Bastard! ik was net te laatquote:Op donderdag 4 mei 2006 13:25 schreef Mark het volgende:
Manic Street Preachers
quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:25 schreef Mark het volgende:
Manic Street Preachers
Ik zag meteen This is my truth, tell me yours. Is ook de enige albumtitel die ik van ze ken, geloof ikquote:Op donderdag 4 mei 2006 13:26 schreef ranja het volgende:
ik zag meteen Know Your Eneny maar kon niet bedenken wie daar bijhoren
Zeker, kwam het nummer tegen in Droevige liedjes voor afscheid en had hem even opgezocht uit interesse, omdat mijn konijn zo heetquote:Op donderdag 4 mei 2006 13:31 schreef Skanqua het volgende:
Kees
Neem je punt ff mee: Sack +1quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En ik ga gelijk door een terrasje pakken
tbh, ikkequote:Op donderdag 4 mei 2006 14:08 schreef Z het volgende:
Met als vervolgvraag, wie zit daar nog op te wachten?
Z +1quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:13 schreef Z het volgende:
Belle And Sebastian.
Ha, ik wist dan weer niet dat er een tekenfilmversie van de oorspronkelijke jaren '60 vlees- en bloedserie bestond...quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:17 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Z +1
Kende die hele serie niet, totdat er een vraag bij de 3voor12-quiz voorbij kwam over welke band zich naar een jaren '80 tekenfilm-serie vernoemd had.
Ah, ik wist dan weer dat de band zich naar een tekenfilmserie venoemd had, maar niet dat daar een oospronkelijke jaren 60 serie aan ten grondslag lagquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Ha, ik wist dan weer niet dat er een tekenfilmversie van de oorspronkelijke jaren '60 vlees- en bloedserie bestond...
Mooie serie was dat... heb ik als kind vele tranen bij gelatenquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Ah, ik wist dan weer dat de band zich naar een tekenfilmserie venoemd had, maar niet dat daar een oospronkelijke jaren 60 serie aan ten grondslag lag
Haha, nog mooierquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:26 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Wikipedia:
Belle & Sebastian (named after Belle et Sébastien, a children's book by French writer Cécile Aubry)
Moet een goed boek geweest zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:26 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Wikipedia:
Belle & Sebastian (named after Belle et Sébastien, a children's book by French writer Cécile Aubry)
IMDb kent alleen de jaren 60-serie, maar dit user comment onthult iets meer:quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:26 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Wikipedia:
edit:
Maar bij de Wikipedia-pagina over de serie, staat weer:
The Scottish twee pop band Belle & Sebastian took their name from the earlier TV series.
Wikipedia![]()
Het zal dus wel de gespeelde serie zijn waarnaar ze zich hebben vernoemd.
Dat maakt het toch wel aannemelijker dat de tekenfilm de inspiratiebron geweest moet zijn, al was het maar omdat de oorspronkelijke serie Frans was. Belle et Sébastien dus. Zo heette die ook bij ons.quote:This is not the animated series that many readers may know, and which is still being broadcast around the world, but the original live action TV-series about little Sébastien and his dog.
I can't remember anything about the story. What I do remember is being glued to the television screen every time an episode was on, as a young kid. It is a typical French children's story in the tradition of Hector Malot's novel Sans Famile, so expect some very emotional moments.
Young Mehdi El Glaoui, who played the leading role, was/is the adopted son of co-director and writer Cécile Aubry. He also sings the title song l'Oiseau.
I look forward to watching the series again, as it appears that it was recently published on DVD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |