bloederige foto's doen mensen realiseren hoe verrot deze wereld is.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, foto's van neergeschoten kinderen uit de derde wereld zie ik wel graag op de voorpagina.
De laatste die je hoeft te vertellen dat de (derde) wereld geen leuke veilige plek is voor kleine kinderen ben ik. Ik hoef er alleen geen bloederige foto's bij te zien.
En de volgende keer denkt men, och zo boeiend zijn die foto's allemaal niet meer.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:47 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
bloederige foto's doen mensen realiseren hoe verrot deze wereld is.
ik vind het juist goed dat mensen met dit soort beelden geconfronteerd worden.
mensen zullen geschokt zijn door deze foto's en dat is best een keer goed.
Heb jij echt foto's nodig om je te realiseren dat het neerschieten van een klein meisje met een riotgun gruwelijk is?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:47 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
quote:Sanctie wegens roken op internaat deed stoppen doorslaan bij Hans Van Temsche
HLN BREAKING NEWS Hans Van Temsche, de 18-jarige jongen uit Wilrijk die gisteren de kleine Luna Drowart (2) en haar Malinese au pair Oulemata Oudibo (24) in koelen bloede doodschoot op straat in Antwerpen, werd woensdagavond op zijn kamer in het internaat waar hij les volgde betrapt op roken.
In het Agro Biotechnisch Instituut in Roeselare staat daar een strenge straf op: verwijdering uit het internaat. Daarop zou hij gedreigd hebben zelfmoord te plegen en daarbij "een paar makakken mee te nemen".
Donderdagochtend voegde hij de daad bij het woord, ging naar de kapper, schafte zich voor 500 euro een geweer aan en verrichtte zijn bloedige daad. Van Themsche liet een afscheidsbrief achter in zijn school in Roeselare. Uit die brief en uit andere teksten in zijn internaatkamer blijkt dat Van Themsche wou «afrekenen met de wetteloosheid en ordeloosheid in de samenleving».
De jongen wordt momenteel ondervraagd door het parket in het ziekenhuis waar hij wordt verzorgd aan zijn schotwonde. (HLN)
5 jaar geleden was men geschokt, toen je Pim Fortuyn zag liggen....quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:47 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
De volgende keer zijn ze dan nóg een stukje afgestompter. Kijk maar eens 10 onthoofdingsfilmpjes achter elkaar. De tiende doet je niet zoveel meer.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:47 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ik heb de onthoofding gezien van die eerste amerikaan (dat filmpje dat berucht is geworden en aanleiding was voor veel meer onthoofdingen op film).quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
De volgende keer zijn ze dan nóg een stukje afgestompter. Kijk maar eens 10 onthoofdingsfilmpjes achter elkaar. De tiende doet je niet zoveel meer.
Daarnaast is het gewoon onzin dat het goed is om mensen te confronteren met schokkende beelden.
Dat zegt idd veel over de normale werking van de menselijke geest.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:59 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ik heb de onthoofding gezien van die eerste amerikaan (dat filmpje dat berucht is geworden en aanleiding was voor veel meer onthoofdingen op film).
ik heb hem meerdere malen gezien en steeds werd ik misselijk, ik denk dat het meer over de mensen zegt als die afgestompt raken.
quote:maar overal in de westerse wereld hebben de regeringen geen actie ondernomen om de rellende allochtonen keihard aan te pakken en dan moet je niet gaan zitten zeuren als er nu opeens racisten naar de wapens grijpen.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:59 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
maar overal in de westerse wereld hebben de regeringen geen actie ondernomen om de rellende allochtonen keihard aan te pakken en dan moet je niet gaan zitten zeuren als er nu opeens racisten naar de wapens grijpen.
het is gewoon een onvermijdelijke actie.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:02 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
zo'n uitspraak maakt me nog misselijker dan 100 onthoofdingsfilmpjes.
![]()
Het heeft je in zoverre afgestompt dat je het nodig vindt om mensen te realiseren wat er gebeurt dmv gruwlijke foto's.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:02 schreef Goed_Gek het volgende:
ik ben trouwens op mijn 8ste geconfronteerd met een meisje die dood ging nadat ze door een paar eikels teveel drugs kreeg toegediend.
meisje lag op een paar meter afstand van mij en mijn ouders.
ze hadden het meisje in de brandende zon drugs en alcohol gegege.
toen het meisje KO ging verdwenen die gasten in een auto en het meisje kwam nooit meer bij.
zal nooit vergeten hoe ambulancepersoneel haar in het gezicht sloeg om te proberen haar weer bij positieven te krijgen.
het heeft mij niet afgestompt, het heeft mij wel positief veranderd.
In tegenstelling tot mensen die appels met peren vergelijken natuurlijkquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:04 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
het is gewoon een onvermijdelijke actie.
kijk ook eens naar toen in australie.
eerst zie je australiers lebs in elkaar slaan en dan zegt iedereen:"wat een vuile racisten"
later bleek dat die lebs de normale bevolking zwaar terroriseerde en de autoriteiten niks deden aan de problemen.
als je dit voorval niet verwacht had dan ben je hypocriet
Wat een walg-elijke uitspraak.quote:maar overal in de westerse wereld hebben de regeringen geen actie ondernomen om de rellende allochtonen keihard aan te pakken en dan moet je niet gaan zitten zeuren als er nu opeens racisten naar de wapens grijpen.
Als 100 mensen in een kamer zitten en ze zeggen ow jeej die kaars gaat zo vallen hoor pas op, dan wordt die ene persoon die er van overtuigd is dat die kaars niet gaat vallen zo nerveus dat hij 'm vanzelf wel omstoot.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Goed_Gek heeft wel een punt. Dit zat eraan te komen, dat weten de meeste mensen wel. Of het nou de schuld is van het terrorisme of de media, het ging gebeuren en het zal ook weer gebeuren.
mjah, ik heb dat filmpje ook gezien en ik zag eerlijk gezegd niet iets wat ik niet verwacht had oid ... zwaardje, admiraal akbar, beetje bloed, hoofd erafquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:59 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ik heb de onthoofding gezien van die eerste amerikaan (dat filmpje dat berucht is geworden en aanleiding was voor veel meer onthoofdingen op film).
ik heb hem meerdere malen gezien en steeds werd ik misselijk, ik denk dat het meer over de mensen zegt als die afgestompt raken.
ja de slachtoffers horen idd duidelijk tot de probleemgroepquote:maar overal in de westerse wereld hebben de regeringen geen actie ondernomen om de rellende allochtonen keihard aan te pakken en dan moet je niet gaan zitten zeuren als er nu opeens racisten naar de wapens grijpen.
Ik noem het kortzichtigheidquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:04 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
het is gewoon een onvermijdelijke actie.
bravo, vrouwen in elkaar slaanquote:kijk ook eens naar toen in australie.
eerst zie je australiers lebs in elkaar slaan en dan zegt iedereen:"wat een vuile racisten"
later bleek dat die lebs de normale bevolking zwaar terroriseerde en de autoriteiten niks deden aan de problemen.
nee maar ze behoorden wel tot de groep die verantwoordelijk is voor veel problemen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah, ik heb dat filmpje ook gezien en ik zag eerlijk gezegd niet iets wat ik niet verwacht had oid ... zwaardje, admiraal akbar, beetje bloed, hoofd eraf
ik vond het vooral triest voor vrienden en familie van het slachtoffer dat heel de wereld zo zijn laatste momenten kon meemaken, respectloos
ik heb sindsdien ook die filmpjes niet meer gekeken en foto's van overhoop geschoten kleine meisjes hoef ik ook niet te zien
[..]
ja de slachtoffers horen idd duidelijk tot de probleemgroep![]()
GROTE GOD, NEE, BEDOEL JE TE ZEGGEN DAT GEKKEN ALTIJD ZULLEN BLIJVEN VOORKOMEN!? PANIEK! PEEUW!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Goed_Gek heeft wel een punt. Dit zat eraan te komen, dat weten de meeste mensen wel. Of het nou de schuld is van het terrorisme of de media, het ging gebeuren en het zal ook weer gebeuren.
als het een racist was dan was hij ws niet bijster intelligent.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik noem het kortzichtigheid
[..]
bravo, vrouwen in elkaar slaan![]()
Met z'n tienen een toevallige verbijganger in elkaar slaan![]()
Kwaad met kwaad vergelden, en zo'n geval verlaag je je tot het zelfde niveau van de mensen die je zo verafschuwd.
daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:21 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
als het een racist was dan was hij ws niet bijster intelligent.
hij zat op een internaat dus een fantastisch leven had hij ook niet lijkt mij.
tja, dan gaan die lui rare dingen doen
Het is nog veel erger dat jij elk moment aangrijpt om jullie soort de hemel in te prijzen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Eigenlijk is het om te janken. Elke keer als weer zoiets gebeurd is er wel weer iemand die zegt:”Maar Moslims/Marokkanen/Turken doen dit veel vaker, normaal zijn zij de daders.”²
Dit was niet willekeurig.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:56 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Nou, in dit geval werden de moorden dus gepleegd door zigeuners maar ik heb Verhofstadt nog nooit over "Etnisch Geweld" horen spreken als er blanken willekeurig in elkaar worden geslagen, broofd of erger.
Ik ben er dan ook voor om alle internaat-jeugd preventief te ruimen gezien het risico dat ze vormen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:21 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
als het een racist was dan was hij ws niet bijster intelligent.
hij zat op een internaat dus een fantastisch leven had hij ook niet lijkt mij.
tja, dan gaan die lui rare dingen doen
psychopaten zul je altijd hebben.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
GROTE GOD, NEE, BEDOEL JE TE ZEGGEN DAT GEKKEN ALTIJD ZULLEN BLIJVEN VOORKOMEN!? PANIEK! PEEUW!![]()
![]()
![]()
Goed gek inderdaad.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:25 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
aan de andere kant willen mensen dat dit gebeurd.
Heel dubbelzinnigquote:
Jij noemt deze persoon een normaal mens?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:25 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
psychopaten zul je altijd hebben.
feit is dat veel "normale" mensen (misschien wat minder intelligent) dit soort acties gaan uithalen als "vergelding".
dat is dan wel weer zorgwekkend maar aan de andere kant willen mensen dat dit gebeurd.
Sorry, maar jouw beeld dat dit een volkomen normale jongen was die tot deze daad werd geprikkeld klopt echt niet. Normale mensen kopen geen riotgun om willekeurige mensen met een andere etnische achtergrond neer te knallen, ook niet als het halve Midden-Oosten op zijn kop staat.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:25 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
psychopaten zul je altijd hebben.
feit is dat veel "normale" mensen (misschien wat minder intelligent) dit soort acties gaan uithalen als "vergelding".
dat is dan wel weer zorgwekkend maar aan de andere kant willen mensen dat dit gebeurd.
Blijkbaar toch geen onbeschreven blad.quote:JONGEN BEZOCHT RACISTISCHE WEBSITES
De dader van de dolle schietpartij in Antwerpen was toch een probleemgeval. Dat heeft de directeur van de tuinbouwschool waar hij les volgde, toegegeven.
Eerst zei de directeur dat hij niet wist dat de jongen racistisch was. "Hij was een brave en rustige jongen en we hadden er geen problemen mee."
Maar nu geeft hij toe dat de 18-jarige zich eerder al geregeld racistisch had uitgelaten over allochtonen. Bovendien bezocht hij ook geregeld racistische websites.
In een afscheidsbrief op zijn kamer zou hij volgens de directeur niets hebben gezegd over zijn dodelijke plannen.
het waren de omstandigheden.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sorry, maar jouw beeld dat dit een volkomen normale jongen was die tot deze daad werd geprikkeld klopt echt niet. Normale mensen kopen geen riotgun om willekeurige mensen met een andere etnische achtergrond neer te knallen, ook niet als het halve Midden-Oosten op zijn kop staat.
ach, wie heeft er nu niet eens een racistische opmerking gemaakt.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Blijkbaar toch geen onbeschreven blad.
wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
waarom was die jongen dan een racist?
Idioot.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
het waren de omstandigheden.
iemand vermoorden is niet moeilijk hoor, gewoon trekker overhalen.
omdat die allochtonen zo braaf waren?
Dus Hitler was een nazi omdat die Joden ook niet zo braaf waren?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
quote:
omdat het een simpele idioot was?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
het waren de omstandigheden.
iemand vermoorden is niet moeilijk hoor, gewoon trekker overhalen.
quote:Schutter kondigde moordplannen in brief aan
De 18-jarige rechts-extremist die gisterenmiddag in Antwerpen een tweejarige Antwerpse peuter en haar Afrikaanse au pair koelbloedig doodschoot, stond op het punt van school gestuurd te worden. Hij was dinsdagavond betrapt toen hij op zijn kamer in het internaat van de landbouwschool in Roeselare aan het roken was. Bij een huiszoeking werd een brief gevonden waarin de moorden aangekondigd werden.
De dader, Hans Van Themsche uit Wilrijk, handelde volgens het parket uit racistische motieven. In zijn lange zwarte overjas werden stickers en extreem rechtse insignes gevonden. Het gaat om de neef van VB-Kamerlid Frieda Van Themsche.
Volgens speurders had hij zich minutieus voorbereid. Van Themsche pikte het niet dat hij van het internaat zou worden gestuurd omdat hij op zijn kamer had gerookt. Bij een huiszoeking daar is een brief gevonden. Mogelijk gaat het om een afscheidsbrief. Volgens een politiebron zijn er aanwijzingen dat hij meerdere allochtone slachtoffers wou maken. "Was hij niet op een agent gebotst die hem had tegengehouden, dan was het nog een groter bloedbad geweest", menen speurders. Eergisteren vertrok hij naar Antwerpen, mogelijk in verband met een drugszaak. De jongeman staat bekend als een vechtsportliefhebber.
Wapenvergunning
Zowel het wapen als de 9-mm-kogels had de dader gekocht in een wapenwinkel aan de Lombardenvest, op een boogscheut van de politietoren in Antwerpen. De verkoper, die als wapenexpert ook opdrachten uitvoert voor het parket, heeft dat bevestigd na ondervraging door de politie. Voor het wapen en de kogels was geen vergunning nodig. Antwerps veiligheidsschepen Dirk Grootjans (VLD) betreurde dat de herziene wapenwet, waardoor wapens niet meer zonder vergunning verkocht kunnen worden, nog altijd niet in werking is.
De racistische moord leidde tot een golf van verontwaardiging in Antwerpen en de rest van het land. De tweejarige Luna was het dochtertje van een echtpaar dat een restaurant uitbaatte in de Hofstraat, in de buurt van de Grote Markt. Haar au pair woonde in bij de familie. Ze waren bekend en geliefd in de Antwerpse horecagemeenschap. De familie vroeg dat men de rust zou bewaren en haar privacy zou respecteren.
Koning Albert kondigde aan een boodschap te zullen sturen naar de families van de drie slachtoffers. Het hof liet weten dat het standpunt van de koning ten aanzien van racisme en geweld bekend is en dat Albert II dat standpunt nog in januari heeft toegelicht in zijn toespraak voor de verschillende overheden van ons land. "Zij die, van welke kant dan ook, die moeilijkheden trachten te benutten om racisme of integrisme te verspreiden", zei de koning toen, "moeten wel beseffen dat ook zij blootstaan aan rechtsvervolging."
Stille mars
Meteen na de tragische gebeurtenissen kwamen er oproepen om een nieuwe stille mars te organiseren, ditmaal in Antwerpen. Op vrijdag 26 mei zou er een mars georganiseerd worden op initiatief van de familie van Mohamed Bouazza, de 23-jarige jongeman wiens lichaam woensdag in de Schelde werd gevonden. Hij zou in het Scheldewater gesprongen zijn toen hij achternagezeten werd door een blanke jongen. Ook hier zou racisme ten grondslag aan het conflict gelegen hebben.
De Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (sp.a) staat achter de stille mars. Hij hoopt dat er net als in Brussel een massale opkomst zal zijn en dat de mars vreedzaam zal verlopen. Ook voor komende zondag worden er acties verwacht.
Vanmorgen al stapten een 300-tal mensen op in een stille wake tegen het zinloze geweld. Op kop liep de familie van de overleden zwarte vrouw. Onder de deelnemers ook heelwat Antwerpse politici. De boodschap die de allochtone verenigingen achter de wake gaven was duidelijk: dit moet stoppen, de leiders van extreem-rechtse partijen zijn minstens moreel verantwoordelijk. Alle beleidsmakers in ons land moeten maatregelen nemen tegen extreem-rechts en stoppen met het banaliseren van racisme.
Mohamed Chakkar, de coördinator van de Federatie voor Marokkaanse Verenigingen, spreekt van een reeks aanslagen tegen allochtonen de laatste week in ons land. "Deze moordpartij gebeurde niet in een vlaag van waanzin. Ze was zorgvuldig gepland en het resultaat van decennialange haat. Mensen worden als het ware vergiftigd. Democratische partijen moeten optreden tegen de kanker die racisme is. Anders gaan we er allemaal aan dood. Racisme is de ergste vorm van leed doorheen de geschiedenis. Er moet strenger en krachtiger tegen opgetreden worden", besloot hij.
Het is wachten op de eerste brandende kindertjes van Vlaams Belang-ouders. Het Cordon Sanitaire propageert immers al jaren ongelimiteerd geweld tegen alles wat blank is en een baan heeft.quote:Vlaams Belang 'moreel verantwoordelijk'
Het Vlaams Belang, de opvolger van het in 2004 voor racisme veroordeelde extreemrechtse Vlaams Blok, is volgens een adviseur van de Belgische premier Guy Verhofstadt "moreel verantwoordelijk" voor de moord door een achttienjarige jongen op een zwarte au pair en een tweejarig kind in Antwerpen op donderdag.
Volgens Verhofstadts veiligheidsadviseur Brice De Ruyver heeft het Vlaams Belang vorige maand op een speciaal congres opgeroepen tot "gewapend verzet". "Daarmee zegt de partij dat mensen het recht in eigen handen mogen nemen", aldus De Ruyver.
Belang-voorzitter Frank Vanhecke spreekt van "misprijzen voor een democratische partij als het Vlaams Belang die bepaalde zaken aan de kaak wil stellen". "Met dit geweld hebben wij niets te maken." De dader is een neef van een Kamerlid van het Vlaams Belang. Zij zegt erg geschokt te zijn door de moord.
Ja, die arme jongen kon niet anders.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:09 schreef Cairon het volgende:
Het is een incident.
Die jongen is ook maar een slachtoffer van de maatschappij waarin hij is opgegroeid.
Ja, ik weet nog goed de laatste keer dat die ene Marokkaan en die ene neger gewoon Columbine-stijl de straat opgingen om alles wat blank of aziatisch was af te schieten. Inclusief kinderen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:09 schreef Cairon het volgende:
Het is een incident.
Wat een zwaar overtrokken reacties weer overal. Die jongen is ook maar een slachtoffer van de maatschappij waarin hij is opgegroeid. Mensen hier staan op hun achterste poten te krijsen dat het een daad van racisme was, maar er zijn evengoed Marokkanen en mensen met Negroide uiterlijke kenmerken die geweld begaan.
Vergelijkingen die als een lul op een brandend speenvarken slaan...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ja, ik weet nog goed de laatste keer dat die ene Marokkaan en die ene neger gewoon Columbine-stijl de straat opgingen om alles wat blank of aziatisch was af te schieten. Inclusief kinderen.
Anders vergelijk je even 2 totaal verschillende dingen.
Ik zie anders opvallend veel overeenkomsten met Columbine.......quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:13 schreef Cairon het volgende:
[..]
Vergelijkingen die als een lul op een brandend speenvarken slaan...
Deze jongeman heeft niet in Columbine-stijl gehandeld, dus die debiele verontwaardiging die je tentoonstelt is ook overbodig.
Net als de moordenaar van Theo van Gogh?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik zie anders opvallend veel overeenkomsten met Columbine.......
Een doorgedraaide malloot die uit haatmotieven lulraak mensen probeert uit te roeien. Met voorbedachte rade.
Dat was een gerichte moord op 1 persoon. Dit is een malloot die gewoon van plan was om alles wat op z'n pad kwam en een kleurtje had af te maken. God mag weten hoeveel doden hij gemaakt zou hebben als er niet toevallig een agent in de buurt was.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:18 schreef Cairon het volgende:
[..]
Net als de moordenaar van Theo van Gogh?
Zoek maar even in de archieven wat mijn reacties waren op de dood van van Goghquote:of was dat een gevalletje "ik keur het natuurlijk niet goed... maar ik heb er wel begrip voor" of misschien een "ja maar Van Gogh vroeg erom"
Elke andere uitspraak zou (op z'n minst politieke) zelfmoord zijn natuurlijk. Wat had je dan verwacht?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:20 schreef Cairon het volgende:
Overigens noemde DeWinter deze jongeman gewoon zwakzinnig en gaf hij te kennen dat er niets aan deze daad waar hij "begrip" voor kon opbrengen.
hoe zat dat ook alweer met de AEL?
Onzin. Is het niet een beetje logisch dat de andere partijen een cordon sluiten tegen een racistische partij die -jawel!- nog geen maand geleden openlijk opriep aan zijn leden om zelf het recht in handen te nemen, desnoods gewapend?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:04 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het Cordon Sanitaire propageert immers al jaren ongelimiteerd geweld tegen alles wat blank is en een baan heeft.
misschien moet het Cordon eens bij zichzelf te raden gaan waarom het Vlaams Belang zo ongenadig groot is dat ze zich zo moeten organiseren om deze groep tegen te gaan. Als het Vlaams Belang een of ander miezerig klein partijtje was geweest, dan zou het probleem nog te negeren zijn... maar helaas is het Vlaams Belang stukken groter dan dat... dus waarom zouden ze het probleem niet aanpakken bij de wortel?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:23 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Onzin. Is het niet een beetje logisch dat de andere partijen een cordon sluiten tegen een racistische partij die -jawel!- nog geen maand geleden openlijk opriep aan zijn leden om zelf het recht in handen te nemen, desnoods gewapend?
Misschien is het eens goed dat het Vlaams Belang aan de macht komt. Na twee weken valt de regering toch en stemt niemand nog op het VB.
Nee.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:23 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Onzin. Is het niet een beetje logisch dat de andere partijen een cordon sluiten tegen een racistische partij die -jawel!- nog geen maand geleden openlijk opriep aan zijn leden om zelf het recht in handen te nemen, desnoods gewapend?
Dat vond ik schokkend en erg tekenend voor de "verslaggeving" van de NOS over Belgische gebeurtenissen. Hij (Paul Sneijder) stond daar doodleuk te vertellen dat het de Belgen weinig deed en dat ze rustig op de terrasjes hun pintje zaten te drinken. Er zouden ook maar 'enkele bloemen' op de plaats van de moord liggen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:29 schreef Martijn_fijn het volgende:
Hé Heero87, hoe kijkt men in België tegen deze moorden aan? Ik hoorde gisteren de correspondent van de NOS in Antwerpen zeggen dat het ze weinig doet en ze gewoon gezellig een pintje drinken allemaal op de terrasjes.
Met die redenatie worden ook de aanslagen op de Twin Towers in New York, de moord op van Gogh, zelfmoordaanslagen in het Midden Oosten en bedreigingen aan het adres van Wilders of Hirsi Ali goed gepraat.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:59 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
maar overal in de westerse wereld hebben de regeringen geen actie ondernomen om de rellende allochtonen keihard aan te pakken en dan moet je niet gaan zitten zeuren als er nu opeens racisten naar de wapens grijpen.
Klopt, er zijn zeker problemen en die moeten de traditionele patijen zeker oplossen. Het Vlaams Belang zelf gaat daar trouwens nooit in slagen. Het VB is eigenlijk zo'n typische partij die graag problemen aanhaalt of zelfs zelf creëert, maar nooit oplossingen aanreikt. Hen in de regering wordt dus sowieso een ramp.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:28 schreef Cairon het volgende:
[..]
misschien moet het Cordon eens bij zichzelf te raden gaan waarom het Vlaams Belang zo ongenadig groot is dat ze zich zo moeten organiseren om deze groep tegen te gaan. Als het Vlaams Belang een of ander miezerig klein partijtje was geweest, dan zou het probleem nog te negeren zijn... maar helaas is het Vlaams Belang stukken groter dan dat... dus waarom zouden ze het probleem niet aanpakken bij de wortel?
Vlaams Belang is slechts een symptoom, het probleem is nooit opgelost en dus blijft het Vlaams Beang succesvol.
wijze woorden van een belgquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:43 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Klopt, er zijn zeker problemen en die moeten de traditionele patijen zeker oplossen. Het Vlaams Belang zelf gaat daar trouwens nooit in slagen. Het VB is eigenlijk zo'n typische partij die graag problemen aanhaalt of zelfs zelf creëert, maar nooit oplossingen aanreikt. Hen in de regering wordt dus sowieso een ramp.
Maar uiteraard moeten de traditionele partijen wel naar een oplossing zoeken. Maar voor we tot een oplossing kunnen komen, moet iedereen maar eens beseffen dat niet enkel de allochtonen schuld hebben aan de problemen. Het is inderdaad zo dat er verhoudingsgewijs gezien meer misdaden gepleegd worden door allochtonen dan door autochtonen, maar daarmee is de kous niet af. Criminaliteit is geen kenmerk van allochtonen, criminaliteit is een kenmerk van armoede. En jammer genoeg is die armoede in België vooral aanwezig bij de allochtonen. Deels doordat sommigen weigeren moeite te doen, maar grotendeels ook door de vooroordelen van bepaale werkgevers. Zowel allochtonen en autochtonen hebben dus een groot "aandeel" in deze problematiek imo. Alleen jammer dat beide groepen dat niet willen beseffen en altijd hun ogen sluiten voor hun eigen fouten.![]()
Het Vlaams Belang wordt elk jaar groter. Het is de enige partij in het eens zo katholieke Vlaanderen die nog oog heeft voor de noden van de blanke, werkende man en vrouw. De andere partijen hebben Vlaanderen uitgeleverd aan Afrikanen en moslims.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:23 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Misschien is het eens goed dat het Vlaams Belang aan de macht komt. Na twee weken valt de regering toch en stemt niemand nog op het VB.
ah man stel je niet aanquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:02 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
zo'n uitspraak maakt me nog misselijker dan 100 onthoofdingsfilmpjes.
![]()
zo is de zondag weer gevuld voor vele mensenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:11 schreef Goed_Gek het volgende:
waarom houden ze nog van die achterlijke stille tochten, helpt toch geen fuck.
Ontzettend veel mensen laten zich vangen aan het Vlaams Belang. Ze stemmen gewoon uit protest, zonder de echte programmapunten van de partij te lezen. Ik ben ervan overtuigd dat je als je alle VB-stemmers het programma van het VB verplicht laat lezen (om nog maar te zwijgen over het 70-puntenplan) héél wat van die stemmers gewoon zouden afhaken en terug op een traditionele zouden stemmen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:49 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het Vlaams Belang wordt elk jaar groter. Het is de enige partij in het eens zo katholieke Vlaanderen die nog oog heeft voor de noden van de blanke, werkende man en vrouw. De andere partijen hebben Vlaanderen uitgeleverd aan Afrikanen en moslims.
Jij hebt sympathie voor de AEL of zo?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:20 schreef Cairon het volgende:
Overigens noemde DeWinter deze jongeman gewoon zwakzinnig en gaf hij te kennen dat er niets aan deze daad waar hij "begrip" voor kon opbrengen.
hoe zat dat ook alweer met de AEL?
Ja, dat zou jij wel willen. Heb jij ook weer wat om je bij af te trekken.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:04 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het is wachten op de eerste brandende kindertjes van Vlaams Belang-ouders.
Erg hoor.quote:
Je doet precies hetzelfde. Je moet je rot schamen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:05 schreef typtypo het volgende:
[..]
Wel een schande dat er alleen maar geroepen wordt een racistische moord met als doel politiek gewin.
Dat is gewoon lijke prikkerij.
Misschien een self-ful filling prophecy.
Anders lees je je eerst even in. Het is overduidelijk een racistische moordpartij geweest. Dat schreef de beste jongen zelf immers. Dat het meisje ook vermoord is dat is waarschijnlijk een onfortuinlijke vergissing geweest omdat ze met haar zwarte au-pair was.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:05 schreef typtypo het volgende:
[..]
Erg hoor.
Wel een schande dat er alleen maar geroepen wordt een racistische moord met als doel politiek gewin.
Men had eerder moeten roepen kindermoordenaar !!!
Het meisje was blank dus tot zover de theorie van racisme.
Uiteraard even erg voor de andere slachtoffers.
Dus dat een malloot wild om zich heen schiet op alles met een kleurtje komt door linkse vertroebeling? Joh!quote:Als het iets met racisme van doen zou hebben dan is het vooral te wijten aan linkse troetelaars die jaren lang de problemen die er waren onder de tafel schoven en autochtonen die iets aankaarten voor racist uit maakten.
quote:Misschien een self-ful filling prophecy.
Het meisje was blank dus tot zover de theorie van racisme.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:09 schreef schatje het volgende:
[..]
Je doet precies hetzelfde. Je moet je rot schamen.
Het is nét schandalig dat sommigen niet willen toegeven dat dit racisme van de bovenste plank is. Bij de moordenaar in kwestie zijn op zijn kamer verschillende plannen gevonden voor aanslagen op allochtonen. Op zijn PC werden verschillende racistische sites aangetroffen. Hij zou zelfs gezegd hebben dat hij "zelfmoord zou plegen en enkele makakken zou meenemen als ze hem van school gooiden". Hoe kan je dan ontkennen dat dit geen racistische daad is?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:05 schreef typtypo het volgende:
[..]
Erg hoor.
Men had eerder moeten roepen kindermoordenaar !!!
Als het iets met racisme van doen zou hebben dan is het vooral te wijten aan linkse troetelaars die jaren lang de problemen die er waren onder de tafel schoven en autochtonen die iets aankaarten voor racist uit maakten.
Misschien een self-ful filling prophecy.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:05 schreef typtypo het volgende:
Zaken in zijn jeugd, arme jongen tochquote:"DOELBEWUST OP ALLOCHTONEN GESCHOTEN"
Het parket heeft de jongen die donderdag twee mensen doodschoot in Antwerpen officieel beschuldigd van dubbele moord en poging tot moord. De 18-jarige dader heeft in zijn eerste verklaringen bevestigd dat hij doelbewust mensen van vreemde origine wilde vermoorden.
Hij zei dat er in zijn jeugd zaken gebeurd zijn die hem motiveerden om de moorden te plegen. Het gerecht wil niet kwijt over welke feiten het gaat. De jongen verklaarde ook dat hij zelfmoord wou plegen. Dat stond ook in een afscheidsbrief die gevonden is in het internaat waar hij verbleef.
VRT teletekst
Het feit dat meneer zelf al schreef dat ie op mensen met een kleurtje uit was en bepakt was met een berg rascistische symbolen zie je even over het hoofd? Of was dat toeval?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:10 schreef typtypo het volgende:
[..]
Leg mij wat je niet begrijpt van dit stukje?
Misschien dacht die gast dat haar vader blank was (en moeder dus zwart)quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:10 schreef typtypo het volgende:
[..]
Leg mij wat je niet begrijpt van dit stukje?
Dat moslims overal te wereld mensen afmaken komt toch ook doordat het westen zo verderfelijk is.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Anders lees je je eerst even in. Het is overduidelijk een racistische moordpartij geweest. Dat schreef de beste jongen zelf immers. Dat het meisje ook vermoord is dat is waarschijnlijk een onfortuinlijke vergissing geweest omdat ze met haar zwarte au-pair was.
[..]
Dus dat een malloot wild om zich heen schiet op alles met een kleurtje komt door linkse vertroebeling? Joh!
[..]
![]()
Belgie is ook bezet door Marokko rightquote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:13 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dat moslims overal te wereld mensen afmaken komt toch ook doordat het westen zo verderfelijk is.
Ik zie geen verschil in argumentatie.
Ik heb nog geen moslim met een riotgun door de straten zien lopen vandaag. Pas als dat zo is dan kun je misschien enigzins gaan vergelijken. Maar goed, dat zal jouw overduidelijk tegen het zwakzinnig aanliggende verstand waarschijnlijk niet kunnen bevattenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:13 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dat moslims overal te wereld mensen afmaken komt toch ook doordat het westen zo verderfelijk is.
Neen, dat is al een even belachelijke argumentatie. (Je vergeet trouwens wel dat Westerlingen evengoed onschuldige burgers vermoorden bij hun oorlogjes in de Arabische wereld).quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:13 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hoe zou jij het omschrijven dan?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:15 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Neen, dat is al een even belachelijke argumentatie. (Je vergeet trouwens wel dat Westerlingen evengoed onschuldige burgers vermoorden bij hun oorlogjes in de Arabische wereld).
Maar goed, beter kan je ook niet verwachten van iemand die in zijn signature islamisme omschrijft als een politieke stroming.![]()
Wat heeft dit ermee te maken?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:13 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik zou zeggen een religie ja, maar dan wel met één i.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:17 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hoe zou jij het omschrijven dan?
Reliegie van wrede of vrede?![]()
Als het met Islam te maken had zou die man zoveel mogelijk hoofddoekjes en maroc's en turken proberen te raken.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:23 schreef Clourhide het volgende:
Tot welke religie behoorde die Malinese vrouw die is neergeschoten, Typtypo, weet jij het?Moslim? Katholiek?
Met andere woorden: een discussie over "de islam" is hier volstrekt niet op zijn plaats. Het gaat hier om racisme.
Mo b?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik heb nog geen moslim met een riotgun door de straten zien lopen vandaag. Pas als dat zo is dan kun je misschien enigzins gaan vergelijken. Maar goed, dat zal jouw overduidelijk tegen het zwakzinnig aanliggende verstand waarschijnlijk niet kunnen bevatten
reLIEGie van de wrede.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:19 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen een religie ja, maar dan wel met één i.
Mo B voerde een gerichte moord uit op 1 persoon. Die slachtte niet willekeurige elke blanke die hij zag af. Totaal onvergelijkbaar dusquote:
Owww dus omdat de overheid niet luistert gaat een of andere motherfucker zomaar onschuldigen neerknallen ??quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:27 schreef typtypo het volgende:
[..]
Mo b?
Was geen riotgun maar een pistool, lange mes en filleer mes.
Tja met nog meer wapens dus.
Kanalen eiland daar lopen de loverboys met pipa's over straat.
Maar als het puur een racistische daad was is het dus niet goed te praten.
Er zal echter een hoop frustratie opgehoopt zijn te danken aan de belgische politiek die doof is voor geluiden uit de belgische samenleving.
Ik hoop dat deze mensen zich kapot schamen en eens gaan luisteren naar geoorloofde klachten aangaande het belgische apartheids denken. Multicultuur ieder zijn eigen cultuur behouden of te wel apartheid. Dan krijg je dit soort toestanden. Eigen schuld van de politiek.
Men had moeten eisen van nieuwkomers om zich te schikken naar de belgische normen.
Ik heb al eerder gezegd dat als het puur om racisme gaat is het niet goed te praten.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:23 schreef Clourhide het volgende:
Tot welke religie behoorde die Malinese vrouw die is neergeschoten, Typtypo, weet jij het?Moslim? Katholiek?
Met andere woorden: een discussie over "de islam" is hier volstrekt niet op zijn plaats. Het gaat hier om racisme.
Ik ben een week geband omdat ik hier de sfeer zou verpesten.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Maar goed, dat zal jouw overduidelijk tegen het zwakzinnig aanliggende verstand waarschijnlijk niet kunnen bevatten
Anders lees je z'n posts eens na. Hoewel, die verschillen niet heel veel met jouw repetoirequote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:35 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ik ben een week geband omdat ik hier de sfeer zou verpesten.
Dus ondanks dat ie zelf zegt dat het met een rascistisch motief gedaan is. Dat ie bekend stond als rechts-extremist. Dat ie allerlei rascistische symbolen bij zich had. Ondanks dat alles zou zijn motief toch nog wel eens iets anders kunnen zijn?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:35 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegd dat als het puur om racisme gaat is het niet goed te praten.
Maar dat er hierbij een blank meisje omgekomen is lijkt wel aan een hoop mensen voorbij te zijn gegaan toen er nog niet zoveel bekend was. Het werd toen maar racisme genoemd zonder te vermelden dat er een blank meisje was om gekomen. Er werd gewoon gezegd een meisje.
Het had dus net zo goed een columbine incident kunnen zijn geweest.
Of misschien droegen deze mensen bont. Deze gast was een dieren vriend net als volkert.
Als het zo moet gaan: misschien dacht die gast dat die meisje een zwarte moeder had en een blanke vader. Rassenvermenging is natuurlijk zonde dus lekker neerknallen...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:35 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegd dat als het puur om racisme gaat is het niet goed te praten.
Maar dat er hierbij een blank meisje omgekomen is lijkt wel aan een hoop mensen voorbij te zijn gegaan toen er nog niet zoveel bekend was. Het werd toen maar racisme genoemd zonder te vermelden dat er een blank meisje was om gekomen. Er werd gewoon gezegd een meisje.
Het had dus net zo goed een columbine incident kunnen zijn geweest.
Of misschien droegen deze mensen bont. Deze gast was een dieren vriend net als volkert.
http://www.gva.be/nieuws/(...)C-9384-85FABD0253FE}quote:12/05 Eerbetoon aan Mohamed Bouazza aan Antwerpse Kiel
Voor de islamitische moskee aan de Sint-Bernardsesteenweg op het Antwerpse Kiel is vrijdagnamiddag een eerbetoon gehouden aan de 23-jarige Mohamed Bouazza, wiens lichaam eerder deze week uit de Schelde werd opgehaald.
Volgens de politie waren er zowat 1.500 mensen, hoofdzakelijk moslims, die na het vrijdaggebed op straat kwamen om afscheid te nemen van de jongeman.
Voorlopig verliep alles zeer rustig, temeer omdat de broer van het slachtoffer tijdens het gebed opriep tot kalmte. Bovendien was er ook een honderdtal vrijwillige allochontone jongeren, die zich hadden opgegeven om er op toe te zien dat alles rustig zou verlopen.
Ik heb niemand zwakzinnig hoeven noemen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Anders lees je z'n posts eens na. Hoewel, die verschillen niet heel veel met jouw repetoire
Wanneer is het dan wel goed te praten?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:35 schreef typtypo het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |