quote:
Ikzelf ben wel deels voor de duitsers, woon al jaren in duitsland en dan pas je je aan ....
Sowieso vind ik dat het voor een goed toernooi juist leuk is als de duitsers er iig wat later uitvliegen, liefst tegen de nederlanders.
Ik denk overigens dat de duitsers wel ver komen ... sowieso vond ik de wedstrijd tegen Japan even weinigzeggend als die tegen Luxemburg ... vooral omdat duitsland heel erg passief overkwam, ze lieten zich wel heel erg makkelijk van de bal zetten (ook misschien een stukje angst voor blessures), Ballack was compleet onzichtbaar.
Wat wel opviel was dat het scoren nog steeds makkelijk gaat, Klose maakt prima af en Neuville lijkt in goede vorm te steken als invaller... verder doet Schweinsteiger (die ik meestal een inefficiente speler vind, maakt teveel fouten en loopt zich tevaak vast naar mijn smaak) het goed en die heeft een goede 'magie' met Podolski...
Ook Jansen beviel me wel als opbouwende speler (de backs zitten wel goed, het is enkel het centrum van de verdediging dat grote zorgen baart.... Huth vind ik even zwak als Nowotny, Mertesacker en Metzelder overtuigen niet ).
Uiteindelijk denk ik dat tijdens het toernooi de motivatie bij de duitsers wel op gang zal kunnen komen, al duurt het misschien tot in de tweede of derde wedstrijd, maar dankzij hun zwakke groep kunnen ze dat overleven. (In 1974 duurde het ook pas tot na het verlies tegen de DDR dat het bij de duitsers een beetje ging 'lopen' .... men heeft het er altijd over dat het WK van 1974 gewonnen werd tijdens de nacht na het verlies tegen de DDR, toen de hele groep tot 5 uur 's ochtend een diep gesprek had in hun hotel, en Beckenbauer uiteindelijk Helmut Schön overtuigde de tactiek te veranderen ... dāt en omdat de hollanders natuurlijk zelf voornamelijk andere dingen in hun hotel deden 's nachts)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25