abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37812730
oproepje voor Heitinga: schop Vennegoor eruit
eigenwijs is ook wijs (wear)
  zondag 14 mei 2006 @ 13:12:15 #202
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_37812772
Van der Meyde is echt de meest overschatte voetballer van de laatste jaren. Wat een drama die vent.
pi_37812773
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:10 schreef Ilmagnifico het volgende:
oproepje voor Heitinga: schop Vennegoor eruit
Je zou bijna hopen dat hij een blessure voor een paar weken krijgt
pi_37812832
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:12 schreef Nywuob het volgende:

[..]

niet alle dromen zijn bedrog.............let maar op!!!!!!!!!!!!!!
pi_37812859
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:12 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Sorry hoor, dit vind ik zulke matige posts.
  zondag 14 mei 2006 @ 13:17:21 #206
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_37812909
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Mee eens.
Deze 23 mannen moeten het voor ons gaan doen. Onze persoonlijke voorkeuren of clubliefde is voor 2 maanden even niet van belang.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_37812916
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hoeft niet alles serieus te nemen, hoor.
  zondag 14 mei 2006 @ 13:18:53 #208
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37812942
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:17 schreef fanneke het volgende:

[..]

Mee eens.
Deze 23 mannen moeten het voor ons gaan doen. Onze persoonlijke voorkeuren of clubliefde is voor 2 maanden even niet van belang.
pi_37812992
Hup Holland.
pi_37813107
Waar Dick Advocaat eerst nog een paar wedstrijden op het WK voor nodig had, is Van Basten al 5 weken voor aanvang gelukt: zichzelf belachelijk maken. Was het Advocaat die sterspeler Robben wisselde, nu is het Van Basten die de best presterende Nederlandse spits thuis laat, ten faveure van iemand die dit seizoen drie keer zo weinig doelpunten heeft gemaakt.

Als je als bondscoach zo handelt, ben je niet objectief bezig (Huntelaar 33 goals, Vennegoor 11), dien je NIET het belang van het Nederlandse voetbal en mag je wat mij betreft op staande voet worden ontslagen. Dit valt me ZO VIES TEGEN van Van Basten, die spelers als Maduro al in de Oranje-selectie opnam toen ze koud 1 of 2 wedstrijden in de eredivisie hadden gespeeld.

Van Basten heeft definitief aangetoond dat hij met twee maten meet en zich niet objectief opstelt. De beste Nederlandse voetballers (waaronder overigens ook Seedorf, wiens niet-selectie net zo onterecht is als die van Huntelaar, om maar te zwijgen over Mackaay die ook een klasse beter is dan Vennegoor) horen op het WK thuis. Schandalig dus, wat Van Basten flikt. Wat mij betreft ontslaat de KNVB hem vandaag nog.
pi_37813176
je hoeft niet perse voor dit verkapte az elftal te zijn omdat je toevallig nederlander bent
ik hoop dat ze er maar snel uitvliegen ipv pas in de halve finale zoals altijd, zodat we een fijn EK tegemoet gaan met een bondscoach die er zit voor het landsbelang en dus de beste spelers selecteert
pi_37813311
quote:
Mee eens.
Wat een onzin. De woede over het niet-selecteren van Huntelaar heeft niks met clubliefde te maken. Ik vind het bijvoorbeeld dubieus dat Ajacied Maduro mee mag naar het WK. Het gaat er doodgewoon om dat je de beste voetballers selecteert. En als Huntelaar dan 33 treffers maakt in de competitie, terwijl Vennegoor er in dezelfde competitie maar 11 maakt, kun je toch redelijk objectief vaststellen welke speler beter presteert.
  zondag 14 mei 2006 @ 13:40:02 #213
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37813398
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:35 schreef dVTB het volgende:

[..]

Wat een onzin. De woede over het niet-selecteren van Huntelaar heeft niks met clubliefde te maken. Ik vind het bijvoorbeeld dubieus dat Ajacied Maduro mee mag naar het WK. Het gaat er doodgewoon om dat je de beste voetballers selecteert. En als Huntelaar dan 33 treffers maakt in de competitie, terwijl Vennegoor er in dezelfde competitie maar 11 maakt, kun je toch redelijk objectief vaststellen welke speler beter presteert.
Kerel, de beste spelers maken niet het beste team! Hadden we in '88 uitsluitend wereldspelers?
  zondag 14 mei 2006 @ 13:40:46 #214
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37813412
Marco .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_37813425
quote:

[..]

Nee, dat is nogal een simpele benadering van voetbal.

De beste benadering is dat er 1 bondscoach is, die mag het zeggen en het is nogal verspilde moeite en vooral ook een beetje kinderlijk om te doen alsof jij ineens ook bondscoach bent.

De bondscoach selecteert een selectie en niet de beste voetballers, hoe kom je daar nou bij?
Het gaat om een team, niet om een top 23.
Ik vind het ook dubieus dat sommige spelers mee gaan, wat wil zeggen: ik had een andere selectie gemaakt en er zijn 16 miljoen selecties voorradig.

Dus doe nou niet alsof er 1 beste selectie is. Er is maar 1 selectie, en die maakt de bondscoach met zijn staf -= en tuurlijk kan je daar kritiek op hebben maar stellen dat anderen het beter weten is onzin, want er is geen 'beste'. Het is en blijft een subjectieve keuz.e
  zondag 14 mei 2006 @ 13:41:35 #216
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_37813429
quote:

[..]

De woede over het niet-selecteren van Huntelaar heeft niks met clubliefde te maken.
Noemde ik namen????????
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_37813440
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:20 schreef VoreG het volgende:
Hup Holland.
  zondag 14 mei 2006 @ 13:43:24 #218
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37813475
quote:

[..]

Je selecteert niet de beste spelers, je selecteert het beste team. Een team waarbinnen de spelers elkaar aanvullen en waarmee je van alle markten thuis bent. Vennegoor is een geheel ander type speler dan Huntelaar en iemand die Van Basten kennelijk denkt nodig te hebben . Voorlsnog vind ik dat hij het prima doet en dus moet 'ie lekker zelf z'n keuze maken .
pi_37813503
Je had bijvoorbeeld ook best Jaliens thuis kunnen laten en dan Huntelaar meenemen.
pi_37813555
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:44 schreef Nywuob het volgende:
Je had bijvoorbeeld ook best Jaliens thuis kunnen laten en dan Huntelaar meenemen.
Of Stekelenburg.
  zondag 14 mei 2006 @ 13:48:22 #221
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37813599
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Of Stekelenburg.
Dat mag niet.
pi_37813624
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:43 schreef BVO het volgende:

Je selecteert niet de beste spelers, je selecteert het beste team. Een team waarbinnen de spelers elkaar aanvullen en waarmee je van alle markten thuis bent. Vennegoor is een geheel ander type speler dan Huntelaar en iemand die Van Basten kennelijk denkt nodig te hebben . Voorlsnog vind ik dat hij het prima doet en dus moet 'ie lekker zelf z'n keuze maken .
Dat vind ik een gelegenheidsexcuus om het passeren van Huntelaar recht te praten. Als je dan echt zo graag spelers hebt die op elkaar zijn ingespeeld, neem je Castelen mee in plaats van Babel, want Castelen is immers al aan Kuijt gewend. En let wel: ik wil NIET zeggen dat we een type speler als Vennegoor niet nodig zouden kunnen hebben, ik stel alleen vast dat Huntelaar hiervan het slachtoffer wordt, wat gezien zijn buitengewone prestaties onterecht is. Huntelaar scoort doelpunten en raad eens: daar gaat het om in dit spelletje. Vennegoor meenemen is op zich niet zo gek, maar dan had Van Basten beter een verdediger kunnen opofferen, zoals Kromkamp die de laatste tijd nauwelijks speelt.
pi_37813730
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:49 schreef dVTB het volgende:

[..]

Dat vind ik een gelegenheidsexcuus om het passeren van Huntelaar recht te praten. Als je dan echt zo graag spelers hebt die op elkaar zijn ingespeeld, neem je Castelen mee in plaats van Babel, want Castelen is immers al aan Kuijt gewend. En let wel: ik wil NIET zeggen dat we een type speler als Vennegoor niet nodig zouden kunnen hebben, ik stel alleen vast dat Huntelaar hiervan het slachtoffer wordt, wat gezien zijn buitengewone prestaties onterecht is. Huntelaar scoort doelpunten en raad eens: daar gaat het om in dit spelletje. Vennegoor meenemen is op zich niet zo gek, maar dan had Van Basten beter een verdediger kunnen opofferen, zoals Kromkamp die de laatste tijd nauwelijks speelt.
Kom nou even. Je gaat helemaal niet op in de vele argumenten tegen je verhaal. Het is helemaal niet verplicht om de topscorer mee te nemen.
pi_37813731
quote:

[..]

Inderdaad. Je moet VoH niet zien als een vervanger voor Van Nistelrooy. Hij is meer een soort joker die je náást Van Nistelrooy kunt zetten bij een achterstand. Als vervanger voor Van Nistelrooy had je dan beter Huntelaar kunnen meenemen.
  zondag 14 mei 2006 @ 13:54:44 #225
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37813740
quote:

[..]

Het gaat me er niet om dat ze op elkaar zijn ingespeeld, dat probleem blijf je bij een NL elftal altijd houden en dat moeten de komende weken verhelpen. Wél dat ze allen verschillende kwaliteiten hebben die elkaar aanvullen. Het gaat erom dat het team optimaal functioneert. Als dat niet gebeurt kan Huntelaar er in de competitie nóg zoveel inleggen, maar dan komt hij in het NL elftal ook niet uit de verf.

En aanvallers meenemen ten koste van verdedigers lijkt me ook niet verstandig. Dubbele bezetting is toch wel nodig, zeker op een toernooi waarbij regelmatig schorsingen en blessures enzo zijn.
pi_37813782
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:54 schreef BVO het volgende:

[..]

Het gaat me er niet om dat ze op elkaar zijn ingespeeld, dat probleem blijf je bij een NL elftal altijd houden en dat moeten de komende weken verhelpen. Wél dat ze allen verschillende kwaliteiten hebben die elkaar aanvullen. Het gaat erom dat het team optimaal functioneert. Als dat niet gebeurt kan Huntelaar er in de competitie nóg zoveel inleggen, maar dan komt hij in het NL elftal ook niet uit de verf.

En aanvallers meenemen ten koste van verdedigers lijkt me ook niet verstandig. Dubbele bezetting is toch wel nodig, zeker op een toernooi waarbij regelmatig schorsingen en blessures enzo zijn.
Als Van Nistelrooy geblesseerd zou raken, heb je nu ook een probleem omdat er geen gelijkwaardige vervanger voor hem voorhanden is.
pi_37813888
quote:

[..]

Mee eens.
Precies.
  zondag 14 mei 2006 @ 14:06:28 #228
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_37814016
Ik vind
v.persie - rvn - robben echt een wereldvoorhoede, wat maken we ons nou druk??
pi_37814077
quote:
Op zondag 14 mei 2006 14:06 schreef El-Rico het volgende:
Ik vind
v.persie - rvn - robben echt een wereldvoorhoede, wat maken we ons nou druk??
Dat is wel waar, maar bij blessures of schorsingen ontstaan er wel problemen door het gebrek aan adequate vervangers.
  zondag 14 mei 2006 @ 14:17:37 #230
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37814273
Huntelaar lekker thuis!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 14 mei 2006 @ 14:20:10 #231
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37814328
Hilarische selectie natuurlijk. Spelers die een seizoen op de bank zitten meenemen.
pi_37814459
zal Van Basten zich iets aantrekken van Foppe, bijvoorbeeld Huntelaar niet meenemen omdat hij hem als bankzitter wil gebruiken en Foppe 'm graag wil hebben? Ik vind dat EK maar onderschikt hoor, Marco moet gewoon de beste selecte maken en dan mag Foppe wel kijken wat er overblijft, en niet andersom
  zondag 14 mei 2006 @ 14:35:27 #233
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37814719
quote:
Op zondag 14 mei 2006 14:24 schreef DrDentz het volgende:
Marco moet gewoon de beste selecte maken
Dat is precies wat hij heeft gedaan.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37814847
quote:
Op zondag 14 mei 2006 14:35 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Dat is precies wat hij heeft gedaan.
Als hij Huntelaar meegenomen had wel, ja
pi_37814965
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:43 schreef BVO het volgende:

[..]

Huntelaar niet mee
pi_37815026
quote:
Op zondag 14 mei 2006 14:41 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Als hij Huntelaar meegenomen had wel, ja
En Jaliens had thuisgelaten
pi_37815110
quote:
Op zondag 14 mei 2006 14:48 schreef Urquhart het volgende:

[..]

En Jaliens had thuisgelaten
Precies
pi_37815156
ik was vergeten dat de bondscoach heilig is, sorry
pi_37815240
Ik vraag me af waarom Pieter Storms niet is geselecteerd, dan had je pas echt een breekijzer gehad
pi_37815318
zul je zien dat huntelaar de held wordt van t ek
  zondag 14 mei 2006 @ 15:10:28 #241
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37815486
quote:
Op zondag 14 mei 2006 15:02 schreef PPWB84 het volgende:
zul je zien dat huntelaar de held wordt van t ek
En Vennegoor 3 goals maakt als invaller in de finale!

Alle Huntelaar-fans riepen dat Marco de juiste keuze zou maken, en nu die niet voor hem gekozen heeft is het fout..
  zondag 14 mei 2006 @ 15:14:13 #242
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_37815573
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom nou even. Je gaat helemaal niet op in de vele argumenten tegen je verhaal. Het is helemaal niet verplicht om de topscorer mee te nemen.
Als je geen wereldkampioen wilt worden kun je best je topscorer thuis laten ja.

Natuurlijk maken de (technisch) beste spelers nog niet het beste team. En 1 kwaliteitseenheid + 1 kwaliteitseenheid is nog geen 2 kwaliteitseenheden in groepsverband.
Maar iemand met halve kwaliteit selecteren is wel het andere uiterste, en op welke manier dat het team sterker maakt is me nog niet helemaal duidelijk.
  zondag 14 mei 2006 @ 15:15:28 #243
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37815594
quote:
Op zondag 14 mei 2006 15:10 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Alle Huntelaar-fans riepen dat Marco de juiste keuze zou maken, en nu die niet voor hem gekozen heeft is het fout..
Ik snap deze zin niet?
pi_37815600
quote:
Op zondag 14 mei 2006 15:14 schreef Stpan het volgende:

[..]

Als je geen wereldkampioen wilt worden kun je best je topscorer thuis laten ja.
Klopt

Les 1 van "Hoe ben ik als bondscoach kansloos op een wk": Laat je topscorer thuis.
pi_37815690
Topscorer van de eredivisie, ja
pi_37815757
quote:
Op zondag 14 mei 2006 15:19 schreef Skwish het volgende:
Topscorer van de eredivisie, ja
Dus? Dan neem je een spits mee die drie keer zo weinig heeft gescoord in diezelfde eredivisie.
pi_37815832
Wat een gelul allemaal hier zeg, niet alleen de maatstaf "doelpunten" is noodzakelijk om een spits wel of niet te selecteren, dat hebben we in het verleden allemaal wel gezien, Makaay was ook jarenlang topscorer maar maakte in oranje ook niks klaar. Iedereen loopt hier VOH te vergelijken met KJH maar die vergelijking gaat helemaal scheef, de keuze was eerder Kuijt of KJH als je het mij vraagt. Deze keuze is volkomen logisch, je hebt een goede spits (VN) en een breekijzer nodig (VOH) en dan resteert de vraag wie neem je als derde spits mee? Van mij had Kuijt thuis mogen blijven en was KJH meegegaan en ook juist om de redenen die van basten zelf aandraagt: prestaties en ook met name de laatste weken want met kuijt ging het ook duidelijk minder.

Meer twijfelachtig zijn de selecties van Heitinga, Kromkamp, Sneijder, Babel en Maduro als je het mij vraagt. Dan had je net zo goed een van die kleuters in kunnen ruilen voor Seedorf, ik denk dat we daar op een eindronde meer aan gehad zouden hebben. Maarja de winnende bondscoach heeft 'altijd gelijk' en ik hoop voor hem dat dit zo blijft....
Bloed, zweet en tranen!
pi_37815920
Wat een zeikertjes sommigen hier zeg.
Niks meer dan logisch dat Huntelaar thuis blijft.
Kuyt kan ook van rechts komen. VoH is een heel goed breekijzer (laatste 10 minuten alles hoog voor de pot). En dan moet je kiezen vind ik voor OF Van Nistelrooy OF Huntelaar. Je kan Huntelaar wel meenemen voor een verdediger minder. Maar wat heb je daaraan? Hij komt toch niet aan spelen toe.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_37816342
quote:
Op zondag 14 mei 2006 15:21 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dus? Dan neem je een spits mee die drie keer zo weinig heeft gescoord in diezelfde eredivisie.
Op eredivisieniveau zegt dat niet altijd alles.

Dat v Basten Vennegoor meeneemt als 'breekijzer' kan ik best wel begrijpen. Als er een doelpunt moet worden geforceerd dan neem je iemand mee die ballen kan doorkoppen etc.. We zien wel hoe het uitpakt met Vennegoor (als het er van mag komen)
  zondag 14 mei 2006 @ 15:46:51 #250
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_37816378
heitinga is een fout: op het hoogste niveau, als hij verdedigend onder druk komt testaan...dan breekt hij ...hij heeft geen goede balans en is zeer makkelijk uit evenwicht te brengen...hij ligt altijd op de grond. pasjes doet hij leuk maar verdedigend is het een drama....let maar op....
brugge-ado
  zondag 14 mei 2006 @ 15:48:01 #251
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37816417
quote:
Op zondag 14 mei 2006 15:46 schreef soccerbrain het volgende:
heitinga is een fout: op het hoogste niveau, als hij verdedigend onder druk komt testaan...dan breekt hij ...hij heeft geen goede balans en is zeer makkelijk uit evenwicht te brengen...hij ligt altijd op de grond. pasjes doet hij leuk maar verdedigend is het een drama....let maar op....
Dat geldt voor alle verdedigers van het Nederlands Elftal
pi_37816486
Respect van Basten sinds vanochtend: +30

Huntelaar heeft zich nog alleen bewezen in een matige competitie en tegen verdedigers met niveau (Sankoh en Alex) zie je hem 90 minuten lang niet. Nou, reken er maar op dat er op het WK nog wel betere verdedigers rondlopen. Vennegoor heeft al bewezen op Europees niveau zeer gevaarlijk tekunnen zijn. Ofwel uit standaardsituaties ofwel een goede kracht voor Farfan of iemand anders.

Opdam niet mee, dat dat niet zo zou zijn was nog wel mijn grootste angst. Wat een held dat hij hem toch thuis laat.

Vlaar die al thuis bleef, Emanuelson. Natuurlijk, ik ben het niet helemaal met de selectie eens, maar dit is beter dan dat ik had durven dromen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zondag 14 mei 2006 @ 15:53:21 #253
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_37816588
ik moet er nog steeds om lachen als ik denk dat Heitinga al een paar weken na zijn doorbraak een eigen webside begon in de stijl van vd vaart en sneijder.....
brugge-ado
  zondag 14 mei 2006 @ 15:57:31 #254
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37816719
quote:
Op zondag 14 mei 2006 15:50 schreef mcyodogg het volgende:

Huntelaar heeft zich nog alleen bewezen in een matige competitie en tegen verdedigers met niveau (Sankoh en Alex) zie je hem 90 minuten lang niet.
Dat geldt voor Dirk Kuijt natuurlijk ook. Nog meer zelfs, gezien Kuijt nooit een CL wedstrijd heeft gespeeld.

Och, eigenlijk geldt dat voor de helft van alle selectiespelers. Dat is dus geen enkel criterium.
  zondag 14 mei 2006 @ 15:58:15 #255
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_37816742
quote:
Op zondag 14 mei 2006 15:53 schreef soccerbrain het volgende:
ik moet er nog steeds om lachen als ik denk dat Heitinga al een paar weken na zijn doorbraak een eigen webside begon in de stijl van vd vaart en sneijder.....
En wat zou daar mis mee moeten zijn? Er zijn miljoenen mensen met een eigen website die gewoon anonieme putjesscheppers zijn.
  zondag 14 mei 2006 @ 16:01:27 #256
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37816813
De vraag is niet of je ipv Huntelaar VoH thuis had moeten laten, maar of je 8 verdedigers en 2 middenvelders die bij nood in de verdediging kunnen spelen mee moet nemen. Er had dus naar mijn mening best een verdediger af mogen vallen.

Ga maar na; rechtsachter kunnen spelen:
Jaliens
Krompkamp
Heitinga
Ooijer
en bij nood zelfs Boulahrouz.
Wat is hier de toegevoegde waarde van?
pi_37816816
Moedige keuze van van Basten. ook wel verstandig denk ik al is de verdediging wel jammer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37816872
quote:
Op zondag 14 mei 2006 15:57 schreef twi het volgende:

[..]

Dat geldt voor Dirk Kuijt natuurlijk ook. Nog meer zelfs, gezien Kuijt nooit een CL wedstrijd heeft gespeeld.

Och, eigenlijk geldt dat voor de helft van alle selectiespelers. Dat is dus geen enkel criterium.
Het is niet het enige criterium, maar wel een criterium. Spelers met internationale ervaring hebben een streepje voor, al kunnen andere oorzaken die ongedaan maken. Kuyt zal het voordeel over Huntelaar heben gehad, dat hij meer is dan een afmaker en op meerdere positites uit de voeten kan. Makaay functioneert niet in 4-3-3, Seedorf is om zijn instelling (in en buiten het veld) thuis gelaten, Davids vind van Basten op dit moment niet goed genoeg. Dus al die spelers met ervaring zijn om andere redenen thuis gelaten. En het is nou eenmaal zo dat er niet veel Nederlandse verdedigers internationale ervaring hebben. Dus soms moet je kiezen uit gebrek aan beter. Voorin is dat zeker het geval niet, en dan heb je pech als je Huntelaar heet.
  zondag 14 mei 2006 @ 16:05:20 #259
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_37816918
TWI !! WAAR IS DE WEBSIDE VAN MADURO?...BABEL? HUNTELAAR? CASTELEN?.....nee heitinga overschat zichzelf structureel
brugge-ado
  zondag 14 mei 2006 @ 16:07:35 #260
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_37816978
HUNTELAAAAAAAAAAR

Is dit serieus? Hoe kan je hem niet meenemen ?
BABEL ???

Ik volg Ajax niet echt, maar geloof dat Babel het hele seizoen op de bank zat met een paar invalbeurten. En dan neem je topscorer van je competitie niet mee ?? Sorry maar wat een mongool
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_37817056
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:07 schreef VinnieJones het volgende:
HUNTELAAAAAAAAAAR

Is dit serieus? Hoe kan je hem niet meenemen ?
BABEL ???

Ik volg Ajax niet echt, maar geloof dat Babel het hele seizoen op de bank zat met een paar invalbeurten. En dan neem je topscorer van je competitie niet mee ?? Sorry maar wat een mongool
En ga je Huntelaar dan ook op de plek van Robben zetten, als hij gewisseld wordt?

Sorry, ik ben geen fan van Babel, en een ideale linksbuiten is hij ook niet, maar veel beter hebben we niet.
  zondag 14 mei 2006 @ 16:24:49 #262
17328 methodmich
Nummer 10
pi_37817505
Ik snap Jaliens niet.

Je hebt Heitinga, Ooijer, Boulahrouz, Kromkamp al als rechtsbenige verdedigers. De Cler had ik liever Urby gezien.

En VoH had Klaas moeten zijn. De rest is wel okee, al had een fitte Nigel de Jong bruikbaarder geweest dan Landzaat, denk ik.

Babel is een onvoorspelbare voetballer, die uit het niets ineens kan toeslaan. Vandaar dat Marco hem kiest.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 14 mei 2006 @ 16:25:26 #263
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_37817524
quote:

Huntelaar heeft zich nog alleen bewezen in een matige competitie en tegen verdedigers met niveau (Sankoh en Alex) zie je hem 90 minuten lang niet. Nou, reken er maar op dat er op het WK nog wel betere verdedigers rondlopen. Vennegoor heeft al bewezen op Europees niveau zeer gevaarlijk tekunnen zijn. Ofwel uit standaardsituaties ofwel een goede kracht voor Farfan of iemand anders.

Opdam niet mee, dat dat niet zo zou zijn was nog wel mijn grootste angst. Wat een held dat hij hem toch thuis laat.

Vlaar die al thuis bleef, Emanuelson. Natuurlijk, ik ben het niet helemaal met de selectie eens, maar dit is beter dan dat ik had durven dromen.
Materazzi, Samuel, Cordoba en Zanetti zijn inderdaad kut verdedigers
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_37817526
quote:

Huntelaar heeft zich nog alleen bewezen in een matige competitie en tegen verdedigers met niveau (Sankoh en Alex) zie je hem 90 minuten lang niet.
Net als driekwart van de selectie...
quote:
Nou, reken er maar op dat er op het WK nog wel betere verdedigers rondlopen. Vennegoor heeft al bewezen op Europees niveau zeer gevaarlijk tekunnen zijn. Ofwel uit standaardsituaties ofwel een goede kracht voor Farfan of iemand anders.
VoH al bewezen

Hij heeft een paar Europese wedstrijden gespeeld, that's it. Bewezen heeft hij helemaal niks.
  zondag 14 mei 2006 @ 16:25:57 #265
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_37817541
En Babel heeft echt de CL versteld doen staan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_37817628
De keuze van San Marco is wel te begrijpen, hoewel ik Klaas-Jan er ook wel graag bij had gehad.
Maar ik heb alle vertrouwen in San Marco en met deze selectie zullen we het moeten doen
  zondag 14 mei 2006 @ 16:29:17 #267
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_37817633
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:25 schreef nikk het volgende:

[..]

Net als driekwart van de selectie...
[..]

VoH al bewezen

Hij heeft een paar Europese wedstrijden gespeeld, that's it. Bewezen heeft hij helemaal niks.
kwart en halve finale champions league, stuk of 5 kampioenschappen, 2 bekers, 4 JC schalen.

..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_37817646
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:56 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Als Van Nistelrooy geblesseerd zou raken, heb je nu ook een probleem omdat er geen gelijkwaardige vervanger voor hem voorhanden is.
VoH kan Mr. Intikker prima vervangen. Net zo onzichtbaar, maar technisch iets beter. Om het even dus.
pi_37817708
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:29 schreef Spideyman het volgende:

[..]

kwart en halve finale champions league, stuk of 5 kampioenschappen, 2 bekers, 4 JC schalen.

Oeh

Zoals ik al zei, hij heeft de wedstrijden gepspeeld, maar bewezen heeft ie nog niks.
pi_37817743
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:29 schreef marsu het volgende:
De keuze van San Marco is wel te begrijpen, hoewel ik Klaas-Jan er ook wel graag bij had gehad.
Maar ik heb alle vertrouwen in San Marco en met deze selectie zullen we het moeten doen
Das een mooie houding. Ikzelf hoop dat Nederland de eerste ronde er keihard uitvliegt. Dergelijk achterlijke beslissingen van een bondscoach mag niet beloond worden.
pi_37817755
Vennegoor speelt al 5 jaar Champions League, en heeft voor mij daarin al bewezen daarin niet te verzuipen. Hij is geen doelpuntenmachine, maar ik heb hem veel goed werk zien doen voor medespelers en is bijna elke wedstrijd wel met de kop gevaarlijk.

Daar weegt die ene goede wedstrijd van Huntelaar tegen Inter niet tegenop. Huntelaar komt er echt wel hoor. Van mij mag van Basten hem bij de selectie halen voor de kwalificatie van het EK. Kan hij gedurende het seizoen (waarschijnlijk) CL-ervaring op doen, nog beter en completer worden dan hij nu is. Hij heeft nu nog niet eens 1 interland gespeeld man.

Babel is een speler waar ik ook niet echt onder de indruk ben, en ik wil niet met alle middelen zijn selectie verdedigen, ik denk alleen dat Babel slechts is meegenomen voor stand-in voor Robben. Mocht iemand een betere aanwijzen dan ga ik daar meteen in mee.
  zondag 14 mei 2006 @ 16:34:34 #272
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37817786
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Das een mooie houding. Ikzelf hoop dat Nederland de eerste ronde er keihard uitvliegt. Dergelijk achterlijke beslissingen van een bondscoach mag niet beloond worden.
Dan ook niet juichen als ze scoren he?!
pi_37817792
Maar we hebben Van Nistelrooy toch al met als vervanger Kuijt en als breekijzer VoH. Wanneer zou Huntelaar dan moeten spelen? Als hij hem voor niks meeneemt, valt iedereen ook weer over hem heen. De keuze van Van Basten is logisch (maar ook een klein beetje jammer )
pi_37817819
Precies. Huntelaar had toch op de bank gezeten.

Foppe heeft meer aan KJH.
pi_37817923
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:34 schreef peaceman het volgende:

[..]

Dan ook niet juichen als ze scoren he?!
Maak je niet druk. Juichen zal ik zeker niet doen.

Kut selectie. Kut vertoonde spel. Kut spelers. Kut coach.

Eerste ronde eruit vliegen
  zondag 14 mei 2006 @ 16:51:47 #276
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37818249
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Kut selectie. Kut vertoonde spel. Kut spelers. Kut coach.
Klinkt als een moedercomplex
pi_37819090
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:33 schreef mcyodogg het volgende:
Vennegoor speelt al 5 jaar Champions League, en heeft voor mij daarin al bewezen daarin niet te verzuipen. Hij is geen doelpuntenmachine, maar ik heb hem veel goed werk zien doen voor medespelers en is bijna elke wedstrijd wel met de kop gevaarlijk.

Daar weegt die ene goede wedstrijd van Huntelaar tegen Inter niet tegenop. Huntelaar komt er echt wel hoor. Van mij mag van Basten hem bij de selectie halen voor de kwalificatie van het EK. Kan hij gedurende het seizoen (waarschijnlijk) CL-ervaring op doen, nog beter en completer worden dan hij nu is. Hij heeft nu nog niet eens 1 interland gespeeld man.

Babel is een speler waar ik ook niet echt onder de indruk ben, en ik wil niet met alle middelen zijn selectie verdedigen, ik denk alleen dat Babel slechts is meegenomen voor stand-in voor Robben. Mocht iemand een betere aanwijzen dan ga ik daar meteen in mee.
Helemaal mee eens
Bloed, zweet en tranen!
  zondag 14 mei 2006 @ 17:23:46 #278
38549 dewd
100% pure
pi_37819151
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Oeh

Zoals ik al zei, hij heeft de wedstrijden gepspeeld, maar bewezen heeft ie nog niks.
En kuijt, wat heeft die wel bewezen dan? Dat ie 1 op 10 staat qua kansen? Begrijp me niet verkeerd die jongen werkt best hard, maar hoeveel pure kansen hij opeist en verprutst is enorm. En die speelt in dezelfde competitie als hunter, en die heeft ook nog halverwege een clubwissel meegemaakt, toch heeft ie er heel wat meer ingeschoten met minder kansen. :/
pi_37820117
Heeft iemand een lijstje met alle spelers die nu meegaan ?
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
  zondag 14 mei 2006 @ 17:59:20 #280
67174 Dos37
Come on Twente
pi_37820236
De 23-koppige spelersgroep die zich vanaf volgende week zondag gaat prepareren op het WK 2006 is bekend. Behalve drie keepers - Edwin van der Sar, Maarten Stekelenburg en Henk Timmer - hebben acht spelers voor de achterste linie, zes middenvelders en evenzoveel aanvallers een WK-uitnodiging op zak.
Khalid Boulahrouz, Giovanni van Bronckhorst, Tim de Cler, Johnny Heitinga, Kew Jaliens, Jan Kromkamp, Joris Mathijsen en André Ooijer vormen de groep verdedigers in de selectie van bondscoaches Van Basten en Van 't Schip. Voor het middenveld zijn Mark van Bommel, Phillip Cocu, Denny Landzaat, Hedwiges Maduro, Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart uitgenodigd. De frontlinie bestaat uit Ryan Babel (foto), Dirk Kuyt, Ruud van Nistelrooy, Robin van Persie, Arjen Robben en Jan Vennegoor of Hesselink.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_37820510
Ben het grotendeels met hem eens, alleen wat ik dus niet snap is dat hij Huntelaar thuis laat.
VoH is een spelert die in hetzelfde soort straatje valt als RvN. Ook een grote vent, en ook redelijk lomp en zwaar als je het mij vraagt.
Huntelaar is zo'n pingeldoos die het voor elkaar krijgt om net dat ene kleine goaltje mee te pikken en dat zie ik VoH niet doen. (heb het sowieso altijd maar een matige speler gevonden)

Voor de rest zie ik het wel zitten met dit team
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
pi_37820607
quote:
Huntelaar is woedend op Van Basten

(ANP) Klaas Jan Huntelaar is kwaad op de bondscoach die hem niet juist heeft behandeld. "Hij heeft me een rad voor ogen gedraaid en me dingen beloofd die hij niet waar heeft gemaakt".

"Marco zei dat hij een goede orthodontist wist maar toen ik hem er vanochtend naar vroeg, zei hij dat hij dat nooit heeft gezegd. Hij zei nog iets over de selectie, boeie. Ik wil iets aan mijn gebit doen. Ook bij Oranje werd ik er steeds mee gepest, vooral door Ruud en Dirk. Marco heeft vroeger ook een scheve bek gehad en zei dat hij goed is geholpen".

Van Basten wil geen commentaar leveren op de affaire

[ Bericht 37% gewijzigd door SCH op 14-05-2006 18:23:56 ]
pi_37820652
wat zou Meneer Rinus MIchels hiervan gevonden hebben????
pi_37820730
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:12 schreef SCH het volgende:

[..]
zelf verzonnen?
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_37820755
Van Basten heeft Huntelaar mee laten draaien op de training om zo Ruud, Jan en Dirk scherp te houden.
  zondag 14 mei 2006 @ 18:18:39 #286
15600 BB-King
Long live the King!
pi_37820769
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:13 schreef Ilmagnifico het volgende:
wat zou Meneer Rinus MIchels hiervan gevonden hebben????
Voetbal is oorlog dus kunnen er soms slachtoffers vallen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  zondag 14 mei 2006 @ 18:18:46 #287
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_37820772
quote:

[..]
pi_37820824
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:18 schreef BB-King het volgende:

[..]

Voetbal is oorlog dus kunnen er soms slachtoffers vallen.
voor de oorlog al aan onze kant?????
  zondag 14 mei 2006 @ 18:20:51 #289
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_37820830
Luister nou Huntelaar is een broekie en presteert internationaal niks. Venegoor heeft zich bewezen en is een held!
  zondag 14 mei 2006 @ 18:21:14 #290
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37820841
quote:

[..]

Dat klinkt echt als een typische KJH reactie....NOT
  zondag 14 mei 2006 @ 18:22:17 #291
96356 cultheld
demagoog
pi_37820864
Wat een selectie
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 14 mei 2006 @ 18:24:04 #292
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_37820903
Vennegoor is geen concurrent van deze personen. Hij is namelijk uniek in zijn soort momenteel in het Nederlands elftal. Jullie zien het breekijzer totaal verkeerd. Een breekijzer behoort ballen door te koppen, balletjes door te tikken en nog meer mogelijkheden om door de verdediging te breken en de centrumspits te voorzien van bruikbare ballen. Hoe in godsnaam kan je dan Huntelaar tegenover Vennegoor stellen? Dat is appel met peren vergelijken. We hebben genoeg spitsen als Huntelaar, kijk maar naar Van Nistelrooy, Makaay, Hasselbaink, Kluivert etc. Waarom zou Huntelaar voorrang krijgen op ze?
pi_37821116
Huntalaar zal er zijn op het EK in 2008
pi_37821192
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:31 schreef the_legend_killer het volgende:
Huntalaar zal er zijn op het EK in 2008
Bron?
pi_37821284
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?
Hij zal in de toekomst gewoon bij het Nederlands elftal horen.
Ik denk meteen na het WK al,
pi_37821292
Heeftie zelf bedacht
pi_37821307
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?
moet je hier je bronnen vermelden????

Klaas-Jan speelt deze wk nog
pi_37821896
Ik vind het wel jammer voor Lodewijks, die had ik er graag bij gezien ipv Timmer (die een matig seizoen keepte)
pi_37821930
Ik zou Steek nu zelf als 2de doelman gebruiken.

Hij is een stuk beter gaan keepen !
pi_37821956
Diepe teleurstelling bij afvallers
AMSTERDAM (ANP) - Teleurgesteld reageerde Romeo Castelen zondag op het bericht van bondscoach Marco van Basten dat hij niet mee naar het wereldkampioenschap in Duitsland gaat. ,,Ik had dit echt niet verwacht. Vooral niet omdat ik de enige echte rechtsbuiten in de selectie was.''

Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar en AZ-verdediger Barry Opdam waren minstens zo teleurgesteld. Huntelaar wilde over de mobiele telefoon niet reageren. ,,Laat me met rust''. Opdam liet zijn mobieltje uit.

De afvallers kregen rond elf uur een telefoontje van de bondscoach. ,,Hij vertelde me dat hij voor Babel had gekozen. Natuurlijk ben ik heel teleurgesteld'', zei Castelen. ,,Ik heb een goed seizoen gedraaid en heb afgelopen week ook goed getraind bij Oranje. Ik had echt het gevoel dat ik mee zou gaan.''

Castelen: ,,Maar helaas heeft de bondscoach anders besloten. Ik kan het daar mee eens zijn of niet, maar dat maakt allemaal niet uit. Ik ga niet naar het WK. Klaar uit. Ik moet vier jaar wachten en hopen dat we ons dan weer kwalificeren.''

Geen commentaar

Huntelaar had geen zin om tegenover de pers te reageren. ,,Laat me maar met rust. Ik reageer niet. Geen commentaar. Laat mij vandaag maar lekker relaxen'', liet de spits van Ajax via de telefoon weten.''

,,Uiteraard is Huntelaar heel teleurgesteld'', besefte Babel. ,,Hij heeft het fantastisch bij Ajax gedaan en zit er toch niet bij. Ik heb hem gesproken en weet hoe hij zich voelt. Ik ben daarentegen heel blij dat ik er wel bij zit. Ik heb een moeilijke periode doorgemaakt. Niemand verwachtte mij nog bij het Nederlands elftal. Gelukkig is de bondscoach in mij blijven geloven. Ik ben hem daar heel dankbaar voor.''

Voor Davids, het WK-kwalificatietoernooi begonnen als aanvoerder, en Nigel de Jong kwam het niet meer als een verrassing dat ze geen deel uitmaken van de WK-selectie. ,,Mijn voordeel was dat ik op meerdere posities inzetbaar ben'', reageerde De Jong. ,,Maar die knieblessure is uiteraard een groot nadeel. Jammer, meer kan ik niet zeggen.''

Geen hoop

Davids gaf hoop op een uitnodiging al een week eerder op. ,,Ik was immers al niet voor de trainingsessie uitgenodigd. Dat is niet leuk, maar wat moet ik er op zeggen. De bondscoach belde me vorige week terwijl het bericht al op teletekst stond. Ik moet gewoon verder gaan. Of dat bij Ajax zal gebeuren? Ik denk het niet want Tottenham Hotspur heeft mij afgelopen week nog laten weten dat ik niet weg mag. Ik ga maar eens lekker op vakantie en zie dan wel weer verder.''

Van alle afvallers was Opdam misschien wel het meest teleurgesteld. De verdediger van AZ leek een vaste waarde bij het Nederlands elftal maar gaat in tegenstelling tot Heitinga, Jaliens en Kromkamp niet mee naar Duitsland. ,,Barry was er echt kapot van'', stelde Van Basten. De verdediger van AZ was dan ook niet voor commentaar bereikbaar. Hij hield de mobiele telefoon uit.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')