Klopt. Ik denk dat die 15% een of andere speciale belasting is. De normale corporate tax zal al hoger dan dat zijn, denk je niet? Ik weet het van Bolivia niet precies en kan het ook niet vinden, maar ik ken eigenlijk geen landen die onder de 50-60% zitten. Waarschijnlijk willen ze alleen het deel van de oliemaatschappijen nog zwaarder belasten, maar nemen ze daarvoor al genoeg aan omzet van ze af. Iemand meer info?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:33 schreef moussie het volgende:
uhm .. ik lees net op de vorige pagina dit
[..]
dat staat dus lijnrecht tegenover wat jij zegt .. ?
Juist niet, stelregel is juist vaak dat het omgekeerd is. Hoe minder de overheid functioneerd, hoe meer de afdrachten zijn. Elke lokale hotemetoot wil zijn graantje meepikken....quote:Op zondag 28 mei 2006 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er is overigens in Bolivia geen goed functionerende overheid en is er veel corruptie dus het zal best meevallen met die afdrachten
Nou ja, ik zal het lijstje eens zoeken. Dan zul je zien dat de landen met de hoogste belasting zich toch in de minder ontwikkelde regionen bevinden. Multinationals zijn natuurlijk niet de elite, het blijven buitenlanders. Die worden toch gezien als de geldstroom...quote:Op maandag 29 mei 2006 00:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe minder ontwikkeld het land hoe minder de elite belasting betaalt. Lijkt me dat dat in de oliewereld niet anders is
Dit gaat over de winst. Er moet in de landen zelf ook over de winst belasting betalen. Winst kun je niet zomaar alloceren naar 1 vestigingsland.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:33 schreef moussie het volgende:
uhm .. ik lees net op de vorige pagina dit
[..]
dat staat dus lijnrecht tegenover wat jij zegt .. ?
Zoals deze keer ook omdat ze de verplichtingen aan Argentinie en Brazilie niet na kunnen komen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:13 schreef Richie_Rich het volgende:
Goh dat is al de derde keer in Bolivia dat ze het gaan nationaliseren![]()
Iedere keer moesten ze met hangende pootjes terug naar de multinationals omdat ze er zelf een zooitje van maakten.
Venezuela is trouwens ook aan het nationaliseren (voor de tweede keer)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |