1 2 3 4 5 6 7 8 | 1 ABN AMRO ONE 70.5 2 Pirates of C 47.5 3 movistar 47.0 4= ABN AMRO TWO 42.0 4= Brasil 1 42.0 6 Ericsson 34.5 7 Brunel 2.5 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN PotC|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Bra1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Eric|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Movi|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Brun| 15| +0 (20)| N040.29.02|W073.55.02| 8.0|323|12:54 UTC 09-05-06 AAB2| 25| +10 (22)| N040.24.30|W073.44.04|11.2|323|14:09 UTC 09-05-06 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN PotC|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Bra1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Eric|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Movi|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Brun|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN AAB2| 7| +0 (10)| N040.36.09|W074.02.02|12.3|311|13:27 UTC 09-05-06 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN PotC|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN Bra1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN Eric|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN Movi|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN Brun|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN AAB2|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00|FIN|FIN|FIN |
Zal ff een handje helpenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:50 schreef the_disheaver het volgende:
Ik neem aan dat we dit topic niet in 2 dagen vol krijgen? Dan zal tzt de TT ff gewijzigd worden.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:55 schreef hermandeperman het volgende:
Daar gaat rubbereend ons vast mee helpen
Tjsa, als er niets te repareren valt, is de truc niet nodig. Het valt dus allemaal mee!quote:What went wrong was the sails, more precisely two split headsails. The good news for fans of the white boat is the team do not require a two hour penalty as both were fixed onboard. Lewis continued, “Just as we got out of the Chesapeake (Bay) we were switching between third and fourth (headsails), and when the breeze got to about 40 knots one of our smaller headsails ended up blowing out. It happened twice. Once with our J4 and the other with our genoa staysail.
Doen ze niet, ze wachten tot Rotterdam (teamorders)quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:45 schreef the_disheaver het volgende:
Er kan door 1 team maximaal 31.5 punten gehaald worden (elke scoring gate, leg en inport race winnen)
(3 legs, 1 scoring gate, 2 inport)
De voorsprong van AAB1 is 23 punten.
Mocht AAB1 de volgende leg winnen, inclusief SG (10.5 punten => verschil loopt op tot min 24 punten, en 21 pnt te behalen) dan kunnen ze in Portsmouth de winst zeker stellen.
De strijd om de plaatsen 2 tot 5 is nog steeds best spannend![]()
En dan krijgen ze halverwege die leg pech, en worden ze laatste, worden ze het pas in Gothenburgquote:Op woensdag 10 mei 2006 21:10 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Doen ze niet, ze wachten tot Rotterdam (teamorders)![]()
Kan iemand mij uitleggen wat een aantal termen uit bovenstaande quote betekent?quote:Op woensdag 10 mei 2006 08:55 schreef JoStro het volgende:
Aah nieuwe info:
[quote:What went wrong was the sails, more precisely two split headsails. The good news for fans of the white boat is the team do not require a two hour penalty as both were fixed onboard. Lewis continued, “Just as we got out of the Chesapeake (Bay) we were switching between third and fourth (headsails), and when the breeze got to about 40 knots one of our smaller headsails ended up blowing out. It happened twice. Once with our J4 and the other with our genoa staysail. ]
Tsja, als er niets te repareren valt, is de truc niet nodig. Het valt dus allemaal mee!
rukwindquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:27 schreef Landrot het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat een aantal termen uit bovenstaande quote betekent?![]()
- 'blowing out'
- 'J4'
- 'staysail'
Hoe kan het dat twee zeilen gescheurd zijn? Is dat overmacht? Foutje van de bemannning? Of zijn de zeilen niet bestand tegen 40 knopen wind?
Zijn de zeilen na reparatie even sterk als daarvoor?
Zorgen dat ze zo eindigen dat ze nog maar een halve punt nodig hebben. En dan hoef je alleen maar te finishen. En ik neem aan dat ze dat wel gaan doenquote:Op woensdag 10 mei 2006 21:18 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
En dan krijgen ze halverwege die leg pech, en worden ze laatste, worden ze het pas in Gothenburg
......die vaak wel de expertise op een bepaald gebied hebben.quote:Op donderdag 11 mei 2006 12:38 schreef JoStro het volgende:
Dan wordt het een komen en gaan van tijdelijke krachten.
Ook duidelijk te zien in de VS, movistar heeft de time penalty van twee uur genomen vanwege reparaties.quote:5/11/2006 9:18:56 PM GMT Stay tuned here for the every six-hourly mini position reports on the progress of ABN AMRO ONE and TWO in Leg 7.
5/11/2006 8:26:36 PM GMT ABN AMRO ONE is now in second. The order now is: Pirates, ABN AMRO ONE, Brunel, ABN AMRO TWO, Brasil 1 and Ericsson.
5/11/2006 7:22:24 PM GMT Matt Humphries has replaced Grant Wharington as skipper on Brunel. movistar will begin Leg 7 in about a half our after taking a two hour penalty for repairing their boat.
5/11/2006 7:14:59 PM GMT ABN AMRO TWO is sailing about a mile behind the fleet after a sluggish start. Stay tuned here for the very latest photos, weather updates and logs from the boats.
5/11/2006 7:14:04 PM GMT The boats are past Coney Island towards Ambrose Light. The boats are going to take an estimated nine to ten days to get to Portsmouth.
5/11/2006 7:11:27 PM GMT ABN AMRO ONE is making her move as she advances up the fleet. They have advanced past the Narrows. The wind has finally picked up to about 15 knots.
5/11/2006 6:45:15 PM GMT Pirates is now past the bridge, with the fleet hot on their heels. ABN AMRO TWO is still in last place.
5/11/2006 6:42:13 PM GMT ABN AMRO ONE is now only 300 metres behind Brunel and closing fast.
5/11/2006 6:34:00 PM GMT Pirates in first, followed by Brunel. Ericsson and Brasil 1 are battling it out for second. ABN AMRO ONE lost more than two minutes at the start, but is less than a minute behind Brasil 1 and closing fast. They are followed by ABN AMRO TWO.
5/11/2006 6:12:43 PM GMT Pirates Brunel and Ericsson at the start. Both ABN boats are almost stopped in the water with light winds.
5/11/2006 6:12:23 PM GMT The 15-20 knots expected this evening will build to a gale from Nantucket to Nova Scotia Friday afternoon through the day Saturday and seas may reach 15-18 feet. The boats will get this all directly on the nose.
5/11/2006 6:12:08 PM GMT This start expected to be harder than the upwind beat from Chesapeake Bay to NYC because the easterly winds have been established for the past 5-7 days, so the seas will be quite large.
5/11/2006 5:49:14 PM GMT By the start the boats are facing almost no wind, around five knots, coming from the east and west. There will be 15-20 knots of wind expected tonight, and by tomorrow night there should be around 35 knots.
5/11/2006 5:44:16 PM GMT There are only 15 minutes left until the start of Leg 7.
5/11/2006 4:04:06 PM GMT Movistar is starting two hours later because they chose to effect repairs to their boat in port.
5/11/2006 4:03:35 PM GMT There are an expected 25 knots of wind expected at the start. The boats will have a trial by fire the first three days, with up to 15 foot or over two metre high waves in upwind conditions.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Eric|3013|+0(0)| N040.08.01|W073.18.02|10.6|125|No Data Bra1|3013|+0(0)| N040.08.03|W073.18.03|10.2|124|No Data AAB1|3013|+0(1)| N040.05.02|W073.17.60|10.8|124|No Data PotC|3014|+1(0)| N040.06.03|W073.18.03|10.4|125|No Data AAB2|3014|+1(0)| N040.07.02|W073.19.01|10.4|125|No Data Brun|3015|+2(0)| N040.04.02|W073.18.01|10.6|126|No Data Movi|3022|+9(1)| N040.19.04|W073.40.02|10.1|125|No Data |
quote:As the clock ticked on, the ebbing tide on the Hudson river had built another couple of knots to boost them on their way. The big spectator launches were already decanting their guests ashore as movistar -with their winch problems and leaking hydraulic keel ram repaired - they finally crossed the start line, but they had a better, more settled breeze to sent them on their way, and tracked quickly out past the Statue of Liberty.
With the extra wind and current movistar’s speed over the ground was over 16 knots as they headed out to the Bridge, a good couple of knots more than the rest of the fleet which had left earlier.
With a confident wave and a big smile skipper Bouwe Bekking, on the wheel, waved goodbye to movistar's own private spectator fleet and headed for Ambrose Light.
Positions at 1900GMT were: Pirates leading from ABN AMRO ONE, then Brunel, ABN AMRO TWO, Brasil 1 and Ericsson. movistar are 23 miles behind, but less than two miles covers the rest of the boats.
Maar jij had je al afgemeld. Ik wilde wel, maar kon helaas niet door werk. Moet zo af en toe toch ook gebeuren.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:53 schreef the_disheaver het volgende:
Ik was er ook niet.
Ok, dan toch maar een poging. 40 knopen is precies op de grens van windkracht 8, windkracht 9. Voor dagjesmensen en ook voor ervaren recreatievaarders is dat een no-go op het water. Maar ook als ervaren zeiler kan je dat overkomen. En dat is geen pretje. Over het algemeen halen we de zeilen dan weg. Waarom? Je hebt niet te maken met constante wind (maar vlagen) en buien. Zeilen worden zwaar door water en dus ook door regen). Bovendien heb je heeeeeel veel last van buiswater, wat in de zeilen slaat. Dit is extra belasting/gewicht op de zeilen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:34 schreef Landrot het volgende:
PS. Bijgaande vragen over de ABN 2 stonden nog open:![]()
Hoe kan het dat twee zeilen gescheurd zijn? Is dat overmacht? Foutje van de bemannning? Of zijn de zeilen niet bestand tegen 40 knopen wind?
Zijn de zeilen na reparatie even sterk als daarvoor?
quote:
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#15) Leg 7 to Portsmouthquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|2957| +0 (0)| N040.11.03|W071.55.02|11.9|75|No Data Eric|2960| +3(-2)| N040.11.01|W072.00.01|11.2|76|No Data Bra1|2960| +3 (0)| N040.06.02|W071.56.01|12.1|79|No Data Brun|2961| +4 (0)| N040.06.01|W071.57.03|12.0|77|No Data PotC|2961| +4 (1)| N040.05.01|W071.57.01|12.2|76|No Data AAB2|2963| +6(-2)| N040.05.01|W071.59.01|11.8|80|No Data Movi|2974|+17 (1)| N040.12.02|W072.22.05|12.2|72|No Data |
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|2892| +0 (0)| N040.36.12|W070.35.60|11.0|68|No Data Bra1|2893| +1 (2)| N040.34.02|W070.35.01|11.3|66|No Data Brun|2894| +2 (2)| N040.34.05|W070.37.09|11.2|66|No Data PotC|2894| +2 (2)| N040.33.01|W070.37.04|11.3|65|No Data AAB2|2895| +3 (3)| N040.34.02|W070.38.01|11.4|65|No Data Eric|2896| +4(-1)| N040.35.02|W070.40.01|10.9|69|No Data Movi|2909|+17 (0)| N040.42.01|W071.06.02|10.8|62|No Data |
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:42 schreef Sandworm het volgende:
[ code verwijderd ]
Brasil, Brunel, PotC en AAB2 ingelopen op de AAB1, en Ericsson valt terug. Zijn er een aantal boten een andere koers gaan varen?
Thanks! Brunel en Brasil zijn dus gewoon goed bezig!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[[url=http://xs100.xs.to/xs100/06195/vor3.jpg]afbeelding][/url]
Alles zit op een kluitje, alleen Movi volgt een iets andere lijn.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:54 schreef azaroth het volgende:
[..]
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#15) Leg 7 to Portsmouth
Precies. En daarom denk ik nog steeds dat Movistar deze etappe kan gaan winnen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:14 schreef the_disheaver het volgende:
Die 2h penalty van Movi zal weinig problemen brengen. Het is makkelijker om 2 uur achterstand in te halen dan om 2 uur uit te lopen aan kop.
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|2820| +0 (0)| N041.06.01|W069.08.03|12.1|65|No Data Brun|2821| +1 (1)| N041.11.08|W069.14.04|12.1|60|No Data Bra1|2822| +2 (-1)| N041.07.02|W069.11.01|11.9|62|No Data PotC|2823| +3 (-1)| N041.07.02|W069.14.04|11.9|62|No Data Eric|2825| +5 (-1)| N041.05.01|W069.16.08|11.8|65|No Data AAB2|2825| +5 (-2)| N041.05.01|W069.16.20|11.7|63|No Data Movi|2857|+37(-20)| N040.53.15|W069.55.02| 9.1|79|No Data |
The_Disheaver en ik gaan gelijk krijgen!.......quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:24 schreef the_disheaver het volgende:
Brunel de snelste samen met AAB1
Proost! En ja, movistar staat op de laatste plaats.....quote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:16 schreef WEST het volgende:
zie ik dat goed (heb wat gezopen) staat de brunel daar op P2![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|2752| +0 (0)| N041.36.15|W067.46.04|11.4|65|No Data Bra1|2754| +2 (0)| N041.38.05|W067.51.02|11.3|63|No Data Brun|2754| +2(-1)| N041.44.05|W067.56.02|11.2|60|No Data PotC|2756| +4(-1)| N041.37.01|W067.53.01|11.3|63|No Data Eric|2758| +6(-1)| N041.36.02|W067.55.01|11.3|63|No Data AAB2|2762|+10(-5)| N041.33.07|W067.59.00|10.7|65|No Data Movi|2790|+38(-1)| N041.28.02|W068.39.02|11.2|58|No Data |
Waar gaat ge heen? (en hoe?)quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:28 schreef Sandworm het volgende:
Bij deze wil ik me graag afmelden voor de komende 10 dagen. Blijf alsjeblieft posten, heb ik wat te lezen als ik terug ben![]()
Go Brunel, go!![]()
Brunel verliest sinds de vorige tijdwaarneming 10 nm op ABN 1!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:28 schreef Sandworm het volgende:
Bij deze wil ik me graag afmelden voor de komende 10 dagen. Blijf alsjeblieft posten, heb ik wat te lezen als ik terug ben![]()
Go Brunel, go!![]()
waarom niet met de boot jongen.., dan kan je ff zwaaien naar de AAB1 en de restquote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:47 schreef Sandworm het volgende:
ff er tussen uit. Mexico en als compromis niet met de boot maar met vliegtuig. Kan ik straks wel drie weken met de boot weg![]()
Na het weekje Rotterdam - VOR natuurlijk.......
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|2620| +0 (0)| N043.03.01|W065.28.06|10.6|52|No Data Bra1|2626| +6(-3)| N043.04.02|W065.37.01|10.0|55|No Data PotC|2627| +7(-1)| N043.06.01|W065.40.01|10.6|50|No Data AAB2|2630|+10 (0)| N043.16.01|W065.51.03|11.5|40|No Data Eric|2631|+11(-4)| N042.56.02|W065.38.01| 9.9|59|No Data Brun|2637|+17(-5)| N043.12.02|W065.59.02|10.4|42|No Data Movi|2658|+38 (1)| N042.54.02|W066.18.01|11.0|49|No Data |
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|2578| +0 (0)| N043.05.02|W064.23.01| 7.8| 88|No Data Eric|2584| +6 (5)| N043.16.05|W064.41.07| 7.8| 65|No Data PotC|2589|+11 (-4)| N043.00.03|W064.37.05| 7.8| 98|No Data AAB2|2591|+13 (-3)| N043.26.02|W064.59.20| 6.5| 76|No Data Bra1|2596|+18(-12)| N042.26.01|W064.23.06|11.1|125|No Data Brun|2607|+29(-12)| N042.41.04|W064.51.01| 9.8|122|No Data Movi|2619|+41 (-3)| N042.56.01|W065.20.02| 7.1| 87|No Data |
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|2518| +0 (0)| N044.02.03|W063.29.02|11.5| 35|No Data PotC|2540|+22(-11)| N043.25.01|W063.40.04| 8.1| 59|No Data Eric|2551|+33(-27)| N042.42.02|W063.23.01|11.0|121|No Data Bra1|2552|+34(-16)| N042.33.01|W063.18.02| 8.0| 82|No Data AAB2|2556|+38(-25)| N043.00.03|W063.46.02| 9.8|116|No Data Brun|2573|+55(-26)| N042.23.01|W063.42.04| 9.0|109|No Data Movi|2577|+59(-18)| N042.59.01|W064.19.03| 7.5| 86|No Data |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |