Op openbare weg met aangebroken fles/blik alcoholquote:Op zondag 7 mei 2006 19:11 schreef BrauN het volgende:
Waarom krijg ik trouwens 75 euro voor het rondwandelen met een open flesje bier?![]()
http://www.om.nl/boetebase/drank_horeca/.
Ik zie er geen boete bijstaan van 75 euro, voor het 'misdrijf' dat ik beging.
Ook niet wegens illegaal josti-gedrag op de openbare weg zonder vergunning?quote:Op maandag 8 mei 2006 01:01 schreef Maikuuul het volgende:
BrauN IS GEPWND, HEER IS GEPWND, HEER IS GEPWND WIE UNNE N00B !
Tjeh uh kut, ik heb nog nooit een boete gehad whehe![]()
Nee gek, maar zou je een boete krijgen als ze je zien slippen ?quote:Op maandag 8 mei 2006 01:13 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ook niet wegens illegaal josti-gedrag op de openbare weg zonder vergunning?
Misschien niet als je er een hendige sjieke slip van maakt..quote:Op maandag 8 mei 2006 01:19 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Nee gek, maar zou je een boete krijgen als ze je zien slippen ?
Je meent het, komt ze nu mee. Na bijna een maand lang dagelijks 2 a 3 bekeuringen binnen te zien vallenquote:Op zondag 7 mei 2006 19:36 schreef flugeltje het volgende:
Die flitspaal heeft altijd al aangestaan BrauN, net zoals die bij de GGD en bij de Moskee. Ik geloof dat er op de Ringbaan West behoorlijk wat verdiend wordt
Dat flesje drank gebeuren is geloof ik iets van Tilburg zelf. Je mag niet met glaswerk op straat, als je het overgooit in een plastic beker is het wel toegestaan.
Heb nog steeds moeite met dat Maikuuul Duits.quote:
quote:Op maandag 8 mei 2006 04:39 schreef nomen_nescio het volgende:
Altijd van die lullige bekeurinkjes, paar km te hard. Ja duh, als ik de hele tijd op m'n km teller ga zitten kijken zie ik de weg toch niet meer...![]()
Door maikuul raak ik er steeds meer van overtuigd dat het "een kwestie van geduld" is.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:56 schreef Seneca het volgende:
[..]
Heb nog steeds moeite met dat Maikuuul Duits.
Ten vierde levert die 10 KM extra op dat soort wegen geen direct gevaar en is het alleen maar te doen voor het vullen van de kas.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:59 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ten eerste is het al snel een kleine 10km te hard, ten tweede kan je je voet best zo neer zetten dat je precies 50 rijdt en ten derde kan je best elke 20sec een kleine blik op je km teller werpen![]()
Dit soort knullige reacties zijn dus precies de reden dat ik dit verhaal hier niet in een KLB-topic gepost heb. Ik zal het kort en bondig houden: ik ben genaaid door de agent. Zijn piekmeting was ongeldig omdat ie zelf 110 reed en zwaar op me in liep. Ik reed 90. Maar goed, dankzij zijn ambtseed verlies ik. Bovendien is de meting gedaan in de eerste 200 meter v/d bebouwde kom, vlak nadat de provinciale weg ophield (da's dus wat anders dan zogenaamd met 110 ergens door het centrum rijden). Dit is een soort aanpassingsgebied, na die 200 meter heb ik ook sterk afgeremd. In die eerste 200m is er niks bebouwde kom-achtigs te bekennen, het is nog hetzelfde ingericht als de prov. weg. Daarnaast was het ook nog eens 4 uur 's nachts en was er niemand in de buurt. Maar vooral die meting, die klopt niet. Maar ach, met een dergelijke oogkleppenvisie als jij hanteert kan ik eigenlijk niet van je verwachten dat je het begrijpt.quote:Op maandag 8 mei 2006 00:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik je verhaal goed begrijp reed je (na correctie) dus 104 km per uur...
Dit is een overtreding van meer dan 50 km per uur waardoor je dus je rijbewijs kwijt raakte.
Je reed dus hoogstwaarschijnlijk binnen de bebouwde kom?! En dan een dikke 100 km/u op de teller hebben staan...
Heb je nog mazzel dat je je rijbewijs terug krijgt... en voor zo'n overtreding vind ik een boete van ¤ 430 een lachertje.
Dat jij nog moeite doet om het uit te leggen. Er zitten hier nu eenmaal van die kortzichtige moraal ridders die goed en fout zien als in zwart en wit. Ze oordelen terwijl ze de situatie totaal niet kennen of hebben meegemaakt. Dat is iets waar ik al een tijd achter ben op Fok! Heel erg jammer, maar ja.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dit soort knullige reacties zijn dus precies de reden dat ik dit verhaal hier niet in een KLB-topic gepost heb. Ik zal het kort en bondig houden: ik ben genaaid door de agent. Zijn piekmeting was ongeldig omdat ie zelf 110 reed en zwaar op me in liep. Ik reed 90. Maar goed, dankzij zijn ambtseed verlies ik. Bovendien is de meting gedaan in de eerste 200 meter v/d bebouwde kom, vlak nadat de provinciale weg ophield (da's dus wat anders dan zogenaamd met 110 ergens door het centrum rijden). Dit is een soort aanpassingsgebied, na die 200 meter heb ik ook sterk afgeremd. In die eerste 200m is er niks bebouwde kom-achtigs te bekennen, het is nog hetzelfde ingericht als de prov. weg. Daarnaast was het ook nog eens 4 uur 's nachts en was er niemand in de buurt. Maar vooral die meting, die klopt niet. Maar ach, met een dergelijke oogkleppenvisie als jij hanteert kan ik eigenlijk niet van je verwachten dat je het begrijpt.
En daarnaast zal 't me eerlijk gezegd ook aan m'n reet roesten wat je er van denkt.
Fijn dat t je geen ruk kan schelen wat ik ervan denk...quote:Op maandag 8 mei 2006 11:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dit soort knullige reacties zijn dus precies de reden dat ik dit verhaal hier niet in een KLB-topic gepost heb. Ik zal het kort en bondig houden: ik ben genaaid door de agent. Zijn piekmeting was ongeldig omdat ie zelf 110 reed en zwaar op me in liep. Ik reed 90. Maar goed, dankzij zijn ambtseed verlies ik. Bovendien is de meting gedaan in de eerste 200 meter v/d bebouwde kom, vlak nadat de provinciale weg ophield (da's dus wat anders dan zogenaamd met 110 ergens door het centrum rijden). Dit is een soort aanpassingsgebied, na die 200 meter heb ik ook sterk afgeremd. In die eerste 200m is er niks bebouwde kom-achtigs te bekennen, het is nog hetzelfde ingericht als de prov. weg. Daarnaast was het ook nog eens 4 uur 's nachts en was er niemand in de buurt. Maar vooral die meting, die klopt niet. Maar ach, met een dergelijke oogkleppenvisie als jij hanteert kan ik eigenlijk niet van je verwachten dat je het begrijpt.
En daarnaast zal 't me eerlijk gezegd ook aan m'n reet roesten wat je er van denkt.
Wat hij zegt.. Heeft mn mentrix ook een keer gedaan (ouwe hippie met een autoriteitsprobleem)...quote:Op zondag 7 mei 2006 19:34 schreef Bob-B het volgende:
[..]
In beroep gaan...ja! maar niet met de reden dat iemand anders het was. Heel simpel, boetes zijn corrigerende maatregelen, om je gedrag aan te passen. Hoe kan jij je gedrag aanpassen als jij je boete nog niet hebt? Dus tussen het tijdstip van de eerste keer geflitst zijn en het binnenkomen van de boeten kunnen ze dus eigenlijk niets doen, moeten ze maar sneller zijn met de boetes...
Juist. Maar goed, kontenkussers hou je altijd hè. Dat zijn de helden die over 10 jaar in de flitsauto's zitten...quote:Op maandag 8 mei 2006 11:55 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat jij nog moeite doet om het uit te leggen. Er zitten hier nu eenmaal van die kortzichtige moraal ridders die goed en fout zien als in zwart en wit. Ze oordelen terwijl ze de situatie totaal niet kennen of hebben meegemaakt. Dat is iets waar ik al een tijd achter ben op Fok! Heel erg jammer, maar ja.
Ik denk dat we allemaal wel weten dat de politie je erbij naait waar je bij staat (ID plicht anyone?) maar als je ze nodig hebt geven ze niet thuis en je kan ze totaal niks maken.
quote:Op maandag 8 mei 2006 09:59 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ten eerste is het al snel een kleine 10km te hard, ten tweede kan je je voet best zo neer zetten dat je precies 50 rijdt en ten derde kan je best elke 20sec een kleine blik op je km teller werpen![]()
lol en er is nog steeds geen belletje gaan rinkelen dat je misschien een keer wat langzamer gaat rijden?quote:Op maandag 8 mei 2006 12:34 schreef 5chaap2k het volgende:
man waar maak je je druk om :/
ik heb inmiddels een automatische incasso openstaan naar het cjib van 300 per maand en een automagische afspraak bij oom officier elk kwartaal...
Wie te hard wil rijden moet dokken (of niet gepakt worden)
zo simpel is t..
Jij bent gewoon ongelovelijk lomp.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:34 schreef 5chaap2k het volgende:
man waar maak je je druk om :/
ik heb inmiddels een automatische incasso openstaan naar het cjib van 300 per maand en een automagische afspraak bij oom officier elk kwartaal...
Wie te hard wil rijden moet dokken (of niet gepakt worden)
zo simpel is t..
Ik ben momenteel bezig met een brief waarin ik in beroep ga, maar het valt niet mee om er een redelijk verhaal uit te krijgen.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:21 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Wat hij zegt.. Heeft mn mentrix ook een keer gedaan (ouwe hippie met een autoriteitsprobleem)...
Mooi dat er wel 1 van de 2 werd kwijtgeschonden bij haar..
Kun je jouw conceptbrief hier posten? Dan kan ik op basis van jouw tekst kijken waar verbeteringen mogelijk zijn.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:24 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik ben momenteel bezig met een brief waarin ik in beroep ga, maar het valt niet mee om er een redelijk verhaal uit te krijgen.
Tips, iemand?
Het is echt een slap verhaal eigenlijk hoor.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:36 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Kun je jouw conceptbrief hier posten? Dan kan ik op basis van jouw tekst kijken waar verbeteringen mogelijk zijn.
quote:Hierbij maak ik bezwaar tegen twee beschikkingen voor het overschrijden van de maximumsnelheid, welke ik onlangs heb ontvangen. Althans, mijn vader heeft deze ontvangen, daar het voertuig op zijn naam staat geregistreerd.
De eerste beschikking (19093097555) is n.a.v. een snelheidsovertreding op 6 april 2006 om 19:27 uur. De tweede beschikking (89093102475) is n.a.v. een snelheidsovertreding op 6 april 2006 om 19:51 uur. Er zitten circa 20 minuten tussen de eerste en de tweede overtreding. Dit heeft mij nogal verbaasd, mede door het feit dat ik ten tijde van de snelheidsovertredingen geen flits heb gezien en dus niet in de gaten heb gehad dat ik op dat punt de snelheid overschreed. Daarnaast ben ik mij terdege bewust van de aanwezigheid van enkele flitspalen op de Ringbaan-West en overschrijd zodoende nooit bewust de maximum toegestane snelheid.
Dat klinkt als een slap excuus, ware het niet dat verkeersboetes corrigerende maatregelen zijn. Echter, op welke manier kan ik ‘mijn gedrag corrigeren’ als ik twee keer in een half uur geflitst word en vervolgens de beschikkingen meer dan een maand later ontvang? Zodoende ben ik niet van plan om de twee beschikkingen, welke meer dan een maand later ontvangen worden, te gaan betalen. Ook wil ik u verzoeken mij de door de snelheidscamera genomen foto’s toe te sturen.
quote:Op maandag 8 mei 2006 14:38 schreef BrauN het volgende:
[..]
Het is echt een slap verhaal eigenlijk hoor.
[..]
Dat zou ik iets anders formuleren.quote:Zodoende ben ik niet van plan om de twee beschikkingen, welke meer dan een maand later ontvangen worden, te gaan betalen.
Ik hoop het beste voor je maar ik ben bang dat ze er niet intrappen...quote:Op maandag 8 mei 2006 14:38 schreef BrauN het volgende:
[..]
[..]
Haha ik denk dat je dit alleen extra administratiekosten op gaat leverenquote:Op maandag 8 mei 2006 14:38 schreef BrauN het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 8 mei 2006 14:44 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Haha ik denk dat je dit alleen extra administratiekosten op gaat leveren![]()
Hmm, goeie tips. Mijn verhaal was inderdaad behoorlijk kansloos, maar het is voor het eerst dat ik zoiets schrijf omdat ik normaliter te lam ben om zo'n brief te schrijven.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:03 schreef 5chaap2k het volgende:
nee dit verhaal gaat niet werken..
1 - je moet altijd eerst betalen, dan bezwaar, of de boete word hoger en hoger met uiteindelijk voorkomen als uitkomst.. been there.. done that.. didn't work
2 - je geeft in je brief eigenlijk aan dat je je alleen aan de snelheid houd als er flitspalen staan. Gaat in je nadeel werken
3 - Opvragen van de foto's kan ook gewoon door een kort briefje met de mededeling dat je graag de foto's wilt ivm je verdediging in een bezwaar/hoger beroep
4 - Een bezwaarschrift schrijf je altijd in ontkennende vorm. je hebt gewoon niet te hard gereden, je lette op dat moment goed op de in de auto gemonteerde kilometerteller en je hebt zo je vragen bij de afstelling van de gebruikte metingsapperatuur op basis waarvan de overtreding geconstateerd is.
Alleen die eerste, die tweede is een leugenachtig stelletje naaiers die geld vragen voor bezwaarschriften.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:08 schreef 5chaap2k het volgende:
registreer je anders eens op de forums van www.flitsservice.nl en www.onzinboetes.nl
1. Bij een Mulderzaak (herkenbaar aan de grote M op het briefje van CJIB) hoef je niet te betalen zolang je bezwaar in behandeling is.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:03 schreef 5chaap2k het volgende:
nee dit verhaal gaat niet werken..
1 - je moet altijd eerst betalen, dan bezwaar, of de boete word hoger en hoger met uiteindelijk voorkomen als uitkomst.. been there.. done that.. didn't work
2 - je geeft in je brief eigenlijk aan dat je je alleen aan de snelheid houd als er flitspalen staan. Gaat in je nadeel werken
3 - Opvragen van de foto's kan ook gewoon door een kort briefje met de mededeling dat je graag de foto's wilt ivm je verdediging in een bezwaar/hoger beroep
4 - Een bezwaarschrift schrijf je altijd in ontkennende vorm. je hebt gewoon niet te hard gereden, je lette op dat moment goed op de in de auto gemonteerde kilometerteller en je hebt zo je vragen bij de afstelling van de gebruikte metingsapperatuur op basis waarvan de overtreding geconstateerd is.
-brief openmakenquote:Op maandag 8 mei 2006 16:05 schreef VinnieJones het volgende:
Ik ben laatst ook geflitst, reed ik met 100 op een 80 km zone..
Kan iemand misschien alvast vertellen, wat voor ownage me te verwachten staat ??
6km is iig 30 euro dus 5 zal 25 zijn oidquote:Op zondag 7 mei 2006 18:46 schreef veldmuis het volgende:
Wat is het sanctiebedrag voor 5 km/h te hard? Is dat de 13-ofzoiets-euro?
http://www.flitspaal.nl/r(...)juridisch.procesgangquote:Op maandag 8 mei 2006 14:24 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik ben momenteel bezig met een brief waarin ik in beroep ga, maar het valt niet mee om er een redelijk verhaal uit te krijgen.
Tips, iemand?
Dat zal je leren !!!quote:Op maandag 8 mei 2006 17:34 schreef EminemRulezz het volgende:
Stel je niet aan, heb vorige week een boete ontvangen van 300 euro![]()
Juist. Kansloos.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:05 schreef BrauN het volgende:
Hmm, goeie tips. Mijn verhaal was inderdaad behoorlijk kansloos, maar het is voor het eerst dat ik zoiets schrijf omdat ik normaliter te lam ben om zo'n brief te schrijven.
Op pagina één heb ik het antwoord al gegeven maar je zal er vast wel overheen gelezen hebbenquote:Op maandag 8 mei 2006 14:24 schreef BrauN het volgende:
[..]
Tips, iemand?
Weet ik. Maar ik zie niet echt hoe ik dat tot een logisch verhaal kan maken en in die brief kan zetten... Het is ook allemaal wat slapjes, of niet?quote:Op maandag 8 mei 2006 19:45 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Op pagina één heb ik het antwoord al gegeven maar je zal er vast wel overheen gelezen hebben
Gebruik die generator danquote:Op maandag 8 mei 2006 20:05 schreef BrauN het volgende:
[..]
Weet ik. Maar ik zie niet echt hoe ik dat tot een logisch verhaal kan maken en in die brief kan zetten... Het is ook allemaal wat slapjes, of niet?
Ja, op zich wel. Maar als je ze nog van 28 dagen kunt krijgen, en je hebt er daar al twee op één dag, dan kun je er donder op zeggen dat 'ie er nog wel een stuk of tien binnen krijgt. En dan gaat het best hardquote:Op maandag 8 mei 2006 23:00 schreef De_Warme_bakker het volgende:
eerste keer 5 km te hard, 17 euro.
2e keer 6 km, 20 euro.
Valt mee toch
ja, da's ook weer waarquote:Op maandag 8 mei 2006 23:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja, op zich wel. Maar als je ze nog van 28 dagen kunt krijgen, en je hebt er daar al twee op één dag, dan kun je er donder op zeggen dat 'ie er nog wel een stuk of tien binnen krijgt. En dan gaat het best hard
Volgens mij is er geen aantal boetes voor... Waarschijnlijk wel als de snelheid heel hoog was terwijl je geflitst bentquote:Op maandag 8 mei 2006 23:19 schreef De_Warme_bakker het volgende:
hoeveel flitsboetes mag je krijgen voordat je je rijbewijs kwijtbent, of verdere sancties krijgt?
Dat is een heel erg achterhaald verhaal van bijna 4 jaar oud....quote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:00 schreef BerendBot het volgende:
Hallo,
Als je baas over eigen portemonaie wil blijven, ga in beroep doe er wat tegen het leven is zonder deze flauwekul al duur genoeg!![]()
Alternatieve inkomsten zijn het, om je zuurverdiende centen weer naar zielepietenprojecten te sturen daar is men in Nederland tegenwoordig erg goed in!![]()
Kijk hier eens naar http://www.phrea.com/forum/archive/index.php/t-3856.html
Ik voorspel een "Help BrauN: he's a pauper"-topique.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:27 schreef knowall het volgende:
Update namens BrauN: Er kunnen weer twee boetes bijgeschreven worden: eentje van 28 euro en eentje van 36 euro. En was BrauN zo intelligent om ze beide weer bij dezelfde flitspaal op te lopen? Ja.
Dat jullie het even weten.
Namens BrauN: Doen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:28 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Ik voorspel een "Help BrauN: he's a pauper"-topique.![]()
Komt ie dan he: Steun BrauN! He's still a pauper.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:35 schreef knowall het volgende:
Namens BrauN: Doen.
*kuch*infrarood*kuch*quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:41 schreef TheSorrow het volgende:
Voor het eerst een boete vanwege snelheid, nota bene op een plek waar ik NOOIT kom, ik moest toevallig die avond mn zus wegbrengenZe betaald maar lekker de helft mee
Anywayz, 67 waar je 50 mocht, uit een auto gelaserd ofzo denk, geen flits gezien namelijk... 58¤ boete ... toch weer zonde van t geld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |