Ik zou zeggen: 'Law Order and Stability, Keihard aanpakken, niets tolereren, Schluss mit Lustig'quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederland moet gewoon maar eens accepteren dat het een immigratieland is, net als BV australie.
Dat was ze dus ook nooit geworden onder Verdonk.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:15 schreef Knarf het volgende:
En Verdonk heeft gezegt dat ze Hirsi het land uitgezet had, als zij minister was geweest in 1992. Maar dat is ook logisch, want toen was Hirsi nog geen Nederlandse, en was het dus een soort Taida.
En wat wil jij daar nu mee zeggen?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: 'Law Order and Stability, Keihard aanpakken, niets tolereren, Schluss mit Lustig'
Kan zo zijn. Maar we kunnen niet én immigratieland zijn, én het sociale vangnet handhaven. Die twee laten zich niet combineren.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederland moet gewoon maar eens accepteren dat het een immigratieland is, net als BV australie. En als alle migranten de wil wat te bereiken als AHA dat heeft zou het erg goed gaan.
Dat kan dus wel, en wel precies om dezelfde dingen als waar AHA over heeft gelogen... Krom? ja!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:15 schreef Knarf het volgende:
Welke andere asielzoekers, die uitgezet zijn, waren geneuteraliseerd tot Nederlander?
Kalou niet, Taida niet, die 26000 gezichten niet.
Dus waar hebben we het nu over?
Iemand die een Nederlands paspoort heeft statenloos maken, volgens mij kan dat niet eens. Dat kan alleen als iemand bewezen oorlogsmisdadiger of terrorist is.
En Verdonk heeft gezegt dat ze Hirsi het land uitgezet had, als zij minister was geweest in 1992. Maar dat is ook logisch, want toen was Hirsi nog geen Nederlandse en was ze dus een soort Taida.
Precies. Zelfs bij criminelen met 2 paspoorten is het nog taboe de nationaliteit af te nemen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:15 schreef Knarf het volgende:
Welke andere asielzoekers, die uitgezet zijn, waren geneuteraliseerd tot Nederlander?
Tuurlijk wel, kwestie van de juiste migranten toelaten.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan zo zijn. Maar we kunnen niet én immigratieland zijn, én het sociale vangnet handhaven. Die twee laten zich niet combineren.
Zie 1 post boven jequote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Precies. Zelfs bij criminelen met 2 paspoorten is het nog taboe de nationaliteit af te nemen.
Maar het Calimero-gevoel speelt weer eens op...
Hadden deze mensen nog een Iraaks paspoort?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat kan dus wel, en wel precies om dezelfde dingen als waar AHA over heeft gelogen... Krom? ja!
Het precieze van die zaak van die zaak weten we niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zie 1 post boven jeKeurig Iraaks gezinnetje.
Zonder me te willen indentificeren met dat stigma wil ik er wel op wijzen, dat in de kwestie Taïda een 'oprotpremie' van ruim 7000 euro was verstrekt en die dankbaar is aangenomen, en pas daarna sprake is geweest van frauduleuze praktijken van de VWO-leerlinge.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:29 schreef SunChaser het volgende:
[..]
En die rechtse mensen die taida weg wilden hebben?
Een soort van Meritomigratie dus.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, kwestie van de juiste migranten toelaten.
Tja, was een redelijk subtiele opmerking, maar helaas komt ie niet over. Hoe rijm je die dingen met elkaar? Tegenstellingkje.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat wil jij daar nu mee zeggen?
Wanneer we dan beginnen met de 26.000 gezichten ben ik het wel eensquote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:37 schreef oheng het volgende:
Ik heb een goed idee: laten we van alle asielzoekers sinds .. laten we zeggen 1975 onderzoeken of ze gelogen hebben bij hun aanvraag. En dan iedereen die ook maar enigszins gelogen heeft keihard het land uitflikkeren!!!![]()
Daarom. Waarom hebben we het nog over Taida, als dat een totaal andere situatie was?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zonder me te willen indentificeren met dat stigma wil ik er wel op wijzen, dat in de kwestie Taïda een 'oprotpremie' van ruim 7000 euro was verstrekt en die dankbaar is aangenomen, en pas daarna sprake is geweest van frauduleuze praktijken van de VWO-leerlinge.
Ja, dat kan je blijven herhalen zonder het uit te leggen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Precies. Zelfs bij criminelen met 2 paspoorten is het nog taboe de nationaliteit af te nemen.
Maar het Calimero-gevoel speelt weer eens op...
Onzin. Het gaat allemaal over hetzelfde principe volgens Verdonk. "Je mag niet liegen".quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Daarom. Waarom hebben we het nog over Taida, als dat een totaal andere situatie was?
Jawel hoor, het gaat hier namelijk om een Hoge Raad arrest, die is verantwoordelijk voor harmonisatie van het recht. Die weegt meestal dan ook niet alle voors en tegens in een specifieke zaak af, maar geeft een principiele uitleg van het recht, in dit geval het asielrecht.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Het precieze van die zaak van die zaak weten we niet.
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Jawel hoor, het gaat hier namelijk om een Hoge Raad arrest, die is verantwoordelijk voor harmonisatie van het recht. Die weegt meestal dan ook niet alle voors en tegens in een specifieke zaak af, maar geeft een principiele uitleg van het recht, in dit geval het asielrecht.
En die uitspraak is, dat als je liegt over land van herkomst of geboortedata, je het Nederlanderschap kan worden ontnomen. Daar bovenop is nog eens in 2003 een wet gekomen die het mogelijk maakt om mensen hun Nederlanderschap te ontnemen bij leugens over dit soort zaken.
Het is vrij simpel hoor, er wordt met twee maten gemeten. Dat heeft verder geen drol met Calimero te maken.
Knap hoor, op basis van een uitspraak alle details van een zaak weten te herleiden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Jawel hoor, het gaat hier namelijk om een Hoge Raad arrest, die is verantwoordelijk voor harmonisatie van het recht. Die weegt meestal dan ook niet alle voors en tegens in een specifieke zaak af, maar geeft een principiele uitleg van het recht, in dit geval het asielrecht.
En die uitspraak is, dat als je liegt over land van herkomst of geboortedata, je het Nederlanderschap kan worden ontnomen. Daar bovenop is nog eens in 2003 een wet gekomen die het mogelijk maakt om mensen hun Nederlanderschap te ontnemen bij leugens over dit soort zaken.
Het is vrij simpel hoor, er wordt met twee maten gemeten. Dat heeft verder geen drol met Calimero te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |