[Dit bericht is gewijzigd door M4SS4CR3 op 11-12-2001 23:11]
hallo!!!
De man is geweldig!!!
quote:Het is geen ze, het is maar 1 man
Op dinsdag 11 december 2001 23:07 schreef Vork het volgende:
Ik ken int totaal wel een nummer van ze (met dank aan Xhorder).. niet onaanrdig.. maar t boeit me niet genoeg om er meer van uit te gaan vinden/zoeken wat dan ook... ik verwacht eigenlijk vandaag nog een reactie van Xhorder, anders zeker morgen (maar dat even terzijde)
quote:pardon.. Ik ben geneigd om elke artiest als band aan te zien. .da's een vervelende tik van mij.. doe ik welles vaker zonder na te denken...
Op dinsdag 11 december 2001 23:10 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Het is geen ze, het is maar 1 man
Ik had ook niet echt verwacht dat iemand z'n muziek zou kennen, ondanks dat hij toch een cd met Steve Vai heeft mogen doen.
van Steve Vai heb ik trouwens echter nog nooit wat gehoord, ik ken enkel z'n naam...
quote:Steve Vai is één van de beste gitaristen van het moment, leerling van Joe Satriani, en werkte ook met Frank Zappa samen. Maar naar mijn mening klinkt zijn muziek nogal arrogant, en niet echt vernieuwend ofzo... Echt samenspel is er ook niet bij...
Op woensdag 12 december 2001 11:12 schreef Vork het volgende:[..]
pardon.. Ik ben geneigd om elke artiest als band aan te zien. .da's een vervelende tik van mij.. doe ik welles vaker zonder na te denken...
van Steve Vai heb ik trouwens echter nog nooit wat gehoord, ik ken enkel z'n naam...
quote:Ik ken z'n naam.. net als dat ik zoveel namen ken van wie dan ook, ik wil nog zoveel muziek horen, maar ik kom er niet aan toe.. Misschien kan men gewoon ff voorlopig helemaal geen muziek meer maken gaarne, totdat ik weer een beetje bij ben.
Op woensdag 12 december 2001 11:13 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Steve Vai is één van de beste gitaristen van het moment, leerling van Joe Satriani, en werkte ook met Frank Zappa samen. Maar naar mijn mening een arrogante kwal
Het begon toen ik in 95 of 96 een promootje kreeg van de eerste Strapping Young Lad cd, en ze een paar maanden daarna een keer zag optreden in het Paard in Den Haag..sindsdien volg ik alles wat die man uitbrengt, en ik moet zeggen het is geweldig. Veel mensen vinden het nogal vermoeiend omdat die het hele geluid nogal "dichtplamuurt" het is een muur van gitaren, keyboards en drums maar het is altijd zo vreselijk melodieus..zelfs City van SYL barst van de melodieen, terwijl die cd door veel mensen die ik ken beschouwd word als vreselijke teringherrie.
2 weken geleden heb ik nog het genoegen mogen hebben om Devin Townsend/Strapping Young Lad aan het werk te zien in de Effenaar in Eindhoven. Het was een behoorlijk eindje reizen met de trein, maar het was echt de moeite waard. Wat een wereldband, zo strak en hard, in een woord geweldig.
Mijn favoriete cds van hem zijn Ocean Machine en City van SYL.
edit: typo's
quote:Klopt ja. Beetje vreemde cd, maar staan wel een paar mooie nummers op. Het is alleen een stuk minder mooi als Terria. De rest weet ik nog niet, maar dat staat nu zeker op m'n verlanglijstje
Op dinsdag 18 december 2001 16:37 schreef Tokus het volgende:
godsamme
kom ik er net achter dat ik ook nog ergens een cd heb waarop Devon zingt, namelijk op Sex & Religion, van Steve Vai. Ja ik wist dat er een Devin Townsend op zong, maar aangezien ik dat album al zooo lang niet geluisterd heb had ik er niet echt bij stilgestaan dat het om dezelfde gaat.
quote:Ja, klopt..dat is de naam van een van zijn projecten, het is een beetje verwarrend al die verschillende namen voor al die projecten.
Op woensdag 19 december 2001 12:43 schreef rebel_girl het volgende:
devin townsend is echt geniaal, ik heb hem op waldrock afgelopen keer gezien en ik heb zelden zo van een optreden genoten.
eindelijk weer eens iets nieuws op het gebied van metal!
maar hij heeft eerder toch ook in de band 'straping young lad' gespeeld?
quote:Staat Lemur Voice daar ook niet op? (of vergis ik me nu heel hard?)
Op donderdag 20 december 2001 13:05 schreef M4SS4CR3 het volgende:
1 nummer van 'Working Man', een Rush tribute cd
Hij heeft van zowat ieder project van m wel wat opmp3.com staan:
Devin Townsend solo
Strapping Young Lad
Devin Townsend/Punky Brüster
en nog wat hij geproduceerd heeft:
Zimmer's Hol
The Almighty Punchdrunk
Just Cause
quote:Juist.
Op woensdag 17 juli 2002 16:34 schreef metalbazzz het volgende:
Devin heerst, SYL op Dynamo was geweldig
SYL was wat mij betreft uiteindelijk de enige band op Dynamo die de moeite waard was, en ze maken m.i. een flink deel van de huidige metalbandjes overbodig.
quote:maar jij hebt geen smaak ......
Op woensdag 17 juli 2002 23:20 schreef Oxigun het volgende:
Ik hoorde ze voor het eerst (en laatst) live (voorprogramma van Fear Factory op 30-11-2001 in 013)
Een enkel nummer was wel aardig...
3 x SYl (2 studio, 1 live)
Ocean Machine
Infinity
Physicist
Terria
Steve Vai - Sex And Religion (hier doet ie de zang, erg goed)
Official Bootleg
Ass Sordid Demo's (oude demo's en rarities op cd gekwakt, ook officieel uitgebracht)
Christeen EP
Christeen promo
Punky Brüster
... en dat was het wel geloof ik Ik heb hem vorig jaar zien spelen op Waldrock, net voordat Terria werd uitgebracht. Het was een SYL optreden, maar ze speelden ook Devin's solo materiaal (SYL is nu echt een band geworden, nieuwe cd in februari)... wat me iets meer aanspreekt.
edit: Oh en damn, ik heb een heuse Devin kerstkaart gekregen, gesigneerd enzo...
quote:heil Xhorder, check je mail es.
Op woensdag 17 juli 2002 23:42 schreef Xhorder het volgende:
indrukwekkende lijst Townsend materiaal
quote:Oh ja... sorry
Op donderdag 18 juli 2002 00:11 schreef Summoner het volgende:
heil Xhorder, check je mail es.
quote:Nou, het laatste jaar, sinds Terria bijvoorbeeld cd van de maand is geworden in de Aardschok, en sinds z'n optreden op Waldrock vorig jaar en later in november met Fear Factory, is ie toch aardig populair geworden hier. Wel vooral met Terria en SYL, waarvan hun laatste studio cd uit 1997 komt. Hij was ook helemaal niet meer van plan om een SYL cd te maken, maar na 11 september is het vlammetje weer aangewakkerd. Hij is ook bezig met een nieuwe solo cd momenteel, iets waar ik wat meer naar uitkijk, aangezien de omschrijving nogal doet denken aan één van m'n favoriete albums: Infinity.
Devin Townsend klinkt inderdaad niet echt onaardig, maar ik denk dat omdat het iets nieuws is het niet zo snel geaccepteerd wordt hier in nederland,(wat de boer niet kent vreet ie niet)het is niet echt in te delen bij de "ons bekende metal"
quote:Ja en toevallig he
Op zondag 29 december 2002 22:07 schreef metalbazzz het volgende:
gezellig
is van de mp3.com site en het is een stream, volgens mij moet dit mogen?
quote:mag zeker, is legaal he
Op zaterdag 4 januari 2003 11:41 schreef _Etter_ het volgende:
DEVIN TOWNSEND BAND: New Song Posted Online - http://artists.mp3s.com/artists/240/devin_townsend1.html (storm heet die)is van de mp3.com site en het is een stream, volgens mij moet dit mogen?
quote:maar ik heb vaker topic gesloten zien worden dat ook naar een legale link toewees, dus zo zeker is het niet
Op zaterdag 4 januari 2003 12:40 schreef metalbazzz het volgende:[..]
mag zeker, is legaal he
quote:Hij doet nog veel meer, is producer en heeft bij een hoop bandjes gezeten. Heeft de nieuwe plaat van Soilwork geproduceerd, klinkt niet voor niets supervet.
Op dinsdag 11 december 2001 23:04 schreef yvonne het volgende:
Nee, je bent niet de enige,
bijna niemand kent hemhallo!!!
De man is geweldig!!!
Hij zit nu met Gene Hoglan (ex-drummer van Death, Dark Angel etc.) in The Almighty Punchdrunk. Wat ook nog erg onbekend is. Hij is gewoon zo'n gestoorde kerel die zijn creativiteit niet in 1 band kwijtkan, zulke mensen zijn er altijd, gelukkig.
quote:Nou en. Das niet jou fout.
maar ik heb vaker topic gesloten zien worden dat ook naar een legale link toewees
quote:Dacht het niet kerel
Op zaterdag 4 januari 2003 20:01 schreef Yokozuna het volgende:Hij zit nu met Gene Hoglan (ex-drummer van Death, Dark Angel etc.) in The Almighty Punchdrunk.
[Dit bericht is gewijzigd door TrenTs op 11-08-2003 19:25]
Idd.quote:Op zaterdag 23 april 2005 07:10 schreef StefanP het volgende:
SYL
Echt een muur van geluid, zonder een vormeloze brei te worden.
bron: http://www2.centurymedia.com/index.aspx?page=news#1806quote:03.06.2006 France Jarny Du Chateau De Moncel / Jarny Festival
05.06.2006 Italien Bologna Flame Fest
06.06.2006 France Lyon Le Transbordeur
07.06.2006 France Paris L'elysee Montmartre
09.06.2006 UK Castle Donington / Download Fest
11.06.2006 Belgien Vosselaar Biebob
12.06.2006 Holland Amsterdam Melkweg
13.06.2006 Holland Tilburg 013
14.06.2006 DK Kopenhagen Lille Vega
15.06.2006 Sweden Hultsfred Festivalen
17.06.2006 Finland Seinajoki Provinssirock
Mijn zeer grote dank voor de tip!quote:Op woensdag 12 april 2006 10:10 schreef Dandelion het volgende:
Strapping Young Lad (met natuurlijk Devin Townsend) gaat weer aan de tour, en ook NL wordt bezocht:
[..]
Thnx! Ik zal t gelijk doen!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:20 schreef Dandelion het volgende:
nee maar op http://www.biebob.be/ kun je wel tickets reserveren, onder het kopje "reservaties"
Ik moet tot 17.30 uur werken (in Leiden), dan ga ik naar het station, koop wat te eten en pak ik de trein zodat ik om 19.30 uur in Tilburg ben.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:28 schreef Mark het volgende:
Ben pas om 20:00 thuis, dat wordt dus niks meer vandaag![]()
Ik heb een ticket over.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:33 schreef BOKA het volgende:
[..]
Hopen dat het dan nog niet is uitverkocht.
Die wil ik wel hebben!quote:
nou prima! Ehm misschien is het handig om ff telefoonnrs te wisselen ofzo?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:44 schreef BOKA het volgende:
[..]
Die wil ik wel hebben!![]()
Om 19.40/45 uur ben ik bij 013.
Mailtje gestuurd met mijn nummer erin.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:55 schreef Dandelion het volgende:
[..]
nou prima! Ehm misschien is het handig om ff telefoonnrs te wisselen ofzo? [afbeelding]
ik heb nog niets ontvangen... probeer het anders nog ff op eddemkleetun[a]gmail[punt]comquote:
nog een keer gemaild.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:00 schreef Dandelion het volgende:
[..]
ik heb nog niets ontvangen... probeer het anders nog ff op eddemkleetun[a]gmail[punt]com
of plaats jouw adres nog ff hier...
got it.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:20 schreef BOKA het volgende:
[..]
nog een keer gemaild.
Ik ben zo weg, dus als je hem nu niet ontvangt dan zie ik jou vanavond wel (ik draag een korte broek + witte k-swiss' schoenen + ruiten blouse) (tis net een date).
sms ontvangen, tot vanavond!quote:
Je kunt ook met de trein gaan, het zal uiterlijk om 23 uur afgelopen zijn dus mits je niet naar groningen of maastricht moet dan kom je nog wel thuis.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:28 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik heb geen vervoer, het moet wel heel raar lopen wil ik nog kunnen gaan dus.
OF Kapelle..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:30 schreef BOKA het volgende:
[..]
Je kunt ook met de trein gaan, het zal uiterlijk om 23 uur afgelopen zijn dus mits je niet naar groningen of maastricht moet dan kom je nog wel thuis.
Nou en. hij is wel de gaafste.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:35 schreef Syll het volgende:
Ohwja.. Iemand beweerde eens dat hij de beste gitarist van de wereld is. Hoor er weinig bijzonders in.
Misschien dat ze in de war zijn met Steve Vai, met wie hij samen wat heeft opgenomen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:35 schreef Syll het volgende:
Ohwja.. Iemand beweerde eens dat hij de beste gitarist van de wereld is. Hoor er weinig bijzonders in.
Ik denk toch eerder dat het meer smaakgebonden is. Ik vind zijn muziek wel oke. Maar echt heel erg bijzonder vind ik het niet.quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:37 schreef Mark het volgende:
[..]
Misschien dat ze in de war zijn met Steve Vai, met wie hij samen wat heeft opgenomen?
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de vorige optredens beter vond, aangezien ze iets teveel nieuwe nummers (die ik wat minder vind) en geen detox speelden.quote:
quote:Op maandag 10 juli 2006 04:30 schreef StefanP het volgende:
Ik blijf Traveler en Sunday Afternoon draaien de laatste tijd, wat een geniale nummers.... Die solo in S.A.
Leuke foto trouwens
[afbeelding]
Mocht hotlinken niet mogen, klik hier en scroll omlaag
http://www.hevydevy.com/hdr_livepics_2006.html
Wtf, dan mag je nog wel eens een paar keer luisteren..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:53 schreef BOKA het volgende:
Ik heb zojuist de nieuwe cd van SYL helemaal geluisterd; het begint wel heel erg op de DTB te lijken.
Leuk dat Far Beyond Metal erop staat, maar voor de rest vind ik het maar een matig album.
* BOKA zet nog maar eens Detox op.
Als ik rustige muziek of stukken wil dan zet ik wel wat anders op, bij SYL wil ik weggeblazen worden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:37 schreef ParanoidEv het volgende:
Moah ik vind dat meestal wel een welkome afwisseling. Maar tussen DTB en SYL zit nogsteeds een groot gat
quote:Op maandag 21 mei 2007 12:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
CD: Devin Townsend - Ziltoid The Omniscient
quote:Op zondag 15 april 2007 22:08 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, zijn solowerk is, buiten the devin townsend band, altijd erg interessant (Punky Bruster) al blijf ik SYL het gaafst vinden.
Jammer dat hij op de laatste twee syl-cd's zoveel naar TDB trekt.
quote:Op maandag 16 april 2007 15:14 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik ben hem nu aan het luisteren, het begin klinkt veelbelovend.
(veel donderende drums et.c) ZIL--TOID!!!!!
greetings humans, I am ziltoid the omnicient
I've come far across the universe
you shall fetch me your universe ultimate cup of coffee; black
you have five of your earth minutes, make is perfect.
het ging zo ongeveer
quote:Op maandag 16 april 2007 15:48 schreef BOKA het volgende:
Hmz, de rest van het album is toch een beetje saai, al zijn de teksten wel erg grappig.
Het is in ieder geval geen album wat ik ga kopen.
Koop in godsnaam Addicted, wat een geweldige CD!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:00 schreef ParanoidEv het volgende:
Haha ineens zag ik dit topic weer in mijn AT. Bij Ziltoid ben ik eigenlijk een beetje (veel) gestopt hem te volgen en te luisteren. Shame, ik moet eens een cd meenemen in de auto weer.
Yep, geniale cd.quote:Op maandag 28 maart 2011 12:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Koop in godsnaam Addicted, wat een geweldige CD!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |