Ik ben een vlotte knul, zowel als persoon, maar ook in het verkeer. Ik denk heel wat te weten en dus ook altijd te weten welke flitspalen wel of niet 'geladen' zijn. Hmm, niet dus.
![]()
Ik kreeg afgelopen week drie verkeersboetes binnen... Leuk. Maar wat schetst mijn verbazing? De boetes zijn alle drie afkomstig van dezelfde flitspaal.
![]()
Ik knal elke week een paar keer langs het betreffende punt, maar dacht altijd dat de flitspalen daar niet werkten. Wel dus!
![]()
Zie hieronder een foto van de brieven... Let ook eens op de tijdstippen. Het was op dezelfde dag... Twee keer geflitst binnen een half uur.
![]()
De boetes zijn niet hoog, maar daar gaat het niet om! Het is kut! Het is lullig! Het is naar! Erg naar!
![]()
![]()
Maar nu komt het - voor buitenstaanders - leukste deel van m'n verhaal... Zoals gezegd rijd ik daar best vaak langs en deze boetes zijn van het begin van deze maand! Ik vrees dus dat ik de komende weken nog vaker verblijd ga worden met brieven van het Justitieel Incasso Bureau.
![]()
Zal ik in beroep gaan en zeggen dat ik het niet was, maar een neger!?
![]()
.
Ik heb momenteel écht niet de financiële middelen om die onzin te gaan betalen!
En qua boetes gaat het sowieso lekker... Gisternacht kreeg ik er weer eentje, maar ditmaal persoonlijk van een veldwachter. Ik liep een café uit met een fleske bier in m'n hand, open. Ik wandelde rustig langs een groepje dienders en tot mijn grote schrik klonk er:
Jongeman, blijf eens even staan.
![]()
Goed, na een leuk gesprekje kreeg ik een boete van 75 euro op m'n jasje gespeld. Niet letterlijk hè, want ik droeg geen jasje. Maar toch... 75 euro! Zonde!