abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 mei 2006 @ 10:44:06 #1
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_37706579
quote:
Het is officieel: Ajax heeft Danny Blind en zijn assistenten Ruud Krol en Gerard van der Lem ontslagen. De Amsterdamse club lichtte het drietal woensdagochtend in.

Ajax noemt drie redenen voor het ontslag van Blind. Zo is niet voldaan aan de belangrijkste doelstelling, het meestrijden om de landstitel. Tevens speelde Ajax gedurende het seizoen niet het gewenste voetbal, 'namelijk attractief, aanvallend en dominant voetbal'. En tenslotte oordeelde de directie dat 'zowel de progressie van het collectief als van individuele spelers' onvoldoende was.

Via de eigen website laat Ajax weten dat de beslissing dinsdagavond is genomen tijdens een bijeenkomst van de directie en de raad van commissarissen. 'In de uiteindelijke afweging die heeft geleid tot beëindiging van de samenwerking zijn de resultaten en ontwikkelingen van het gehele seizoen meegewogen, inclusief de gewonnen play-offs en de bekerfinale.'

Blind werkte veertien maanden als hoofdtrainer van Ajax, nadat hij vorig seizoen de opgestapte Ronald Koeman was opgevolgd. Dit seizoen presteerde Ajax in de competitie ondermaats, maar stelden de Amsterdammers wel een plaats in de voorronde van de Champions League veilig, en pakten ze de beker en de Johan Cruijff Schaal.

Bron: VI
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_37706587
Triest..... dat je zo je club man weg stuurt.....
pi_37707307
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 10:45 schreef mroijjoijoi het volgende:
Triest..... dat je zo je club man weg stuurt.....
als jij je werk niet goed doet wordt je er ook zo uitgeschopt......
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_37708161
jammer.. IS een ECHTE ajacied.. Niet echt een kans gekregen..
maar standpunten zijn (redelijk) begrijpbaar..
Ten Cate lijkt me een geschikte opvolger, maar dan zonder maaskant
Lost - Prison Break - Heroes - 24 - Traveller - The 4400
pi_37708262
quote:
Via de eigen website laat Ajax weten dat de beslissing dinsdagavond is genomen tijdens een bijeenkomst van de directie en de raad van commissarissen.
Dit is natuurlijk gelul want ze hadden allang besloten om hem weg te sturen en ze hebben allang een opvolger.
Ze hadden al afspraken met de nieuwe trainer waardoor ze het ontslag ook niet meer terug konden draaien.
Dus moeten ze nu niet in het bericht zetten dat het pas dinsdagavond is besloten.
Koning.
pi_37708287
Verrassend zeg...
  Trouwste user 2022 woensdag 10 mei 2006 @ 14:56:55 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_37708892
Dit had ik idd niet zien aankomen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37709276
Laat het bestuur nu ook lekker oprotten
Als je iemand op zo'n manier aan de kant zet, moet je zelf ook weg
Dag Danny
Whatever you're about to discover we off that.
pi_37709424
Danny Bedankt.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:22:56 #10
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_37709606
Wat ik me dan afvraag he:

Blind kon geen goed elftal smeden dus moet hij weg..

Maar het bestuur kan blijkbaar geen goede trainer vinden (Koeman, Wouters etc.. allemaal vroegtijdig weg). Waarom stappen zij dan ook niet op?
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:32:10 #11
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_37709856
Ik vind het echt lullig voor Danny. Goeie vent, echte Ajacied…echter vind je ze vrijwel niet.

Maar als ik terug denk aan de wedstrijden van Ajax dit jaar (en ik heb ze allemaal gezien), dan moet ik toch wel concluderen dat het heel erg slecht is geweest. Ik heb me menig maal kapot geergerd. OK, het is op z'n pootjes terecht gekomen, maar of dat nou door Danny komt?!? In ieder voorgaand jaar had Ajax gewoon geen CL gehaald, dus voor Ajax is het mazzel hebben dat er dit jaar playoffs waren en dat het goed uitpakte. Ik denk dat Ajax erop vooruit kan gaan met een andere trainer. Blind heeft in mijn optiek spelers niet beter gemaakt. Hoe had het seizoen eruit gezien als KJH niet was gekomen? Dan was Blind allang weggeweest.

Kortom: lullig voor Danny, maar uiteindelijk kan een andere trainer beter zijn voor Ajax.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:42:37 #12
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_37710086
Slachtoffer van de NL mentaliteit,per se mooi voetbal moeten spelen...
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_37710352
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:42 schreef DutchGooner het volgende:
Mwa, meer punten halen en minder verliezen had al veel geholpen.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:04:13 #14
49756 The_Gunman
PSV Eindhoven
pi_37710551
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 13:59 schreef Tim_G het volgende:

[..]

als jij je werk niet goed doet wordt je er ook zo uitgeschopt......
hij heeft het wel goed gedaan hij wint de johan c. schaal en de beker en vooronde champ.
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:06:26 #15
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37710599
ajax gooit even drie echte ajaxmensen eruit. Goed bezig daar.

Die van Geel zal het ook allemaal aan zijn reet roesten, dat is me wel duidelijk na de bekerfinale zondag.
A.M.A.B
pi_37710607
quote:
ja echt belachelijk. die nederlanders vinden het ook altijd belangrijk om wedstrijden te winnen
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:07:55 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_37710644
Verrassend!
2000 light years from home
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 mei 2006 @ 16:11:14 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_37710730
het is denk ik komkommertijd
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:20:37 #19
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37710992
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:06 schreef Cart_man het volgende:
ajax gooit even drie echte ajaxmensen eruit. Goed bezig daar.

Die van Geel zal het ook allemaal aan zijn reet roesten, dat is me wel duidelijk na de bekerfinale zondag.
Eerst lezen, dan reageren.
Ze hebben ze alle 3 een baan binnen Ajax aangeboden, alle 3 hebben ze geweigerd. .
Terecht of niet, daar gaat het niet om.
Maar een incompetente staf moet gewoon weg. Danny B. en co was niet goed genoeg.
Ergo, bestuur heeft juiste besluit genomen.
En de TD heeft niet het eindoordeel. Dus waarom je Van Geel nou expliciet noemt.. .
-
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:21:13 #20
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37711014
quote:
42 verliespunten...
Heeft he-le-maal niets met het al dan niet mooi voetballen te maken.
-
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:28:47 #21
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_37711202
Kunnen ze niet ook de persoon die verantwoordelijk is voor het aanstellen van de trainers ontslaan? Die bakt er namelijk ook helemaal niets van..
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:30:58 #22
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_37711248
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:28 schreef ChillyWilly het volgende:
Kunnen ze niet ook de persoon die verantwoordelijk is voor het aanstellen van de trainers ontslaan? Die bakt er namelijk ook helemaal niets van..
Die zijn al weg.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_37712870
Mooi zo.

Danny toonde zich een twijfelaar dit seizoen, wat oversloeg op de spelers. Verder heeft hij veel te veel punten verloren met Ajax en kon de late opleving dit gelukkig niet verbloemen.

Het is jammer, maar Danny is niet geschikt als hoofdtrainer. En over dat systeem.... Hij wilde 4-3-3, terwijl zijn materiaal om 4-4-2 schreeuwde. Ook Danny durfde de "huisstijl" niet te negeren en dat is ook weer een deel van zijn ondergang geworden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:41:34 #24
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37714694
ben benieuwd wat blind nu gaat doen
pi_37714758
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:25 schreef methodmich het volgende:
Mooi zo.

Danny toonde zich een twijfelaar dit seizoen, wat oversloeg op de spelers. Verder heeft hij veel te veel punten verloren met Ajax en kon de late opleving dit gelukkig niet verbloemen.

Het is jammer, maar Danny is niet geschikt als hoofdtrainer. En over dat systeem.... Hij wilde 4-3-3, terwijl zijn materiaal om 4-4-2 schreeuwde. Ook Danny durfde de "huisstijl" niet te negeren en dat is ook weer een deel van zijn ondergang geworden.
Die westrijden met 4-4-2 waren niet om aan te gluren. Vooral die vriendschappelijk wedstrijd tegen Haarlem was echt HEEL slecht.

Verder gaven spelers uit de eigen jeugd (Sneijder, Maduro en Emanuelson) en KJH aan dat 4-3-3 hun voorkeur had.
pi_37714794
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:41 schreef jorienvdherik het volgende:
ben benieuwd wat blind nu gaat doen
hij zegt 2 aanbiedingen uit het buitenland gehad te hebben
pi_37714802
Ten Cate is de nieuwe trainer. Wedden?
pi_37714810
Vond Danny vaker ook erg verdedigend spelen en tactisch niet erg sterk, behalve tegen Roda, 5 spitsen erin ofzo

Goed einde van het seizoen, vindt dat het duo Jaakke/Fontein ook weg, die Jaakke heeft btw echt een rotkop! . Verder hebben ze Danny slecht behandeld ze konden beter gewoon eerlijk kunnen zijn tegen Danny.

Al met al, toch bedankt Danny!!!
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:58:20 #29
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37715093
Wat een leugenaar ook hè, die van Geel. De opvolger is zogenaamd nog onbekend.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:55:51 #30
127004 maril
Smeetsfan
pi_37716412
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:58 schreef Bombardier het volgende:
Wat een leugenaar ook hè, die van Geel. De opvolger is zogenaamd nog onbekend.
Wat nou als het van Basten is na het WK?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:59:43 #31
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37716507
Echt een hele smerige lage naaistreek is dit
voor de rest heb ik er genoeg over gezegd nu. Ik hoop dat ze volgend jaar alles mislopen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_37716973
Ik hoop dat Danny een mooie subtopper in Nederland vindt en daar landskampioen mee wordt.
pi_37717106
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:46 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

hij zegt 2 aanbiedingen uit het buitenland gehad te hebben
Van die clubs waar niemand ooit van heeft gehoord zeker
Brutal. Fucking. Metal.
pi_37717404
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:15 schreef marsu het volgende:
Ik hoop dat Danny een mooie subtopper in Nederland vindt en daar landskampioen mee wordt.
That's all folks!
pi_37717792
Record aantal nederlagen.
Trainer was toch wel de hoofdschuldige.
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:11:26 #36
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37723135
Hopelijk komt Danny ooit terug als hoofdtrainer.
Bestuur mag zich overigens zelf aanrekenen dat ze hier zo slordig (onmenselijk?) mee omgegaan is. Ik zeg: aftreden die lui!
pi_37723227
Idd binnen de club wordt alles beter, nu het bestuur nog weg!

zag veel liever een Michael van Praag
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:41:35 #38
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37724044
jammer zag net nog beelden van Danny in zijn succestijd bij Ajax als speler die momenten koester je wel op een dag als deze Danny Bedankt

over het bestuur kan ik maar 1 ding zeggen rot op!
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37724112
eindelijk.

Blind je bent een prutser en daar doen wat geluksoverwinninkjes aan het einde van het seizoen niets aan af.

En oh ja, je mag blij zijn dat Huntelaar gehaald is, anders was je helemaal afgegaan.
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:52:34 #40
38686 Mickey98
Sick my Duck !
pi_37724358
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:22 schreef ChillyWilly het volgende:
Wat ik me dan afvraag he:

Blind kon geen goed elftal smeden dus moet hij weg..

Maar het bestuur kan blijkbaar geen goede trainer vinden (Koeman, Wouters etc.. allemaal vroegtijdig weg). Waarom stappen zij dan ook niet op?

Zo waar !!!

Oprotten, het hele bestuur !!!

Danny BEDANKT !!!

PS Voorlopig spelen ze evengoed nog de voorrondes van de CL
pi_37724373
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:43 schreef Entonie het volgende:

Blind je bent een prutser

Hoewel ik anders vermoed, hoop ik niet dat je voor Ajax bent.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_37730815
belachelijk dat ze hem wegsturen.
binnen een jaar is het vrijwel onmogelijk om een team dat middelmatig speelt weer goed te laten lopen.
pi_37730872
Toch volkomen terecht dat hij wordt weggestuurd. Wat een gehuil hier, zeg.
pi_37731384
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:59 schreef buzzer het volgende:
Echt een hele smerige lage naaistreek is dit
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:23:01 #45
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_37731467
Het ontslag is gewoon terecht, 24 punten is teveel, spel was kut, wissels debiel, opstelling elke week anders..

Manier van ontslag is schandalig.

Kan er nu een slotje op? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_37731503
U kunt het knopje niet meer vinden?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_37731517
Gewoon terecht.

Slecht gepresteerd, geen moment aan de titel kunnen denken. Met veel mazzel de beker gewonnen en op het eind met enkele aardige wedstrijden voorronde CL gehaald.

Maar dit ligt niet enkel aan Blind. Blessures hebben dit seizoen ook gemaakt tot wat het is geworden. MAar ja dat krijg je als je in augustus al moet spelen tegen grote clubs voor dat amsterdam tournament...
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:42:24 #48
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_37731904
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:25 schreef Da_Sandman het volgende:
U kunt het knopje niet meer vinden?
Ik mod hier niet .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:13:03 #49
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37732702
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:19 schreef zjroentje het volgende:

[..]

niet het feir dát hij ontslagen is, maar de manier waarop het bestuur ermee om is gegaan, maar dat begreep je natuurlijk al. Verder heb ik niets met Ajax of Blind ofzo, maar ik vind dat je zo niet met je personeel om gaat.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:22:52 #50
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_37732923
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

42 verliespunten...
Heeft he-le-maal niets met het al dan niet mooi voetballen te maken.
Was toch 1 van de reden waarom ie eruit gekicked is.

Geen enkele andere club kon tegen PSV op dit seizoen omdat ze simpelweg te sterk waren,ook voor een ajax wat beter had gedraaid.
Uiteindelijk heeft ie het niet slecht gedaan met de bekerwinst en (de onterecht gehaalde) CL-kwalificatie.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:28:29 #51
127004 maril
Smeetsfan
pi_37733034
Ton Ojers nieuwe trainer Ajax? 8-05-06

door: Paul Onkenhout

Vorige week verscheen op diverse internetsites plotseling het bericht dat Henk ten Cate de nieuwe trainer van Ajax zou worden. Dat had Ton Ojers namelijk gezegd, op RTV Noord-Holland. Misschien is het handig als ik eerst even iets meer vertel over Ton Ojers, al was het alleen maar omdat de man op internet een cultstatus aan het bereiken is en de fantopics als paddestoelen uit de grond schieten.

Ojers is een Amsterdamse amateurtrainer met een permanentje en een zogenaamd matje. Zijn haar is geblondeerd, hij praat plat Amsterdams en hij zit er in de studio van de omroep bij alsof hij in een café zit te ouwehoeren met een paar vrienden. Intussen gooit hij er de ene na de andere sublieme oneliner uit, in een onnavolgbare en door hemzelf ontwikkelde taal. Ik kijk en luister graag naar hem, ter ontspanning.

Hij zegt bijvoorbeeld dingen als 'ik ben een favoriet van Van Bommel' of 'dit zijn voor Ome Louis toch niemendalwedstrijdjes tegen RBC', of 'Als je PSV met een verrekijker terug moet vinden op de ranglijst, doe je het als trainer van Ajax niet goed'. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat de mannen van Jiskefet, en Michiel Romeijn in het bijzonder, een nieuwe held hebben gecreëerd.

Enfin, een week geleden zei Ojers dus dat Ten Cate de nieuwe trainer van Ajax zou worden. Waarop hij het nieuws baseerde werd niet duidelijk. Gehoord in het café waarschijnlijk. Op internet was er vervolgens geen houden meer aan.

Het zijn rare tijden, voor de sportjournalistiek. Als Michiel Romeijn iets roept op RTV Noord-Holland, wordt dat onmiddellijk voor waar aangenomen. Gisteravond gebeurde er iets soortgelijks. Een ander lid van Jiskefet, Herman Koch, had na afloop van de bekerfinale groot nieuws. In zijn rol als sportpresentator Edward van Cuilenborg van SBS 6 maakte Koch bekend dat het nieuws dat Ten Cate bij Ajax Blind op zou volgen, 'officieel bekend' was gemaakt door de clubleiding.

Iedereen in rep en roep, redacties gealarmeerd, verslaggevers de catacomben van De Kuip in gestuurd, maar niemand kon of wilde het bevestigen. Toen het nieuws plotseling ook verscheen op voetbal.nl, mét de toevoeging dat Ten Cate het bericht in Barcelona zelf had bevestigd, was er helemaal geen houden meer aan. Vanochtend trok SBS het bericht van Herman Koch in, maar stond het bijvoorbeeld nog wel op de site van Talpa en op al die andere sites die hun nieuws zonder te checken de wereld inslingeren.

Vorige week verbaasde Ten Cate zich er over dat journalisten 'bepaalde normen en waarden', zoals hij het formuleerde, niet meer in acht nemen. Dat proberen wij, hopeloos ouderwets waarschijnlijk, nog wel te doen. Verslaggever Vissers van de Volkskrant kreeg Ten Cate gisteravond aan de lijn. Ten Cate vertelde Vissers dat hij pas na de Champions League-finale, volgende week woensdag, een besluit zal nemen over zijn toekomst. Geef het nou maar gewoon toe, riep iemand tijdens het telefoongesprek, Van Bommel of Van Bronckhorst misschien, of wellicht Rijkaard. Maar dat deed Ten Cate niet.

En zo werden wij achtergelaten in grote verwarring. Het zijn rare tijden. Zo langzamerhand zou het me niet eens meer verbazen als morgen of overmorgen de een of andere internetsite meldt dat Ton Ojers de nieuwe trainer van Ajax wordt. Of Michiel Romeijn, het is maar net hoe je het bekijkt. En misschien kan Herman Koch dan voortaan de pr bij Ajax voor zijn rekening nemen, in zijn glansrol als Edward van Cuilenborg.

Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:36:22 #52
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37733185

de man rechts op de foto is Ton Ojers...
Als hij net zo makkelijk traint als dat hij lult zou het de perfekte trainer zijn...
pi_37740053
Ojers wordt het nooit, want die kan niet met allochtonen overweg en daar barst Ajax van.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:59:40 #54
147235 Bombardier
The artillery man
pi_37748573
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:55 schreef maril het volgende:

[..]

Wat nou als het van Basten is na het WK?
Het wordt gewoon Ten Cate. Die maakt het alleen pas na de CL-finale bekend. Simpel zat.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:30:16 #55
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37762760
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:59 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Het wordt gewoon Ten Cate. Die maakt het alleen pas na de CL-finale bekend. Simpel zat.
en Blind neemt zijn plaats bij Barça in...
pi_37765724
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 12:36 schreef buzzer het volgende:
[afbeelding]

de man rechts op de foto is Ton Ojers...
Als hij net zo makkelijk traint als dat hij lult zou het de perfekte trainer zijn...
Ojers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')