abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:26:49 #226
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37872832
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:20 schreef Argento het volgende:

[..]

Het gaat niet om mededogen. Het gaat om de vraag of het naturalisatiebesluit betreffende Ayaan Hirishi Ali wel rechtsgevolg heeft gehad.
Tuurlijk gaat het wel om mededogen. Kwestie van beslissen of er een foutje is gemaakt, besluiten dat het niet helemaal in de haak was maar 1 of andere bewuste misleidende actie van hirsi door de beugel kan vanwege een bepaalde noodzaak en klaar is Kees.

je denkt toch niet dat elk wettelijk foutje dat ooit in NL gemaakt is zo precies wordt uitgeplozen en strikt uitgevoerd hoop ik.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_37872857
Ik vraag me af of de lijsttrekkersambitie van Verdonk nog enige rol heeft gespeeld. Ze is zich nu juist zo hard aan het profileren als de consequente minister en misschien voelde ze zich daarom wel genoodzaakt om ook in dit geval op te treden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_37872894
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:22 schreef Ryan3 het volgende:

Dus als je verkeerde personalia opgeeft (en dat komt uit) dan ben je nooit genaturaliseerd geweest volgens de wet? Dus kan het niet afgepakt worden, want er valt niets af te pakken?
Ik had begrepen dat het zo zit en dan kun je Verdonk niet veel verwijten.
Ze is simpel de boodschapper van het nieuws.
Ik vind het wel triest voor Ayaan.
Ze is een tuthola, die wat mij betreft uit de politiek mag en moet stappen, maar niet op deze wijze.
Van mij mag ze een 'pardon' krijgen voor haar paspoort.... maar dan moet het een generaal pardon zijn die geldt voor soortgelijke gevallen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:29:37 #229
16715 Mylene
*schatje*
pi_37872924
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:27 schreef Monolith het volgende:
Ik vraag me af of de lijsttrekkersambitie van Verdonk nog enige rol heeft gespeeld.
Natuurlijk heeft dat een rol gespeeld.
pi_37872959
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:25 schreef Argento het volgende:

[..]

Zoals ik het arrest lees wel ja. Dat is overigens niet op grond van de wet, maar op grond van het recht. De Hoge Raad is (met de rechtbank) van mening dat een besluit géén rechtsgevolg heeft, indien de persoonsgegevens als in dat besluit vermeld, niet overeekomen met de identiteit van de geadresseerde van dat besluit. Met andere woorden, indien de persoonsgegevens in dat besluit, de geadresseerde niet of onvoldoende identificeren. En rechtsgevolg is een vereiste voor het besluitbegrip van artikel 1:3 Algemene wet bestuursrecht. Zonder rechtsgevolg geen besluit, maar zonder rechtsgevolg óók geen Nederlanderschap. De verkrijging van het Nederlanderschap is immers het beoogde gevolg van dat besluit en als dat uitblijft, géén Nederlanderschap. En dan valt er inderdaad niets af te pakken.
Mm, da's mooi dan voor haar. Vraag is: dan hoe is het uitgekomen? Ik las dat het hier om een publiek geheim ging. Wel dat ze met leugens was binnengekomen, dacht ik, maar ook dat haar personalia onjuist waren? En zo niet dit laatste: wie heeft Kees Driehuis getipt daarover?
I´m back.
pi_37872963
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat het wel om mededogen. Kwestie van beslissen of er een foutje is gemaakt, besluiten dat het niet helemaal in de haak was maar 1 of andere bewuste misleidende actie van hirsi door de beugel kan vanwege een bepaalde noodzaak en klaar is Kees.
Zo eenvoudig ligt het niet. Als blijkt dat het naturalisatiebesluit in de zaak Hirshi Ali nooit rechtsgevolg heeft gehad, valt er niets te zuiveren. Het komt dan neer op een geheel nieuw naturalisatieverzoek, en dat komt toch echt neer op Ayaan zelf.

Het is niet zo dat het besluit alsnog rechtsgevolg heeft, indien geoordeeld wordt dat het leugentje wel door de beugel kan. Het gaat niet om de beoordeling van de leugenachtigheid van de aanvrager, het gaat om het rechtsfeit dat het besluit in de gegeven omstandigheden geen rechtsgevolg kán hebben.
quote:
je denkt toch niet dat elk wettelijk foutje dat ooit in NL gemaakt is zo precies wordt uitgeplozen en strikt uitgevoerd hoop ik.
Welk wettelijk foutje zou hier gemaakt zijn? Er is in dit geval maar één foutje gemaakt en dat foutje is door Hirshi Ali gemaakt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_37873013
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, da's mooi dan voor haar. Vraag is: dan hoe is het uitgekomen? Ik las dat het hier om een publiek geheim ging. Wel dat ze met leugens was binnengekomen, dacht ik, maar ook dat haar personalia onjuist waren? En zo niet dit laatste: wie heeft Kees Driehuis getipt daarover?
Dat is toch gewoon te lezen in 1 van haar boeken, Ryan?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37873024
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:27 schreef Monolith het volgende:
Ik vraag me af of de lijsttrekkersambitie van Verdonk nog enige rol heeft gespeeld. Ze is zich nu juist zo hard aan het profileren als de consequente minister en misschien voelde ze zich daarom wel genoodzaakt om ook in dit geval op te treden.
Die ambitie is de enige drijfveer imo, vlak na Zembla nog melden dat er niks aan de hand is voor AHA om vervolgens na kamervragen van een zwakzinnig kamerlid en een utislag van een peiling onmiddelijk zo'n brief sturen kan niks anders betekenen.

Denk alleen dat ze hiermee de plank volledig misslaat.
pi_37873049
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat het zo zit en dan kun je Verdonk niet veel verwijten.
Ze is simpel de boodschapper van het nieuws.
Ik vind het wel triest voor Ayaan.
Ze is een tuthola, die wat mij betreft uit de politiek mag en moet stappen, maar niet op deze wijze.
Van mij mag ze een 'pardon' krijgen voor haar paspoort.... maar dan moet het een generaal pardon zijn die geldt voor soortgelijke gevallen.
Voor mij mag ze ook blijven: ze woont hier al 14 jaar en ze is behoorlijk ingeburgerd. Vraag is: waarom trekt ze zich zo snel terug? Het krijgt sws nog een juridische staartje, maar ze heeft het alweer over het 'politiek correcte schrikbewind'.
I´m back.
pi_37873059
quote:

[..]

Vraagje, het kan toch nooit een "publiek geheim" zijn zoals gisteren en vannochtend op het journaal/rtl nieuws gemeldt werd als AHA dit zelf toegegeven heeft in verschillende interviews?
pi_37873097
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:32 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon te lezen in 1 van haar boeken, Ryan?
Dat ze andere personalia heeft, want dat is nu de grond hè. Ik wist het niet. Lees geen egodocumenten, eigenlijk vooral geschiedenis.
I´m back.
pi_37873098
quote:

[..]

Ik dacht dat in de Zembla docu naar voren kwam dat zij onder een valse naam haar aanvraag heeft ingediend en het Nederlanderschap heeft verkregen. Zij heet immers geen Hirshi Ali. Of zij als zodanig bekend staat, is een vraag die mijns inziens moet worden getoetst naar het moment van het nemen van het toewijzende besluit, en toen kende nog niet veel mensen deze specifieke persoon onder de naam Hirshi Ali.

Alleen die naam zou een probleem kunnen zijn. De rest van de leugens worden gedekt door de wet, zoals Verbal -naar mijn idee- terecht opmerkte.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_37873101
Argento, hoe kan je nou zeggen dat ze het Nederlanderschap nooit heeft gehad terwijl ze tig jaar een Nederlands paspoort had. Dat is natuurlijk nogal onzinnig.
pi_37873146
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:34 schreef SCH het volgende:
Argento, hoe kan je nou zeggen dat ze het Nederlanderschap nooit heeft gehad terwijl ze tig jaar een Nederlands paspoort had. Dat is natuurlijk nogal onzinnig.
lees het arrest.
het paspoort zou in het ergste geval ook met terugwerkende kracht een waardeloos document geworden zijn. Het paspoort ontleent immers haar geldigheid aan de nationaliteit van de houder.
pi_37873151
quote:
de vraag is of een Nederlands paspoort geldig is in dit geval.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:36:17 #241
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_37873161
quote:
Hirsi Ali heeft tig jaar een Nederlands paspoort gehad, Hirsi Magan heeft nooit een paspoort gekregen...
  † In Memoriam † dinsdag 16 mei 2006 @ 11:36:35 #242
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37873170
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:34 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik dacht dat in de Zembla docu naar voren kwam dat zij onder een valse naam haar aanvraag heeft ingediend en het Nederlanderschap heeft verkregen. Zij heet immers geen Hirshi Ali. Of zij als zodanig bekend staat, is een vraag die mijns inziens moet worden getoetst naar het moment van het nemen van het toewijzende besluit, en toen kende nog niet veel mensen deze specifieke persoon onder de naam Hirshi Ali.

Alleen die naam zou een probleem kunnen zijn. De rest van de leugens worden gedekt door de wet, zoals Verbal -naar mijn idee- terecht opmerkte.
Ik dacht dat het feit dat ze in Kenya al een status had het grootste probleem was.
pi_37873175
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:33 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vraagje, het kan toch nooit een "publiek geheim" zijn zoals gisteren en vannochtend op het journaal/rtl nieuws gemeldt werd als AHA dit zelf toegegeven heeft in verschillende interviews?
Publiek geheim betekent dat iedereen het wist, maar er niets over zegt of er niet naar handelt. Over die leugens mbt waar ze vandaan kwam etc., akkoord. Maar haar personalia ook? Ik wist het iig niet.
I´m back.
pi_37873198
Ik hoorde op de radio dat ze gewoon 'moe' is.
Dat snap ik wel...
Wil ze ooit nog veilig in Nederland rondwandelen dan moet ze wel uit de publiciteit blijven.
Dat schrikbewind komt wel van haar eigen partij af. Zie de opiniepeilingen :80% van de VVD-aanhang vindt dat ze moet verdwijnen uit de politiek.
En de VVD was toch graag "tough on immigrants" ?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:38:41 #245
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37873238
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die ambitie is de enige drijfveer imo, vlak na Zembla nog melden dat er niks aan de hand is voor AHA om vervolgens na kamervragen van een zwakzinnig kamerlid en een utislag van een peiling onmiddelijk zo'n brief sturen kan niks anders betekenen.

Denk alleen dat ze hiermee de plank volledig misslaat.
Er was overigens ook nog een juridische adviseur die stelde dat een onderzoek toch noodzakelijk zou zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37873239
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:35 schreef Argento het volgende:

[..]

lees het arrest.
het paspoort zou in het ergste geval ook met terugwerkende kracht een waardeloos document geworden zijn. Het paspoort ontleent immers haar geldigheid aan de nationaliteit van de houder.
Het heeft al die tijd gewoon zijn dienst bewezen, dat paspoort. Dus is het een beetje kunstmatig en formalistisch om te stellen dat het waardeloos was, dat was het namelijk niet.
pi_37873272
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik dacht dat het feit dat ze in Kenya al een status had het grootste probleem was.
In het arrest gaat het uitsluitend om de persoonsgegevens. En dat ís natuurlijk ook een probleem.

Immers, in dat geval hééft het besluit geen rechtsgevolg en ís Ayaan geen Nederlandse. Daar kan niemand iets aan redden, omdat dat van rechtswege zo is.

Dan rest Ayaan dus niets anders dan opnieuw een verzoek in te dienen.
pi_37873278
quote:
Ik vind het ook zo typisch nederlands om haar het nederlands paspoort af te pakken.
D'r zijn heus wel meer fouten gemaakt met vluchtelingen die nu het nederlanderschap hebben.

Wat niet wegneemt dat ze per direkt (en zonder wachtgeld) uit de kamer en de VVD moet worden gekickt.

Maar Ayaan lacht denk ik in haar vuistje, ze wou hier toch al weg en kan nu (staks om half 2) fijn voor een slachtofferrol kiezen
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_37873290
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Er was overigens ook nog een juridische adviseur die stelde dat een onderzoek toch noodzakelijk zou zijn.
Onderzoek alla maar dit is wel erg kort door de bocht.
pi_37873292
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:34 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, ik snap wat je bedoelt, maar eh... als ze nu van stond af aan (bij aanvraag van asielstatus) Hirsi Ali was, dan is ze ook Hirsi Ali, dan wordt ze met die naam in Nederland (ongeacht of ze toen bekend was) geïdentificeert. Dan is er eigenlijk geen probleem. Of zie ik het verkeerd in het licht van dat arrest?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')