Hey Oldjellerquote:
En dat was vrijdagmiddag 17.00 h al bekend.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:55 schreef Godslasteraar het volgende:
De broer van Ayaan heeft spijt dat hij heeft meegewerkt
..........................
Hij bewondert zijn zuster in hoge mate, is zeer trots op haar, en het speet hem dat hij had meegewerkt. Hij was zeer duidelijk over zijn intenties en liefde voor zijn zuster en wilde de indruk die hij mogelijk had gewekt, dat zij op de huwelijksceremonie was, corrigeren: hij was er zelf ook niet bij geweest!
Het maakt allemaal niets uit. Men wil haar weg hebben. Weg uit de politieke arena. En daar zijn ze nu mee bezig. My guess is that they'll succeedquote:Op zondag 14 mei 2006 22:28 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En dat was vrijdagmiddag 17.00 h al bekend.
Natuurlijk deed Dijkstal daar zondagmiddag in Buitenhof niets mee.
Tuurlijktuurlijk, probeer je insinuatie maar weer in te trekken, maar dat kan helaas niet.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Met "jouw" bedoelde ik "de aanhangers" in jouw post. Verder durf je blijkbaar niet inhoudelijk te reageren op mijn post, maar probeer je die te overschreeuwen met een lege post met wat smileys erin.
Tot op zekere hoogte. De bovengenoemde voorbeelden van je gaan over een grotere groepen die hier baat bij hebben; sociaal zwakkeren, ondernemers, de leefomgeving voor de mens, etcetera. Ik denk dat men tamelijk verbaast zou zijn als een bepaalde politicus een strijd gaat voeren tegen het Christendom of het Jodendom en dit in alle mogelijke manieren bashed, naar beneden haalt en gereformeerden en katholieken over één kam scheert b.v.quote:[..]
Dit slaat werkelijk nergens op. Iedereen in de politiek heeft ergens een persoonlijk probleem mee. Zie alleen de pijlpunten van partijen als de SP, SGP en GL maar eens. Dingen als milieu, financiele verbetering van de zwakkeren, bescherming van dieren, meer economische vrijheid, enz, enz. Natuurlijk hebben politici persoonlijke problemen met bepaalde zaken.
Zoals ik al zei was het te zien in een documentaire. Ik zou niet meer welke, dus hier wat anders.quote:[..]
Leuk dat je dat zegt. Wie is de bron? OldJeller?
Wat zei ik nou? Ik had het niet over jou. Moet ik het voor je spellen.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Tuurlijktuurlijk, probeer je insinuatie maar weer in te trekken, maar dat kan helaas niet.
Denk eerst maar na voordat je uberhaupt reageert.
Als iemand op zo'n niveau gaat beginnen en mij beticht van het beleiden van een bepaalde godsdienst op basis van lucht(?) dan valt het doek al snel voor je. Een betere discussie zou ik kunnen hebben met lorre.
Als die politicus een gevaar ziet in de islam voor de bewoners van Nederland, en dat is gezien de situatie in islamitische landen zéér begrijpelijk. Voor de rest zou je je eigen woorden eens moeten naleven: "op basis van lucht" Want hoe kun jij nou weten wat haar motieven zijn? Telepathisch begaafd?quote:Tot op zekere hoogte. De bovengenoemde voorbeelden van je gaan over een grotere groepen die hier baat bij hebben; sociaal zwakkeren, ondernemers, de leefomgeving voor de mens, etcetera. Ik denk dat men tamelijk verbaast zou zijn als een bepaalde politicus een strijd gaat voeren tegen het Christendom of het Jodendom en dit in alle mogelijke manieren bashed, naar beneden haalt en gereformeerden en katholieken over één kam scheert b.v.
Vrij frapant.
Wat moet ik nou met die bagger. Dat is een opiniestukje. Ik zie nog steeds geen feiten. Je bewering is dus nog steeds op lucht gestoeld. Ik geloof er nog steeds weinig van, hetzelfde argument komt al voorbij in de discussie vanaf deel 1, en ik heb er totnutoe nog geen flard bewijs van gezien.quote:Zoals ik al zei was het te zien in een documentaire. Ik zou niet meer welke, dus hier wat anders.
Bron: De Jonge Journalist.
quote:Leugens Hirsi Ali pijnigen de VVD
DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft bij haar komst naar Nederland gelogen over onder meer haar personalia en haar verleden.
Was dat nog niet bekend?
Ja en nee. Hirsi Ali heeft eerder toegegeven, onder meer in een uitzending van Barend en Van Dorp, dat ze, toen ze in 1992 naar Nederland kwam, heeft gelogen om een asielstatus te krijgen. Ook tegenover de VVD-top heeft ze, voor de verkiezigen in 2003, haar verhaal verteld. Het werd echter pas deze week algemeen bekend, na een uitzending van Zembla. Nieuw daarin was dat ze in Kenia al een staus als asielzoeker had. Liegen over de identiteit gebeurt veel in asielprocedures en is bij aankomst moeilijk te ontdekken. Een asielstatus in het land van herkomst was ook toen reden voor terugsturen.
Wat kunnen de gevolgen zijn?
In het uiterste geval kan Hirsi Ali het Nederlanderschap worden ontnomen. Ze moet dan de Tweede Kamer verlaten en zou zelfs kunnen worden uitgezet. Vóór het zover is moeten eerst de feiten duidelijk worden. Een Maastrichtse hoogleraar wees dit weekeinde op een sterk gelijkend geval, waar Iraakse ex-asielzoekers het Nederlanderschap werd ontnomen, omdat ze bij de aanvraag tot naturalisatie hadden gelogen over hun naam. Onduidelijk is echter nog of Hirsi Ali ook bij haar naturalisatieverzoek in 1997 loog, of alleen bij haar asielaanvraag in 1992.
Wat vindt minister Verdonk ervan?
Zij zit in een lastig parket. Ze liet al stoer weten dat ze destijds Hirsi Ali zou hebben uitgezet, maar voegde eraan toe dat haar partijgenote nu niets hoeft te vrezen. Zo makkelijk blijkt het echter niet te zijn. Onder druk van de Tweede Kamer laat ze de IND de zaak uitzoeken. Gezien haar reputatie als iron lady kan een voor Hirsi Ali negatieve uitkomst niet zomaar zonder gevolgen blijven. Tegelijkertijd zou ze daarmee veel medestanders, vooral in de VVD van zich vervreemden.
Hoe staat de VVD hierin?
Voor de VVD is de situatie mogelijk nog ingewikkelder. De partij worstelt al sinds de verkiezingen met de vrijgevochten Hirsi Ali, die zich niet altijd aan de partijlijn hield. Maar zoals de VVD-top haar eerder vaak niet durfde aan te pakken, kan ze haar nu niet laten vallen. De partijtop wist al langer van de hoed en de rand. En medestanders van islam-hardliner Hirsi Ali zijn in veel gevallen ook de supporters van Rita Verdonk, die strijdt om het lijsttrekkerschap met Mark Rutte.
http://www.ad.nl/binnenland/article337358.ece
Nee, dat was toen een paar figuren haar de moord op Theo v Gogh probeeerden aan te smeren. Gelukkig was die flauwekul afgelopen toen ik terugkwam.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[quote]Op zondag 14 mei 2006 23:17 schreef oheng het volgende:
[..]
@Oheng: ik dacht dat je genoeg had van deze topic en niet meer zou reageren...![]()
(wat ik me trouwens goed voor kan stellen, want er wordt wat afgeneuzeld..)
Alle VVD’ers wisten dat Hirsi Ali haar verhaal verzonnen had.quote:Jan Blokker vandaag in de Volkskrant over het idiote Hirsi-Ali debat: “Is er rechtsongelijkheid als Ayaan Hirsi Ali een zetel in de tweede kamer mag blijven bezetten terwijl Taida Pasic in haar zielige eentje eindexamen vwo moet doen in Sarajevo?
Absoluut.
Maak je de rechtsongelijkheid ongedaan door Ayaan Hirsi Ali net zo behandelen als Taida Pasic, en haar morgen op een vliegtuig te zetten naar een land dat ze zelf mag verzinnen? Absoluut niet.
[…] Wat heeft Verdonk dus precies te onderzoeken? Zichzelf. En haar partij. “
Het gaat mij niet zozeer om deze kwestie, maar een probleem met Zembla is natuurlijk dat ze nagenoeg uitsluitend matige uitzendingen maken. Behalve dan als ze echt slechte journalistiek bedrijven natuurlijk.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:14 schreef SCH het volgende:
Ik vind wel dat je teveel naar Zembla wijst, die hebben gewoon een matige uitzending gemaakt maar verder niks verkeerd gedaan. Zij maken het relletje niet dat nu ontstaat.
quote:De programmamakers van Zembla hebben het voor elkaar: minister Verdonk gaat de naturalisatie van Ayaan Hirsi Ali opnieuw onderzoeken. Vorige week verkondigde Zembla dat Hirsi Ali destijds loog over haar vluchtverhaal. Het gekke is: Hirsi Ali heeft dat al veel eerder verteld.
Dit is toch oud nieuws?
Eindredacteur Kees Driehuis: ‘Is er ooit een programma geweest over het vluchtverhaal van Hirsi Ali?’ Regisseur Jos van Dongen: ‘Ik schaam me voor mijn vak dat we dit niet eerder hebben gedaan.’
Jullie suggereren dat Hirsi Ali liegt over haar angst voor haar familie, omdat ze niet wilde trouwen met de uitverkozen man. Volgens jullie bestaat er geen eerwraak in Somalië?
Van Dongen: ‘Dat heb ik zes keer gecheckt.’ Driehuis: ‘Stuur maar rapporten op waarin dat wel staat. Stuur ze dan! Wij wachten!’
Er is een VN-rapport uit 2002 waarin dat letterlijk is te lezen.
Driehuis: ‘Wij zijn op zoek gegaan naar voorbeelden van eerwraak bij Somaliërs in Nederland. Volgens deskundigen zijn die er niet.
Haar broer zegt dat hem is ‘gegarandeerd’ dat zijn uitspraken niet tegen haar worden gebruikt.
Van Dongen: ‘Ik gebruik zijn uitspraken toch niet tegen haar? Ik vertel wat de waarheid is.’
Is dat de waarheid, dat ze bij haar bruiloft was?
Driehuis: ‘We hebben drie mensen die zeggen dat ze er wel was, en een dat ze er niet was. Maar we hebben geen foto waarop ze met zijn allen voor het altaar staan. Dat niet.’
Haar broer heeft de verklaring over de bruiloft ingetrokken. Er zijn geruchten verspreid dat hij is betaald. Klopt dat?
Driehuis: ‘Hij heeft op ons verzoek een vrij ingewikkelde reis gemaakt van tien dagen. Wij vonden het fatsoenlijk hem een onkostenvergoeding van 20 dollar per dag te geven.’
Dan is er nog het gerucht dat jullie in Somalië in paniek waren, omdat de terugvlucht er niet was. Jullie zouden je opgesloten hebben gezeten in een hotelkamer en de Nederlandse vertegenwoordiging hebben gesmeekt jullie te helpen.
Van Dongen: ‘Is dat relevant? Waarom wordt de bal nu bij ons neergelegd?’ Driehuis: ‘Wat maakt dat in godsnaam uit? Ze hadden de terugvlucht gemist. Somalië is een ingewikkeld land. De enige veilige plek was dat hotel. Ik heb de Nederlandse vertegenwoordiging gebeld om te helpen. Maar wij hebben niemand gesmeekt.’
Ik las het ook. VOlgens mij heeft Zembla trouwens ook nog nooit een documentaire gemaakt over het SS verleden van prins Bernhard, misschien moeten ze dat toch eens doen, kunnen ze postuum een debat gaan voeren of prinses Beatrix wel als Nederlandse is verwekt met zo'n vader die natuurlijk naar de thans geldende regels nooit het Nederlanderschap had kunnen verkrijgenquote:Op maandag 15 mei 2006 10:32 schreef basilisk het volgende:
Uit de Volkskrant:
[..]
Eerwraak in Somalie komt dus wel degelijk voor. Daarnaast was die broer helemaal niet bij de bruiloft en is er ook helemaal geen bewijs voor het feit dat Hirsi Ali bij haar bruiloft aanwezig was.
dat berichtje was van gister. Inmiddels heeft een andere journalist er blijkbaar naar gekeken:quote:Op zondag 14 mei 2006 21:40 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)uit_Kamer_te_stappen
http://www.volkskrant.nl/(...)_aan_zichzelf_houdenquote:Dijkstal: Hirsi Ali moet eer aan zichzelf houden
Van onze verslaggever
OUDENBOSCH/DEN HAAG - Kamerlid Hirsi Ali (VVD) moet overwegen op te stappen als parlementariër nu duidelijk is dat zij heeft gelogen om de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen.
Dit advies gaf oud-minister Dijkstal van Binnenlandse Zaken zondag aan zijn partijgenote. VVD-minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken laat onderzoeken of de naturalisatie correct is verlopen.
Zaterdag suggereerde de minister dat naturalisatiebesluiten op basis van onjuiste informatie na twaalf jaar niet meer zijn terug te draaien. Hirsi Ali zou in dat geval niet van die verjaringstermijn profiteren, zij kreeg haar paspoort in 1997.
In het tv-programma Buitenhof zei Dijkstal zondag dat de geloofwaardigheid van Hirsi Ali in het geding is. ‘Zij moet onder ogen zien of ze de eer niet aan zichzelf moet houden.’
Ook de VVD heeft volgens Dijkstal een probleem. De partij propageert een strikt asielbeleid terwijl een van haar beeldbepalende politici haar vluchtverhaal heeft verzonnen. Dijkstal: ‘De prangende vraag is hoe de VVD deze harde lijn combineert met Hirsi Ali.’
GroenLinks-fractievoorzitter Halsema vindt dat vooral de VVD iets te verwijten valt. ‘Alle partijprominenten kenden het ware verhaal, maar hebben uit electorale overwegingen ja gezegd tegen Hirsi Ali. Dat is een onhoudbare positie.’
regels zijn regels dus ook voor ayaan. zij staat niet boven de wet.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik las het ook. VOlgens mij heeft Zembla trouwens ook nog nooit een documentaire gemaakt over het SS verleden van prins Bernhard, misschien moeten ze dat toch eens doen, kunnen ze postuum een debat gaan voeren of prinses Beatrix wel als Nederlandse is verwekt met zo'n vader die natuurlijk naar de thans geldende regels nooit het Nederlanderschap had kunnen verkrijgen![]()
Maar dat hoeft toch geen verbazing te wekken? Het is niet voor niets dat bijna alle joden zijn uitgeroeid in WOII. Dit soort verachtelijk gedrag zit ingebakken in (althans een deel van de) de Nederlandse volksaard.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Een nieuw dieptepunt. Blijkbaar is voor het saboteren van gekozen volksvertegenwoordigers alles geoorloofd, ook het actief zoeken en publiceren van gegevens met als doel één van die volksvertegenwoordigers, een immigrante uit hét voorbeeld van een mislukte staat, te ''neutraliseren''.
Dit is pure NSB-mentaliteit. Het slag mensen dat ook voor het eigen (politieke) gewin Anne Frank zou verraden.
Zo'n sterk argument heb ik niet meer gehoord sinds Thom de Graaf met een dagboek liep te zwaaien...quote:Op maandag 15 mei 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Dit is pure NSB-mentaliteit. Het slag mensen dat ook voor het eigen (politieke) gewin Anne Frank zou verraden.
Nou nou nou - zo praatje niet over VVD-ers.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Een nieuw dieptepunt. Blijkbaar is voor het saboteren van gekozen volksvertegenwoordigers alles geoorloofd, ook het actief zoeken en publiceren van gegevens met als doel één van die volksvertegenwoordigers, een immigrante uit hét voorbeeld van een mislukte staat, te ''neutraliseren''.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |