Nee. Powerlifters zijn dik. Dan eerder een "[Centraal] Massbuilding-strongman-powerbuildingtopic deel 1" topic, maar daar zal wel niet zoveel animo voor zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:10 schreef Mr.J het volgende:
Ik zie een "[Centraal] Powerlifting topic deel 1" topic aankomen.
Nee, dan spam ik de topics wel vol met innerlijke monologen ofzoquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:18 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
[Centraal] Bodybuilding Powerlifting topic deel 28
Wat zal het hier weer rustig worden, dan duurt het weer 3 maanden voordat het topic vol is![]()
Waarom zo'n hoge BP en lage squat?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:34 schreef McGilles het volgende:
Bij deze post ik mijn doel voor over 6 maanden:
Sq. 150kg
Bp. 130kg
Dl. 180kg
Ben benieuwd, maar wat ik zeker weet is dat ik er vol voor ga!
In plaats daarvan zou je ook die belachelijke verhoudingen kunnen proberen te herstellenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:38 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik kijk in verhoudingen hoe het nu erbij staat, dus dan zou dit haalbaar moeten zijn
24 uur zeg ik jequote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:51 schreef Fugie het volgende:
volgens mij spammed ledzep heel het topic in zijn eentje binnen 2 dagen vol asl het nodig is
Abs kunnen beter? Wat wil je dan, zo'n sixpack? Abs train ik nooit, net zoiets als biceps/triceps, train ik zeldenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:49 schreef LedZep het volgende:
Mijn doelen voor dit jaar:
SQ: 160
BP: 100
DL: 180
BP heb ik al bijna, dat is een kwestie van een maand of 2, zoniet korter. SQ moet lukken, met nu 20 rep en later dit jaar smolov. DL moet ook lukken, hamstrings zijn sterk, abs kunnen veel beter maar da's nu ook het zwakke punt. Natuurlijk ga ik voor de 200, maar 180 is het minimum.
Abs zijn de op 1 na belangrijkste spier in de deadlift (na hamstrings). En die zijn bij mij tamelijk zwak.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Abs kunnen beter? Wat wil je dan, zo'n sixpack? Abs train ik nooit, net zoiets als biceps/triceps, train ik zelden
1 na belangrijkste spier? Waarvoor dan? Ik denk eerder dat je onderrug belangrijker is bij een DL! Ik heb kut abs maar m'n DL is best aardigquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Abs zijn de op 1 na belangrijkste spier in de deadlift (na hamstrings). En die zijn bij mij tamelijk zwak.
uhm.. wat zei je 3 delen trug over 200kg squat, anders was je een uberpussymietjekleinkrijgdeteringmannetje?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:49 schreef LedZep het volgende:
BP heb ik al bijna, dat is een kwestie van een maand of 2, zoniet korter. SQ moet lukken, met nu 20 rep en later dit jaar smolov. DL moet ook lukken, hamstrings zijn sterk, abs kunnen veel beter maar da's nu ook het zwakke punt. Natuurlijk ga ik voor de 200, maar 180 is het minimum.
Sorry, ik zei abs, maar bedoel de gehele core, dus ook erector (onderrug). Rijtje wordt dan:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:56 schreef McGilles het volgende:
[..]
1 na belangrijkste spier? Waarvoor dan? Ik denk eerder dat je onderrug belangrijker is bij een DL! Ik heb kut abs maar m'n DL is best aardig
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:49 schreef LedZep het volgende:
Dat was over mijn deadlift, en dat geldt nog steeds. 180 is de "ik-ben-de-gewichten-niet-waardgrens", nog een stukje lager.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:57 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
uhm.. wat zei je 3 delen trug over 200kg squat, anders was je een uberpussymietjekleinkrijgdeteringmannetje?niet dat er iets mis is met 160
![]()
hangt er vanaf of je boven-/onder-/midden-/binnen-/buitenkant wil trainenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:37 schreef Sloper het volgende:
Om deze verkapte tvp nog van enig nut te voorzien ff doorblaten over die BP
Ik heb net als Sjaak een erg slechte BP, ik haal zowel met stang als met freeweights niet meer dan 8x85 of 6x95, terwijl ik mensen zie die een stuk lichter zijn dan ik over de 100kg zie drukken. Voor zover ik weet gebruik ik echt een goede techniek, heeft iemand misschien tips om dit gewicht op te schroeven? Mij is overigens altijd geleerd dat de stang in lijn moet staan met je tepels klopt dit?
Het ziet er ook zo schamelijk uit, dat ik wel 8x130kg met lat pully naar beneden kan trekken, maar nog geen 100kg kan drukken...
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=570881quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:37 schreef Sloper het volgende:
Om deze verkapte tvp nog van enig nut te voorzien ff doorblaten over die BP
Ik heb net als Sjaak een erg slechte BP, ik haal zowel met stang als met freeweights niet meer dan 8x85 of 6x95, terwijl ik mensen zie die een stuk lichter zijn dan ik over de 100kg zie drukken. Voor zover ik weet gebruik ik echt een goede techniek, heeft iemand misschien tips om dit gewicht op te schroeven? Mij is overigens altijd geleerd dat de stang in lijn moet staan met je tepels klopt dit?
Het ziet er ook zo schamelijk uit, dat ik wel 8x130kg met lat pully naar beneden kan trekken, maar nog geen 100kg kan drukken...
Wat verwacht je allemaal tegen te gaan komen? Wil je le parcour (wtf hoe schrijf je dat, van die franse mannetjes die overal aan hangen en overheen springen) worden oid?quote:Op maandag 15 mei 2006 22:37 schreef LedZep het volgende:
Btw, hier een vergroting van mijn avater:
[afbeelding]
Ja hij is een beetje misvormd geworden
Dit is zo'n beetje het langetermijndoel (dwz een jaar of 5) wat ik voor ogen heb qua fysiek. Mocht ik dat bereikt hebben ga ik volledig voor functionele kracht en conditie om een allround-krachtsporter te worden die bestand is tegen elke uitdaging in de moderne jungle, en waar de elite-militairen nog een puntje aan kunnen zuigen.
Misschien moet je hulpmiddelen gebruiken bij het krabben.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:25 schreef LedZep het volgende:
Kon ik ze maar openkrabben, het zijn meer een soort rode stippen dan puistjes ofzo. Nah ja, ik zie wel hoe het morgen is.
Ach got hoor, hij heeft ook zijn onderschrift verandertquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:01 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hebben jij en Alessandro weer teveel bier gezopen ofzo?![]()
Bij mij ook, die gewichten zeggen me allemaal niet zo veel. Gisteren met rug trainen ook, deed alles express een stuk lichter en spande telkens snoeihard aan. Barst nu weer van de spierpijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:17 schreef MyImmortal het volgende:
ik had dan ook niet echt het gevoel dat het toen wertke, niet dat ik er lang mee bezig was
Voor mijzelf telt meestal 1 ding en dat is aan size aankomen, kracht wil ik ook graag. Maarja voorlopig nog eerst wat meer opbouwen erna ga ik misschien ook wel een tijdje de nbadruk op kracht leggen.
Klagen over een oefening die je te zwaar kan is zooooooo beachboy (en al helemaal als het over bankdrukken gaat).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:43 schreef LedZep het volgende:
Jammergenoeg is mijn bench iets te hoog. Ik blijf dan ook gewoon op hetzelfde gewicht, tot mijn overhead, rug en squats hoger liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |