Lieve SCH,
zoals ik in één of meerdere topics van de 25 voorgaande topics hiervoor heb aangegeven zou ik zo eerlijk zijn, na fouten van v Basten óók hem aan te vallen en te bekritiseren. Dus bij deze: SCH je hebt gelijk gekregen, v Basten was er nog niet klaar voor.
Bij de wedstrijd tegen Portugal werd pijnlijk duidelijk, dat zowel het selectiebeleid als het tactische beleid van Nederland, en dus hoofdverantwoordelijke v Basten, gefaald hebben.
a) Kuyt: Deze man is zo ongeveer in z'n eentje verantwoordelijk voor de uitschakeling van Nederland. De arme drommel loopt als spits de ballen te halen op het middenveld. Dat ze dit in Rotterdam aandoenlijke ijverigheid noemen, laat zien waarom Feyenoord de komende 10 jaar geen kampioen zal worden. Telkens als Kuyt de bal haalde op het middenveld of de flanken, stond er niemand in de punt, waardoor de bal halen nutteloos was. Tevens impliceert dit achterlijke gedraaf dat áls er een goede basl voorkwam ( v Persie 2e helft, strak laag voor het doel langs ) Kuy verkeerd stond en zodoende niet scoorde. Zowel V Nistelrooij ( ook de Ruud uit vorm) als Vennegoor i En met name Huntelaar ! staan wél op de goede plaats.
van Basten hád dit moeten zien en of Kuyt er in de rust uithalen óf zoals de landelijke discussie al uitwees Huntelaar meenemen.
b) Het middenveld. Bij iedere wedstrijd dit WK werd het middenveld compleet overlopen, Snijder speelt zwak als hij moet verdedigen, vd Vaart is maar voor 20% fit. vd Vaart had niet geselecteerd moeten worden, Snijder niet zo kwetsbaar aan z'n lot overgelaten.
c) Mathijsen. Wat v Basten in Mathijsen ziet is onbegrijpelijk, maar die man is niet klaar voor de top. Bijna ieder doelpunt tegen kan op het conto van Mathijsen worden geschreven. Kapitale fout om hem vetrouwen te blijven geven, je zou bijna naar Opdam hunkeren.
![]()
Verder zijn er natuurlijke meerdere belangrijke factoren aan te wijzen ( vrije trappen/ corners Sneijder, overschatting Robben,..), maar daar had v Basten in mindere mate grip op.
Kortom: v Basten heeft keihard gefaald en moet zodoende weg! Probleem wordt dan echter de opvolging en ik betwijfel of er betere opvolgers klaar zijn.