abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 12 mei 2006 @ 12:03:00 #101
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37757015
Ik ben zelf nu op 7/8e van Lars von Triers Riget (I en II). Aanrader, vooral het eerste deel. Het tweede deel slaat soms iets te ver door. Wel briljante humor.
Sheridana +1
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:04:11 #102
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37757048
Het dramatische muziekje werd na 85 keer wel een beetje eentonig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † vrijdag 12 mei 2006 @ 12:18:25 #103
4571 Sokolsky
pi_37757376
Heb ik me niet aan gestoord, wat ik afleid uit het feit dat ik moet gaan denken welk muziekje je bedoelt.
Sheridana +1
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:19:29 #104
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37766243
The Getaway (1972)

Stoere oude actie film met de übercoole Steve McQueen en de lieftallige Ali MacGraw.
cijfer: 8
pi_37766459
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Getaway (1972)
[afbeelding]
Stoere oude actie film met de übercoole Steve McQueen en de lieftallige Ali MacGraw.
steve is cool
pi_37766921
Thirteen.

Met Holly Hunter als de moeder, en Evan Rachel Wood als de 13 jarige dochter.
Damn, maakt me even blij dat ik zoons heb en geen meiden
En voor mijn moeder : Mam, zie je nu wel dat ik reuze meeviel als tiener

Goede film, erg goed geacteerd door de beide dames.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37775139
Big Fish
Wat een super leuke film En Ewan McGregor is ook heerlijk en acteert super Leuke bijrollen ook.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 12 mei 2006 @ 23:25:05 #108
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_37775434
Ik heb old school gezien .. uit 2003.

WAT EEN ZAADFILM! .. maar er speelde zon gruwelijk lekker wijf in .... ik moest blijven kijken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 00:51:18 #109
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_37778059
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb old school gezien .. uit 2003.

WAT EEN ZAADFILM! .. maar er speelde zon gruwelijk lekker wijf in .... ik moest blijven kijken.
Juliette Lewis?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_37779231
Ik heb scenes herzien maar nu echt helemaal voor de tweede keer: Mulholland Drive. Destijds heb ik hem ergens in Antwerpen in de bios gezien en ik herinner me nog goed de vermoeid uitgesproken verzuchting bij de aftiteling ergens achter me:
"David Lynch....".
Ik vond hem toen goed maar kon hem niet echt duiden.
Navraag op internet geeft mooie plausibele interpretaties op die me destijds meer een handvat gaven.

En nu bij herzien blijkt het een prachtig verbeelde en doorleefde nachtmerie waarin Lynch weer over de toppen van de golven van de grenzen van de menselijke geest surft. Expressief en soms beangstigend.

[ Bericht 4% gewijzigd door NoSigar op 14-05-2006 04:14:34 ]
Helpt waar hij kan!
pi_37780712
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:51 schreef victorinox het volgende:

[..]

Juliette Lewis?
haha nee man, das een zaadwijf .. Elisha Cuthbert speelde er ook in.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:56:14 #112
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_37782298
The Lion King
Een film die je af en toe gewoon moet herzien. Superverhaal, supermuziek, superanimatie. Een pareltje blijft dit. Ik heb hem vroeger in de bios gezien en daarna ongelofelijk vaak op video. En hij blijft maar niet vervelen. Toppertje! Een 9.

Nochnoy Dozor (Night Watch)
Deze film had ik een half jaar terug ook al eens gezien maar ik was toen een beetje te vaag om hem echt goed mee te krijgen. Nu dus voor de tweede keer gezien en ik snap best wel waarom ik hem toen niet helemaal volgde. De film is een aaneenschakeling van clips waarin allemaal fantastische dingen gebeuren en telkens is de link naar het verhaal een beetje vaag. Hierdoor wordt het verhaal je iig niet voorgekauwd maar toch zou een beetje meer duidelijkheid wel fijn zijn geweest. De film kon me wel boeien en vermaken maar om nou te zeggen dat het een superfilm is? Nee, door kwaliteit een 7.

Dnevnoy dozor (Day Watch)
Gelijk maar deel 2 gezien. Deze film is eigenlijk best wel meer van hetzelfde. Hierdoor is er eigenlijk weinig te vertellen over deze film. Ik vond de actie met de auto tegen het flatgebouw bruut. Het einde is eigenlijk pas het echte einde waardoor deze 2 films eigenlijk best ook als 1 beschouwd kunnen worden. Ik ben dus benieuwd waar ze deel 3 over gaan doen. Ook een 7 dus.

Dark Water
En toen deze remake van een japanse horror. Ik had voor de verandering het origineel niet gezien dus ik begon helemaal blank in deze film. Al snel was te merken dat we dus ook weer met een suspense horror te maken hadden. Oftewel, creepy sfeer maar feitelijk geen schrikmomenten. Aan het einde dacht ik dus dat dat nog wel zou komen maar eigenlijk eindigt de film net zo lauw als dat de hele film bezig was. Hierdoor dus een 6.

Valiant
En toen als laatste ging deze erin. Ik had hem voornamelijk gekozen omdat het een animatiefilm was en ik vond de trailer wel grappig. Tijdens het kijken valt al snel op dat de animatie van zeer goede kwaliteit is. Er is goed op detail gelet waardoor het mooi is om naar te kijken. Het verhaal is voor de rest een beetje kinderlijk. De film duurt ook maar iets meer dan 70 minuten waardoor het nog meer aandoet als een kinderfilm. Dit is zeker niet als nadeel te noemen alleen de diepere laag mist dus een beetje. Toch leuk vermaak wat er mooi uitziet. Hierdoor een 6,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:19:33 #113
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37784221
DONNIE DARKO- The Director's Cut

Why are you wearing that stupid man suit?

Voor de zoveelste x gezien nu, echt een masterpiece van de moderne cinema en een film die je 100 x kan zien en nieuwe dingen kan ontdekken

10

pi_37784271
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:14 schreef rena het volgende:
Big Fish
Wat een super leuke film En Ewan McGregor is ook heerlijk en acteert super Leuke bijrollen ook.
Jaa, die is mooi

Ik ga straks The Constant Gardener kijken, ben benieuwd
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37784309
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:21 schreef milagro het volgende:

[..]
Ik ga straks The Constant Gardener kijken, ben benieuwd

Hele goede film Vind ik
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_37785675
Heb eergister The Grugde gekeken.
Was wel weer eens leuk na lange tijd.
Nooit iemand te dichtbij laten komen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:13:40 #117
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37787223
Bicho de Sete Cabecas

vader heeft wat moeite met het gedrag van zoon Neto. Neto is eigenlijk een gewone jongen, met een beetje foute vrienden. als pa een sticky bij hem vindt, besluit pa zoonlief af te leveren bij een psychiatrische inrichting. dat het daar een hel is, waar het belangrijkste doel is om de patienten te houden spreekt voor zich. anders zou de film niet zijn gemaakt.

ik kan me redelijk aansluiten bij de mening van SoK laatst over deze film. maar als groot pluspunt is de indringendheid van de beelden met de geluiden. en het spel van rodrigo santoro is sterk.
eigenlijk gewoon weer een pareltje uit de braziliaanse filmkeuken.

manderlay

het vervolg op dogville. laten we zeggen dat een andere grace in een andere context en onder geheel andere omstandigheden weer het middelpunt van een samenleving wordt. haar positie is weer even schuivend als in dogville. het landgoed manderlay heeft de zwarten na afschaffing van de slavernij nog steeds als slaven behandeld. grace mag er de scepter gaan zwaaien en gaat heel wat dingen veranderen.

imho niet zo sterk als dogville. mede doordat de abstractie nog wat verder is doorgevoerd. ook jammer dat het verder niet zo veel refereert aan dogville, waar grace eigenlijk nogal een trauma aan over had moeten houden.
het verhaal zelf is wel weer goed en het spel van BHD doet weinig onder voor NK (daarnaast is BHD een stuk mooier ).
  zaterdag 13 mei 2006 @ 15:43:15 #118
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_37789318
Sinds mijn laatste post de volgende films gezien:

Match Point (Woody Allen, 2005)
Misschien wel de beste film die Allen ooit maakte. Spannend, verrassend, boeiend en Scarlett. ****½

Basic Instinct 2 (Michael Caton-Jones, 2006)
Potsierlijk slechte dialogen, erg matig acteerwerk en totaal overbodig. Maar stiekem toch nog een beetje vermakelijk. **

The New World (Terrence Malick, 2005)
Prachtig geschoten haast meditatieve historische vertelling van een van de meest visueel ingestelde huidige regisseurs. Erg mooi. ****½

The Great Raid (John Dahl, 2005)
Vermakelijke oorlogsfilm, maar nergens bijzonder. ***

16 Blocks (Richard Donner, 2006)
De dialogen kwamen nogal gekunsteld en geforceerd over, het accent van Mos Def was vrij storend en het verhaal enorm voorspelbaar. Toch is hij af en toe redelijk spannend en saai wordt het nergens. **½

Firewall (Richard Loncraine, 2006)
Matige thriller, die vooral uitblinkt in eenheidsworst. De film bestaat geheel uit herkauwde elementen. **½
  zondag 14 mei 2006 @ 01:02:38 #119
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_37805126
Tora! Tora! Tora! (1970)
Zo dit is wel even 10 keer beter dan die Prul Harbor met Ben Aflik.
Goed op gebouwd. Ook goed belicht van Japanse kant. Kolonelen die niet echt willen luisteren naar doorgegeven berichten. Jappen die een beetje tevroeg aanvallen, tenminste voor hun eigen gestelde ultimatum.
En om eerlijk te zijn. De graphics van het het geweld. In de fik vliegende vliegtuigen ziet er beter uit dan die CGI van Pearl Harbor. Best wel leuke shots van al die vliegtuigen op rij die gemold worden.

imdb 7.4 / cijfer 8

Broken Flowers (2005)
Bill Murray krijgt een brief van (onbekende) vriendin van 20 jaar terug, die beweerd een zoon van hem te hebben. Een vriend heeft een ander uit gezocht en ze komen tot een lijst van 5 vrouwen waarmee hij in het verleden geweest is. En gaat op rondreis om ze op te zoeken ...
Wel een aardige 'drama' film.

imdb 7.4 / cijfer 7

If Only (20040
Gozer heeft wat probleempjes met z'n vriendin en de dag loopt al niet zo lekker. Eind van de dag krijgt zijn vriendin voor zijn ogen een verkeersongeluk. Dood. Volgende morgen wordt ie wakker niets aan de hand .. maar al snel wekt het deja-vu dingen op. Hij probeert de dag zo goed mogelijk in te delen met z'n vriendin.
Best aardige romantische drama film.

imdb 6.5 / cijfer 7

French Connection (1971)
Heerlijke politiefilm met Gene Hackman die een drugsbende op het spoor is.
Met de bekende auto achtervolging van een metro die boven hem rijdt. Erg stylisch gefilmd.
Blijkt dus echt een zaak in de jaren 60 geweest te zijn.

imdb 7.9 / cijfer 8.5

Keeping Mum (2005)
Rowan Atkinson is een dominee. Zijn gezin heeft nog al wat strubbelingen en zij heeft een lover (Patrick Swayze). Er wordt een nieuwe nanny aangenomen en al snel wordt duidelijk dat ze meer is dan alleen dat. Ze lost ook een paar probleempjes op ... met harde hand

imdb 6.7 / cijfer 6.5

Firewall (2006)
Er matig standaard thrillertje. Harrison Ford werkt op bank. Vrouw en kids worden gevangen genomen en hij moet eventjes zijn eigen bank beroven. Zijn mensen ontslaan en weet ik al niet meer zij ... cliche cliche.

imdb 5.7 / cijfer 5.0

Transamerica (2005)
Man wil vrouw worden en heeft wat probleempjes. Hij (zij) wil haar zoon ontmoeten die gevangen zit. En gaat hem uitkopen. En stelt zich voor als een Christene van de kerk. Ze verteld dus niet dat zij zijn vader is. Samen gaan ze op reis richting California. Onderweg gaan ze langs zijn(haar) familie. ...
wel aardig drama.

imdb 7.8 / cijfer 7.0

Animal House (1978)
Beetje een American Pie film uit jaren 70. Alleen dan wat preutser. Ook net zulke achterlijk bierzuip feestjes .. en stom gedoe met girls. Overigens is dit de eerste film van Kevin Bacon.
Naar mijn idee een beetje outdated.

imdb 7.5 / cijfer 5.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 14 mei 2006 @ 02:01:52 #120
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37806248
Iedereen weet wel wat een McGuffin is. De kernwapengeheimen/de diamanten/de floppie met geheime adressen waar de held de hele film achteraan rent, terwijl ze eigenlijk volkomen oninteressant zijn. Ze zorgen er alleen voor dat het verhaal op gang blijft. Dat verhaal is in The Dukes of Hazzard zélf een McGuffin, dat alleen dient als excuus om zoveel mogelijk slechte one-liners, siliconentieten en achtervolgingen in beeld te brengen. Dat is niet per sé een slecht iets, en het eerste half uur heb ik me er ook best mee vermaakt. Daarna begon het wat te vervelen. Voor met bier en veel mensen wel een goede keus, denk ik. 5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 14 mei 2006 @ 02:25:25 #121
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_37806447
Onlangs Underworld gekeken, dag erna gelijk 2 ook gekeken en die was zelfs nog beter.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 14 mei 2006 @ 13:07:31 #122
148812 m.gluteus
...heel liefig...
pi_37812677
Gisteravond Bad Boys 2 gekeken, lekker lambalfilm waar je niet echt bij hoeft op te letten en het dan nog goed kunt volgen. Was al de tweede keer dat ik m zag, maar bij gebrek aan iets anders op tv goed te doen.
Hoop een dezer dagen Constantine te zien, schijnt een goeie film te zijn, ben benieuwd!
"All the freaky people make the beauty in the world"
  zondag 14 mei 2006 @ 13:49:46 #123
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37813633
Ik vond Legally Blonde echt leuk. Legally Blonde 2 is ook best leuk, maar alleen als je een meisje van zes à tien jaar bent. 4+.
  zondag 14 mei 2006 @ 14:35:54 #124
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37814732
40 Year Old Virgin, The (2005)
Andy is een conservatieve, verlegen man en nog steeds maagd. Als zijn vrienden hier achter komen, doen ze er alles aan om hem aan de vrouw te krijgen. Andy speelt mee maar komt in de ene na de andere rampzalige situatie terecht. Totdat... hij een relatie krijgt met Trish, een vrouw met drie kinderen. ‘Eindelijk’, denken zijn vrienden, ‘nu gaat het gebeuren!’ Maar nee, Andy en Trish houden hun relatie voorlopig strikt platonisch...
7.5/10
  zondag 14 mei 2006 @ 18:13:17 #125
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37820634

Victor is nerveus voor zijn huwelijk met Victoria. Hij besluit de huwelijksbeloften te oefenen op een uit de grond stekende tak. Tot zijn schrik verrijst uit de grond The Corpse Bride die claimt dat het huwelijk gegrond is. Victor belandt in The Land Of The Dead terwijl Victoria nog altijd op hem wacht in The Land Of The Living.
8/10
pi_37822191
La Bête Humaine (1938)

Erg sterke film, boeiende personages en verhaallijn, mooi staaltje werk van Renoir

zondag 14 mei 2006 @ 21:56:13 #127
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37827729
In de sneak afgelopen donderdag:

Silent Hill
Had `m al gezien in de bios. Blijft ook bij de tweede kijkbeurt erg cool. Tuurlijk wist ik al wat er ging gebeuren maar dat deed geen afbraak aan de spanning van de film.
Zeker een tweede (en waarschijnlijk ook nog meer) kijkbeurt waard

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_37833469
Cabin Fever

Gisteren heb ik de film 'Cabin fever' maar eens uit mijn kast gepakt, waarna ik met mijn sensuele volle lippen op ietwat erotische wijze het dunne laagje stof er vanaf blies. Ik had het zilverkleurige schijfje voor een paar euro gekocht en verwachtte een lekkere zombie-horrorfilm á la Dawn of the dead, eentje waarin de wereld in de fik staat en het voorbestaan van de (levende) menselijke soort afhangt van een select groepje mensen dat op gewelddadige wijze zowel de monsters als elkaar kapotschiet. Dat is namelijk een fantasie van mij. Dát, en een badkuip vol witte bonen in tomatensaus.

Kwam ik even bedrogen uit! Ik zal hieronder proberen om mijn reacties tijdens het bekijken van dit wanproduct in zeventien stappen te omschrijven, zodat het een beetje voelt alsof jullie semi-live naast mij op de bank zitten. Maak je geen zorgen, ik zal niet proberen om mijn arm om je schouders te slaan als je even niet oplet, tenzij je een aantrekkelijke jongedame bent tussen de 18 en de 25 jaar met één of meerdere geamputeerde ledematen en een monobrow. Bel me, schatje. Bel me. Afijn, ik dreig een beetje af te dwalen. Hier gaan we, probeer de uitdrukkingen op mijn flexibele gezicht er bij te denken:

1. "Hmm."
2. "Hmm-Hmm."
3. "Hmmm?"
4. "Ik moet plassen."
5. "Hè bah, wat cliché."
6. "Hmm."
7. "Hè bah, wat cliché."
8. "Hmzmzmzhuh? Oh, ja! Ik was een film aan het kijken."
9. "Eh...?"
10. "Mijn god."
11. "Dit kan niet waar zijn, zo slecht."
12. "Wát?"
13. "Nee, slechter dan dít kan echt niet."
14. "Ah, blijkbaar toch wel."
15. "Nu wil ik dood."
16. "Waar is de cyaankali als je hem nodig hebt?"
17. "Volgens mij ben ik nu impotent."

Men had dit stuk stront beter 'Cabin feces' kunnen noemen. In 1999 gaf Baz Luhrman de wereld één tip mee in de hoop dat jongeren hun prille levens niet verpesten. Laat ik dat nu ook doen: Kijk deze film NIET! NIET, zeg ik je...NIET!

En als je wilt weten waarom niet, dan moet je hem toch echt even bekijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Croupouque op 15-05-2006 00:42:59 ]
  Moderator maandag 15 mei 2006 @ 00:25:27 #129
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_37833544
Als je Cabin Fever al zo'n juweeltje vond, raad ik je Hostel aan, Croupouque.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_37833596
quote:
Op maandag 15 mei 2006 00:25 schreef Mike het volgende:
Als je Cabin Fever al zo'n juweeltje vond, raad ik je Hostel aan, Croupouque.
Ik zal hem eens proberen zodra ik weer van de beademing af ben.
  Moderator maandag 15 mei 2006 @ 00:30:17 #131
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_37833644
quote:
Op maandag 15 mei 2006 00:28 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ik zal hem eens proberen zodra ik weer van de beademing af ben.
Bestel wat extra zuurstof tegen die tijd...je zult het nodig hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 15 mei 2006 @ 00:41:31 #132
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37833854
quote:
Op maandag 15 mei 2006 00:21 schreef Croupouque het volgende:
Cabin Fever

[afbeelding]

Gisteren heb ik de film 'Cabin fever' maar eens uit mijn kast gepakt, waarna ik met mijn sensuele volle lippen op ietwat erotische wijze het dunne laagje stof er vanaf blies. Ik had het zilverkleurige schijfje voor een paar euro gekocht en verwachtte een lekkere zombie-horrorfilm á la Dawn of the dead, eentje waarin de wereld in de fik staat en het voorbestaan van de (levende) menselijke soort afhangt van een select groepje mensen die op gewelddadige wijze zowel de monsters als elkaar kapotschiet. Dat is namelijk een fantasie van mij. Dát, en een badkuip vol witte bonen in tomatensaus.

[afbeelding]
[afbeelding]

Kwam ik even bedrogen uit! Ik zal hieronder proberen om mijn reacties tijdens het bekijken van dit wanproduct in zeventien stappen te omschrijven, zodat het een beetje voelt alsof jullie semi-live naast mij op de bank zitten. Maak je geen zorgen, ik zal niet proberen om mijn arm om je schouders te slaan als je even niet oplet, tenzij je een aantrekkelijke jongedame bent tussen de 18 en de 25 jaar met één of meerdere geamputeerde ledematen en een monobrow. Bel me, schatje. Bel me. Afijn, ik dreig een beetje af te dwalen. Hier gaan we, probeer de uitdrukkingen op mijn flexibele gezicht er bij te denken:

1. "Hmm."
2. "Hmm-Hmm."
3. "Hmmm?"
4. "Ik moet plassen."
5. "Hè bah, wat cliché."
6. "Hmm."
7. "Hè bah, wat cliché."
8. "Hmzmzmzhuh? Oh, ja! Ik was een film aan het kijken."
9. "Eh...?"
10. "Mijn god."
11. "Dit kan niet waar zijn, zo slecht."
12. "Wát?"
13. "Nee, slechter dan dít kan echt niet."
14. "Ah, blijkbaar toch wel."
15. "Nu wil ik dood."
16. "Waar is de cyaankali als je hem nodig hebt?"
17. "Volgens mij ben ik nu impotent."

Men had dit stuk stront beter 'Cabin feces' kunnen noemen. In 1999 gaf Baz Luhrman de wereld één tip mee in de hoop dat jongeren hun prille levens niet verpesten. Laat ik dat nu ook doen: Kijk deze film NIET! NIET, zeg ik je...NIET!

En als je wilt weten waarom niet, dan moet je hem toch echt even bekijken.
pi_37834250
Matchpoint van Woody Allen.
Geen topfilm, veel minder slim en doortastend dan ik verwacht had, al moet ik iedere film met Scarlett Johansson zien, op het dwangmatige af. Het was zeker niet haar beste rol helaas..
Ik zou het een intrigerende tegenvaller noemen, met meer potentie dan er uiteindelijk uitkomt.
pi_37834269
Transporter 2

Overdreven maar wel tof.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  maandag 15 mei 2006 @ 04:29:29 #135
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37835378
Top Gun maakte de hooggespannen verwachtingen helemaal waar. Het is inderdáád de Hollywoodfilm met de grootste dosis homoseksueel innuendo.
  maandag 15 mei 2006 @ 10:20:19 #136
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_37837671

O brother, where art thou? - Al een keertje gezien, maar ik had er weer eens zin in. Goed werk hoor.

Shubun - Wat minder bekend werk van een furieuze Kurusawa. Begint niet echt bijzonder, halverwege neemt Shimura het over en wordt het een stuk beter. Maar echt geweldig wordt het niet. Het is soms een beetje te veel van het goede en allemaal wat rommelig. Gelukkig zorgde Shimura met zijn filmdochter voor een aantal prachtige momenten, die de film toch nog een stuk omhoog trekken.
pi_37838102
Bij CKV het 1e uur begonnen aan Bridget Jones Diary 2: The Edge of Reason
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
  maandag 15 mei 2006 @ 13:08:58 #138
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37842313
Harry Caul geniet nationale bekendheid als bewakings-expert. De baas van een groot bedrijf huurt hem in om de conversaties van twee van zijn werknemers op te nemen. Enkele jaren hiervoor heeft het werk van Harry enkele moorden tot gevolg gehad, en hij is bang dat nu hetzelfde zal gebeuren
8/10
  maandag 15 mei 2006 @ 13:12:39 #139
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37842399
The Evil Dead (1981)

De eerste Evil Dead die ik zag. Jammer genoeg was het niet wat ik ervan verwachtte.. Ik had een campy cult film, die zo slecht dat die goed werd verwacht, maar in plaats daarvan kreeg ik een goede enge horror met slechte effecten. Behalve dan die befaamde scené met een boom, die je normaal alleen in hentai tegenkomt, waar ik wel om moest lachen. Was dit toch voornamelijk een echte horror waarbij ik, stoer als ik ben, soms achter mijn kussen dook.
cijfer: 7

Evil Dead II (1987)

Evil Dead II echter maakte de belofte meer dan waard. Dit was precies wat ik had verwacht van de Evil Dead-serie. Lekker campy lachwekkende horror met een stoere Bruce Campell. De ene foute leuke scené volgt op de ander.
cijfer: 8.5

Evil Dead III: Army of Darkness (1993)

AoD gaat nog verder dan ED II en is eigenlijk bijna geen horror meer te noemen, maar is meer een ontzettend komische aktiefilm, waarin Bruce Campell, de ene na de andere foute stoere one-liner roept, terwijl die skeletten en andere zombies naar de tyfus schiet.
pi_37850303
Airplane!

lekker onderuit gezakt is dit een heerlijke film om te zien, de hilarische momenten wisselen elkaar continue af. Genieten geblazen

maandag 15 mei 2006 @ 21:36:20 #141
52357 Lambiekje
pi_37858169
Loverboy (2003) TV
Breezerslet wordt gespot door een loverboy. Zij denkt natuurlijk dat ze speciaal is. Als ze er achter komt dat haar 'vriend' een leugenaar is zit ze al vet in de prostitutie.

godsgruwelijk he ... de domme breezer trienen zijn wel makkelijk te paaien. En denken dat ze heel wat zijn ...tenminste. Dat ze voor elke liefwoordje meteen de leugens doen vergeten .

imdb 6.2 / cijfer 6.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:50:29 #142
40664 Durbin
Who knows..
pi_37864234
Die Nacht Der Lebenden Loser (aka Night of the Living Dorks) (2004, Germany)

Drie losers zijn aanwezig bij een nachtelijk ritueel om doden weer tot leven te brengen. Dat lijkt in eerste instantie te mislukken, totdat ze alledrie bij een auto-ongeluk omkomen en in een mortuarium. Langzamerhand beginnen ze de voordelen van het zombie-zijn te ontdekken. Een Duitse horrorkomedie die best heel goed uitpakt; op het acteerwerk valt weinig aan te merken en ook de kwaliteit van de film zelf is voldoende. Ik ga in ieder geval even op zoek naar de dvd.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:49:46 #143
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37866184
Harold and Kumar Go To White Castle
Leuke stonerkomedie die niet echt hilarisch is, maar dankzij de voor de verandering niet hemeltergend domme hoofdpersonages een heel sympathieke tachtig minuten oplevert.
pi_37869245

Wat een topfilm!
Lekkere snelle actie, vette moves, coole auto's. En nog een beetje een verhaal ook Kijkt iig lekker weg
JOHNNY HEITINGA
pi_37870683
gister avond The recruit eindelijk eens gekeken, enorm coole film en natuurlijk geweldig acteur werk van Al pacino.
pi_37871380
Pas heb ik Donnie Brasco nog eens gezien, goed geacteerd door Johnny Depp en Al Pacino, een schitterende film.
En vanavond waarschijnlijk End Game, met Cuba Gooding Jr. en James Woods, ik hoop dat deze niet tegen valt.
God vergeeft me wel....het is immers zijn vak...!!!
pi_37874812
Vandaag met CKV begonnen aan Trainspotting
Ik vind het in ieder geval tot nu toe ( ongeveer 3 kwartier gezien) een hele vage film
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:46:25 #148
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_37875266

Pare Padrone - Gebasseerd op het boek van Gavino Ledda, de zoon van een herder uit Sardiene. We krijgen te zien hoe hij opgroeit als herderszoon, bij het leger gaat, studeert en later weer terugkeert bij zijn familie. Als je je film op elk moment stop kan zetten en urenlang de schoonheid van het beeld kan bestuderen, dan heb je het héél erg goed gedaan. Voeg daar het mooie verhaal van Gavino en de prachtige soundtrack aan toe en je hebt weer een prachtig kunstwerk uit de Taviani stal.

THRONE OF BLOOD heb ik gisteravond nog gezien, en ook die was heel erg goed.

[ Bericht 8% gewijzigd door RuneRose op 16-05-2006 13:05:44 ]
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:24:15 #149
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37889843
Zelig
Erg leuke en bovenal originele film, die misschien iets te lang op dezelfde voet doorgaat. Een beetje een mix tussen Sweet and Lowdown en Forrest Gump. Één van Allen's leukere en zeker één van zijn apartste films.
pi_37890057
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:30 schreef -Marlii- het volgende:
Ik vind het in ieder geval tot nu toe ( ongeveer 3 kwartier gezien) een hele vage film
Die zuigt echt wel jah
Zeker als ze dat landschap inlopen lol lol
JOHNNY HEITINGA
  woensdag 17 mei 2006 @ 05:12:36 #151
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37904541
Pitch Black
Leuke scifi die naar het einde toe wat conventioneler wordt. Tot halverwege weet de film in ieder geval een heel eigen sfeertje neer te zetten, en ook Diesel doet het helemaal niet slecht.
Clockers
Volgens mij maakt Spike Lee eigenlijk maar twee soorten films:
- Matige zooi die eigenlijk alleen nog de moeite waard is dankzij stuurman Spike (Girl 6, She Hate Me, Bamboozled)
- Sterke films die nóg beter worden dankzij stuurman Spike (Inside Man, Do the Right Thing, 25th Hour).
Clockers hoort bij de tweede categorie. Een goed detective-verhaal dat half oplost in een portret van een buurt, personages die op realistische wijze met elkaar omgaan en een gezonde dosis kritiek op van alles en nog wat. Sterk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sai op 17-05-2006 05:19:55 ]
pi_37907559
Heb gister maar weer eens good old Childs play gezien het blijven leuke films
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_37909836
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:30 schreef -Marlii- het volgende:
Ja, je moet van vage films houden.

Die baby, lol!
KLAAS JAN HUNTELAAR
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:27:23 #154
140904 MLF
Unazukin
pi_37909895
kalifornia
pi_37910970
pas geleden ook Jarhead gekeken. Leuke film maar als je zit te wacten op een actie spectakel moet je deze film niet kijken. Voor de overige kijkers een prima film
pi_37911073
American Soldiers: A day in Iraq

Aardige film wel.
Maar er zijn betere oorlogsfilms.
In het begin lijkt het een typische amerikaanse propaganda film te zijn.
Maar gelukkig later worden ook de fouten vertoond (zoals gevangen mishandelen)
Daardoor is het niet het cliché film.
Een 7.8 in mijn ogen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_37925089
Summerstorm

Duitse film over een jongen die noodgedwongen op puberale leeftijd uit de kast moet komen. De film kent z'n luchtige én z'n dramatische momenten. De balans daartussen is eigenlijk perfect. Nada Surf eronder en gewoon over je heen laten komen. Leuke film.
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:21:04 #158
13148 Shogo
Psycho...
pi_37925674
Lawrence of Arabia (1962)

Simpelweg een prachtige film. Toen ik een stuk jonger was maakte deze film toch wel indruk op me, ik weet niet of ik toen de hele film heb gezien maar beelden van de woestijn zijn altijd blijven hangen. De shots zijn prachtig en de vertolking van Lawrence is geweldig gedaan door Peter O'Toole en het verhaal, de reden waarom Lawrence voor arabië vecht, etc etc. Wat een beauty zeg.
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:39:54 #159
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37928799
The Lady Eve

HF speelt een zoon van een biermagnaat. zelf is hij onderzoeker. hij raakt verzeild op een cruiseschip, waar zich een aantal professionele kaartspelers ophoudt. BS speelt de dochter van het gezelschap. het plan is om hem veel geld te laten verliezen.
maar ze worden verliefd op elkaar. de lijfwacht van HF laat hem echter weten dat hij in de val is getrapt en de liefde is over. maar zij zint op wraak en gaat die ook nemen.

onderhoudende en amusante film, ondanks dat sommige scenes inmiddels oubollig aandoen. de openingsscene is eigenlijk erg slecht, maar daarna gaat t snel bergopwaarts.

Fear and loathing in las vegas

het is me gelukt om deze film nou eens een keer helemaal af te kijken en ik had de vorige keren dat ik m afzette gelijk: hij is het afkijken niet waard.
  woensdag 17 mei 2006 @ 21:38:32 #160
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37931464
Ali G Indahouse
Ik vond de vlagen die ik van de TV-serie had opgevangen best leuk, maar dit is echt zooi.
Desperado
Toffe film, maar ik ergerde me nogal aan Rodriguez die de hele tijd achter mijn TV zat en continu 'oh dit is zo lekker hep, lekker hep, lekker hep, dit is zo lekker hep' zei. Waarom hield die gast niet gewoon zijn bek? En hoe was hij überhaupt mijn kamer binnengekomen?
  donderdag 18 mei 2006 @ 01:00:09 #161
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_37939290
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:38 schreef Sai het volgende:
Desperado
Toffe film, maar ik ergerde me nogal aan Rodriguez die de hele tijd achter mijn TV zat en continu 'oh dit is zo lekker hep, lekker hep, lekker hep, dit is zo lekker hep' zei. Waarom hield die gast niet gewoon zijn bek? En hoe was hij überhaupt mijn kamer binnengekomen?
Maar hij had wel gelijk.
The short weekend begins with longing...
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:26:06 #162
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37953063
Alphaville, une étrange aventure de Lemmy Caution

een man gaat naar Alphaville, een SF-versie van Parijs (?) om een reportage te maken over dr. von Braun. dit is de wetenschapper die aan de basis van de ultramoderne samenleving en het systeem van Alphaville zou staan.
hij maakt kennis met de dochter van von Braun, Natasja (AK). op zijn tocht naar von Braun leert hij het repressieve karakter van Alphaville beter kennen en merkt hij dat de echte mensen worden vervangen door mutanten.
ondertussen wordt hij nog beschuldigd van spionage voor "de buitenwereld".

vermoeiende film, die niet meer dan een mogelijke cultstatus verdient. de film stapelt namelijk vele ongeloofwaardigheden op elkaar, maar dan helaas gecombineerd met dingen die wel realistisch zijn voor een maatschappij zoals die geschetst wordt.
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:30:16 #163
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_37953204
Da Vinci Code.

Voldeed aan verwachtingen. Jean Reno moest, vind ik, Collet spelen. En de acteur die het nu deed Fache. Precies omgekeerd. Audrey was minder dan ik had gehoopt, Hanks iets te dik en te oud, McKellen geniaal. Het verhaal volgt 't boek mooi en in de meeste(!) veranderingen kon ik me wel vinden.. De muziek is tof en de sfeer ook. Maar nergens weet de film echt echt goed te zijn. Ik kan me voorstellen dat sommigen 'm iets te lang vinden, maar dat vond ik persoonlijk wel meevallen. Gewoon vermakelijk, eigenlijk. Wat een warrig verhaal.

7+.
  † In Memoriam † donderdag 18 mei 2006 @ 15:36:41 #164
4571 Sokolsky
pi_37953402
Laat ik eens melden dat ik altijd hartelijk zit te lachen om die verhaaltjes van Sai. Ga zo door!
Sheridana +1
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:57:01 #165
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37954083
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:36 schreef Sokolsky het volgende:
Laat ik eens melden dat ik altijd hartelijk zit te lachen om die verhaaltjes van Sai. Ga zo door!
I second that.
pi_37959114
Syriana,

Mooie film, je moet wel geconcentreerd blijven kijken anders ben je de draad kwijt, zware kost dus.

Syriana,
geregisseerd door Stephen Gaghan
met George Clooney, Matt Damon en Jeffrey Wright

Syriana speelt zich af op de achtergrond van de wereldwijde olie-industrie. Terwijl een CIA-agent (George Clooney) de waarheid ontdekt achter het werk waar hij z'n leven aan heeft gewijd, vindt een jonge oliehandelaar (Matt Damon) na een familietragedie troost in een deal met een idealistische Arabische prins.
God vergeeft me wel....het is immers zijn vak...!!!
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:33:58 #167
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37960831
Gisteravond in de bios:

The Da Vinci Code
Zo slecht als de kritieken vond ik `m in de verste verte niet.
Integendeel zelfs. Het eerste uur/ 1,5 uur is (op een paar hele kleine details na) harstikke trouw aan t boek. Het tweede gedeelte van de film is dat wat minder en wordt er wat meer geschrapt. Ook gaat t tempo wat omhoog, terwijl dat in het eerste uur al best hoog lag.
Wel is duidelijk te merken dat Ron Howard er vanuit gaat dat iedereen het boek heeft gelezen en alle details die daarin beschreven worden kent. Er zitten, in tegenstelling tot het boek, wat losse eindjes in het verhaal van de film. Het is inderdaad aan te raden eerst het boek te lezen, zodat je de film wat beter zult begrijpen.
Het acteerwerk is op sommige momenten wat houterig, maar over het algemeen is het erg in orde. Verder ziet de film er erg goed uit. Mooi gefilmd, de muziek past goed bij de stijl van de film en de flashbacks die in het boek voorkomen worden op vernuftige manier verwerkt, ze liggen op een goede manier in korte tijd dat wat je moet weten uit.
The Da Vinci Code zal waarschijnlijk niet de beste film van 2006 worden, maar slecht is ie allerminst. Waarschijnlijk zijn de algemen verwachtingen gewoon te hoog, maar in mijn mening is Howard er wel degelijk in geslaagd het boek op een passende manier naar het witte doek om te zetten.
Zeker een aanrader!

Mijn Cijfer: 8,0/10
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:51:18 #168
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_37973324
The weather man
Hollywood heeft een nieuwe succesformule ontdekt. Men neme een hoofdpersoon in een midlife crisis, liefst een loser, meng met wat zwarte humor, enkele wijze levenslessen en een dosis American Dream turned nightmare et voila, wederom een niet al te slechte film uit het rijtje About Schmidt, Sideways en Broken Flowers. Pluspunt: Michael Caine in een mooie rol als stervende vader (Onder het kopje Levenslessen) en inderdaad, dit soort films is te verkiezen boven de gemiddelde Hollywoodrommel, maar het wordt allemaal een beetje saai en voorspelbaar.

King KongOver Hollywoodrommel gesproken. Ouderwets over the top filmvermaak met belachelijke dialogen en belachelijk veel actie. Pluspunten: Een prachtige Naomi Watts en goed acteerwerk van de aap.
A spoonful of sugar...
pi_37973618
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:33 schreef Timo20 het volgende:
Gisteravond in de bios:

The Da Vinci Code
Zo slecht als de kritieken vond ik `m in de verste verte niet.
Ik vond hem ook wel leuk. Alles wat slecht is aan de film komt in principe ook door het feit dat het boek een literaire rommel is. De film confronteerde waarschijnlijk gewoon té veel snobistische recensenten met de tekortkomingen van het 'boek van de eeuw'.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 05:01:36 #170
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37977606
13 Going on 30
Tienerkomedie Puberprul Achtste-groepers-slaappartijtjes-vulling Kinderfilm waar absoluut niemand boven de tien om zal kunnen lachen. Ik ben de uitzondering die de regel bevestigt.
pi_37978302
Transamerica Een echte Amerikaanse roadmovie; een transseksueel ondekt een week voor de grote operatie dat zij een zoon heeft verwekt. De zoon zit in de problemen en contre coeur gaat ze hem ophalen (om zo haar operatie niet in gevaar te brengen). Een leuke film die na afloop ondanks alle potentiële zwaarheid een prettig gevoel achterlaat.

HoodwinkedHoe meer je in het verhaal van roodkapje getrokken wordt hoe grappiger het wordt. Het eindspel is daarna weer wat minder, maar de makers moesten het verhaaltje natuurlijk wel afmaken.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 08:35:24 #172
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_37978347
the weather man, wat een kutfilm zeg.. er zit echt totaal geen lopend verhaal in, het gaat gewoon over een weerman die gescheiden is en probeert een goeie band met zijn kinderen op te bouwen. Ofzo. Ik weet eigenlijk niet, want ik heb hem halverwege afgezet
  vrijdag 19 mei 2006 @ 09:37:56 #173
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37979461
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 05:01 schreef Sai het volgende:
13 Going on 30
Tienerkomedie Puberprul Achtste-groepers-slaappartijtjes-vulling Kinderfilm waar absoluut niemand boven de tien om zal kunnen lachen. Ik ben de uitzondering die de regel bevestigt.
nee hoor, vond `m ook best cool

Gisteren in de sneak:

16 Blocks
Hoe een trailer je kan misleiden bewijst deze film nog maar eens. Zag de trailer er best goed uit, de film is dat zeker niet. Een dun verhaaltje met bordkartonnen, cliche matige personages, veel te weinig actie heeft en het tempo ligt te laag om echt te kunnen boeien. Het einde is nog erger dan het doorsnee cliche en het lijkt alsof iedereen op de automatische piloot acteert. Het enige positieve aan de film vond ik Mos Def, die een goede rol neerzet en dat met overtuiging doet.

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_37981498
Kiss Kiss Bang Bang
Probeert krampachtig om bij de hand en grappig en hip te zijn. En is daardoor wat vermoeiend. Het verhaal vond ik ook niet lekkker lopen. Uiteindelijk nogal flauw allemaal.
Helpt waar hij kan!
pi_37981688
V for Vendetta

Is een hele goeie film, soms een beetje vaag dus je moet op blijven letten.

Aanrader

8.0/10
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 19 mei 2006 @ 23:12:24 #176
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_38004390
Gisteren voor de eerste keer Amelie bekeken. Iedereen in mijn omgeving die de film heeft gezien kan niet ophouden met vertellen hoe vrolijk de film wel niet is. En dat is ook zo, na een half uur ofzo. En op de oppervlakte. Maar eigenlijk is het natuurlijk een tragisch verhaal van een dozijn mensen die compleet buiten de maatschappij vallen en in hun eigen wereldje leven. En daar verandert aan het eind van de film eigenlijk niets aan...

Ondanks dat ik dus het opwekkende van het verhaal minder over vond komen dan anderen heb ik absoluut genoten. De muziek, de mooie plaatjes, Amelie als lekker naief meisje; heerlijk om je in mee te laten zuigen. Top!

En vanavond Lord of War bekeken. Dat filmpakker idee is helemaal zo gek nog niet. Een film als deze zal ik niet snel voor 15 -20 euro kopen, maar voor 7,50 verdwijnt hij snel in mn tasje.
Lekker wegkijkende film die op mij "goed rauw" overkomt. Dat wil zeggen net het juiste niveau, niet te gemaakt.

Misschien geen absolute topper, maar zeker een aanrader. Oh, en Baptiste zat ook in Oz.. dat zat mij de hele film dwars (waar ken ik die kerel toch van!).
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 20 mei 2006 @ 08:28:54 #177
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_38010324
Gisteravond:

Mjah, wat kan ik zeggen wat nog niet over de film gezegd is? Het boek is idd beter (omdat gedetailleerder) maar dat is niet zo verwonderlijk, als je een boek gaat verfilmen van meer dan 425 pagina's. De film heeft in grote lijnen wel de essentie van het boek opgepikt.

Typisch een Hollywood boekverfilming wat iets smeuiger is gemaakt voor het stomme volk maar ik heb me niet zitten vervelen
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:57:06 #178
145297 MagiLune
....Believe....
pi_38013062
Layer Cake

erg leuke, beetje als Snatch en Lock Stock
Aa' lasser en lle coia orn n' omenta gurtha
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:13:02 #179
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_38016354
Imagine Me & You (Ol Parker, 2005)
Sympathieke Britse romcom. Dankzij de bijtende Britse humor is hij een stuk beter te pruimen dan recente voorbeelden uit Hollywood. ***
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:51:42 #180
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_38017306
Paradise Now (2005)
Hij is goed. En is afgelopen jaar terecht genomineerd voor een oscar. Maar ik ben het wel met SoK eens die ook al schreef, dat die niet heeft gewonnen omdat die gewoon niet goed genoeg was en niet omdat de film te controversieel is.
De film geeft een mooie inkijk in de gedachtegang van de Palestijnse zelfmoordenaars. Maar tenzij je niet verder verdiept hebt in het Israelisch-Palestijns conflict dan de voorpagina van de Telegraaf, brengt de film ook weer geen echt nieuwe inzichten.

Revolver (2005)
Vond ik de vorige films van Guy Ritchie altijd al een beetje overhypt. Die waren iig nog steeds best vermakelijk. Revolver is echter niets meer en minder dan Guy Ritchie die ongelovelijk hip en stoer probeert te doen. En dat is de hele film door te merken. De hele film moeten we zogenaamd versteld staan van meneer Ritchies gave vondsen. En daarom heen heeft hij ook nog een verhaal geconstructeerd wat alleen complex is om complex zijn.
cijfer: 6

American Movie (1999)
Mooie docu over een jongen, Mark Borchardt, die zijn Amerikaanse droom wil waar maken; het maken van een film. Met behulp van vrienden, familie enz maakt hij een korte horrorfilm om met die opbrengst zijn echte film te kunnen gaan maken. Maar natuurlijk zijn er problemen met alcohol, gokken en familieruzies.
De film geeft een mooie inkijk in het leven van de Amerikaanse lagere werkende klasse. En in de psyche van een jongen die zich niet wil conformen aan de 9 tot 17h arbeidersnorm en kostte wat kost zijn Amerikaanse droom nastreeft

[ Bericht 11% gewijzigd door Lonewolf2003 op 20-05-2006 16:34:25 ]
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:43:49 #181
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_38021647
The Da Vinci Code

Ach, het is niet zo slecht als de "het is een vieze rukfilm"-hype, hij is zelfs erg okay, maar daar houdt het dan ook op. Howard slaagt er af en toe in een vergezocht verhaal nog vergezochter te laten klinken, op andere moment pakt hij het dan weer veel beter aan. Nogal onevenwicht dus. Soms is de dramatische onthulling dramatisch, een volgende keer eerder hilarisch.

Zoals een beetje te verwachten was, zijn de betere rollen voor McKellen en Bettany. Tautou doet gewoon haar ding, maar vooral Hanks en Reno lopen helemaal verloren in de film en dragen nauwelijks iets bij, Hanks doet vooral mee om uitleg te geven bij wat er gebeurt, Reno loopt een hele film boos overal te laat te komen.

Uiteindelijk geen tegenvaller, maar ook geen aangename verrassing.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:45:17 #182
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_38021677
anolit

leuk filmpje over een man die zijn vader gaat begraven en zo.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 18:13:37 #183
52357 Lambiekje
pi_38022373
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:12 schreef Cheiron het volgende:
Gisteren voor de eerste keer Amelie bekeken. Iedereen in mijn omgeving die de film heeft gezien kan niet ophouden met vertellen hoe vrolijk de film wel niet is. En dat is ook zo, na een half uur ofzo. En op de oppervlakte. Maar eigenlijk is het natuurlijk een tragisch verhaal van een dozijn mensen die compleet buiten de maatschappij vallen en in hun eigen wereldje leven. En daar verandert aan het eind van de film eigenlijk niets aan...

Ondanks dat ik dus het opwekkende van het verhaal minder over vond komen dan anderen heb ik absoluut genoten. De muziek, de mooie plaatjes, Amelie als lekker naief meisje; heerlijk om je in mee te laten zuigen. Top!
In de oppervlakte.?!?
Het is juist heel prachtig uitgediept. Na het zien van de film ben je gewoon verliefd.

NIKS tragisch.. het is de mooie romantische film sinds tijden, Parijs die er sprookjes achtig uit ziet. Frans dat gewoon mooi klinkt. Die voiceover ..
Eigenlijk is het een van de mooiste films ... (misschien ook wel dat het op IDMB#29 staat).
  zaterdag 20 mei 2006 @ 18:24:38 #184
52357 Lambiekje
pi_38022615
Date Movie
Zo dit jaar is er weer een film beroerder dan beroerst uitgebracht en heeft nog groots gedraaid in onze bioscopen ook. Welke klootmongool geeft z'n film goedkeuring voor roulatie. Ik zit me echt af te vragen wie beslist wat er draait in onze zalen...Neem aan dat de bioscopen een keuze hebben .. Nekschot is de enige oplossing, Echt!

Dit is echt met de gemak de slechtste film van het jaar en miisschien wel van na 2000.
Elke scene is een regelrechte copie van een ander romantische comedy. Als Shallow Hal, Wedding Crashers, Big Fat Greek Wedding, Meet the Fockers. Maar zo ongelovelijk triest, slecht en banaal uitgevoerd. HELP!

imdb 2.7 bottom #60 / cijfer 1
  zaterdag 20 mei 2006 @ 18:29:21 #185
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_38022729
Een van mijn favoriete belachelijke film-vergelijkingkjes is De Vraag Van Siskel:
Is de film interessanter dan een registratie van de acteurs die lunchen?
Die vraag maakt duidelijk waarom House of Sand and Fog zoveel beter is dan Meet the Fockers.

Ofzo.
pi_38022840
The Passenger (1975)

Geweldige film van Antonioni, Jack Nicholson speelt weer een briljante rol.

zaterdag 20 mei 2006 @ 19:03:12 #187
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_38023492
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 18:24 schreef Lambiekje het volgende:
Date Movie

Elke scene is een regelrechte copie van een ander romantische comedy. Als Shallow Hal, Wedding Crashers, Big Fat Greek Wedding, Meet the Fockers. Maar zo ongelovelijk triest, slecht en banaal uitgevoerd. HELP!
No shit Sherlock...
Misschien, heel misschien dat deze film dan ook een spoof was op de films die jij hier neerzet. En dat daarom die scene's zo bekend voorkwamen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 20 mei 2006 @ 21:40:27 #188
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_38028466
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 18:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

In de oppervlakte.?!?
Het is juist heel prachtig uitgediept. Na het zien van de film ben je gewoon verliefd.

NIKS tragisch.. het is de mooie romantische film sinds tijden, Parijs die er sprookjes achtig uit ziet. Frans dat gewoon mooi klinkt. Die voiceover ..
Eigenlijk is het een van de mooiste films ... (misschien ook wel dat het op IDMB#29 staat).
Neem jij jouw kijk op de film, en ik de mijne. Ik ben het met veel wat je zegt eens, en de film zweepte mij op een gegeven moment inderdaad helemaal mee in het mooie, lieve verhaaltje. Maar een aantal personages vind ik toch tragisch.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 20 mei 2006 @ 23:19:04 #189
52357 Lambiekje
pi_38032471
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Da Vinci Code

Ach, het is niet zo slecht als de "het is een vieze rukfilm"-hype, hij is zelfs erg okay, maar daar houdt het dan ook op. Howard slaagt er af en toe in een vergezocht verhaal nog vergezochter te laten klinken, op andere moment pakt hij het dan weer veel beter aan. Nogal onevenwicht dus. Soms is de dramatische onthulling dramatisch, een volgende keer eerder hilarisch.

Zoals een beetje te verwachten was, zijn de betere rollen voor McKellen en Bettany. Tautou doet gewoon haar ding, maar vooral Hanks en Reno lopen helemaal verloren in de film en dragen nauwelijks iets bij, Hanks doet vooral mee om uitleg te geven bij wat er gebeurt, Reno loopt een hele film boos overal te laat te komen.

Uiteindelijk geen tegenvaller, maar ook geen aangename verrassing.
Hier ben ik wel mee eens.
  zondag 21 mei 2006 @ 00:23:57 #190
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_38035110
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:38 schreef No-Zem het volgende:
Syriana,

Mooie film, je moet wel geconcentreerd blijven kijken anders ben je de draad kwijt, zware kost dus.

Syriana,
geregisseerd door Stephen Gaghan
met George Clooney, Matt Damon en Jeffrey Wright

Syriana speelt zich af op de achtergrond van de wereldwijde olie-industrie. Terwijl een CIA-agent (George Clooney) de waarheid ontdekt achter het werk waar hij z'n leven aan heeft gewijd, vindt een jonge oliehandelaar (Matt Damon) na een familietragedie troost in een deal met een idealistische Arabische prins.
Nog niet gezien en nu komt het er niet meer van
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 21 mei 2006 @ 13:14:05 #191
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_38043372
Tin sun yut dui (Two Become One) (2006)
Slechte film over een vrouw die ontdekt dat ze borstkanker krijgt.
cijfer: 4

Gaau tau (The Kung Fu Instructor) (1979)
Een Chinees dorpje is in tweeën gesplitst. Door een list huurt de slechte kant een Kung Fu leraar om met de nieuw geleerde technieken het hele dopr in te nemen. De leraar komt er achter dat hij voor de slechte werkt. En gaat een jongen uit de goede kant les geven om daarna iedereen in elkaar te meppen.
Gewoon een erg lekkere kung fu film, met vooral erg goede akties met de stok.

cijfer: 8je
pi_38049224
The chronicles of Narnia
Vermakelijk, maar alles werd te snel afgeraffeld en bleef nogal op de oppervlakte. Had een spectaculaire film verwacht na het zien van de trailer, maar dat viel wel tegen. Kinderen zullen het vast heel leuk vinden.

Kiss kiss bang bang
Erg leuke film, leuke humor, leuk verhaal, leuke actie, leuke acteurs. Ja, leuk.
pi_38049257
gisteren de Da vinci Code....hmmmmmm
Ons hoofd is rond, opdat ons denken van richting kan veranderen.
Meta Thronos
Værsgo
  zondag 21 mei 2006 @ 17:47:26 #194
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38051027

Daryl Chase, een bankier op Wall Street wordt verdacht van illegale praktijken, en vlucht terwijl op de hielen gezeten wordt door politie, CIA en FBI. Hij komt in contact met Freddy Tiffany, een "hustler" van de straat. Daryl en Freddy wisselen van identiteit om de politie te kunnen ontvluchten. Langzaam komt Daryl er achter dat er een samenzwering aan de gang is, waarbij hij niet weet wie hij nou kan vertrouwen en wie niet.
6-/10
  zondag 21 mei 2006 @ 18:34:03 #195
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_38052980
Young Frankenstein is een mijlpaal in de filmgeschiedenis. Een filmisch evenement. Een absoluut hoogtepunt. Een moment om nooit te vergeten. Niet zozeer omdat het een geweldige film is, want dat valt wel mee, maar omdat het de 1500ste film is die ik heb gezien. Hoezee!
pi_38054837
Match Point (2005)

Leuke film van Woody Allen, de film begint wat saai maar krijgt toch een leuke wending, en het einde tsja laat ik daar maar niet te veel over zeggen. Scarlett is verder weer

Chaos (2006)

Vermakelijke film, aardig plot redelijk acteerwerk met de nodige standaard actie.

† In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 19:42:01 #197
4571 Sokolsky
pi_38055541
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:34 schreef Sai het volgende:
Young Frankenstein is een mijlpaal in de filmgeschiedenis. Een filmisch evenement. Een absoluut hoogtepunt. Een moment om nooit te vergeten. Niet zozeer omdat het een geweldige film is, want dat valt wel mee, maar omdat het de 1500ste film is die ik heb gezien. Hoezee!
Ik had laatst de 2000e, maar weet nu al niet meer welke dat was. Waasrchijnlijk een noir.

Hoewel ik eigenlijk veel verder ben, vond ik toen ik laatst IMDB wat random Amerikaanse titels van begin jaren '90 liet oprakelen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Sokolsky op 21-05-2006 21:46:48 ]
Sheridana +1
pi_38055856
waar heb je het over sokolsky?
  zondag 21 mei 2006 @ 20:06:39 #199
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_38056511
Kiss Kiss Bang Bang
Vrij standaard verhaal maar vooral dankzij de droge humor erg leuk uitgewerkt. Bij vlagen hilarisch.

Revolver
Vage films zijn vaak tof, maar deze niet.

Mission Impossible 3
Leuke 'verstand op 0 actiefilm'.

Holy Grail + Life Of Brian
Hilarisch natuurlijk.
  zondag 21 mei 2006 @ 21:00:41 #200
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_38059345
Sleepy Hollow
Waarschijnlijk de beste en meest donkere film die Burton heeft gemaakt tot nu toe. Opnieuw creeert ie een donkere en fantasievolle wereld vol prachtige sets met coole en exentrieke karakters. De production design ziet er prachtig uit en is erg sfeervol. Het verhaal zit goed in elkaar, de film blijft boeien tot het einde, het acteerwerk van met name (uiteraard) Johnny Depp is super, de special effects zien er goed uit en de soundtrack voegt, zoals altijd, de nodige extra sfeer toe aan de film.
Absolute topper van meester Tim Burton

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 21-05-2006 21:08:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')