quote:American Enterprise Institute
American Enterprise Institute is een Amerikaanse denktank opgericht in 1943.
The American Entreprise Institute for Public Policy Research is een neoconservatieve denktank. Deze denktank streeft naar een afgeslankte overheid, een vrije markt en een krachtige buitenlandse politiek. Zeker sinds de verkiezing van George W. Bush tot president van de Verenigde Staten in 2000 is deze denktank zeer invloedrijk geworden. Voor financiering is deze denktank afhankelijk van bedrijven, stichtingen en particulieren. Invloedrijke medewerkers van deze denktank zijn onder andere Lynne Cheney (echtgenoot van Dick Cheney), David Frum, Newt Gingrich en Radek Sikorski. Deze laatste na een succesvolle carrière in het AEI en het New Atlantic Initiative minister van defensie van Polen geworden.
quote:Hirsi Ali per 1 september naar Washington
Van onze verslaggevers Raoul du Pré, Hans Wansink
DEN HAAG - Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali treedt per 1 september in dienst van het American Enterprise Institute (AEI), een conservatieve denktank in Washington. Dit zal zij morgen in Den Haag bekend maken. Hirsi Ali bereikte afgelopen week overeenstemming met het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken over haar beveiliging.
Het was de bedoeling dat Hirsi Ali op 1 mei volgend jaar naar de Verenigde Staten zou vertrekken. Maar omdat zij op 27 augustus haar huis in Den Haag moet ontruimen, heeft zij het AEI verzocht of zij per 1 september terecht kon.
De afgelopen maanden heeft Hirsi Ali ook onderhandeld met twee andere denktanks, de Johns Hopkins University (‘te arm’) en de Brookings Institution (‘die zaten niet helemaal op mijn lijn’).
Hirsi Ali gaat in de VS haar boek Shortcut to Enlightenment (Een korte weg naar de Verlichting) afmaken. Zij had al geruime tijd het idee dat haar aanwezigheid in Nederland ‘averechts werkte’. Hirsi Ali zei in maart tegen de Volkskrant: ‘Ik maak meer kapot dan ik goedmaak. Bij de burgers komt mijn boodschap vervormd over.’
Het was me al opgevallen dat er nauwe verbanden waren tussen mijn vrienden van de neoconservatieve Burke Stichting ( de Burkianen Cliteur en Ellian zijn officiele "vrienden van Ayaan") enerzijds, Burke en Wilders anderzijds en de liberale "jihad"-strijders Wilders en Hirsi Ali.quote:
Mhaw, fikse belastingverlagingen (voor de mensen die de meeste belastingen betalen) en fikse kortingen op sociale zekerheid, zorg en onderwijs zijn natuurlijk wel speerpunten van een kleine overheid. Maar dat de overheid an sich daar niet erg klein is, dat ben ik wel met je eens.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:30 schreef Chewie het volgende:
Neo-conservatief en een kleine overheid gaan nu niet echt samen is wel gebleken de afgelopen 6 jaar.
Nou ja ik vind deze kwestie en die van Taida wel aangeven dat het beleid niet deugt. Niet dat ik het beleid van Verdonk te hard vind, er zijn nog nooit zoveel mensen in aanmerking gekomen voor een pardon regeling, maar het is gewoon niet logisch.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:23 schreef Maerycke het volgende:
Maar goed, dat is een totaal ander onderwerp. Hirshi gaat blijkbaar weg. Goh verrassend (not).
Dis is weer de oude Chewiequote:Op maandag 15 mei 2006 13:35 schreef Chewie het volgende:
Neem aan dat we hier verder gaan, past hier ook wel een beetje
[..]
Nou ja ik vind deze kwestie en die van Taida wel aangeven dat het beleid niet deugt. Niet dat ik het beleid van Verdonk te hard vind, er zijn nog nooit zoveel mensen in aanmerking gekomen voor een pardon regeling, maar het is gewoon niet logisch.
Dat AHA uit de politiek verdwijnt vind ik ook geen ramp, als 2e kamerlid voegde ze te weinig toe (alhoewel dat wel voor zeer veel kamerleden geldt) en ze komt beter tot haar recht als publicist. Maar goed deze stap geeft wel aan dat ze niet heel erg liberaal is anders had ze eerder gekozen voor the Cato institute.
Ja maar niet als je die bezuinigingen gaat inzetten op andere overheidstereinen.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:34 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Mhaw, fikse belastingverlagingen (voor de mensen die de meeste belastingen betalen) en fikse kortingen op sociale zekerheid, zorg en onderwijs zijn natuurlijk wel speerpunten van een kleine overheid.
Nee en ook niet echt kleiner geworden onder de huidige regering.quote:Maar dat de overheid an sich daar niet erg klein is, dat ben ik wel met je eens.
Mwah.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar goed deze stap geeft wel aan dat ze niet heel erg liberaal is anders had ze eerder gekozen voor the Cato institute.
Dat zeg ik al de hele tijd SCHatquote:
Heb het idee dat haar nieuwe vrienden nog een stapje erger zijn.quote:Ben het helemaal met je eens. Hoop dat ze die filmpjes ook laat voor wat het zijn en een beetje onder de invloed van de vrienden van Burke uitkomt.
Klasiek-liberaal vind je meer bij de CATO institute.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:38 schreef nikk het volgende:
Ze kiest voor een erg klassiek-liberale pad. Dat maakt het niet minder liberaal.
quote:Op maandag 15 mei 2006 13:40 schreef typtypo het volgende:
Misschien gaat ze daar wel naar toe omdat ze hier door islam facisten en linkse partijen verketterd en uitgestoten wordt.
Blijkt maar weer door het openen van deze topic om haar te beschadigen door een gespeelde verontwaardiging van onze opper nazi en racist sch.
Geef het maar toe sch. Je mag haar niet omdat ze onhankelijke zwarte vrouw is met een eigen mening.
Jij ziet liever zwarten volgens jouw vooroordelen namelijk afhankelijk en hulp behoevend.
Het wordt steeds gekker met jou.
![]()
Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Maar ik denk dat het er maar net aan ligt wat je zoekt als liberaal zijnde.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Klasiek-liberaal vind je meer bij de CATO institute.
Deze denktank is niet echt liberaal en al helemaal niet wat individuele vrijheden betreft.
De verleden tijd is al geruime tijd veel te correct.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:42 schreef DoctorB het volgende:
in de politiek actief was
Zo, daar komt ze laat achter.quote:: ‘Ik maak meer kapot dan ik goedmaak. Bij de burgers komt mijn boodschap vervormd over.’
Aha, dus ze was misschien al van plan uit de politiek te gaan. Ik denk dat de VVD haar vertrek geen windeieren zal leggen (nu zeker niet). En AHA kan zonder de politiek ook tenminste haar gang maar weer gaan.quote:Zij had al geruime tijd het idee dat haar aanwezigheid in Nederland ‘averechts werkte’. Hirsi Ali zei in maart tegen de Volkskrant: ‘Ik maak meer kapot dan ik goedmaak. Bij de burgers komt mijn boodschap vervormd over.’
quote:
quote:Op maandag 15 mei 2006 14:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[afbeelding]
Projectje van Richard "Prince of Darkness" Perle en zijn joodse neocon buddies.
Wat overigens een prima manier is om een verderfelijk regime uit het zadel te stoten zoals eind jaren 80 wel is gebleken. Deze manier lijkt me ook meer wenselijk dan een land binnenvallen om zo een regime af te zetten.quote:Momenteel wordt het bijvoorbeeld gebruikt om Iran te destabiliseren door de oppositie te organiseren. Oa. hebben ze ook een beweging voor vrouwenrechten weten te strikken bijvoorbeeld. Ideaal dus voor Hirsi om zich door te laten prostitueren.
Deze reactie van jou zegt anders meer over jou verwerpelijke denkwijze.quote:Dat ze door Times en Readers Digest tijdje terug werd geroemd was al veelzeggend natuurlijk. Blij dat die neoconhoer hier uitgespeeld is.
Het is vrij simpel eigenlijk, individuele vrijheden zijn de basis. Kleine overheid, vrije handel enz zijn een voortvloeisel daaruit.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Maar ik denk dat het er maar net aan ligt wat je zoekt als liberaal zijnde.
Dat is in mijn ogen dan weer net iets te simpel beredeneerd. Ik zou eerder willen stellen dat de basis het vervullen van begeerten is.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het is vrij simpel eigenlijk, individuele vrijheden zijn de basis. Kleine overheid, vrije handel enz zijn een voortvloeisel daaruit.
Mooi he?quote:Op maandag 15 mei 2006 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Prachtig, dan is ze weg uit Nederland.
Mooi bericht, geeft een heerlijk helder gevoel in mijn buik en maag.²
Het gat dat ze achterlaat zal wel weer opgevuld worden hoor.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is toch echt een bewuste keuze van haar geweest hoor.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:42 schreef DoctorB het volgende:
Goed zo.
NL is er in geslaagd de ENIGE voorvechter van vrouwenemancipatie die in de politiek actief was weg te pesten. Bravo. Hulde.... zucht
Huh, waar hebben we die gelaten?quote:Op maandag 15 mei 2006 13:49 schreef D-FENS het volgende:
Karremans
Niets mis met zo'n groot podium. Er zijn veel meer mensen in die denktanks, die haar gedachtes dragen. Wij zullen in ieder geval veeeeeeeel minder van haar "mening" hoeven te genieten en dat vraagt om een feestjequote:Op maandag 15 mei 2006 14:51 schreef typtypo het volgende:
Alleen jammer dat ze een nog veel groter podium heeft.![]()
D'r zitten goede filmmakers in de States.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Ze is er gewoon bij tijds achter gekomen dat de pvda een spreekbuis is voor islamfacisten en is terecht over gestapt naar de vvd.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het is toch echt een bewuste keuze van haar geweest hoor.
Ze is gewoon briljant. Ze heeft iedereen ge- en misbruikt. Nederlandse asielprocedure, haar exman, de NMO, de PvdA, de VVD, de Nederlands kiezers, de Moslims, de vrouwen in de blijf van mijn lijf huizen.
Allemaal om haar doel te bereiken. Een groots onthaal in een conservatieve Amerikaanse denktank waar ze zich volledig thuis zal voelen met haar anti Islam retoriek.
Hulde aan Magan. De economische vluchteling puur sang.
![]()
Ja precies. Die was toch ergens in Spanje op een strand ofzo.quote:
Ik zou haar van harte welkom heten.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:03 schreef dazzle123 het volgende:
Het zal mij niks verbazen als ze zich in september bekeert tot het christendom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |