God wordt er ook nog eens verdrietig van.. Ik vind dit toch wel een manier van manipulatie. Wat als hij besluit naar de kerk te blijven gaan omdat jij er anders verdrietig van wordt?quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:53 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
Je maakt pappa en mamma en God heel verdrietig dat je niet naar God luistert en Zijn redding niet aanneemt.
Dat is iets wat jij gelooft. Hij gelooft misschien iets anders. Jouw geloof is niet meer dan zijn geloof lijkt mij, of is er een reden dat dat wel zo is?quote:Nee, te overtuigen van zijn eeuwige geluk als hij gelooft en zijn tijdelijke geluk als ie zijn eigen zin nu doorzet.
Geen idee.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom vond God het nodig om hierbij onschuldigen te treffen of om buitensporig gewelddadig op te treden?
Dan hoop ik dat er een preek komt die mijn kind in zijn hart grijpt waardoor hij gaat inzien dat hij schuldig voor God is en dat Jezus Christus zijn enige redding is.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:56 schreef Alicey het volgende:
God wordt er ook nog eens verdrietig van.. Ik vind dit toch wel een manier van manipulatie. Wat als hij besluit naar de kerk te blijven gaan omdat jij er anders verdrietig van wordt?
Ik snap je redenatie. Aan ons de taak om ons kind te overtuigen dat zijn geloof vals is en dat hij daar niet mee behouden kan worden.quote:Dat is iets wat jij gelooft. Hij gelooft misschien iets anders. Jouw geloof is niet meer dan zijn geloof lijkt mij, of is er een reden dat dat wel zo is?
Oftewel, je hebt geen respect voor zijn geloof. Dat hij ZIJN geloof net zo sterk ervaart als jij JOUW geloof doet daar niets van af. Je beschouwt jezelf als superieur, en vindt dat je het recht hebt om jouw waarheid aan anderen op te dringen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:02 schreef The_Fox84 het volgende:
Ik snap je redenatie. Aan ons de taak om ons kind te overtuigen dat zijn geloof vals is en dat hij daar niet mee behouden kan worden.
Maar liever eigenlijk geen van beiden?quote:Wat de vraag betreft, atheïst of homofiel. Ik heb liever een homofiel dan atheïst. Atheïst geloven niet in God (anders zou het geen atheïst zijn), maar een homofiel kan zeker in God geloven.
Je hoopt dus dat je hem met manipulatie een tijdje langer jouw geloof laat aanhangen..quote:Dan hoop ik dat er een preek komt die mijn kind in zijn hart grijpt waardoor hij gaat inzien dat hij schuldig voor God is en dat Jezus Christus zijn enige redding is.
Voor een nietgelovige is het geluk van een eventuele god een non-issue. Zelfs in jouw argumenten om je eigen kind weer tot jouw geloof 'terug te sturen' respecteer en accepteer je dus de mening van je eigen kind niet... Vind ik persoonlijk niet kloppen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:53 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
Je maakt pappa en mamma en God heel verdrietig dat je niet naar God luistert en Zijn redding niet aanneemt.
Ik ben niet superieur en net zo slecht als een ander. Ik probeer hem/haar alleen maar te overtuigen dat je alleen door Christus zalig kan worden en niet op een andere manier. Als hij toch voor iets anders kiest dan respecteer ik dat.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:05 schreef Alicey het volgende:
[quote]
Oftewel, je hebt geen respect voor zijn geloof. Dat hij ZIJN geloof net zo sterk ervaart als jij JOUW geloof doet daar niets van af. Je beschouwt jezelf als superieur, en vindt dat je het recht hebt om jouw waarheid aan anderen op te dringen.
Natuurlijk liever geen van beiden, wat is dat nou voor een vraag? Als je als christen homofiel bent is dat best moeilijk om je gevoelens te onderdrukken.quote:Maar liever eigenlijk geen van beiden?
Vanuit jou visie noem je het manipulatie, ik noem het onderwijs.quote:Je hoopt dus dat je hem met manipulatie een tijdje langer jouw geloof laat aanhangen..
Oftewel, wat je zelf gelooft vindt je belangrijker dan wat hij gelooft, terwijl voor beiden net zoveel te zeggen valt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:18 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
Ik ben niet superieur en net zo slecht als een ander. Ik probeer hem/haar alleen maar te overtuigen dat je alleen door Christus zalig kan worden en niet op een andere manier. Als hij toch voor iets anders kiest dan respecteer ik dat.
Zo natuurlijk vind ik dat niet. Het zou mij om het even zijn of mijn kind heteroseksueel of homoseksueel is, al zou ik wel hopen dat mijn kind kan omgaan met mensen die vinden dat hij/zij gevoelens moet onderdrukken.quote:Natuurlijk liever geen van beiden, wat is dat nou voor een vraag? Als je als christen homofiel bent is dat best moeilijk om je gevoelens te onderdrukken.
De "doe dit anders word ik verdrietig" is toch echt een vorm van manipulatie of wilsoplegging.quote:Vanuit jou visie noem je het manipulatie, ik noem het onderwijs.
Jij hebt het over kinderen die met geweldadigheden van het OT in aanraking komen. Ik heb het over kinderen die met geweldadigheden in aanraking komen via tv en computerspellen, dus zeker niet absurd om erbij te trekken. Op tv en computer wordt geweld wel degelijk verheerlijkt. Zie het aanbod van actiefilms en geweldadige computerspellen maar. Neem GTA, waar zit daar de boodschap dat geweld nou net niet de goede actie is? Waar zit in Bad Boys 1 en 2, Rocky 1..100, The Matrix (insert actiefilm naar keuze) de boodschap dat geweld geen goede actie is?quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:50 schreef Alicey het volgende:
Niet met de boodschap er bij dat het goed is om zo te leven. Computerspellen zijn hier al te absurd voor om die vergelijking te trekken, en op TV (Nu weet ik niet precies waar je op doelt, maar ik doe een gok) is de boodschap juist vaak dat geweld nu net geen goede actie is..
Dus het is ok om het volk maar in onderdrukking te laten leven, vele onschuldige Joden steeds zwaarder werk te laten verrichten in kortere periodes, hen te martelen als het niet lukt. Alle Joodse jongetjes te vermoorden. Dat mag jij me wel eens vertellen. Want je schildert nu die Egyptenaren af als onschuldige slachtoffertjes van God, maar je vergeet dat de Egyptenaren terug 100x erger zijn. Liever een heel onschuldig volk dood dan (in vergelijking) een paar eerstegeborenen?quote:Dus is het ok om onschuldige mensen de dupe te laten worden van een beslissing van iemand anders? Als ik met jouw buurman ruzie heb, is het volkomen legitiem dat ik jouw huis in de fik steek daarom?
Farao wist gewoon wat de gevolgen waren en heeft niet geluisterd.quote:Dat is grappig. Ik heb afpersing meegemaakt waarbij de afpersers soortgelijke retoriek er op nahielden. Is dat toeval?
Kan ik hieruit constateren dat je stelt dichter bij God te staan dan degene die niet jouw weg volgt?quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:18 schreef The_Fox84 het volgende:
Ik ben niet superieur en net zo slecht als een ander. Ik probeer hem/haar alleen maar te overtuigen dat je alleen door Christus zalig kan worden en niet op een andere manier. Als hij toch voor iets anders kiest dan respecteer ik dat.
Je moet Gods weg volgen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Kan ik hieruit constateren dat je stelt dichter bij God te staan dan degene die niet jouw weg volgt?![]()
Ik doelde er op dat het geweld in computerspellen zulke absurde vormen aanneemt dat er geen enkele link meer te trekken is met de realiteit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
Jij hebt het over kinderen die met geweldadigheden van het OT in aanraking komen. Ik heb het over kinderen die met geweldadigheden in aanraking komen via tv en computerspellen, dus zeker niet absurd om erbij te trekken.
GTA is dus zo'n voorbeeld waar het geweld zo absurd is dat het niet serieus te nemen is.quote:Op tv en computer wordt geweld wel degelijk verheerlijkt. Zie het aanbod van actiefilms en geweldadige computerspellen maar. Neem GTA, waar zit daar de boodschap dat geweld nou net niet de goede actie is?
Ken ik niet.quote:Waar zit in Bad Boys 1 en 2,
Ik zie geen verheerlijking van geweld in die films, laat staan verheerlijking van buitenproportioneel geweld.quote:Rocky 1..100, The Matrix (insert actiefilm naar keuze) de boodschap dat geweld geen goede actie is?
Het punt is dat er mensen worden gestraft die niet schuldig zijn aan die misdrijven. Vind je het ook okay als we rechtspraak zo gaan inrichten dat familieleden van een misdadiger ook gestraft worden? Of dat we wanneer we geen dader kunnen vinden willekeurig iemand uit de bevolking uitkiezen om de straf te ondergaan?quote:Dus het is ok om het volk maar in onderdrukking te laten leven, vele onschuldige Joden steeds
Ik beschouw dit maar als een "nee" op de vraag of de overeenkomsten toevallig zijn.quote:Farao wist gewoon wat de gevolgen waren en heeft niet geluisterd.
Dus als er iemand op jou afkomt en stelt dat jij per direkt al je geld moet storten voor de armen en moet stoppen met nutteloos consumeren omdat je mede verantwoordelijk bent voro de honger en dood in Afrika omdat anders je hele familie een voor een door meteorieten getroffen zal worden en hij herhaalt dat een paar keer, dan stort jij al je geld dus en stopt met nutteloos consumeren?quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef The_Fox84 het volgende:
Farao wist gewoon wat de gevolgen waren en heeft niet geluisterd.
Wat zou jij doen als jij en je familie onschuldige mensen onderdrukken en iemand komt en zegt dat je die mensen vrij moet laten anders zal je familie één voor één het loodje leggen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:46 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Dus als er iemand op jou afkomt en stelt dat jij per direkt al je geld moet storten voor de armen en moet stoppen met nutteloos consumeren omdat je mede verantwoordelijk bent voro de honger en dood in Afrika omdat anders je hele familie een voor een door meteorieten getroffen zal worden en hij herhaalt dat een paar keer, dan stort jij al je geld dus en stopt met nutteloos consumeren?
Je moet immers wel, want anders wordt je hele familie een voor een door een meteoriet getroffen...
Dan lieg je. Jij zou die persoon aankijken en voor gek verklaren. Of je zou op zijn minst de politie bellen en aangifte van bedreiging doen. Jij zou in ieder geval niet al je geld storten, want het is nogal onwaarschijnlijk dat iemand met meteorieten nog wel je familie gaat vermoorden.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:00 schreef The_Fox84 het volgende:
Wat zou jij doen als jij en je familie onschuldige mensen onderdrukken en iemand komt en zegt dat je die mensen vrij moet laten anders zal je familie één voor één het loodje leggen?
Ik zou mijn geld maar storten en ophouden nutteloos te consumeren. Als dat het leven van mijn familie redt.
Hola, wacht ff, ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je zei dat de bedreiging al een paar keer uitgekomen waren (net zoals er de voorspelde plagen uitgekomen waren ), maar jij bedoelde enkel meerdere bedreigingen. Als het de eerste keer was voorgekomen, of enkel bij bedreigingen was gebleven dan had ik idd de politie gebeld. Maar als de bedreigingen zouden uitkomen zou ik toch wel op zijn eisen ingaan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:09 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Dan lieg je. Jij zou die persoon aankijken en voor gek verklaren. Of je zou op zijn minst de politie bellen en aangifte van bedreiging doen. Jij zou in ieder geval niet al je geld storten, want het is nogal onwaarschijnlijk dat iemand met meteorieten nog wel je familie gaat vermoorden.
Een Faraoh zou zo ook denken. Hij krijgt wel vaker bedreigingen van zieners en ander vage en minder vage personen. En dan achteraf stellen dat ie gewaarschuwd werd dus dat het terecht was. Getuigt van weinig realiteitsbesef.
Als jouw broer of zus wordt doodgereden omdat hij/zij niet stopte voor een verkeerslicht, dan zeg je toch ook niet "ach, ze werd gewaarschuwd"
of je zou denken: nah, toevalquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:21 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
Hola, wacht ff, ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je zei dat de bedreiging al een paar keer uitgekomen waren (net zoals er de voorspelde plagen uitgekomen waren ), maar jij bedoelde enkel meerdere bedreigingen. Als het de eerste keer was voorgekomen, of enkel bij bedreigingen was gebleven dan had ik idd de politie gebeld. Maar als de bedreigingen zouden uitkomen zou ik toch wel op zijn eisen ingaan.
Tsja, maar als precies die familieleden één voor één het loodje leggen door meteorieten die precies hen uitschakelen, zoals voorspeld is.quote:
Daarom gaf Japan zich toch ook over?quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:33 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
Tsja, maar als precies die familieleden één voor één het loodje leggen door meteorieten die precies hen uitschakelen, zoals voorspeld is.
Het kind vóelt het duidelijk anders.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:53 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk niet. Ik zal hierbij echter nooit bijvoorbeeld de verkrachtingen door soldaten (van beide zijden) proberen recht te praten, of de dood van Duitse burgers als "hun verdiende loon" naar voren brengen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:05 schreef The_Fox84 het volgende:
Alicey,
Voor mij als christen is het OT waargebeurde geschiedenis. Ga jij je kinderen de geschiedenis van WO I en WO II onthouden omdat deze geweldadig is?
Of goed proberen te praten dat soldaten buiken van zwangere vrouwen open sneden en gingen voetballen met het kindje...quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik zal hierbij echter nooit bijvoorbeeld de verkrachtingen door soldaten (van beide zijden) proberen recht te praten, of de dood van Duitse burgers als "hun verdiende loon" naar voren brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |