
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37956009
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:53 schreef Isegrim het volgende:

Nog steeds niks mis mee?
Eigenlijk wordt er tegen de homofiele kinderen binnen het geloof gezegd dat ze niet deugen naar het beeld van god; die god waar je ze sinds ze cognitieve capaciteiten hebben op gewezen hebt als überüberüberentiteit.
pi_37956030
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:54 schreef Funkytrip het volgende:

[..]

Ga jij tegen je heterosexuele kindje vertellen dat je liever een homosexueel kindje had gehad?
Nee, want dat is niet het geval. Het maakt mij niets uit of mijn hypothetische kindje hetero- of homoseksueel is.
pi_37956060
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:55 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Eigenlijk wordt er tegen de homofiele kinderen binnen het geloof gezegd dat ze niet deugen naar het beeld van god; die god waar je ze sinds ze cognitieve capaciteiten hebben op gewezen hebt als überüberüberentiteit.
God heeft je zo geschapen, maar je mag niet zo zijn. Dat is de boodschap en dat vind ik dieptriest...
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:57:15 #299
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37956068
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:54 schreef Funkytrip het volgende:
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:57:49 #300
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_37956076
Ik vind deze liever homo/hetero discussie trouwens complete onzin. Je wenst altijd het beste voor je kind. je wensen komen alleen niet altijd uit en het gaat erom hoe je daar mee omgaat. Dromen mag iedereen.

Ik heb ook liever een kind dan ineens een vijfling per ongeluk. Maar als het toch gebeurt, dan zullen ze alle liefde ontvangen. (en een atheistisch opvoeding krijgen ,dat wel )
Nu met gitaar!
pi_37956089
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:26 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En wat zul je tegen hem zeggen als hij op zijn vijftiende schoorvoetend naar je toe komt en zegt: "Pap, ik heb ontdekt dat ik homoseksueel ben".

(Even er van uitgaande dat hij dat überhaupt dúrft met wat hij weet over jouw houding ten opzichte van homoseksualiteit)
En, weet je het al?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')