Correctie: het is een eer er te mogen verblijvenquote:Op maandag 1 mei 2006 03:46 schreef sig000 het volgende:
Om er te verblijven is 't gewoon een tof land en de autobahnen zijn ook cool.![]()
Ik mag ze graag die Duitsers, altijd correct en respectvol.quote:Op maandag 1 mei 2006 03:48 schreef HerrFrietsaus het volgende:
[..]
Correctie: het is een eer er te mogen verblijven![]()
Ik niet. Drie nederlagen in de poulefase zou geweldig zijn, maar helaas hebben ze makkelijkste poule die je maar kan wensen. Ach, dan vliegen ze er in de tweede ronde wel uit gelukkigquote:
quote:Op maandag 1 mei 2006 03:05 schreef Gatalin het volgende:
Ik hoop dat ze de poulefase niet doorkomen, laatste zou helemaal mooi zijn.
Ik dacht aan: HaTuH iS vErLaTuH!!quote:Op maandag 1 mei 2006 12:39 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Ik heb maar 3 woorden voor alle haters: Remember Gerd Müller?
quote:
Kuranyi vind ik echt een drama, dus die mag wel spelen wat mij betreft.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:09 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Wie moeten er in de spits?? Ik opteer voor Klose en Kuranyi
Das sehe ich gerne!quote:Op maandag 1 mei 2006 15:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit blijft genieten...
quote:Op maandag 1 mei 2006 15:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit blijft genieten...
quote:Op maandag 1 mei 2006 16:05 schreef Entonie het volgende:
haha..dat plaatje in de OP..lijkt net of Kahn Supersaiyan wordt
Minstensquote:Op maandag 1 mei 2006 16:18 schreef Frutsel het volgende:
ze halen toch echt de halve finale weer...
1990...quote:
frutselquote:Op maandag 1 mei 2006 21:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
1990...
wat geweldig vond ik het toen dat ze wereldkampioen werden...
echt alles, maar dan ook alles was beter dan die kloteargentijnen... zelfs de duitsers...![]()
Dat was een van de weinige malen dat een slecht en kwalitatief zwak Duits elftal ook werkelijk afgeserveerd werd ... Maar daar hoeven de nederlanders niet al te hoog van op te geven, aan hen lag het niet, in de wedstrijd tegen duitsland behaalde de duitser nl. wél een hoger niveau en speelde soms de zwakke nederlanders weg, die enkel met geluk tegen het einde net nog de gelijkmaker uit het niets erin wisten te prikken (anders waren zij eruit gegaan, en niet de duitsers) ....quote:
En zelfs toen kon oranje met al zijn grote sterren niet winnen , ze verdienden zelfs dat ene punt niet eens.quote:
dat kwam omdat de duitsers altijd iets extra's hebben tegen nederland.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:44 schreef HerrFrietsaus het volgende:
[..]
En zelfs toen kon oranje met al zijn grote sterren niet winnen , ze verdienden zelfs dat ene punt niet eens.
quote:Op maandag 1 mei 2006 12:39 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Ik heb maar 3 woorden voor alle haters: Remember Gerd Müller?
Polenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:58 schreef HerrFrietsaus het volgende:
De nieuwe bomber luistert naar de naam Lukas Podolski
hoe gelijk je ook hebt... voor de duitsers staat de poule overleven al vast, ze zitten nu eenmaal in een poule waar het niet mis kan gaan, hoezeer ze er ook een potje van maken.., Costa Rica, Ecuador en Polen zijn écht niet de zwaarste tegenstanders.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:45 schreef Nywuob het volgende:
Ze mogen dit WK blij zijn als ze de poule overleven. Wat een kutelftal hebben ze, zeg. Die gaan deze keer echt niet ver komen.
Hat er das wirklich gesagt?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:06 schreef HerrFrietsaus het volgende:
Ja! Bundestrainer Jürgen Klinsmann hat eine weitere wichtige Entscheidung getroffen. Wenn Deutschland den WM-Titel gewinnt, wird nicht mehr wie früher am Frankfurter Rathaus, dem Römer, gefeiert, sondern in Berlin am Brandenburger Tor. Das ist Optimismus! Der Bundestrainer sagt schon mal, wo die Titel-Feier steigt. Groß!
En Nederland gaat natuurlijk flitsend spelen?? Net als in de oefenwedstrijden en kwalificatiequote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:57 schreef Trancelocator het volgende:
Aber die deutsche Mannschaft wird wieder Scheiße spielen!
Yep, alleen speelt Duitsland thuis...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:40 schreef HerrFrietsaus het volgende:
[..]
En Nederland gaat natuurlijk flitsend spelen?? Net als in de oefenwedstrijden en kwalificatie![]()
Inderdaad ja. En Cocu is echt niet zoveel minder dan Ballack hoor.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:36 schreef methodmich het volgende:
Klose en Podolski beter dan onze aanvallers??? Dat lijkt me toch niet hoor...
quote:Op zondag 14 mei 2006 14:08 schreef tordesmonats het volgende:
duitsland heeft in de selectie betere spitsen dan nederland
ook al zijn het eigenlijk polen
aan ballack kan ook niemand van de nl-ers tippen
lehman houdt alles tegen
en de rest gewoon kamfgeist und laufpensum tonen wat ze wel is toevertrouwd en ze halen de finale
Kuranyi is echt drama, geloof mequote:Op zondag 14 mei 2006 19:56 schreef Trancelocator het volgende:
Waarom wordt Kuranyi niet genoemd? Van hem valt toch ook het een en ander te verwachten?
Het middenveld is nog wel vrij aardig.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:28 schreef Mr.Mills het volgende:
Wat een drama die verdediging..
....middenveld ook eigenlijk....
......oeps, de aanval ook![]()
Mjah... maar het blijven duitsers...quote:Op maandag 15 mei 2006 14:28 schreef Mr.Mills het volgende:
Wat een drama die verdediging..
....middenveld ook eigenlijk....
......oeps, de aanval ook![]()
Dat zou zomaar kunnen, ja. Zeker gezien de kwalitatief dramatische poule waar ze in zitten.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mjah... maar het blijven duitsers...
ze zullen ver komen....en Klose is in topvorm...
potentieel topscorer van het toernooi....
Mjah...ik vind de 3 tegenstanders idd moeilijk te peilen. Ik ben absoluut niet onder de indruk van Costa Rica en Polen, maar Ecuador is misschien nog wel het moeilijkst in te schatten, maar het zal me niet verbazen dat de Duitsers met 9 punten en een 9-1 doelsaldo naar de tweede ronde vliegen...quote:Op maandag 15 mei 2006 14:47 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen, ja. Zeker gezien de kwalitatief dramatische poule waar ze in zitten.
Nah.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:17 schreef jorienvdherik het volgende:
Kevin Kuranyi vreemd dat die er niet bij zit
Kuranyi is een harde werker, maar een beperkte voetballer .... hij kreeg vooral de voorkeur toen Klose in een zware vormcrisis zat, maar bij het EK2004 faalde hij wel enigszins, net als de hele duitse aanval (2 goals door de duitsers beide van middenvelders Ballack en Frings en afstandschoten) ...quote:Op maandag 15 mei 2006 15:17 schreef jorienvdherik het volgende:
Kevin Kuranyi vreemd dat die er niet bij zit
De pers draait wel bij, een paar dagen net voor het WK. Alles voor die underdogpositie hè!quote:Op maandag 15 mei 2006 22:16 schreef tong80 het volgende:
Die Boulevardpers in Duitsland is echt te erg woord woorden
quote:Op maandag 15 mei 2006 21:33 schreef tong80 het volgende:
Als ik de namen zo eens op een rijtje zie kan ik alleen maar zeggen dat het een vreselijk matige selectie is. Maar dat zegt bij de moffen niks.
Ik betwijfel het... Volgens mij zet Bild een lijn uit en blijft die volgen... Klinsi ziet er de laatste dagen verdomd slecht, moe uit en werkt uitgeblust..quote:Op maandag 15 mei 2006 22:20 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
De pers draait wel bij, een paar dagen net voor het WK. Alles voor die underdogpositie hè!![]()
nee, over het algemeen is Bild juist maatgevend voor de publieke opinie, die kunnen de publieke mening 'vormen' ...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:17 schreef Trancelocator het volgende:
Das Bild schrijft denk ik ook wel wat de lezers willen lezen. Wanneer het WK straks daadwerkelijk gaat beginnen zal iedereen gewoon achter het team staan, zo ook de boulevardpers.
Ja, hij moet onder het mes (elleboog). Maar zoals het er nu naar uitziet heeft hij maar zeven dagen rust nodig om daarna weer fit te zijn/ te worden. Hij haalt dus waarschijnlijk gewoon de openingswedstrijd.quote:
Het is wel een erg goede speler om erbij te hebben, als hij speelt richt hij wel degelijk wat uit en is hij gevaarlijk met zijn snelheid.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:04 schreef methodmich het volgende:
David Odonkor als Walcott van Duitsland? Rare keuze. Speelt wel altijd bij Dortmund, maar niet echt verheffend. En scoren doet hij al helemaal zelden.
quote:Geen trainingskamp, wel WK voor Lahm
De armblessure die Philipp Lahm dinsdag opliep in een duel tussen het Duitse nationale elftal en een amateurploeg, weerhoudt hem niet van deelname aan het naderende WK. Wel moet de verdediger onder het mes.
Lahm zal vandaag nog geopereerd worden, waarna hij enkele dagen rust moet houden. Daarna begint de back (22) met fietstrainingen. Men verwacht dat Lahm in de loop van volgende week weer kan aansluiten bij de groep.
De speler van Bayern München hoeft dus niet te vrezen voor WK-deelname, maar mist wel het trainingskamp van Die Mannschaft op Sardinië.
voetbalprimeur.nl
Tja, zo hebben ze er meer. Fabian Ernst vind ik bruikbaarder voor dit team.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:08 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Het is wel een erg goede speler om erbij te hebben, als hij speelt richt hij wel degelijk wat uit en is hij gevaarlijk met zijn snelheid.
[..]
Of te weinig Duitse toppers in het buitenland. Klinsmann, Völler, Rumenigge, Hansi Müller etc speelden op het toppunt van hun kunnen in het buitenland.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:33 schreef zjroentje het volgende:
Teveel buitenlanders in de Bundesliga ...
Alleen Zweden dus een serieuze krachtmeting. Gelukkig speelt Nederland niet tegen die B-landen zoals Liechtenstein of andorra.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:49 schreef Trancelocator het volgende:
Binnenkort nog tegen Japan, Colombia en Zweden.
De Duitsers hebben duidelijk gekozen voor een geleidelijke opbouw. Valt ook wel wat voor te zeggen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:35 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Alleen Zweden dus een serieuze krachtmeting. Gelukkig speelt Nederland niet tegen die B-landen zoals Liechtenstein of andorra.
Geleidelijke opbouw ? Met oefenwedstrijden tegen Luxemburg neem je alleen jezelf in de zeik, daar leer je helemaal niks van. Zulk soort waardeloze ploegen kom je straks op het wk echt niet tegen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:21 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
De Duitsers hebben duidelijk gekozen voor een geleidelijke opbouw. Valt ook wel wat voor te zeggen.
Waar het Klinsmann nu vooral om gaat is de teambuilding. En waar het de laatste tijd vooral aan schortte was het zelfvertrouwen bij de spelers. Daar heeft Klinsmann dus vooral aan willen werken deze weken, in mijn ogen overigens rijkelijk te laat. Tegen grote voetballanden hadden de Duitsers waarschijnlijk weer verloren en probeer het team dan maar eens op te lappen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geleidelijke opbouw ? Met oefenwedstrijden tegen Luxemburg neem je alleen jezelf in de zeik, daar leer je helemaal niks van. Zulk soort waardeloze ploegen kom je straks op het wk echt niet tegen.
De wedstrijden heb ik al genoemd: Japan, Colombia en Zweden. In deze volgorde. Ik denk dat Klinsmann al zwaar in de problemen zit bij Colombia.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:36 schreef Hathor het volgende:
Waarschijnlijk niet, er is maar een Luxemburg.Of gaan ze nu ook nog tegen het altijd lastige San Marino spelen ?
Ze komen in ieder geval niet langs Zweden.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:38 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
De wedstrijden heb ik al genoemd: Japan, Colombia en Zweden. In deze volgorde. Ik denk dat Klinsmann al zwaar in de problemen zit bij Colombia.![]()
Watz een onzin .... herinner je 2002 niet? die 8-0 tegen Saoedie-Arabie, waar het toen mee begon?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geleidelijke opbouw ? Met oefenwedstrijden tegen Luxemburg neem je alleen jezelf in de zeik, daar leer je helemaal niks van. Zulk soort waardeloze ploegen kom je straks op het wk echt niet tegen.
Nou prachtig, jammer alleen dat dit allang niet meer de tekst van het Duitse volkslied is...... Het "Deutchland uber alles" werd niet door iedereen gewaardeerd zodat dit styuk tekst niet meer gezongen wordtquote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:02 schreef HerrFrietsaus het volgende:
1. Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt,
Wenn es stets zu Schutz und Trutze
Brüderlich zusammenhält,
Von der Maas bis an die Memel,
Von der Etsch bis an den Belt -
|: Deutschland, Deutschland über alles,
Über alles in der Welt. :|
2. Deutsche Frauen, deutsche Treue,
Deutscher Wein und deutscher Sang
Sollen in der Welt behalten
Ihren alten schönen Klang,
Uns zu edler Tat begeistern
Unser ganzes Leben lang.
|: Deutsche Frauen, deutsche Treue,
Deutscher Wein und deutscher Sang. :|
3. Einigkeit und Recht und Freiheit
Für das deutsche Vaterland!
Danach laßt uns alle streben
Brüderlich mit Herz und Hand!
Einigkeit und Recht und Freiheit
Sind des Glückes Unterpfand.
|: Blüh' im Glanze dieses Glückes,
Blühe, deutsches Vaterland. :|
(4. Deutschland, Deutschland über alles,
Und im Unglück nun erst recht.
Nur im Unglück kann die Liebe
Zeigen, ob sie stark und echt.
Und so soll es weiterklingen
Von Geschlechte zu Geschlecht:
|: Deutschland, Deutschland über alles,
Und im Unglück nun erst recht. :| )
Zo ontroerend mooi![]()
![]()
Tegen Japan gaan ze er al op denk ikquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:49 schreef Trancelocator het volgende:
Binnenkort nog tegen Japan, Colombia en Zweden.
quote:'Kaiser': Duitsland favoriet
Franz Beckenbauer was maandenlang de grootste criticaster van het Duitse nationale elftal, maar na de prachtige 7-0 thuiszege op het altijd lastige Luxemburg ziet 'Der Kaiser' Duitsland toch als één van de favorieten.
"We zijn niet de favoriet op basis van wat we presteren, maar omdat we thuis spelen", verklaart Beckenbauer in een column. De voormalige bondscoach en international ziet in het publiek een cruciale factor.
Beckenbauer ontleedt de laatste dertien thuiswedstrijden: acht overwinningen, vier gelijke spelen en een nederlaag. Het verlies was tegen Brazilië."Een vertrouwen inboezemende reeks."
De verdediging is het grootste zorgenkindje van de Duitsers.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:51 schreef BramKVO het volgende:
wat wordt eigenlijk de vaste verdediging vd duitsers op wk ?
Het zal welquote:Dagegen bleibt die Abwehr eine Großbaustelle. Es wuchern die Zweifel, dass sich da ein stabiles Gebilde zusammenfügen lässt. Im Gegenteil, in der Viererkette ist derzeit keine einzige feste Größe zu finden. Christoph Metzelder, der wieder genesene und von Klinsmann als Abwehrchef auserkorene Dortmunder, zeigt immerhin ansteigende Tendenz; mehr noch nicht. Für den Platz an seiner Seite drängte sich niemand auf: Nicht Robert Huth, dem Sicherheit fehlt; nicht Per Mertesacker, der gleichfalls keine Souveränität verbreitete. Jens Nowotny durfte sich noch nicht vorstellen.
Alarmierend ist zudem die Verfassung Arne Friedrichs. Der Berliner steckt weiter im Leistungsloch, nicht nur gegen Luxemburg, auch bei den internen Testspielchen. So ist er kein Gewinn. Auf eine Alternative hat Klinsmann bei der Nominierung zu Gunsten einer weiteren Offensivkraft verzichtet. Jetzt kann er nur über interne Verschiebungen das Problem lösen: Torsten Frings und Bernd Schneider sind aber auch auf ihren angestammten Positionen wichtig.
Bleibt Philipp Lahm. Der Münchner, der wegen seiner Ellbogen-Verletzung kein Testspiel bestreiten kann, wird dringend gebraucht: Rechts zurzeit sogar mehr als links.
Even kijken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:34 schreef methodmich het volgende:
Quasar heb je de mail binnen??
Volgens mij is Worns nog niet eens geselecteerdquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:53 schreef stevengerrard het volgende:
jaja 2-2...Klose en Sweinsteiger..
1 ding is duidelijk en dat is dat de verdediging gatenkaas is en het slechtste van Duitsland in jaren is...Het is te hopen dat Lahm, Worns en Huth op tijd fit zijn want Nowotny en Merkesacker is niet veel soeps.....Het is dat Lehmann in vorm is
Ik proef hier enige sympathie voor de Duitsers.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:37 schreef stevengerrard het volgende:
Als ze maar de verdediging op scherp krijgen
Ikzelf ben wel deels voor de duitsers, woon al jaren in duitsland en dan pas je je aan ....quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:40 schreef zjroentje het volgende:
Ik proef hier enige sympathie voor de Duitsers.![]()
Worns is er niet bij en Huth heeft geen ritme dus daar verwacht ik ook niet veel van. Huth als ie al speelt bij Chelsea gebruiken ze hem als breekijzerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:53 schreef stevengerrard het volgende:
jaja 2-2...Klose en Sweinsteiger..
1 ding is duidelijk en dat is dat de verdediging gatenkaas is en het slechtste van Duitsland in jaren is...Het is te hopen dat Lahm, Worns en Huth op tijd fit zijn want Nowotny en Merkesacker is niet veel soeps.....Het is dat Lehmann in vorm is
ik moet enigzins bekennen dat ik toch wel voor Duitsland ben, al heeft dat meer te maken met een lopende weddenschap dan ergens anders voor....quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:40 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik proef hier enige sympathie voor de Duitsers.![]()
Mit dem Freundschaftsspiel gegen Kolumbien am Freitag (Anstoß 19 Uhr/ZDF) in Mönchengladbach endet die Testreihe für die deutsche Fußball-Nationalmannschaft. Alles, was danach kommt, ist WM.quote:Testspiel live im ZDF
Freitag, 2. Juni
Ab 18 Uhr live aus Mönchengladbach
Deutschland - Kolumbien
Moderation: Johannes B. Kerner, Franz Beckenbauer
Reporter: Béla Réthy
Hoezo ?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Trouwens Tong80, heeft Bauhaus een nieuwe cd uit of zo..
Ze zullen best ver komen, maar de finale halen ze imo echt niet met dit elftal..quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:41 schreef Plastic_Power het volgende:
Die Duitsers gaan het gewoon weer ver schoppen, hoor. De poule-fase kunnen ze gebruiken om een beetje warm te spelen en dan ze met volle kampfgeist en lelijk spel de finale halen.
Ach, een beetje hyperbool moet kunnen af en toe.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:42 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ze zullen best ver komen, maar de finale halen ze imo echt niet met dit elftal..
Ja tegen dit soort landen kunnen ze het wel.quote:
Waarom is het in Gladbach wel een goede sfeer?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:24 schreef tong80 het volgende:
Wel grappig dat er sfeer is in het stadion.Komt omdat het in Gladbach is. vaak is het een dooie boel bij de interlands van de moffen.
Du bist krank!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:34 schreef _Administr8or_ het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
het gaat best lekker..
Dat is daar standaard net als bij St.Pauli. Schalke of Dortmund.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom is het in Gladbach wel een goede sfeer?
Dat is daar standaard net als bij St.Pauli. Schalke of Dortmund.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom is het in Gladbach wel een goede sfeer?
Ja maar ze speelden in het volkspark staion van HSVquote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sankt Pauli ligt niet meer in Hamburg?
Maar jij bent ervaringsdeskundige van de stadions van Gladbach, Dortmund en Sankt Pauli?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja maar ze speelden in het volkspark staion van HSV
Man wat wil je nou. Ga ergens anders lopen stangen. Met je lulkwats.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar jij bent ervaringsdeskundige van de stadions van Gladbach, Dortmund en Sankt Pauli?
als je het voetbal ook maar een beetje volgt weet je gewoon dat St Pauli en HSV totaal verschillende clubs zijn en dat de fans van St Pauli tot de fanatieksten van Duitsland behoren....weliswaar helaas extreem links maar dat terzijde....quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar jij bent ervaringsdeskundige van de stadions van Gladbach, Dortmund en Sankt Pauli?
Dat kan allemaal wel kloppen, maar wie zegt dat tijdens een match van die mannschaft het stadion met net die supporters gevuld zit ?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:00 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
als je het voetbal ook maar een beetje volgt weet je gewoon dat St Pauli en HSV totaal verschillende clubs zijn en dat de fans van St Pauli tot de fanatieksten van Duitsland behoren....weliswaar helaas extreem links maar dat terzijde....
Verder zou ik ook nog 1.FC Köln willen noemen als zijnde club met grote fanatieke supportersschare!
omdat het in landen om ons heen anders werkt als in nederland waar een legertje carnaval-feestvierders steevast wedstrijden van oranje gebruikt om een feestje te bouwen...in andere landen zijn het vooral de locals die wedstrijden bezoeken, wat ook logisch is vanwege de grote afstanden in die landen. Er zijn natuurlijk niet veel mensen die 800 km gaan rijden alvorens een wedstrijdje te bezoeken om dan weer 800 kn terug te moeten. Kijk maar naar bijvoorbeeld de Fransen. De selectie heeft al aangegeven liever in Saint Etienne hun wedstrijden te willen spelen, omdat ze het helemaal gehad hebben met de kritische houding van het Parijse publiek en volgens de spelers het publiek in Saint Etienne WEL vol achter de ploeg gaat staan en een leuke voetbalsfeer weet te creeren...dat is nog wel het beste voorbeeld....verder heb je ook landen zoals Spanje en Italie waar het verschil em per regio en plaats zit in politieke voorkeuren en stromingen etc....quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel kloppen, maar wie zegt dat tijdens een match van die mannschaft het stadion met net die supporters gevuld zit ?
[ANP]quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu slaat het echt helemaal nergens op. En al helemaal niet als je er nog nooit geweest bent
Zegt iemand met de ondertitel "Allez les Bleus"quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:17 schreef Backdoorman het volgende:
duitsland sucks en dat er maar een aantal hun benen mogen breken tijdend de poulefase!
en toch komen ze in de finale...kutmoffen
huh?! ik volg je ff niet...allez les bleus, dat is frans, dat weet je toch wel hoop ik? ik neem aan dat je wel weet, dat frankrijk en duitsland elkaar net zo min liggen als nederland en duitsland?!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:20 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Zegt iemand met de ondertitel "Allez les Bleus"![]()
![]()
Dat klopt wel, maar om nu te stellen dat tijdens een WK het publiek van "St Pauli" niet naar het Hamburgstadion zou gaan en vice versa ...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:08 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
omdat het in landen om ons heen anders werkt als in nederland waar een legertje carnaval-feestvierders steevast wedstrijden van oranje gebruikt om een feestje te bouwen...in andere landen zijn het vooral de locals die wedstrijden bezoeken, wat ook logisch is vanwege de grote afstanden in die landen. Er zijn natuurlijk niet veel mensen die 800 km gaan rijden alvorens een wedstrijdje te bezoeken om dan weer 800 kn terug te moeten. Kijk maar naar bijvoorbeeld de Fransen. De selectie heeft al aangegeven liever in Saint Etienne hun wedstrijden te willen spelen, omdat ze het helemaal gehad hebben met de kritische houding van het Parijse publiek en volgens de spelers het publiek in Saint Etienne WEL vol achter de ploeg gaat staan en een leuke voetbalsfeer weet te creeren...dat is nog wel het beste voorbeeld....verder heb je ook landen zoals Spanje en Italie waar het verschil em per regio en plaats zit in politieke voorkeuren en stromingen etc....
Nee, klopt! Daar geloof ik ook niet helemaal in idd.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar om nu te stellen dat tijdens een WK het publiek van "St Pauli" niet naar het Hamburgstadion zou gaan en vice versa ...
Ik wil zeggen, dat de Fransen net zo smerig zijn als de Duitsersquote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:41 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
huh?! ik volg je ff niet...allez les bleus, dat is frans, dat weet je toch wel hoop ik? ik neem aan dat je wel weet, dat frankrijk en duitsland elkaar net zo min liggen als nederland en duitsland?!
eerst ff nadenken hoor, voordat je reageert![]()
![]()
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
[ANP]
DiegoArmandoMaradona stopt vanaf heden met het posten van berichten over het Argentijnse voetbal. Gezien het feit dat ie nooit in Argentinië is geweest, althans niet dat ie zich herinnert, en zich niet belachelijk wil maken stopt ie ermee. Het schijnt dat ie gaat sparen voor een lange reis naar dit land, en dan gaat posten over de stadions die hij heeft bezocht. Dat kan nog wel even duren gezien zijn baan als vakkenvuller bij de Aldi.
Je bedoelt dat ze helemaal niet zouden scoren tegen Costa Rica, Polen en Ecuador. Zou inderdaad heel mooi zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:03 schreef saladito het volgende:
Het is natuurlijk maar een wens,maar stel dat Duitsland het optreden van Frankrijk vier jaar terug eens zou evenaren,Goh wat zou dat mooi zijn.
Nederland wordt eerste in zijn poule (C), en Duitsland wordt eerste in zijn poule (A):quote:Op zondag 4 juni 2006 14:46 schreef Patch het volgende:
Wellicht een stomme vraag maarre:
Is het mogelijk dat Nederland tegen Duitsland moet spelen dit WK? Ís dat absoluut onmogelijk, of kan dat alleen bij de kwartfinales het geval zijn of alleen bij de finale?
quote:Op maandag 5 juni 2006 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Welke kans zou groter zijn?
A. Een sneeuwvlok overleefd de hel
B. Nederland - Duitsland in de finale en Nederland wint
C. Europa wordt in 2012 de meest concurerende economie in de wereld
D. Duitsland wordt weer eens wereldkampioen
Daar heeft NL dan ook jaaaaaarenlang om gevraagtquote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:39 schreef Patch het volgende:
Antwoord B zou GUHweldig zijn...
Ik woon nu zo´n 3 maanden in DLD en er heerst echt een stille voetbaloorlog tussen NL en DLD
Maar gewoon de gehele Duitse mentaliteit op tv, op straat, in reclames, is gewoon alles TEGEN Nederland.... wordt er beetje moe van....quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar heeft NL dan ook jaaaaaarenlang om gevraagt
Was vroeger niet zo, is gewoon een reactie op deze mentaliteit in Nederland, waar dat al héél erg lang zo is.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:51 schreef Patch het volgende:
[..]
Maar gewoon de gehele Duitse mentaliteit op tv, op straat, in reclames, is gewoon alles TEGEN Nederland.... wordt er beetje moe van....
Ik merk overigens weinig van een echte 'anti-stemming' tegen de hollanders .... wel worden de hollanders en Oranje door veel duitsers in zekere zin als een van de favorieten gezien en zeker als een team dat ze inschatten als veel sterker dan hun eigen elftal...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:51 schreef Patch het volgende:
[..]
Maar gewoon de gehele Duitse mentaliteit op tv, op straat, in reclames, is gewoon alles TEGEN Nederland.... wordt er beetje moe van....
Vind het best terecht eigenlijk..quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:51 schreef Patch het volgende:
[..]
Maar gewoon de gehele Duitse mentaliteit op tv, op straat, in reclames, is gewoon alles TEGEN Nederland....
dat klopt dan ook wel weer jaquote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wel worden de hollanders en Oranje door veel duitsers in zekere zin als een van de favorieten gezien en zeker als een team dat ze inschatten als veel sterker dan hun eigen elftal...
Verdeging is een groot probleemquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:56 schreef TimmyAsd het volgende:
matig hoor. Het is dat ze in zo'n zwakke poule zitten, maar de volgende ronde overleven ze zo echt niet.
Van de aanval schrik ik ook niet bepaald. Ja tegen costa rica gaan er 4 in, maar het was me daar toch een foutenfestijn / gatenkaasquote:
Vond Duitsland voorin aardig spelenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Van de aanval schrik ik ook niet bepaald. Ja tegen costa rica gaan er 4 in, maar het was me daar toch een foutenfestijn / gatenkaas
Ik niet. Veels te doorzichtig, tegen een betere ploeg gaan ze het heel lastig krijgen. In de volgende ronde tegen Engeland/Zweden liggen ze er zo uit als er niet iets veranderd.quote:
Dat zou best wel mooi zijn eigenlijkquote:Op zaterdag 10 juni 2006 12:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Lehmann heeft veel pijn, grote kans dat we Olli nog gaan zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |