abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:18:26 #91
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_37745545
Azumi 2: Death Or Love
De dag nadat ik de eerste film had gezien heb ik deel 2 bekeken. Deel 1 vond ik echt super. Actie was mooi, looks waren lekker cartoony, gevechten ook. In deze film is dat bijna allemaal behouden. Ik miste alleen aan het einde het grote massagevecht. Voor de rest een vermakelijke film die gewoon net iets de diepgang mist van de eerste film dus een 7 voor deze.

36 Quai des Orfèvres
Deze heb ik in een stonede bui gezien op koninginnendag. Jammer genoeg dus qua details weinig van meegekregen. Ik vond het een goede film met goede momenten. Voor de rest staat deze nu in mijn lijst van films die ik nog een keer moet zijn voor een betere beoordeling.

The World's Fastest Indian
Deze film vorige week in de sneak gezien. Ik had de titel wel eens zien staan maar ik vond het maar saai klinken. Zo anders was de film. We volgen het leven van een oude man die maar 1 passie heeft: zo snel mogelijk gaan met zijn motor. Het is een simpele man die wel heel lief is en eigenlijk nooit echt groot is geworden. We volgen in de film hoe hij zijn grootste droom werkelijkheid laat worden: racen op de zoutvlaktes in Amerika. De film heeft een rustig tempo maar verveelt zeker niet. De persoon die Anthony Hopkins neerzet is ongelofelijk en hartverwarmend. De tweede helft van de film doet een beetje denken aan The Straight Story. Ik vond het een hele mooie film die zeker goed de aandacht bleef houden en me echt mee deed leven. Hierdoor dus een 8.

Baise-moi
Deze film had ik gedownload doordat er nogal wat ophef over was. Ik ging dus zitten en was klaar om geschokt te worden. Dit viel uiteindelijk best wel mee. We volgen het leven van 2 vrouwen die flink vernederd worden door hun mannen en dan op het moorden slaan. Hun leven staat vanaf dan in het teken van drank, sex en het vermoorden van mensen voor geld. Het echte shocken gebeurde bij mij voornamelijk in het begin toen ik close up een penetratie op mijn bord kreeg. En ik zat net te eten. Voor de rest wel leuk maar het geheel mist diepgang en is het gewoon net niet. Hierdoor dus een 5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_37745782
PIRANHA

2e X

Toch echt wel een geinig filmpje, deze remake van de cultclassic van Joe Dante, niet zo leuk als het origineel maar wel trouw, en vol grapjes voor filmliefhebbers

Niet verkeerd

pi_37750731
Match Point van Woody Allen uit 2005.

Een hele aangename verassing. Kwaliteitsfilm.
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:09:45 #94
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_37755633

The Savage Innocents - Mooi drama van Nicholas Ray, die jullie misschien wel kennen van films als Rebel without a cause en Johny Guitar. Een mooie kijk in het leven van de Eskimo, en het wordt helemaal interessant als er een cultureclash onstaat als Inuk en zijn vrouw Asiak leren over het geweer en een kamp van de blanken binnenkomen. Quinn doet het heel erg goed asl Eskimo, en ook zijn vrouw (in de film dan) Tani (Ja, die met dat lieve gezichtje <3) doet het uitstekend. Het enige minpunt is de vervelende narratie, die compleet overbodig was en waardoor het allemaal wat minder authentiek aanvoelt. Maar desondanks een prima film. 7.5/10

En iedereen even drie hoeraatjes, Katherine Hepburn is vandaag jarig.

Hieperdepiep, HOERA!
Hieperdepiep, HOERA!
Hieperdepiep, HOERA!
  † In Memoriam † vrijdag 12 mei 2006 @ 11:24:26 #95
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37756057
Ik denk niet dat Katharine die verjaardag nog mee krijgt.
Sheridana +1
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:26:28 #96
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_37756114
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:24 schreef Sokolsky het volgende:
Ik denk niet dat Katharine die verjaardag nog mee krijgt.
Ik ook niet, maar dat is geen reden voor geen hoeraatje. Kom op Sok, jij ook.
  † In Memoriam † vrijdag 12 mei 2006 @ 11:34:13 #97
4571 Sokolsky
pi_37756297
hoera.
Sheridana +1
pi_37756335
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:18 schreef hornage het volgende:
Baise-moi
Deze film had ik gedownload doordat er nogal wat ophef over was. Ik ging dus zitten en was klaar om geschokt te worden. Dit viel uiteindelijk best wel mee. We volgen het leven van 2 vrouwen die flink vernederd worden door hun mannen en dan op het moorden slaan. Hun leven staat vanaf dan in het teken van drank, sex en het vermoorden van mensen voor geld. Het echte shocken gebeurde bij mij voornamelijk in het begin toen ik close up een penetratie op mijn bord kreeg. En ik zat net te eten. Voor de rest wel leuk maar het geheel mist diepgang en is het gewoon net niet. Hierdoor dus een 5.
Een van de grootste kl*tefilms die ik ooit heb gezien (ook de enige op imdb die een 1 van me krijgt). De film gaat werkelijk nergens over en het acteerwerk is niet eens acteerwerk te noemen. Compleet ongeloofwaardige plot- en karakterontwikkelingen en gewoon harstikke ranzig. En die 5 doet bijna pijn aan m'n ogen.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:35:45 #99
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_37756338
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:34 schreef Sokolsky het volgende:
hoera.
Het enthousiasme spat ervan af.

Oh, om nog on-topic te blijve: paar dagen terug ook nog LE MÉPRIS gezien, en die was ook goed.

† In Memoriam † vrijdag 12 mei 2006 @ 12:01:29 #100
4571 Sokolsky
pi_37756967
Mépris is inderdaad leuk. Eigenlijk vind ik alle films waarin grote regisseurs acteren leuk, vooral als het dan ook nog over film gaat.
Sheridana +1
  † In Memoriam † vrijdag 12 mei 2006 @ 12:03:00 #101
4571 Sokolsky
pi_37757015
Ik ben zelf nu op 7/8e van Lars von Triers Riget (I en II). Aanrader, vooral het eerste deel. Het tweede deel slaat soms iets te ver door. Wel briljante humor.
Sheridana +1
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:04:11 #102
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37757048
Het dramatische muziekje werd na 85 keer wel een beetje eentonig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † vrijdag 12 mei 2006 @ 12:18:25 #103
4571 Sokolsky
pi_37757376
Heb ik me niet aan gestoord, wat ik afleid uit het feit dat ik moet gaan denken welk muziekje je bedoelt.
Sheridana +1
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:19:29 #104
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37766243
The Getaway (1972)

Stoere oude actie film met de übercoole Steve McQueen en de lieftallige Ali MacGraw.
cijfer: 8
pi_37766459
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Getaway (1972)
[afbeelding]
Stoere oude actie film met de übercoole Steve McQueen en de lieftallige Ali MacGraw.
cijfer: 8
steve is cool
pi_37766921
Thirteen.

Met Holly Hunter als de moeder, en Evan Rachel Wood als de 13 jarige dochter.
Damn, maakt me even blij dat ik zoons heb en geen meiden
En voor mijn moeder : Mam, zie je nu wel dat ik reuze meeviel als tiener

Goede film, erg goed geacteerd door de beide dames.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37775139
Big Fish
Wat een super leuke film En Ewan McGregor is ook heerlijk en acteert super Leuke bijrollen ook.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 12 mei 2006 @ 23:25:05 #108
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_37775434
Ik heb old school gezien .. uit 2003.

WAT EEN ZAADFILM! .. maar er speelde zon gruwelijk lekker wijf in .... ik moest blijven kijken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 00:51:18 #109
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_37778059
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb old school gezien .. uit 2003.

WAT EEN ZAADFILM! .. maar er speelde zon gruwelijk lekker wijf in .... ik moest blijven kijken.
Juliette Lewis?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_37779231
Ik heb scenes herzien maar nu echt helemaal voor de tweede keer: Mulholland Drive. Destijds heb ik hem ergens in Antwerpen in de bios gezien en ik herinner me nog goed de vermoeid uitgesproken verzuchting bij de aftiteling ergens achter me:
"David Lynch....".
Ik vond hem toen goed maar kon hem niet echt duiden.
Navraag op internet geeft mooie plausibele interpretaties op die me destijds meer een handvat gaven.

En nu bij herzien blijkt het een prachtig verbeelde en doorleefde nachtmerie waarin Lynch weer over de toppen van de golven van de grenzen van de menselijke geest surft. Expressief en soms beangstigend.

[ Bericht 4% gewijzigd door NoSigar op 14-05-2006 04:14:34 ]
Helpt waar hij kan!
pi_37780712
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:51 schreef victorinox het volgende:

[..]

Juliette Lewis?
haha nee man, das een zaadwijf .. Elisha Cuthbert speelde er ook in.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:56:14 #112
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_37782298
The Lion King
Een film die je af en toe gewoon moet herzien. Superverhaal, supermuziek, superanimatie. Een pareltje blijft dit. Ik heb hem vroeger in de bios gezien en daarna ongelofelijk vaak op video. En hij blijft maar niet vervelen. Toppertje! Een 9.

Nochnoy Dozor (Night Watch)
Deze film had ik een half jaar terug ook al eens gezien maar ik was toen een beetje te vaag om hem echt goed mee te krijgen. Nu dus voor de tweede keer gezien en ik snap best wel waarom ik hem toen niet helemaal volgde. De film is een aaneenschakeling van clips waarin allemaal fantastische dingen gebeuren en telkens is de link naar het verhaal een beetje vaag. Hierdoor wordt het verhaal je iig niet voorgekauwd maar toch zou een beetje meer duidelijkheid wel fijn zijn geweest. De film kon me wel boeien en vermaken maar om nou te zeggen dat het een superfilm is? Nee, door kwaliteit een 7.

Dnevnoy dozor (Day Watch)
Gelijk maar deel 2 gezien. Deze film is eigenlijk best wel meer van hetzelfde. Hierdoor is er eigenlijk weinig te vertellen over deze film. Ik vond de actie met de auto tegen het flatgebouw bruut. Het einde is eigenlijk pas het echte einde waardoor deze 2 films eigenlijk best ook als 1 beschouwd kunnen worden. Ik ben dus benieuwd waar ze deel 3 over gaan doen. Ook een 7 dus.

Dark Water
En toen deze remake van een japanse horror. Ik had voor de verandering het origineel niet gezien dus ik begon helemaal blank in deze film. Al snel was te merken dat we dus ook weer met een suspense horror te maken hadden. Oftewel, creepy sfeer maar feitelijk geen schrikmomenten. Aan het einde dacht ik dus dat dat nog wel zou komen maar eigenlijk eindigt de film net zo lauw als dat de hele film bezig was. Hierdoor dus een 6.

Valiant
En toen als laatste ging deze erin. Ik had hem voornamelijk gekozen omdat het een animatiefilm was en ik vond de trailer wel grappig. Tijdens het kijken valt al snel op dat de animatie van zeer goede kwaliteit is. Er is goed op detail gelet waardoor het mooi is om naar te kijken. Het verhaal is voor de rest een beetje kinderlijk. De film duurt ook maar iets meer dan 70 minuten waardoor het nog meer aandoet als een kinderfilm. Dit is zeker niet als nadeel te noemen alleen de diepere laag mist dus een beetje. Toch leuk vermaak wat er mooi uitziet. Hierdoor een 6,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:19:33 #113
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37784221
DONNIE DARKO- The Director's Cut

Why are you wearing that stupid man suit?

Voor de zoveelste x gezien nu, echt een masterpiece van de moderne cinema en een film die je 100 x kan zien en nieuwe dingen kan ontdekken

10

pi_37784271
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:14 schreef rena het volgende:
Big Fish
Wat een super leuke film En Ewan McGregor is ook heerlijk en acteert super Leuke bijrollen ook.
Jaa, die is mooi

Ik ga straks The Constant Gardener kijken, ben benieuwd
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37784309
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:21 schreef milagro het volgende:

[..]
Ik ga straks The Constant Gardener kijken, ben benieuwd

Hele goede film Vind ik
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_37785675
Heb eergister The Grugde gekeken.
Was wel weer eens leuk na lange tijd.
Nooit iemand te dichtbij laten komen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:13:40 #117
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37787223
Bicho de Sete Cabecas

vader heeft wat moeite met het gedrag van zoon Neto. Neto is eigenlijk een gewone jongen, met een beetje foute vrienden. als pa een sticky bij hem vindt, besluit pa zoonlief af te leveren bij een psychiatrische inrichting. dat het daar een hel is, waar het belangrijkste doel is om de patienten te houden spreekt voor zich. anders zou de film niet zijn gemaakt.

ik kan me redelijk aansluiten bij de mening van SoK laatst over deze film. maar als groot pluspunt is de indringendheid van de beelden met de geluiden. en het spel van rodrigo santoro is sterk.
eigenlijk gewoon weer een pareltje uit de braziliaanse filmkeuken.

manderlay

het vervolg op dogville. laten we zeggen dat een andere grace in een andere context en onder geheel andere omstandigheden weer het middelpunt van een samenleving wordt. haar positie is weer even schuivend als in dogville. het landgoed manderlay heeft de zwarten na afschaffing van de slavernij nog steeds als slaven behandeld. grace mag er de scepter gaan zwaaien en gaat heel wat dingen veranderen.

imho niet zo sterk als dogville. mede doordat de abstractie nog wat verder is doorgevoerd. ook jammer dat het verder niet zo veel refereert aan dogville, waar grace eigenlijk nogal een trauma aan over had moeten houden.
het verhaal zelf is wel weer goed en het spel van BHD doet weinig onder voor NK (daarnaast is BHD een stuk mooier ).
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:43:15 #118
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_37789318
Sinds mijn laatste post de volgende films gezien:

Match Point (Woody Allen, 2005)
Misschien wel de beste film die Allen ooit maakte. Spannend, verrassend, boeiend en Scarlett. ****½

Basic Instinct 2 (Michael Caton-Jones, 2006)
Potsierlijk slechte dialogen, erg matig acteerwerk en totaal overbodig. Maar stiekem toch nog een beetje vermakelijk. **

The New World (Terrence Malick, 2005)
Prachtig geschoten haast meditatieve historische vertelling van een van de meest visueel ingestelde huidige regisseurs. Erg mooi. ****½

The Great Raid (John Dahl, 2005)
Vermakelijke oorlogsfilm, maar nergens bijzonder. ***

16 Blocks (Richard Donner, 2006)
De dialogen kwamen nogal gekunsteld en geforceerd over, het accent van Mos Def was vrij storend en het verhaal enorm voorspelbaar. Toch is hij af en toe redelijk spannend en saai wordt het nergens. **½

Firewall (Richard Loncraine, 2006)
Matige thriller, die vooral uitblinkt in eenheidsworst. De film bestaat geheel uit herkauwde elementen. **½
  zondag 14 mei 2006 @ 01:02:38 #119
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_37805126
Tora! Tora! Tora! (1970)
Zo dit is wel even 10 keer beter dan die Prul Harbor met Ben Aflik.
Goed op gebouwd. Ook goed belicht van Japanse kant. Kolonelen die niet echt willen luisteren naar doorgegeven berichten. Jappen die een beetje tevroeg aanvallen, tenminste voor hun eigen gestelde ultimatum.
En om eerlijk te zijn. De graphics van het het geweld. In de fik vliegende vliegtuigen ziet er beter uit dan die CGI van Pearl Harbor. Best wel leuke shots van al die vliegtuigen op rij die gemold worden.

imdb 7.4 / cijfer 8

Broken Flowers (2005)
Bill Murray krijgt een brief van (onbekende) vriendin van 20 jaar terug, die beweerd een zoon van hem te hebben. Een vriend heeft een ander uit gezocht en ze komen tot een lijst van 5 vrouwen waarmee hij in het verleden geweest is. En gaat op rondreis om ze op te zoeken ...
Wel een aardige 'drama' film.

imdb 7.4 / cijfer 7

If Only (20040
Gozer heeft wat probleempjes met z'n vriendin en de dag loopt al niet zo lekker. Eind van de dag krijgt zijn vriendin voor zijn ogen een verkeersongeluk. Dood. Volgende morgen wordt ie wakker niets aan de hand .. maar al snel wekt het deja-vu dingen op. Hij probeert de dag zo goed mogelijk in te delen met z'n vriendin.
Best aardige romantische drama film.

imdb 6.5 / cijfer 7

French Connection (1971)
Heerlijke politiefilm met Gene Hackman die een drugsbende op het spoor is.
Met de bekende auto achtervolging van een metro die boven hem rijdt. Erg stylisch gefilmd.
Blijkt dus echt een zaak in de jaren 60 geweest te zijn.

imdb 7.9 / cijfer 8.5

Keeping Mum (2005)
Rowan Atkinson is een dominee. Zijn gezin heeft nog al wat strubbelingen en zij heeft een lover (Patrick Swayze). Er wordt een nieuwe nanny aangenomen en al snel wordt duidelijk dat ze meer is dan alleen dat. Ze lost ook een paar probleempjes op ... met harde hand

imdb 6.7 / cijfer 6.5

Firewall (2006)
Er matig standaard thrillertje. Harrison Ford werkt op bank. Vrouw en kids worden gevangen genomen en hij moet eventjes zijn eigen bank beroven. Zijn mensen ontslaan en weet ik al niet meer zij ... cliche cliche.

imdb 5.7 / cijfer 5.0

Transamerica (2005)
Man wil vrouw worden en heeft wat probleempjes. Hij (zij) wil haar zoon ontmoeten die gevangen zit. En gaat hem uitkopen. En stelt zich voor als een Christene van de kerk. Ze verteld dus niet dat zij zijn vader is. Samen gaan ze op reis richting California. Onderweg gaan ze langs zijn(haar) familie. ...
wel aardig drama.

imdb 7.8 / cijfer 7.0

Animal House (1978)
Beetje een American Pie film uit jaren 70. Alleen dan wat preutser. Ook net zulke achterlijk bierzuip feestjes .. en stom gedoe met girls. Overigens is dit de eerste film van Kevin Bacon.
Naar mijn idee een beetje outdated.

imdb 7.5 / cijfer 5.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 14 mei 2006 @ 02:01:52 #120
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37806248
Iedereen weet wel wat een McGuffin is. De kernwapengeheimen/de diamanten/de floppie met geheime adressen waar de held de hele film achteraan rent, terwijl ze eigenlijk volkomen oninteressant zijn. Ze zorgen er alleen voor dat het verhaal op gang blijft. Dat verhaal is in The Dukes of Hazzard zélf een McGuffin, dat alleen dient als excuus om zoveel mogelijk slechte one-liners, siliconentieten en achtervolgingen in beeld te brengen. Dat is niet per sé een slecht iets, en het eerste half uur heb ik me er ook best mee vermaakt. Daarna begon het wat te vervelen. Voor met bier en veel mensen wel een goede keus, denk ik. 5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')