abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37499905
zo... vandaag is er een achterlijke imbiciele koekblikker achterop gereden... ik stond stil "semi-voorgesorteerd" op een 80km/h weg, enkelbaans... er waren een aantal tegenliggers en ik wou links af slaan... ineens hoor ik gieren achter me... en toen dacht ik shit... toen ik bij de T van shit was vloog ik al door de lucht...

hij heeft me linksvoor op de punt van de auto vol gepakt, de hele auto zat aan de zijkant in elkaar (en terecht!) en goed ook! ieder plaatdeel aan de linkerkant van de auto was gedeukt en bekrast, ook was een van de zijruiten kapot, lag de spiegel er finaal vanaf en had hij een velg gedeukt en gescheurd... helaas ziet het er voor mn KTM ook ongeveer zo uit.. erg veel zichtbare schade was er niet, stepje van het frame gerukt en bevestigingspunten er uit gebroken, kappen beschadigd en bekrast, overigens zaten deze ook schots en scheef en de tank ook... t stuur heeft volgensmij ook een aardige tik gekregen.. het blok ook en de carterplaat onder het blok zat dubbelgevouwen klem... verder natuurlijk nog wat standaard schuif schade zoals de voorvork en de achterbrug die met de hoeken over de grond zijn gegaan... ik vermoed verder wel dat de achterbrug en het subframe scheef zijn aangezien dit maar teer aluminium is en de klap aardig hard aankwam....

ik zelf heb gelukkig (tot nog toe) niks... een geschaafde elleboog, pijn aan mn knie en pijn aan mn voet... verder overal een beetje beurs... van mn voet en mn knie laat ik morgen wel foto's maken

ook is mn motorjas geschaafd, mn helm moet vervangen worden en mn motorbroek heeft ook de nodige schaafplekken... evenals mn handschoenen... en mn bergschoenen zijn er ook niet ongeschonden vanaf gekomen... eigenlijk moet alles gewoon nieuw

en al deze schade... terwijl ik stil stond!

gelukkig heb ik 2 getuigen die gezien hebben hoe het gegaan is en die ook allebei beweerden dat die auto veel te hard aan kwam rijden...

de motor staat inmiddels al bij Ben's Cross Shop in St. Joost voor taxatie enzo...

pfff, ik hoop dat het allemaal nog goed komt

sorry moest het even kwijt....

ja dit staat exact het zelfde op SMF.nl
Hopeloos benzine verslaafd
pi_37499928
Das kut, sterkte!

Heb je ook foto's?
pi_37499940
heb wel foto's maar er is niet zo veel op te zien.... zal er eens een resizen en online knallen... moment...
pi_37500062
plastic...

stepje (je kan het hier niet goed zien maar het is finaal afgebroken) het rempedaal is ook naar binnen gedrukt btw en de carterplaat... spreekt voor zich en natuurlijk de ontstekingskap (motorblok)

achterspatbord staat scheef >> het subframe waarschijnlijk dus ook...

en ik heb dus zoooo veeeel geluk (en voor sommige mensen op dit forum pech) dat ik nog leef he... als hij me 10cm meer naar links had gepakt (beetje meer midden op de motorkap) was ik nu morsdood geweest
pi_37500152
"semi-voorgesorteerd" ?? hoe stond je dan?
pi_37500197
In de TT staat motor......

...moet dat geen brommert zijn?

[serieus modus]
dat ding is vast een jaar of tien oud, daar krijg je denk ik niet meer zoveel voor terug, mooi kut voor je.

[/serieus modus]

[ Bericht 63% gewijzigd door frankium op 03-05-2006 00:49:39 ]
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_37500310
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:43 schreef frankium het volgende:

Een 609cc brommert? Ooit van Supermotards gehoord?
pi_37500329
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:41 schreef Ra-z het volgende:
"semi-voorgesorteerd" ?? hoe stond je dan?
de situatie even simpel uitgetekend

de 2 zwarte blokken zijn tegenliggers, de rode lijn is de denkbeeldige middenas van de weg (geen middenlijn) en die blauwe is die malloot die veel te hard aan kwam rijden.... dat andere half oranje ding ben ik...

de verhoudingen kloppen ongeveer 1 auto past precies op zn eigen baan en dan is er nog +- een meter tussen de auto's over wanneer hij langs een tegenligger rijdt...

nou kan je natuurlijk gaan moraalridderen en zeggen dat ik niet voor had mogen sorteren want dat krijg je bij motorrijles geleerd in dit soort situaties.. gewoon de volle breedte van de weg benutten zoals een auto dat ook doet... het enige nadeel is dat deze knakker me gewoon niet gezien had... en veel te hard reed (later heeft hij ook toegezegd dat hij haast had en dat hij me niet zag) als ik in dit geval in het midden van de weg had gestaan was ik nu dood geweest... dus goed dat mn instinct zei toch maar een beetje voor te sorteren....
pi_37500341
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:43 schreef frankium het volgende:

[serieus modus]
dat ding is vast een jaar of tien oud, daar krijg je denk ik niet meer zoveel voor terug, mooi kut voor je.

[/serieus modus]
1997 idd... en er zit een set velgen onder van eind 2004 van 1100 euro... ding is verzekerd voor 5500 als ik me niet vergis....
pi_37500358
Volgens mij is het zo dat als je van achter wordt aangereden diegene altijd fout zit. Die gast is gewoon schuldig.
pi_37500381
Als je er 5500 voor terug krijgt is dit een optie:

http://www.marktplaats.nl(...)1MRLjs%253D%26df%3D1
pi_37500397
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:56 schreef frankium het volgende:
Als je er 5500 voor terug krijgt is dit een optie:

http://www.marktplaats.nl(...)1MRLjs%253D%26df%3D1
dat is dus exact de mijne alleen 4 jaar jonger en zonder excel SM velgen...
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:58:24 #13
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_37500404
Alleen aan het profiel van voor en achterband kan je al zien dat je een boer Harms bent
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  woensdag 3 mei 2006 @ 01:00:34 #14
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_37500433
Succes.

Morgenochtend heb je het gevoel of je de nacht in een betonmixer hebt doorgebracht.

Ik zou de tegenpartij een behoorlijke poot uitdraaien.

Wordt er door de politie ook een proces-verbaal opgemaakt tegen de tegenpartij ?
Jawohl Herr Kaloin!
pi_37500441
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:54 schreef frankium het volgende:
Volgens mij is het zo dat als je van achter wordt aangereden diegene altijd fout zit. Die gast is gewoon schuldig.
ja nou toen ik het schadeformulier nog niet wou tekenen voor de politie er bij was begonnen ze ineens lastig te doen... toen zou ik een wheelie gemaakt hebben en ik zou geen richting aan hebben gegeven etc... ook hadden ze het papiertje wat ik van een van de getuigen gekregen had met het adres enzo weggegooid... toen we dat tegen de politie zeiden zijn ze er nog eens op af gestapt en toen had het ineens op het dak van de auto gelegen en was het weggewaaid... terwijl het hardstikke windstil was en er geen prullenbak in de hele wijde omtrek was... een beetje vreemd allemaal... gelukkig heb ik die getuige nog kunnen vinden (goed geheugen ) ben er meteen langs gereden... en die had nog een lesauto gespot... en me de naam van de rijschool gegeven, nou ik meteen gebeld en ja hoor hij had het ook zien gebeuren en hij wou ook getuigen als het nodig mocht zijn... hij zei in ieder geval ook dat die auto veel te hard aan kwam rijden....
pi_37500447
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:58 schreef Youp het volgende:

[..]

dat is dus exact de mijne alleen 4 jaar jonger en zonder excel SM velgen...
gewoon je type in marktplaats search inrammen....
pi_37500453
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 01:00 schreef Captain_Chaos het volgende:
Succes.

Morgenochtend heb je het gevoel of je de nacht in een betonmixer hebt doorgebracht.

Ik zou de tegenpartij een behoorlijke poot uitdraaien.

Wordt er door de politie ook een proces-verbaal opgemaakt tegen de tegenpartij ?
nee want ze hebben niks gezien dus doen ze helemaal niks... ze stellen nieteens een rapport op.. de 1e keer dat we belden wilde ze nieteens komen omdat er niemand ernstig gewond was en toen heb ik gezegd bel ze nog maar een keer, dat ze #%@#$%@! maar komen!

wat heb je anders nog aan die lui?
pi_37500471
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:58 schreef Furby het volgende:
Alleen aan het profiel van voor en achterband kan je al zien dat je een boer Harms bent
voorband is gewoon een ontzettend zachte compound Maxxis Goldspeed (speciale Supermotard band) en achter ligt een zachte compound Michelin Pilot Power "sportmotor band" die erg populair is in de supermotardwereld...

ik ploeg echt niet door de bagger met die motor hoor
  woensdag 3 mei 2006 @ 01:05:12 #19
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_37500482
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 01:02 schreef Youp het volgende:

[..]

nee want ze hebben niks gezien dus doen ze helemaal niks... ze stellen nieteens een rapport op.. de 1e keer dat we belden wilde ze nieteens komen omdat er niemand ernstig gewond was en toen heb ik gezegd bel ze nog maar een keer, dat ze #%@#$%@! maar komen!

wat heb je anders nog aan die lui?
Wat een arren moede.
Er zit toch een aardig artikeltje 5 in hoor.
Een weerloze motorrijder van zijn stilstaande fiets af rijden is toch wel een prent waard in mijn ogen.

Een 'vorretje' is zelfs wel het állerminste wat ze zouden kunnen doen voor je.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_37500513
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 01:05 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Wat een arren moede.
Er zit toch een aardig artikeltje 5 in hoor.
Een weerloze motorrijder van zijn stilstaande fiets af rijden is toch wel een prent waard in mijn ogen.

Een 'vorretje' is zelfs wel het állerminste wat ze zouden kunnen doen voor je.
helaas doen ze zoiets niet... ze hebben niks gezien dus doen ze niks... ze nemen ook niet de moeite om met getuigen te gaan praten zijn ze gewoon te lui voor heb je niks meer aan aan die agenten tegenwoordig... ze helpen met het schadeformulier invullen... en als de tegenpartij dan zegt dat ze het papier met de gegevens van de getuige hebben weggeflikkert staan ze er een beetje dom bij te lachen
  woensdag 3 mei 2006 @ 01:17:51 #21
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_37500590
Duh. Bonnen schrijven was belangrijker. Makkelijker meetbaar in het prestatiecontract enzo.
pi_37500805
Zonde van die mooie motor, maar gelukkig heb je zelf niets man.
Lijkt me echt creepy, op een motor zitten en dan ineens vlak achter
je het geluid van piepende remmen horen.. Hopenlijk loopt het nog
goed af en krijg je je geld snel en zonder problemen.
Nee.
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:34:02 #23
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37503077
Mjah, je mag inderdaad van geluk spreken...

Denk wel dat je vandaag her en der wat spierpijn hebt...

Ook wel weer erg fijn van die wouten... Misschien loont het nog om even het politiebureau binnen te stappen en daar je beklag over te doen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_37503217
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:27 schreef Youp het volgende:
[...]
Damnz dis echt klote..
Kheb ongeveer het zelfde mee gemaakt...
Alleen kwam ik er minder goed vanaf, met een gebroken knieschijf
Auto achterop toen ik net stil stond bij het stoplicht en nog net geen voet aan de grond..
piepende banden en een knal, zoals jij ookal omschreef shiT
Khad een KTM LC2 (SM) Total-los dus...

Kheb nu een LC4 400 in SM trim

Succes met het verzekerings werk en het repareren of uitzoeken van een nieuwe fiets!
Mijn tegenpartij was goed verzekerd
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:43:38 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37503240
Mooi klote Youp.
Politie komt standaard niet bij "alleen blikschade". Heb ik ook uitgevonden bij mijn eerste (en totnutoe laatste ) ongeluk, op een kruispunt 250 meter van politiebureau, 2 weken na behalen roze papiertje.

Hoe hard ben je gepakt, je motor ziet er nog aardig recht uit, maar frame zal wel krom zijn neem ik aan.

Maar snel de Touring afmaken
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_37503288
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:34 schreef MikeyMan het volgende:
Ook wel weer erg fijn van die wouten... Misschien loont het nog om even het politiebureau binnen te stappen en daar je beklag over te doen...
maat van me heeft een ongeluk gehad met 2 meisjes van turkse afkomst, binnen 5 minuten stonden 10 mensen om hem heen allemaal vrienden/familie van die meisjes te schreeuwen en doen!
Zelfs toen zijn ze niet gekomen, ze komen alleen in geval van gewonden (locatie amsterdam)
Politie hoef je tegenwoordig niet eens meer te bellen met dit soort dingen helaas

Youp, succes met de afhandeling en het belangerijkste is dat je zelf niet hebt!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:46:58 #27
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_37503312
pfff... ondanks de schade wel geluk dat je niet voor een tegenligger gelanceerd bent....
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:51:33 #28
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37503394
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:46 schreef Dromer het volgende:
pfff... ondanks de schade wel geluk dat je niet voor een tegenligger gelanceerd bent....
idd!

toch nog klote voor je man!
hoop dat alles goed komt met je motor
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_37504287
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:43 schreef Hyperdude het volgende:
Mooi klote Youp.
Politie komt standaard niet bij "alleen blikschade". Heb ik ook uitgevonden bij mijn eerste (en totnutoe laatste ) ongeluk, op een kruispunt 250 meter van politiebureau, 2 weken na behalen roze papiertje.

Hoe hard ben je gepakt, je motor ziet er nog aardig recht uit, maar frame zal wel krom zijn neem ik aan.

Maar snel de Touring afmaken
op de foto's zie je niet veel maar hij heeft toch een aardige tik gehad... die bestuurder reed zo'n 100km/h en een heel kort stukje achter me begonnen zn banden pas te gieren... en iets van 50 meter verder stond hij stil dus zeg dat hij me ongeveer met 80km/h gepakt heeft

-edit-

ik stond dus helemaal stil en hij raakte me maar met de punt van de auto zoals ik al zei... ik lag enkele meters verderop stil met de motor ben dus gewoon gelanceed en de hele auto dus van voor tot achter langs de zijkant in puin
pi_37504298
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:34 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, je mag inderdaad van geluk spreken...

Denk wel dat je vandaag her en der wat spierpijn hebt...

check
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:37:50 #31
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37504382
ik snap trouwens ook niet waarom hij niet wat meer naar rechts is gaan rijden... had hij makkelijk langs je heen gekunt!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_37504442
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik snap trouwens ook niet waarom hij niet wat meer naar rechts is gaan rijden... had hij makkelijk langs je heen gekunt!
nee daar is de weg te smal voor... hij reed al met 2 wielen door de berm... nog wat verder en hij had zich vol om zo'n hele dikke lantarenpaal gevouwen...
pi_37504787
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:40 schreef Youp het volgende:

[..]

nee daar is de weg te smal voor... hij reed al met 2 wielen door de berm... nog wat verder en hij had zich vol om zo'n hele dikke lantarenpaal gevouwen...
heeft ie toch verkeerde prioriteiten, vind ik dan
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:53:16 #34
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_37504818
Youp, goed klote.

Overigens hoort politie wel gewoon jouw aangifte op te nemen en langs te komen, want je bent gewoon gewond geraakt (kneuzingen vallen daar ook onder, zeker voor verzekeringswerk).

Bij mij stonden ze toen meteen aan de kant van de weg, werd zelfs par keer teruggebeld door die agent om te vragen hoe het ging en of ik og extra gegevens nodig had
Succes iig
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:56:13 #35
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_37504891
Wat is het toch met jou en gemotoriseerde voertuigen

Damn gast, je hebt echt geluk gehad
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:59:28 #36
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_37504978
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:54 schreef frankium het volgende:
Nee dus..

Mijn vrouw rijd 2 jaar geleden links achter in een BX met onze astra, gevolg beide auto's TL.
Bx stond verkeerd voorgesorteerd, en onnodig in de berm voor een vrachtwagen (op een voorrangsweg)

Mijn vrouw begint in te halen, en BX draait links af... BOEM. Astra er links achter in.

Wij in het gelijk gesteld, en dus geen no-claim verlies gehad.

@Youp, succes met de afhandeling, zo te zien lijkt de schuldvraag wel duidelijk, nu alleen hopen dat je voldoende uitgekeerd krijgt om iets leuks terug te kunnen kopen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_37505206
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:59 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nee dus..

Mijn vrouw rijd 2 jaar geleden links achter in een BX met onze astra, gevolg beide auto's TL.
Bx stond verkeerd voorgesorteerd, en onnodig in de berm voor een vrachtwagen (op een voorrangsweg)

Mijn vrouw begint in te halen, en BX draait links af... BOEM. Astra er links achter in.

@Youp, succes met de afhandeling, zo te zien lijkt de schuldvraag wel duidelijk, nu alleen hopen dat je voldoende uitgekeerd krijgt om iets leuks terug te kunnen kopen.

Dat is toch een andere situatie lijkt mij. Als je stilstaat op een plek waar dat gewoon mag en je wordt van achteren geraakt, is de tegenpartij altijd schuldig.
Big dick.
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:10:59 #38
19297 stinkie
pi_37505281
idd, hij komt van achteren, dus dat maakt hem al fout (bijna per definitie, maar net niet helemaal) maar Youp stond stil (zo begreep ik) en degene die tegen een stilstaand object aan knalt is wel fout.
pi_37505348
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:59 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nee dus..

Zonde van die Astra dude

Maar youp, dit is klote maar gelukkig is er niet veel aan de hand met jou, dat is het belangrijkst.
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:18:37 #40
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_37505507
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:46 schreef Dromer het volgende:
das ook het eerste wat ik dacht, als hij schuin tegen je aan was gekomen had je op de andere weghelft gelegen en dan ben je wel degelijk het haasje..

Kut voor je.. Hoop dat de afhandeling een beetje wil. Wel goed dat je het adres van de getuige en de rijschool hebt onthouden, kan je een hoop gezeur schelen. Hoe hard mocht je op die weg btw ?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_37505784
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:53 schreef Youp het volgende:

[..]

1997 idd... en er zit een set velgen onder van eind 2004 van 1100 euro... ding is verzekerd voor 5500 als ik me niet vergis....
Oei maat, je hebt echt heel veel geluk gehad. Ik rij zelf ook al zo'n vier jaar op een Yamaha Diversion 600 en dit zijn toch wel de dingen waar je bang voor moet zijn. Ik in ieder geval wel.
Financieël ga je nog een behoorlijke klap maken. Ze kijken namelijk gewoon naar de dagwaarde van je motor en niet naar op en bijgebouwde onderdelen. Nu verhogen je velgen de dagwaarde wel iets, maar zeker niet met 1100 euro.

Je loopt zelfs nog een groot risico (verwacht ik). Volgens het RDW moeten alle motorfietsen die nieuwer zijn dan 31 december 1996 richtingaanwijzers hebben. Jouw motor voldoet hier niet aan (voor zover ik kan zien heb je geen richtinginaanwijzers). Nu kan het zijn dat je een aparte vermelding hebt op je kentekenbewijs, dan valt het wel mee... (http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09-70D0-4D7F-9C21-A65F1F80FCE4/0/2_B_0822a.pdf)
Met richtingaanwijzers was je ook wel beter zichbaar geweest denk ik...

In ieder geval veel sterkte en ik hoop dat je snel weer de oude wordt.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:31:44 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37505952
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:26 schreef dahei het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Maar ik heb met de oude Volvo 260 (niet te missen, eh niet te overzien bedoel ik ) van mijn pa in dezelfde situatie ooit een Reno 5 achterop gehad.(schade: 1 defect achterlicht+1 totall-loss R5 ) Absolute zekerheid heb je dus nooit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 03-05-2006 12:06:51 ]
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:40:57 #43
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37506236
Sowieso belachelijk dat er voertuigen zonder richtingaanwijzers de openbare weg op mogen...
Maargoed, vraag is hoe zichtbaar dat is, als je zo hard op een stilstaande motorrijder afrijdt...
©DiscoveryChannel
pi_37506346
quote:

[..]

Oei maat, je hebt echt heel veel geluk gehad. Ik rij zelf ook al zo'n vier jaar op een Yamaha Diversion 600 en dit zijn toch wel de dingen waar je bang voor moet zijn. Ik in ieder geval wel.
Financieël ga je nog een behoorlijke klap maken. Ze kijken namelijk gewoon naar de dagwaarde van je motor en niet naar op en bijgebouwde onderdelen. Nu verhogen je velgen de dagwaarde wel iets, maar zeker niet met 1100 euro.

Je loopt zelfs nog een groot risico (verwacht ik). Volgens het RDW moeten alle motorfietsen die nieuwer zijn dan 31 december 1996 richtingaanwijzers hebben. Jouw motor voldoet hier niet aan (voor zover ik kan zien heb je geen richtinginaanwijzers). Nu kan het zijn dat je een aparte vermelding hebt op je kentekenbewijs, dan valt het wel mee... (http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09-70D0-4D7F-9C21-A65F1F80FCE4/0/2_B_0822a.pdf)

ik heb geen knippers idd maar mijn motor heeft op 6 januari 1997 een kenteken gekregen... en ik vermoed dat het bouwjaar eind 1996 is ergens... hij heeft nooit knippers gehad dus...
pi_37506374
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:40 schreef MikeyMan het volgende:
Sowieso belachelijk dat er voertuigen zonder richtingaanwijzers de openbare weg op mogen...
Maargoed, vraag is hoe zichtbaar dat is, als je zo hard op een stilstaande motorrijder afrijdt...
hele arm uitsteken is zichtbaarder (overdag dan) dan een klein pinkertje van 3mm²
pi_37506436
Ben druk aan het lessen voor de motor, dit is in ieder geval een wijze les.
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:48:02 #47
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37506460
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:45 schreef Youp het volgende:

[..]

hele arm uitsteken is zichtbaarder (overdag dan) dan een klein pinkertje van 3mm²
Denk dat dat heel erg afhankelijk is van de achtergrond...
©DiscoveryChannel
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:51:27 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_37506579
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:47 schreef Blapiet het volgende:
Niet meer linksaf slaan?
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:53:30 #49
37248 BertV
Klei indiaan
pi_37506645
Ik heb zo'n situatie voor m'n huis, iedere dag dus kans op een zo'n actie.

Ik geef vooraf richting naar links aan, tuur in mijn spiegel of de automobilist niet zit te bellen/faxen/eten, en ga idd al wat naar links om voor te sorteren.

Deze dingen zijn niet te vermijden, maar geen richtingaanwijzer helpt natuurlijk niet.
In mijn geval kan ik EXTRA met m'n arm zwaaien om aan te geven dat ik iets van plan ben.

sterkte natuurlijk
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_37506948
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Maar ik heb met de oude Volvo 260 (niet te missen, eh niet te overzien bedoel ik ) van mijn pa in dezelfde situatie ooit een Reno 5 achterop gehad.(schade: 1 defect achterlict+1 totall-loss R5 ) Absolute zekerheid heb je dus nooit.
Met een auto ben je over het algemeen een stuk beter zichtbaar dan op een smalle motor. Maar inderdaad, absolute zekerheid heb je nooit, maar waar wel in het leven?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_37507016
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:44 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb geen knippers idd maar mijn motor heeft op 6 januari 1997 een kenteken gekregen... en ik vermoed dat het bouwjaar eind 1996 is ergens... hij heeft nooit knippers gehad dus...
Dan is dat tenminste een zorg minder!
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:08:17 #52
19297 stinkie
pi_37507045
quote:

[..]

Dat van die knipperlichten is wel een punt ja, maar ik denk niet dat dat erg veel zal uit maken nu. Het hangt van leeftijd en typegoedkeuring van de motor af. Aangezien ie in 97 op kenteken is gekomen zou ie ook in 97 gekeurd moeten zijn en dat is dan denk ik zonder knippers gebeurd

Over de dagwaarde, gewoon niet mee akkoord gaan, ze moeten je de vervangingswaarde geven, je moet er een gelijkwaardige motor van terugkunnen kopen (dus type, leeftijd, km-stand enzo) Dat zullen ze je niet bieden natuurlijk, maar het blijft onderhandelen, gewoon meteen een tweede expertise laten uitvoeren (of iig daarmee "dreigen"
pi_37507078
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:45 schreef Youp het volgende:

[..]

Je hebt misschien wel je arm uitgestoken toen je linksaf wilde slaan, maar het lijkt me sterk dat je jouw hand uitgestoken hield terwijl je daar stil stond te wachten op het overige verkeer. Ik sta op zo'n moment klaar om weg te rijden en dat gaat alleen maar als je de koppeling ingeknepen houdt.

Misschien is het verstandig om op de volgende KTM toch wel richtingaanwijzers te monteren?
pi_37507100
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:47 schreef Blapiet het volgende:
Lees maar héél goed je theorie... Dit soort zaken worden (zoals de TS al zegt) behandeld.
pi_37507402
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:08 schreef stinkie het volgende:

[..]

Dat van die knipperlichten is wel een punt ja, maar ik denk niet dat dat erg veel zal uit maken nu. Het hangt van leeftijd en typegoedkeuring van de motor af. Aangezien ie in 97 op kenteken is gekomen zou ie ook in 97 gekeurd moeten zijn en dat is dan denk ik zonder knippers gebeurd
De typegoedkeuring kan wel in 1995 geweest zijn, niet elke motor wordt apart gekeurd. Er zit ook een stuk verantwoordlijkheid bij van de leverancier en de eigenaar.
quote:
Over de dagwaarde, gewoon niet mee akkoord gaan, ze moeten je de vervangingswaarde geven, je moet er een gelijkwaardige motor van terugkunnen kopen (dus type, leeftijd, km-stand enzo) Dat zullen ze je niet bieden natuurlijk, maar het blijft onderhandelen, gewoon meteen een tweede expertise laten uitvoeren (of iig daarmee "dreigen"
Tja, dat zijn twee termen die veel op elkaar lijken maar soms toch verschillend zijn. De dagwaarde wordt ook gebaseerd op Type, KM stand en leeftijd. Het verschil zit hem erin als je een model hebt wat heel waardevast is en leeftijd niet zo veel uitmaakt. Nu denk ik dat dit met dit soort motoren niet het geval is. Door de Cross-factor loopt de prijs snel achteruit terwijl de afschrijving misschien zelfs lager is. Laten we eerlijk zijn. Op Marktplaats staat er één uit 1996 met 500 km op de teller. Die zal ongeveer vergelijkbaar zijn met deze. De prijs is 2250 euro tel daar nog de restwaarde van de velgen bij op dan zit je rond je 2750 á 3000 euro. Zoiets zal het wel worden.
Soms heb je total-loss met behoud van wrak. Dan kan de ts de velgen weer gebruikten (mits deze nog goed zijn).
pi_37507456
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:53 schreef BertV het volgende:
Ik heb zo'n situatie voor m'n huis, iedere dag dus kans op een zo'n actie.

Ik geef vooraf richting naar links aan, tuur in mijn spiegel of de automobilist niet zit te bellen/faxen/eten, en ga idd al wat naar links om voor te sorteren.

Deze dingen zijn niet te vermijden, maar geen richtingaanwijzer helpt natuurlijk niet.
In mijn geval kan ik EXTRA met m'n arm zwaaien om aan te geven dat ik iets van plan ben.

sterkte natuurlijk
Ik denk dat je geen andere optie hebt om links te sorteren. Als je midden op de weg blijft staan kunnen ze in nood niet meer langs je heen en je wekt ook een hoop aggressie op als er 10 auto's (in hun ogen) voor niets op je staan te wachten.
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:47:51 #57
37248 BertV
Klei indiaan
pi_37508183
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:22 schreef dahei het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen andere optie hebt om links te sorteren. Als je midden op de weg blijft staan kunnen ze in nood niet meer langs je heen en je wekt ook een hoop aggressie op als er 10 auto's (in hun ogen) voor niets op je staan te wachten.
Ik, en denk ik ook de TS gebruiken dat links voorsorteren ook meer om te laten zien dat je iets van plan bent. (Al zou je normaal toch links aanhouden op je strook bedenk ik me nu)

Er omheen kan in de meeste gevallen toch niet.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_37509464
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Maar ik heb met de oude Volvo 260 (niet te missen, eh niet te overzien bedoel ik ) van mijn pa in dezelfde situatie ooit een Reno 5 achterop gehad.(schade: 1 defect achterlicht+1 totall-loss R5 ) Absolute zekerheid heb je dus nooit.
Renaults meets a Volvo
pi_37511761
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:08 schreef dahei het volgende:

[..]

Je hebt misschien wel je arm uitgestoken toen je linksaf wilde slaan, maar het lijkt me sterk dat je jouw hand uitgestoken hield terwijl je daar stil stond te wachten op het overige verkeer. Ik sta op zo'n moment klaar om weg te rijden en dat gaat alleen maar als je de koppeling ingeknepen houdt.

Misschien is het verstandig om op de volgende KTM toch wel richtingaanwijzers te monteren?
klopt maar wanneer er iets midden op de weg stil staat (en het is een lange rechte goed overzichtelijke weg) behoor je het toch te zien.... lijkt me... en aangezien hij misschien iets van 100 meter achter me gereden heeft heeft hij ook wel gezien dat ik richting aangaf en dat ik afremde en lichtelijk naar de linker kant van de weg ging...

maar ze zaten met zn 2 en in de auto en ze hadden nog een hele drukke irritante koter bij zich van een jaar of 8-9... afleiding is ook dodelijk in het verkeer...
pi_37511826
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:08 schreef stinkie het volgende:

[..]

en bij wie moet ik dan dreigen? bij de verzekering van de tegenpartij?

want ik krijg straks gewoon te horen: "zoveel krijg je er voor terug" en dat was het...
pi_37511895
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:20 schreef dahei het volgende:

[..]

De typegoedkeuring kan wel in 1995 geweest zijn, niet elke motor wordt apart gekeurd. Er zit ook een stuk verantwoordlijkheid bij van de leverancier en de eigenaar.
[..]

Tja, dat zijn twee termen die veel op elkaar lijken maar soms toch verschillend zijn. De dagwaarde wordt ook gebaseerd op Type, KM stand en leeftijd. Het verschil zit hem erin als je een model hebt wat heel waardevast is en leeftijd niet zo veel uitmaakt. Nu denk ik dat dit met dit soort motoren niet het geval is. Door de Cross-factor loopt de prijs snel achteruit terwijl de afschrijving misschien zelfs lager is. Laten we eerlijk zijn. Op Marktplaats staat er één uit 1996 met 500 km op de teller. Die zal ongeveer vergelijkbaar zijn met deze. De prijs is 2250 euro tel daar nog de restwaarde van de velgen bij op dan zit je rond je 2750 á 3000 euro. Zoiets zal het wel worden.
Soms heb je total-loss met behoud van wrak. Dan kan de ts de velgen weer gebruikten (mits deze nog goed zijn).
met 3000 euro voor de motor (met behoud van het "wrak") en vergoeding van helm en kleding zou ik al heel blij zijn
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:31:45 #62
19297 stinkie
pi_37513231
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:45 schreef Youp het volgende:

[..]

want ik krijg straks gewoon te horen: "zoveel krijg je er voor terug" en dat was het...
Idd, hun verzekering, die moet het ophoesten tenslotte. En neem ook even contact op met je eigen verzekering, die kunnen je de formulieren wel toezenden om ze aansprakelijk te stellen. Meer zullen ze niet doen aangezien je (denk ik tenminste) niet all-risk verzekerd bent. Wel aanmelden dat je gewon bent geraakt, ook al is het maar een schram of een kneuzin (ik had de maanden na ongeluk af en toe nog steeds last van de kneuzingen).

En als je rechtsbijstand hebt is het niet eens 'dreigen' maar echt dreigen dus
pi_37557718
nou vandaag telefoon gehad, morgen gaat de schadeexpert al kijken... vandaag ook even mn motorkleding + helm afgedropt bij het adres waar de motor ook staat...
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:59:19 #64
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_37558289
Mooi tering

Je bent er in ieder geval zelf goed vanaf gekomen!

Succes met de afhandeling
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:06:30 #65
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37558584
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:45 schreef Youp het volgende:

[..]

Er zit meestal toch wel enige rek in. Maar dan moet je het wel een beetje goed onderbouwen, "ik wil meer" is niet genoeg.
Vampire Romance O+
pi_37559505
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:06 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Er zit meestal toch wel enige rek in. Maar dan moet je het wel een beetje goed onderbouwen, "ik wil meer" is niet genoeg.
nee maar daar moet je dan toch eigenlijk met de "expert" over kunnen onderhandelen, niet?

ik had die gast gewoon naar mn thuisadres moeten laten komen
  Vis een optie? vrijdag 5 mei 2006 @ 09:55:50 #67
70532 loveli
N
pi_37568492
De expert geeft een bedrag op. Als je het daar niet mee eens bent, kun je volgens mij bezwaar maken. Heb je een verhaalsbijstandverzekering? Dan is het heel makkelijk uit handen te geven. Ook kan het zijn dat je recht hebt op een vergoeding voor het huren van vervangend vervoer. Meestal is dat een week op kosten van de verzekering van de schuldige partij en daarna bv. 75% of 50% van het bedrag.
crap in = crap out
pi_37570811
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:55 schreef loveli het volgende:
De expert geeft een bedrag op. Als je het daar niet mee eens bent, kun je volgens mij bezwaar maken. Heb je een verhaalsbijstandverzekering? Dan is het heel makkelijk uit handen te geven. Ook kan het zijn dat je recht hebt op een vergoeding voor het huren van vervangend vervoer. Meestal is dat een week op kosten van de verzekering van de schuldige partij en daarna bv. 75% of 50% van het bedrag.
een verhaalbijstandsverzekering heb ik geloof ik niet, en een vervangend voertuig heb ik niet echt nodig.... ik ben ook niet bereid om daar maar 1 euro aan uit te geven (na die 1e week dan ofzo)
pi_37761001
net even gebeld met de verzekering van de tegenpartij, de tegenpartij heeft aangegeven dat ik stil stond om links af te slaan en dat zij me rechts in aan het halen waren en dat ik op dat moment de motor op 1 wiel zette waardoor de motor een zwiepende beweging maakte waardoor het ongeluk is ontstaan

nu gaan ze de getuigen aanschrijven er zijn 3 getuigen 1 persoon die als bijrijder in de auto van de tegenpartij zat (dus die zegt het zelfde als hier boven) en 2 getuigen die echt hebben gezien wat er gebeurd is

nou hoop ik dat ik de handel vergoed krijg de weg is op dat punt veel te smal om uberhaupt in te halen zeker met 80-100km/h
pi_37761239
kan je die pics en schets van de situatie nog even fixxen? Doen het nl niet meer, ben wel benieuwd.

Goed kut man...

maar jij moet dus op je motor netzoals op de fiets je hand uisteken dan lijken me knipperlichtjes toch een stuk relaxeder.
pi_37761461
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:41 schreef Repeat het volgende:
kan je die pics en schets van de situatie nog even fixxen? Doen het nl niet meer, ben wel benieuwd.

Goed kut man...

maar jij moet dus op je motor netzoals op de fiets je hand uisteken dan lijken me knipperlichtjes toch een stuk relaxeder.
staan weer online....

en arm uitsteken valt wel mee... was het al gewend van mn schakelbrommer periode, t was voor mij juist wennen om met knipperlichten te werken bij mn rijlessen

maar natuurlijk op een sportmotor of een naked of noem maar wat zou ik ook knipperlichten willen SM's en crossers hebben ze imo niet nodig
pi_37761907
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:32 schreef Youp het volgende:
net even gebeld met de verzekering van de tegenpartij, de tegenpartij heeft aangegeven dat ik stil stond om links af te slaan en dat zij me rechts in aan het halen waren en dat ik op dat moment de motor op 1 wiel zette waardoor de motor een zwiepende beweging maakte waardoor het ongeluk is ontstaan

nu gaan ze de getuigen aanschrijven er zijn 3 getuigen 1 persoon die als bijrijder in de auto van de tegenpartij zat (dus die zegt het zelfde als hier boven) en 2 getuigen die echt hebben gezien wat er gebeurd is

nou hoop ik dat ik de handel vergoed krijg de weg is op dat punt veel te smal om uberhaupt in te halen zeker met 80-100km/h
Mag een bijrijder van de "veroorzaker" ook al getuigen?
Goh in wie zijn voordeel zal hij nou getuigen

Die andere 2 getuigen heb je de gegevens van?
Als dat zo is zal het toch wel goedkomen?
pi_37761983
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:03 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Mag een bijrijder van de "veroorzaker" ook al getuigen?
Goh in wie zijn voordeel zal hij nou getuigen

Die andere 2 getuigen heb je de gegevens van?
Als dat zo is zal het toch wel goedkomen?
gegevens heb ik, ook toegezonden aan de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij (bij het schadeformulier)

maarja... ik hoop t maar anders ben ik weer de klos
pi_37762025
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:06 schreef Youp het volgende:

[..]

gegevens heb ik, ook toegezonden aan de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij (bij het schadeformulier)

Als dat zo is, even de tegenpartij met een knokploeg bewerken omdat ze hebben zitten liegen
pi_37762795
wat ik me trouwens afvroeg, hoeveel vermogen heeft zo'n ding? Lijkt me meer dan 25kW ?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:31:50 #76
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_37762802
Ik zou echt helemaal gek worden man!
Jemig, ben je ergens zuinig op, gebeurt er zoiets.
Alles kapot, nou maar hopen dat alles vergoedt wordt.
Ik zou mijn best doen om alle schade te verhalen op de automobilist.

Blij dat jou zelf niets mankeert btw.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_37763102
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:31 schreef Repeat het volgende:
wat ik me trouwens afvroeg, hoeveel vermogen heeft zo'n ding? Lijkt me meer dan 25kW ?
20kw volgens de rdw en hij is op de uitlaat na standaard...

verder geen commentaar
pi_37763291
Goed kut Youp, het zit je trouwens niet echt mee hè? Je hebt toen toch ook je BMW tegen een boom gezet of ben ik nu abuis met iemand anders?

[ Bericht 55% gewijzigd door E.r.w.i.n op 12-05-2006 15:50:27 (had postje ove 'moraalridderen' niet gelezen :)) ]
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:56:25 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_37763600
quote:

wat een vuile lul om zo te liegen.. kan je hem daar niet op pakken ofzo
Huilen dan.
pi_37763833
quote:

Ik hoop dat je, ondanks deze VUILE FUCKING LEUGEN , alsnog gelijk zal krijgen. Klerelijers

Volgens mij zijn ze (hopelijk) nog steeds fout namelijk. Achterop is achterop, zijn maar erg weinig uitzonderingen (zoals Flick in dit topic aangaf, maar van zo een situatie is hier geen sprake...)

Ik weet uit ervaring van me tante hoe fucking klote het is als die teringlijers beginnen te liegen, echt je wilt ze gewoon vermoorden...
pi_37763840
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:47 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Goed kut Youp, het zit je trouwens niet echt mee hè? Je hebt toen toch ook je BMW tegen een boom gezet of ben ik nu abuis met iemand anders?
jep dat was ik ook alleen hier kon ik dus echt helemaal niks aan doen
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:33:22 #82
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37764756
Ik zou als ik jou was ook even contact opnemen met je eigen verzekering...
©DiscoveryChannel
pi_37765213
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:33 schreef MikeyMan het volgende:
Ik zou als ik jou was ook even contact opnemen met je eigen verzekering...
heb ik gedaan meteen na het ongeluk maar die zeiden dat ik contact op moest nemen met de verzekering van de tegenpartij aangezien hij het schuld was...

maar idd misschien geen stom plan om mn eigen verzekering even op de hoogte te stellen van het feit dat ze mij aansprakelijk willen stellen...
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:48:58 #84
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_37765306
Vet man. Je motor op 1 wiel zetten terwijl je stil staat... dat moet je me ook eens leren!
Fear is not an option.
pi_37765337
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:48 schreef Metz het volgende:
Vet man. Je motor op 1 wiel zetten terwijl je stil staat... dat moet je me ook eens leren!
ik zweer het je, dat wordt een hit in supermoto wereld
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:57:39 #86
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_37765594
Aaaaaaaaaahahaha, ik heb een foto van je gevonden.

Gemaakt net voordat dat je werd aangereden...

Fear is not an option.
pi_37765628
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:57 schreef Metz het volgende:
Aaaaaaaaaahahaha, ik heb een foto van je gevonden.

Gemaakt net voordat dat je werd aangereden...

[afbeelding]
juist!
  Vis een optie? vrijdag 12 mei 2006 @ 17:10:43 #88
70532 loveli
N
pi_37765980
quote:
De tegenpartij heeft verklaard dat hij je rechts inhaalde op een 80 km weg? Dat is dus op een verkeerde manier inhalen in een onoverzichtelijke situatie.
Verder best knap van je om je motor zo op een wiel te zetten.
quote:
Helaas is een inzittende van de dader een onafhankelijke getuige. Gelukkig heb je twee echt onafhankelijke getuigen. Heeft de politie nog remsporen gemeten? Dat is ook iets wat voor je kan spreken. (zo niet: wat een losers)

Sterkte met de afhandeling en houd ons op de hoogte.
crap in = crap out
pi_37766604
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:10 schreef loveli het volgende:

[..]

De tegenpartij heeft verklaard dat hij je rechts inhaalde op een 80 km weg? Dat is dus op een verkeerde manier inhalen in een onoverzichtelijke situatie.
Verder best knap van je om je motor zo op een wiel te zetten.
[..]

Helaas is een inzittende van de dader een onafhankelijke getuige. Gelukkig heb je twee echt onafhankelijke getuigen. Heeft de politie nog remsporen gemeten? Dat is ook iets wat voor je kan spreken. (zo niet: wat een losers)

Sterkte met de afhandeling en houd ons op de hoogte.
de politie heeft nieteens een rapport opgemaakt
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:48:35 #90
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_37766944
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:04 schreef dahei het volgende:

[..]

Met een auto ben je over het algemeen een stuk beter zichtbaar dan op een smalle motor. Maar inderdaad, absolute zekerheid heb je nooit, maar waar wel in het leven?
De dood
pi_37767170
In this world nothing is certain but death and taxes.

pi_37775393
toch knap als je een stilstaande motor, met jou erop, even op het voorwiel kan zetten en dan opzij zwiepen. Mogen ze dat even voordoen. Op een gewone fiets kun je zoiets doen, maar met een motor?? "even maximaal in de vering drukken en dan opzij zwiepen".

Lijkt me trouwens ook geen gangbare manier om linksaf te slaan

Maar erg lullig en succes met de afhandeling.
Je hebt trouwens nog mazzel gehad qua persoonlijke schade. Het kan zomaar gebeuren dat jij op de linkerweghelft gedrukt werd als er net een auto met 80km aankomt. Dan is het dus wel exit.
pi_37775635
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:23 schreef _VoiD_ het volgende:
toch knap als je een stilstaande motor, met jou erop, even op het voorwiel kan zetten en dan opzij zwiepen. Mogen ze dat even voordoen. Op een gewone fiets kun je zoiets doen, maar met een motor?? "even maximaal in de vering drukken en dan opzij zwiepen".

Lijkt me trouwens ook geen gangbare manier om linksaf te slaan

Maar erg lullig en succes met de afhandeling.
Je hebt trouwens nog mazzel gehad qua persoonlijke schade. Het kan zomaar gebeuren dat jij op de linkerweghelft gedrukt werd als er net een auto met 80km aankomt. Dan is het dus wel exit.
of op de motorkap ipv de hoek van de auto.....
pi_37776682
quote:
Hebben ze ook aangegeven op wélk wiel je je motor zette? En of voor- of achterkant van je motor vervolgens ging zwiepen? En met welke snelheid haalden ze jou in dan volgens hun? En blokkeerden hun remmen wel/niet (effe terugrijden met een maat om foto's van de remsporen te maken)? Hebben jullie gezamenlijk zo'n Europees schadeformulier ingevuld?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_37776824
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Hebben ze ook aangegeven op wélk wiel je je motor zette?
nope
quote:
En of voor- of achterkant van je motor vervolgens ging zwiepen?
nope
quote:
En met welke snelheid haalden ze jou in dan volgens hun?
niets aangegeven maar ze gaven toe dat ze haast hadden en het is een 80 weg... volgens getuigen gingen ze iig te hard...
quote:
En blokkeerden hun remmen wel/niet (effe terugrijden met een maat om foto's van de remsporen te maken)?
ABS gooit roet in het eten
quote:
Hebben jullie gezamenlijk zo'n Europees schadeformulier ingevuld?
jep, zelfs met politie er bij...
pi_37777098
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:04 schreef Youp het volgende:
ABS gooit roet in het eten
Waar kwam dit dan van?
quote:
ineens hoor ik gieren achter me
Voor de rest: nodig ze (schriftelijk) uit die punten op papier te zetten, altijd handig voor de bewijslast achteraf en om een valse getuigenverklaring onderuit te halen. En over de snelheid ten tijde van het ongeluk staat toch een vraag op dat schadeformulier? Benieuwd wat ze daar ingevuld hebben.

Maar sowieso heb je ze al in de zak als ze nu al toegegeven hebben dat ze (rechts!) inhaalden.
Da's verboden hè. 4 uur cup-a-soup
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_37777159
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Waar kwam dit dan van?
[..]

Voor de rest: nodig ze (schriftelijk) uit die punten op papier te zetten, altijd handig voor de bewijslast achteraf en om een valse getuigenverklaring onderuit te halen. En over de snelheid ten tijde van het ongeluk staat toch een vraag op dat schadeformulier? Benieuwd wat ze daar ingevuld hebben.

Maar sowieso heb je ze al in de zak als ze nu al toegegeven hebben dat ze (rechts!) inhaalden.
gierende banden betekend niet meteen strepen

zeker niet wanneer je van die knijterharde compound banden hebt zoals michelin energy's of bridgestone fuelsavers of iets wat er op lijkt.... en die gieren bij het minste of geringste, geloof me
pi_37777412
Beetje jammer dat ze er zo'n verhaal van maken...

Je slaat eerder achterover met zo'n compound band dan dat je achterwiel (stilstaand!) uitbreekt
pi_37777452
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:15 schreef Youp het volgende:

[..]

gierende banden betekend niet meteen strepen

zeker niet wanneer je van die knijterharde compound banden hebt zoals michelin energy's of bridgestone fuelsavers of iets wat er op lijkt.... en die gieren bij het minste of geringste, geloof me
Hoe dan ook, daag ze (en de bijrijder als getuige) uit hun visie zo exact mogelijk op papier te zetten. Dóórvragen.

Succes ermee, Youp!
.
pi_37777862
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:06 schreef Youp het volgende:

[..]

Ik dacht dat familie leden niet mochten getuigen ....of werden de twee personen niet als familie gezien
pi_37777918
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:42 schreef optifree het volgende:

[..]

Ik dacht dat familie leden niet mochten getuigen ....of werden de twee personen niet als familie gezien
was geen familie nee.... vrienden ofzo
pi_37777998
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:42 schreef optifree het volgende:
Mogen ze wel maar hoeven ze niet (verschoningsrecht). Zoiets dacht ik.
.
pi_37778948
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:45 schreef Youp het volgende:

[..]

was geen familie nee.... vrienden ofzo
Das mooi kut..

Succes er mee! (En check nog even voor een post-whiplash syndrome...gezien de manier hoe je geraakt bent)
  zaterdag 13 mei 2006 @ 09:13:07 #104
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_37781066
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:13 schreef r_one het volgende:

Rechts inhalen is toegestaan in drie gevallen:
- file,
- uitvoegen
- links afslaande mensen, mits ze aangeven af te willen slaan en er de ruimte voor is
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_37781302
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 09:13 schreef lipje het volgende:
- links afslaande mensen, mits ze aangeven af te willen slaan en er de ruimte voor is
En met een verschil in snelheid van om en nabij de 80 km/h t.o.v. degene die wordt "ingehaald"?
Dan wordt "rechts inhalen" een leuke omschrijving voor iemand van de sokken rijden.
.
pi_37782342
zo..klote. Sterkte man
pi_37782839
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 09:13 schreef lipje het volgende:

[..]

Rechts inhalen is toegestaan in drie gevallen:
- file,
- uitvoegen
alleen die ruimte was er niet want er was zo ongeveer 1,20 tussen het puntje van mn stuur (rechts) en de berm.....

t was een mercedes A klasse en die reed al met 2 wielen door de berm en NOG reed hij me van mn sokken...
pi_37782842
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:58 schreef BoJo het volgende:
zo..klote. Sterkte man
thnks
  zaterdag 13 mei 2006 @ 12:21:38 #109
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_37784287
ow jij hebt serieus geluk gehad
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_37945494
Als hij met 2 wielen in de berm zat en je alsnog aanreed is het toch duidelijk dat hij er eigenlijk niet (normaal) langskon?

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_37945653
Sterkte man!
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_37946619
nou de verzekeringszaken moeten nog worden afgehandeld, maar mijn verzekering heeft gezegd dat ik dit 100% zeker ga winnen... en de schadeexpert vond dat ik 1400-1500 euro terug moest krijgen

netjes dus
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:21:57 #113
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37946772
En je wielen terug, of niet?

Met dat bedrag ben je toch niet uit de kosten?
©DiscoveryChannel
pi_37947172
Sjezus Youp, in't vervolg maar in een brommobiel rondcruisen...?

Maar even serieus, wat ongekend gaar zeg, en helemaal fijn dat die gasten de boel bij elkaar liegen Verder heb je zelf helemaal niets dus....? Mazzelpik!
pi_37947811
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:34 schreef hermandeperman het volgende:
Sjezus Youp, in't vervolg maar in een brommobiel rondcruisen...?

Maar even serieus, wat ongekend gaar zeg, en helemaal fijn dat die gasten de boel bij elkaar liegen Verder heb je zelf helemaal niets dus....? Mazzelpik!
mijn rijinstructeur zei ooit eens tegen me dat brommobielen de gevaarlijkste voertuigen op de weg waren

maar ik heb idd geluk gehad... heel veel geluk en sommige mensen zijn gewoon erg triest, maarja die moeten er ook zijn... I guess...
pi_37947830
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:21 schreef MikeyMan het volgende:
En je wielen terug, of niet?

Met dat bedrag ben je toch niet uit de kosten?
mn wielen zijn niet kapot
pi_37950254

Nou, gelukkig komt alles zo te zien goed, maar dat er mensen zijn die een ongelovelijk domme fout maken en iemand min of meer dood of invalide kunnen rijden en vervolgens nog gaan liegen ook

Gaan er nog doden vallen?
pi_37950280
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:59 schreef worldpimber het volgende:

Nou, gelukkig komt alles zo te zien goed, maar dat er mensen zijn die een ongelovelijk domme fout maken en iemand min of meer dood of invalide kunnen rijden en vervolgens nog gaan liegen ook

Gaan er nog doden vallen?
Ja Youp zelf, als hij zo doorgaat
pi_37952279
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:00 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ja Youp zelf, als hij zo doorgaat
Ja, als je wheelies of stoppies gaat maken terwijl er auto's dicht langs je rijden vraag je er ook wel om ja!!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:59:36 #120
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_37952324
mazzelpik dat je zelf amper wat heb
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_37952979
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:57 schreef rameijer het volgende:

[..]

Ja, als je wheelies of stoppies gaat maken terwijl er auto's dicht langs je rijden vraag je er ook wel om ja!!
wie... ik? neeeeeeeh
pi_37954145
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:27 schreef Youp het volgende:

ook is mn motorjas geschaafd, mn helm moet vervangen worden en mn motorbroek heeft ook de nodige schaafplekken... evenals mn handschoenen... en mn bergschoenen zijn er ook niet ongeschonden vanaf gekomen... eigenlijk moet alles gewoon nieuw

ja dit staat exact het zelfde op SMF.nl
kan je nagaan dat somige geeneens bescherming aan hebben
je zal het maar ff niet aan hebben.. en je maakt ongeluk dan vergaje van de pijn.. zonder vel
Back to the 70's
pi_37956318
zo net terug van BCS racing....

MET KTM!!!
pi_37960288
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:58 schreef arnold-d het volgende:

[..]

kan je nagaan dat somige geeneens bescherming aan hebben
je zal het maar ff niet aan hebben.. en je maakt ongeluk dan vergaje van de pijn.. zonder vel
Als ik mensen in T shirt en spijkerbroek op een motor zie denk ik ook altijd waarom heb je in godsnaam die helm op eikel...

Als je dan op je bek gaat zou je willen dat je dood was
pi_37980835
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:17 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Als ik mensen in T shirt en spijkerbroek op een motor zie denk ik ook altijd waarom heb je in godsnaam die helm op eikel...

Als je dan op je bek gaat zou je willen dat je dood was
ben eens een keer in mn spijkerbroek (wel helm, jas en handschoenen aan) onderuit gegleden in een bocht met 25km/h ofzo... broek kapot en mn knie heeft 4 weken open gelegen
pi_37981042
quote:
Ga je ze daarna nog counter sue-en (of weet ik wat) voor het doen van valse aangifte oid ?

Dit slaat natuurlijk nergens op en ze weten dat. Ik meen me te herinneren dat je wel wat getuigen had die dat konden bevestigen ? Anders krijg je dadelijk dat ze allemaal vriendjes gebruiken om te 'getuigen'.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_37981134
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:29 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ga je ze daarna nog counter sue-en (of weet ik wat) voor het doen van valse aangifte oid ?

Dit slaat natuurlijk nergens op en ze weten dat. Ik meen me te herinneren dat je wel wat getuigen had die dat konden bevestigen ? Anders krijg je dadelijk dat ze allemaal vriendjes gebruiken om te 'getuigen'.
ze hebben geen aangifte gedaan he, maar mijn verzekering zit er ook achteraan en ze hebben gezegd dat ze geen schijn van kans maken.
pi_37981190
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:24 schreef Youp het volgende:

[..]

ben eens een keer in mn spijkerbroek (wel helm, jas en handschoenen aan) onderuit gegleden in een bocht met 25km/h ofzo... broek kapot en mn knie heeft 4 weken open gelegen
Slim Youp
pi_37981193
Nou ja goed, zoals ik al aangeef, ik weet niet wat maar ik neem aan dat er toch wel iets tegen gedaan kan worden Omdat ze de kosten niet willen dragen gaan ze glashard staan liegen

Belangrijkste is natuurlijk dat jij je geld krijgt maar ik persoonlijk zou ik toch m'n best doen om die gasten nog eens extra te naaien voor die liegpartij
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_37983123
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:33 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Slim Youp
mjah ik was niet aan het touren/knallen.. ik gebruik hem ook wel eens voor woon-werk doeleinden en dan ga ik niet mn motorbroek aantrekken maar het was donker en er lag crap op de weg ofzo, ineens gleden me 2 wielen spontaan weg

langleven de supermoto opstaan, kicken en verder rijden
  vrijdag 19 mei 2006 @ 11:38:26 #131
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_37983362
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:29 schreef Youp het volgende:
langleven de supermoto opstaan, kicken en verder rijden
Kan met een SS ook (wel electrisch starten natuurlijk ) alleen heet het beestje daarna vaak streetfighter en ben je ineens veel cooler.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')