Eigenlijk hoop ik dat ook nogquote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en als je zegt dat je hoopt dat de schutter van volkert ontsnapt?
driedubbel?
Dan moet je het met me eens zijn dat Fortuyn facistisch en populistisch noemen totaal niet realitisch is.quote:
Juist wel meer dan bij anderen omdat hij zo in de spotlight stond. Elke uitspraak van Fortuyn werd onder de loep genomen, geanalyseerd en ontleed om fouten te ontdekken. Want het was tenslotte een hot item... en daar hard tegenaan schoppen levert je veel kijkers/lezers op.quote:[..]
Niet meer of minder dan bij anderen en wat Spijkerman zegt is totaal irrelevent.
Het wordt een heel andere discussie zo dus we moeten het misschien maar hier bij laten maar ik vind zeker dat hij populistisch was, juist bij uitstek, en dat de beweging die hij veroorzaakte veel kenmerken had die we tot het fascisme rekenen. Wellicht onbedoeld.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:05 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dan moet je het met me eens zijn dat Fortuyn facistisch en populistisch noemen totaal niet realitisch is.
Bullshit. Het hele rechtssysteem is aan het 'verrechtsen' voornamelijk omdat het volk dat wil. Als je de ontwikkeling de laatste jaren ziet, dat is steeds naar zwaarder geschoven, omdat de leken dat willen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:00 schreef Timmehhh het volgende:
Straffen in Nederland gaan gewoon helemaal nergens over. Volkert krijgt 12 jaar voor het vermoorden van Pim Fortuyn terwijl Mohammed Bouyeri levenslang krijgt voor het vermoorden Theo van Gogh.
Mohammed Bouyeri is dacht ik rond de 20 en zal ongeveer 80 jaar oud worden.
Die heeft dus een 5x zo lange (5x12=60) gevangenisstraf gekregen voor bijna hetzelfde vergrjip.
Allebei hadden ze naar mijn mening levenslang moeten krijgen. Ze hebben immers allebei een persoon (opiniemaker) genadeloos afgeslacht. Volkert had zelfs nog wel een zwaardere straf kunnen krijgen aangezien deze man ervoor heeft gezorgd dat de democratie tijdelijk werd beschadigt, hij had immers een verkiezingkandidaat overhoop geschoten.
Helaas gaat het bij de rechters vaak niet om de daad zelf maar altijd om de zogenaamde "verzachtende omstandigheden". Blijkbaar vertoonde Volkert van de Grave zich net iets zieliger in de rechtzaal dan zijn collega![]()
Snapt iemand iets van het verschil in strafmaat? Ik niet![]()
misschien ook wel gerechtvaardigd? hoewel ik het 'volk' haat.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:10 schreef VoreG het volgende:
[..]
Bullshit. Het hele rechtssysteem is aan het 'verrechtsen' voornamelijk omdat het volk dat wil. Als je de ontwikkeling de laatste jaren ziet, dat is steeds naar zwaarder geschoven, omdat de leken dat willen.
Misschien wel, maar ik vind dat we te ver doorschieten met het levenslang verhaal, maar kom niet aan met verhalen 'het gaat er bij rechters om hoe zielig iemand is'.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien ook wel gerechtvaardigd? hoewel ik het 'volk' haat.
In Reader's Digest stond deze maand een mooi artikel over de verrechtsing van dequote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:10 schreef VoreG het volgende:
[..]
Bullshit. Het hele rechtssysteem is aan het 'verrechtsen' voornamelijk omdat het volk dat wil. Als je de ontwikkeling de laatste jaren ziet, dat is steeds naar zwaarder geschoven, omdat de leken dat willen.
Dank je. Zal er even naar kijken.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:36 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
In Reader's Digest stond deze maand een mooi artikel over de verrechtsing van de
rechters in Nederland.
Dat ging voornamelijk over het recht op zelfverdediging en proportioneel geweld.
Aanrader.![]()
Volgens mij bestaat er voor Volkert geen zwaardere straf dan na zijn ontslag uit detentie in leven te blijven. De angst en de schaamte die daar in zijn geval mee gepaard gaan, zijn een grotere straf dan de dood voor iemand als hem, die intussen als bekende Nederlander te boek staat.quote:
Als je de moeite had genomen om je in beide zaken te verdiepen door bijvoorbeeld de uitspraak van de rechtbank te lezen, dan had je nu je eigen vraag kunnen beantwoorden.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:00 schreef Timmehhh het volgende:
Snapt iemand iets van het verschil in strafmaat? Ik niet![]()
Wellicht krijgt hij nog een huis op een tropisch eiland en een andere naam van justitie.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:44 schreef Gorian het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat er voor Volkert geen zwaardere straf dan na zijn ontslag uit detentie in leven te blijven. De angst en de schaamte die daar in zijn geval mee gepaard gaan, zijn een grotere straf dan de dood voor iemand als hem, die intussen als bekende Nederlander te boek staat.
snap je het verschil tussen oorzaak en gevolg echt niet?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:22 schreef k_man het volgende:
Vreemd dat mensen hier de moord op Fortuyn erg vonden, maar de moord op Volkert zouden toejuichen. Kennelijk mag je soms wel, maar soms ook niet moorden als je het niet eens bent met de manier waarop een democratsche rechtsstaat werkt.
Leg het eens rationeel uit?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
snap je het verschil tussen oorzaak en gevolg echt niet?
Ik heb me in beide rechtzaken verdiept. Ik kon maar weinig onderscheid in beide moorden vinden, behalve dat vage onderscheid ook wel een"terroristisch oogmerk" genoemd.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:56 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen om je in beide zaken te verdiepen door bijvoorbeeld de uitspraak van de rechtbank te lezen, dan had je nu je eigen vraag kunnen beantwoorden.
nieuwe rechtswetten na volkert.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:41 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Ik heb me in beide rechtzaken verdiept. Ik kon maar weinig onderscheid in beide moorden vinden, behalve dat vage onderscheid ook wel een"terroristisch oogmerk" genoemd.
waarom? geef jij eerst eens antwoord.quote:
Heb je ooit wel eens gehoord van ethiek of rechtvaardigheid? Jij vindt wraak nemen (een moord op een gevaarlijke moordenaar) net zo erg als een moord op een onschuldig persoon?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:22 schreef k_man het volgende:
Vreemd dat mensen hier de moord op Fortuyn erg vonden, maar de moord op Volkert zouden toejuichen. Kennelijk mag je soms wel, maar soms ook niet moorden als je het niet eens bent met de manier waarop een democratsche rechtsstaat werkt.
Het antwoord is nee. Leg eens uit hoe het volgens jou zit.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom? geef jij eerst eens antwoord.
Volgens mij snap jij het begrip rechtvaardigheid juist niet erg, om nog maar te zwijgen van ethiek. Als iedere moordenaar vermoord mag worden om wraakgevoelens te uiten, is het einde natuurlijk zoek.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:44 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens gehoord van ethiek of rechtvaardigheid? Jij vindt wraak nemen (een moord op een gevaarlijke moordenaar) net zo erg als een moord op een onschuldig persoon?
B. had naast moord ook nog eens 9 maal poging tot moord en 3 maal poging tot doodslag op zijn naam staan toen hij voor het hekje stond. Toch een substantieel verschil lijkt me.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:41 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Ik heb me in beide rechtzaken verdiept. Ik kon maar weinig onderscheid in beide moorden vinden, behalve dat vage onderscheid ook wel een"terroristisch oogmerk" genoemd.
Shit joh, is je Google nou al weer stuk?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang heeft Ferdie E gezeten?
Kan ie meteen met Wilders aan de slag.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:05 schreef popolon het volgende:
Hij loopt over een paar jaar weer vrij rond, een moordenaar en een gevaarlijke gek.....
Ik heb niet zoveel met Pim of Geert maar met een moordenaar nog veel minder.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:07 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Kan ie meteen met Wilders aan de slag.![]()
En Bos en Marijnissenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:07 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:07 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Ja?quote:
neequote:
Welke vergelijking?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee
de vergelijking alleen al is reden genoeg om links links te laten liggen.
een moordenaar met een politicus. juist omdat de moordenaar een politicus heeft vermoord. ben je debiel? of gewoon niet zo slim of gewoon een soort linkse krakende neanderthaler?quote:
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:19 schreef ExTec het volgende:
Ik denk heus niet dat volkert omgelegd word hoor.
Kans dat je daar mee wegkomt is nihil.
er is vast wel iemand die het wilt doen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:19 schreef ExTec het volgende:
Ik denk heus niet dat volkert omgelegd word hoor.
Kans dat je daar mee wegkomt is nihil.
Anderzijds; als je 12 jaar over hebt, en je vind het de moeite waard, waarom niet...
Is dat niet een beetje een broodje aap verhaal?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
italianen hebben het al op zich genomen, en die vergeten niet als ze geld hebben gekregen.![]()
zijn net als joego's zo weer in land van herkomst, hebben ze ervaring mee.
dikke kans van niet, die man is gewoon vogelvrij.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
er is vast wel iemand die het wilt doen.
maar dikke kans dat volkert met belastinggeld een nieuwe identiteit krijgt, en ergens op een leuk tropisch eiland de rest van zijn leven mag doorbrengen.
nee. ik denk van niet. boontje gaat om zijn loontje komen, gevangenisstraf is slechts ter uitstel.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje een broodje aap verhaal?
Ik weet het niet..quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee. ik denk van niet. boontje gaat om zijn loontje komen, gevangenisstraf is slechts ter uitstel.
Tuurlijk, vier jaar voor moord met voorbedachte rade is inderdaad meer dan genoeg!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:29 schreef Peter6000 het volgende:
Van mij mag hij vandaag nog worden vrijgelaten.
hij bedoelt waarschijnlijk omdat ie dan vogelvrij rondloopt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Tuurlijk, vier jaar voor moord met voorbedachte rade is inderdaad meer dan genoeg!
Is die behandeling niet alleen van toepassing op kroongetuigen?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
er is vast wel iemand die het wilt doen.
maar dikke kans dat volkert met belastinggeld een nieuwe identiteit krijgt, en ergens op een leuk tropisch eiland de rest van zijn leven mag doorbrengen.
Jawel. Maar dat kan je net zo goed van Van der Graaf zeggen die Fortuyn vermoord.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
snap je het verschil tussen oorzaak en gevolg echt niet?
Nee, ik vind het eigenlijk wel een goede aktie van hem, het doodschieten van Pim Fortuyn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij bedoelt waarschijnlijk omdat ie dan vogelvrij rondloopt.
Sssst! Niet zeggen! Anders kan hij niet verder met Telegraaf-rellen. Weet je wel hoe kut het voelt voor hem als het uiteindelijk allemaal mee blijkt te vallen?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is die behandeling niet alleen van toepassing op kroongetuigen?
ja, ik ken nog iemand die net uit de gevangenis fietste en meteen te grazen werd genomen. niks geen steun voor volkert áls ie er al uit komt.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is die behandeling niet alleen van toepassing op kroongetuigen?
Ik schatte je op een jaar of 15 met zo'n opmerking, maar dat valt best tegen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:38 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Nee, ik vind het eigenlijk wel een goede aktie van hem, het doodschieten van Pim Fortuyn.
Wow,quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:38 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Nee, ik vind het eigenlijk wel een goede aktie van hem, het doodschieten van Pim Fortuyn.
oww herken ik hier een soort van 'teeuwen omdraaïng'?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:37 schreef MrBean het volgende:
[..]
Jawel. Maar dat kan je net zo goed van Van der Graaf zeggen die Fortuyn vermoord.
Ok, een precedent zet alles goed in z'n perspectiefquote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, ik ken nog iemand die net uit de gevangenis fietste en meteen te grazen werd genomen. niks geen steun voor volkert áls ie er al uit komt.
Hoezo vergeleek ik ze met elkaar dan?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een moordenaar met een politicus. juist omdat de moordenaar een politicus heeft vermoord. ben je debiel? of gewoon niet zo slim of gewoon een soort linkse krakende neanderthaler?
En dan de vriendjes van Volkert van der Graaf een vriend van jou weer dood schieten zeker. En jij één van hen weer. En zij één van jullie. En dan jij weer één van hen ... en dan zij weer ...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oww herken ik hier een soort van 'teeuwen omdraaïng'?
"ja! maar de duitsers waren ook geen lieverdjes"
nee hoor, maar het is gewoon een feit dat volkert zwaarder gestraft gaat worden dan de rechtbank nu doet.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok, een precedent zet alles goed in z'n perspectief
Ja, als je je afvraagt of een mensenleven maar 12 jaar waard moet zijn,quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:42 schreef Seneca het volgende:
Het enige waar ik geen rechtvaardigheid in kan zien is dat Volkert straks een tweede kans krijgt, en Fortuyn niet.
ik? schei uit man. ik baseer me op berichten.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:44 schreef MrBean het volgende:
[..]
En dan de vriendjes van Volkert van der Graaf een vriend van jou weer dood schieten zeker. En jij één van hen weer. En zij één van jullie. En dan jij weer één van hen ... en dan zij weer ...
Gadverdamme, je lijkt wel een Turk met zo veel bloedwraak.
Italianen geld gegeven voor een moord die nog gepleegd moet worden? Hoe dom kun je zijn?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
italianen hebben het al op zich genomen, en die vergeten niet als ze geld hebben gekregen.![]()
zijn net als joego's zo weer in land van herkomst, hebben ze ervaring mee.
Dat is toch met iedere moord zo.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:42 schreef Seneca het volgende:
Het enige waar ik geen rechtvaardigheid in kan zien is dat Volkert straks een tweede kans krijgt, en Fortuyn niet.
Dat bedoelde ik ookquote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee hoor, maar het is gewoon een feit dat volkert zwaarder gestraft gaat worden dan de rechtbank nu doet.![]()
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:45 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Italianen geld gegeven voor een moord die nog gepleegd moet worden? Hoe dom kun je zijn?![]()
Daarom ben ik in principe ook voor levenslang op iedere vorm van moord. Dan vervalt ook meteen het hele argument dat zware straffen uiteindelijk tot meer criminaliteit zal leiden, omdat zo'n figuur toch nooit meer in de maatschappij terecht komt.quote:
Als er een meederheid voor was zouden die straffen wel omhoog gaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, als je je afvraagt of een mensenleven maar 12 jaar waard moet zijn,
Kom je tot een solide "Nee" tenzij je stuitend links bent zoals die kwallen op pagina 1, die het allemaal 'geweldig' vinden
Je kunt natuurlijk net doen of een potentiele MP precies hetzelfde 'waard' is als jan met de pet op.quote:
Jeetje joh. Op berichten? Echt waar? Nou nou.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik? schei uit man. ik baseer me op berichten.
Ik ben zelf Siciliaan gek.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
italianen zijn betrouwbaar, net als joegoslaven. wist je dat niet?
Jaja.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Als er een meederheid voor was zouden die straffen wel omhoog gaan.
Kennelijk vinden de meeste mensen van wel ja. Anders zouden ze wel anders stemmen. Of helemaal niet.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jaja.
Hoezo, ga je me vertellen dat de regering luistert naar het volk, ipv de eigen agenda te volgen?
Das natuurlijk dikke bull vriend.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Kennelijk vinden de meeste mensen van wel ja. anders ziuden ze wel anders stemmen.
dus?quote:
De strafmaat is 18 jaar; niet 12. Anders haalt men even voor 't gemak de bonus voor goed gedrag er bij af; vergetende dat men misschien helemaal niet zo blij is om dat te doen als Justitite zijnde. En Volkert is waarschijnlijk nog veiliger ook in 't gevang.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, als je je afvraagt of een mensenleven maar 12 jaar waard moet zijn,
Kom je tot een solide "Nee" tenzij je stuitend links bent zoals die kwallen op pagina 1, die het allemaal 'geweldig' vinden
Je gaat gewoon geen hitman geld geven voor een moord over 8 jaar. Weet niet of je het nieuws een beetje volgt maar die mafia is nogal goed in zich verborgen houden. Die heeft lekker je geld en je ziet m nooit meer terugquote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus?
dan moet jij zeker weten over eer. halve gare lulkoekitaliaan dat je er bent.
ja gelukkig zie je dat nu bij mensen die onze naatschappij proberen te verkloten. mo komt niet meer vrij en de straffen van de hofstadgroep waren niet mals. prima ontwikkeling.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Wilders is een stakkerquote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:57 schreef k_man het volgende:
Dan zal er wel massaal op Wilders gestemd gaan worden. Toch?
waar heb jij het in godsnaam over? hitman?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:00 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Je gaat gewoon geen hitman geld geven voor een moord over 8 jaar. Weet niet of je het nieuws een beetje volgt maar die mafia is nogal goed in zich verborgen houden. Die heeft lekker je geld en je ziet m nooit meer terug
Van alle vermeende leden van de Hofstadgroep is volgens mij het grootste deel al weer vrij dan wel niet eens veroordeeld. Er zijn er maar een paar die flinke straffen gekregen hebben.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja gelukkig zie je dat nu bij mensen die onze naatschappij proberen te verkloten. mo komt niet meer vrij en de straffen van de hofstadgroep waren niet mals. prima ontwikkeling.
Wheheh je bent al net zo een draaikont als Pimmie. Net zeg je nog dat er al voor betaald is en nu is het weer opeens geen hitman.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar heb jij het in godsnaam over? hitman?
heb je je ooit afgevraagd of pim misschien vrienden in italië had?
Net zoals dat we de euro hebben ingevoerd omdat de meerderheid tegen was zeker.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Wil je beweren dat meer dan 50% van het NL volk de strafmaat passend vind?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:57 schreef k_man het volgende:
Dan zal er wel massaal op Wilders gestemd gaan worden. Toch?
Ik zou het niet weten. Het is het Nederlandse volk nooit gevraagd, namelijk.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wil je beweren dat meer dan 50% van het NL volk de strafmaat passend vind?
Ik denk het niet namelijk.
Misschien niet in dit specifieke geval, aangezien hier veel emoties meespelen. Over het algemeen hebben we echter een heel behoorlijk functionerende rechtsstaat.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wil je beweren dat meer dan 50% van het NL volk de strafmaat passend vind?
Ik denk het niet namelijk.
Daar is op zich weinig mis mee behalve de strafmaat die ik veel te licht vind.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien niet in dit specifieke geval, aangezien hier veel emoties meespelen. Over het algemeen hebben we echter een heel behoorlijk functionerende rechtsstaat.
de enige goeie draaikont die ik ken, komt van van kooten en de bie.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:04 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Wheheh je bent al net zo een draaikont als Pimmie. Net zeg je nog dat er al voor betaald is en nu is het weer opeens geen hitman.
Hahaquote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:02 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En aangezien een gevangenis geen vakantieoord is, kunnen die 8 jaar gevoelsmatig wel 40 jaar duren.
Is moord niet altijd met voorbedachte rade dan?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:21 schreef popolon het volgende:
Een moordenaar die iemand ook nog eens met voorbedachte rade van de wereld helpt mag van mij levenslang krijgen.
Zeker nooit een gevangenis van binnen gezien? Je zou er eens een kijkje moeten nemen. Er is elk jaar een open dag.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:29 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
Haha. Een Nintendo, Canal+, zacht matras, voetballen met je maatjes. Neuh, das geen vakantieoord
.
Neequote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:29 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
Haha. Een Nintendo, Canal+, zacht matras, voetballen met je maatjes. Neuh, das geen vakantieoord
.
Dat hoeft toch niet?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Is moord niet altijd met voorbedachte rade dan?
Jawel, anders is het doodslag. Moord gaat uit van 'kalm beraad en koel overleg'. Een moment waarop je je had kunnen bezinnen kan al genoeg zijn. De grens tussen moord en doodslag is in de praktijk vaak flinterdun en het verschil uit zich vooral in het vonnis.quote:
Anders is het doodslag.quote:
vooral in de schuldbekentenis. zeker met een goede advocaat zijn de gevoelige rechters nergens en krijgen mensen echt straffen die zeer onder de maat liggen. wat kregen die gastjes ook alweer die toen een mens hadden doodgeslagen en een soort 'vriendengroep' het ambulancepersoneel geen toegang gaf tot de stervende man?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:38 schreef Gorian het volgende:
[..]
Jawel, anders is het doodslag. Moord gaat uit van 'kalm beraad en koel overleg'. Een moment waarop je je had kunnen bezinnen kan al genoeg zijn. De grens tussen moord en doodslag is in de praktijk vaak flinterdun en het verschil uit zich vooral in het vonnis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |