even naar boven scrollen. Mijn post van 10:36uquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Geef nou eens een linkje naar het arrest, dan.
V.
Hier staat het arrestquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Geef nou eens een linkje naar het arrest, dan.
V.
No shit, Sherlock.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik neem aan dat je er overheen gelezen hebt.
www.radio1.nlquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:06 schreef Slayage het volgende:
Is de persconferentie ook op internet te volgen misschien?
quote:VVD-Kamerlid De Vries razend op Verdonk
DEN HAAG – Het VVD-Tweede Kamerlid Bibi de Vries heeft dinsdagochtend furieus gereageerd op de wijze waarop minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) omgaat met Ayaan Hirsi Ali. Ze deed dat voorafgaand aan de wekelijkse vergadering van de VVD-Tweede Kamerfractie VVD-Europarlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert vindt het optreden van VVD-minister Rita Verdonk „walgelijk”. „De kilte waarmee de hele VVD-top de zaak Ayaan Hirsi Ali behandelt is onwaarschijnlijk”, vindt Hennis-Plasschaert dinsdag.
De Vries: „Ik ben razend op Rita Verdonk dat ze Hirsi Ali opjaagt als aangeschoten wild. Als er ook maar iets gebeurt met Hirsi Ali zijn er mensen binnen de VVD die bloed aan hun handen hebben.” Haar fractiegenoot Charlie Aptroot vond De Vries te ver gaan met haar uitlating. „Het is een schandalige opmerking. Minister Verdonk doet niet anders dan op uiterst consequente manier de wet uitvoeren.”
Ook TK-voorzitter Frans Weisglas zei „geschrokken te zijn van de grote woorden van Bibi de Vries”. Fractievoorzitter Willibrord Van Beek onthield zich dinsdagochtend van commentaar. Hij wil pas reageren nadat Hirsi Ali in de loop van de middag haar persconferentie heeft gegeven. Hirsi Ali was niet bij de fractievergadering aanwezig.
Belachtelijk
Europarlementariër Hennis-Plasschaert meent dat Nederland zich internationaal belachelijk maakt door Ayaan Hirsi Ali zo te behandelen. Die heeft volgens haar veel betekend voor het publieke debat. „Natuurlijk, regels zijn er om te worden toegepast. Tegelijkertijd ligt het voor de hand om verder te kijken dan je neus lang is. Is het niet Ayaan die al drie jaar een onmogelijk leven leidt? Is het niet Ayaan die onlangs te horen heeft gekregen dat zij haar huis moet verlaten omdat haar buren geen zin inhaar hebben?” ANP
http://www.pzc.nl/internationaal/binnenland/article342965.ece
Mochos graciasquote:
quote:Het VVD-Tweede Kamerlid Bibi de Vries reageerde dinsdagochtend, voorafgaand aan de wekelijkse fractievergadering, furieus op minister Verdonk. ‘Ik ben razend op Rita Verdonk dat ze Hirsi Ali opjaagt als aangeschoten wild. Als er ook maar iets gebeurt met Hirsi Ali zijn er mensen binnen de VVD die bloed aan hun handen hebben', zei De Vries. Fractievoorzitter Willibrord Van Beek wil pas reageren nadat Hirsi Ali in de loop van de middag haar persconferentie heeft gegeven. Hirsi Ali was niet bij de fractievergadering aanwezig.
Nog eentje die het licht ziet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:07 schreef Kozzmic het volgende:
Het VVD-Tweede Kamerlid Bibi de Vries heeft dinsdagochtend furieus gereageerd op de wijze waarop minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) omgaat met Ayaan Hirsi Ali.
Half 2 , zet de popcorn en het bier klaarquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:12 schreef Ryan3 het volgende:
Geweldig allemaal. Wanneer is die persconferentie btw?
Ik krijg sterk de indruk dat het overhaaste handelen van Hirsi Ali wordt ingegeven doordat zij als geen ander op de hoogte is van hoe die preciezen doorgaans denken over dit soort problematiek idd. Maw dat ze geen schijn van kans maakt. Wat ik weer niet kan rijmen dat ze naar een stel lui gaat die zonodig nog preciezer zijn. Dan moet ze het er toch eigenlijk mee eens zijn dat ze evt uitgezet wordt. Ze moet wel geradicaliseerd zijn in de tussentijd...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:10 schreef Posdnous het volgende:
Mijn hemel, wat hebben de 'preciezen' een probleem gekregen door deze zaak zeg. Wie had dat kunnen denken.
Ga je een keihard consistent beleid zonder mededogen voeren, krijg je zoiets.
Ayaan uitzetten natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:12 schreef NorthernStar het volgende:
VVD ligt behoorlijk doormidden. Benieuwd hoe ze dit vertalen naar hun eigen asielbeleid.
Ah, mooi, kan ik nog even wat doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Half 2 , zet de popcorn en het bier klaar![]()
http://www.rtl.nl/(/actue(...)kort_nieuws_bi_1.xml
Vraag is: was zij eigenlijk ook voorstander van zo'n hardliners beleid?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:16 schreef schatje het volgende:
Ik ben het nooit eens geweest met de manier waarop Hirsi Ali haar boodschap brengt. Maar wat nu gebeurt vind ik vreselijk. Gisteren was ik sprakeloos toen ik het nieuws hoorde dat ze haar Nederlandschap waarschijnlijk verliest. Aan de andere kant is dit het harde beleid wat wordt uitgevoerd. De VVD wordt wel even met de neus op de feiten gedrukt. Al denk ik niet dat ze hier les uit trekken. Eiegnlijk denk ik dat ze blij zijn dat ze van haar af zijn.
Inderdaad. 1 ding is zeker, als ze zelfs een eigen partijlid de deur wijzen kan in de nabije toekomst iedereen wel vergeten dat ze ook maar een klein beetje mededogen zullen krijgen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:16 schreef schatje het volgende:
Ik ben het nooit eens geweest met de manier waarop Hirsi Ali haar boodschap brengt. Maar wat nu gebeurt vind ik vreselijk. Gisteren was ik sprakeloos toen ik het nieuws hoorde dat ze haar Nederlandschap waarschijnlijk verliest. Aan de andere kant is dit het harde beleid wat wordt uitgevoerd. De VVD wordt wel even met de neus op de feiten gedrukt. Al denk ik niet dat ze hier les uit trekken. Eiegnlijk denk ik dat ze blij zijn dat ze van haar af zijn.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:16 schreef schatje het volgende:
Ik ben het nooit eens geweest met de manier waarop Hirsi Ali haar boodschap brengt. Maar wat nu gebeurt vind ik vreselijk. Gisteren was ik sprakeloos toen ik het nieuws hoorde dat ze haar Nederlandschap waarschijnlijk verliest nooit gehad heeft.
Het gaat niet om mededogen. Het gaat om de vraag of het naturalisatiebesluit betreffende Ayaan Hirishi Ali wel rechtsgevolg heeft gehad.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad. 1 ding is zeker, als ze zelfs een eigen partijlid de deur wijzen kan in de nabije toekomst iedereen wel vergeten dat ze ook maar een klein beetje mededogen zullen krijgen.
Ik weet niet. Er staat mij wel iets van bij dat ze een voorstander is van een screening bij komst in Nederland.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vraag is: was zij eigenlijk ook voorstander van zo'n hardliners beleid?
Dus als je verkeerde personalia opgeeft (en dat komt uit) dan ben je nooit genaturaliseerd geweest volgens de wet? Dus kan het niet afgepakt worden, want er valt niets af te pakken?quote:
Ja, idd ja, staat me ook wat van bij.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:21 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik weet niet. Er staat mij wel iets van bij dat ze een voorstander is van een screening bij komst in Nederland.
Zoals ik het arrest lees wel ja. Dat is overigens niet op grond van de wet, maar op grond van het recht. De Hoge Raad is (met de rechtbank) van mening dat een besluit géén rechtsgevolg heeft, indien de persoonsgegevens als in dat besluit vermeld, niet overeekomen met de identiteit van de geadresseerde van dat besluit. Met andere woorden, indien de persoonsgegevens in dat besluit, de geadresseerde niet of onvoldoende identificeren. En rechtsgevolg is een vereiste voor het besluitbegrip van artikel 1:3 Algemene wet bestuursrecht. Zonder rechtsgevolg geen besluit, maar zonder rechtsgevolg óók geen Nederlanderschap. De verkrijging van het Nederlanderschap is immers het beoogde gevolg van dat besluit en als dat uitblijft, géén Nederlanderschap. En dan valt er inderdaad niets af te pakken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus als je verkeerde personalia opgeeft (en dat komt uit) dan ben je nooit genaturaliseerd geweest volgens de wet? Dus kan het niet afgepakt worden, want er valt niets af te pakken?
Cohen for presidentquote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Nu de Cohen achtigen weer aan de macht en Nederland wordt weer leefbaar.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |