quote:Yannis Anastasiou beslist nog deze week waar zijn toekomst ligt. De 33-jarige spits moet vertrekken bij Ajax en heeft diverse opties in de Eredivisie. Sparta lijkt de beste papieren te hebben.
De Rotterdamse club heeft in Wiljan Vloet een trainer die de Griek goed kent uit zijn periode bij Roda JC. Naast Sparta dingen ook Willem II en ADO Den Haag naar zijn gunsten. Ook Roda JC leek even in de markt om de Griek weer in de armen te sluiten, maar Anastasiou heeft laten weten om privéredenen niet terug te willen keren naar Kerkrade.
"Ik zou graag in Nederland willen blijven", zegt de routinier deze week in Sportweek. "Ik denk dat ik nog zeker twee jaar in me heb voordat ik stop. Deze week beslis ik bij welke club ik mijn loopbaan voortzet."
Danny wat doen ze met jequote:De Zeeuw is aan zijn laatste dagen bezig als hoofdtrainer van Ajax, zegt hij zelf. ,,Ja, dat weet ik nu wel zeker.’’
AMSTERDAM
Officieel heeft Danny Blind nog steeds niets gehoord vanuit de directiekamer, maar de Ajax-coach weet zelf genoeg. ,,Deze week is het me alleen nog maar duidelijker geworden,’’ benadrukt Blind, een dag voor de return tegen FC Groningen. ,,Ja, ik weet wel zeker dat ik volgend jaar geen trainer meer ben van Ajax. Niet dat ze dat tegen me gezegd hebben, maar ik merk dat aan heel veel dingen.’’
Blind voelt dat hij buiten de besluitvorming richting het komende seizoen wordt gehouden. Vorige maand reisde de coach nog naar Boekarest met technisch directeur Martin van Geel, op zoek naar versterking. Inmiddels wordt de coach niet meer bijgepraat over nieuwe spelers.
,,Daar hoor ik niets meer over en dan weet je genoeg,’’ zegt Blind. ,,Daar zijn hele concrete voorbeelden van. De contractaanbieding van Nourdin Boukhari? Nee, daar ben ik inderdaad ook niet over geïnformeerd. En zo zijn er meer van die dingen. De signalen zijn voor mij duidelijk genoeg.’’
Technisch directeur Martin van Geel baalt van de teksten van Blind. ,,Ik vind het erg jammer dat Danny dit via de media uitvecht,’’ zegt hij. ,,Dat is niet in het belang van Ajax en ik weiger daar aan mee te doen.
We hebben afgesproken om altijd alles eerst intern te communiceren. Tot nu toe is Danny bij ieder overleg geweest dat we gevoerd hebben, ook over nieuwe spelers. Dat we deze week niet met elkaar hebben gesproken, klopt. Maar dat komt omdat ik een paar dagen met griep op bed heb gelegen.’’
Van Geel ziet geen reden om aan alle onzekerheid een eind te maken. ,,Nee, we hebben duidelijke afspraken met elkaar gemaakt en daar houden we ons aan. Dat Danny de druk met dit soort uitspraken probeert op te voeren, verandert daar niets aan.’’
Blind zegt zich niet te willen verzetten tegen zijn naderende ontslag, maar hekelt de weg er naartoe. De trainer vindt dat hij recht heeft op de duidelijkheid waar hij al weken naar snakt. Van Geel en voorzitter Jaakke zeggen de technische staf echter ‘pas na dit seizoen te evalueren’. ,,Ik voel al een week of zes waar ze heen willen,’’ zegt Blind. ,,Maar ze spreken zich maar niet uit, ook niet als ik daar om vraag.
,,Het gaat me dan ook niet om mijn ontslag op zich, maar om de afwikkeling ervan. Je kunt er uren over discussiëren of het terecht is dat ik moet vertrekken. De directie moet daar over beslissen en daar heb ik helemaal geen moeite mee. Daar zijn ze voor. Of ik mijn ontslag zelf terecht vind of niet, is helemaal niet relevant.’’
Zijn afscheidstournee leidt vanavond langs Groningen en zondag langs de Kuip, voor de bekerfinale tegen PSV. Ironisch genoeg lonken daarin nog twee prijzen voor de Ajax-trainer. ,,Dat maakt het niet makkelijker of moeilijker, nee,’’ aldus Blind. ,,Ik wil dit seizoen gewoon goed afmaken. Hopelijk mét de beker én een plaats in de Champions League. Na de bekerfinale spelen we nog twee oefenwedstrijden, ook die zal ik net zo ingaan als ik normaal doe.’’
Met een cynisch lachje: ,,Ik wil op 3 juli ook best weer aan het werk, maar ik denk niet dat ik dan naar binnen mag.’’
Bij zijn aanstelling was Blind nog stellig: als het hoofdtrainerschap zou tegenvallen, was er altijd nog een weg terug richting de jeugdopleiding van Ajax. De trainer houdt zich in het heden op de vlakte over zijn toekomst bij Ajax. ,,Ik kan daar op dit moment gewoon niets over zeggen. Nee, ik heb geen clausule in mijn contract waarin zoiets is afgesproken. Dat leek me ook niet nodig, na 21 jaar bij deze club.’’
De trainer zei afgelopen week niet wakker te liggen van een ontslag. Dat klonk wat merkwaardig uit de mond van de coach, die de massale steunbetuigingen van de Ajax-aanhang geëmotioneerd onderging.
,,Als je iets duidelijk wilt maken, overdrijf je soms. Ik wilde ermee zeggen dat een ontslag bij het trainersvak hoort en dat ik me dat heel goed besef. Maar natuurlijk raakt dit me wel.’’
Danny Blind moet ontslagen worden! #7quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:30 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Danny wat doen ze met je
Danny for president, etc...![]()
quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Danny Blind moet ontslagen worden! #7
Ajax is nu eenmaal een grotere naam in de wereld dan Feyenoord is...quote:Danny Buijs vecht met zijn FC Groningen om een plaats in de voorronde van de Champions League. 'We hebben dit jaar een unieke prestatie geleverd, maar we hebben het wel dik verdiend', vertelt hij in de nieuwe Voetbal International.
Buijs laakt de opmerkingen van Louis van Gaal, die vond dat FC Groningen onterecht AZ had uitgeschakeld. 'In de eerste wedstrijd gaven sommige spelers van AZ in de tweede helft gewoon geen honderd procent. Dat vóél je in het veld. Met die gasten hoef ik dus geen medelijden te hebben. Van Gaal had ervoor moeten zorgen dat zijn spelers in beide wedstrijden negentig minuten lang inzet hadden getoond.'
Bij FC Groningen is Buijs bezig aan een goed seizoen. Mochten grotere clubs geïnteresseerd zijn, dan gaat hij niet naar elke club. 'Ik zou bijvoorbeeld nooit voor Ajax kunnen voetballen. Als supporter van Feyenoord doet het me pijn dat acht van de tien mensen in het buitenland meteen over Ajax beginnen als je het over voetballen hebt. Elf jaar lang heb ik elke twee weken in De Kuip gezeten. Dat gevoel voor die club is heel sterk. Zelfs een miljoen euro per jaar zou dat gevoel bij mij nooit kunnen wegnemen.
quote:De executie had plaats in Amsterdam, vanzelfsprekend. 'De nieuwe opzet van de Nederlandse competitie vind ik echt waardeloos. Er is een behoorlijk aantal argumenten om deze opzet in twijfel te trekken. Sterker nog, om het neer te sabelen.' Aldus fileerde Danny Blind afgelopen zomer de play-offs, nog voordat ze waren begonnen.
Als belangrijkste nadelen noemde hij de belasting voor de spelers, de nummer twee die overal naast kan grijpen en mogelijke competitievervalsing in het voortraject. Nederland neemt zichzelf helemaal niet serieus, zei Blind ook nog.
Afgezien van het feit dat Nederland Blind na afgelopen seizoen ook niet meer zo serieus neemt, vermoed ik dat de trainer momenteel iets genuanceerder denkt over de play-offs. In elk geval heimelijk. Ze werden namelijk steeds meer de reddingsboei in de Ellendische Oceaan waarin Blind zichzelf en Ajax de voorbije maanden heeft gestort.
Door de play-offs kon de club immers de doelstelling naar beneden bijstellen en daardoor het trainersleven van Blind vooralsnog redden. Onder zijn leiding werd Ajax vierde in de reguliere competitie, op 24 punten achterstand van kampioen PSV. Er zijn in Amsterdam trainers voor veel minder geliquideerd.
Ik vond ze wat voorbarig, die donkere gedachten van Blind. Zoals hij in De Arena een eerlijke kans heeft gekregen te falen, verdienen ook de play-offs in elk geval voldoende tijd om hun bestaansrecht aan te tonen dan wel op een fiasco uit te draaien. Dat laatste zie ik zo nog niet gebeuren. Het blijft sneu dat nummer twee AZ nu de voorronde van de Champions League wordt onthouden, maar het adagium van topsport luidt nu eenmaal: The winner takes it all.
Verder hebben de play-offs veel losgemaakt. Veel moois vooral, met alleen al 35 goals in de eerste tien wedstrijden om toegang tot internationaal voetbal. Oud-Hollandse aanvalsdrift van begin tot het einde vanwege dat uitdoelpuntje dat dubbel telt. Pakkende en zelfs vibrerende wedstrijden. Tranen bij Dirk Kuijt en Danny Blind. Klassieke blunders van Pascal Bosschaart en André Bahia, en fabuleuze goals van Antoine van der Linden, Nourdin Boukhari en Thijs Sluijter. En vanzelfsprekend die vertrouwde openbaring van lelijkheid van Louis van Gaal, die na de uitschakeling van AZ weer eens schaamteloos uit zijn rol van beschaving viel.
Erwin Koeman zei het in de voorbij week treffend: 'Het wordt de dood of de gladiolen.' Dat belichaamt het wezen van de play-offs. Overleven of definitief knock-out. Dag des oordeels, elke wedstrijd weer. De wetenschap dat er iets te verdienen valt, de spanning die veel wedstrijden al ver voor het competitie-einde in een beklemmende greep hield. Dat geeft voetbal inhoud. Een spelletje strippoker aanvangen met louter naakte mensen, biedt tenslotte ook geen enkele uitdaging.
De enige smet zijn die lege plaatsen in de stadions. Ajax, Feyenoord, FC Groningen, FC Twente, Vitesse; ze trokken bij hun play-offwedstrijden allemaal minder publiek dan in de reguliere competitie. Dat hebben zij vooral aan zichzelf te wijten. De voetbalclub van nu verliest zich tegenwoordig veelvuldig in ronkend managerslatijn als binding creëren, relatiemarketing en stakeholders. Handel daar dan ook naar! Verstevig die binding en maak de relatie sterker.
Door de play-offs ook aan de kassa als verlengstuk van het seizoen te zien en de extra wedstrijden tot een vanzelfsprekend onderdeel van de seizoenkaart te maken. Daarvoor heeft de trouwe supporter immers vaak al honderden euro’s betaald. En probeer je loyale aanhangers niet op het laatst nog even uit te knijpen voor een euro of dertig of zelfs meer, zoals al die deelnemers aan de play-offs nu doen.
Voetbal wordt tenslotte gespeeld voor het volk en uiteindelijk ook gemáákt door het volk. Pas als ook de massa de play-offs liefdevol in de armen gaat sluiten kun je definitief zeggen: Play on!
Als je klikt zie je dat daar precies hetszelfde artikel staat en gediscussieerd wordt.quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:53 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]Ik ben van mening dat ze hem hoe dan ook moeten behouden voor ajax, maar niet als Hoofdcoach
ik twijfel of hij daar wel behoefte aan heeft.., het bestuur heeft Danny aardig laten zakken. Denk dat Blind daar geen vertrouwen meer in heeft.quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:55 schreef Pritt het volgende:
Blind lekker terug als hoofdjeugd (mits hij daar zin in heeft).
Hij heeft eraan mogen ruiken, helaas niet gelukt maar daarvoor hoeft hij niet meteen helemaal weg.
van geel, tover nog wat uit je hoedje....quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:02 schreef HeatWave het volgende:
Dat zegt Blind zelf ook al, hij weet niet of hij nog wel aan de slag wil bij Ajax....
Klote tering pest zakelijke KUT bobo's.... Is er dan niemand die een lekkere mix tussen zakelijkheid en liefde voor Ajax kan combineren?
Het is treurig iddquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:02 schreef HeatWave het volgende:
Dat zegt Blind zelf ook al, hij weet niet of hij nog wel aan de slag wil bij Ajax....
Klote tering pest zakelijke KUT bobo's.... Is er dan niemand die een lekkere mix tussen zakelijkheid en liefde voor Ajax kan combineren?
van Gaal blijft toch wel in Alkmaar daar zal ome Dirk hoogst persoonlijk wel voor zorgenquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:04 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
van geel, tover nog wat uit je hoedje....
Als van Gaal zou tekenen, dan zou Blind en vd Lem nog wel eens kunnen blijven.
Lekker boeien. Ik zou ook nooit voor feyenoord of psv willen voetballen. Speel ik nog liever voor Sparta Praag.quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:57 schreef M0NTANA het volgende:
Zoals Steven Pienaar inviel tegen Feyenoord en Dirk Kuijt een rotschop verkocht, mag Olaf Lindenbergh (of een andere wisselspeler) dit vanavond best doen bij Danny Buijs.
Wake up, Danny! Ajax wil jou helemaal niet eens hebben!![]()
Hou toch op, je mocht blij zijn als je voor feyenoord gevraagd werd. Werk is werk en niet zeikenquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:47 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Lekker boeien. Ik zou ook nooit voor feyenoord of psv willen voetballen. Speel ik nog liever voor Sparta Praag.
quote:Wesley Sneijder heeft zijn rentree in de Ajax-ploeg goed doorstaan. Een terugslag bleef uit, nadat de middenvelder weer zijn eerste speelminuten in de hoofdmacht had gemaakt. Of Sneijder, die lang worstelde met een hamstringblessure, direct negentig minuten op de proef wordt gesteld, is nog nader te bezien. De technische staf neemt woensdagochtend pas een beslissing over een eventuele basisplaats van Sneijder in de Euroborg. Blind: ,,Fysiek gezien is Sneijder honderd procent fit. Maar als het op wedstrijdconditie aankomt, is het toch anders. Zie bijvoorbeeld Mitea. Hij viel tegen Feyenoord twintig minuten in, maar zat daarna helemaal stuk.''
Tijdens zijn wekelijkse gesprek met de pers, ging de Ajax-trainer ook in op de opmerkelijke wederopstanding van zijn ploeg. De Ajacieden presteren vooral sinds de laatste competitierondes uitstekend. ,,Een paar momenten hebben daarin meegespeeld, eigenlijk te beginnen bij de laatste drie competitiewedstrijden. Al speelden we lang niet altijd even goed: de 'drive' en het vertrouwen waren goed. Eerst de thuiswedstrijd tegen AZ, dat boven ons stond. Daarna de ontsnapping tegen Vitesse. Als je het er dan toch uitsleept, draait het de goede kant op. Met de winst op RKC sloten we het toch goed af. Tegen Feyenoord speel je twee keer een goed duel. De eensgezindheid was sterk. Voorheen speelden ook blessures mee. Daardoor kon niet altijd gestalte worden gegeven aan de eensgezindheid. De sfeer in de groep is sinds de winterstop ontzettend goed.''
Ajax zal eensgezind de Groningse storm moeten doorstaan. Een fikse portie werklust is ook al zo’n voornaam ingrediënt om de voorrondes van de Champions League werkelijk te bereiken. Blind: ,,We gaan nu af op de finish. Hopelijk liggen daar dan twee prijzen.''
gelukkig bestaat er nog zoiets als echt clubliefdequote:Op woensdag 3 mei 2006 10:57 schreef HeatWave het volgende:
Opzich is dat zo, maar als ik zo goed zou zijn dat ik prof was zou ik denk ik gewoon niet voor f'noord of PSV willen spelen. En als Ajax me niet zo willen zou ik naar het buitenland gaan..
Maar voor veel voetballers gaat dat idd niet op, geld is geld...
Klopt, zou zelf ook niet voor Feyenoord, AS Roma en Arsenal kunnen spelen. Maar zo'n fuckin' Danny Buijs moet zijn mond er een keer overhouden, het begint te vervelen dat hij in ieder interview moet benadrukken dat hij zo fanatiek voor Feyenoord is en dat hij nooit voor Ajax zou kunnen spelen. Hij speelt (nog niet eens) één goed seizoen met FCG, is niet in the picture bij Ajax en mag gewoon even braaf zijn mondje houden.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:47 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Lekker boeien. Ik zou ook nooit voor feyenoord of psv willen voetballen. Speel ik nog liever voor Sparta Praag.
Bij mij wel jaquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:58 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
gelukkig bestaat er nog zoiets als echt clubliefde
Ik ben juist in de bloei van mijn leven.... Ik word ook wel de Bep Bakhuis van dit dorp genoemd....quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bij mij wel ja.
Maar ik ben NET niet goed genoeg voor Ajax, en al in de nadagen van mijn carriere.
*van Geel belt*quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ik ben juist in de bloei van mijn leven.... Ik word ook wel de Bep Bakhuis van dit dorp genoemd....
quote:Steven Defour heeft naar eigen zeggen een positief gesprek achter de rug met Ajax. De Amsterdammers krijgen een minder welkom van zijn club RC Genk.
Genk is verbolgen over de handelwijze van Ajax. 'Ik herinner me dat Ajax in 2003, toen er interesse was voor Sonck, het spel wel correct speelde', zegt voorzitter Jos Vaessen (foto) in Het Belang van Limburg. 'Eerst werd contact genomen met ons, daarna met de speler. Nu gebeurt het omgekeerd. Wel, ik ga daar m'n conclusies uit trekken.'
Volgens Vaessen hoeft Ajax allerminst te rekenen op medewerking van de Belgische club bij een overgang van Defour. 'Als ik een uitnodiging krijg van Ajax ben ik niet van plan daarop in te gaan. Ze mogen een bod doen, maar ik voorspel nu al wat het antwoord zal zijn: neen.'
Defour is daarentegen een stuk positiever over Ajax. 'We hebben enkel over het sportieve gepraat en ze geloven ginder blijkbaar echt in mij. Ik zal natuurlijk moeten knokken voor mijn plaats en zal het eerste seizoen misschien nog niet zo veel aan de bak komen. Maar ik houd er een positief gevoel aan over.'
'Over de financiële kant van de zaak werd niet gesproken. Daarvoor wacht ik de onderhandelingen op clubniveau af. Ik heb begrepen dat Ajax na vrijdag, als de competitie afgelopen is, met Genk rond de tafel wil gaan zitten.'
De toenadering van Ajax zorgde al eerder voor de nodige ophef bij RC Genk. Twee weken geleden dreigde de Belgische club met stappen. De Amsterdamse club was zich van geen kwaad bewust en wees de beschuldigingen van het ongeoorloofd benaderen van Defour van de hand.
quote:De schouderblessure staat Jaap Stam niet meer in de weg als hij met Ajax begint aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen.
Stam moest een operatie ondergaan aan zijn schouder nadat hij in een botsing met zijn eigen keeper Dida ongelukkig te val was gekomen. De ingreep in het ziekenhuis van Varese is volgens AC Milan goed verlopen.
Zoals verwacht moet Stam de laatste wedstrijden van AC Milan aan zich voorbij laten gaan. 'Over drie weken kan ik langzaam weer beginnen en zal op tijd fit zijn voor de eerste training in Amsterdam op 3 juli', zei de oud-international in De Telegraaf.
You already didquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:55 schreef Houniet het volgende:
Buijs![]()
Wat een kerel, ik ga er niet eens woorden over vuil maken..
Hopelijk hebben we hem nu niet op ideën gezet...quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:58 schreef BoNi het volgende:
[..]
You already did
Maaskant zegt niks te weten van eventuele interesse van Ajax.![]()
Misschien begint de journalist er wel overquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:00 schreef M0NTANA het volgende:
Maar zo'n fuckin' Danny Buijs moet zijn mond er een keer overhouden, het begint te vervelen dat hij in ieder interview moet benadrukken dat hij zo fanatiek voor Feyenoord is en dat hij nooit voor Ajax zou kunnen spelen.
Ah jij bent wel eens in de kleedkamer van Ajax geweest?quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:56 schreef Heero87 het volgende:
De transfer van Defour zorgt zelfs voor wrevel binnen de familie Defour zelf. Steven koos voor een nieuwe zaakwaarnemer in de hoop zo meer geld los te peuteren bij Ajax. De vorige zaakwaarnemers was echter een goede vriend van de ouders Defour, die het helemaal niet eens zijn met zijn keuze om Genk te verlaten. Ze zeggen dat Steven helemaal in de macht is van de familie van zijn vriendin Irene, die hem zijn nieuwe zaakwaarnemer en een transfer naar Ajax aanpraatte.
Ik ben er écht zeker van dat hij een heel stomme keuze maakt door nu al te vertrekken. Hij heeft amper 20 wedstrijden gespeeld in de Belgische competitie, speelde nooit Europees en nu denkt hij eventjes de ster te zijn. Hij zou beter nog één of twee jaar in België blijven, eventueel bij Club Brugge, Standard of Anderlecht zodat hij ook Europese ervaring kan opdoen. Moest hij echt naar het buitenland willen, kies dan voor een stabiele club als PSV en niet voor Ajax, waar de kleedkamer een hel is.
Kompany is wat dat betreft veel rijper en slimmer.
Ik begrijp ook Ajax niet: 6 miljoen euro voor een speler die amper 20 wedstrijdjes speelde in de Belgische competitie?
Dat zijn voetbalzone geruchtenquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:16 schreef taart het volgende:
Ajax had toch ook intresse in Vanden Borre en Wilhelmsson?
Vanavond op zijn trekker jaquote:
Nee, maar je bent wel erg goedgelovig als je denkt dat het niet zo is...quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:13 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ah jij bent wel eens in de kleedkamer van Ajax geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |