abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37822191
La Bête Humaine (1938)

Erg sterke film, boeiende personages en verhaallijn, mooi staaltje werk van Renoir

zondag 14 mei 2006 @ 21:56:13 #127
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37827729
In de sneak afgelopen donderdag:

Silent Hill
Had `m al gezien in de bios. Blijft ook bij de tweede kijkbeurt erg cool. Tuurlijk wist ik al wat er ging gebeuren maar dat deed geen afbraak aan de spanning van de film.
Zeker een tweede (en waarschijnlijk ook nog meer) kijkbeurt waard

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_37833469
Cabin Fever

Gisteren heb ik de film 'Cabin fever' maar eens uit mijn kast gepakt, waarna ik met mijn sensuele volle lippen op ietwat erotische wijze het dunne laagje stof er vanaf blies. Ik had het zilverkleurige schijfje voor een paar euro gekocht en verwachtte een lekkere zombie-horrorfilm á la Dawn of the dead, eentje waarin de wereld in de fik staat en het voorbestaan van de (levende) menselijke soort afhangt van een select groepje mensen dat op gewelddadige wijze zowel de monsters als elkaar kapotschiet. Dat is namelijk een fantasie van mij. Dát, en een badkuip vol witte bonen in tomatensaus.

Kwam ik even bedrogen uit! Ik zal hieronder proberen om mijn reacties tijdens het bekijken van dit wanproduct in zeventien stappen te omschrijven, zodat het een beetje voelt alsof jullie semi-live naast mij op de bank zitten. Maak je geen zorgen, ik zal niet proberen om mijn arm om je schouders te slaan als je even niet oplet, tenzij je een aantrekkelijke jongedame bent tussen de 18 en de 25 jaar met één of meerdere geamputeerde ledematen en een monobrow. Bel me, schatje. Bel me. Afijn, ik dreig een beetje af te dwalen. Hier gaan we, probeer de uitdrukkingen op mijn flexibele gezicht er bij te denken:

1. "Hmm."
2. "Hmm-Hmm."
3. "Hmmm?"
4. "Ik moet plassen."
5. "Hè bah, wat cliché."
6. "Hmm."
7. "Hè bah, wat cliché."
8. "Hmzmzmzhuh? Oh, ja! Ik was een film aan het kijken."
9. "Eh...?"
10. "Mijn god."
11. "Dit kan niet waar zijn, zo slecht."
12. "Wát?"
13. "Nee, slechter dan dít kan echt niet."
14. "Ah, blijkbaar toch wel."
15. "Nu wil ik dood."
16. "Waar is de cyaankali als je hem nodig hebt?"
17. "Volgens mij ben ik nu impotent."

Men had dit stuk stront beter 'Cabin feces' kunnen noemen. In 1999 gaf Baz Luhrman de wereld één tip mee in de hoop dat jongeren hun prille levens niet verpesten. Laat ik dat nu ook doen: Kijk deze film NIET! NIET, zeg ik je...NIET!

En als je wilt weten waarom niet, dan moet je hem toch echt even bekijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Croupouque op 15-05-2006 00:42:59 ]
  Moderator maandag 15 mei 2006 @ 00:25:27 #129
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_37833544
Als je Cabin Fever al zo'n juweeltje vond, raad ik je Hostel aan, Croupouque.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_37833596
quote:
Op maandag 15 mei 2006 00:25 schreef Mike het volgende:
Als je Cabin Fever al zo'n juweeltje vond, raad ik je Hostel aan, Croupouque.
Ik zal hem eens proberen zodra ik weer van de beademing af ben.
  Moderator maandag 15 mei 2006 @ 00:30:17 #131
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_37833644
quote:
Op maandag 15 mei 2006 00:28 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ik zal hem eens proberen zodra ik weer van de beademing af ben.
Bestel wat extra zuurstof tegen die tijd...je zult het nodig hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 15 mei 2006 @ 00:41:31 #132
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37833854
quote:
Op maandag 15 mei 2006 00:21 schreef Croupouque het volgende:
Cabin Fever

[afbeelding]

Gisteren heb ik de film 'Cabin fever' maar eens uit mijn kast gepakt, waarna ik met mijn sensuele volle lippen op ietwat erotische wijze het dunne laagje stof er vanaf blies. Ik had het zilverkleurige schijfje voor een paar euro gekocht en verwachtte een lekkere zombie-horrorfilm á la Dawn of the dead, eentje waarin de wereld in de fik staat en het voorbestaan van de (levende) menselijke soort afhangt van een select groepje mensen die op gewelddadige wijze zowel de monsters als elkaar kapotschiet. Dat is namelijk een fantasie van mij. Dát, en een badkuip vol witte bonen in tomatensaus.

[afbeelding]
[afbeelding]

Kwam ik even bedrogen uit! Ik zal hieronder proberen om mijn reacties tijdens het bekijken van dit wanproduct in zeventien stappen te omschrijven, zodat het een beetje voelt alsof jullie semi-live naast mij op de bank zitten. Maak je geen zorgen, ik zal niet proberen om mijn arm om je schouders te slaan als je even niet oplet, tenzij je een aantrekkelijke jongedame bent tussen de 18 en de 25 jaar met één of meerdere geamputeerde ledematen en een monobrow. Bel me, schatje. Bel me. Afijn, ik dreig een beetje af te dwalen. Hier gaan we, probeer de uitdrukkingen op mijn flexibele gezicht er bij te denken:

1. "Hmm."
2. "Hmm-Hmm."
3. "Hmmm?"
4. "Ik moet plassen."
5. "Hè bah, wat cliché."
6. "Hmm."
7. "Hè bah, wat cliché."
8. "Hmzmzmzhuh? Oh, ja! Ik was een film aan het kijken."
9. "Eh...?"
10. "Mijn god."
11. "Dit kan niet waar zijn, zo slecht."
12. "Wát?"
13. "Nee, slechter dan dít kan echt niet."
14. "Ah, blijkbaar toch wel."
15. "Nu wil ik dood."
16. "Waar is de cyaankali als je hem nodig hebt?"
17. "Volgens mij ben ik nu impotent."

Men had dit stuk stront beter 'Cabin feces' kunnen noemen. In 1999 gaf Baz Luhrman de wereld één tip mee in de hoop dat jongeren hun prille levens niet verpesten. Laat ik dat nu ook doen: Kijk deze film NIET! NIET, zeg ik je...NIET!

En als je wilt weten waarom niet, dan moet je hem toch echt even bekijken.
pi_37834250
Matchpoint van Woody Allen.
Geen topfilm, veel minder slim en doortastend dan ik verwacht had, al moet ik iedere film met Scarlett Johansson zien, op het dwangmatige af. Het was zeker niet haar beste rol helaas..
Ik zou het een intrigerende tegenvaller noemen, met meer potentie dan er uiteindelijk uitkomt.
pi_37834269
Transporter 2

Overdreven maar wel tof.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  maandag 15 mei 2006 @ 04:29:29 #135
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37835378
Top Gun maakte de hooggespannen verwachtingen helemaal waar. Het is inderdáád de Hollywoodfilm met de grootste dosis homoseksueel innuendo.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 15 mei 2006 @ 10:20:19 #136
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_37837671

O brother, where art thou? - Al een keertje gezien, maar ik had er weer eens zin in. Goed werk hoor.

Shubun - Wat minder bekend werk van een furieuze Kurusawa. Begint niet echt bijzonder, halverwege neemt Shimura het over en wordt het een stuk beter. Maar echt geweldig wordt het niet. Het is soms een beetje te veel van het goede en allemaal wat rommelig. Gelukkig zorgde Shimura met zijn filmdochter voor een aantal prachtige momenten, die de film toch nog een stuk omhoog trekken.
pi_37838102
Bij CKV het 1e uur begonnen aan Bridget Jones Diary 2: The Edge of Reason
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
  maandag 15 mei 2006 @ 13:08:58 #138
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37842313
Harry Caul geniet nationale bekendheid als bewakings-expert. De baas van een groot bedrijf huurt hem in om de conversaties van twee van zijn werknemers op te nemen. Enkele jaren hiervoor heeft het werk van Harry enkele moorden tot gevolg gehad, en hij is bang dat nu hetzelfde zal gebeuren
8/10
  maandag 15 mei 2006 @ 13:12:39 #139
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37842399
The Evil Dead (1981)

De eerste Evil Dead die ik zag. Jammer genoeg was het niet wat ik ervan verwachtte.. Ik had een campy cult film, die zo slecht dat die goed werd verwacht, maar in plaats daarvan kreeg ik een goede enge horror met slechte effecten. Behalve dan die befaamde scené met een boom, die je normaal alleen in hentai tegenkomt, waar ik wel om moest lachen. Was dit toch voornamelijk een echte horror waarbij ik, stoer als ik ben, soms achter mijn kussen dook.
cijfer: 7

Evil Dead II (1987)

Evil Dead II echter maakte de belofte meer dan waard. Dit was precies wat ik had verwacht van de Evil Dead-serie. Lekker campy lachwekkende horror met een stoere Bruce Campell. De ene foute leuke scené volgt op de ander.
cijfer: 8.5

Evil Dead III: Army of Darkness (1993)

AoD gaat nog verder dan ED II en is eigenlijk bijna geen horror meer te noemen, maar is meer een ontzettend komische aktiefilm, waarin Bruce Campell, de ene na de andere foute stoere one-liner roept, terwijl die skeletten en andere zombies naar de tyfus schiet.
cijfer: 8
pi_37850303
Airplane!

lekker onderuit gezakt is dit een heerlijke film om te zien, de hilarische momenten wisselen elkaar continue af. Genieten geblazen

maandag 15 mei 2006 @ 21:36:20 #141
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_37858169
Loverboy (2003) TV
Breezerslet wordt gespot door een loverboy. Zij denkt natuurlijk dat ze speciaal is. Als ze er achter komt dat haar 'vriend' een leugenaar is zit ze al vet in de prostitutie.

godsgruwelijk he ... de domme breezer trienen zijn wel makkelijk te paaien. En denken dat ze heel wat zijn ...tenminste. Dat ze voor elke liefwoordje meteen de leugens doen vergeten .

imdb 6.2 / cijfer 6.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:50:29 #142
40664 Durbin
Who knows..
pi_37864234
Die Nacht Der Lebenden Loser (aka Night of the Living Dorks) (2004, Germany)

Drie losers zijn aanwezig bij een nachtelijk ritueel om doden weer tot leven te brengen. Dat lijkt in eerste instantie te mislukken, totdat ze alledrie bij een auto-ongeluk omkomen en in een mortuarium. Langzamerhand beginnen ze de voordelen van het zombie-zijn te ontdekken. Een Duitse horrorkomedie die best heel goed uitpakt; op het acteerwerk valt weinig aan te merken en ook de kwaliteit van de film zelf is voldoende. Ik ga in ieder geval even op zoek naar de dvd.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:49:46 #143
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37866184
Harold and Kumar Go To White Castle
Leuke stonerkomedie die niet echt hilarisch is, maar dankzij de voor de verandering niet hemeltergend domme hoofdpersonages een heel sympathieke tachtig minuten oplevert.
pi_37869245

Wat een topfilm!
Lekkere snelle actie, vette moves, coole auto's. En nog een beetje een verhaal ook Kijkt iig lekker weg
JOHNNY HEITINGA
pi_37870683
gister avond The recruit eindelijk eens gekeken, enorm coole film en natuurlijk geweldig acteur werk van Al pacino.
pi_37871380
Pas heb ik Donnie Brasco nog eens gezien, goed geacteerd door Johnny Depp en Al Pacino, een schitterende film.
En vanavond waarschijnlijk End Game, met Cuba Gooding Jr. en James Woods, ik hoop dat deze niet tegen valt.
God vergeeft me wel....het is immers zijn vak...!!!
pi_37874812
Vandaag met CKV begonnen aan Trainspotting
Ik vind het in ieder geval tot nu toe ( ongeveer 3 kwartier gezien) een hele vage film
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:46:25 #148
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_37875266

Pare Padrone - Gebasseerd op het boek van Gavino Ledda, de zoon van een herder uit Sardiene. We krijgen te zien hoe hij opgroeit als herderszoon, bij het leger gaat, studeert en later weer terugkeert bij zijn familie. Als je je film op elk moment stop kan zetten en urenlang de schoonheid van het beeld kan bestuderen, dan heb je het héél erg goed gedaan. Voeg daar het mooie verhaal van Gavino en de prachtige soundtrack aan toe en je hebt weer een prachtig kunstwerk uit de Taviani stal.

THRONE OF BLOOD heb ik gisteravond nog gezien, en ook die was heel erg goed.

[ Bericht 8% gewijzigd door RuneRose op 16-05-2006 13:05:44 ]
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:24:15 #149
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37889843
Zelig
Erg leuke en bovenal originele film, die misschien iets te lang op dezelfde voet doorgaat. Een beetje een mix tussen Sweet and Lowdown en Forrest Gump. Één van Allen's leukere en zeker één van zijn apartste films.
pi_37890057
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:30 schreef -Marlii- het volgende:
Vandaag met CKV begonnen aan Trainspotting
Ik vind het in ieder geval tot nu toe ( ongeveer 3 kwartier gezien) een hele vage film
Die zuigt echt wel jah
Zeker als ze dat landschap inlopen lol lol
JOHNNY HEITINGA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')