quote:Het is officieel: Ajax heeft Danny Blind en zijn assistenten Ruud Krol en Gerard van der Lem ontslagen. De Amsterdamse club lichtte het drietal woensdagochtend in.
Ajax noemt drie redenen voor het ontslag van Blind. Zo is niet voldaan aan de belangrijkste doelstelling, het meestrijden om de landstitel. Tevens speelde Ajax gedurende het seizoen niet het gewenste voetbal, 'namelijk attractief, aanvallend en dominant voetbal'. En tenslotte oordeelde de directie dat 'zowel de progressie van het collectief als van individuele spelers' onvoldoende was.
Via de eigen website laat Ajax weten dat de beslissing dinsdagavond is genomen tijdens een bijeenkomst van de directie en de raad van commissarissen. 'In de uiteindelijke afweging die heeft geleid tot beëindiging van de samenwerking zijn de resultaten en ontwikkelingen van het gehele seizoen meegewogen, inclusief de gewonnen play-offs en de bekerfinale.'
Blind werkte veertien maanden als hoofdtrainer van Ajax, nadat hij vorig seizoen de opgestapte Ronald Koeman was opgevolgd. Dit seizoen presteerde Ajax in de competitie ondermaats, maar stelden de Amsterdammers wel een plaats in de voorronde van de Champions League veilig, en pakten ze de beker en de Johan Cruijff Schaal.
Bron: VI
als jij je werk niet goed doet wordt je er ook zo uitgeschopt......quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:45 schreef mroijjoijoi het volgende:
Triest..... dat je zo je club man weg stuurt.....
Dit is natuurlijk gelul want ze hadden allang besloten om hem weg te sturen en ze hebben allang een opvolger.quote:Via de eigen website laat Ajax weten dat de beslissing dinsdagavond is genomen tijdens een bijeenkomst van de directie en de raad van commissarissen.
Mwa, meer punten halen en minder verliezen had al veel geholpen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:42 schreef DutchGooner het volgende:
Slachtoffer van de NL mentaliteit,per se mooi voetbal moeten spelen...
hij heeft het wel goed gedaan hij wint de johan c. schaal en de beker en vooronde champ.quote:Op woensdag 10 mei 2006 13:59 schreef Tim_G het volgende:
[..]
als jij je werk niet goed doet wordt je er ook zo uitgeschopt......
ja echt belachelijk. die nederlanders vinden het ook altijd belangrijk om wedstrijden te winnenquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:42 schreef DutchGooner het volgende:
Eerst lezen, dan reageren.quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:06 schreef Cart_man het volgende:
ajax gooit even drie echte ajaxmensen eruit. Goed bezig daar.
Die van Geel zal het ook allemaal aan zijn reet roesten, dat is me wel duidelijk na de bekerfinale zondag.
42 verliespunten...quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:42 schreef DutchGooner het volgende:
Die zijn al weg.quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:28 schreef ChillyWilly het volgende:
Kunnen ze niet ook de persoon die verantwoordelijk is voor het aanstellen van de trainers ontslaan? Die bakt er namelijk ook helemaal niets van..![]()
Die westrijden met 4-4-2 waren niet om aan te gluren. Vooral die vriendschappelijk wedstrijd tegen Haarlem was echt HEEL slecht.quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:25 schreef methodmich het volgende:
Mooi zo.
Danny toonde zich een twijfelaar dit seizoen, wat oversloeg op de spelers. Verder heeft hij veel te veel punten verloren met Ajax en kon de late opleving dit gelukkig niet verbloemen.
Het is jammer, maar Danny is niet geschikt als hoofdtrainer. En over dat systeem.... Hij wilde 4-3-3, terwijl zijn materiaal om 4-4-2 schreeuwde. Ook Danny durfde de "huisstijl" niet te negeren en dat is ook weer een deel van zijn ondergang geworden.
hij zegt 2 aanbiedingen uit het buitenland gehad te hebbenquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:41 schreef jorienvdherik het volgende:
ben benieuwd wat blind nu gaat doen
Wat nou als het van Basten is na het WK?quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:58 schreef Bombardier het volgende:
Wat een leugenaar ook hč, die van Geel. De opvolger is zogenaamd nog onbekend.
Van die clubs waar niemand ooit van heeft gehoord zekerquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij zegt 2 aanbiedingen uit het buitenland gehad te hebben
quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:15 schreef marsu het volgende:
Ik hoop dat Danny een mooie subtopper in Nederland vindt en daar landskampioen mee wordt.
quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:22 schreef ChillyWilly het volgende:
Wat ik me dan afvraag he:
Blind kon geen goed elftal smeden dus moet hij weg..
Maar het bestuur kan blijkbaar geen goede trainer vinden (Koeman, Wouters etc.. allemaal vroegtijdig weg). Waarom stappen zij dan ook niet op?
quote:
quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:59 schreef buzzer het volgende:
Echt een hele smerige lage naaistreek is dit
Ik mod hier nietquote:Op donderdag 11 mei 2006 11:25 schreef Da_Sandman het volgende:
U kunt het knopje niet meer vinden?
niet het feir dát hij ontslagen is, maar de manier waarop het bestuur ermee om is gegaan, maar dat begreep je natuurlijk al. Verder heb ik niets met Ajax of Blind ofzo, maar ik vind dat je zo niet met je personeel om gaat.quote:
Was toch 1 van de reden waarom ie eruit gekicked is.quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
42 verliespunten...
Heeft he-le-maal niets met het al dan niet mooi voetballen te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |