abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:56:13 #226
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37950125
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:53 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Je maakt pappa en mamma en God heel verdrietig dat je niet naar God luistert en Zijn redding niet aanneemt.
God wordt er ook nog eens verdrietig van.. Ik vind dit toch wel een manier van manipulatie. Wat als hij besluit naar de kerk te blijven gaan omdat jij er anders verdrietig van wordt?
quote:
Nee, te overtuigen van zijn eeuwige geluk als hij gelooft en zijn tijdelijke geluk als ie zijn eigen zin nu doorzet.
Dat is iets wat jij gelooft. Hij gelooft misschien iets anders. Jouw geloof is niet meer dan zijn geloof lijkt mij, of is er een reden dat dat wel zo is?
pi_37950188
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom vond God het nodig om hierbij onschuldigen te treffen of om buitensporig gewelddadig op te treden?
Geen idee.
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:58:10 #228
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37950206
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:57 schreef freecell het volgende:

[..]

Geen idee.
Wat vind je er zelf van het zonder reden onschuldigen slachten?
pi_37950366
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:56 schreef Alicey het volgende:
God wordt er ook nog eens verdrietig van.. Ik vind dit toch wel een manier van manipulatie. Wat als hij besluit naar de kerk te blijven gaan omdat jij er anders verdrietig van wordt?
Dan hoop ik dat er een preek komt die mijn kind in zijn hart grijpt waardoor hij gaat inzien dat hij schuldig voor God is en dat Jezus Christus zijn enige redding is.
quote:
Dat is iets wat jij gelooft. Hij gelooft misschien iets anders. Jouw geloof is niet meer dan zijn geloof lijkt mij, of is er een reden dat dat wel zo is?
Ik snap je redenatie. Aan ons de taak om ons kind te overtuigen dat zijn geloof vals is en dat hij daar niet mee behouden kan worden.

Wat de vraag betreft, atheïst of homofiel. Ik heb liever een homofiel dan atheïst. Atheïst geloven niet in God (anders zou het geen atheïst zijn), maar een homofiel kan zeker in God geloven.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:05:28 #230
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37950472
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:02 schreef The_Fox84 het volgende:

Ik snap je redenatie. Aan ons de taak om ons kind te overtuigen dat zijn geloof vals is en dat hij daar niet mee behouden kan worden.
Oftewel, je hebt geen respect voor zijn geloof. Dat hij ZIJN geloof net zo sterk ervaart als jij JOUW geloof doet daar niets van af. Je beschouwt jezelf als superieur, en vindt dat je het recht hebt om jouw waarheid aan anderen op te dringen.
quote:
Wat de vraag betreft, atheïst of homofiel. Ik heb liever een homofiel dan atheïst. Atheïst geloven niet in God (anders zou het geen atheïst zijn), maar een homofiel kan zeker in God geloven.
Maar liever eigenlijk geen van beiden?
quote:
Dan hoop ik dat er een preek komt die mijn kind in zijn hart grijpt waardoor hij gaat inzien dat hij schuldig voor God is en dat Jezus Christus zijn enige redding is.
Je hoopt dus dat je hem met manipulatie een tijdje langer jouw geloof laat aanhangen..
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:06:10 #231
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37950495
quote:

[..]

Je maakt pappa en mamma en God heel verdrietig dat je niet naar God luistert en Zijn redding niet aanneemt.
Voor een nietgelovige is het geluk van een eventuele god een non-issue. Zelfs in jouw argumenten om je eigen kind weer tot jouw geloof 'terug te sturen' respecteer en accepteer je dus de mening van je eigen kind niet... Vind ik persoonlijk niet kloppen.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37950922
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:05 schreef Alicey het volgende:
[quote]
Oftewel, je hebt geen respect voor zijn geloof. Dat hij ZIJN geloof net zo sterk ervaart als jij JOUW geloof doet daar niets van af. Je beschouwt jezelf als superieur, en vindt dat je het recht hebt om jouw waarheid aan anderen op te dringen.
Ik ben niet superieur en net zo slecht als een ander. Ik probeer hem/haar alleen maar te overtuigen dat je alleen door Christus zalig kan worden en niet op een andere manier. Als hij toch voor iets anders kiest dan respecteer ik dat.
quote:
Maar liever eigenlijk geen van beiden?
Natuurlijk liever geen van beiden, wat is dat nou voor een vraag? Als je als christen homofiel bent is dat best moeilijk om je gevoelens te onderdrukken.
quote:
Je hoopt dus dat je hem met manipulatie een tijdje langer jouw geloof laat aanhangen..
Vanuit jou visie noem je het manipulatie, ik noem het onderwijs.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:27:25 #233
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37951305
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:18 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Ik ben niet superieur en net zo slecht als een ander. Ik probeer hem/haar alleen maar te overtuigen dat je alleen door Christus zalig kan worden en niet op een andere manier. Als hij toch voor iets anders kiest dan respecteer ik dat.
Oftewel, wat je zelf gelooft vindt je belangrijker dan wat hij gelooft, terwijl voor beiden net zoveel te zeggen valt.
quote:
Natuurlijk liever geen van beiden, wat is dat nou voor een vraag? Als je als christen homofiel bent is dat best moeilijk om je gevoelens te onderdrukken.
Zo natuurlijk vind ik dat niet. Het zou mij om het even zijn of mijn kind heteroseksueel of homoseksueel is, al zou ik wel hopen dat mijn kind kan omgaan met mensen die vinden dat hij/zij gevoelens moet onderdrukken.
quote:
Vanuit jou visie noem je het manipulatie, ik noem het onderwijs.
De "doe dit anders word ik verdrietig" is toch echt een vorm van manipulatie of wilsoplegging.
pi_37951537
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:50 schreef Alicey het volgende:
Niet met de boodschap er bij dat het goed is om zo te leven. Computerspellen zijn hier al te absurd voor om die vergelijking te trekken, en op TV (Nu weet ik niet precies waar je op doelt, maar ik doe een gok) is de boodschap juist vaak dat geweld nu net geen goede actie is..
Jij hebt het over kinderen die met geweldadigheden van het OT in aanraking komen. Ik heb het over kinderen die met geweldadigheden in aanraking komen via tv en computerspellen, dus zeker niet absurd om erbij te trekken. Op tv en computer wordt geweld wel degelijk verheerlijkt. Zie het aanbod van actiefilms en geweldadige computerspellen maar. Neem GTA, waar zit daar de boodschap dat geweld nou net niet de goede actie is? Waar zit in Bad Boys 1 en 2, Rocky 1..100, The Matrix (insert actiefilm naar keuze) de boodschap dat geweld geen goede actie is?
quote:
Dus is het ok om onschuldige mensen de dupe te laten worden van een beslissing van iemand anders? Als ik met jouw buurman ruzie heb, is het volkomen legitiem dat ik jouw huis in de fik steek daarom?
Dus het is ok om het volk maar in onderdrukking te laten leven, vele onschuldige Joden steeds zwaarder werk te laten verrichten in kortere periodes, hen te martelen als het niet lukt. Alle Joodse jongetjes te vermoorden. Dat mag jij me wel eens vertellen. Want je schildert nu die Egyptenaren af als onschuldige slachtoffertjes van God, maar je vergeet dat de Egyptenaren terug 100x erger zijn. Liever een heel onschuldig volk dood dan (in vergelijking) een paar eerstegeborenen?
quote:
Dat is grappig. Ik heb afpersing meegemaakt waarbij de afpersers soortgelijke retoriek er op nahielden. Is dat toeval?
Farao wist gewoon wat de gevolgen waren en heeft niet geluisterd.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:34:12 #235
66825 Reya
Fier Wallon
pi_37951542
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:18 schreef The_Fox84 het volgende:
Kan ik hieruit constateren dat je stelt dichter bij God te staan dan degene die niet jouw weg volgt?
pi_37951725
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef Reya het volgende:

[..]

Kan ik hieruit constateren dat je stelt dichter bij God te staan dan degene die niet jouw weg volgt?
Je moet Gods weg volgen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:39:25 #237
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37951730
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Jij hebt het over kinderen die met geweldadigheden van het OT in aanraking komen. Ik heb het over kinderen die met geweldadigheden in aanraking komen via tv en computerspellen, dus zeker niet absurd om erbij te trekken.
Ik doelde er op dat het geweld in computerspellen zulke absurde vormen aanneemt dat er geen enkele link meer te trekken is met de realiteit.
quote:
Op tv en computer wordt geweld wel degelijk verheerlijkt. Zie het aanbod van actiefilms en geweldadige computerspellen maar. Neem GTA, waar zit daar de boodschap dat geweld nou net niet de goede actie is?
GTA is dus zo'n voorbeeld waar het geweld zo absurd is dat het niet serieus te nemen is.
quote:
Waar zit in Bad Boys 1 en 2,
Ken ik niet.
quote:
Rocky 1..100, The Matrix (insert actiefilm naar keuze) de boodschap dat geweld geen goede actie is?
Ik zie geen verheerlijking van geweld in die films, laat staan verheerlijking van buitenproportioneel geweld.
quote:
Dus het is ok om het volk maar in onderdrukking te laten leven, vele onschuldige Joden steeds
Het punt is dat er mensen worden gestraft die niet schuldig zijn aan die misdrijven. Vind je het ook okay als we rechtspraak zo gaan inrichten dat familieleden van een misdadiger ook gestraft worden? Of dat we wanneer we geen dader kunnen vinden willekeurig iemand uit de bevolking uitkiezen om de straf te ondergaan?
quote:
Ik beschouw dit maar als een "nee" op de vraag of de overeenkomsten toevallig zijn.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:46:07 #238
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_37951928
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:34 schreef The_Fox84 het volgende:
Dus als er iemand op jou afkomt en stelt dat jij per direkt al je geld moet storten voor de armen en moet stoppen met nutteloos consumeren omdat je mede verantwoordelijk bent voro de honger en dood in Afrika omdat anders je hele familie een voor een door meteorieten getroffen zal worden en hij herhaalt dat een paar keer, dan stort jij al je geld dus en stopt met nutteloos consumeren?

Je moet immers wel, want anders wordt je hele familie een voor een door een meteoriet getroffen...
Nu met gitaar!
pi_37952339
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:46 schreef Funkytrip het volgende:

[..]

Dus als er iemand op jou afkomt en stelt dat jij per direkt al je geld moet storten voor de armen en moet stoppen met nutteloos consumeren omdat je mede verantwoordelijk bent voro de honger en dood in Afrika omdat anders je hele familie een voor een door meteorieten getroffen zal worden en hij herhaalt dat een paar keer, dan stort jij al je geld dus en stopt met nutteloos consumeren?

Je moet immers wel, want anders wordt je hele familie een voor een door een meteoriet getroffen...
Wat zou jij doen als jij en je familie onschuldige mensen onderdrukken en iemand komt en zegt dat je die mensen vrij moet laten anders zal je familie één voor één het loodje leggen?

Ik zou mijn geld maar storten en ophouden nutteloos te consumeren. Als dat het leven van mijn familie redt.
pi_37952467
Alicey,

Voor mij als christen is het OT waargebeurde geschiedenis. Ga jij je kinderen de geschiedenis van WO I en WO II onthouden omdat deze geweldadig is?

En zijn Amerika, Groot-Brittanië etc. ook geen verschrikkelijke tyrannen door Duitsland aan te vallen waarbij weliswaar onschuldig bloed werd vergoten, maar meer onschuldig bloedvergieten werd gestopt? Zijn Amerika en Groot-Brittanië verkeerd geweest met ons te bevrijden?
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:09:38 #241
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_37952592
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:00 schreef The_Fox84 het volgende:
Wat zou jij doen als jij en je familie onschuldige mensen onderdrukken en iemand komt en zegt dat je die mensen vrij moet laten anders zal je familie één voor één het loodje leggen?

Ik zou mijn geld maar storten en ophouden nutteloos te consumeren. Als dat het leven van mijn familie redt.
Dan lieg je. Jij zou die persoon aankijken en voor gek verklaren. Of je zou op zijn minst de politie bellen en aangifte van bedreiging doen. Jij zou in ieder geval niet al je geld storten, want het is nogal onwaarschijnlijk dat iemand met meteorieten nog wel je familie gaat vermoorden.

Een Faraoh zou zo ook denken. Hij krijgt wel vaker bedreigingen van zieners en ander vage en minder vage personen. En dan achteraf stellen dat ie gewaarschuwd werd dus dat het terecht was. Getuigt van weinig realiteitsbesef.

Als jouw broer of zus wordt doodgereden omdat hij/zij niet stopte voor een verkeerslicht, dan zeg je toch ook niet "ach, ze werd gewaarschuwd"
Nu met gitaar!
pi_37952913
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:09 schreef Funkytrip het volgende:

[..]

Dan lieg je. Jij zou die persoon aankijken en voor gek verklaren. Of je zou op zijn minst de politie bellen en aangifte van bedreiging doen. Jij zou in ieder geval niet al je geld storten, want het is nogal onwaarschijnlijk dat iemand met meteorieten nog wel je familie gaat vermoorden.

Een Faraoh zou zo ook denken. Hij krijgt wel vaker bedreigingen van zieners en ander vage en minder vage personen. En dan achteraf stellen dat ie gewaarschuwd werd dus dat het terecht was. Getuigt van weinig realiteitsbesef.

Als jouw broer of zus wordt doodgereden omdat hij/zij niet stopte voor een verkeerslicht, dan zeg je toch ook niet "ach, ze werd gewaarschuwd"
Hola, wacht ff, ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je zei dat de bedreiging al een paar keer uitgekomen waren (net zoals er de voorspelde plagen uitgekomen waren ), maar jij bedoelde enkel meerdere bedreigingen. Als het de eerste keer was voorgekomen, of enkel bij bedreigingen was gebleven dan had ik idd de politie gebeld. Maar als de bedreigingen zouden uitkomen zou ik toch wel op zijn eisen ingaan.
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:30:41 #243
64288 Bensel
Ladderzat
pi_37953218
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:21 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Hola, wacht ff, ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je zei dat de bedreiging al een paar keer uitgekomen waren (net zoals er de voorspelde plagen uitgekomen waren ), maar jij bedoelde enkel meerdere bedreigingen. Als het de eerste keer was voorgekomen, of enkel bij bedreigingen was gebleven dan had ik idd de politie gebeld. Maar als de bedreigingen zouden uitkomen zou ik toch wel op zijn eisen ingaan.
of je zou denken: nah, toeval
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_37953298
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:30 schreef Bensel het volgende:

[..]

of je zou denken: nah, toeval
Tsja, maar als precies die familieleden één voor één het loodje leggen door meteorieten die precies hen uitschakelen, zoals voorspeld is.
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:35:40 #245
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37953362
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:33 schreef The_Fox84 het volgende:

[..]

Tsja, maar als precies die familieleden één voor één het loodje leggen door meteorieten die precies hen uitschakelen, zoals voorspeld is.
Daarom gaf Japan zich toch ook over?

Maar het is duidelijk dat de bijbel een groot voorstander is van gebruik van geweld om je zin te krijgen; iets waar ik het niet mee eens ben.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:44:27 #246
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37953699
quote:

[..]

[..]
Het kind vóelt het duidelijk anders.

Zou het niet ontzettend hypocriet zijn en zou je kind niet nog steeds "van God los zijn", als het zijn ongeloof voor zich houdt "omdat jij er anders verdrietig van wordt"?

Naar de kerk gaan, de Bijbel lezen, hardop God erkennen ( maar niet met je hart) == toch ook niet "geloven in God en zijn redding aannemen "?

Hóe wil je iemands gedachtengang/ hart nou veranderen ?
Dat kan toch niet.

Ik begrijp het doel dus helemaal niet.

Daarnaast zou ik mijn middelvinger (figuurlijk) opsteken naar iemand die mij dát zou zeggen.
Ik zou mij beledigd voelen.

Ík maak keuzes.. ík ben tot conclusies gekomen... ík heb besloten hoe ik mijn levne vorm wil geven...
EN ik doe er niemand kwaad mee ( behalve de mensen die zichzelf één of andere slachtoffer rol aanpraten en ondertussen geen respect hebben voor de keuzes van een ander )

Zo zou ik dat voelen.

Nofi
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:45:04 #247
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_37953726
jullie christenen nemen de bijbel te letterlijk
moet je niet doen
komen alleen maar problemen van
tgaat om de moraal, de boodschap, daar komen geen problemen van
ik ben ook christen, maar ik geloof niet in god
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:46:35 #248
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37953794
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:05 schreef The_Fox84 het volgende:
Alicey,

Voor mij als christen is het OT waargebeurde geschiedenis. Ga jij je kinderen de geschiedenis van WO I en WO II onthouden omdat deze geweldadig is?
Natuurlijk niet. Ik zal hierbij echter nooit bijvoorbeeld de verkrachtingen door soldaten (van beide zijden) proberen recht te praten, of de dood van Duitse burgers als "hun verdiende loon" naar voren brengen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:50:00 #249
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37953919
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ik zal hierbij echter nooit bijvoorbeeld de verkrachtingen door soldaten (van beide zijden) proberen recht te praten, of de dood van Duitse burgers als "hun verdiende loon" naar voren brengen.
Of goed proberen te praten dat soldaten buiken van zwangere vrouwen open sneden en gingen voetballen met het kindje...

"omdat de grote ..... dat zo wil"
"omdat ze gewaarschuwd zijn en niet luisterden"
om dat omdat

Geweld kan je toch nóóit goedpraten ?

Ik gebruik ook best geweldadige voorbeelden/verhalen in de opvoeding die ik mijn kinderen geef, maar dan in de context dat dat toch absoluut níet kan zijn wat je wil.

Waar ik mij overigens helemala niets bij voor kan stellen is dat mensen accepteren dat een God die dit soort dingen deed/liet doen als "goed" bestempelen.. als de "goede" God...

Ik zou mijn kind verre van zo iemand houden....
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_37954085
Fox is een man. Ik dacht dat alleen vrouwen zo irrationeel konden doen.

"Natuurlijk heb ik liever geen homoseksueel kind."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')