abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38351864
Alsof van Hanegem niet voor zichzelf kan beslissen hehehe
pi_38352768
Van Hanegem vind ik een geweldige kerel. Of 'ie als trainer geschikt is voor Vitesse weet ik niet, maar wat mij betreft is 'ie welkom, beter dan v/d Lem iig
pi_38353266
hij had het er net ook heel ff over bij voetbal inside. Ik ben erg benieuwd of Willem het wordt. Van mij mag het!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 00:25:17 #254
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_38354809
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:06 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Haan had toch aangegeven dat Vitesse helemaal niet bij hem past?
hahaha... ik lach me rot dat was foppe maar van mij mag ie komen maar laat vitesse eerst maar eens iets bevestigen die wordt het .
quote:
Zojuist heb ik de nieuwe hard gras in een stuk uitgelezen. Marcel van Roosmalen (overigens houder van een seizoenkaart bij Vitesse) vertelt hier over zijn ervaringen gedurende het afgelopen jaar bij Vitesse. Leuk om te lezen, maar voor vitessesupporters af en toe toch schokkend.

Theo Janssen en Micheal Dingsdag worden neergezet als degenen die de sfeer niet in positieve zin bepalen binnen de club en informatie lekken naar de media (Janssen schijnt een lijntje te hebben met Sommerdijk).

Opvallendste citaat uit het boek tijdens een bezoek van de schrijver aan Vreven in Cyprus:
Vreven: "Theo Janssen speelde bij vitesse echt de chef. Die ging na de training in de kleedkamer zitten paffen. Ik heb hem tot drie keer toe gewaarschuwd. " Je rookt niet in mijn buurt" , zei ik. Dan ging hij buiten staan met zijn sigaret. Na de wedstrijden rookte bij op de wc, maar toen hij bij RBC-uit twee keer had gescoord zat hij na afloop in de kleedkamer te roken. Sturing kwam de kleedkamer binnen en kreeg een rood hoofd. Hij keek naar mij en Wapenaar. Ik zei " Je gaat nu niet tegen mij beginnen, he? Ik heb hem al drie keer gewaarschuwd" Ik keek naar sturing en dacht: Slappe hap."
" Sturing ziet Janssen roken in de kleedkamer en doet niks. en mij schorst hij omdat ik zeg dat we vijfde moeten worden. Ongelooflijk."

iemand op het .org forum
morgen meteen maar ff kijken of ik hard gras kan vinden in de winkel
  dinsdag 30 mei 2006 @ 08:35:02 #255
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_38358528
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:25 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

hahaha... ik lach me rot dat was foppe maar van mij mag ie komen maar laat vitesse eerst maar eens iets bevestigen die wordt het .
[..]

morgen meteen maar ff kijken of ik hard gras kan vinden in de winkel
Ik ga morgen ook maar eens langs de winkel
Maar... wat een verhalen zeg. Theo is inderdaad een van de spelers die een vent moet hebben als trainer. Sturing was dat blijkbaar niet, hij stond blijkbaar toch teveel in het midden in plaats van boven het team. Misschien dat De Kromme invloed op Theo kan hebben, het waren volgens mij toch wel aardig dezelfde type spelers?
pi_38365686
Dat verhaal van Janssen kan ik me echt helemaal voorstellen Heb hem al zo vaak in de stad zien roken.. Kan me ook voorstellen dat hij en Vreven soms botsen.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:46:57 #257
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_38366202
Theo is en blijft een van de, zoniet de meest kleurijke spelers van Vitesse van de afgelopen 10 jaar hoor. Hoe hij eruit ziet, erbij loopt, zijn levensstijl, én zijn uitspraken zijn allemaal....des Theo's! (Zoals die uitspraken tegen sportweek vorig jaar over Georgina Verbaan en Wacko Jacko's neus )

Ik denk dat Sturing inderdaad teveel werd gezien als de ouwe ploeggenoot en niet als de trainer boven de groep. Boskamp was dé vent geweest hiervoor, maar Wim kan er ook wat van!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_38366380
Wat had die te melden dan?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:55:02 #259
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_38366488
Komt van 2005 dit interview
quote:
Open & Bloot met Theo Janssen

Theo Janssen (23, Vitesse), waarom heb jij in godsnaam bijgetekend?

''Ik wilde heel graag blijven, heb zekerheid en kan me nog goed ontwikkelen.''

Bij de top drie komen er deze zomer aardig wat vacatures op het middenveld vrij.

''Ik denk dat ik het niveau best aankan, maar er is nog geen concrete aanbieding geweest. Als ze mij willen hebben, dan zullen ze wat moeten betalen. Nou dat is alleen maar mooi. Dan verdient Vitesse nog wat aan me.''

Waarom scoor jij ineens?

''Ik raak de ballen goed.''

Ben je al miljonair?

''Wat denk jezelf? Ik speel niet bij de top drie, ben pas 23 en houd niet van gokken, dus het zou een beetje raar zijn als ik nu al miljonair zou zijn. Nee, ook als ik mijn nieuwe driejarige contract uitdien, ben ik nog geen miljonair. Geeft niet, ik geef niet zo om geld.''

Geen voetballer dan...

''Jeugdtrainer. Of journalist bij Sportweek of VI. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben, wat jullie doen. Maar het makkelijkste lijkt me op zondagavond bij Studio Voetbal aanschuiven. Dat is pas een relaxte baan. Beetje zonder verstand van zaken aan de lopende band voetballers afkraken. Lekker makkelijk, hoor.''

Spijt van?

''Ik heb nooit ergens spijt van.''

Laatste keer gehuild?

''Kan ik me niet meer herinneren. Als ik emotioneel word, weet ik me geen houding te geven en ga ik lachen. Stom, he? Ik word niet oud.''

Een dag optrekken met...

''Michael Jackson kan wel wat hulp gebruiken, hij valt steeds flauw in de rechtszaal. Ik zou hem weer optillen en zijn neus op zijn gezicht plakken. En hem vervolgens op zijn schouder slaan om hem succes te wensen. Maar ja, dan valt die neus er weer af.''

Seks voor de wedstrijd?

''Absoluut! Dat moet zelfs, anders voel ik me kut. Seks ontspant me. Ik ben wat dat betreft net als Romario. Het is een soort bijgeloof geworden.''

D66 erin of eruit?

''Als de VVD er maar inblijft! Is goed voor voetballers, die VVD.''

Kuyt of Van Nistelrooy?

''Ruud. Hij heeft Europees al meer laten zien dan Kuyt. Al is Dirk ook heel goed bezig. Als ik Van Basten was, zou ik ze samen in de spits zetten.''

Maduro of Janssen?

''Kan ik geen zinnig woord over zeggen. Hoeveel wedstrijden heeft Maduro meegedaan. Een stuk of drie? Nou, die heb ik alle drie niet gezien, dus ik heb ook geen idee wat voor voetballer het is.''

Cameron Diaz of Georgina Verbaan?

''Diaz, natuurlijk. Er is toch niemand die op de hamsterwangen van die Verbaan zit te wachten?''
Vamos el TRI!
pi_38366630
helemaal geweldig! Wat een kerel he
pi_38366798
Hij blijft leuk.
That's all folks!
pi_38367058
Hahaha
pi_38368709
Zulke gasten moeten wat vaker bij voetbalpraatprogramma;s komen
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:00:22 #264
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_38368818
Haha
Waarom geen.. 'beugel of scheve tanden?'
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_38370061
Was het ook niet zo dat toen ze hem een keer vroegen waarom de spelersgroep van Vitesse niet bereid was een deel van hun salaris in te leveren, dat hij zei "Weet je wat tegenwoordig een paar schoenen kost?" ?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:02:38 #266
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_38370974
Hij heeft ook het liefste dat Vitesse op zondagmiddag 14.30 zijn wedstrijden speelt. Hij staat dan de speeldag op rond half 11, gaat een stukje wandelen, een sigaretje roken op zn terrasje en dan rustig aan naar het Gelredome
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:10:56 #267
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_38371286
Heb Hard Gras inmiddels binnen, en in 1 stuk uitgelezen. Wat quotes:
quote:
"Paul had nog een tijdje met de spelers overlegd over de sportieve crisis en het gebrek aan eenheid. En dan komt Harald Wapenaar met de fantastische opmerking: 'Laten we dan voor het geld presteren. Dan kunnen we hier eerder weg'.
Waarop Van der Kraan reageert:
quote:
"Dat is dan hun motivatie. En ondertussen werken ze zich hier in de kantoren kapot voor weinig geld. Er zijn er hier die dubbele werkweken maken. Zelf ben ik ook weinig thuis. Die tegenstelling is zo gigantisch. Dit is een fantastische club met een geweldige achterban, maar er zijn hele praatsessies voor nodig om de voetballers te laten voetballen".
De rest laat ik graag aan jullie over, want er staat nog veel meer waardoor het bloed onder je nagels vandaan komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door LosMillonarios op 30-05-2006 15:24:16 ]
Bridge over troubled water
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 mei 2006 @ 15:34:37 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_38372242
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:02 schreef Yozzz het volgende:
Hij heeft ook het liefste dat Vitesse op zondagmiddag 14.30 zijn wedstrijden speelt. Hij staat dan de speeldag op rond half 11, gaat een stukje wandelen, een sigaretje roken op zn terrasje en dan rustig aan naar het Gelredome
is de zaterdag niet praktischer voor hem, kan hij tenminste de kroeg in na de wedstrijd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:04:10 #269
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_38380413
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

is de zaterdag niet praktischer voor hem, kan hij tenminste de kroeg in na de wedstrijd
Nu kan die de kroeg in voor de wedstrijd, geen probleem hoor!
pi_38383400
Nou, opmerkelijke zaken toch weer. Nu ook Van der Lem weer niet.

Geen idee wie nu in de koker zit, ze noemen Willem, maar dat lijkt me niet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 mei 2006 @ 20:14:07 #271
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_38383820
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:06 schreef methodmich het volgende:
Nou, opmerkelijke zaken toch weer. Nu ook Van der Lem weer niet.

Geen idee wie nu in de koker zit, ze noemen Willem, maar dat lijkt me niet.
als Willem nee zegt zou dat nummer 5 zijn?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_38384199
Officieel weten we dat Blind, Van der Lem, De Haan en Boskamp benaderd zijn. Weet niet wat er buiten de media is gebleven.
www.thuisuiteten.nl
pi_38384993
Volgens mij nog een behoorlijk lijstje wat buiten de media is gebleven. Maar ik vind dat maar een bijzaak. Vitesse heeft geen geld en veel top trainers denken snel miljoenair te worden. Dan wordt het al snel niks met die trainers bij Vitesse.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 20:55:20 #274
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_38385731
Ik denk niet dat het probleem de salariskosten van de trainer zijn, maar de aankopen die ze willen doen.

Overigens zijn het erg uiteenlopende redenen waarom ze niet willen komen:
Boskamp: KNVB
De Haan: Contract
Lem had vernomen dat hij tijdens een eerder gesprek af was gevallen, dus voelde zich 5de keus...
Vamos el TRI!
pi_38386076
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:40 schreef Positive_Thinking het volgende:
Volgens mij nog een behoorlijk lijstje wat buiten de media is gebleven.

Volgens mij blijft er bij vitesse niet zoveel buiten de media
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:41:03 #276
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_38387746
hard gras mooi lezen als ik die uit heb hebben ze mischien een nieuwe trainer , voor mensen uit arnhem bij blz op kronenburg hebben ze er genoeg bij de bruna hadden ze hem nog niet ,

een heel seizoen in boekvorm voor 7 euro en 75 cent
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:48:07 #277
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_38388107
Hansson gaat naar Panathinaikos

De transfer van Petter Hansson van SC Heerenveen naar Panathinaikos is definitief afgerond.

komt dingsdag nu weer in beeld zal wel , ik dacht dat ze eerst hansson weg moest zijn wilde ze dingsdag aantrekken.
pi_38389741
Ja, dat was idd één van de voorwaarden. Hansson moest weg, die is nu weg... dus als ze genoeg geld op tafel leggen, dan gaat Dingsdag naar Heerenveen.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:23:45 #279
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_38393324
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:18 schreef Klingon het volgende:
Ja, dat was idd één van de voorwaarden. Hansson moest weg, die is nu weg... dus als ze genoeg geld op tafel leggen, dan gaat Dingsdag naar Heerenveen.
ze boden toch ongeveer 3 miljoen , dan zijn ze er met vitesse denk snel uit , of vitesse moet 4 -5 zien
pi_38395335
Van VI.nl:
quote:
'Janssen vreest voor Van Galen-loopbaan'

Theo Janssen lijkt al honderd jaar bij Vitesse te spelen. In werkelijkheid zijn het er tien. En hij is pas 24. De middenvelder wil zo snel mogelijk weg. Naar een Nederlandse topclub of naar Engeland.

Janssen realiseert zich dat hij niet beter is geworden en het frustreert hem dat zijn reputatie als lastige jongen tegen hem werkt.

'Ik ben bang dat ik hetzelfde probleem heb als Barry van Galen. Dat mensen een bepaald beeld van mij hebben en dat clubs daardoor niet met mij in zee durven te gaan', legt de linkspoot uit in de nieuwe Voetbal International.

'Ik zit al jaren niet meer in de stad. Maar één keer met een Corona op een terrasje om zeven uur 's avonds en de verhalen gaan weer rond. (...) Ik ben te eerlijk. Anderen roken stiekem of draaien altijd een lulverhaal af naar de pers.'

In VI nummer 22, die vanaf woensdag in de winkel ligt, kun je het hele relaas van Janssen teruglezen.
  woensdag 31 mei 2006 @ 01:20:17 #281
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_38396521
. Als we het over de duivel hebben... Sja, hij roept het al een tijdje, ben benieuwd . Ik heb het idee dat hij zelf ook nieuwsgierig is naar de trainer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 31 mei 2006 @ 02:08:37 #282
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_38397184
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 20:40 schreef Positive_Thinking het volgende:
Volgens mij nog een behoorlijk lijstje wat buiten de media is gebleven. Maar ik vind dat maar een bijzaak. Vitesse heeft geen geld en veel top trainers denken snel miljoenair te worden. Dan wordt het al snel niks met die trainers bij Vitesse.
Gerets
DeLuna vindt me dik ;(
pi_38397905
Gerets geen idee of die benaderd is, maar toen de naam rond ging heb ik begrepen dat het al pure onzin was net zoals Gullit. Staat volgens mij ook nog in het vorige topic van Vitesse. Heb het ideee dat die niet benaderd zijn.
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:39:26 #284
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_38398541
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 06:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
Gerets geen idee of die benaderd is, maar toen de naam rond ging heb ik begrepen dat het al pure onzin was net zoals Gullit. Staat volgens mij ook nog in het vorige topic van Vitesse. Heb het ideee dat die niet benaderd zijn.
Volgens bronnen zijn Morten Olsson en Neeskens ook al redelijk vroeg benaderd, dat zou Van der Lem 7e keus maken
Wordt het dan toch Ernie Brandts?
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:44:04 #285
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_38399851
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 06:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
ik las van de week dat hij benaderd is, maar niet wil.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:46:42 #286
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_38399955
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 09:44 schreef buzzer het volgende:

[..]

ik las van de week dat hij benaderd is, maar niet wil.
Bij De Wedstrijden zei hij nog dat hij er "zeker voor open zou staan"?
Zal wel weer afgeketst zijn op ¤...
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:10:00 #287
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_38402407
pfff... niemand heeft interesse in vitesse we wachten rustig af...
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 31 mei 2006 @ 11:11:13 #288
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_38402448
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 09:46 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Bij De Wedstrijden zei hij nog dat hij er "zeker voor open zou staan"?
Zal wel weer afgeketst zijn op ¤...
Ja, op Estelle's reiskostenvergoeding van Arnhem naar de PC Hooft...
Vamos el TRI!
pi_38413328
Het is dat Jack van den Berg al heeft getekend bij Barendrecht, anders....

Weet iemand hoe de stage van die GVVV-jongens is afgelopen?
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:36:44 #290
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_38414418
Ik wil Vitesse best trainen, met de trainingstijden van afgelopen seizoen houd ik genoeg tijd over voor iets anders! Alleen sja, (duits accent opzet) die papieren!
pi_38439276
quote:
'Bij Vitesse sta ik al heel lang stil'

31-05-2006 VI Magazine

Theo Janssen lijkt al honderd jaar bij Vitesse te spelen, in werkelijkheid zijn het er tien. En hij is pas 24. De middenvelder wil zo snel mogelijk weg. Naar een Nederlandse topclub of naar Engeland.

Daar zitten we weer. Je bent een van de beste voetballers van Nederland, maar je speelt nog steeds voor Vitesse.

'Natuurlijk wil ik graag een stapje hoger. In Nederland natuurlijk alleen naar een van de vier topclubs, als die bellen ga ik nog wel op de fiets. Desnoods lever ik geld in. Iedereen zegt dat ik naar Feyenoord moet, een volksclub die bij mij past. Ik weet ook zeker dat ik het aankan. Hoe hoger het niveau, hoe beter ik kan laten zien wat ik kan. Als ik bij AZ had gespeeld, weet ik zeker dat ik veel beter had gevoetbald en moeiteloos mee had gekund, je krijgt daar veel meer ruimte. Bij Vitesse kom je zes keer voor het doel, daar twintig keer. Hoe hoger je speelt, hoe meer ruimte je krijgt en hoe beter je wordt. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat Mark van Bommel na één seizoen bij Barcelona veel beter is geworden. Bij Vitesse was ik dit seizoen te wisselvallig. Ik begon goed, maar speelde daarna de ene keer een 4 en de andere keer een 7. Ik weet ook niet waar dat aan ligt.'

Je staat stil.

'Misschien heeft het wel te maken met de manier waarop we de laatste tijd als ploeg gespeeld hebben. Ik ben niet beter geworden, nee. Het heeft aan veel dingen gelegen, er is veel onrust geweest, dat is niet goed voor een voetballer. We speelden steeds in een andere samenstelling. Maar ik moet ook naar mezelf kijken. Het stomme is dat ik het als mens prima naar mijn zin heb bij Vitesse, maar als voetballer moet ik verder.'

Je wordt dadelijk een tweede Barry van Galen. Fantastische gozer, fantastische voetballer, maar een lege prijzenkast.

'Van Galen was misschien wel de beste nummer 10 die Nederland heeft gehad, een fantastische speler. Maar hij had de naam een lastige jongen te zijn. Daardoor durfden clubs het niet met hem aan. Ik ben bang dat ik hetzelfde probleem heb als Van Galen. Dat mensen een bepaald beeld van mij hebben en dat clubs daardoor niet met mij in zee durven gaan. Maar ik ben al jaren goed bezig. Ik ben gek op voetbal. Daardoor is het ook zo frustrerend dat je steeds te horen krijgt dat je naam tegen je werkt. Ik word er knettergek van dat ik tegen die naam moet vechten. Maar hoe moet ik dat doen? Kijk, als er nou iemand komt en zegt: Als je dit en dat doet dan kom je bij de top. Dan doe ik het meteen. Maar ja, die kans krijg ik niet. Kwaliteit heb ik genoeg, ik heb een heel goed overzicht en goede pass, ik kan uit het niets iemand voor de goal zetten en ik denk niet dat er veel spelers zijn die dat op die manier kunnen. Aan mijn kwaliteiten als voetballer wordt ook niet getwijfeld. Ik ben absoluut een winnaar, ik kan niet tegen mijn verlies. Ook niet op de training, ik wil elk partijtje winnen. Ik speel alleen om resultaat te halen. Als ik moet gaan schoffelen en werken om een wedstrijd te winnen, dan zal ik dat altijd doen.'

'Ik begrijp wel waarom Edward Sturing mij geen aanvoerder maakte'

Hoewel Theo Janssen al tien jaar voor Vitesse speelt en een van de betere voetballers en leidende figuren is in de selectie, was hij dit seizoen geen aanvoerder van de modale Arnhemse ploeg. Die eer was voor Richard Knopper, nota bene een nieuwkomer in stadion Gelredome. Janssen: 'Onder Ronald Koeman was ik vijf jaar geleden al reserve-aanvoerder, toen was ik negentien. Toen kon het wél. Koeman gaf me vertrouwen, hij zag leiderskwaliteiten in me, maar dan moet je wel op die positie worden gezet. Ik vond het heel mooi dat zo'n grote trainer me dat vertrouwen gaf, dan ga je door het vuur voor zo iemand. Misschien heb ik het inderdaad wel nodig dat ze kijken naar wat ik wél kan en niet naar wat ik niét kan. Je moet mij geen verdedigende middenvelder zetten. Dan speel ik natuurlijk niet mijn beste wedstrijden.'

De vraag is dus waarom je nú die band niet draagt. Heb je het daar nooit over?

'Jawel, daar heb ik wel eens over gesproken met mensen binnen de club, die zeggen dan óók dat ik aanvoerder zou moeten zijn. Ik loop hier al zó lang rond, ik zie het spelletje, ken de club. Maar ik begrijp het wel, want als Sturing mij aanvoerder had gemaakt, zou hij elke week met mij moeten praten en ik neem aan dat hij daar niet zo'n zin in had. Sturing en ik botsten nogal eens in het verleden, maar dat is niet erg. Dat zal ik nog wel vaker tegenkomen, en dan nog zal ik moeten zorgen dat ik belangrijk ben. Ik vind dat we het laatste anderhalf jaar in elk geval op een goede manier met elkaar zijn omgegaan. Daarom ook alle respect voor Sturing, ik gun hem het allerbeste. Maar dit seizoen had het niet zo mogen zijn dat Knopper aanvoerder was. Als ik het dan zelf al niet zou zijn, dan iemand als Ruud Knol. Die loopt hier al heel lang rond en kan óók zijn woordje doen. Neem hém dan. Knopper is wel belangrijk, maar vooral net nieuw.'

Trainer Edward Sturing heeft je niet beter gemaakt, eerder slechter. Dat mag je natuurlijk weer niet zeggen, want dan heb je bij Vitesse direct een boete aan je broek hangen.

'Nou, ik heb de afgelopen week toevallig een gesprek gehad met assistent-trainer Pieter Huistra en daarin aangegeven dat ik het nodig heb dingen terug te horen, zo nu en dan op mijn donder te krijgen. Daar ontbrak het afgelopen jaar nog wel eens aan. Hij zou dat meenemen naar de nieuwe trainer om daar volgend seizoen wat meer mee bezig te gaan.'

Jij zit bij wijze van spreken nog in de derde klas van het vmbo, terwijl je allang vwo had moeten doen. Je staat stil, maar je zegt dat je tevreden bent. De mens Theo Janssen is tevreden, maar de voetballer Theo Janssen sterft langzaam af.

'Of de voetballer Theo Janssen langzaam afsterft, weet ik niet. Het is wel een feit dat ik al veel verder had kunnen zijn als ik eerder een stap had gemaakt. Mijn zaakwaarnemer Rob Jansen zegt ook steeds: "Ga gewoon zo door, dan komt het wel goed". Maar ja, ik baal daar wel van. Ik hoor dat steeds, maar er komt geen club. Ik kan toch moeilijk zeggen dat ik hier niet tevreden ben terwijl ik zoveel aan de club te danken heb. Er zitten hier elke twee weken twintigduizend mensen. Ik kan toch moeilijk zeggen dat ik Vitesse niets vind. Dat is ook niet zo. Ik heb het hier goed naar mijn zin, er is hier altijd wat te doen. Maar mijn carrière is nog niet voorbij, ik ben pas 24. De trainer die het lef heeft mij te nemen, zal ik niet teleurstellen. Dat kan ik bij deze al toezeggen. Alles wat ik nodig heb, is een kans te laten zien wat ik kan. Ik moet gewoon op hoog niveau trainen, grote wedstrijden spelen. Zelfs als PSV me nu zou nemen met de wetenschap dat ik Phillip Cocu vóór me zou hebben, dan deed ik het nog. Dan speel ik me desnoods op een andere positie binnen de kortste keren in het elftal. Dat is geen grootspraak, ik weet wat ik kan. Maar iemand moet door al die verhalen heen prikken. Ik zit al jaren niet meer 's nachts in de stad. Maar één keer met een Corona op een terrasje om zeven uur 's avonds en de verhalen gaan weer rond. Veel spelers moeten dingen bijleren om hogerop te komen, ik moet volgens mij wat dingen afleren. Ik ben te eerlijk. Anderen roken stiekem of draaien altijd een lulverhaal af naar de pers. Ik lees het niet eens, want het is altijd hetzelfde. Ik draai er niet omheen als ik wat vind, maar daardoor krijg je wel de naam een buitenbeentje te zijn. Misschien mag ik wel gewoon geen Theo Janssen zijn. Moet ik meer een grijze muis worden. Anders red ik het niet. Daarom ben ik ook een stuk voorzichtiger geworden.'

Kom op, straks ga je ook nog beweren dat het niet schandalig is dat Vitesse nog geen nieuwe trainer heeft. AZ begint over twee weken alweer met de voorbereiding, maar in Arnhem zijn ze nog steeds op zoek naar een coach. Dat kan toch gewoon niet?

'Ja, nou noem je alweer een voorbeeld. Ik heb daar een tijd geleden wat over gezegd tegen Omroep Gelderland, vijf minuten later hing Jan Streuer (manager voetbal van Vitesse, red.) al aan de lijn: waar ik mee bezig dacht te zijn? Dan kan ik opnieuw een boete krijgen. Ja, dan lacht iedereen weer om Theo Janssen. Maar laten we eerlijk zijn. Iedereen baalt verschrikkelijk dat nog steeds niet bekend is wie de nieuwe trainer wordt. Dat schept weinig duidelijkheid. Vitesse kan voorlopig niks op de transfermarkt doen, en dadelijk is het te laat. We zijn als spelersgroep wel gepolst en het enige dat wij hebben aangegeven is dat we iemand wilden die gezag heeft en boven de partijen staat. Het is natuurlijk belachelijk dat Edward Sturing al maanden geleden zijn vertrek bekendmaakte en dat de club nu nog steeds geen opvolger heeft.'

Wie zou jij zien zitten als nieuwe trainer?

'We staan nu open voor alles, maar dat móét inmiddels ook wel. De beste trainers zijn natuurlijk al bezet. Vitesse had allang een nieuwe trainer moeten hebben. Maar dat vindt iedereen. Ik zou Johan Neeskens een hele goede keuze vinden. Ik heb hem meegemaakt bij Jong Oranje en vond hem echt een goede vent. Daarbij is hij met zijn uitstraling een mooi uithangbord voor de club. Een man die veel heeft meegemaakt, boven alle partijen staat en toch normaal doet. Hij staat op d juiste momenten boven de groep. Maar ja, da zal het wel weer een probleem zijn dat hij in Nijmegen heeft gewerkt. Wat mij betreft leggen ze hem nu vast, dan zie ik Vitesse volgend seizoen gewoon bij de eerste ze meedoen. Hij is ook iemand onder wil ik in elk geval weer kan groeien.'

De afgelopen tijd was je behoorlijk stil. Waarom zweeg je toen Stijn Vreven werd weggestuurd nadat hij wel de moed had gehad zijn mond open te doen over de interne verhoudingen?

'Dat ligt wat anders, we hebben toen afgesproken alles binnenskamers houden, omdat het al zo onrustig was in de club. Desondanks kwam er toen van alles naar buiten, mij leek het ook goed de dingen intern te bespreken Maar hij had in een boel dingen natuurlijk gelijk. Ik heb intern gezegd dat ik het met hem eens was. Stijn en ik botsten absoluut, we lagen elkaar helemaal niet. Maar op het veld wisten we dat we samen konden winnen, heb altijd gezegd dat we een type al Stijn keihard nodig hadden.'

Net zoals je zweeg over jouw verhouding met Sturing? Een trainer van discipline en een strakke organisatie. Hij zag het nooit echt in je zitten.

‘Ik let wel op mijn woorden. Zo moet het tegenwoordig blijkbaar in de voetbalwereld. Ik ben een type dat altijd zegt wat hij denkt en dat vind ik ook niet meer dan normaal. Maar ik ben voorzichtiger geworden naar de pers toe. Ik vind dat eigenlijk jammer, want iedereen heeft zijn eigen mening en mag daar van mij voor uit komen.'

Je kunt moeilijk gaan beweren dat Sturing en jij het prima konden vinden.

'Ik botste regelmatig met Sturing, ik had er de balen van, maar ik ben niet iemand die hem een mes in de rug zet. Maar ons verhaal is wel duidelijk. De eerste keer dat hij het overnam kwam ik zelfs op de tribune terecht. Later werd hij wéér trainer en toen werd ik zelfs derde keus. Toen zijn er intern keiharde woorden gevallen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch als je opeens wordt afgeserveerd terwijl je altijd goed hebt gepresteerd. Dat was heel frustrerend. Het lijkt me duidelijk dat de trainer meer gecharmeerd is van een persoon als Stijn Schaars, die meer op hem lijkt. Ik denk dat Sturing het gewoon niet zo zag zitten in mij als persoon, hij kon er niet tegen hoe ik was. Aan de andere kant hebben we een manier gevonden daarmee om te gaan. Je hebt elkaar toch nodig. Het was ook echt niet zo dat ik de vlag uithing toen hij vertrok. Ik ben wél blij dat er eens een andere trainer komt. Maar dat geldt voor trainers in het algemeen. Ik vond het trouwens wel raar dat hij samen met het bestuur besloot het seizoen af te maken. Als ik had gezegd dat zijn motivatie afnam, was ik eruit geknikkerd. Maar daar moet je verder niet moeilijk over doen. Ik heb niks aan hem gemerkt. We speelden aan het eind van het seizoen zelfs weer wat beter.'

Over jou mag wel alles gezegd worden.

'Ik lees overal dat ik te dik ben, dat ik te langzaam ben, dat ik er niet voor leef... Dat mag. Ik heb alleen het gevoel dat het tegen me werkt. Daar heb ik wel van geleerd. Ik ben allang niet meer de Theo van een paar jaar geleden. Ik heb me zeker nog niet binnen gevoetbald, zoals veel mensen denken. Daar gaat het me ook niet om. Ik mag over tien jaar nog zoveel nullen op de bank hebben staan, maar mijn loopbaan is pas geslaagd als ik bij een topclub heb gespeeld. Ik denk er wel eens over na waarom ik die kans nog steeds niet heb gehad. Waarom mag ik het niet laten zien? Natuurlijk zeggen mensen dat dat ook bij Vitesse kan, maar zo werkt het niet. Ik vind niet dat ik de afgelopen jaren vooruit ben gegaan, ik sta al heel lang stil. Dat heeft met spelers om je heen te maken, met mindere trainers. Ik moet gewoon die stap maken, maar als er niemand komt, dan heeft het ook weinig zin te zeggen dat ik wegga. Dan speel ik volgend jaar bij RKC Waalwijk of FC Twente, en met alle respect voor die clubs, maar dan blijf ik liever gewoon bij Vitesse. Als het hier even draait spelen we mee om de eerste vijf plaatsen en zitten er bij elke thuiswedstrijd 25 duizend mensen. Die clubs hoeven dan ook niet te komen.'

Heb je het er ook niet zelf een beetje naar gemaakt? Als je een paar jaar geleden niet had bijgetekend bij Vitesse, was je deze zomer transfervrij geweest en had een van de topclubs de gok misschien wel aangedurfd.

'Misschien wel. Maar dat heeft met loyaliteit te maken. Vitesse stond op de rand van de afgrond en net zoals Sturing wilde ik de club niet laten zakken. Er waren al een paar goede spelers voor nul cent vertrokken en ik wilde dat Vitesse voor mij wat geld zou krijgen. Ik vond dat ik het niet kon maken om weg te gaan voor niks. Misschien ben ik wel té loyaal geweest. Ik heb nu nog een contract voor twee seizoenen. Als ik deze zomer niet wegkom, dan wordt het volgend jaar. Voorlopig lijkt het erop dat ik hier nog een jaar speel, maar dan ga ik echt niet meer verlengen. Dus ook voor de club zou het goed zijn als ik binnen een jaar weg ben. Ik denk dat als we een jaar verder zijn, Vitesse me nog sowieso wil verkopen. Die willen ook wel een keer geld verdienen. Dan zullen ze ook echt wel meewerken.'

Ben je met Vitesse mee gezakt?

'Ja, daar moet ik eerlijk in zijn, dat is gewoon zo. Toen ik hier in het eerste kwam was het niveau zó hoog op de training. We hadden een topelftal met mannen als Pierre van Hooijdonk en Nikos Machlas. Dan moest je echt bikkelen op de training om mee te komen. Als ik nu op zestig procent ben, kan ik nóg mee. Dan wordt het heel moeilijk om in de wedstrijd die andere veertig procent erbij te gooien. Vitesse is goed voor mij geweest, dat is ook het probleem. Ik was het liefst altijd hier gebleven, maar ik wil gewoon hoger voetballen. Die kans dat dat bij Vitesse gaat gebeuren is er wel, maar die is te klein. Dit jaar draaide het niet, het klopte niet. Spelers stonden verkeerd, er is zóveel geprobeerd. Dan weer moest die uitwijken, dan weer moest die eruit. Ik heb zelfs linksbuiten gespeeld, Richard Knopper rechtsbuiten. Daar is het verkeerd gegaan. Ik denk dat je een hele voorbereiding hebt om te zorgen dat team staat, en als er dan iemand wegvalt, breng je daar een ander voor. Dat is niet gebeurd.'

Is dit niet een te makkelijk verhaal? Moet je met jouw kwaliteiten niet elke week uitblinken?

'Ja, maar daar komt meer bij kijken. Als de ploeg goed speelt, kan ik ook net wat meer laten zien. Zodra wij goed voetballen kijkt iedereen naar je. Als je met Vitesse Europees voetbal had gehaald, hadden de spelers ook meer in het nieuws gestaan. Gaat het slecht, dan zien mensen alleen je tekortkomingen. Dan ben je opeens langzaam. Nou, ik kan je vertellen dat ik bij alle tests echt niet achterin eindig en ook niet middenmoot. Speel je bij een ploeg die draait, dan worden juist je kwaliteiten benadrukt.'

Ben je misschien niet zo goed als wij z'n tweeën denken?

'Misschien niet, nee. Ik denk er wel eens over na, maar dan zie ik toch dingen waarvan ik denk: Dat is toch speciaal. Ik ben nog steeds hartstikke jong, pas 24, maar voor mijn leeftijd heb ik heel veel ervaring. Zowel Europees als in de competitie. Heel veel mensen denken dat ik niet buiten Arnhem kan, wat een onzin! Het is niet Theo Arnhem het is Vitesse Arnhem. Ik kan ergens anders óók presteren. Mijn beste jaren moeten nog komen en wat mij betreft is dat ergens anders.'

Waarom bestel je nu alweer een spa blauw? Het seizoen zit erop.

'Ik heb altijd zoiets gehad van: In de zomer ik vrij en dan knal ik wel in de voorbereiding. Heel veel spelers kunnen dat niet. Maar je hebt gelijk als je me dan Jan Ullrich noemt. Daarom zit ik u ook aan het water. Ik heb heel veel dingen in mijn hoofd voor deze zomer. Krachttraining, lopen en water drinken. Kijken of dat wat helpt.'

Hoe zou jij een boek over tien jaar Vitesse noemen?

'Dat weet ik niet, het boek is nog niet dicht. Wie weet hebben we straks nóg tien zomers dit gesprek over hoe het toch kan dat ik die stap niet heb gemaakt. Dan zullen we toch moeten zeggen dat Theo Janssen niet zo goed is als hijzelf dacht.'

Tot volgend jaar.
Geweldig interview van onze Theo. Ben het overigens vaak met hem eens en begrijp ook wel dat hij het wel heeft gezien bij Vitesse . Omdat het zo'n tof interview is zet ik hem er maar neer, voor de liefhebber. Of iemand moet een linkje hebben want het is wel een heel lang stuk .
pi_38444757
Mooi interview hoor, voor mijn part laat je het staan
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:12:25 #293
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_38444965
Theo is altijd lache, ook al wil ie weg: dat wil ie al 6 jaar!
Vamos el TRI!
pi_38447583
Het eindigt met een grijnzende Theo trouwens, wel zo'n mooi einde.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 1 juni 2006 @ 19:32:48 #295
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_38447874
Theo liet zijn tanden zien (Wie heeft er een capje van die tandenloze Bandido uit Desperado?)
Vamos el TRI!
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:34:40 #296
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_38456248
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:32 schreef Elvislives het volgende:
Theo liet zijn tanden zien (Wie heeft er een capje van die tandenloze Bandido uit Desperado?)
, prachtig. Vond dat altijd zo mooi met Hofs samen , lelijkerds!
pi_38457918
Het interview in VI is wel een flinke smeekbede. Wel een interessant stuk, daar zorgt Theo altijd wel voor.
That's all folks!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 00:51:51 #298
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_38461267
iemand anders hier ook al hard gras uit ??
pi_38464603
Helaas niet Vitessezuid. Hij wordt wel naar mij opgestuurd, dus hopenlijk volgende wek.

Volgens de telegraaf is Dingsdag definief rond en tekent hij vandaag bij Heerenveen.
quote:
Weet iemand hoe de stage van die GVVV-jongens is afgelopen?
Helaas heb ik daar nog niet meer info over Method. Wel gaat vd Berkt (DOVO) naar de A1 van Vitesse.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:51:26 #300
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_38464651
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:51 schreef vitessezuid113 het volgende:
iemand anders hier ook al hard gras uit ??
Hij was sinds gister eindelijk beschikbaar in Velp. Ik zit op pagina 20, en het is echt een leuk verhaal!

"Hier, worstenbroodjes. Dat is een broodje met worst erin". Zo´n beetje de eerste zin van het boek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')