Hoeveel heb je d'r nou mee binnengehaald?quote:Op zondag 7 mei 2006 20:05 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik heb niet op FOK! gebedeld, loel!
Dat was een initiatief van bezorgde medeusers.
kijk es bij openbaar dronkenschapquote:Op zondag 7 mei 2006 19:11 schreef BrauN het volgende:
Waarom krijg ik trouwens 75 euro voor het rondwandelen met een open flesje bier?![]()
http://www.om.nl/boetebase/drank_horeca/.
Ik zie er geen boete bijstaan van 75 euro, voor het 'misdrijf' dat ik beging.
Daar staat toch "Zich dronken op de openbare weg bevinden waar dat verboden isquote:
quote:Op zondag 7 mei 2006 20:22 schreef Perico het volgende:
Ik vind die boete voor dat flesje in de bier in de hand erg suf van die Feldpolizei. Ze kregen vast een stijve door machtswellust.
Waren ze weer uitgekafferd door de Obersturmbannfuehrer dat ze nog meer boetes moeten uitdelen, aan swa's zonder wapens die ze net nog aankunnen.![]()
wat heeft jouw serieuze antwoord met mijn besmileyde opmerking te maken?quote:Op zondag 7 mei 2006 20:26 schreef Zuen het volgende:
[..]
Wat heeft met een flesje bier rondlopen te maken met openbare dronkenschap?
ik weet in ieder geval dat je niet met aangebroken flessen/blikken sterke drank mag rondlopen, misschein dat de boete een verhoging was in combinatie met een andere overtreding.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:27 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Daar staat toch "Zich dronken op de openbare weg bevinden waar dat verboden is
¤50"
Al zou deze ook kunnen:
"Op openbare weg met aangebroken fles/blik alcohol
¤50"
Of deze:
"Op openbare weg alcohol drinken waar dat verboden is
¤50"
Dat zouden twee boetes moeten zijn dan.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:33 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik weet in ieder geval dat je niet met aangebroken flessen/blikken sterke drank mag rondlopen, misschein dat de boete een verhoging was in combinatie met een andere overtreding.
ja maar uit het verhaal van braun blijkt niet dat het om 1 boete gaat...quote:Op zondag 7 mei 2006 20:41 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat zouden twee boetes moeten zijn dan.
En daar zullen we ook nooit achterkomen daar hij geen afschriftje heeft mogen ontvangen van meneer politie.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:42 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja maar uit het verhaal van braun blijkt niet dat het om 1 boete gaat...
is indeed wel erg raar dat ie die niet kreeg...quote:Op zondag 7 mei 2006 20:43 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En daar zullen we ook nooit achterkomen daar hij geen afschriftje heeft mogen ontvangen van meneer politie.
Zou dat - mocht ik de boete binnenkort binnen krijgen - een punt zijn dat ik kan gebruiken om in beroep te gaan tegen die boete? Lijkt me wel hè?quote:Op zondag 7 mei 2006 20:44 schreef Jerruh het volgende:
[..]
is indeed wel erg raar dat ie die niet kreeg...
ik weet het niet...quote:Op zondag 7 mei 2006 20:54 schreef BrauN het volgende:
[..]
Zou dat - mocht ik de boete binnenkort binnen krijgen - een punt zijn dat ik kan gebruiken om in beroep te gaan tegen die boete? Lijkt me wel hè?
dus ZEUR je, pisjanquote:Op zondag 7 mei 2006 19:13 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik ga toch ook gewoon betalen man, snotkees.
Ik klaag vooral over het feit dat ik zo'n achterlijk stuk vreten ben en steeds te snel langs die paal rijd en zodoende nog wat boetes kan verwachten.
Dan is ie nóg lomper dan ik. Sterkte met je vader.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:22 schreef --Christiaan-- het volgende:
Mijn vader krijgt minstens een keer in de maand een boete van die flitspaal.
Dat doet BrauN ook niet. ;-)quote:Op zondag 7 mei 2006 21:31 schreef Markman het volgende:
en niet 12 km te hard ;-)
Dankje, ik heb het nodig.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:25 schreef BrauN het volgende:
[..]
Dan is ie nóg lomper dan ik. Sterkte met je vader.
Moraalridderquote:Op zondag 7 mei 2006 20:21 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Als je je nou gewoon aan de regels houdt dan is er niks aan de hand.......
en wordt het ook een gigantische chaos op de wegquote:Op zondag 7 mei 2006 22:15 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Moraalridder![]()
Als justitie niet elke keer van zulke belachelijke controles houden is er ook niets aan de hand.
Hoezoquote:Op zondag 7 mei 2006 23:32 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
ach niet zo zeuren, ik ben vorige week me rijbewijs kwijt geraakt
Reedt gemiddeld gecorigeerd 130 waar je 80 mag..quote:
Het begint de spuigaten uit te lopen!quote:Op zondag 7 mei 2006 18:44 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ja euh... voor 'rondwandelen met een open fleske bier' denk ik.
Geen idee eigenlijk, ik ga het meteen uitzoeken. Ik kreeg trouwens niet eens een kopietje terwijl ik er wel om vroeg! Bij verkeersboetes krijg je dat altijd wel. En ik kan het weten want vorige maand werd ik aan de kant gezet omdat ik zat te bellen in de auto. 130 euro.
Owh, dan heb je (mits 't je eerste overtreding is) je rijbewijs binnen 10 werkdagen weer terug.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:38 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
[..]
Reedt gemiddeld gecorigeerd 130 waar je 80 mag..
In de krant (NHD) stond zelfs dat k 150 reedt![]()
Kost dat 500 eu?quote:Op zondag 7 mei 2006 23:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Owh, dan heb je (mits 't je eerste overtreding is) je rijbewijs binnen 10 werkdagen weer terug.
Ik zit met hetzelfde verhaal, maar ben genaaid op verschillende punten. Zit dan ook te wachten op post van 't OM wanneer ik voor de rechter moet verschijnen, ben niet akkoord gegaan met 't transactievoorstel. Kom nou zeg, ik ga me een beetje zomaar ¤500 betalen!
Ik ben gepakt op een piekmeting (ze hebben geen traject kunnen doen). Na één correctie kwam 't op 105 (dus: ¤ 500,-), terwijl je na twee correcties (die verplicht zijn ivm teller e.d.) op max 104 (dus: ¤ 430,-) uitkomt. Maw: 55 - 59 km/h kost ¤ 500, 50 - 54 kost ¤ 430. Maar als je denkt een kans te maken (zoals ik, aantal vormfouten, incorrecte meting e.d.) moet je 't voor laten komen. Ik zit te wachten op een uitnodiging. Dan ga ik alle dossierstukken opvragen en m'n verdediging voorbereiden. Wie weet maak ik een kans, want de zaak klopte echt van geen kant.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:51 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
[..]
Kost dat 500 eu?
gvd..
Ben benieuwd wat het gaat worden, het werd namelijk ook opgenomen.
Die agent moest als een idioot rijden, k was namelijk met een redelijk snelle motor![]()
Kan je trouwens ook die videobeelden nog opvragen?
unne noobquote:Op zondag 7 mei 2006 23:50 schreef Seneca het volgende:
De bis gepwnd wie eine n00b!
Als ik je verhaal goed begrijp reed je (na correctie) dus 104 km per uur...quote:Op maandag 8 mei 2006 00:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik ben gepakt op een piekmeting (ze hebben geen traject kunnen doen). Na één correctie kwam 't op 105 (dus: ¤ 500,-), terwijl je na twee correcties (die verplicht zijn ivm teller e.d.) op max 104 (dus: ¤ 430,-) uitkomt. Maw: 55 - 59 km/h kost ¤ 500, 50 - 54 kost ¤ 430. Maar als je denkt een kans te maken (zoals ik, aantal vormfouten, incorrecte meting e.d.) moet je 't voor laten komen. Ik zit te wachten op een uitnodiging. Dan ga ik alle dossierstukken opvragen en m'n verdediging voorbereiden. Wie weet maak ik een kans, want de zaak klopte echt van geen kant.
Dat van mij was overigens niet op de snelweg, dat scheelt voor 't boetebedrag. Snelweg is goedkoper. Ik weet niet of je videobeelden op kan vragen; denk 't niet eigenlijk. Een kopie van je Proces Verbaal wel, alleen weet ik niet of dat kan als je al een transactievoorstel in de bus hebt, of pas als je dat laat verlopen en een uitnodiging krijgt om voor te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |