Ja met zo'n instelling kom je er wel. Zolang een club als Porto de C.L. kan winnen moet Ajax dat ook kunnen.quote:Op zondag 30 april 2006 17:31 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Ja, en een Nederlandse club wint nog steeds de CL1 he jongenswe leven in 2006... tijden zijn veranderd
Tsja, maar om nou bij Ajax de aardige trainer weg te sturen met wie de Ajax-spelers weglopen, ten faveure van de aardige hulptrainer met wie de Barcelona-spelers weglopen....quote:Op zondag 30 april 2006 17:36 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Het hele team loopt weg met Ten Cate. In alle interviews geven de spelers aan hoe een goede trainer hij is. (wanneer het over hem gaat)
Dus om nu te zeggen dat hij matig is, is weer het andere uiterste.
Ontken ik ook niet, PSV was er bijna ook een aantal keer.quote:Op zondag 30 april 2006 17:43 schreef Rhapsody het volgende:
Ajax moet dat ook best kunnen. in 1995 lukte dat toch ook? En toen was AC Milan ook al supergoed.
Nu die weg gaat, is de kans ook groter dat Davids komtquote:Op zondag 30 april 2006 17:46 schreef methodmich het volgende:
Lang niet alle spelers lopen weg met vrind Danny hoor!
Zijn ze in mijn ogen al (Jaakke/Fontein en rest van het bestuur), maja die krijg je toch niet wegquote:Op zondag 30 april 2006 19:33 schreef marsu het volgende:
Blind blijft gewoon. Een Ajacied in hart en nieren die de tijd moet krijgen iets moois op te bouwen.
Als Danny niet de tijd krijgt, mag het bestuur nu ook wel afgerekend worden!
quote:Op zondag 30 april 2006 19:33 schreef marsu het volgende:
Blind blijft gewoon. Een Ajacied in hart en nieren die de tijd moet krijgen iets moois op te bouwen.
Als Danny niet de tijd krijgt, mag het bestuur nu ook wel afgerekend worden!
Ja. Vraag me af op welke moment het bekend gemaakt zal worden door Ajax.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:15 schreef golfer het volgende:
Tja, het lijkt onvermijdelijk dat ie na zaterdag ontslagen zal worden.
kan me niet voorstellen dat hij na deze achterlijke vertoning van de leiding van de club wil blijven.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:36 schreef Doezelhaar het volgende:
Blind moet weg mits er voor hem een andere functie klaar ligt in Amsterdam. Laat Danny maar weer lekker de jeugdopleiding doen, is die geknipt voor op dit moment.
Net zo achterlijk als de acties van Blind hoor. Hoe meer aandacht hij er zelf op vestigd, hoe erger hij het zelf maakt.quote:Op woensdag 3 mei 2006 01:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat hij na deze achterlijke vertoning van de leiding van de club wil blijven.
Inderdaad en de grootste fout dat ze kunnen maken is ras-ajacied Blind zo behandelen. Denk dat dit wel eens het einde voor ze kan betekenen. Kan me niet indenken dat supporters dit pikken.quote:Op woensdag 3 mei 2006 01:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat hij na deze achterlijke vertoning van de leiding van de club wil blijven.
quote:Blind: dit raakt me natuurlijk wel
Na het duel met FC Groningen van vanavond rest voor Danny Blind alleen nog de bekerfinale in de Kuip. De Zeeuw is aan zijn laatste dagen bezig als hoofdtrainer van Ajax, zegt hij zelf. ,,Ja, dat weet ik nu wel zeker.’’
AMSTERDAM
Officieel heeft Danny Blind nog steeds niets gehoord vanuit de directiekamer, maar de Ajax-coach weet zelf genoeg. ,,Deze week is het me alleen nog maar duidelijker geworden,’’ benadrukt Blind, een dag voor de return tegen FC Groningen. ,,Ja, ik weet wel zeker dat ik volgend jaar geen trainer meer ben van Ajax. Niet dat ze dat tegen me gezegd hebben, maar ik merk dat aan heel veel dingen.’’
Blind voelt dat hij buiten de besluitvorming richting het komende seizoen wordt gehouden. Vorige maand reisde de coach nog naar Boekarest met technisch directeur Martin van Geel, op zoek naar versterking. Inmiddels wordt de coach niet meer bijgepraat over nieuwe spelers.
,,Daar hoor ik niets meer over en dan weet je genoeg,’’ zegt Blind. ,,Daar zijn hele concrete voorbeelden van. De contractaanbieding van Nourdin Boukhari? Nee, daar ben ik inderdaad ook niet over geïnformeerd. En zo zijn er meer van die dingen. De signalen zijn voor mij duidelijk genoeg.’’
Technisch directeur Martin van Geel baalt van de teksten van Blind. ,,Ik vind het erg jammer dat Danny dit via de media uitvecht,’’ zegt hij. ,,Dat is niet in het belang van Ajax en ik weiger daar aan mee te doen.
We hebben afgesproken om altijd alles eerst intern te communiceren. Tot nu toe is Danny bij ieder overleg geweest dat we gevoerd hebben, ook over nieuwe spelers. Dat we deze week niet met elkaar hebben gesproken, klopt. Maar dat komt omdat ik een paar dagen met griep op bed heb gelegen.’’
Van Geel ziet geen reden om aan alle onzekerheid een eind te maken. ,,Nee, we hebben duidelijke afspraken met elkaar gemaakt en daar houden we ons aan. Dat Danny de druk met dit soort uitspraken probeert op te voeren, verandert daar niets aan.’’
Blind zegt zich niet te willen verzetten tegen zijn naderende ontslag, maar hekelt de weg er naartoe. De trainer vindt dat hij recht heeft op de duidelijkheid waar hij al weken naar snakt. Van Geel en voorzitter Jaakke zeggen de technische staf echter ‘pas na dit seizoen te evalueren’. ,,Ik voel al een week of zes waar ze heen willen,’’ zegt Blind. ,,Maar ze spreken zich maar niet uit, ook niet als ik daar om vraag.
,,Het gaat me dan ook niet om mijn ontslag op zich, maar om de afwikkeling ervan. Je kunt er uren over discussiëren of het terecht is dat ik moet vertrekken. De directie moet daar over beslissen en daar heb ik helemaal geen moeite mee. Daar zijn ze voor. Of ik mijn ontslag zelf terecht vind of niet, is helemaal niet relevant.’’
Zijn afscheidstournee leidt vanavond langs Groningen en zondag langs de Kuip, voor de bekerfinale tegen PSV. Ironisch genoeg lonken daarin nog twee prijzen voor de Ajax-trainer. ,,Dat maakt het niet makkelijker of moeilijker, nee,’’ aldus Blind. ,,Ik wil dit seizoen gewoon goed afmaken. Hopelijk mét de beker én een plaats in de Champions League. Na de bekerfinale spelen we nog twee oefenwedstrijden, ook die zal ik net zo ingaan als ik normaal doe.’’
Met een cynisch lachje: ,,Ik wil op 3 juli ook best weer aan het werk, maar ik denk niet dat ik dan naar binnen mag.’’
Bij zijn aanstelling was Blind nog stellig: als het hoofdtrainerschap zou tegenvallen, was er altijd nog een weg terug richting de jeugdopleiding van Ajax. De trainer houdt zich in het heden op de vlakte over zijn toekomst bij Ajax. ,,Ik kan daar op dit moment gewoon niets over zeggen. Nee, ik heb geen clausule in mijn contract waarin zoiets is afgesproken. Dat leek me ook niet nodig, na 21 jaar bij deze club.’’
De trainer zei afgelopen week niet wakker te liggen van een ontslag. Dat klonk wat merkwaardig uit de mond van de coach, die de massale steunbetuigingen van de Ajax-aanhang geëmotioneerd onderging.
,,Als je iets duidelijk wilt maken, overdrijf je soms. Ik wilde ermee zeggen dat een ontslag bij het trainersvak hoort en dat ik me dat heel goed besef. Maar natuurlijk raakt dit me wel.’’
quote:Technisch directeur Martin van Geel baalt van de teksten van Blind. ,,Ik vind het erg jammer dat Danny dit via de media uitvecht,’’ zegt hij. ,,Dat is niet in het belang van Ajax en ik weiger daar aan mee te doen.
Intern is alles toch al duidelijk? Alleen naar buiten toe, daar gaat het Blind om. Beiden partijen zitten fout hoor; Ajax in de eerste plaats, ze hadden het netter en beter moeten doen en Blind omdat ie ongelooflijk door blijft janken en Ajax alleen maar meer schade toebrengt dan daadwerkelijk helpen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]omg en zelf alles achter de rug van Blind om doen. Inderdaad dat is de nette manier
![]()
Blind moet eens kappen met janken en normaal gaan doen. Maar lopen lullen dat het hem niet kan schelen dat ie ontslagen wordt, bla bla bla .. Maar ondertussen wel de laatste twee weken voor elke belangrijke wedstrijd van Ajax stennis lopen schoppen in de media.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:08 schreef Radegast het volgende:
Van Geel moet eens even z'n bek houden over Blind.
zeker beide zijn fout. Maar geef dan duidelijkheid als club en doe niet zo schijnheilig!quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Intern is alles toch al duidelijk? Alleen naar buiten toe, daar gaat het Blind om. Beiden partijen zitten fout hoor; Ajax in de eerste plaats, ze hadden het netter en beter moeten doen en Blind omdat ie ongelooflijk door blijft janken en Ajax alleen maar meer schade toebrengt dan daadwerkelijk helpen.
quote:Maar om nou zo op Ajax af te geven als PSV'er zijnde.. Zo netjes heeft Timmer het ook niet echt opgelost bij PSV lijkt me.
En jij gelooft dat? Dat Van Geel twee maanden geleden nog vertrouwen had in Blind?quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:24 schreef twi het volgende:
Bovendien heeft Blind tot ongeveer twee maanden terug echt he-le-maal niks te klagen gehad over vertrouwen van Van Geel. "De tandem" werd het genoemd. Zoveel vertrouwen, Danny was een uiterst professionele en zeer goede trainer, en had het volle vertrouwen. Dat dat er nu niet is, is niet meer dan logisch.
Ajax is er wel beter door gaan voetballen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Blind moet eens kappen met janken en normaal gaan doen. Maar lopen lullen dat het hem niet kan schelen dat ie ontslagen wordt, bla bla bla .. Maar ondertussen wel de laatste twee weken voor elke belangrijke wedstrijd van Ajax stennis lopen schoppen in de media.
Blind doet normaal. Hij wordt schandalig behandeld door de club waar hij al 21 jaar bijhoort.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Blind moet eens kappen met janken en normaal gaan doen. Maar lopen lullen dat het hem niet kan schelen dat ie ontslagen wordt, bla bla bla .. Maar ondertussen wel de laatste twee weken voor elke belangrijke wedstrijd van Ajax stennis lopen schoppen in de media.
Wie wordt er nou daadwerkelijk beter van wanneer er nu gezegd wordt dat Blind ontslagen wordt? Of vlak voor Ajax - Feyenoord? Niemand hoor. Echt helemaal niemand. Net als van dit gedoe wordt niemand beter.
Ik ben het met je eens, maar blijf de manier waarop niet netjes vinden.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:30 schreef twi het volgende:
Wat ik trouwens vanmiddag al heb gezegd in het Ajax topic, nu in het kort:
verhaaltje
Zie je, daar heb je het al. Spreken met twee tongen mag niet, dus dan valt de optie "Vertrouwen uit blijven spreken" al af. Dan zit je dat je een trainer in het nog lopende seizoen de deur uit flikkert. Nee, dat is inderdaad ook erg respectvol.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
En jij gelooft dat? Dat Van Geel twee maanden geleden nog vertrouwen had in Blind?Spreken met dubbele tong heet dat.
Waarom mocht Danny Blind maanden geleden niet met Jaap Stam spreken over volgend seizoen? Of met Perez? Teken aan de wand hoor.
Niemand wordt er beter van die duidelijkheid hoor, zoals Twi ook al zegt. Niemand wordt er ook maar iets beter van.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zeker beide zijn fout. Maar geef dan duidelijkheid als club en doe niet zo schijnheilig!
Je snapt hemquote:[..]dus omdat wij een lul in de RvC hebben zitten die veel verkloot voor club mag ik niet kritisch reageren
Nee, ik ook niet. Maar wat is wel een nette manier om een werknemer te ontslaan? Iemand die nog ambitie heeft om verder te gaan bij de club? Ik zie er geen, namelijk.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar blijf de manier waarop niet netjes vinden.
Klopt, maar Blind heeft het wel zelf erger gemaakt door het zo enorm in de media te spelen. Dat had ook niet gehoeven. Maar Ajax zat absoluut als eerste fout. Al is het natuurlijk lastig om zo kwestie netjes en handig op te lossen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:33 schreef golfer het volgende:
[..]
maarja Blind moet iets, intern krijgt hij blijkbaar nergens meer reactie opquote:Op woensdag 3 mei 2006 02:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Klopt, maar Blind heeft het wel zelf erger gemaakt door het zo enorm in de media te spelen. Dat had ook niet gehoeven. Maar Ajax zat absoluut als eerste fout. Al is het natuurlijk lastig om zo kwestie netjes en handig op te lossen.
Dit is niet de beste oplossing hoorquote:Op woensdag 3 mei 2006 02:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maarja Blind moet iets, intern krijgt hij blijkbaar nergens meer reactie op
klopt helemaal. Maar de kat in het nauw maakt rare sprongen. Hij profileert zich nu maar vast om ergens anders aan de bak te kunnen komen denk ik.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dit is niet de beste oplossing hoor
Nu komt het over op mij als de zielige trainer die weet dat hij weg moet na een dramatisch slecht seizoen mede door hemzelf, en dan maar na een goede Ajax - Feyenoord in de media van alles gaat roepen op Van Geel en Ajax in een kwaad daglicht te stellen, daarmee de supporters die hem terecht adoreren als echte Ajacied achter zich te scharen en daarmee proberen onterecht zijn baan te redden.
Jawel, Ajax is er veel beter door gaan voetballen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dit is niet de beste oplossing hoor
Ach welnee, een keer kampioen en iedereen is alles weer vergeten.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:43 schreef golfer het volgende:
Beide partijen zijn nu slachtoffer van deze kwestie en het zal in de toekomst zowel Danny als de directie/het bestuur van Ajax nog een aantal jaren achtervolgen.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach welnee, een keer kampioen en iedereen is alles weer vergeten.
Drie playoff wedstrijden is alles dat nodig isquote:Op woensdag 3 mei 2006 02:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, dat is het wrange van het korte-termijn geheugen van de successupporters van clubs.![]()
Daar kan ik in meegaan. In feite komt het Ajax misschien zelfs nog wel slecht uit dat Blind het nu goed doet in de play-offs en de beker kan winnen, want de publieke opinie slaat dan duidelijk in zijn voordeel uit. Terwijl er zonder play-offs en gewoon de droge feiten van een vierde plek met meer dan 20 punten achterstand niemand Danny zielig had gevonden.quote:Op woensdag 3 mei 2006 02:33 schreef golfer het volgende:
[..]
quote:En ook een pluim voor Blind. Niemand bij Ajax wilde zien dat er een te grote selectie was om te hanteren. Welke -groene- coach weet zoveel spelers gemotiveerd te houden? Juist. Een selectie die te jong en onervaren was meegekregen. Een bepalende speler als Sneijder was zelden beschikbaar. En het bestuur maakte coachen welhaast onmogelijk. Daarmee CL behalen is goochelwerk derhalve. Knap!
quote:Wat betreft Klaas Jan hoeft trainer Danny Blind niet te vertrekken. ,,De spelers hebben allemaal vertrouwen in hem. De slechte prestaties in de competitie lagen niet aan hem. Als trainer moet je zorgen dat ze klaar zijn voor de wedstrijd. Daarna ben je toch overgeleverd aan de spelers. Ikzelf heb vanaf de eerste minuut alle vertrouwen van hem gehad. Van mij mag hij blijven. Maar daar beslis ik niet over.’’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |