abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:16:27 #151
3542 Gia
User under construction
pi_37759016
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:13 schreef Gia het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali

Is dit vandaag toevallig aangepast, of was dit al langer bekend?
Die is gistermiddag aangepast, maar wat bedoel jij precies? De naam was al langer bekend
pi_37759726
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat voor fraude heeft ze dan gepleegd?

Ze heeft gezegd dat ze een Somalische vluchteling is. Dat is niet gelogen.
Daarbij heeft ze nooit beweerd rechtstreeks uit Somalië te komen en is al jaren bekend dat ze vanaf haar zevende niet meer in somalië woonde.

Ik zie geen fraude.
Jawel ze heeft het hele verhaal bij elkaar gelogen.. dat geeft ze zelf toe.
pi_37759768
Hoe geloofwaardig is zij in een debat?????
pi_37759824
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:49 schreef Chadi het volgende:
Hoe geloofwaardig is zij in een debat?????
Afhankelijk van het onderwerp niet geloofwaardiger of ongeloofwaardiger dan een ander gemiddeld kamerlid, hoezo?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:58:51 #156
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37760005
Hirshi mag van Verdonk gewoon blijven
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:09:08 #157
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37760308
tuurlijk mag ahm blijven. ze doet veel te goede dingen voor nederland.

is een leugen nog krachtig als je daarna de waarheid vertelt?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_37760473
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Afhankelijk van het onderwerp niet geloofwaardiger of ongeloofwaardiger dan een ander gemiddeld kamerlid, hoezo?
pi_37760774
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

Heb je ook nog een keer wat zinnigs te melden?
pi_37761298
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:09 schreef zoalshetis het volgende:
is een leugen nog krachtig als je daarna de waarheid vertelt?
Och, als je dan zo'n held bent om je eigen leugens toe te geven dan zou je ook hetgeen je met die leugens verworven hebt moeten afstaan. Tenminste, als je het beleid van Rita V. steunt dan zou dat wel zo consequent zijn. Er mag dus gesteld worden dat Ayaan Hirsi Magan het beleid van Rita V., blijkbaar, niet ondersteunt wanneer het erop aankomt, wat dat betreft hebben Ayaan Hirsi Magan en ik meer overeen dan ik dacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2006 14:44:11 ]
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:54:34 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37761621
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:43 schreef knowall het volgende:

[..]

Och, als je dan zo'n held bent om je eigen leugens toe te geven dan zou je ook hetgeen je met die leugens verworven hebt moeten afstaan. Tenminste, als je het beleid van Rita V. steunt dan zou dat wel zo consequent zijn. Er mag dus gesteld worden dat Ayaan Hirsi Magan het beleid van Rita V., blijkbaar, niet ondersteunt wanneer het erop aankomt, wat dat betreft hebben Ayaan Hirsi Magan en ik meer overeen dan ik dacht.
dat hadden ze dan in 2002 moeten doen. of nog veel eerder.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:58:09 #162
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_37761729
Reactie van Verdonk:
quote:
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali hoeft wat betreft minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) niet te vrezen voor gevolgen in verband met leugens die zij heeft verteld bij haar asielaanvraag. Dat viel op te maken uit haar reactie vrijdag na de ministerraad op beweringen dat Hirsi Ali mogelijk nog meer heeft gelogen over haar verleden dan zij eerder al had toegegeven.

Verdonk wees erop dat de kwestie met haar partijgenote veertien jaar geleden speelde. Wel erkende zij Hirsi Ali te hebben uitgezet als zij in 1992 minister was geweest. „Ik hou niet van leugens', zei Verdonk.

De minister had dat overigens al jaren geleden gezegd en Hirsi Ali zelf had daar zelf ook al meermalen naar verwezen. Het was de VVD ook bekend dat de van oorsprong Somalische Hirsi Ali had gelogen over haar asielrelaas toen de partij haar op de verkiezingslijst zette. Het vormde geen beletsel en ook nu vindt de partij de kwestie weinig relevant, aldus woordvoerders.
Rita houdt blijkbaar wel van studentenmeisjes uitzetten, maar politica van haar eigen partij gaat dan blijkbaar weer net even te ver.
pi_37761773
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:58 schreef Maerycke het volgende:
Reactie van Verdonk:
[..]

Rita houdt blijkbaar wel van studentenmeisjes uitzetten, maar politica van haar eigen partij gaat dan blijkbaar weer net even te ver.
Je hebt over "14 jaar geleden" heen gelezen.
pi_37761791
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:58 schreef Maerycke het volgende:
Reactie van Verdonk:
[..]

Recht door zee

[centerparcs-deuntje]
Maar nu even niet
[/centerparcs-deuntje]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37761864
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat hadden ze dan in 2002 moeten doen. of nog veel eerder.
Nee, Ayaan Hirsi Magan zou vrijwillig, uit eigen initiatief, het land moeten verlaten, als teken dat ze het beleid van Rita V. steunt, dat bedoel ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2006 15:03:13 ]
pi_37761899
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:02 schreef knowall het volgende:

[..]

Neuh Ayaan Hirsi Magan zou vrijwillig, uit eigen initiatief, het land moeten verlaten, als teken dat ze het beleid van Rita V. steunt, dat bedoel ik.
Die steunt ze dus niet onvoorwaardelijk zoals je gisteren ook al uit haar mond had kunnen vernemen.
pi_37762118
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die steunt ze dus niet onvoorwaardelijk zoals je gisteren ook al uit haar mond had kunnen vernemen.
'Niet onvoorwaardelijk' is een politieke term voor 'zolang ik er maar geen last van ondervind'?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2006 15:14:38 ]
pi_37762135
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:02 schreef knowall het volgende:

[..]

Nee, Ayaan Hirsi Magan zou vrijwillig, uit eigen initiatief, het land moeten verlaten, als teken dat ze het beleid van Rita V. steunt, dat bedoel ik.
Ben je gek? En dan het goudmijntje dat "dom nederlands volk dat graag mijn anti-moslim propaganda voor zoete koek slikt" heet opgeven?

Wanneer zal ze wel vrijwillig weggaan? Als ze merkt dat de bron aan het opdrogen is. Dan gaat ze naar Engeland of Amerika, of desnoods Frankrijk of Duitsland. Daar zijn genoeg potentiele goudmijntjes. Veel is ook afhankelijk van haar positie straks in de VVD met de verkiezingen en de positie van de VVD in de nieuwe regering. Valt er geen eer (lees geld) te behalen, dan is ze ook weg.

pi_37762491
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:10 schreef knowall het volgende:

[..]

'Niet onvoorwaardelijk' is een politieke term voor 'zolang ik er maar geen last van ondervind'?
Nee in dit geval niet maar geeft wel aan dat je blijkbaar niet (goed) gekeken hebt.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:23:36 #170
33189 RM-rf
1/998001
pi_37762572
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:59 schreef Chewie het volgende:

Je hebt over "14 jaar geleden" heen gelezen.
Ah, dat maakt het anders... 14 jaar geleden had verdonk het wél gedurft, als ze er toen achter was gekomen, had ze gezegd 'recht-door-zee' en een streep door de naam Hirschi Magan getrokken en dagdag-doeidoei gezwaaid tegen zo'n onbekende somalische dame ...

Nu kan dat natuurlijk niet, want in de tussentijd is Ayaan en gewaardeerde colega geworden en dat veranderd de zaak ...

Nee... wat mij betreft, ik zie graag dat AHA blijft en wat mij betreft hoeft ze zeker niet bestrafd te worden ... maar ik ben ook niet zo voor dat populistisch 'keihard' beleid voorstaan ... dat zeggen wél te doen, maar dan subjectieve achterdeurtjes wél toestaan ... nee, dat vind ik ook belachelijk.
Wees dan eerlijk en geef ook gewoon aan dat dat 'ik-ben-Rita-en-ik-ben-keihard' niet altijd opgaat.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37762801
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ah, dat maakt het anders... 14 jaar geleden had verdonk het wél gedurft, als ze er toen achter was gekomen, had ze gezegd 'recht-door-zee' en een streep door de naam Hirschi Magan getrokken en dagdag-doeidoei gezwaaid tegen zo'n onbekende somalische dame ...
Ja natuurlijk maakt dat het anders,ten eerste was Verdonk toen niet de verantwoordelijke bewindvoerder en zal het inmiddels niet meer aan te vechten zijn na 14 jaar.
quote:
Nu kan dat natuurlijk niet, want in de tussentijd is Ayaan en gewaardeerde colega geworden en dat veranderd de zaak ...
Zie boven
quote:
Nee... wat mij betreft, ik zie graag dat AHA blijft en wat mij betreft hoeft ze zeker niet bestrafd te worden ... maar ik ben ook niet zo voor dat populistisch 'keihard' beleid voorstaan ... dat zeggen wél te doen, maar dan subjectieve achterdeurtjes wél toestaan ... nee, dat vind ik ook belachelijk.
Wees dan eerlijk en geef ook gewoon aan dat dat 'ik-ben-Rita-en-ik-ben-keihard' niet altijd opgaat.
Wees zelf eens eerlijk en geef toe dat je nu wel een zeer grote drogreden gebruikt. Verdonk staat niks via achterdeurtjes toe, Verdonk had in deze zaak namelijk geen enkele invloed.
pi_37763028
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:34 schreef oheng het volgende:

[..]

Dan moet je dit ook niet beweren (zonder enig bewijs:
"maar het nadeel is dat het gros van de mensen nu denkt dat elke islamitische vrouw onderdrukt wordt"
[..]
Oh dus je kunt niets beweren zonder om je heen te kijken, nee er moeten meteen cijfers van Maurice de Hond bij gepakt worden anders mag je niets meer zeggen.
quote:
Dat slaat op de volgende quote van jou:
'de islam wordt in een hoekje gedrukt door haar"
Hoe sneu is dit. Een compleet geloof wordt in een hoekje gedreven doordat 1 Somalische vrouw wat kritiek heeft. Calimero.
Zij drukt de islam is een hoek, zij plaatst het in een bepaald kader wat bijna een berust op negativiteit, ik zeg nergens dat de hele islam in een hoek is gedrukt alleen door haar.
En houd dat grappige Calimero maar voor jezelf .
ijs_beer fan!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:39:32 #173
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37763033
Jongens, excuseer mij voor de karige openingspost, op het moment van posten keek ik zeer geïnteresseerd naar de uitzending.

Iedereen weet dat ik Hirsi Ali bewonder om haar levenskracht, haar duidelijk niet aantoonbare sensualiteit en haar moed. Ondanks dit alles zou het niet correct zijn van mij als ik zou zeggen:”Het geeft niet dat ze gelogen heeft.” Daarom zeg ik:”Ze heeft op illegale wijze haar Nederlands paspoort verkregen, neem haar dit af. En geef haar een lastminute richting Kenya.” Althans, als de VVD en edelweiss Verdonk nog serieus genomen wil worden.

Vergeef mij deze emotionele edoch zeer rationele benadering, maar ik heb zelf mogen ondervinden, en ondervind nog hoe moeilijk het IND is (tegen EERLIJK mensen), dan kan je het niet verkopen aan het volk dat de 1ste de beste Somalische/Kenyaanse met het hoofd van voetballer Drogba toch hier mag blijven.

In het kader van de rechtvaardigheid, van het consequent zijn en oprechte beredeneringen kan men niet tot een andere conclusie komen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_37763082
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, excuseer mij voor de karige openingspost, op het moment van posten keek ik zeer geïnteresseerd naar de uitzending.

Iedereen weet dat ik Hirsi Ali bewonder om haar levenskracht, haar duidelijk niet aantoonbare sensualiteit en haar moed. Ondanks dit alles zou het niet correct zijn van mij als ik zou zeggen:”Het geeft niet dat ze gelogen heeft.” Daarom zeg ik:”Ze heeft op illegale wijze haar Nederlands paspoort verkregen, neem haar dit af. En geef haar een lastminute richting Kenya.” Althans, als de VVD en edelweiss Verdonk nog serieus genomen wil worden.

Vergeef mij deze emotionele edoch zeer rationele benadering, maar ik heb zelf mogen ondervinden, en ondervind nog hoe moeilijk het IND is (tegen EERLIJK mensen), dan kan je het niet verkopen aan het volk dat de 1ste de beste Somalische/Kenyaanse met het hoofd van voetballer Drogba toch hier mag blijven.

In het kader van de rechtvaardigheid, van het consequent zijn en oprechte beredeneringen kan men niet tot een andere conclusie komen.

²
pfff, wat is dit weer voor een nietszeggende reply.

3
pi_37763093
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:34 schreef oheng het volgende:

[..]

Dan moet je dit ook niet beweren (zonder enig bewijs:
"maar het nadeel is dat het gros van de mensen nu denkt dat elke islamitische vrouw onderdrukt wordt"
[..]

Dat slaat op de volgende quote van jou:
'de islam wordt in een hoekje gedrukt door haar"
Hoe sneu is dit. Een compleet geloof wordt in een hoekje gedreven doordat 1 Somalische vrouw wat kritiek heeft. Calimero.
Dat is natuurlijk een flauw argument. Je hoort tegenwoordig te over dat de Islam een "achterlijke" cultuur is en niet zover "ontwikkeld". Ayaan roept hartelijk mee. Als zij zich dan tegelijk opwerpt als verdedigster van de moslima, mag men er zeker vraagtekens bij stellen of zij überhaupt iets aan haar doel bijdraagt. Dat heeft dan vervolgens niets te maken of moslims zich aangevallen voelen door haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')