abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37905314
ik heb geluk dat ik niks mankeer.
ben ook heel blij dat ik super gezond ben! ik heb alleen slechte ogen (2x -2)

voor de mensen die het hier wat minder hebben! SUCCES!!
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 08:53:23 #202
7074 moussy
kuttekop
pi_37905336
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:51 schreef ErwinEHVNL het volgende:
ik heb alleen slechte ogen (2x -2)

das toch niet slecht, nahjah ik vind mijn -9nogwat nog niet eens slecht, zolang ik nog kan zien met lenzen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_37905366
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:53 schreef moussy het volgende:

[..]

das toch niet slecht, nahjah ik vind mijn -9nogwat nog niet eens slecht, zolang ik nog kan zien met lenzen.
Wees blij dat ze tegenwoordig dunne brillen en lenzen kunnen maken. Met -9 heb je echt hele dikke jampotten nodig anders
pi_37905380
Ik heb -0,75 en -0,50 en dat vind ik het allerirritantste wat ik heb. Al die andere dingen heb ik niet zoveel last van, maar zonder bril loop ik me constant te ergeren aan alle dingen die ik niet kan lezen terwijl ik dat eerst wel kon, met bril zit ik iedere keer vette vingers op dat ding te maken omdat ik in m'n ogen probeer te wrijven met bril op, verder kun je niet lekker op je zij met je hoofd op een kussen tv kijken omdat je bril dan in je hoofd prikt en niet recht wil blijven zitten, etc. Iedere keer moet ie op en af, want met sporten kan ie niet op en in de auto vergeet ik 'm dan wel eens tot ik halverwege denk 'goh, waarom kan ik de bordjes nou niet lezen?'
Sanity is (not) statistical
pi_37905386
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:28 schreef Rewimo het volgende:
Vitiligo is geen enge ziekte hoor. Je kunt er gewoon 100 mee worden. Feit is dat mensen met vitiligo zelden of nooit huidkanker ontwikkelen. Zo ongeveer het enige voordeel ervan trouwens
Hey tof, dat wist ik niet. Mijn vitiligo is trouwens begonnen als ronde witte vlekjes rondom moedervlekken. Ik heb maar heel weinig witte plekken en het breidt zich bij mij al zeker tien jaar niet meer uit.
pi_37905396
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:56 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb -0,75 en -0,50 en dat vind ik het allerirritantste wat ik heb. Al die andere dingen heb ik niet zoveel last van, maar zonder bril loop ik me constant te ergeren aan alle dingen die ik niet kan lezen terwijl ik dat eerst wel kon, met bril zit ik iedere keer vette vingers op dat ding te maken omdat ik in m'n ogen probeer te wrijven met bril op, verder kun je niet lekker op je zij met je hoofd op een kussen tv kijken omdat je bril dan in je hoofd prikt en niet recht wil blijven zitten, etc. Iedere keer moet ie op en af, want met sporten kan ie niet op en in de auto vergeet ik 'm dan wel eens tot ik halverwege denk 'goh, waarom kan ik de bordjes nou niet lezen?'
Lenzen een idee misschien?
pi_37905403
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:53 schreef moussy het volgende:

[..]

hebben ze daar nog lenzen voor?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 09:18:35 #208
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37905765
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:57 schreef Isegrim het volgende:
Hey tof, dat wist ik niet. Mijn vitiligo is trouwens begonnen als ronde witte vlekjes rondom moedervlekken. Ik heb maar heel weinig witte plekken en het breidt zich bij mij al zeker tien jaar niet meer uit.
Dan heb je mazzel Ik heb inmiddels een soort wit badpak aan en het breidt zich nog altijd uit. Ik heb het nu al zo'n 24 jaar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 mei 2006 @ 09:33:48 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_37906084
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 00:56 schreef Anitra het volgende:

[..]

Bedoel je vitiligo? want zoals je het beschrijft lijkt het er erg op. En idd alle plekjes worden litekentjes en wit en steeds groter en ik heb best een huid die snel kleurt in de zomer en dan blijf je uitleggen dat het echt niet besmettelijk is als je de kasiere geld wil geven en zij wilt dat je het neerlegd omdat je vingers zo raar wit zijn en gewoon bruin en vlekkerig
ik heb het net als rewimo ook zomaar op mijn lichaam zonder dat ereen beschadiging is geweest, bijnaam in de zomer is altijd vlekkie
Nee Anitra, het is geen vitiligo. Plekjes ontstaan heel duidelijk ná een wondje. Het lichaam "vergeet" het littekenweefsel dat wordt gevormd om een wondje te helen, weer weg te halen. Plekjes worden dus ook niet groter ofzo. Het probleem is alleen dat er geen pigment in zit, dus als ik bruin in de zomer, zie je die littekentjes allemaal .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 09:38:01 #210
13151 crew  Rewimo
pi_37906198
Bij vitiligo blijven littekens na het helen ook wit. Dus ik snap wel dat Anitra die link legt Alleen krijg je bij vitiligo ook pigmentloze vlekken op willekeurige plaatsen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37906342
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:18 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan heb je mazzel Ik heb inmiddels een soort wit badpak aan en het breidt zich nog altijd uit. Ik heb het nu al zo'n 24 jaar
Een vriendin van mij kwam laatst ook naar me toe: "kijk ik heb witte vlekjes op mijn armen en benen en ze worden ieder jaar groter en witter"
Heb haar maar even naar haar huisarts gestuurd om te laten kijken of het vitiligo was.
Niet dat dat zinnig is, want als het inderdaad vitiligo is, dan doet die man er ook niets aan natuurlijk.....
  woensdag 17 mei 2006 @ 09:43:28 #212
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_37906348
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:38 schreef Rewimo het volgende:
Bij vitiligo blijven littekens na het helen ook wit. Dus ik snap wel dat Anitra die link legt Alleen krijg je bij vitiligo ook pigmentloze vlekken op willekeurige plaatsen.
En dat heb ik dus niet Er moet eerst een muggenbult, kattenkrabbel, pukkeltje, <random wondje door onhandigheid> aan te pas komen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_37906350
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:57 schreef ErwinEHVNL het volgende:

[..]

hebben ze daar nog lenzen voor?
Ja hoor, die heb je nog voor tot ruim over -10 volgens mij...
  woensdag 17 mei 2006 @ 09:50:26 #214
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_37906556
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:56 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb -0,75 en -0,50 en dat vind ik het allerirritantste wat ik heb.

[...]
Vervelend: te weinig om niet te functioneren zonder bril, maar genoeg om er last van te hebben...

Eigenlijk zou ik dit in [WOW] moeten zetten, mijn ogen zijn weer eens opgemeten en
ik ben een half dioptrie verbeterd! (al komt dat door mijn vorderende leeftijd...)
  woensdag 17 mei 2006 @ 09:55:33 #215
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_37906733
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:43 schreef Adurothiel het volgende:

[..]

Ja hoor, die heb je nog voor tot ruim over -10 volgens mij...
Met lenzen (harde lenzen) kan je meer corrigeren dan met een bril! Als je met een bril al stapelgek wordt van chromatische en sferische abberatie (zelfs met 1.9 glas er in) dan kan je met harde lenzen nog redelijk goed kijken!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 mei 2006 @ 10:01:59 #216
13151 crew  Rewimo
pi_37906950
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:43 schreef freecell het volgende:
Een vriendin van mij kwam laatst ook naar me toe: "kijk ik heb witte vlekjes op mijn armen en benen en ze worden ieder jaar groter en witter"
Heb haar maar even naar haar huisarts gestuurd om te laten kijken of het vitiligo was.
Niet dat dat zinnig is, want als het inderdaad vitiligo is, dan doet die man er ook niets aan natuurlijk.....
Er zijn wel behandelingen maar die slaan niet bij iedereen aan. En zeker niet als de vitiligo nog actief is
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_37915306
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Lenzen een idee misschien?
Volgens de opticien was m'n sterkte daar te laag voor. Aan de andere kant ben ik zo'n angsthaas dat ik nachtmerries zou krijgen dat m'n lens in m'n oog brak, vast zou blijven plakken en vanalles zou beschadigen en ik ben ook nogal onhandig. Ik steek altijd al vanalles per ongeluk in m'n oog, volgens mij is dat met lenzen een nog minder goed plan.
Edit: nog iets waar ik mee heb leren leven, de coordinatie van een Huntingtonpatient... en nu ik toch met de rare vergelijkingen bezig ben, ik heb ook geen richtingsgevoel... daarom noemen m'n ouders me 'postduif uit Tsjernobyl'

Maar daar heb ik zelf weinig last van verder. Behalve dan dat ik m'n tandenborstel weleens per ongeluk in m'n neus steek als ie uit m'n mond schiet en dat ik dus dingen in m'n ogen steek. En gisteren een ei kapotbrak op de eierprikker, dat soort dingen.
pi_37935556
Vernauwing aan de longslagader.

Niks ernstigs in mijn situatie. Maar bij zware inspanning kán ik wel eens van de wereld afdraaien doordat er te weinig zuurstof in het bloed zit. Vervelend, maar het is een kwestie van oprapen en wat klappen in het gezicht, en ik ben er weer bij
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:11:26 #219
134683 pussydeluxe
MsPascalita
pi_37935908
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:49 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

Details?
Een tribal?
Erger. Zo'n oldskool orchidee .
pi_37936466
orchidee
doe es foto
Tap tap tap
pi_37939509
Allergie voor alles wat groeit, bloeit, kruipt, druipt etc. etc. Dus gewoon goed letten op wat ik eet,drink, draag en gebruik.
Platvoeten, maar ik loop gewoon uren met hakken van 10 cm
4
pi_37939706
Heb je even

Met auramigraine sinds mijn 16e, clusterhoofdpijn die dat overgenomen heeft sinds mijn eerste schreden in de overgang een jaartje geleden...

maar het ergst vind ik doordat ik het leukste beroep in de wereld heb uitgeoefend : Werken met dementerenden voor zo'n 20 jaar, mijn rug verkloot/giga versleten heb.
Daardoor (ander) zittend beroep, weinig conditie, gewichtstoename, en bovendien op je tellen passen
Ik kan tegenwoordig niet langer dan ong. een uur lopen en dan zegt mijn SI gewricht STOPPE MUTS
pi_37941003
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:16 schreef Brunette het volgende:
Platvoeten, maar ik loop gewoon uren met hakken van 10 cm
Ja, dat kon ik vroeger ook nog.
pi_37941376
slapeloze nachten. Heb ik al jaaaren last van (altijd al weinig geslapen) en gaat niet over. Maar das niks vergeleken bij de vreemde aandoeningen waar sommige mensen schijnbaar mee moeten leven, zoals een zandratpenis. Ben blij dat ik dat niet heb!
pi_37941389
Dat vroeg ik me ook al af, wat dat was. Google geeft niks...

Oh, wacht eens, ik las zan-drat, maar het is natuurlijk 'zand-rat'... Een besneden penis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')