abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37737584
freecell, van harte gefeliciteerd met je verjaardag....
En alvast een leuke avond toegewenst morgen, ik woon dan wel in de buurt, maar ik ga lekker skaten denk ik....en ik zou het toch alleen maar eng vinden, naar iets toegaan waar je niemand kent...

Troel, doe je even rustig aan zeg? Dat klinkt niet helemaal goed..

Ik ben vandaag wezen kijken op de school waar ik volgend jaar stage ga lopen. Ik ben bij twee lessen geweest en ik ben kapot... ze waren zo druk en alles.. Ik zou haast gaan twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt, terwijl ik weet dat het gewoon is dat ik niet tegen die drukte kan, het lesgeven wil ik wel..
Maar volgende week ga ik gewoon weer, ik zal er toch aan moeten wennen..

en dan ga ik nu even water pakken, mijn schoenen beginnen weer te klemmen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 mei 2006 @ 15:25:52 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37737849
Eh freecell, wij willen dus naar Bourtange Maar Groningen is ook leuk natuurlijk

Troel, wat een verschil is dat toch met jou en mij. Jij moet echt veel meer opletten met eten dan ik (lucky me). Doe nou maar rustig aan, pijn is een signaal dat je niet moet negeren. Dan maar een keertje niet sporten, da's heus geen ramp.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37738403
vandaag woog ik weer een halve kilo meer dan vorige week
maar wij hebben een weegschaal die op halve en hele kilo's afrond dus is niet zo heel precies
dus zoveel verschil zal het wel niet zijn
  donderdag 11 mei 2006 @ 16:05:11 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_37738983
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:15 schreef freecell het volgende:

[..]

Hoe krijg je het voor elkaar om over te geven na een boterham? Ik geef best wel makkelijk over, maar niet na een boterham!
Prop hem snel naar binnen als je eigenlijk al een aantal weken veel te veel doet dan goed is voor je lichaam en je maag al een beetje van slag is

Succes gegarandeerd

Het stomme is, uiteindelijk dus wel gewoon wezen lunchen op mijn werk, een italiaanse bol. Rustig gegeten, blijft wel zitten. Het is dus puur het snel naar binnen proppen wat mis ging en dat ik me zat te haasten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 mei 2006 @ 16:06:41 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_37739023
Ow, nog een nadeel van de operatie. Ik lust tegenwoordig kiwi's.

Net mijn derde van vandaag opgegeten. Fijn die fruitschalen hier op mijn werk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 mei 2006 @ 16:49:43 #106
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_37740240
freecell! gefeliciteerd!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 11 mei 2006 @ 16:54:12 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37740397
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:06 schreef Troel het volgende:

operatie? Heb ik iets gemist? (ik loop nog maar een paar topics mee hè)
Niet meer actief op Fok!
pi_37740608
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

operatie? Heb ik iets gemist? (ik loop nog maar een paar topics mee hè)
Weight Loss Surgery (deel 10)
pi_37741341
Gelukkige verjaardag freecell!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 mei 2006 @ 18:27:09 #110
13151 crew  Rewimo
pi_37742826
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:06 schreef Troel het volgende:

Lustte je die vroeger niet? Ik wou dat wij werk met fruitschalen hadden, ik zou me ongans eten aan fruit denk ik. Vandaag was er fruitsalade in de kantine
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:30:22 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_37742894
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Lustte je die vroeger niet? Ik wou dat wij werk met fruitschalen hadden, ik zou me ongans eten aan fruit denk ik. Vandaag was er fruitsalade in de kantine
Bij ons liggen er de hele dag door tomaten, kiwi's, appels, sinaasappels en bananen in de kantine.

Ik eet dus ook meer dan drie stuks fruit op een dag tegenwoordig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 mei 2006 @ 18:41:35 #112
13151 crew  Rewimo
pi_37743180
Kantine is bij ons niet de hele dag open. Maar ik haal 's morgens wel illegaal een appeltje
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:25:38 #113
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_37744226
Zoooo, net terug van (klein) weekje vakantie. Moet zo eens de hele serie doorlezen, sjonge er wordt me wat afgekletst.
Ik geloof dat de schade wel meevalt, ben net stiekem op de schaal gaan staan, en er was zelfs af! Morgenochtend is de officiele stand bekend
Op naar de 73!!!!
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:10:31 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37747058
Net een rondje stadspark gedaan Langere afstand dan vorige keer, maar ben sneller terug Maar heb ook heel snel gelopen, hoor Mark sjokte op afstand wat achter me aan. Had eerst geen zin, maar toen ik er eenmaal in zat, was het geweldig Ik las trouwens op Runner's web dat je extra calorieën verbrandt als je 's avonds een half uur loopt, daarna niets meer eet en 's morgens voor het ontbijt ook nog eens drie kwartier loopt. Heeft iemand hier ervaring mee? Het schijnt fysiek en mentaal erg zwaar te zijn. Ik loop echter wel met het idee om dit te gaan doen. Ben zo rond half 8 wakker. Geen colleges verder, dus als ik meteen ga lopen, ben ik om half 9 weer terug. Nou dat is niks Daarna wat eten, yoghurt met cruesli en ik heb een goede start van de dag Ik merk trouwens dat die buitensporten mij veel meer liggen dan saai binnen steppen Ik step dan ook niet zo trouw meer , maar dat komt ook omdat het me niet helemaal duidelijk is hoe ik te werk moet gaan.

Ik heb dus zo'n lateral thigh stepper. Iemand hier zei dat je met steppen in de lucht moet proberen te blijven, maar met een normale stepper zak je weer naar beneden als je stil staat, dat is met de LTS niet zo. Moet ik dan niet toch gewoon zo ver mogelijk naar beneden trappen? Gewoon zoveel mogelijk steps maken 'in de lucht' vind ik helemaal niet inspannend
Niet meer actief op Fok!
pi_37747378
Nou, ik weeg nog steeds 82,4. Oh joy. Na een maand sporten zit er een cm bij op m'n kuiten en bovenbenen, verder is er nergens iets af of bij volgens mij.

Viking: weet je dat ik gewoon al moe wordt van de manier waarop jij bezig bent met sporten en eten? Niet lullig bedoeld hoor, maar waar maak je je druk om. Stap op die step en beweeg zoals jij het fijn vindt. En voor wat betreft dat hardlopen: geen idee of het waar is, maar waarom zou je je lichaam gaan afmatten voor niks? Mijn ervaring is dat sporten op een lege maag niet werkt voor mij, omdat ik dan op een gegeven moment slap word, m'n spieren doen het gewoon niet meer goed, ik word duizelig en het wordt gewoon zwart voor m'n ogen. Ik denk ook dat het niet zo goed is om 's avonds te sporten en dan zo lang achter elkaar niets te eten omdat je dan dus honger hebt. Als ik met honger in bed stap slaap ik echt niet en slecht slapen is niet bevorderlijk voor je gezondheid, geestelijke gesteldheid en eetpatroon. Ik heb er zo m'n twijfels bij dus. Je kan het proberen en zien of het voor jou werkt, maar ik zelf zou het niet doen.

Je slaat wel erg door, ben ik eens met de anderen hier, en ik vraag me af hoe lang je dit vol denkt te gaan houden. Ga je over drie maanden nog steeds 's avonds en 's ochtends hardlopen en tussendoor nog steppen? Je stept nu al minder trouw. Nu vind je buiten sporten leuk, maar vind je dat ook nog als het hard waait en regent?
Sanity is (not) statistical
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:34:35 #116
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37747828
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:20 schreef Maeghan het volgende:
Nou, ik weeg nog steeds 82,4. Oh joy. Na een maand sporten zit er een cm bij op m'n kuiten en bovenbenen, verder is er nergens iets af of bij volgens mij.

Viking: weet je dat ik gewoon al moe wordt van de manier waarop jij bezig bent met sporten en eten? Niet lullig bedoeld hoor, maar waar maak je je druk om. Stap op die step en beweeg zoals jij het fijn vindt. En voor wat betreft dat hardlopen: geen idee of het waar is, maar waarom zou je je lichaam gaan afmatten voor niks? Mijn ervaring is dat sporten op een lege maag niet werkt voor mij, omdat ik dan op een gegeven moment slap word, m'n spieren doen het gewoon niet meer goed, ik word duizelig en het wordt gewoon zwart voor m'n ogen. Ik denk ook dat het niet zo goed is om 's avonds te sporten en dan zo lang achter elkaar niets te eten omdat je dan dus honger hebt. Als ik met honger in bed stap slaap ik echt niet en slecht slapen is niet bevorderlijk voor je gezondheid, geestelijke gesteldheid en eetpatroon. Ik heb er zo m'n twijfels bij dus. Je kan het proberen en zien of het voor jou werkt, maar ik zelf zou het niet doen.

Je slaat wel erg door, ben ik eens met de anderen hier, en ik vraag me af hoe lang je dit vol denkt te gaan houden. Ga je over drie maanden nog steeds 's avonds en 's ochtends hardlopen en tussendoor nog steppen? Je stept nu al minder trouw. Nu vind je buiten sporten leuk, maar vind je dat ook nog als het hard waait en regent?
Nee, ik weet ook wel dat dit niet iets voor de langere termijn is. Daar gaat het ook niet om. Nu heb ik er zin in en nu heb ik er tijd voor. Moet ik het maar laten omdat ik het over een par maanden wellicht niet meer doe
Ik heb niet het idee dat ik excessief bezig ben, hoor, helemaal niet zelfs. Dan zijn sommige anderen hier in mijn ogen excessiever bezig.
Maar ik wil niet zomaar wat doen. Ik wil wel dat het zin heeft wat ik doe, snap je?

Ik loop trouwens niet hard, ik snelwandel
Niet meer actief op Fok!
pi_37748485
Nee, ik snap best dat het ook geen zin heeft dingen nu te laten omdat je ze later misschien niet meer doet, maar het is wel makkelijker om iets langdurig vol te houden als je het van te voren realistisch plant. Afvallen is voor iedereen in de dieetclub tenslotte iets wat nu eenmaal langer dan een paar weken nodig heeft en dat is misschien weleens goed om rekening mee te houden.

Wat je doet heeft sowieso zin. Iedere beweging is mooi meegenomen en heeft een positieve invloed op hart- en vaten, conditie, kracht, etc. Je hoeft niet "perfect" te steppen om er iets mee te bereiken. Bovendien is 'perfectie' nastreven zeer demotiverend. Dat merk je zelf al, omdat je zegt minder te steppen omdat je niet weet of je het wel precies goed doet.
Sanity is (not) statistical
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 mei 2006 @ 21:58:34 #118
13151 crew  Rewimo
pi_37748546
Volgens mij wil je te veel tegelijk veranderen, Viking. Dat ga je niet volhouden. Zorg voor een goed eetpatroon: 3 maaltijden, 3 tussendoortjes, daarbij beweging die je leuk vindt (anders hou je het niet vol), maar niet overdrijven. Mijn fysiotherapeut adviseert: liever een kwartier goed sporten per dag, dan een half uur verkeerd (= te zwaar belast) sporten. Iemand met veel overgewicht belast zijn lichaam al gauw te zwaar.

Zoek een schema dat je bevalt en volg dat dan consequent. Ga geen rare dingen doen met je lichaam, zoals ineens heel veel sporten op rare momenten Dat levert je naast een beetje extra calorieverlies waarschijnlijk alleen maar blessures op.

Bedenk ook dat je beter langzaam af kunt vallen. Dat is beter voor je lichaam. Kilo's die je snel verliest komen er ook heel snel weer aan.
pi_37748980
Bovendien went je lichaam na een tijd aan die vele beweging en zal het ook gaan wringen als je er geen tijd meer voor zult hebben... waardoor je conditie terug zakt.
Je kan beter trager opbouwen en zo meer bevrediging vinden in je beweging. Zoals Rewimo en Maeghan al zeggen: zoek iets wat je leuk vindt om te doen en zit er niet mee in of je het wel 'perfect' doet.
pi_37751729
ik was vanmorgen 81,5 toch nog maar eventjes afwachten en dat om half 7 smorgens zou het haast niet kunnen geloven en ik moet nog wel ongesteld worden.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 07:38:24 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_37751941
Ik sluit me aan bij de vorige spreeksters (niet bij SB dus). Viking, pas je asjeblieft wel op jezelf?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37752602
Mijn eerste halve kilo kwijt

*Wel de vraag wat daar na het weekend van over is, dan heb ik namelijk huisfeest van mijn studentenhuis... en dan ga ik toch wel van wat wijntje genieten!

Maar het voelt goed
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_37752938
ik zat vanmorgen op de 89,0 kilo, dus gelukkig al weer bijna een kilo lichter dan het begin van de week.....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37752984
Hoi

Ik heb uit het niets enorme pijn in mijn rechterknie gekregen, misschien te weinig gesport (sinds zaterdag niets aan sport gedaan omdat ik de tijd helaas niet had) Verder heb ik m'n knie niet gestoten, ben niet gevallen etc. En hij doet pijn. Mijn diagnose is een bursitis (slijmbeursontsteking), dus ik wacht het even af, maar het is wel vervelend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37753232
hm, vervelend isabeau, lukt het eten nog wel een beetje? (je bent zo stil de laatste dagen.....)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')