Was dat het antwoord op de vraag Jip of Janneke, die ik gemist heb?quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:00 schreef Augustina het volgende:
Janneke
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Was dat het antwoord op de vraag Jip of Janneke, die ik gemist heb?
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Was dat het antwoord op de vraag Jip of Janneke, die ik gemist heb?
Dat dacht ik alquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jip, natuurlijk.
Ik vind dat je vrij snel bent, anders.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:06 schreef LXIV het volgende:
Langzaam
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik vind dat je vrij snel bent, anders.
Ja, in dat opzicht ga ik uiteraard voor langzaam.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:09 schreef LXIV het volgende:
Ik vind de keuze tussen snel en langzaam net zoals de keuze tussen respectievelijk kwantiteit of kwaliteit.
En daarom was die ook pittig. Maar ik maak het mezelf ook lastig. Ik ben/doe snel. Maar misschien is langzaam ook wel beter voor me.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:09 schreef LXIV het volgende:
Ik vind de keuze tussen snel en langzaam net zoals de keuze tussen respectievelijk kwantiteit of kwaliteit.
Is dat zo? We weten nog niet eens waartoe dit leidt.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Leuk spel, wyccie.
Doe je mee?quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Leuk spel, wyccie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poffertjesquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
En daarom was die ook pittig. Maar ik maak het mezelf ook lastig. Ik ben/doe snel. Maar misschien is langzaam ook wel beter voor me.
Ik kies tóch voor snel.
Pannenkoek of poffertjes?
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Doe je mee?Natuurlijk, ik ben gek op spelletjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
DO-2, het valt me op dat wij vaak hetzelfde antwoord geven!quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Pannekoek. Zonder twijfel.
Great minds think alike! Om er maar eens een cliché tegenaan te gooien.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
DO-2, het valt me op dat wij vaak hetzelfde antwoord geven!![]()
Thee is al erg zat, maar dat daar dan ook nog suiker in moetquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:17 schreef DaMart het volgende:
thee, zonder enige twijfel, maar met suiker!
Ik vind koffie erger... en niet te zuipenquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:17 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Thee is al erg zat, maar dat daar dan ook nog suiker in moet.
Jij kiest bier dus.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, dat mag duidelijk zijn, dacht ik zo.
Ben je ook op zoek naar de zin van het leven?quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:20 schreef LXIV het volgende:
Met andere woorden, komt er nog een clue?
"Op een oude fiets moet je het leren" gaat hier niet op, hè?quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb met beide geen enkele ervaring, om eerlijk te zijn.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:21 schreef DaMart het volgende:
verbranden...
daarvoor is namelijk After Sun uitgevonden!
Oude fietsen zat in de Amsterdamse kanalen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:22 schreef wyccie het volgende:
[..]
"Op een oude fiets moet je het leren" gaat hier niet op, hè?
Doofquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:24 schreef wyccie het volgende:
Hoewel ik niet van water houd, zou ik ook liever willen verdrinken.
Doof of blind?
Hehehe, nu heb ik een beeld van jou, op een fiets in de gracht, aan het verdrinken. Dat wil ik op een schilderij zien!quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Oude fietsen zat in de Amsterdamse kanalen.
Ik ga voor verdrinken.
Je hoeft natuurlijk niet mee te doen.quote:
Doe je bestquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:25 schreef DaMart het volgende:
Slapen of wakker blijven?
Ik ga voor slapen... welterusten allemaal!
*Slik*quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:27 schreef wyccie het volgende:
Ik ga ook voor doof.
Welterusten DaMart.
LX, heb je wel de keuzes van iedereen genoteerd? JIJ bent degene die een analyse gaat uitvoeren.
Op een forum is dat niet zo'n probleem.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Wie het langst z'n bek dicht kan houden, zeker?
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:28 schreef LXIV het volgende:
En morgen heb ik een leuk spel voor jullie!
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Wie het langst z'n bek dicht kan houden, zeker?
Spelletjes zijn leukquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het een goed spel, wyccie.
Als je nu door het raam naar buiten gaat kijkt zie je in het noorden een ster staan. Nee, die ene, nét boven de maan. Die ster is eigenlijk een planeet.quote:
Ik ga voor winegum. Vooral de donkerpaarse.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:32 schreef wyccie het volgende:
[..]
Spelletjes zijn leuk![]()
Maar dit was eigenlijk een beetje om te zien wie waarvan houdt, een soort kennismakingsspelletje eigenlijk.
Niet dat het iets zegt over iemands karakter als je weet dat hij of zijn van drop houdt.
Ik kwam op het idee toen ik voor de zoveelste keer een snoepje in mijn mond stopte. Half drop, half winegum
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb een nichtje dat Janneke heet,
maar die is lang niet zo leuk als Jip.
Rquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je nu door het raam naar buiten gaat zie je in het noorden een ster staan. Nee, die ene, nét boven de maan. Die ster is eigenlijk een planeet.
Op die planeet hebben ze van alles. Maar ook heel veel dingen niet.
Zo hebben ze wel een DO-2, een wyccie en een Augustina. Maar een Da_Mart, een Tha_Erik of een Alter-ego hebben ze niet.
Maar als je één klein dingetje hebben, dán hebben ze alles!![]()
Wat is dat ene kleine dingetje nu?
Denk daar vannacht maar over na!
Dan val ik te pletter!quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je nu door het raam naar buiten gaat ...
Dat was me nog niet eens opgevallen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:33 schreef wyccie het volgende:
Is er een mod in de buurt? Ik vind de r in de TT zo verschrikkelijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Freestyle
Ja die! En de rode.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik ga voor winegum. Vooral de donkerpaarse.
Ik heb het antwoord al gegeven, en er was vandaag al een topic met een soortgelijk raadsel. Oud nieuws.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dan val ik te pletter!![]()
Maar ik zal er over nadenken!
Pardon?quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:33 schreef LXIV het volgende:
Dat is snel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, jij bent gewoon dom!quote:
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:38 schreef wyccie het volgende:
Ik geloof niet dat ik het helemaal snap.Denk jij er dan nog maar een nachtje over na.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Denk jij er dan nog maar een nachtje over na.
De letter R.quote:
IN de namen DO-2, wyccie en Augustina zitten geen R. Ze missen de R.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je nu door het raam naar buiten gaat kijkt zie je in het noorden een ster staan. Nee, die ene, nét boven de maan. Die ster is eigenlijk een planeet.
Op die planeet hebben ze van alles. Maar ook heel veel dingen niet.
Zo hebben ze wel een DO-2, een wyccie en een Augustina. Maar een Da_Mart, een Tha_Erik of een Alter-ego hebben ze niet.
Wat is dat ene kleine dingetje nu?
Denk daar vannacht alvast maar over na!
?quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:45 schreef Bupatih het volgende:
Het raadsel kan eigenlijk zo lang duren als je zelf wilt.
Zo kun je mensen vragen laten stellen.
Hebben ze op die planeet bier?
- Nee, maar wel bier.
Hmm, hmm. Hebben ze drop?
- Nee, maar wel winegums.
Etc...
DE LETTER "R". Gewoon een saai kutraadsel. Probeer het niet te snappen, grappiger wordt het toch niet.quote:
Als je het raadsel speelt, in plaats van voorzegt, is het helemaal geen saai kut-raadsel.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:46 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
DE LETTER "R". Gewoon een saai kutraadsel. Probeer het niet te snappen, grappiger wordt het toch niet.
Ja, ik laat me weer even gaan. Maar ik houd mijn mond al, en probeer weer niemand voor z'n hoofd te stoten.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je het raadsel speelt, in plaats van voorzegt, is het helemaal geen saai kut-raadsel.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vond wyccies spelletje vele malen leuker dan dit raadsel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AnticlimaxEn het begon zo leuk! Met de sterren en planeten.
Euh...Ja.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:52 schreef wyccie het volgende:
Is het lidwoord bij raadsel echt Het?
Ja. Een kan ookquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:52 schreef wyccie het volgende:
Is het lidwoord bij raadsel echt Het?
Welterusten wyccie en een walloze dag toegewenst morgen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:57 schreef wyccie het volgende:
Shit, ik vond De Raadsel ook zo mooi klinken
Ik ga ook slapen; mijn wallen wegslapen.
Welterusten!
Als het over jou gaat bedoel je?quote:Op woensdag 3 mei 2006 23:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb echt een hekel aan de gesprekken tussen mijn ouders.
Nee, het gaat over mijn vaders burn-out, zijn moeite om over zijn emoties te praten. De emotionele band tussen mijn ouders (die zo goed als afwezig is), mijn moeder die mijn vader niet begrijpt. Mijn vader die blijkbaar op weg naar zijn werk langs de weg is gestopt omdat hij overmand werd door emoties en niet door kon rijden.quote:
Dat klinkt ernstig.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee, het gaat over mijn vaders burn-out, zijn moeite om over zijn emoties te praten. De emotionele band tussen mijn ouders (die zo goed als afwezig is), mijn moeder die mijn vader niet begrijpt. Mijn vader die blijkbaar op weg naar zijn werk langs de weg is gestopt omdat hij overmand werd door emoties en niet door kon rijden.
Het is hier zo gespannen daardoor. Ik wordt er echt gek van. Ik zit alleen maar te hopen dat mijn vader geen domme dingen gaat doen. Echt, de ergste dingen komen in mijn hoofd op.
Er wordt gecommuniceerd, maar niet op een prettige manier. Mijn moeder doet soms net ofdat mijn vader zich "gewoon" moet gedragen en over zijn gevoelens moet praten, en mijn vader speelt een enorm slachtoffer.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat klinkt ernstig.
Maar dan wordt er in ieder geval nog wel gecommuniceerd als ik het goed begrijp, of is dat op momenten dat het escaleert?
Nee, en aan de ene kant heb ik daar geen behoefte aan. Zolang ze mij er niet bij betrekken hoef ik er ook neit zo veel zorgen om te maken. Maar aan de andere kant is dit geen fijne omgeving om te verblijven.quote:Betrekken ze jou wel in deze gesprekken en krijg je de kans om te zeggen dat je moeite hebt met de gespannen sfeer en dat je je ongerust maakt?
Ik kan niet goed emt mijn vader praten, dat heb ik nooit gekund/t. Ik heb het echt geprobeerd, maar hij begrijpt mij niet, en is zelf te gesloten ofzo.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:12 schreef Bupatih het volgende:
Heb je al eens geprobeerd om alleen met je vader te praten, Erik?
Je zegt zelf dat hij moeilijk over zijn emoties praat, maar misschien kun je dat proberen te omzeilen om het op een 'onverwachts' moment aan te kaarten.
Ik zeg niet dat ik me dan geen zorgen maak, maar minder. Het gaat langs me af, ik vang wel dingen op, maar ik hoef niet actief mee te praten over de problemen.quote:En je zegt dat je je geen zorgen maakt, zolang ze jou er niet bij betrekken, maar tóch haal jij je allerlei vreemde gedachten in je hoofd. Het doet je dus wel degelijk wat. Probeer dat niet te negeren, maar doe er wat aan.
Het is moeilijk om met dat soort situaties om te gaan, voor alle betrokkenen... Wellicht dat je vader zich juist onder druk gezet voelt doordat je moeder wil dat hij zich "gewoon" gedraagt, terwijl dat van je moeder waarschijnlijk alleen maar onmacht is, omdat zij niet degene is die iets aan je vader's burnout kan veranderen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Er wordt gecommuniceerd, maar niet op een prettige manier. Mijn moeder doet soms net ofdat mijn vader zich "gewoon" moet gedragen en over zijn gevoelens moet praten, en mijn vader speelt een enorm slachtoffer.
[..]
Nee, en aan de ene kant heb ik daar geen behoefte aan. Zolang ze mij er niet bij betrekken hoef ik er ook neit zo veel zorgen om te maken. Maar aan de andere kant is dit geen fijne omgeving om te verblijven.
Ik zit echt met de vreemdste gedachten in mijn hoofd van wat er allemaal zou kunnen gebeuren..
Ik ben bang dat er nog meer problemen bij komen. Het is niet alleen dat als ik me afzijdig houd dat ik me minder zorgen maak, maar mijn ouders hoeven zich niet om mij te bekommeren. En als ik het aankaart dan hebben ze weer een probleem erbij, namelijk een onzekere zoon die ook de gevolgen proeft van de burnout van vader.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:16 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Het is moeilijk om met dat soort situaties om te gaan, voor alle betrokkenen... Wellicht dat je vader zich juist onder druk gezet voelt doordat je moeder wil dat hij zich "gewoon" gedraagt, terwijl dat van je moeder waarschijnlijk alleen maar onmacht is, omdat zij niet degene is die iets aan je vader's burnout kan veranderen.
Kan me voorstellen dat het voor jou lastig is als de sfeer gespannen is, zeker als je zelf al met zoveel emoties rondloopt..
[..]
Als jij je ongerust maakt en daarmee zit, zou je het eigenlijk toch eens aan moeten kunnen kaarten.
Waar ben je bang voor?
Weet jij of er iemand is die wél makkelijk met je vader praat? Of gaat communiceren hem sowieso niet goed af, met wie dan ook?quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik kan niet goed emt mijn vader praten, dat heb ik nooit gekund/t. Ik heb het echt geprobeerd, maar hij begrijpt mij niet, en is zelf te gesloten ofzo.
Je hoeft niet actief mee te praten over de problemen of je wilt niet actief mee praten?quote:Ik zeg niet dat ik me dan geen zorgen maak, maar minder. Het gaat langs me af, ik vang wel dingen op, maar ik hoef niet actief mee te praten over de problemen.
Eigenlijk denk ik dat vroeg of laat ik wel een uitbarsting krijg over dit alles, want het kropt zich wel in mij op, ookal hebben mijn ouders daar misschien geen weet van.
Het is erg lief van je dat je in dit geval eerst en vooral aan je ouders denkt, maar zie het eens van een andere kant. Als jij het aankaart en het probeert op te lossen, wordt uiteindelijk iederéén er beter van. Zowel jij als je ouders.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er nog meer problemen bij komen. Het is niet alleen dat als ik me afzijdig houd dat ik me minder zorgen maak, maar mijn ouders hoeven zich niet om mij te bekommeren. En als ik het aankaart dan hebben ze weer een probleem erbij, namelijk een onzekere zoon die ook de gevolgen proeft van de burnout van vader.
Je cijfert jezelf hier opzij Erik en dat is niet goed.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er nog meer problemen bij komen. Het is niet alleen dat als ik me afzijdig houd dat ik me minder zorgen maak, maar mijn ouders hoeven zich niet om mij te bekommeren. En als ik het aankaart dan hebben ze weer een probleem erbij, namelijk een onzekere zoon die ook de gevolgen proeft van de burnout van vader.
Dat laatste dus. Zelfs bij de psycholoog kan hij niet goed praten, volgens mij.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:19 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Weet jij of er iemand is die wél makkelijk met je vader praat? Of gaat communiceren hem sowieso niet goed af, met wie dan ook?
Het is een optie, maar uiteindelijk moet er dan toch gepraat worden, en dan strand het in een ruzie, of een enorm meningsverschil. Dat is namelijk altijd zo. Uiteindelijk leg ik me daar dan bij neer omdat het toch geen zin heeft.quote:Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar is het geen idee om hem een brief/mail of iets dergelijks te sturen? Leg hem uit wat je dwarszit, leg hem uit dat de sfeer thuis volledig verkloot is en dat het hele gezin eronder lijdt.
Als je niet één-op-één met iemand kan communiceren (via praten dus), dan moet je het misschien wel via een brief proberen. Lezen doet hij het dan toch wel.
[..]
Ik hoef het niet en wil het niet. Het is misschien naïef, maar als ik niet praat dat gaat het misschien vanzelf wel weg.quote:Je hoeft niet actief mee te praten over de problemen of je wilt niet actief mee praten?
En als het niet hoeft, wil je het dan wel?
En als ze het wel weten hebben ze er wéér een zorg bij.quote:En je moet dingen niet opkroppen. Helemaal niet zulke dingen, die jouw hele familie aangaan. Het gaat om je ouders. Dat is wat je dwarszit. Als zij geen weet hebben van jouw zorgen, kom je nergens.
Het stomme is dat een soortgelijk gesprek, dus over de sfeer in het huis hier, een aantal weken geleden ook heeft plaatsgevonden, en toen is er ook een hoop boven water gekomen. Het leip uiteindelijk op niets uit, behalve een hoop gejank van mijn kant en mijn vader die maar bleef vragen "wat wil jij dan dat er gebeurt". Daar heb ik gewoon geen antwoord op, behalve dat ik gewoon wil dat het weggaat. Ik wil niet lastiggevallen worden met mijn vaders burnout en alle stress die daar bij komt kijken, ik wil gewoon een normaal leven lijden, met een normaal gezin in een normale leefomgeving.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:20 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Het is erg lief van je dat je in dit geval eerst en vooral aan je ouders denkt, maar zie het eens van een andere kant. Als jij het aankaart en het probeert op te lossen, wordt uiteindelijk iederéén er beter van. Zowel jij als je ouders.
Als je het niet aankaart, krop je het op en hebben je ouders alsnog een onzekere en zich kut voelende zoon.
Maar hij heeft dan wel weet van jouw problemen/zorgen, dat is toch mooi meegenomen? Dat laat hem toch niet zomaar koud? Hij zal dan zelf wel proberen jou op te zoeken met een gesprek / brief. En waarom moet het per se verzanden in een ruzie? Jij kaart jouw problemen aan en je vader reageert daarop. Luister gewoon eerst even naar wat hij erover te zeggen heeft. Ga er niet meteen op in. Luister naar elkaars opmerkingen. En dan valt er heus wel een oplossing te vinden. (Desnoods via een psychiater oid)quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat laatste dus. Zelfs bij de psycholoog kan hij niet goed praten, volgens mij.
Het is een optie, maar uiteindelijk moet er dan toch gepraat worden, en dan strand het in een ruzie, of een enorm meningsverschil. Dat is namelijk altijd zo. Uiteindelijk leg ik me daar dan bij neer omdat het toch geen zin heeft.
Dat is inderdaad een heel erg naïeve gedachte.quote:Ik hoef het niet en wil het niet. Het is misschien naïef, maar als ik niet praat dat gaat het misschien vanzelf wel weg.
Tsja, maar als het goed uitpakt, heb je dan wel de oplossing voor handen en die zorgen niet meer.quote:En als ze het wel weten hebben ze er wéér een zorg bij.
Maar is het slechter dan mezelf in het midden van de aandacht te gooien? Ik heb liever dat ik op de achtergrond leef, rustig en weg van de beslommeringen van mijn ouders, dan dat de problemen zich als een wervelwind om mij heen stormen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:21 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Je cijfert jezelf hier opzij Erik en dat is niet goed.
Waarom gaf je daar geen antwoord op? Nou probeert je vader eindelijk eens te communiceren door je te vragen wat jíj ervan vindt en hoe jij het het liefste ziet en dan geef je geen antwoord. Je moet er in investeren, Erik. Het gaat niet weg, zolang je er maar niet aandenkt. Je moet er echt aan gaan werken, wil je het weghebben.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het stomme is dat een soortgelijk gesprek, dus over de sfeer in het huis hier, een aantal weken geleden ook heeft plaatsgevonden, en toen is er ook een hoop boven water gekomen. Het leip uiteindelijk op niets uit, behalve een hoop gejank van mijn kant en mijn vader die maar bleef vragen "wat wil jij dan dat er gebeurt". Daar heb ik gewoon geen antwoord op, behalve dat ik gewoon wil dat het weggaat. Ik wil niet lastiggevallen worden met mijn vaders burnout en alle stress die daar bij komt kijken, ik wil gewoon een normaal leven lijden, met een normaal gezin in een normale leefomgeving.
Ik snap dat dit een enorm rotgevoel moet opleveren.quote:Het is gewoon een verdomd rotgevoel, niets lijkt makkelijk te gaan. Ik vraag me echt serieus af of het nog ooit makkelijk wordt.
En dan zit ik hier, achter de computer mijn verhaal te doen bij mensen die ik niet ken, terwijl jullie feitelijk gezien ook niet kunnen helpen, behalve advies geven en bemoedigende woorden doen.
Ik zit op een forum te chatten terwijl ik eigenlijk zou moeten proberen om met de juiste mensen dit op te lossen, maar dat doe ik ik.
Waarom, Erik? Waarom? Waarom leef je liever 'rustig' op de achtergrond (Dat doe je nu ook niet, als ik het zo lees - je trekt je toch alles aan wat er gebeurt), ver weg van je ouders beslommeringen? Waarom probeer je dat te negeren?quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar is het slechter dan mezelf in het midden van de aandacht te gooien? Ik heb liever dat ik op de achtergrond leef, rustig en weg van de beslommeringen van mijn ouders, dan dat de problemen zich als een wervelwind om mij heen stormen.
Je gooit jezelf niet midden in de aandacht als je aan je ouders aangeeft wat jou dwarszit aan jullie gezinssituatie. Jij bent onderdeel van dat gezin, iemand om rekening mee te houden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar is het slechter dan mezelf in het midden van de aandacht te gooien? Ik heb liever dat ik op de achtergrond leef, rustig en weg van de beslommeringen van mijn ouders, dan dat de problemen zich als een wervelwind om mij heen stormen.
Take care Erik en welterusten.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is gewoon kut, en daar houd ik niet van.
Die hou ik er in![]()
Ik ga naar bed, slapen doet me meestal wel goed, en ik hoop dat er ook iets van terecht komt.
Trusten, en wederom bedankt.
Dat is echt een geniale opmerkingquote:Op donderdag 4 mei 2006 00:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is gewoon kut, en daar houd ik niet van.
Die hou ik er in![]()
Ik ga naar bed, slapen doet me meestal wel goed, en ik hoop dat er ook iets van terecht komt.
Trusten, en wederom bedankt.
Gaan we dat samen vieren?quote:
Is goed.quote:
Gotsiedorie. Ik ben een dag weg en er is tweeënhalf topic vol, en kennelijk ook nog met zinvolle gesprekken.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:56 schreef Isabeau het volgende:
Toch een vreemd fenomeen, zo'n forum. Je valt in een serieus gesprek dat in het verleden is gevoerd en je wilt wel iets zeggen, maar het lijdend onderwerp is reeds gaan slapen.
Ik zag 1/2 meter staan, en vroeg me net af of een halve meter ontsluiting niet wat veel is...quote:Op donderdag 4 mei 2006 02:15 schreef LXIV het volgende:
Mijn vriendin zit op 1/2 meter afstand van me!
Het kan nog lang duren!
Ik ook niet...quote:Op donderdag 4 mei 2006 08:09 schreef Lienekien het volgende:
Jeetje! Ik wist niet eens dat LXIV een (zwangere) vriendin had!![]()
En gaat de baby LXV heten?quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:32 schreef Augustina het volgende:
Is de forumbaby er al? Is het ook live in LPT verwekt trouwens?
Ja, ik vraag me in dat licht ook af wat voor spelletje LX met ons wilde gaan spelen danquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:49 schreef Tha_Erik het volgende:
En LX, je had ons best wel mogen vertellen dat je vader aan het worden was..
Maar toch gefeliciteerd.
Hij kondigde toch aan dat hij in navolging van Erik ook binnenkort met een onthulling zou komen?quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me in dat licht ook af wat voor spelletje LX met ons wilde gaan spelen dan
Mooi.quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik kon niet slapen vannacht, dus heb ik mijn tekenblok er maar eens bijgepakt, veel blaadjes waar gewoon rommel op stond, maar deze was wel gelukt, rond 3:40 vanacht.
[afbeelding]
Nee, vakantie kan ik niet echt genoeg van krijgen. Maar ik ben weer een weg, haartjes worden geknipt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Ja, afgezien van een lichte hoofdpijn.
En met jou? Ben je de vakantie alweer zat?
Crosspost.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:53 schreef Bupatih het volgende:
Aanschouw mijn nieuwste en tevens erg toepasselijke gedicht
Mét toffe, o zo dubbelzinnige titel.!
Ja, en?quote:
Oh, ok.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:55 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, en?
Ik ben toevallig wel Bupa-ik-ben-blauw-dus-ik-denk-dat-ik-alles-kan-en-mag-tih.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:57 schreef Bupatih het volgende:
Oh ja, ik wil even zeggen dat wij heel weinig zon in de tuin hebben!
Puh!
Dat niksan nou zo'n grote tuin mét tof bankje heeft.
Ik weet het niet, niemand wist het.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:42 schreef ALTER-EGO het volgende:
Hallo!
Worden er zomaar kinderkes geboren waarvan we nog niet eens wisten dat ze verwekt waren...![]()
Hihi, ik denk het toch van niet...quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:50 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Of zou het een raadsel van LXIV zijn...
Ik had geen idee dat het ook daadwerkelijk voor zijn geboortekaartje zou zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:51 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Hihi, ik denk het toch van niet...
Geboortegedichtje
En als het even kan ook een paar foto's.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
LXIV, laat eens wat van je horen... details willen we!
?quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
De zon schijnt en baby's zien het licht.
Mooi, zou je denken.
Maar wat nu als één van de baby's 3,5 maand te vroeg is?
quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
LXIV, laat eens wat van je horen... details willen we!
Gefeliciteerd!!!!quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
![]()
Beste mensen, ik heb goed nieuws!
![]()
![]()
Zojuist, om 11 uur is mijn vriendin bevallen van een gezonde dochter, Anne.
Ze weegt 4 kg!![]()
De bevalling verliep voorspoedig, al moesten we op het laatste moment (9 cm ontsluiting) toch nog naar het ziekenhuis, omdat bleek dat het kindje in het vruchtwater had gepoept. (Is op zich helemaal niet erg). Moeder en dochter maken het goed. Ik ben even thuis om nog wat spullen te halen, vanavond vertel ik meer!
LXIV, een gelukkige en trotse vader!
Dat is treurig.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Zie boven. ( 5,5 maand zwanger en de vliezen gebroken. )
Over wie gaat het?quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Zie boven. ( 5,5 maand zwanger en de vliezen gebroken. )
Je kent haar niet.quote:
Tsja, dat kan ik begrijpen, ja.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja. Daarom; mixed feelings.
Snap ik.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Is er een kansje dat het nog goedkomt met de baby?quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb daar verder weinig verstand van.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Is er een kansje dat het nog goedkomt met de baby?
Ze kunnen tegenwoordig erg veel als het om vroeggeboren baby's gaat...
Blij voor LXIV ben ik zondermeer.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, maar ik had niet de intentie om een zwart deken over deze dag te leggen.
Laten we vooral blij zijn voor LX.
Van harte en veel geluk!!quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
![]()
Beste mensen, ik heb goed nieuws!
![]()
![]()
Zojuist, om 11 uur is mijn vriendin bevallen van een gezonde dochter, Anne.
Ze weegt 4 kg!![]()
De bevalling verliep voorspoedig, al moesten we op het laatste moment (9 cm ontsluiting) toch nog naar het ziekenhuis, omdat bleek dat het kindje in het vruchtwater had gepoept. (Is op zich helemaal niet erg). Moeder en dochter maken het goed. Ik ben even thuis om nog wat spullen te halen, vanavond vertel ik meer!
LXIV, een gelukkige en trotse vader!
Voor wat het waard is, mijn nichtje (ondertussen bijna 13 jaar) was ook tussen de 3 en 4 maanden te vroeg geboren en is nu toch gewoon gezond enzo.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik heb daar verder weinig verstand van.
En de mensen aan wie ik dezelfde vraag stelde, durfde ook niets met zekerheid te zeggen.
Ik heb destijds in het ziekenhuis genoeg wonder's zien gebeuren, laten we hopen...quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik heb daar verder weinig verstand van.
En de mensen aan wie ik dezelfde vraag stelde, durfde ook niets met zekerheid te zeggen.
Dat zou ik onderhand ook eens moeten doen, alleen... de zin ontbreekt me steeds.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga wat huishoudelijke taken doen.
Mijn ukkie werd ook bijna 7 weken te vroeg geboren, een couveusekindje dus, maar moet je hem nu zien met zijn twaalfeneenhalf, een kop groter dan zijn moeder.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Voor wat het waard is, mijn nichtje (ondertussen bijna 13 jaar) was ook tussen de 3 en 4 maanden te vroeg geboren en is nu toch gewoon gezond enzo.
Na de geboorte wel maandenlang in de couveuse, en operaties gehad, maar tegenwoordig is het echt wel een toffe dame. Weliswaar wat tenger en klein voor haar leeftijd, maar dat doet er niet toe.
Een trotse mama, van de twaalfjarige Jip.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:44 schreef Lienekien het volgende:
AE, ben jij mama?
Wat goed! Dus Jipmams is niet je echte achternaam?quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:47 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Een trotse mama, van de twaalfjarige Jip.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat goed! Dus Jipmams is niet je echte achternaam?![]()
Jipmams is inderdaad niet mijn echte achternaam.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat goed! Dus Jipmams is niet je echte achternaam?![]()
Onder jou naam?quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:50 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Jipmams is inderdaad niet mijn echte achternaam.
Jip post, heel soms, ook weleens hier in TTK/LPT.
Hoi.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Onder jou naam?
Of is 't iemand ander?
Is't LordVoldemort?
Onder zijn echte naam: Jip.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Onder jou naam?
Of is 't iemand ander?
Is't LordVoldemort?
quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:56 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Onder zijn echte naam: Jip.
http://forum.fok.nl/user/history/6036
quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:57 schreef Bupatih het volgende:
[..]! Hij zat gewoon op FOK! toen 'ie zeven was!
Ja, maar dat vind ik toch minder verwonderlijk.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:57 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Zijn moeder zat dat toen ook al...
Do2 kent hem inderdaad, maar Jip zit nog niet in de brugklas... daar gaat hij na de zomervakantie heen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:57 schreef Lienekien het volgende:
Ineens weet ik het weer. DO-2 bleek hem te kennen en hij zat in de brugklas.
Moeders heeft destijds de hele familie aan de haren meegesleepd naar fok.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:58 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, maar dat vind ik toch minder verwonderlijk.
Ah, dan mag mams de boeken kaften.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Do2 kent hem inderdaad, maar Jip zit nog niet in de brugklas... daar gaat hij na de zomervakantie heen.
Het ging in ieder geval even over de brugklas.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Do2 kent hem inderdaad, maar Jip zit nog niet in de brugklas... daar gaat hij na de zomervakantie heen.
Dat zit er dik in dat ik dat kan gaan doen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:01 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ah, dan mag mams de boeken kaften.
Of laat je hem dat doen?
Klopt, daar was Jip (en ik) nogal trots op.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het ging in ieder geval even over de brugklas.
Je doet het één keer voor, de rest mag hij zelf doen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:02 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat zit er dik in dat ik dat kan gaan doen.
Jip is wel slim, maar niet handig.
Dat zou het beste zijn ja...quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je doet het één keer voor, de rest mag hij zelf doen.![]()
Ouch.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:05 schreef DaMart het volgende:
Ik heb een verlamde bovenlip... gaat die malle tandarts me verdoven om 2 gaatjes te vullen![]()
LXIV's vriendin heeft vanochtend een kind gebaard, da's nog eens wat!quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:05 schreef DaMart het volgende:
Ik heb een verlamde bovenlip... gaat die malle tandarts me verdoven om 2 gaatjes te vullen![]()
Nou, ik begin wat napijn te voelen... hopelijk trekt dat wel snel wegquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ouch.
Maar dat verlamde verdwijnt wel na enkele uurtjes en dan zal jij van die gaatjes geen last meer hebben.
Is dat tegenwoordig eigenlijk nog wel gebruikelijk, boeken kaften?quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben ook niet handig, en heb altijd mijn boeken zelf gekaft. Na een boek of 2 à 3 heb je het echt wel door.
Ook met verdoving?quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
LXIV's vriendin heeft vanochtend een kind gebaard, da's nog eens wat!![]()
Na 1 of 2 boeken vond ik het altijd tijdverspilling, en stopte ik ermee!quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben ook niet handig, en heb altijd mijn boeken zelf gekaft. Na een boek of 2 à 3 heb je het echt wel door.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:02 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat zit er dik in dat ik dat kan gaan doen.
Jip is wel slim, maar niet handig.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je doet het één keer voor, de rest mag hij zelf doen.![]()
Zo ging het er bij mij thuis ook altijd aan toe.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat zou het beste zijn ja...
Alleen vrees ik dat de praktijk anders uit zal gaan wijzen.
Wel als je je boeken huurt!quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:07 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig eigenlijk nog wel gebruikelijk, boeken kaften?
Volgens mij wel, ja.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:07 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Als de boeken gehuurd worden is het verplicht, tenminste, bij mij zo. En zelfs al is het niet verplicht, dan zou ik ze nog kaften, want ik schrijf dingen die ik niet mag vergeten over dat vak altijd op het boek (e-mailadressen van leraren, leerstof, belangrijke paginanummers) en het is andig om aan de binnenkant van de kaft losse stencils of planners te doen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:07 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Van zijn moeder heeft ie het niet....quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je moet voor de grap maar eens kijken hoe Jip volwassen mensen weet bezig te houden in allerlei discussies.
Pienter mannetje, hoor.
Het is ook een heel lief manneke, natuurlijk.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:11 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Van zijn moeder heeft ie het niet....
Zo'n moeder heeft Jip ook.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:09 schreef Bupatih het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zo ging het er bij mij thuis ook altijd aan toe.
Mijn moeder deed het één keer voor en daarna moest ik het doen.
Maar ja, ik snapte het dan zogenaamd nog steeds niet!
En ach, die jaren daarna deed mijn moeder het met plezier, dus...
Damn! Best volwassen taalgebruik voor een 12-jarige.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je moet voor de grap maar eens kijken hoe Jip volwassen mensen weet bezig te houden in allerlei discussies.
Pienter mannetje, hoor.
Daarover moeten we alle informatie nog te horen krijgen, ben wel benieuwd hoeveel boeken hij nodig gaat hebben.quote:
quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:10 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Volgens mij wel, ja.Je huurt die boeken van school en je moet er voorzichtig mee omgaan -> dus kaften.
Ik hoor het al, dat wordt druk aan het kaften gaan over enkele maanden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:11 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Als de boeken gehuurd worden is het verplicht, tenminste, bij mij zo. En zelfs al is het niet verplicht, dan zou ik ze nog kaften, want ik schrijf dingen die ik niet mag vergeten over dat vak altijd op het boek (e-mailadressen van leraren, leerstof, belangrijke paginanummers) en het is andig om aan de binnenkant van de kaft losse stencils of planners te doen.
Kaften is het gewoon helemaal.
En stronteigenwijs.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Het is ook een heel lief manneke, natuurlijk.
Dat vooral.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Het is ook een heel lief manneke, natuurlijk.
Bij mij precies andersom.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:15 schreef Lienekien het volgende:
Ik kaftte mijn boeken zelf, maar mijn moeder heeft t/m mijn eindexamenklas nog mijn brood voor me gesmeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |