Net nadat Ajax met 4-0 heeft gewonnen van PSV.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:29 schreef golfer het volgende:
Laatste deeltje, want 19 mei wordt zijn opvolger waarschijnlijk bekend gemaakt.
Daarom, ze zijn nu op een punt dat als ze hem niet ontslaan ze nog steeds een matige trainer hebben, maar als ze hem wel ontslaan kunnen de spelers weer met een nieuwe trainer beginnen en zal er weinig vertrouwen in het bestuur zijn.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:32 schreef Droopie het volgende:
Als ajax nu Blind ontslaat heb je volgend jaar toch wel een klein probleempje in de selectie,
ze zullen wel vertrouwen hebben in de trainer, maar niet in het bestuur. En dat is een negatief begin, bij een schoonmaak.
Kijken hoe het publiek reageert als ajax verliest met 3-0 van groningen
Maar Blind was grotendeels zelf de oorzaak van deze kutselectie.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:56 schreef DeVinger het volgende:
Alsof een andere trainer die kut selectie van dit jaar wel aan de praat had gekregen
Eensch.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:08 schreef Nega het volgende:
Nee, Blind verdient volgend seizoen nog een kans, dit is een overhaaste beslissing, al na 1 seizoen.
Ik ook. Ik weet alleen niet of hij het zelf nog wel wil na al die rotzooi.quote:
denk t wel... bestuur is klote de trainers e.d niet dat ziet Boukhari vast ook welquote:Op vrijdag 28 april 2006 00:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ook. Ik weet alleen niet of hij het zelf nog wel wil na al die rotzooi.²
En dan halverwege het seizoen weer een halfslachtige interim oplossing binnenhalen waardoor je wederom een tussenjaar hebt?quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:08 schreef Corksterr het volgende:
[..]
Eensch.
Geef hem de kans om komend seizoen een nieuw Ajax neer te zetten.
Staat hij in de winter niet bij de eerste 2 mag hij weg.
Een kat in nauw maakt rare sprongen....quote:Op vrijdag 28 april 2006 00:18 schreef Sickert het volgende:
zie hoe hecht de groep is sinds Blind trainer is en al helemaal de laatste tijd zelfs Boukhari bloeit weer ff op
Ajax een slecht seizoen? Voor een tussenjaar met opbouw vond ik dit niet slecht.quote:Op vrijdag 28 april 2006 01:00 schreef BB-King het volgende:
Moet niet, maar ik kan het wel begrijpen.
Ajax heeft een slecht seizoen gedraaid, daar doen de playoffs niet aan af.
Als ze Henk Ten Cate weten te strikken, weet ik zeker dat Ajax een 'winner' binnenhaalt.
Goed stuk van Borst.quote:Wel of niet verder met Blind, het is een duivels dilemma
Ik denk nog wel eens terug aan vorig seizoen. Ronald Koeman was ontslagen en het duurde drie weken eer Danny Blind was benoemd tot zijn opvolger. In die tijdspanne was er een onderhoud met Martin Jol. Er werd ook sterk aan Henk ten Cate gedacht. Via via werd de assistent van Frank Rijkaard gepolst. Ik vond het allemaal pijnlijk. Koemans opvolger was immers al in huis. Die toezegging had Blind zelfs op zak (van de – gewezen – technisch directeur, Louis van Gaal.) De leiding was blijkbaar niet zo overtuigd. Blind werd het ten slotte, maar om nou te zeggen dat die keuze met overgave gebeurde – nee.
Blind wilde eigenlijk pas met ingang van het nieuwe seizoen beginnen, maar voor Ajax ging hij meteen aan de slag. Na een valse start haalde hij de tweede plaats, die recht gaf op de voorronde Champions League. Nu, hoogstwaarschijnlijk, via het godsgeschenk dat play-offs heet, flikt hij het weer. Twee keer op rij voorronde Champions League halen, met miljoenen euro’s in het vooruitzicht - Jorien van den Herik zou zo’n trainer koesteren.
Ajax niet. Hun besluit stond, lopende dit seizoen, vast: we kunnen Blind volgend seizoen niet handhaven als trainer. John Jaakke en Martin van Geel, respectievelijk voorzitter en technisch directeur van Ajax, vonden het niet verstandig om hem onmiddellijk te ontslaan, al was dat, voor voetbalbegrippen, helemaal niet zo vreemd geweest. Ajax beleeft een rampseizoen. De cijfers van die 34 competitiewedstrijden liegen niet. Blinds voorgangers Morten Olsen, Jan Wouters, Co Adriaanse en Ronald Koeman hadden een beter puntengemiddelde toen zij bij het oud vuil werden gezet.
Meestal wordt de trainer ontslagen als de (meeste) spelers hem niet meer pruimen of de supporters hem weghonen. Die - voetballers en fans - staan nu pontificaal achter Blind. (Vooral de jonge Maduro en Huntelaar tonen moed. Hun steunbetuigingen duiden op veel karakter.) Dat maakt het verdomd moeilijk voor de beleidsbepalers om Blind na FC Groningen-Ajax (of de bekerfinale tegen PSV) de wacht aan te zeggen.
Jaakke en Van Geel zullen zich bij de aangekondigde evaluatie beroepen op de povere verrichtingen dit seizoen. En niet ten onrechte. Ajax hoort niet op de vierde plaats te eindigen met een achterstand van 24 punten op PSV, 14 op AZ en 11 op Feyenoord.
Toen ik zondagavond hardop stelde dat ik Blind niet zou ontslaan, maar dat ik begrip had voor de ernstige twijfels die Jaakke en Van Geel hebben over Blind, kwam er een sms binnen van een echte Ajacied. ‘Hé vriend, kille moordenaar, wat heeft Blind dan fout gedaan? En mag hij misschien, als beginnend trainer?’
De emoties lopen hoog op in Amsterdam, terwijl het oordeel nog niet definitief is geveld. Hoewel. Jaakke (‘Of hij blijft? Blind heeft nog een contract’) en Van Geel (‘Ik geef daar nu geen antwoord op.’) jokken niet tenminste.
Blind stond in de Kuip met tranen in de ogen. Hij zei later: ‘Ik vind dat de clubleiding tijdens het seizoen achter zijn ploeg en coach moet staan. Dan kun je na de laatste wedstrijd alsnog een andere weg inslaan.’
Niet mee eens. Ik vind het eerlijke antwoorden. Meestal liegen bestuurders en directeuren op de vraag of de trainer zijn contract mag uitdienen. Nu wordt in elk geval niet hypocriet gedaan. Ze zijn er in Amsterdam na het vertrek van Van Praag en Van Eijden flink op vooruit gegaan. Van Gaal en Van Basten hebben Blind al openlijk gesteund. Als ik in de schoenen van Jaakke en Van Geel zou staan, dan weet ik niet of ik de moed zou hebben om de trainer, kind van Ajax, te ontslaan. Maar als je me zou vragen of het volgend jaar mét een rijpere Blind beter wordt, dan zou ik dat ook niet kunnen garanderen.
Stel, hij zou mogen blijven. Nog zo’n seizoen en spelers en fans laten Blind straks ook vallen als een baksteen. Zo gaat dat. Helemaal in de Arena. Ajax-supporters eisen succes en goed voetbal. Aan beide is Ajax niet toegekomen en wie of wat garandeert dat dat volgend seizoen wel gebeurt?
Blind was niet evenwichtig. Hij heeft te veel gewisseld van systeem, te veel gegoocheld met spelers. Als hij door zou mogen dan begint hij, hoe je het wendt of keert, met een achterstand. Danny is gewoon flink beschadigd. De eerste de beste tegenslag wordt in het perspectief van het vorige seizoen geplaatst. Waarmee zijn krediet meteen op is, er halverwege het seizoen een ontslag volgt en geschikte kandidaten niet te vinden zijn. Het is voorwaar een duivels dilemma.
Overigens liet een vermoeide, teleurgestelde Blind zich eind februari aan naasten ontvallen het niet meer leuk te vinden en het goed te vinden om na dit seizoen terug te keren naar de opleiding van de club. Is die mogelijkheid er eigenlijk nog?
Triest dat het zo gelopen is. Danny had gewoon bij Heerenveen moeten beginnen als trainer. Of had Danny maar net zo’n vriend als Marco van Basten. Een Johnny van ’t Schip naast Danny. Ja, zo had het vanaf het begin moeten zijn. Nu is het te laat.
Aantal keren dat die met veel problemen vertrokquote:Op zondag 30 april 2006 17:15 schreef methodmich het volgende:
Successen van Ten Cate lijken me evident: Europees voetbal halen met NAC, prima spelen met Vitesse, Sparta in de middenmoot wegzetten.
Aankopen denk ik sowieso aan Fehèr en Babos bij NAC.
Zaait wel veel onrust. Iets wat Ajax momenteel niet kan gebruiken. Het blijft een lastige man. Maar goed misschien ook niet...quote:Op zondag 30 april 2006 17:16 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat is geen reden om iemand niet te halen.
Sinds ie het schandknaapje van Rijkaard mag zijn doet iedereen inderdaad of Ten Cate een toptrainer is, maar het is gewoon een omhooggevallen subtoptrainer die opvalt omdat ie beleefd is en grammaticaal correcte zinnen kan produceren voor een televisiecamera. Er zitten zat beter trainers in de ww.quote:Op zondag 30 april 2006 17:12 schreef DaYwALKuR het volgende:
Iedereen is helemaal kapot van Ten Cate, maar die heeft ook nog niks bewezen!
- Noem eens een aantal goede aankopen van Ten Cate?
- Successen van Ten Cate?
- Succes van Barcelona ligt bij Ten Cate, bewijs ?
Ik moet het nog maar zien van Ten Cate!
En dat werkte ook niet, net zoals Co.quote:Op zondag 30 april 2006 17:23 schreef methodmich het volgende:
Louis van Gaal is ook een lastige man!
Nee, dat klopt. Weinig succesen behaald met Louis aan het roer. Slecht voetbal, speelden we ook...quote:Op zondag 30 april 2006 17:24 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
En dat werkte ook niet, net zoals Co.
Ja in het jaartal 1990quote:Op zondag 30 april 2006 17:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Weinig succesen behaald met Louis aan het roer. Slecht voetbal, speelden we ook...
Ja, afgezien van het beste Ajax-voetbal sinds de jaren 70, landskampioenschappen, bekerwinst en de championsleaguebeker met de grote oren was het huilen met de pet op met louis van Gaal ja.quote:Op zondag 30 april 2006 17:24 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
En dat werkte ook niet, net zoals Co.
Ja, en een Nederlandse club wint nog steeds de CL1 he jongensquote:Op zondag 30 april 2006 17:29 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ja, afgezien van het beste Ajax-voetbal sinds de jaren 70, landskampioenschappen, bekerwinst en de championsleaguebeker met de grote oren was het huilen met de pet op met louis van Gaal ja.![]()
Louis van Gaal tweede van Nederland met dat clubje uit Alkmaar, Co met Porto kampioen van Portugal.... Kuttrainers, allebei!quote:Op zondag 30 april 2006 17:31 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Ja, en een Nederlandse club wint nog steeds de CL1 he jongenswe leven in 2006... tijden zijn veranderd
Tweede van Nederland met het elftal van Co jaquote:Op zondag 30 april 2006 17:33 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Louis van Gaal tweede van Nederland met dat clubje uit Alkmaar, Co met Porto kampioen van Portugal.... Kuttrainers, allebei!![]()
Het hele team loopt weg met Ten Cate. In alle interviews geven de spelers aan hoe een goede trainer hij is. (wanneer het over hem gaat)quote:Op zondag 30 april 2006 17:22 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Sinds ie het schandknaapje van Rijkaard mag zijn doet iedereen inderdaad of Ten Cate een toptrainer is, maar het is gewoon een omhooggevallen subtoptrainer die opvalt omdat ie beleefd is en grammaticaal correcte zinnen kan produceren voor een televisiecamera. Er zitten zat beter trainers in de ww.
Daarna heeft van Gaal nog een paar landstitels met Barcelona gewonnen he? maar verder heeft die ook niets meer gepresteerd, ja met AZ nog een beetje.quote:Op zondag 30 april 2006 17:35 schreef methodmich het volgende:
Co is wel een waardeloze vent, daar heeft DaYwALKuR gelijk in. Van Gaal was een held bij Ajax als trainer, niet als TD.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |