Ik ben begonnen bij Willem II. De spelers daar waren wel zo uitermate goed, dat zo ver overrated waren en gewild door topclubs: Bobson (Feyenoord), Redan (PSV), Ceesay(Ajax), Reuser(Aston Villa), Moens(PSV) en Hadouir(Rangers).
Ik ben met W II landskampioen geworden met 1 punt voorsprong op Ajax
![]()
. Het defensieve 4-3-3 was de sleutel tot succes. Helaas verloor ik de bekerfinale van PSV (2 treffers van Redan die ik net had verkocht aan ze
![]()
). Daarna het 2e seizoen in.
Na een wedstrijd of 10 werd ik gevraagd door Ken Bates of ik geen zin had in Leeds United (dat speelde toen nog Championship middenmoot). Na een flinke schuld weggewerkt te hebben (18 miljoen!!) en een goede tactiek 3e geworden, wat betekende dat Leeds play offs moest spelen. De finale eindigde in pingels en gelukkig in mijn voordeel
![]()
Ook nog een talentje gespot die niemand hier nog heeft genoemd, Maarten Koster van Willem II. Op zijn 17e al opgeroepen door Marco van Basten
![]()
.
Na promotie heb ik Romaric, Mendoza (DC), Jensen(AMC), De Ceulear, Owusu Abeyi (huur), Loovens, Koster (gratis van W II) en Alvaros (ST van Ajax) overgenomen. Simon Walton (DC) groeide uit tot een van de steunpilaren van het team en ook Keeper Lund ontwikkelde zich razendsnel. Dit elftal draaide enorm goed, alleen tegen de groten werd telkens verloren. Dit resulteerde uiteindelijk in een gedeeld 5e plaats met nog 8 wedstrijden te spelen. Het nadeel is dan wel altijd dat er aan je spelers getrokken wordt en dat ze uiteindelijk unsettled zijn of ze willen de stap maken naar een grote club. Op dat moment kun je er niet veel meer aandoen, en meestal mogen ze dan ook opzouten van mij
Toen kreeg ik een aanbod van Feyenoord, ze hadden net in de beker met 2-0 van Katwijk!!!!
![]()
verloren en Koeman was ontslagen. Ze hadden ook nog eens brandhout aan spelers en 0,0 knaken. Toch de uitdaging aangegaan en alvast gaan bouwen voor volgend seizoen. Kalou en Guzman verkocht (leuke dribbels maar het rendement was serieus 3x niks) aan Valencia en Schalke. Vincken verhuurd aan Hanover. Greene, Aerts, Saidi, Boussaboun en nog meer van dat spul allemaal de deur uitgedaan. Dit leidde tot wat meer euri's en daar tegenover stond de komst van Romaric (heeft na mijn vertrek geen wedstrijd meer gespeeld), Scorza (gratis), Owusu (gratis), Lobont (gratis van Ajax en in mijn spel een wereldkeeper), Affalay, Aissati (voor een prikkie overgenomen van PSV), Zonneveld (gratis van NAC) en Yakubu (VItesse, 2 mln) want het team miste nogal strength. Helaas heeft Owusu zijn poot gebroken en is er 8 maanden uitgeweest en heb Aissati weer verhuurd aan Heerenveen. Met dit soort spelers is het toch altijd afwachten hoe het uitpakt omdat het op dat moment nog geen wereldtop is, maar vooral Scorza, Affalay, Lobont en Zonneveld hebben mij positief verrast. Ook nog eens een talentje aangetrokken in het 2e seizoen, Eric Kabongo uit DR Congo. Hij gaat als een komeet, heeft pas 7 wedstrijden gespeeld, 2 doelpunten en is nu al 4,5 mln waard.
Wat me trouwens wel opgevalt is de random pouleindeling van de CL. Feyenoord zit bij Juventus, Bayern en Olympiakos, terwijl Utrecht bij Furth, Liverpool en Lille zit....