abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37842840
quote:
American Enterprise Institute

American Enterprise Institute is een Amerikaanse denktank opgericht in 1943.

The American Entreprise Institute for Public Policy Research is een neoconservatieve denktank. Deze denktank streeft naar een afgeslankte overheid, een vrije markt en een krachtige buitenlandse politiek. Zeker sinds de verkiezing van George W. Bush tot president van de Verenigde Staten in 2000 is deze denktank zeer invloedrijk geworden. Voor financiering is deze denktank afhankelijk van bedrijven, stichtingen en particulieren. Invloedrijke medewerkers van deze denktank zijn onder andere Lynne Cheney (echtgenoot van Dick Cheney), David Frum, Newt Gingrich en Radek Sikorski. Deze laatste na een succesvolle carrière in het AEI en het New Atlantic Initiative minister van defensie van Polen geworden.
pi_37842860
quote:
Hirsi Ali per 1 september naar Washington
Van onze verslaggevers Raoul du Pré, Hans Wansink

DEN HAAG - Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali treedt per 1 september in dienst van het American Enterprise Institute (AEI), een conservatieve denktank in Washington. Dit zal zij morgen in Den Haag bekend maken. Hirsi Ali bereikte afgelopen week overeenstemming met het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken over haar beveiliging.

Het was de bedoeling dat Hirsi Ali op 1 mei volgend jaar naar de Verenigde Staten zou vertrekken. Maar omdat zij op 27 augustus haar huis in Den Haag moet ontruimen, heeft zij het AEI verzocht of zij per 1 september terecht kon.

De afgelopen maanden heeft Hirsi Ali ook onderhandeld met twee andere denktanks, de Johns Hopkins University (‘te arm’) en de Brookings Institution (‘die zaten niet helemaal op mijn lijn’).

Hirsi Ali gaat in de VS haar boek Shortcut to Enlightenment (Een korte weg naar de Verlichting) afmaken. Zij had al geruime tijd het idee dat haar aanwezigheid in Nederland ‘averechts werkte’. Hirsi Ali zei in maart tegen de Volkskrant: ‘Ik maak meer kapot dan ik goedmaak. Bij de burgers komt mijn boodschap vervormd over.’
pi_37842936
Neo-conservatief en een kleine overheid gaan nu niet echt samen is wel gebleken de afgelopen 6 jaar.
pi_37842958
Dat is een flinke carriere-move. Het is gegund.
pi_37842968
Ik wens haar veel geluk, wel jammer dat ze juist voor die club kiest - snap niet waarom ze zo in de conservatieve hoek duikt eigenlijk.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:32:33 #6
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_37842980
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Het was me al opgevallen dat er nauwe verbanden waren tussen mijn vrienden van de neoconservatieve Burke Stichting ( de Burkianen Cliteur en Ellian zijn officiele "vrienden van Ayaan") enerzijds, Burke en Wilders anderzijds en de liberale "jihad"-strijders Wilders en Hirsi Ali.
Dit past in het plaatje.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:34:08 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37843030
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:30 schreef Chewie het volgende:
Neo-conservatief en een kleine overheid gaan nu niet echt samen is wel gebleken de afgelopen 6 jaar.
Mhaw, fikse belastingverlagingen (voor de mensen die de meeste belastingen betalen) en fikse kortingen op sociale zekerheid, zorg en onderwijs zijn natuurlijk wel speerpunten van een kleine overheid. Maar dat de overheid an sich daar niet erg klein is, dat ben ik wel met je eens.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37843080
Neem aan dat we hier verder gaan, past hier ook wel een beetje
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:23 schreef Maerycke het volgende:

Maar goed, dat is een totaal ander onderwerp. Hirshi gaat blijkbaar weg. Goh verrassend (not).
Nou ja ik vind deze kwestie en die van Taida wel aangeven dat het beleid niet deugt. Niet dat ik het beleid van Verdonk te hard vind, er zijn nog nooit zoveel mensen in aanmerking gekomen voor een pardon regeling, maar het is gewoon niet logisch.

Dat AHA uit de politiek verdwijnt vind ik ook geen ramp, als 2e kamerlid voegde ze te weinig toe (alhoewel dat wel voor zeer veel kamerleden geldt) en ze komt beter tot haar recht als publicist. Maar goed deze stap geeft wel aan dat ze niet heel erg liberaal is anders had ze eerder gekozen voor the Cato institute.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:36:49 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37843113
Punt is wel dat dergelijke onservatieve denktanks in de VS behoorlijk religieus ingesteld zijn en op persoonlijk vlak totaal niet liberaal zijn. Nu weet ik niet of dat voor deze dentank geldt overigens, maar het zou toch wel een vreemde keuze zijn dan....

Ik denk dat ze wel beter tot haar recht komt in een denktank dan in de politiek.
pi_37843130
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:35 schreef Chewie het volgende:
Neem aan dat we hier verder gaan, past hier ook wel een beetje
[..]

Nou ja ik vind deze kwestie en die van Taida wel aangeven dat het beleid niet deugt. Niet dat ik het beleid van Verdonk te hard vind, er zijn nog nooit zoveel mensen in aanmerking gekomen voor een pardon regeling, maar het is gewoon niet logisch.

Dat AHA uit de politiek verdwijnt vind ik ook geen ramp, als 2e kamerlid voegde ze te weinig toe (alhoewel dat wel voor zeer veel kamerleden geldt) en ze komt beter tot haar recht als publicist. Maar goed deze stap geeft wel aan dat ze niet heel erg liberaal is anders had ze eerder gekozen voor the Cato institute.
Dis is weer de oude Chewie

Ben het helemaal met je eens. Hoop dat ze die filmpjes ook laat voor wat het zijn en een beetje onder de invloed van de vrienden van Burke uitkomt.
pi_37843132
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Mhaw, fikse belastingverlagingen (voor de mensen die de meeste belastingen betalen) en fikse kortingen op sociale zekerheid, zorg en onderwijs zijn natuurlijk wel speerpunten van een kleine overheid.
Ja maar niet als je die bezuinigingen gaat inzetten op andere overheidstereinen.
quote:
Maar dat de overheid an sich daar niet erg klein is, dat ben ik wel met je eens.
Nee en ook niet echt kleiner geworden onder de huidige regering.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2006 13:38:04 ]
pi_37843167
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar goed deze stap geeft wel aan dat ze niet heel erg liberaal is anders had ze eerder gekozen voor the Cato institute.
Mwah.

Ze kiest voor een erg klassiek-liberale pad. Dat maakt het niet minder liberaal.
pi_37843196
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Dis is weer de oude Chewie
Dat zeg ik al de hele tijd SCHat
quote:
Ben het helemaal met je eens. Hoop dat ze die filmpjes ook laat voor wat het zijn en een beetje onder de invloed van de vrienden van Burke uitkomt.
Heb het idee dat haar nieuwe vrienden nog een stapje erger zijn.
pi_37843230
-edit-
Niet op de man spelen

[ Bericht 45% gewijzigd door Sidekick op 15-05-2006 14:42:34 ]
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_37843257
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:38 schreef nikk het volgende:

Ze kiest voor een erg klassiek-liberale pad. Dat maakt het niet minder liberaal.
Klasiek-liberaal vind je meer bij de CATO institute.

Deze denktank is niet echt liberaal en al helemaal niet wat individuele vrijheden betreft.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:42:09 #16
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_37843275
Goed zo.
NL is er in geslaagd de ENIGE voorvechter van vrouwenemancipatie die in de politiek actief was weg te pesten. Bravo. Hulde.... zucht
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_37843294
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:40 schreef typtypo het volgende:
Misschien gaat ze daar wel naar toe omdat ze hier door islam facisten en linkse partijen verketterd en uitgestoten wordt.

Blijkt maar weer door het openen van deze topic om haar te beschadigen door een gespeelde verontwaardiging van onze opper nazi en racist sch.

Geef het maar toe sch. Je mag haar niet omdat ze onhankelijke zwarte vrouw is met een eigen mening.
Jij ziet liever zwarten volgens jouw vooroordelen namelijk afhankelijk en hulp behoevend.

Het wordt steeds gekker met jou.

pi_37843309
Goh, dat free-lance 2e kamer werk werd d'r te gortig zeker?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_37843321
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Klasiek-liberaal vind je meer bij de CATO institute.

Deze denktank is niet echt liberaal en al helemaal niet wat individuele vrijheden betreft.
Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Maar ik denk dat het er maar net aan ligt wat je zoekt als liberaal zijnde.
pi_37843324
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:42 schreef DoctorB het volgende:
in de politiek actief was
De verleden tijd is al geruime tijd veel te correct.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_37843352
quote:
: ‘Ik maak meer kapot dan ik goedmaak. Bij de burgers komt mijn boodschap vervormd over.’
Zo, daar komt ze laat achter.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 15 mei 2006 @ 13:49:21 #22
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_37843482
Melkert, Karremans, Hirsi Ali. De USA wordt wel een dumpplaats voor politiek gevoelig-liggende Nederlanders.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_37843942
Hirsi gaat gewoon geen leugen uit de weg om haar doel te bereiken, dit wil niet zeggen dat ze altijd liegt of onzin verteld maar zulke personen vertrouw ik niet.

Nu ik er over nadenk, ik vertrouw eigenlijk niemand meer.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_37844012
Ah, verstandig, ''nicht is es dein loos Fliegenwedel zu sein''.

maar wat een blunder om de Johns Hopkins University links te laten liggen
pi_37844094
Ongetwijfeld wordt nu in de linkse kerk, en door Hans Dijkstal, het Horst Wessel lied aangeheven. Men heeft zich weer laten kennen de afgelopen dagen.
pi_37844126
quote:
Zij had al geruime tijd het idee dat haar aanwezigheid in Nederland ‘averechts werkte’. Hirsi Ali zei in maart tegen de Volkskrant: ‘Ik maak meer kapot dan ik goedmaak. Bij de burgers komt mijn boodschap vervormd over.’
Aha, dus ze was misschien al van plan uit de politiek te gaan. Ik denk dat de VVD haar vertrek geen windeieren zal leggen (nu zeker niet). En AHA kan zonder de politiek ook tenminste haar gang maar weer gaan.
Ik denk dat dit voor beide partijen een goede oplossing zal zijn dan.
  † In Memoriam † maandag 15 mei 2006 @ 14:16:16 #27
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37844127
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:26 schreef SCH het volgende:

[..]

American Enterprise Institute

Projectje van Richard "Prince of Darkness" Perle en zijn zionistische buddies.

Momenteel wordt het bijvoorbeeld gebruikt om Iran te destabiliseren door de oppositie te organiseren. Oa. hebben ze ook een beweging voor vrouwenrechten weten te strikken bijvoorbeeld. Ideaal dus voor Hirsi om zich door te laten prostitueren.

Dat ze door Times en Readers Digest tijdje terug werd geroemd was al veelzeggend natuurlijk. Blij dat die neoconhoer hier uitgespeeld is.
pi_37844295
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[afbeelding]

Projectje van Richard "Prince of Darkness" Perle en zijn joodse neocon buddies.
Blijf dan in je eigen hok
quote:
Momenteel wordt het bijvoorbeeld gebruikt om Iran te destabiliseren door de oppositie te organiseren. Oa. hebben ze ook een beweging voor vrouwenrechten weten te strikken bijvoorbeeld. Ideaal dus voor Hirsi om zich door te laten prostitueren.
Wat overigens een prima manier is om een verderfelijk regime uit het zadel te stoten zoals eind jaren 80 wel is gebleken. Deze manier lijkt me ook meer wenselijk dan een land binnenvallen om zo een regime af te zetten.
quote:
Dat ze door Times en Readers Digest tijdje terug werd geroemd was al veelzeggend natuurlijk. Blij dat die neoconhoer hier uitgespeeld is.
Deze reactie van jou zegt anders meer over jou verwerpelijke denkwijze.
pi_37844337
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:44 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Maar ik denk dat het er maar net aan ligt wat je zoekt als liberaal zijnde.
Het is vrij simpel eigenlijk, individuele vrijheden zijn de basis. Kleine overheid, vrije handel enz zijn een voortvloeisel daaruit.
  maandag 15 mei 2006 @ 14:30:21 #30
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37844502
Ik vind het een logische en goede carriére stap. Ik ben nooit fan geweest van Hirsi Ali, het Kamerlid, maar als opiniemaker is ze wel geschikt. In een denktank van waar uit ze haar ideeën verder vorm kan geven met een columnpje in een Nederlandse krant op zijn tijd is ze precies goed op haar plek.
  † In Memoriam † maandag 15 mei 2006 @ 14:33:10 #31
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37844591
The Project for the New American Century was formed, along with the American Enterprise Institute, the Hudson Institute and others that have since merged the ambitions of the Reagan administration with those of the current Bush regime.

One of George W Bush's "thinkers" is Richard Perle. I interviewed Perle when he was advising Reagan; and when he spoke about "total war", I mistakenly dismissed him as mad. He recently used the term again in describing America's "war on terror". "No stages," he said. "This is total war. We are fighting a variety of enemies. There are lots of them out there. All this talk about first we are going to do Afghanistan, then we will do Iraq... this is entirely the wrong way to go about it. If we just let our vision of the world go forth, and we embrace it entirely and we don't try to piece together clever diplomacy, but just wage a total war... our children will sing great songs about us years from now."

Perle is one of the founders of the Project for the New American Century, the PNAC. Other founders include Dick Cheney, now vice-president, Donald Rumsfeld, defence secretary, Paul Wolfowitz, deputy defence secretary, I Lewis Libby, Cheney's chief of staff, William J Bennett, Reagan's education secretary, and Zalmay Khalilzad, Bush's ambassador to Afghanistan. These are the modern chartists of American terrorism.

The Guardian - December 12, 2002
pi_37844804
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het is vrij simpel eigenlijk, individuele vrijheden zijn de basis. Kleine overheid, vrije handel enz zijn een voortvloeisel daaruit.
Dat is in mijn ogen dan weer net iets te simpel beredeneerd. Ik zou eerder willen stellen dat de basis het vervullen van begeerten is.
  maandag 15 mei 2006 @ 14:43:51 #33
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37844893
Prachtig, dan is ze weg uit Nederland.

Mooi bericht, geeft een heerlijk helder gevoel in mijn buik en maag.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_37845004
TVPtje
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 mei 2006 @ 14:50:03 #36
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37845057
Van de 'liberale' VVD naar deze club.

Ze laat zich wel lekker kennen zo. Aan de andere kant heeft ze nu meer tijd en geld (subsidie van deze neo conservatieve jokers) om films en boeken te schrijven dus ik ben bang dat we niet van haar af zijn, integendeel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_37845120
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Mooi he?

en daar daar hoefde je geen eens een moord voor te plegen.

Alleen jammer dat ze een nog veel groter podium heeft.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_37845140
Mm, ze wilde wel met Cohen praten en samenwerken toch? En nu komt de neoconservatieve aap uit de mouw? Zou ze geradicaliseerd zijn?
I´m back.
pi_37845244
quote:

²
Het gat dat ze achterlaat zal wel weer opgevuld worden hoor.
I´m back.
pi_37845262
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:42 schreef DoctorB het volgende:
Goed zo.
NL is er in geslaagd de ENIGE voorvechter van vrouwenemancipatie die in de politiek actief was weg te pesten. Bravo. Hulde.... zucht
Het is toch echt een bewuste keuze van haar geweest hoor.

Ze is gewoon briljant. Ze heeft iedereen ge- en misbruikt. Nederlandse asielprocedure, haar exman, de NMO, de PvdA, de VVD, de Nederlands kiezers, de Moslims, de vrouwen in de blijf van mijn lijf huizen.

Allemaal om haar doel te bereiken. Een groots onthaal in een conservatieve Amerikaanse denktank waar ze zich volledig thuis zal voelen met haar anti Islam retoriek.

Hulde aan Magan. De economische vluchteling puur sang.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 mei 2006 @ 14:57:14 #41
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37845269
Fortuyn dood, van Gogh dood, Ali weggepest. Nu nog iemand die Wilders zal omleggen en Nederland kan weer wegzakken in haar multiculti dromerijl.

Dames, koop nu vast een Burka, in 2010 zijn ze verplicht.

Ik zou ook vertrekken als ze je in NL voor je eigen veiligheid in een cel moeten opsluiten of verstoppen op een buitenlandse basis. Nederland home of the free.
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:49 schreef D-FENS het volgende:
Karremans
Huh, waar hebben we die gelaten?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_37845363
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:51 schreef typtypo het volgende:

Alleen jammer dat ze een nog veel groter podium heeft.
Niets mis met zo'n groot podium. Er zijn veel meer mensen in die denktanks, die haar gedachtes dragen. Wij zullen in ieder geval veeeeeeeel minder van haar "mening" hoeven te genieten en dat vraagt om een feestje
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 mei 2006 @ 15:01:20 #43
3542 Gia
User under construction
pi_37845370
quote:

²
D'r zitten goede filmmakers in de States.

Submission - The sequel... part 2, 3 en 4
pi_37845382
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het is toch echt een bewuste keuze van haar geweest hoor.

Ze is gewoon briljant. Ze heeft iedereen ge- en misbruikt. Nederlandse asielprocedure, haar exman, de NMO, de PvdA, de VVD, de Nederlands kiezers, de Moslims, de vrouwen in de blijf van mijn lijf huizen.

Allemaal om haar doel te bereiken. Een groots onthaal in een conservatieve Amerikaanse denktank waar ze zich volledig thuis zal voelen met haar anti Islam retoriek.

Hulde aan Magan. De economische vluchteling puur sang.
Ze is er gewoon bij tijds achter gekomen dat de pvda een spreekbuis is voor islamfacisten en is terecht over gestapt naar de vvd.

Dat ze nu naar de VS gaat geeft haar een veel betere mogelijkheid de wereld te informeren over islams facistische ondertoon.
www.jihadwatch.org
pi_37845386
Met al haar leugens en opruiing is de AEI de juiste plek voor haar. Hoe wil ze daar gaan heten?
Megan Hirsh?
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_37845402
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:57 schreef Napalm het volgende:

Huh, waar hebben we die gelaten?
Ja precies. Die was toch ergens in Spanje op een strand ofzo.
-Rabia Al-Basri
pi_37845420
Het zal mij niks verbazen als ze zich in september bekeert tot het christendom. Wat een ongelooflijk opportunistische leugenaar is het toch ook. En dat er nog mensen zijn die het allemaal goed praten ook.
  maandag 15 mei 2006 @ 15:03:59 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37845445
Weggepest? Nou, het martelaarschap wordt wel heel snel gegeven tegenwoordig.
  maandag 15 mei 2006 @ 15:04:15 #49
3542 Gia
User under construction
pi_37845452
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:03 schreef dazzle123 het volgende:
Het zal mij niks verbazen als ze zich in september bekeert tot het christendom.
Ik zou haar van harte welkom heten.
  maandag 15 mei 2006 @ 15:04:17 #50
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37845453
%$%^@$^@$#
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')