Nou ja, zodra je een onderzoek begint kan je daarna weinig anders doen dan naar de uitkomst handelen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Onderzoek alla maar dit is wel erg kort door de bocht.
Ja, vreemd dat ze toch weer de linkse vijand de schuld geeft. Juist diegenen die vaak om coulance vragen, iets dat zij goed had kunnen gebruiken. Vraag me af of dit bij PvdA ook bekend was destijds?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:37 schreef Bluesdude het volgende:
Ik hoorde op de radio dat ze gewoon 'moe' is.
Dat snap ik wel...
Wil ze ooit nog veilig in Nederland rondwandelen dan moet ze wel uit de publiciteit blijven.
Dat schrikbewind komt wel van haar eigen partij af. Zie de opiniepeilingen :80% van de VVD-aanhang vindt dat ze moet verdwijnen uit de politiek.
En de VVD was toch graag "tough on immigrants" ?
Ah. Ik snapte al niet goed waarom die naam nu zo'n big deal was, is puur technisch juridisch dus.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:39 schreef Argento het volgende:
[..]
In het arrest gaat het uitsluitend om de persoonsgegevens. En dat ís natuurlijk ook een probleem.
Immers, in dat geval hééft het besluit geen rechtsgevolg en ís Ayaan geen Nederlandse. Daar kan niemand iets aan redden, omdat dat van rechtswege zo is.
Dan rest Ayaan dus niets anders dan opnieuw een verzoek in te dienen.
De Nederlandse overheid heeft in de behandeling van haar naturalisatieverzoek geen fouten gemaakt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:39 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Ik vind het ook zo typisch nederlands om haar het nederlands paspoort af te pakken.[quote]
In het ergste geval valt er dus niks af te pakken.
[quote]D'r zijn heus wel meer fouten gemaakt met vluchtelingen die nu het nederlanderschap hebben.
maakt niet uit, wat jij leest, het gaat erom dat het niet geheim was, de zogenaamde vuile was geen vuile was was, maar ongestreken was.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat ze andere personalia heeft, want dat is nu de grond hè. Ik wist het niet. Lees geen egodocumenten, eigenlijk vooral geschiedenis.
Tough lijkt me niet het juiste woord, duidelijk is beter maar daar merk je de laatste tijd weinig van bij Verdonk. Tough/hard wordt alleen gebruikt door tegenstanders van dit beleid alleen begaan die de fout door niet naar de cijfers te kijken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:37 schreef Bluesdude het volgende:
En de VVD was toch graag "tough on immigrants" ?
Nee, dat klopt. De Hoge Raad laat ook wel een uitzondering toe wanneer de bedoelde persoon wel degelijk onder de in het besluit vermelde persoonsgegevens bekend staat. Dat zou dus wellicht een argument kunnen zijn om aan te nemen dat ondanks de discrepantie tussen de persoonsgegevens in het besluit en de werkelijke identiteit, toch aan te nemen dat het besluit rechtsgevolg heeft. Of dat argument houdbaar is, is echter de vraag. Ik denk, zoals gezegd, dat voor die toets het moment van het verlenen van het besluit beslissend is en op dat moment was het Hirshi Magan, niet Hirshi Ali en het is nog maar de vraag of Ayaan toen al voldoende bekend stond als Hirshi Ali.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik snap wat je bedoelt, maar eh... als ze nu van stond af aan (bij aanvraag van asielstatus) Hirsi Ali was, dan is ze ook Hirsi Ali, dan wordt ze met die naam in Nederland (ongeacht of ze toen bekend was) geïdentificeert. Dan is er eigenlijk geen probleem. Of zie ik het verkeerd in het licht van dat arrest?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:44 schreef Argento het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid heeft in de behandeling van haar naturalisatieverzoek geen fouten gemaakt.
Nou ik ben toch niet de enige die niet wist dat ze niet Hirsi Ali heette of in werkelijkheid 2 jaar jonger was, lijkt me. Nadere begripsbepaling omtrent wat publiek geheim is zou dan op zijn plaats zijn. Maakt ook niet echt uit, iig moet het bij VVD en PvdA (destijds?) wel bekend geweest zijn, waarom heeft men toen niet gehandeld? Het had gerepareerd kunnen worden, lijkt me, gewoon opnieuw naturalisatie aanvragen... Slotvraag is dus: waarom komt dit net nu ze toch al van plan was het zinkende schip dat Holland heet (geintjequote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:45 schreef milagro het volgende:
[..]
maakt niet uit, wat jij leest, het gaat erom dat het niet geheim was, de zogenaamde vuile was geen vuile was was, maar ongestreken was.
Mischien heeft Kees gewoon naar Barend en van Dorp gekeken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ik ben toch niet de enige die niet wist dat ze niet Hirsi Ali heette of in werkelijkheid 2 jaar jonger was, lijkt me. Nadere begripsbepaling omtrent wat publiek geheim is zou dan op zijn plaats zijn. Maakt ook niet echt uit, iig moet het bij VVD en PvdA (destijds?) wel bekend geweest zijn, waarom heeft men toen niet gehandeld? Het had gerepareerd kunnen worden, lijkt me, gewoon opnieuw naturalisatie aanvragen... Slotvraag is dus: waarom komt dit net nu ze toch al van plan was het zinkende schip dat Holland heet (geintje. ) te verlaten naar buiten? Wie heeft Kees getipt, vraag ik me dan af. (Beetje suspense is wel leuk toch).
Ik denk dat dat wel na te trekken is. milagro weet daar meer van blijkbaar, die heeft iig al haar boeken wel gelezen, mag je aannemen, en die kan daar wat zinnigs over mededelen. Iig zie ik evt. wel grond voor haar om een verweer op te stellen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. De Hoge Raad laat ook wel een uitzondering toe wanneer de bedoelde persoon wel degelijk onder de in het besluit vermelde persoonsgegevens bekend staat. Dat zou dus wellicht een argument kunnen zijn om aan te nemen dat ondanks de discrepantie tussen de persoonsgegevens in het besluit en de werkelijke identiteit, toch aan te nemen dat het besluit rechtsgevolg heeft. Of dat argument houdbaar is, is echter de vraag. Ik denk, zoals gezegd, dat voor die toets het moment van het verlenen van het besluit beslissend is en op dat moment was het Hirshi Magan, niet Hirshi Ali en het is nog maar de vraag of Ayaan toen al voldoende bekend stond als Hirshi Ali.
En zo kun je daar eindeloos over bakkeleien.
[complot] Kees wist het natuurlijk allang. Hij bracht het alleen nu naar buiten, om Verdonk aan te vallen op haar zogenaamde consequente lijn. In de verwachting dat ze AHA toch wel niet aangepakt zou worden door Rita. Dan was dat een mooie reden geweest om Verdonk aan te vallen op basis van rechtsongelijkheid en vriendjespolitiek. Rita was, buiten de verwachting van Kees om, echter consequent tot het einde (ivm de lijsttrekkersverkiezingen).[/complot]quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ik ben toch niet de enige die niet wist dat ze niet Hirsi Ali heette of in werkelijkheid 2 jaar jonger was, lijkt me. Nadere begripsbepaling omtrent wat publiek geheim is zou dan op zijn plaats zijn. Maakt ook niet echt uit, iig moet het bij VVD en PvdA (destijds?) wel bekend geweest zijn, waarom heeft men toen niet gehandeld? Het had gerepareerd kunnen worden, lijkt me, gewoon opnieuw naturalisatie aanvragen... Slotvraag is dus: waarom komt dit net nu ze toch al van plan was het zinkende schip dat Holland heet (geintje. ) te verlaten naar buiten? Wie heeft Kees getipt, vraag ik me dan af. (Beetje suspense is wel leuk toch).
maar niet op grond van een (toerekenbare) fout van de overheid, maar op grond van leugens van de aanvrager.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:50 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
De overheid heeft haar ten onrechte een paspoort verstrekt
![]()
Nou ik denk dat Kees eerder door iemand is uitgelegd dat dit (verkeerde personalia) juridische gevolgen zou kunnen hebben. Die tip eigenlijk. En of hij de boel even kon uitzoeken mbt die personalia.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:52 schreef basilisk het volgende:
[..]
Mischien heeft Kees gewoon naar Barend en van Dorp gekeken.
Mm, zou kunnen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
[complot] Kees wist het natuurlijk allang. Hij bracht het alleen nu naar buiten, om Verdonk aan te vallen op haar zogenaamde consequente lijn. In de verwachting dat ze AHA toch wel niet aangepakt zou worden door Rita. Dan was dat een mooie reden geweest om Verdonk aan te vallen op basis van rechtsongelijkheid en vriendjespolitiek. Rita was, buiten de verwachting van Kees om, echter consequent tot het einde (ivm de lijsttrekkersverkiezingen).[/complot]
Vind je?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:55 schreef Hephaistos. het volgende:
. Rita was, buiten de verwachting van Kees om, echter consequent tot het einde (ivm de lijsttrekkersverkiezingen).[/complot]
Nee, dat bewijst haar uitspraak na de uitzending van zembla ook wel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:59 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat ze consequent gehandeld heeft? Ja.
Jij niet?
Heeft ie een telefoontje gehad van die voorzitter van de vereniging voor asieladvocaten Loes Vellenga-Van Nieuwkerk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ik denk dat Kees eerder door iemand is uitgelegd dat dit (verkeerde personalia) juridische gevolgen zou kunnen hebben. Die tip eigenlijk. En of hij de boel even kon uitzoeken mbt die personalia.
Ik heb het hier over het eindresultaat natuurlijk. Om welke reden dat dan ook gebeurd is...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee, dat bewijst haar uitspraak na de uitzending van zembla ook wel.
Maar waarom dan nu opeens er aandacht aan besteden? Of Kees nu zelf tot deze conclusie kwam of getipt werd, de bekentenis van AHA lag er al een paar jaar. Lijkt me sterk dat er iemand zo lang over na heeft moeten denken dat dit weleens consequenties kon hebben voor AHA's status.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ik denk dat Kees eerder door iemand is uitgelegd dat dit (verkeerde personalia) juridische gevolgen zou kunnen hebben. Die tip eigenlijk. En of hij de boel even kon uitzoeken mbt die personalia.
Nope, ze is al 3,5 jaar minister.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:59 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat ze consequent gehandeld heeft? Ja.
Jij niet?
Lijkt me wel parate kennis voor dat soort lui idd. Maar vlak rij-examinator Distreels niet uit hè.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:00 schreef basilisk het volgende:
[..]
Heeft ie een telefoontje gehad van die voorzitter van de vereniging voor asieladvocaten Loes Vellenga-Van Nieuwkerk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |