Ludovic Giuly is razend op bondscoach Domenech
![]()
Ludovic Giuly is een van de sterspelers, die niet door zijn bondscoach is geselecteerd voor het komende WK. De Fransman, die met Barcelona de Champions League en de Spaanse titel heeft gewonnen, kan niet begrijpen dat hij niet is opgeroepen door Raymond Domenech. Sinds hij met zijn treffer tegen Cyprus Frankrijk naar de eindronde schoot, is hij niet meer opgeroepen voor de nationale ploeg.
"Ik denk dat er maar weinig spelers zijn, die in het jaar dat ze de Champions League hebben gewonnen, uit de nationale selectie worden gegooid”, zegt de machtwinner van Milan - Barcelona in een openhartig interview met l'Equipe vanochtend. "Ik heb aan alle eisen voldaan die de bondscoach onlangs op de televisie aanstipte. Ik speel regelmatig bij een ploeg op topniveau, ik heb ervaring, ik maak geen bezwaar tegen een reserveplaats, ik stel me altijd in dienst van de ploeg op, ik onderwerp me aan de wens van de trainer en ik doe mijn best wanneer er een beroep op me wordt gedaan. Maar ja, als je zonder uitleg zomaar niet meer wordt opgeroepen, neemt het vertrouwen in de coach vanzelf een beetje af. Het ergste vind ik nog wel, dat ik niet eens een eventuele reserve ben. Ik hoor dus blijkbaar niet eens bij de eerste dertig spelers die in aanmerking komen voor de nationale ploeg. Het was wel netjes en sportiever geweest van de bondscoach om me sinds mijn laatste interland uitleg te geven," laat de rechtsbuiten van Barcelona weten.
Hij vertrekt morgen naar Australie voor een maand vakantie. Vier jaar geleden miste hij het WK vanwege een blessure en twee jaar geleden overkwam hem hetzelfde vlak voor het EK, toen hij in de finale van de Champions League tegen een hamstringblessure opliep. Toen was hij wel geselecteerd door bondscoach Santini.