Helemaal onderaan staat;quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik kan hier niet een twee drie uithalen dat ze zichzelf repliceren, eerder dat ze andere stoffen omzetten in RNA. In principe doe je dat natuurlijk ook door te eten en je voort te planten, maar goed daar zit nog een metabolisme aan vast.
(ik kan het fout hebben trouwens, veel jargon)
Aan de hand van de template worden nieuwe nucleosiden (u, c, g, a) aan een bestaan stuk RNA gezet. Dat kan je wel een kopieermechanisme noemen, alhoewel dat enzyme wat op die site staat niet de gehele template kopieert. Tenminste, dat maak ik er uit op.quote:In support of this idea, we have created an RNA molecule that catalyzes the type of polymerization reaction needed for RNA replication. The ribozyme uses nucleoside triphosphates and the coding information of an RNA template to extend an RNA primer by the successive addition of up to 14 nucleotides—more than a complete turn of an RNA helix. Its polymerization is quite accurate, and, most importantly, it is general in terms of the sequence and length of the primer and template RNAs, as would be needed for self-replication and evolution.
Dan zal ik het anders zeggen: zeer onwaarschijnlijk. En ik bedoel natuurlijk dat de omstandigheden stabiel blijven, want als de omgeving verandert (evolueert) zullen de "toppen" en de "dalen" ook veranderen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:59 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Bottleneck; alles is haalbaar op evolutionaire schaal; echt alles. Of het gebeurt is een tweede, maar alles is mogelijk.
Spore ken ik nog niet, heb wel verschillende "game of life" varianten gehad, en laatste dat ik installeerde was Darwin pond 2005.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:16 schreef Fir3fly het volgende:
By the way, iemand hier bekend met het spelletje Spore, waarin je zelf een wezen maakt en laat evolueren? Misschien wel leuk voor de creatonisten onder ons![]()
www.spore.comquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:26 schreef Doderok het volgende:
[..]
Spore ken ik nog niet, heb wel verschillende "game of life" varianten gehad, en laatste dat ik installeerde was Darwin pond 2005.
Ja, je hebt gelijk. Een zichzelf splitsende ribozyme zou je best levend kunnen noemen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:18 schreef Neuroscience het volgende:
Ribozymes (die dus alleen maar bestaan uit RNA) kunnen RNA repliceren.
quote:Chimpansee had seks met mens
Door onze redactie wetenschap
Rotterdam, 18 mei. Na de evolutionaire splitsing tussen de chimpansee en de mens, circa 6 miljoen jaar geleden, is er nog 1,2 miljoen jaar vruchtbaar seksueel contact geweest en zijn dus ook geregeld bastaarden geproduceerd. Dit blijkt uit analyse van delen van het DNA van mens en chimpansee.
Een groep wetenschappers onder leiding van geneticus David Reich publiceert de studie vandaag in het wetenschappelijke tijdschrift Nature . Reich maakte een gedetailleerde analyse van vergelijkbare stukken DNA bij de mens, de chimpansee, de gorilla en twee aapjes.
De scheiding tussen ‘chimp’ en mens is een langdurige affaire geweest, de verschillen in ‘ouderdom’ van de verschillende delen van het DNA lopen op tot vier miljoen jaar. Dat betekent dat al acht miljoen jaar geleden de scheiding tussen de voorouders van de huidige chimpansee en de huidige mens geleidelijk begonnen moet zijn, met aanvankelijk veel menging maar rond 6 à 5,5 miljoen jaar geleden een vrij definitieve scheiding. Daarna vond er nog slechts incidentele menging plaats.
Het huidige mensengeslacht Homo, met zijn grote hersenen en rijzige gestalte, is ongeveer twee miljoen jaar oud. De voorganger van Homo, de wat herseninhoud betreft nog vrij chimpanseeachtige maar al wel rechtoplopende Australopithecus leefde tussen 4 en 1,5 miljoen jaar geleden. De nu geconstateerde ‘bijmenging’ speelt zich dus in de fase daarvoor af. Uit die periode zijn weinig fossielen bekend. De bekendste is Sahelanthropus, de schedel uit Tsjaad, 6 à 7 miljoen jaar oud. Mogelijk is dit beroemde fossiel, dat bij de ontdekking in 2002 veel opzien baarde, dus tóch geen unieke voorouder van de mens maar óók een voorouder van de huidige chimpansee. Zeker is dat allerminst, het zou ook een uitgestorven zijtak kunnen zijn.
Bron
Best weinigquote:- Germany – only 14% of the population, of whom 35% are Catholics and 36% Protestants, believe in Creation.
- France – Around 18% of people believe in the fact of creation.
- Britain – 20% of the public believe in Creation.
- Spain – In Spain, with a vast majority of Catholic population, only 13% believe in the fact of Creation.
- Norway – Believers in Creation make up 19% of the population.
- Finland – 80% of the population are evangelical Christians though only 16% believe in Creation.
- Sweden – 12% of people believe that God created man.
- Denmark – 9% of the population believe in Creation.
- Belgium – The level of believers in Creation is 10%.
- Switzerland – 24% of the public believe in the fact of Creation.
Dat zijn al nucleotiden hoorquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:22 schreef roobje het volgende:
[..]
Helemaal onderaan staat;
[..]
Aan de hand van de template worden nieuwe nucleosiden (u, c, g, a) aan een bestaan stuk RNA gezet. Dat kan je wel een kopieermechanisme noemen, alhoewel dat enzyme wat op die site staat niet de gehele template kopieert. Tenminste, dat maak ik er uit op.
Ja, gegeven dat toch ongeveer de helft van een bevolking een opleiding die gelijkstaat aan vmbo doet. Het onderwijs in de Westerse wereld is nog niet zo heel slechtquote:
Het wil natuurlijk niet meteen zeggen dat rest wel in evolutie gelooftquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, gegeven dat toch ongeveer de helft van een bevolking een opleiding die gelijkstaat aan vmbo doet. Het onderwijs in de Westerse wereld is nog niet zo heel slecht.
Mja, da's waar. Meestal scoort dat ook niet bijster goed.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:57 schreef Triggershot het volgende:
Het wil natuurlijk niet meteen zeggen dat rest wel in evolutie gelooft
Ah, ok.quote:
Wel hoger dan het scheppingsverhaal neem ik aan?quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Mja, da's waar. Meestal scoort dat ook niet bijster goed.
Nee, maar het lijkt me daarom niet minder tof. Misschien dat dit spel de aandacht weer wat op evolutie vestigt, aangezien er nu al een behoorlijke fanbase is.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:59 schreef Doderok het volgende:
[..]
Ah, ok.
Valt niet meteen in de categorie van min of meer "wetenschappelijke simulaties", zo op het eerste zicht.![]()
Ik wist dat ook niet hoor. Vrij logisch allemaal, maar ik had er nooit bij stilgestaan. Overigens is het creëren van een nieuwe familie, Homo, fylogenetisch gezien op z'n zachtst gezegd discutabel. De mens staat eigenlijk gewoon tussen de familie Pongidae, waar de andere primaten in zittenquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:53 schreef speknek het volgende:
Grappig stukje uit de NRC vandaag trouwens. Voor evolutionisten weinig opzienbarend, maar misschien leuk voor mensen die er wat minder vanaf weten:
[..]
[afbeelding].
Spore heeft meer weg van Intelligent design dan natuurlijk selectie.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:00 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, maar het lijkt me daarom niet minder tof. Misschien dat dit spel de aandacht weer wat op evolutie vestigt, aangezien er nu al een behoorlijke fanbase is.
Ja dat bedoel ik ook, dat het vrij logisch was. Als ik het geweten had, stond het niet in Naturequote:Op donderdag 18 mei 2006 19:01 schreef Neuroscience het volgende:
Ik wist dat ook niet hoor. Vrij logisch allemaal, maar ik had er nooit bij stilgestaan. Overigens is het creëren van een nieuwe familie, Homo, fylogenetisch gezien op z'n zachtst gezegd discutabel. De mens staat eigenlijk gewoon tussen de familie Pongidae, waar de andere primaten in zitten![]()
Dat weet jij, dat weet ik, maar de massa (en de gamepers) denkt dat het over evolutie gaat.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Spore heeft meer weg van Intelligent design dan natuurlijk selectie.
Lijkt me erg interessant en ook wel plausibel. Jammer dat het artikel niet verder te lezen is (of kijk ik met mijn neus?).quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zag nog een tof artikel die een leuke (in mijn oren plausibele) theorie weergeeft over het ontstaan van het leven. En in het speciaal de segregatie in 3 soorten leven prokaryoten archea en eukaryoten.
linkje
(kan dit hier of moet ik er een apart topic over openen)
wat zijn uw meningen
Het punt is dat creationisme erg makkelijk is te begrijpen: God schiep de aarde, en voor de details wend je je ook tot God. Om de essentie van de evolutietheorie enigszins te begrijpen zul je toch eerst wat literatuur moeten lezen, en dat is voor veel mensen teveel gevraagd. Ofwel ze hebben niet de geestelijke vermogens, of te weinig tijd, of te weinig interesse en motivatie.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het wil natuurlijk niet meteen zeggen dat rest wel in evolutie gelooft
Ik weet niet of hij vrij verkrijgbaar is maar dr staat een linkje naar de full pdfquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:57 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Lijkt me erg interessant en ook wel plausibel. Jammer dat het artikel niet verder te lezen is (of kijk ik met mijn neus?).![]()
M'n mailadres staat nu in m'n profielquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij vrij verkrijgbaar is maar dr staat een linkje naar de full pdf
Oh PNAS is niet gratis natuurlijk, als je even je e-mail adres hier neerplempt kan ik em wel ff sturen
je hebt emquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:43 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
M'n mailadres staat nu in m'n profiel![]()
(Off-topic) Ik zie nu dat je username Neuroscience is. Mijn wereldbeeld klopt weer.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:43 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
M'n mailadres staat nu in m'n profiel![]()
quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
(Off-topic) Ik zie nu dat je username Neuroscience is. Mijn wereldbeeld klopt weer.
Nog meer off-topic.quote:
Ik voel me gevleidquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nog meer off-topic.![]()
Ik haalde je door elkaar met een user die erg kortzichtig aan het posten is. Ik verbaasde me vanmiddag dus over je inzichtvolle posts hier, maar je bent gewoon een heel andere user.
Ik zal mijn haar weer eens laten over verven.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:04 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik voel me gevleid![]()
En voortaan beter opletten hoor![]()
En nou weer terug naar de discussiequote:Op donderdag 18 mei 2006 22:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zal mijn haar weer eens laten over verven.
A religous man, armed with all the knowledge available to us now, would only state that in some sense, origin of live appears at the moment to be a miracle, so many are the conditions wicht would had to have been satisfied to get it going.quote:Op fok! schreef Triggershot het volgende:
An honest man, armed with all the knowledge available to us now, could only state that in some sense, origin of life appears at the moment to be almost a miracle, so many are the conditions which would had to have been satisfied to get it going.
linkquote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:43 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
A religous man, armed with all the knowledge available to us now, would only state that in some sense, origin of live appears at the moment to be a miracle, so many are the conditions wicht would had to have been satisfied to get it going.
Ik zie een significant verschil. (Bij gebrek aan beter (en een tijdelijke vlaag van 'niet spammen') in deze thread).
hetzelfde als bij de sims, simcity, en dingen als 4E gamesquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:47 schreef MrBean het volgende:
[..]
Zwaar overschat spel. Filmpjes zien er leuk uit, maar WTF is het spelelement?
Ja ...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:43 schreef Bensel het volgende:
[..]
hetzelfde als bij de sims, simcity, en dingen als 4E games
Doctor required in inflation room.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:47 schreef MrBean het volgende:
[..]
Zwaar overschat spel. Filmpjes zien er leuk uit, maar WTF is het spelelement?
Damnit nu heb ik het liedje weer in m'n hoofd zittenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Doctor required in inflation room.
Interessant dat je al een oordeel over het spel hebt voor het beschikbaar is.
Wat vind jij van het spel?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Doctor required in inflation room.
Interessant dat je al een oordeel over het spel hebt voor het beschikbaar is.
Lees het topic eens door, vlegelquote:
quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:16 schreef Fir3fly het volgende:
By the way, iemand hier bekend met het spelletje Spore, waarin je zelf een wezen maakt en laat evolueren? Misschien wel leuk voor de creatonisten onder ons![]()
Dat antwoord had ik eerlijk gezegd al verwacht. Maar is dit dan al vanaf het begin van de evolutie zo geweest? Denk jij dat dieren vanaf het begin al symmetrisch waren? Of zou je denken dat het begon met een lelijk mormel? Als het dat laatste is, waarom zijn dan vrijwel alle dieren ( sponzen enzo dan niet meegerekentquote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:03 schreef Fir3fly het volgende:
Symmetrisch zijn lijkt me wel enigszins voordelig. Niet-symmetrische dieren zijn vaak dieren die zich weinig voortbewegen (sponzen enzo). Symmetrisch zijn is in veel opzichten gewoon voordelig, denk maar aan waterdieren die zich door de symmetrie makkelijker kunnen voortbewegen. En hoe kom je erbij dat je verwacht dat de evolutie a-symmetrische dieren zou moeten voortbrengen?
Maar waarom is er dan geen enkele vogel die jaagd op groter wild en er lief uit? Maar hebben ze allemaal iets 'dreigends'. Waarom ziet een adelaar er niet uit als een huismus? ( bijvoorbeeld ).quote:Over die vragen over het uiterlijk heb ik slechts dit te zeggen: het gaat allemaal om interpretatie. Omdát een paard zich in onze ogen 'trots' gedraagd, zien wij hem als een 'trots' dier. Een roofvogel ziet er 'stoer' uit omdat wij vinden dat hij zich stoer gedraagd. Dat heeft verder niks met evolutie of gedrag te maken, het is slechts menselijke interpretatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |