quote:
#1 Vind ik wel mooi, onderin mooi die blaadjes en de stengel mooi schuin van de roos. Achtergrond ook mooi, alleen dat lichtere stuk rechtsboven leidt een beetje af. Het is jammer dat de bloem nog zo ver in de knop zit; als hij verder open was geweest was de foto denk ik wat interessanter geweest.
#2, Gewoon oke. Mooi scherp, verder niet super interessant om naar te kijken. Daarvoor zou je denk ik nog iets meer met de compositie moeten doen. Alhoewel de bloem wel mooi schuin in beeld staat, dat is al goed gedaan
![]()
#3 Vind ik ook mooi. Wel zie ik een blauwe lucht door de blaadjes heen, dus misschien was het de moeite waard geweest om minder voorgrond en meer lucht te pakken op de foto. De scherptediepte vind ik op het eerste gezicht mooi, maar toch zou ik het scherptegebied ergens anders leggen. Je blik wordt nu de foto ingeleid richting het schuurtje, maar daar is niets scherps meer te zien, waardoor je niet goed weet waar je moet kijken. Het onderwerp is als het ware niet scherp. Toch vind ik het een foto met heel veel potentie
![]()
Is dat trouwens jullie tuin, en ook op de foto's in je portfolio?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.