abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 22 mei 2006 @ 16:36:14 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38088760
ja hoe dan ook

het gaat hier om Nederlanders in Afghanistan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 22 mei 2006 @ 16:36:31 #152
21467 franske19
Hit the deck!
pi_38088775
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:53 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

Nou je zou kunnen beginnen met je af te vrangen of dit: Drugsjacht speerpunt Uruzgan-missie wel de echte reden van de missie is gezien het feit dat 'onze' economien sterk afhankelijk zijn van drugsgeld:
“Prior to the WTC attacks, credible sources, including the U.S. government, the IMF, Le Monde and the U.S. Senate placed the amount of drug cash flowing into Wall Street and U.S. banks at around $250-$300 billion a year,” not exactly small potatoes.
Ok thanks, als je die link nu meteen erbij had gezet.

Vind het nog steeds een beetje vergezocht dat de VS en Pakistan belang hebben bij de drugshandel die daar plaatsvindt. Met het wegvallen van de Taliban is er een groot machtsvacuum ontstaan en als je niks te makken hebt en alleen brood op tafel kan krijgen met het produceren van drugs dan zullen sommigen die stap maken helaas.

Maar als het een speerpunt van de missie wordt genoemd dan lijkt het me ook dat er echt iets aan gedaan gaat worden, anders hadden ze er gewoon niets over hoeven te zeggen natuurlijk.
pi_38092889
Er zijn zelfs mensen die beweren dat de recessie in de VS in de jaren voor 9/11 mede tot stand is gekomen doordat de opiumproductie in Afghanistan destijds met 94% gereduceerd werd doordat de Taliban alle opiumvelden vernietigde.

Michael C. Ruppert legt uit hoe dat witwassen werkt:
quote:
It is also perfectly legal for a Wall Street brokerage or investment bank to go "offshore" and borrow once laundered drug money to finance a corporate merger or leveraged buyout (LBO). Why do this? If you were a major multi-national corporation in a cutthroat competition to buy a company with a hundred million in sales (which might boost your stock value $3 billion) you would be willing to pay a seemingly outrageous price. [How much would you be willing to spend to make $3 billion? - 2.9?]. All an LBO is is an acquisition financed on borrowed money. If you are Goldman-Sachs, arranging the deal, and you can borrow laundered drug money at five per cent or a bank's money at ten per cent where are you going to go? Remember that since the cost of capital is lower using laundered drug money you are now able to outbid all the other competitors because your total payback stays the same. Does this actually happen? In 1998 the Russians asked for only $18 billion to save their entire economy. With $440 billion a year moving around how could it not happen?

And a major drug dealer, like a Carlos Lehder, a Pablo Escobar, an Amado Fuentes, a Matta Ballesteros or a Hank Rohn, sitting around with ten billion dollars of useless illegal money, is more than happy to loan it at five percent because his money is now legal and liquid. And, if one goes to prison or dies, there is always another dealer to fill the void so that the supply is not interrupted. The drug trade now has power because it is underwriting the investments of the largest corporations in the world. It underwrites politicians. It has hooked the gringos on Wall Street whose own children sometimes die from its drugs. Wall Street cannot afford to let the drug barons fall. Congress cannot afford to let the drug barons fall. Presidents and their campaign finances cannot afford to let the drug barons fall. Why? Because our top down economy, controlled by one per cent, cannot take the risk of letting competition (business or political) have the edge of using drug money. The third world has its revenge for European colonialism but Wall Street still calls the shots. And for every million dollars of increased sales or increased revenues from a buyout, the stock equity of the one per cent who control Wall Street, increases twenty to thirty times.
Meer informatie op bijvoorbeeld:

Peter Dale Scott
  • Why Is the US Letting Afghan Drug Production Resume?
  • Al-Qaeda, the Taliban, the Northern Alliance, and drug-trafficking
  • AFGHANISTAN, COLOMBIA, VIETNAM: THE DEEP POLITICS OF DRUGS AND OIL

Globalresearch
  • The Spoils of War: Afghanistan's Multibillion Dollar Heroin Trade

Counterpunch
  • War, the CIA and Narco-Trafficking: Afghanistan, American Drug Colony
  • Politics of a Bumper Crop: Opium and Afghanistan

From the Wilderness
  • CIA & Drugs Archive
  • You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
    You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
    pi_38105195
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 14:56 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

Ok, dat is de reden, maar de drugsjacht zou een 'speerpunt' zijn. Dat lijkt mij grote onzin als je ziet dat er (volgens serieuze bronnen) ten minste 250 miljard dollar (!!) drugsgeld per jaar witgewassen wordt via Wall Street. Als dat drugsgeld wegvalt is dat schadelijk voor de economie en wie heeft daar nu baat bij?
    Sympathie voor Osama Bin Laden, Sympathie voor iemand die duizenden onschudlige levens op zijn geweten heeft ? Sympathie voor iemand die alles op het spel zet om dingen gedaan te krijgen. DE grootste egoíst van de wereld ? Je reacties en mijn avatar doen mij vermoeden van wel, en ik zeg je dit , als je echt zo denkt als dat je hier op het forum doet blijken, zal ik je hard overrijden, en dan zal ik er voor de zekerheid nog is overheen gaan. Kutjoch ben je, denkt alleen maar aan zichzelf, maar oh wee als JOUW moeder daar in het WTC zat, ahhhhh ja dan zou je niet met die bullshit conspiracy komen. Achja Amerika zo evil, zit achter al het kwaad enzo, dumbass, je hebt meer aan Amerika te danken, dan dat je eraan kan verwijten. Waarom ga je niet naar zo'n oorlogsgebied, ik hoop dat die gemene Amerikanen jou keihard neermaaien, eerst je voeten , dat je leid en dan schieten ze je daarna helemaal dood. Ik kots op jou, walgelijk persoon, dat fok mensen als jou hier laat posten, walgelijk. Typisch voor Nederland wel, alle terroristen komen hier gewoon vandaan, waar is het lik op stuk beleid, waarom mogen mensen PRO terroristisch posten en dat icm een OSAMA avatar
      Moderator dinsdag 23 mei 2006 @ 00:05:27 #155
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_38108136
    hij post een wat onsamenhangend verhaal maar sympathie voor Bin Laden kan ik er niet uithalen eerlijk gezegd
    pi_38112312
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 23:04 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

Sympathie voor Osama Bin Laden, Sympathie voor iemand die duizenden onschudlige levens op zijn geweten heeft ? Sympathie voor iemand die alles op het spel zet om dingen gedaan te krijgen. DE grootste egoíst van de wereld ? Je reacties en mijn avatar doen mij vermoeden van wel, en ik zeg je dit , als je echt zo denkt als dat je hier op het forum doet blijken, zal ik je hard overrijden, en dan zal ik er voor de zekerheid nog is overheen gaan. Kutjoch ben je, denkt alleen maar aan zichzelf, maar oh wee als JOUW moeder daar in het WTC zat, ahhhhh ja dan zou je niet met die bullshit conspiracy komen. Achja Amerika zo evil, zit achter al het kwaad enzo, dumbass, je hebt meer aan Amerika te danken, dan dat je eraan kan verwijten. Waarom ga je niet naar zo'n oorlogsgebied, ik hoop dat die gemene Amerikanen jou keihard neermaaien, eerst je voeten , dat je leid en dan schieten ze je daarna helemaal dood. Ik kots op jou, walgelijk persoon, dat fok mensen als jou hier laat posten, walgelijk. Typisch voor Nederland wel, alle terroristen komen hier gewoon vandaan, waar is het lik op stuk beleid, waarom mogen mensen PRO terroristisch posten en dat icm een OSAMA avatar
    Ik neem aan dat je dronken bent of zo iets dergelijks??
    Als je goed gekeken zou hebben - maar dat is lastig als je dronken bent - zou je gezien hebben dat Osama daar voor het teken van de CIA staat. Begint er al iets te dagen???
    Ik heb helemaal geen enkel respect voor Osama Bin Laden. Het enige wat ik wil aantonen en waar ik voor 100% van overtuigd ben is dat Bin Laden GEEN vijand is van de VS.
    PRO-terroristisch posten?? Als je niet dronken zou zijn geweest, zou je een hele grote idioot zijn.
    Maar goed omdat je het zo aardig vraagt zal ik het voor je aanpassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door 6833-228 op 23-05-2006 09:13:21 ]
    You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
    You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
    pi_38113617
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 00:05 schreef sp3c het volgende:
    hij post een wat onsamenhangend verhaal maar sympathie voor Bin Laden kan ik er niet uithalen eerlijk gezegd
    Het is misschien onsamenhangend, maar niet zo onlogisch.
    Waarom zou Nederland aan drugsbestrijding gaan doen, terwijl de CIA de drugshandel stimuleert?
    Maar goed, ik hou er al over op.
    pi_38118692
    16 tot 26 burgers, 50 tot 60 Taliban strijders gedood bij de luchtaanval van de Amerikanen gisteren.
      Moderator dinsdag 23 mei 2006 @ 14:26:48 #159
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_38122448
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 09:55 schreef 6833-228 het volgende:

[..]

Het is misschien onsamenhangend, maar niet zo onlogisch.
    Waarom zou Nederland aan drugsbestrijding gaan doen, terwijl de CIA de drugshandel stimuleert?
    Maar goed, ik hou er al over op.
    omdat dat het de situatie ter plekke ten goede zou komen?
    pi_38128932
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 14:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat dat het de situatie ter plekke ten goede zou komen?
    Mensen hun broodwinning afpakken ? Ik betwijfel het.
      Moderator dinsdag 23 mei 2006 @ 17:44:43 #161
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_38130001
    ligt er maar helemaal aan hoe je te werk gaat
      dinsdag 23 mei 2006 @ 17:52:23 #162
    139489 Arendt
    met DT ja, vuige vlegels
    pi_38130267
    quote:
    Op maandag 22 mei 2006 23:04 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

Je lijkt in ieder geval wel erg Amerikaans, met je panische gezanik om niks. Hoe kom je er in godsnaam bij dat hij terrorisme goedpraat?
    Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
    pi_38130650
    Elke sympathie voor het terrorisme veracht ik
    , en ik heb geen eens iemand verloren, maar ik leef wel mee met de slachtoffers. Dus het hebben van een Avatar van Bin laden, het goed praten, het de verkeerde de schuld geven, daar walg ik van. Mensen die niet weten wat de CIA doet maar ze wel overal de schuld van geven walgelijk. En dan ook nog is zeggen dat ik dronken of panisch ben, hoe kortzichtig is je blik dan. Je denkt dan zeker " ach gebeurd hier toch niet en blaaaaaat" . En wat gebeurd er dan nu in Irak ? Achja, fuck it, jullie geloven pas dat er terroristne zijn als julllie zelf mensen verliezen. Ik noem het een voorbeeld van een slecht inlevings vermogen.

En voor de mensen die denken dat ik alleen online zo ben, of dat ik dit impulsief doe ? Nee als 1 van de weinige steun ik de landen die het terrorisme aanpakken, en heb ik er nu 0.0 respect voor. Ik ben trots op Amerika die in het midden oosten achter de terroristen aanzit, maar ook op de marechaussee die op schiphol ook voor mijn veiligheid zorgt. Ja ik werk daar, en er word ontzettend veel aan ieder zijn veiligheid gedaan.. Ik sta ook achter het Nederlandse leger in Uruzgan...
      dinsdag 23 mei 2006 @ 19:21:32 #164
    139489 Arendt
    met DT ja, vuige vlegels
    pi_38133233
    "En wat gebeurt er dan nu in Irak?" Precies. Jij wéét wat er in Irak gebeurt, maar toch steun je de VS. Tja, dan zijn er slechts twee conclusies mogelijk: ofwel je bent dronken, ofwel je spoort niet.
    pi_38133282
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 19:21 schreef Arendt het volgende:

[..]

"En wat gebeurt er dan nu in Irak?" Precies. Jij wéét wat er in Irak gebeurt, maar toch steun je de VS. Tja, dan zijn er slechts twee conclusies mogelijk: ofwel je bent dronken, ofwel je spoort niet.
    Jij bent degene die niet spoort.... Ik heb het niet alleen over Irak, leer lezen mafkees, of blijf uit dergelijke discussies die jouw petje nog te boven gaan

Je hebt mijn reactie hierboven niet eens gelezen denk ik ? En weet je wel wat de mareschaussee is ?
      dinsdag 23 mei 2006 @ 19:22:47 #166
    139489 Arendt
    met DT ja, vuige vlegels
    pi_38133289
    Of allebei, dubbele punt pé!
    pi_38133390
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 19:22 schreef Arendt het volgende:
    Of allebei, dubbele punt pé!
    Gast , get a life? Je komt hier flamed wat, maar voegt niks inhoudelijks toe
    pi_38133495
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 18:03 schreef LrdMetalSonic het volgende:
    , en ik heb geen eens iemand verloren, maar ik leef wel mee met de slachtoffers. Dus het hebben van een Avatar van Bin laden, het goed praten, het de verkeerde de schuld geven, daar walg ik van. Mensen die niet weten wat de CIA doet maar ze wel overal de schuld van geven walgelijk. En dan ook nog is zeggen dat ik dronken of panisch ben, hoe kortzichtig is je blik dan. Je denkt dan zeker " ach gebeurd hier toch niet en blaaaaaat" . En wat gebeurd er dan nu in Irak ? Achja, fuck it, jullie geloven pas dat er terroristne zijn als julllie zelf mensen verliezen. Ik noem het een voorbeeld van een slecht inlevings vermogen.

En voor de mensen die denken dat ik alleen online zo ben, of dat ik dit impulsief doe ? Nee als 1 van de weinige steun ik de landen die het terrorisme aanpakken, en heb ik er nu 0.0 respect voor. Ik ben trots op Amerika die in het midden oosten achter de terroristen aanzit, maar ook op de marechaussee die op schiphol ook voor mijn veiligheid zorgt. Ja ik werk daar, en er word ontzettend veel aan ieder zijn veiligheid gedaan.. Ik sta ook achter het Nederlandse leger in Uruzgan...
    Jij gelooft pas in terreur sinds er slachtoffers in de VS gevallen zijn? Inlevingsvermogen ... misschien voor de de tienduizenden die in Zuid-amerika gemarteld en vermoord zijn met de steun van de VS? Van de geschiedenis van de CIA lijk jij ook niet veel te weten, misschien kan je eens wat boeken lezen, van Victor Marchetti bijvoorbeeld (of Philip Agee, maar die zal je wel afdoen als KGB provocateur).

En hier dan nog dreigen iemand te overrijden als je hem tegenkomt, zielig figuur!
      dinsdag 23 mei 2006 @ 19:29:29 #169
    139489 Arendt
    met DT ja, vuige vlegels
    pi_38133566
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 19:22 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

Jij bent degene die niet spoort.... Ik heb het niet alleen over Irak, leer lezen mafkees, of blijf uit dergelijke discussies die jouw petje nog te boven gaan
    Ik denk dat jij jezelf eens wat meer moet gaan verdiepen in het beleid van de VS. De VS is geen liefdadigheidsinstelling, zoals mensen dachten in de jaren '50 toen Nederland net bevrijd was. Haal die oogkleppen van je kop en verdiep je eens in de geschiedenis en het hedendaagse beleid van de VS, eens zien of je dan nog steeds zo pro - Amerikaans bent. Of wou bijvoorbeeld de VS-steun aan fascisten als Trujillo, Pinochet en Somoza goedpraten?

Overigens, van discussie is hier geen sprake. Sterker nog, ik heb jou nog nooit een discussie zien voeren, je dropt je standpunt ergens neer en vervolgens kom je af en toe een keer met een schreeuwerig Oprah-achtig betoog ten faveure van de Amerikanen, waar geen zinnig argument in te ontdekken valt. Jij bent dus degene die slecht discussieert, niet ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Arendt op 23-05-2006 19:45:33 ]
    pi_38134334
    Op dinsdag 23 mei 2006 18:03 schreef LrdMetalSonic het volgende:
    quote:
    , en ik heb geen eens iemand verloren, maar ik leef wel mee met de slachtoffers. Dus het hebben van een Avatar van Bin laden, het goed praten, het de verkeerde de schuld geven, daar walg ik van. Mensen die niet weten wat de CIA doet maar ze wel overal de schuld van geven walgelijk. En dan ook nog is zeggen dat ik dronken of panisch ben, hoe kortzichtig is je blik dan.
    Ik weet heel goed waar de CIA mee bezig is (in grote lijnen in ieder geval). Lees die links van hierboven eens door dan krijg je een beetje een idee van de gang van zaken wat betreft de drugshandel. Je hebt gelijk: het moet dronken EN panisch zijn.
    quote:
    Je denkt dan zeker " ach gebeurd hier toch niet en blaaaaaat" . En wat gebeurd er dan nu in Irak ? Achja, fuck it, jullie geloven pas dat er terroristne zijn als julllie zelf mensen verliezen. Ik noem het een voorbeeld van een slecht inlevings vermogen.
    Uiteraard zijn er terroristen: patsies en 'gewone' terroristen, en terroristen met hele hoge leidinggevende functies.
    quote:
    Dit is dus niet impulsief? Je blijft erbij dat je me wel wilt overrijden? OK dan wordt het dronken, panisch EN ontoerekeningsvatbaar.
    De marechaussee (99% van de mensen in ieder geval) doet belangrijke dingen voor Nederland, dat is duidelijk.
      dinsdag 23 mei 2006 @ 20:01:24 #171
    139489 Arendt
    met DT ja, vuige vlegels
    pi_38134941
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 19:22 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

En weet je wel wat de mareschaussee is ?
    Ik weet wat de marechaussee is, maar het verbaast me dat je het zelf niet eens kunt spellen.
    pi_38135388
    aantal usa bashende opmerkingen valt nog mee vind ik, jammer dat ze allemaal zo ongenuanceerd en fel anti usa zijn dat ik er niet eens op in kan gaan
    pi_38136062
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 20:13 schreef LrdMetalSonic het volgende:
    aantal usa bashende opmerkingen valt nog mee vind ik, jammer dat ze allemaal zo ongenuanceerd en fel anti usa zijn dat ik er niet eens op in kan gaan
    Nou goed we zullen een beetje helpen:
    Vertel eerst eens iets over de geschiedenis van de CIA: belangrijke punten die je even moet behandelen:
  • Iran-Contra,
  • de Shah in Iran,
  • steun aan Saddam Houssein,
  • de steun van de CIA aan fascistische leiders in Zuid-Amerika en de drugshandel via Colombia,
  • drugshandel uit Laos/Vietnam,
  • drugshandel in Afghanistan en steun aan de Mujahedeen in de oorlog tegen de Russen,
  • de rol van de CIA bij de moord op JFK en MLK,
  • connecties tussen CIA en de ISI en
  • de connectie tussen Porter Goss en Mahmoed Ahmad.
  • You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
    pi_38136173
    Zozo, een hele waslijst aan punten die je kan gebruiken om de USA aan te vallen, jammer dat de helft betrekking heeft op de aanpak van het communisme.......
      dinsdag 23 mei 2006 @ 20:37:32 #175
    139489 Arendt
    met DT ja, vuige vlegels
    pi_38136329
    quote:
    Op dinsdag 23 mei 2006 20:33 schreef LrdMetalSonic het volgende:
    Zozo, een hele waslijst aan punten die je kan gebruiken om de USA aan te vallen, jammer dat de helft betrekking heeft op de aanpak van het communisme.......
    Dus dan zien we het maar door de vingers?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')