abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37480489
Hoe vraag ik een nieuwe aan. Op de site van IB-groep kan ik hierover niets vinden.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:42:48 #103
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37480553
He bedankt.
pi_37480643
Heb je hem bij de bank in de bus gegooid?

Dan kan je toch eerst even de bank bellen om te vragen of ze hem misschien gevonden hebben? Er moet toch iemand zijn die die bus leegmaakt?
pi_37480781
In het dorp heb ik het op de bus gegooid.
Mijn moeder is nu aan het rondbelle. Ik kan alleen maar hoesten en praten is niet erg duidelijk te verstaan.
pi_37480854
afschriften in de brievenbus

Ik deed die altijd bij de bank in de bus Nu doe ik alles via internetbankieren.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:57:05 #108
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37480916
Sommige banken hebben portvrije postenvelopen voor overschrijvingen (o.a. ABN geloof ik). Eerste keer dat ik vriendje die dingen in een brievenbus zag gooien was ik ook erg verbaasd
pi_37481488
Oké

Ik zit bij de Rabobank en vriendje ook, vandaar
pi_37481537
Mijn moeder heeft gebeld. Maar het is niet te achterhalen.
Morgen dus maar ff naar het postkantoor, poltiebureau en weer terug naar het politiebureau.
1 voordeel mijn ouders gaan mijn volgende week naar school brengen en ophalen. Is goedkoper dan trein/bus betalen.:D
pi_37481727
Zo ik ga even verse sinasappelsap maken.
Nu ik ziek ben moet ik mij heel alleen zelf vertroetelen.;)
pi_37481927
Je lichaam komt in spaarstand als je onder de 1200kcal per dag eet (vrouwen) of 1800kcal per dag eet (mannen). Dus je moet zeker zien dat je daar boven blijft

Bij mij gaat het nog goed, ik ga wel traag gewicht kwijt maar er komt al zeker niets meer terug bij en heb tot nu toe nog geen enkele vreetbui gehad en dat na al meer dan 1 maand gezonder te leven
pi_37482652
Bij mij gaat het momenteel ook weer goed.

Mijn gewicht was vanmorgen 84,7, de laatste keer dat ik daar onder zat is aug/sep 2005 geweest, dus dat is op zich gunstig

Maar ik zit nog steeds 8,8 kg boven mijn allerlaagste gewicht in sep 2004 (75,9), dus daar werk ik nu nog aan
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:57:23 #114
105850 Fuente
mamamuts
pi_37482844
Hier gaat het ook lekker.
Ben toch weer volgens WW begonnen (cd-rom) en het gaat tot nu toe lekker!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37482909
Ik vind dat punten tellen veel te vermoeiend
In de tijd dat ik bij de WW zat (en dus zo'n 24 kilo ben afgevallen) vond ik het goed te doen, maar nu heb ik daar echt geen zin meer in. Ik ben een maand geleden ook begonnen met calorieen te tellen via overgewicht.nl, maar heb dat maar 2 dagen volgehouden Ik heb het idee dat het zo ook wel lukt
  dinsdag 2 mei 2006 @ 12:10:01 #116
105850 Fuente
mamamuts
pi_37483299
Ik voer het in op de CD-rom, da's nog wel te doen (gewoon aan het eind van de dag). Maar tellen heb ik ook geen zin in
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37483338
Mja, ik heb zelfs geen zin meer in invoeren

Na tweeenhalf jaar lijnen weet ik wel zo'n beetje wat ik wel en niet moet doen
pi_37489573
Na een tijdje punten tellen en zo weet je idd wel zo'n beetje wat je wel en wat je moet doen en als je dat eet dat je dan het andere niet moet eten. Ik eet na het warm eten nooit meer toetje omdat ik dan savonds bij de tv geen 2 crackers met sandwitchspread kan eten en dat vind ik zo lekker.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:19:39 #119
123472 frietenmanToon
ik bak friet
pi_37489589
Hoezo dieet?
Lekker genieten van mijn heerlijke frieten.

[ Bericht 1% gewijzigd door frietenmanToon op 02-05-2006 17:19:54 (dyslexieverbetering) ]
Als het niet hard genoeg is gebakken zeg het en ik bak het harder.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:01:04 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_37490472
Een dieet wil nog niet zeggen dat je geen patat mag hebben.

Wel is het handig dat het in goed vet gebakken is en dat je het niet te vaak eet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37491009
Morgen weer me weegdag! Volgens mij afslankplan op valtaf.nl moet ik 80,4 wegen..... ben benieuwd.. vanavodn weer hardlopen en lopen. Vanochtend woog ik 80,4 ik hoop dat ik die 200 gram ben afgevallen
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:32:46 #122
105850 Fuente
mamamuts
pi_37492493
Ik heb vandaag een ijsje van Van der Poel gehad, en een oliebol. En ik heb er van genoten! Zie nu ook wel in dat ik daar niet meteen m'n hele week mee verpruts. Zit nu 4,5 punt onder de 0 met WW, dus morgen en overmorgen gewoon wat beter opletten .
Sara
Merel
Ukje
pi_37493068
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:32 schreef Fuente het volgende:
een oliebol.
Een oliebol in mei
pi_37493349
Schade vandaag: bakje ijs (150 gram), extra boterham met hagelslag, glas met kcalrijke citroenlimonade en 3 dropjes. Vanavond van de zak chips afblijven die er zijn gehaald...

Ik blijf alles braaf noteren en invoeren in de Eetmeter. Ik hoop maar dat het snel weer makkelijker gaat. Drie maanden lang zonder ook maar 1 eetbui oid en nu zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 2 mei 2006 @ 20:13:40 #125
105850 Fuente
mamamuts
pi_37493515
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:56 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Een oliebol in mei
Kermis
Sara
Merel
Ukje
pi_37495303
weet iemand hoeveel calorieen je per dag moet binnen krijgen? Of waar k dat kan uitrekenen?
pi_37495753
www.overgewicht.nl
Dan de eet en beweegwijzer invullen, moet je je ff registreren
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37495975
Ow. Isa... Jammer joh! Je was net zo lekker bezig! Maar ik weet dat je het wel kunt

En ik baal verschrikkelijk!
Ik viel vanmiddag op mijn knie (ja ik ben dom, ik weet het)
Knie: zeer, maar geen wond oid, meer alsof hjij mooi blauw gaat worden.
Koelen, beter kijken. Hey, er zit in de buurt van mijn knieschijf een stukje knie los!
Dus ik: dokter bellen. Dokter kent me redelijk goed en stuurde me meteen door naar de eerste hulp. Na twee uur wachten werd ik opgehaald, eerst keek een co even naar de knie, daarna moest ik een kwartiertje wachten en werd opgehaald voor röntgenfoto's.
Samenvatting: er zit inderdaad iets los in mijn knie (stukje van 2 bij 2 CM) maar het is geen bot. Ze weten ook niet wat het wel is. Hier heb je een drukverband (waarom?? geen zwelling oid, wat moet ik dan met drukverband. doet alleen maar pijn met zo'n los stukje) mag er over twee dagen wel weer af. Als het over twee weken nog zeer doet, ga je maar naar je huisarts.

Met andere woorden: er zit iets los in je knie, wij laten er géén arts naar kijken, wij doen er helemaal niets aan, want het is geen bot. Red je er maar mee
pi_37495983
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:39 schreef teigan het volgende:
www.overgewicht.nl
Dan de eet en beweegwijzer invullen, moet je je ff registreren
thx... ik mag 1350 calorieen hebben
pi_37496663
freecell, jeetje wat raar zeg, sorry dat ik het zeg, het is ook net iets voor jou...

Kun je er nu dan wel op lopen of doet dat ook zeer?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37496695
En Isa, ik vond dat je zo goed bezig was, ik was er stikjaloers op....
Jammer dat het nu even zo minder gaat, zet even door, en probeer anders het eten uit te stellen, je kan wat meer gaan wandelen ofzo?

Of in Groningen komen skaten...
pi_37496906
Voor de groene thee drinkers: er is nu ook groene thee voor de Senseo. Met mint, heerlijk!!
Ik doe zelf het 40 punten dieet. Werkt goed, sinds februari al 10 kilo kwijt. En als ik een keertje over de schreef ga: een balansdagje!

http://www.woordvanhetjaar.nl/woord/2006/102.html
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:24:26 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37497051
Ik mag 1422 hebben volgens overgewicht.nl (als ik er vanuit ga dat ik in 12 maanden 15 kg wil afvallen). Ik kan niet alles vinden: heb vanavond een groentepakket door m'n macaroni geflikkerd, verder tomatensaus (maar je hebt drie soorten tomatensaus volgens overgewicht.nl?) en had er een vleesvervanger in, maar weet niet meer hoe dat heet. Van die kleine stukjes. Lijkt wel wat op gehakt. Geen tofu volgens mij.
Niet meer actief op Fok!
pi_37497149
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:10 schreef teigan het volgende:
freecell, jeetje wat raar zeg, sorry dat ik het zeg, het is ook net iets voor jou...

Kun je er nu dan wel op lopen of doet dat ook zeer?
Ik kan er prima op staan(en dus ook wel lopen), maar buigen doet behoorlijk zeer. Ik loop dus een beetje als een zeerover met een houten poot En ik heb last van dat drukverband wat op het losse stukje duwt.

En inderdaad, het is ook echt weer eens iets voor mij
pi_37497184
ik mag geloof ik iets van 2000 kcal hebben, maar ik stel mijn doelen ook best laag in...
maar ik zit er altijd wel onder..
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:39:22 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37497500
Ik at vandaag bij een vriendin. Zegt ze in de winkel: "Jij eet best wel veel toch?".
Wat een kutopmerking , want we hebben wel vaker samen gegeten en toen werd wel duidelijk dat zij meer eet dan ik. 'Dikke' mensen eten niet perse meer bij hun avondeten (ik niet in ieder geval), maar eten ongezonde dingen of snoepen teveel tussendoor.
Niet meer actief op Fok!
pi_37498657
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:39 schreef Viking84 het volgende:
'Dikke' mensen eten niet perse meer bij hun avondeten (ik niet in ieder geval), maar eten ongezonde dingen of snoepen teveel tussendoor.
Dat hoeft niet, het is meer een combinatie van factoren. Door verkeerd eten (te weinig, te veel, te ongezond, te veel tussendoortjes) en weinig bewegen kan je aankomen maar het kan ook met andere factoren zoals zwangerschap of medicijngebruik te maken hebben. Dus scheer "dikkerds" niet over een kam dus . Verder een idiote reactie van die vriendin zeg, volgende keer gewoon zeggen dat zij echt veel meer eet!

Freecell: da's vreemd zeg van je knie! Hopelijk gaat het snel over .

Ik ga met Isabeau meedoen met de meimaand balansmaand. Ik snoep weer veels te veel en waarom ik dat doe, ik heb geen flauw idee . Ik ga maar eens een dagboekje bijhouden (wat ik eik al moest doen maar goed, laks etc ) wanneer ik die eetbuien toch krijg...
pi_37498857
Ik heb vandaag geen chocola op. Goed he? =)

9.00 voor het sporten een dikke plak ontbijtkoek
9.15 - 10.15 body combat, ondertussen zo'n 350 ml. spa fruit appel&kiwi op (moet iets met enige energie zijn, want als ik alleen water heb voel ik me na 40 minuten verschrikkelijk slap en duizelig)
11.45 ontbijt allbran met soyamelk
12.10 - 21.15 werken
14.45 koffiepauze nog een kommetje allbran met soyamelk en twee bekertjes spa marie-henriette
17.30 een intermezzo hawaii (soort pizzaachtig broodje) en een bakje watermeloen
21.30 risotto met vleesprut met wortel, sla, komkommer en een bakje cantaloupe, 1 beker cola en 1 beker spa appel&kiwi
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:49:01 #139
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37498986
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik besef dat ik nu op een kritiek punt ben beland. "Vroeger" gaf ik er aan toe en gaf ik het lijnen op. Daarna voelde ik me zo'n mislukkeling dat ik het falen ging wegeten (slim hè) Maar ik ga er nu tegen vechten hoor, en ik ga winnen ook!! Zo! (gisteravond vlak voor het naar bed gaan nog snel een boterham met filet americain opgegeten, echt 5 minuten voor ik in bed ging liggen...)
Herkenbaar
En in dat doorzetten zit 't m er nu in. Ik ben juist dik geworden doordat ik mijzelf als een mislukkeling beschouwde na het eten van een koekje. Dan vrat ik mij helemaal vol uit frustratie.

Ik weet dan ook 1000% zeker dat ik nooit overgewicht zou hebben gehad als ik daarna gewoon weer op de oude gezonde voet verder was gegaan.
  woensdag 3 mei 2006 @ 07:50:43 #140
1762 YPPY
Yppiaans
pi_37501833
Wat raar dat ze je zomaar laten lopen freecell. Weet je wel zeker dat het stukje eerst vast zat? Misschien valt nu pas op dat het altijd al los was?

Wat goed Maeghan! Ziet er goed uit. Morgen weer een dag.

Dat valt best mee wat je op hebt Isabeau. Je bent er echt geen kilo's door aangekomen. Je gaat gewoon je energiename halen deze week en dan gaat het volgende week weer makkelijker. Niet opgeven!!!

Hopelijk helpt dat dagboekje Pandorah. Misschien komt het wel gewoon door het slechte weer dat je eetbuien krijgt en gaat het weer beter nu de zon weer gaat schijnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_37502160
Jaaaaaaaaaaaah gered 80,4 kilo

Dus volgens mijn afslankplan moet ik volgende week woensdag 79.2 kilo wegen! Daar ga ik voor!
pi_37502444
Ok gisteren goed gegeten, en het gaat vandaag alweer stukken beter
Vandaag wil ik een lekkere ovenschotel maken met spinazie. Maar nu heb ik in de koelkast een bekertje creme fraich staan, wat kan ik hiermee doen

Ik zat te denken, aan een eigengemaakte aardappelpuree, hiervan een laagje in de ovenschaal.
Daar spinazie (creme) overheen. En weer een laagje aardappelpuree etc. Maar wat te doen met de creme fraich. En misschien nog andere ideeen hier zo voor mijn ovenschotel.

Waar jullie natuurlijk uitgebreid verslag van krijgen vanavond als het gegeten is door ons
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:02:37 #143
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37502537
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 08:56 schreef ymme het volgende:
Ok gisteren goed gegeten, en het gaat vandaag alweer stukken beter
Vandaag wil ik een lekkere ovenschotel maken met spinazie. Maar nu heb ik in de koelkast een bekertje creme fraich staan, wat kan ik hiermee doen

Ik zat te denken, aan een eigengemaakte aardappelpuree, hiervan een laagje in de ovenschaal.
Daar spinazie (creme) overheen. En weer een laagje aardappelpuree etc. Maar wat te doen met de creme fraich. En misschien nog andere ideeen hier zo voor mijn ovenschotel.

Waar jullie natuurlijk uitgebreid verslag van krijgen vanavond als het gegeten is door ons
Pesto door de spinazie doen? En een blikje tonijn erbij? Dus laagje aardappelpuree, laagje spinazie (met pesto), laagje tonijn, laagje aardappelpuree... Heb alleen eigenlijk geen idee of dat ook lekker is met spinazie a la creme, heb altijd "gewone" spinazie. Klein beetje kaas over de bovenkant strooien en dan lekker de oven in.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_37502576
Klinkt lekker. Maar heb van dat alles niets in huis.
En wilde vandaag eigenlijk nog even niet de deur uitgaan (bijna helemaa beter maar nog niet helemaal).
pi_37503020
ik heb een lievelingsgerecht - Tonijnpasta

voor 3 a. 4 personen:

1 grote ui
2 of 3 courgettes (hangt van dikte + grootte af)
scheutje witte wijn
1 bekertje creme fraiche
1 blikje tonijn
peper & zout
pasta

Eerst uitje fruiten en courgette in blokjes van ca 1 cm snijden, deze na het fruiten doorheen roeren en een beetje zacht laten worden (niet tè zacht, want dan word het een smurrie - het moet wel een beetje knapperig blijven ). Scheutje wijn erdoor zodat het in de courgette kan trekken. Even laten sudderen en daarna de creme fraiche erdoor. Even doorroeren en laten staan. Als laatste de tonijn erdoor en nog een beetje witte wijn + peper & zout voor de smaak.
Heel simpel gerecht! En lekker Heb het een keer zonder witte wijn gegeten en dat was niet te eten.

't lekkerste is met groene pasta of 3 kleurenpasta aangezien de saus groen-wit is.

lekker smullen maar!!

Tonijn maakt niet uit of het op waterbasis is of op zonnebloemolie. Ik haal meestal op zonnebloemolie omdat die de helft goedkoper zijn (Lidl) en dat laat ik even een goed uurtje uitlekken in een vergiet. Werkt ook goed.
Als je erg gek bent op tonijn, kun je er ook 2 blikjes doorheen doen

woensdag 3 mei 2006 @ 09:31:18 #146
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37503026
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:05 schreef ymme het volgende:
Klinkt lekker. Maar heb van dat alles niets in huis.
En wilde vandaag eigenlijk nog even niet de deur uitgaan (bijna helemaa beter maar nog niet helemaal).
Beterschap dan nog! Wat heb je wel zo'n beetje in huis? Misschien kunnen we iets verzinnen met wat je in huis hebt?
Uitje fruiten (of wat prei ofzo) en dat mengen met de spinazie is misschien ook al lekker, en een beetje bouillonpoeder door de spinazie om er wat smaak aan te geven. En misschien wat vlees (of vleesvervanger) en bij? Bijvoorbeeld wat gehakt rul uitbakken (met ui en wat nasikruiden ) en dat ook als laagje er tussen leggen.

AnnekeM: dat gerecht klinkt erg lekker!! Heb alleen zelden wijn in huis, vriend en ik drinken het allebei niet. Misschien maar 'ns een klein flesje kopen voor 't koken.
***Levi was here***
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:33:16 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_37503064
Hmm, mijn vaders bloeddruk is weer gigantisch gestegen. Kreeg vanochtend een mailtje dat hij het een stuk rustiger aan gaat doen.
Dat kwam wel een beetje rauw op mijn dak
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:34:21 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37503085
Nou ik ben naar de huisarts geweest voor een verwijsbrief voor een diëtiste. Bla bla verhaal dat ik meer moet bewegen enzo. Hij: "Maar dat wist je natuurlijk al". Ik: "Ja oud nieuws" .
Maar ik open net die brief en het is me niet helemaal duidelijk waar ik heen moet. Er staat 'Thuiszorg diëtiste' boven. Moet ik nu zelf een diëtiste opzoeken en die brief meenemen?

Ik wil trouwens ook een stepper kopen. Heeft iemand daar ervaringen mee? Doen of niet doen? Ik zie mezelf niet in de sportschool en de stepper was eigenlijk het enige apparaat wat me een beetje kon boeien (waar ik maw langer dan 5 minuten op kon )
Niet meer actief op Fok!
pi_37503098
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:31 schreef Levitation het volgende:

[..]

Beterschap dan nog! Wat heb je wel zo'n beetje in huis? Misschien kunnen we iets verzinnen met wat je in huis hebt?
Uitje fruiten (of wat prei ofzo) en dat mengen met de spinazie is misschien ook al lekker, en een beetje bouillonpoeder door de spinazie om er wat smaak aan te geven. En misschien wat vlees (of vleesvervanger) en bij? Bijvoorbeeld wat gehakt rul uitbakken (met ui en wat nasikruiden ) en dat ook als laagje er tussen leggen.
Gehakt... moet ik straks ff in de vriezer kijken.
Ei heb ik thuis. Ui ook.
Ik kijk dadelijk ff voordat ik dit topic volpost en het nog niet weet
pi_37503105
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:33 schreef Troel het volgende:
Hmm, mijn vaders bloeddruk is weer gigantisch gestegen. Kreeg vanochtend een mailtje dat hij het een stuk rustiger aan gaat doen.
He balen zeg.
voor jouw en je vader.
pi_37503124
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:34 schreef Viking84 het volgende:
Nou ik ben naar de huisarts geweest voor een verwijsbrief voor een diëtiste. Bla bla verhaal dat ik meer moet bewegen enzo. Hij: "Maar dat wist je natuurlijk al". Ik: "Ja oud nieuws" .
Maar ik open net die brief en het is me niet helemaal duidelijk waar ik heen moet. Er staat 'Thuiszorg diëtiste' boven. Moet ik nu zelf een diëtiste opzoeken en die brief meenemen?

Ik wil trouwens ook een stepper kopen. Heeft iemand daar ervaringen mee? Doen of niet doen? Ik zie mezelf niet in de sportschool en de stepper was eigenlijk het enige apparaat wat me een beetje kon boeien (waar ik maw langer dan 5 minuten op kon )
Ik heb z'n ding van Telsell. Vind het fijn in gebruik. Ik gebruik deze naast de sportschool.
Hij staat in de buurd van de tv.
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:36:43 #152
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37503128
Oh ja, waarom hebben mensen zo'n weerstand tegen volkorenbrood? Is toch hartstikke lekker?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:36:57 #153
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37503132
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:33 schreef Troel het volgende:
Dat is inderdaad wel schrikken! Sterkte voor jou en je vader!
***Levi was here***
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:37:56 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37503145
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:36 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik heb z'n ding van Telsell. Vind het fijn in gebruik. Ik gebruik deze naast de sportschool.
Hij staat in de buurd van de tv.
en helpt het nu ook? of kun je dat niet goed bepalen omdat je al naar sportschool gaat? Het lijkt mij ideaal. 's Morgens een kwartiertje, 's avonds een kwartiertje
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:38:28 #155
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37503156
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:36 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, waarom hebben mensen zo'n weerstand tegen volkorenbrood? Is toch hartstikke lekker?
Geen idee, ik eet mijn hele leven al volkorenbrood... alleen een enkele keer -in het weekend ofzo- eet ik witbrood. Maar eigenlijk is volkorenbrood gewoon het lekkerste, vooral met veel zaden enzo er in!
***Levi was here***
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:38:44 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37503160
Ik las trouwens ook ergens dat het vetverbrandingsproces pas na een half uur bewegen op gang komt Wat is daar van waar? Want dan is het half uurtje dat op overgewicht.nl staat echt niet genoeg
Niet meer actief op Fok!
pi_37503173
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:34 schreef Viking84 het volgende:
He? heeft de huisarts geen telefoonnr. gegeven? Bij mij stond er een telefoonnr. bovenaan de brief, maar de assistente belde wel even voor een afspraak zei de huisarts
Kijk anders eens op internet: thuiszorg Groningen. Wel verwarrend jah.

heb je wel ruimte voor zo'n stepper in huis?
pi_37503192
quote:
Is ook hartstikke lekker

* AnnekeM eet nu volkorenbrood

goedemorgen
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:41:28 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37503208
Ymme, heb jij deze?

verlies je niet je evenwicht op zo'n ding?

Ik zag er ook eentje bij Blokker, maar ik denk niet dat dat een goed apparaat is. Te goedkoop eigenlijk
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:41:40 #160
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37503212
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:38 schreef Viking84 het volgende:
Ik las trouwens ook ergens dat het vetverbrandingsproces pas na een half uur bewegen op gang komt Wat is daar van waar? Want dan is het half uurtje dat op overgewicht.nl staat echt niet genoeg
Ik geloof dat het zo is dat je de eerste 20 minuten voldoende suikers uit directe opslag kunt halen, pas daarna moet je lichaam overschakelen op vetverbranding. Ik merk die overgang soms ook heel goed, dan krijg ik even een enorme dip en na een minuutje (ofzo) kan ik er weer vol tegen. Het is dus verstandig om meer dan 20 minuten achter elkaar te sporten.
Maar, alle beweging helpt, want je verbrand wel kcal en dat sla je dus allemaal niet op... Alle beetjes helpen dus!
***Levi was here***
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:43:47 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37503245
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:39 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

He? heeft de huisarts geen telefoonnr. gegeven? Bij mij stond er een telefoonnr. bovenaan de brief, maar de assistente belde wel even voor een afspraak zei de huisarts
Kijk anders eens op internet: thuiszorg Groningen. Wel verwarrend jah.

heb je wel ruimte voor zo'n stepper in huis?
ik máák ruimte

Nee geen telefoonnummer. Als ik er niet uit kom, ga ik wel even terug van de week
* viking84 eet en beweegwijzer invult. Doe jij dat ook?

kijk je morgen om 20:00 uur even naar dodenherdenking? Misschien zie je mij er wel tussen staan, want ik ga dan naar Amsterdam (en den Haag)
Niet meer actief op Fok!
pi_37503253
Viking84, je bent dan doorverwezen naar de thuiszorg, en dan moet je daar naartoe bellen denk ik om een afspraak te maken... Dan wordt je gewoon naar het thuiszorgpunt het dichst bij jou in de buurt doorverwezen..

http://www.thuiszorggroningen.nl/
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:44:48 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37503265
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:40 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Is ook hartstikke lekker

* AnnekeM eet nu volkorenbrood

goedemorgen
goeiemorgen.

Idd. Volkoren brood met kipfilet erop
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:49:54 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37503360
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:44 schreef teigan het volgende:
Viking84, je bent dan doorverwezen naar de thuiszorg, en dan moet je daar naartoe bellen denk ik om een afspraak te maken... Dan wordt je gewoon naar het thuiszorgpunt het dichst bij jou in de buurt doorverwezen..

http://www.thuiszorggroningen.nl/
Dank je

Ik kon me aanmelden via de website, dus heb ik even gedaan + gevraagd of ze contact met me willen opnemen
Niet meer actief op Fok!
pi_37503810
Het is niet na 30 minuten maar na 15-25 minuten (afhankelijk van geslacht/lichaamsbouw etc), maar je kan gemiddeld 20 minuten nemen.

Trouwens je blijft ook vet verbranden tot ong 5 minuten nadat je stop met bewegen/sporten dus het valt allemaal nog wel mee
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:15:17 #166
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37503876
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:12 schreef Emu het volgende:
Het is niet na 30 minuten maar na 15-25 minuten (afhankelijk van geslacht/lichaamsbouw etc), maar je kan gemiddeld 20 minuten nemen.

Trouwens je blijft ook vet verbranden tot ong 5 minuten nadat je stop met bewegen/sporten dus het valt allemaal nog wel mee
Wat ik me al een tijdje afvraag: heeft 't ook niet te maken met hoeveel je hebt gegeten enzo? Als je weinig hebt gegeten of niet in de laatste uren voor je gaat sporten, ga je dan niet sneller over naar vetverbranding? Of zie ik 't nu totaal verkeerd?
***Levi was here***
pi_37504090
Wat ráár, freecell! Ik had ooit eens een topic willen openen met als titel: "De dokter weet het ook niet" want daar kon ik van mezelf al wel wat dingen in kwijt. Maar ik heb het gevoel dat jij dat halve topic zou vullen Is het geen kraakbeen? (ik moet even heel hard nadenken of je dat niet duidelijk zou zien op de röntgenfoto) Nou ja, ik zi ehet nut van dat drukverband ook niet in, maar het zal wel aangelegd zijn om zwelling te voorkomen. Of om ze het gevoel te geven dat ze toch iets hebben gedaan Sterkte ermee

Troel, wat een rotnieuws. Was je vader al bekend met hoge bloeddruk? En ik neem aan dat er van alles wordt geprobeerd om zijn bloeddruk weer richting normaal te krijgen. Bij mijn moeder duurde het ongeveer 2 jaar voor ze de juiste combinatie van medicijnen hadden gevonden. Ik hoop dat het bij je vader sneller gaat, want het is elke keer weer een teleurstelling als je braaf doet wat ze je vragen en het helpt niet.

ymme, dat gerecht van AnnekeM klinkt lekker! En misschien dat je vandaag helemaal beter wordt door het mooie weer De zon straalt hier al geweldig.

En freecell, teigan (jaja, ik kom een keer skaten ) en yppy bedankt voor de lieve woorden. Dat helpt ook wel een beetje mee om m'n schouders er weer onder te zetten (allemaal ééntje )

Viking84 succes bij de diëtiste en wat een kutopmerking van die vriendin. Ik kan ook niet tegen dat soort stomme opmerkingen. Ik krijg ook wel eens opmerkingen naar mijn hoofd waarvan ik denk: "huh?? Hoe kóm je erbij!" Een tijd geleden nog iemand die zei dat ik toch 'nooit zoveel aan sport had gedaan en dat ik daarom dik was' Ik was te perplex om terug te bijten. Maar later dacht ik: nee, idd...2 uur jazzballet, 3 uur zwemmen, 1 uur hardlopen, 5 uur fietsen en 1 uur volleybal per week is absoluut te weinig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37504195
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 07:50 schreef YPPY het volgende:
Wat raar dat ze je zomaar laten lopen freecell. Weet je wel zeker dat het stukje eerst vast zat? Misschien valt nu pas op dat het altijd al los was?
Nee, het zit echt nu pas los. Het valt nogal op namelijk
Er kan gewoon een stukje knie bewegen wat at normaal niet kan. De co-assistent en de verpleegkundige voelden ook wel goed dat er iets los zat (maar het was geen bot, dus vonden ze het nietboeiend)
Ik denk eigenlijk dat het afgescheurd kapsel is of iets dergelijks. En het voelt nog steeds bijzonder onplezierig.

TARA vond het ook raar dat ze me zomaar lieten lopen op deze manier.

Verder klinken recepten met pesto erdoor me bijzonder plezierig in de oren
Ik ga vandaag brunchen in het Stadspark (picknick) samen met TARA en nog twee leuke mensen.
Dus wie nog koffie wil: Stadspark, 12.15, zoek naar vier rare mensen, waarvan één met iets los in haar knie.

@Isabeau: Jij weet het dus ook niet
Maar bedankt voor het meedoen met raar vinden, ik voelde me al een beetje erg arrogant dat ik het beter dacht te weten dan het ziekenhuis.
Kraakbeen.... het voelt wel als kraakbeen (als je kijkt naar hoe hard het is) maar ik dacht dat je kraakbeen vaag kon zien op een röntgenfoto? (tussenwervelschijven zie je toch ook? Zie je oren op een foto?)
Als het kraakbeen is, dan hoop ik dat het niet gaat vastgroeien waar het nu zit
pi_37504373
freecell, zolang jij het stukje maar rond blijft duwen dan groeit het vast niet vast....

klinkt wel lekker hoor, lunchen in het stadspark... Beter als wat ik doe rond lunchtijd -> college kansrekening volgen...

Ik ben morgen en vrijdag gelukkig "vrij"(iig geen colleges...) en dan ga ik maar even goed profiteren van het weer denk ik..
Er staat voor vrijdagavond een route van 24 kilometer op de site, dus dat is weer lekker doorskaten..
pi_37504424
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:15 schreef Levitation het volgende:

[..]

Wat ik me al een tijdje afvraag: heeft 't ook niet te maken met hoeveel je hebt gegeten enzo? Als je weinig hebt gegeten of niet in de laatste uren voor je gaat sporten, ga je dan niet sneller over naar vetverbranding? Of zie ik 't nu totaal verkeerd?
Je lichaam gaat eerst de suikers verbranden die je in je lichaam hebt omdat die het makkelijkst zijn aan te spreken. Dus stel dat als je een maaltijd hebt en daarna 1 uur gaat sporten, dan gaat je lichaam eerst die energie gebruiken en dan overgaan naar de energie van de vetreserve.

Maar als je eerst gaat sporten en nog niet of weinig hebt gegeten gaat je lichaam inderdaad wel iets sneller die vetreserve anspreken, maar je zal dan ook wel merken dat het sporten minder aangenaam gaat en je in het algemeen wel wat vermoeider bent. Als je trouwens daarna gaat eten zit je weer met extra energie en gaat het er terug vetten van aanmaken.

Je kan dus op beide manieren sporten, maar 60 a 90 minuten voor de sport eten is het beste, en ook het aangenaamste voor je lichaam. Echte aanrader voor goed te kunnen sporten is wel pasta vind ik En wat is soms ook wel is doe is een reep druivensuiker (ong 45gr) als ik dat gebruik kan ik sneller fietsen en voel ik me veel fitter.

Ik ben geen expert maar zo is het wel ongeveer

PS Na het sporten eiwitten eten, dit bevorderd het spierherstel
pi_37504558
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:41 schreef Viking84 het volgende:
Ymme, heb jij deze? [afbeelding]

verlies je niet je evenwicht op zo'n ding?

Ik zag er ook eentje bij Blokker, maar ik denk niet dat dat een goed apparaat is. Te goedkoop eigenlijk
Jep, deze is het.
Ik ben d'r erg tervreden over. Lekker stevig. En ik verlies niet mijn evengewicht.
Ik heb hem momenteel op de lage stand staan, dus weinig weerstand flink bewegen veel verbranden. Zet je hem hoger dan ga je meer spieren kweken.
Maar ik verbrand er lekker mee
pi_37504707
Vriendje lief begon gisteravond over hardlopen in het bos.
Hij heeft een blessure aan zijn knie en mag dus niet hardlopen over de verharde weg.
Nu gaan wij volgende week 1x per week samen hardlopen in het bos.
Hij begint volgend seizoen weer bij de selectie (voetballen) als kieper.
Dus moet hij een beetje meer conditie opbouwen, en wat afvallen kan ook geen kwaad.
Ik wilde al heel lang samen gaan hardlopen, en nu gaat het dus ook echt gebeuren. Gezellig en gezond
pi_37504809
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:31 schreef Levitation het volgende:
AnnekeM: dat gerecht klinkt erg lekker!! Heb alleen zelden wijn in huis, vriend en ik drinken het allebei niet. Misschien maar 'ns een klein flesje kopen voor 't koken.
Ik heb ook een klein flesje in huis. Gewoon een flesje huiswijn van de AH. Zit een draaidop op i.p.v kurk, dus kun je langer in de koelkast bewaren voor als je het gerecht nog es wil maken.
En als ik zin heb in een glasje wijn, dan vul ik een glaasje

Tip: neem de light versie van creme fraiche aldus mijn diëtiste (maakt het gerecht wel een stuk duurder, maar past wel beter bij een dieet). Ik koop meestal creme fraiche van 60 cent bij Aldi of Lidl.
De light versie in de supermarkt kost iets van 1,30 - 1,50.

Laat je me nog even weten hoe het smaakte?
pi_37504816
Had ik maar een vriend die het nut van beweging in zag
Maar leuk voor je, ymme
pi_37504855
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:53 schreef Isabeau het volgende:
Had ik maar een vriend die het nut van beweging in zag
Maar leuk voor je, ymme
Komt misschien vanzelf wel.
Mijn vriend heeft altijd heel veel bewogen.
4x per week trainen(krijgen of geven).
Maar nu doet hij al 2 jaar niets meer, en dat zie je toch echt wel aan z'n buik
Ik heb dr verder geen problemen mee, maar vind het ontzettend fijn dat hij nou wil gaan hardlopen, omdat ik dit in mijn 1tje nooit snel zal doen.
pi_37505011
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:37 schreef teigan het volgende:
freecell, zolang jij het stukje maar rond blijft duwen dan groeit het vast niet vast....

klinkt wel lekker hoor, lunchen in het stadspark... Beter als wat ik doe rond lunchtijd -> college kansrekening volgen...

Ik ben morgen en vrijdag gelukkig "vrij"(iig geen colleges...) en dan ga ik maar even goed profiteren van het weer denk ik..
Er staat voor vrijdagavond een route van 24 kilometer op de site, dus dat is weer lekker doorskaten..
Vrijdag is 5 mei
Veel plezier met je vrije dag
Als iemand dán nog in het stadspark komt Dan sta ik namelijk ik een 4&5 mei crew shirtje foldertjes uit te delen, mensen de weg te wijzen en mensen te tellen.
Verder nog mensen vrij vandaag? Zo ja: ga lekker naar buiten, het is geweldig weer!
pi_37505229
Ik ruik een skatemeeting aankomen met zoveel skaters hier (of vergis ik me nou?)
Ik geloof dat vriendjelief het skaten leuk vindt, gisteren wilde ie zowaar mee met mijn skate-sport rondje .

Hmm, waarom is het altijd mooi weer als ik moet werken? Ik was maandag vrij en toen was het slecht weer . En nu moet ik allerlei dingen afmaken (waar ik dus geen zin in heb anders zat ik niet hier te kijken ... Naja, zomaar lekker naar buiten tijdens de lunchpauze .
pi_37505316
Ik heb niet eens skates
En ik vermoed dat ik dan pas echt losse stukjes krijg overal
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:16:52 #179
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37505449
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:52 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Ik heb ook een klein flesje in huis. Gewoon een flesje huiswijn van de AH. Zit een draaidop op i.p.v kurk, dus kun je langer in de koelkast bewaren voor als je het gerecht nog es wil maken.
En als ik zin heb in een glasje wijn, dan vul ik een glaasje

Tip: neem de light versie van creme fraiche aldus mijn diëtiste (maakt het gerecht wel een stuk duurder, maar past wel beter bij een dieet). Ik koop meestal creme fraiche van 60 cent bij Aldi of Lidl.
De light versie in de supermarkt kost iets van 1,30 - 1,50.

Laat je me nog even weten hoe het smaakte?
Als ik creme fraiche nodig heb neem ik meestal Blueband finesse, daar zit plantaardig vet in... ik weet niet of het "light" is, maar het klinkt een stuk gezonder.

Even opgezocht: creme fraiche is 345kcal per 100gr, Blueband finesse is 211 kcal... scheelt dus wel.
***Levi was here***
pi_37505493
Ik vond de finesse heel vies. Mijn pasta werd er niet romig van, maar zoetig. Nog een paar keer door de tomatensoep gegooid en daarna nooit meer iets mee gedaan.
Rare zoete smaak
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:21:05 #181
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37505599
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:18 schreef freecell het volgende:
Ik vond de finesse heel vies. Mijn pasta werd er niet romig van, maar zoetig. Nog een paar keer door de tomatensoep gegooid en daarna nooit meer iets mee gedaan.
Rare zoete smaak
Heb ik geen last van gehad, ik vond het prima smaken... maarja ik ben dan ook een veel-eter, geen fijn-proever. En thuis aten we nooit dingen met room of creme, dus ik had ook eigenlijk geen idee hoe het wel moet smaken.
***Levi was here***
pi_37505658
geen zoete spul in doen hoor, maar zure room! De wijn maakt het al zoetig
pi_37505718
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:22 schreef AnnekeM het volgende:
geen zoete spul in doen hoor, maar zure room! De wijn maakt het al zoetig
Precies
pi_37505721
Van creme freche krijg ik trouwens enorm last van mijn maag, dus aan de light variant ga ik me niet aan wagen. Ik weet niet hoe het zit bij die finesse. Wel een goede tip trouwens .
pi_37505894
Ik heb een light variant. 50% miinder vet ofzo. Ik heb het niet bij de hand heb dus ook geen idee van welk merk het is. Ik geloof iets van Campina (hoezo reclame maken hiero)

Het is echt lekker weer.
Antoine gaat vanavond het gras maaien, dus morgen durf ik buiten te gaan zitten (we hebben stukken opnieuw gezaait en het huidige gras staat toren hoog met allemaal onkruid)
pi_37506146
Ik heb vanmiddag een gezellig bootreisje met mijn werk Bij terugkomst nog avonddienst

Zonet lekker gedouched en mijn lievelings capri broek uit de kast gehaald. Wat blijkt: hij is te groot
Ik vind het wel een beetje balen. Heb er net een riem doorheen gerijgt, en dat paste ook nog maar nèt. Moet dus ook op zoek naar een smallere riem
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:47:14 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37506435
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:37 schreef AnnekeM het volgende:
Ik heb vanmiddag een gezellig bootreisje met mijn werk Bij terugkomst nog avonddienst

Zonet lekker gedouched en mijn lievelings capri broek uit de kast gehaald. Wat blijkt: hij is te groot
Ik vind het wel een beetje balen. Heb er net een riem doorheen gerijgt, en dat paste ook nog maar nèt. Moet dus ook op zoek naar een smallere riem
, wat goed ja
Welke capri? Die lichtblauwe zeker Ja ik zit ook met die riemen. Heb er nu één van Mark aan en Mark die van mij Maar als ik weer in maat 42 zit, dan jat ik mijn eigen riem weer terug

Ik ga straks naar mijn ouders, maar moet nog 20 pagina's leren voor vandaag Heb over 2 maanden een tentamen waarvoor ik 750 pagina's moet leren, dus 100 per week
Niet meer actief op Fok!
pi_37506590
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:47 schreef Viking84 het volgende:

, wat goed ja
Welke capri? Die lichtblauwe zeker Ja ik zit ook met die riemen. Heb er nu één van Mark aan en Mark die van mij Maar als ik weer in maat 42 zit, dan jat ik mijn eigen riem weer terug

Ik ga straks naar mijn ouders, maar moet nog 20 pagina's leren voor vandaag Heb over 2 maanden een tentamen waarvoor ik 750 pagina's moet leren, dus 100 per week
De lichtblauwe? Nee, de Lime (katoen)

Ah, kun je meteen effe wegen om je in te schrijven in het tabel hierboven en dan de volgende keer pas bij de diëtiste wegen.

Oeh, wat een blz.. Moet er dan toch maar niet aan denken om in september weer verder te studeren
Kep komende maandag kennismakingsgesprek en ontdek net dat ik nog een motivatiebrief moet schrijven voor een klinische stage
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:31:34 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_37507729
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:24 schreef Isabeau het volgende:
Troel, wat een rotnieuws. Was je vader al bekend met hoge bloeddruk? En ik neem aan dat er van alles wordt geprobeerd om zijn bloeddruk weer richting normaal te krijgen. Bij mijn moeder duurde het ongeveer 2 jaar voor ze de juiste combinatie van medicijnen hadden gevonden. Ik hoop dat het bij je vader sneller gaat, want het is elke keer weer een teleurstelling als je braaf doet wat ze je vragen en het helpt niet.
Hij is er al jaren mee bezig. Het ging een tijd weer goed, maar blijkbaar de laatste paar maanden is het toch weer erg hoog (twee personen die uit een bloeddruk kunnen ).
Hij heeft inderdaad al meerdere soorten medicijnen gehad en zal nu dus wel de volgende stap maken. Maarja, het kwam behoorlijk hard aan toen ik dat mailtje vanochtend las
Zat hie rnog net niet te janken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37508118
Zooo daar is ik weer.

Vorige week een hele week in Engeland gezeten, was erg leuk en heb een heleboel gelopen!
Maar helaas was het eten niet altijd even gezond en ben ik verder niks afgevallen
Maarja, het is nu prachtig weer! Dus ik ga zo lunchen, dan eventjes wachten en dan rond een uurtje of 2 lekker skaten! Aan de ene kant heel veel zin in maar aan de andere kant niet - ik heb echte rolschaatsen en ik kan je garanderen dat rolschaatsen veel vermoeiender is dan inline skaten!!
Ik krijg met rolschaatsen heel snel last van mijn admehaling, misschien adem ik niet goed?
ik neem wel een flesje water mee... iPod op mn kop en gaan!
Tralalalaaa
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:51:47 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37508294
Urgh. Ik heb biologisch volkorenbrood (ze hadden geen gewoon brood, zo vroeg in de ochtend als ik er was ). Smaakt erg zoet. Straks maar even normaal volkoren halen
Niet meer actief op Fok!
pi_37508668
Dit is een erg interesant artikel om te lezen.
http://www.bodyimpulse.com/nederlands/training/hiit.html
pi_37508717
aah skaten. brings back memories.

Ik had vroeger (toen de skate-rage begon) hele mooie (dure) Roces gekocht en er naar hartelust op geskate. Helaas ben ik op een gegeven moment opgehouden omdat er niemand meer mee wilde en er waren toen nog geen georganiseerde tochten.
Ik heb mijn skates toen uitgeleend aan een vriendin, weet niet of zij ze nog heeft (ze zit in Australie nu) en of ze uberhaupt nog passen. Ze zullen ook wel niet zo soepel meer rijden na 10 jaar
pi_37509226
skatemeeting lijkt me leuk!!!

ik geloof dat hier in Groningen de FridayFunSkate zijn achtste seizoen ingaat, ik heb er mijn vriendje leren kennen bijna 4 jaar geleden, en ik vind het altijd wel gezellig, je praat eigenlijk wel met iedereen..
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:34:51 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37509542
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:04 schreef ymme het volgende:
Dit is een erg interesant artikel om te lezen.
http://www.bodyimpulse.com/nederlands/training/hiit.html
Interessant Maar ik denk dat dit voor mensen met vrij veel overgewicht (zeg: meer dan 5) niet geschikt is. Ze hebben al moeite met trappen lopen en dan moeten ze ook nog eens trappen op rennen zeker Ook heb ik het idee dat het niet bedoeld is voor mensen met overgewicht.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:35:55 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37509567
Ik ga zometeen naar mijn ouders. Die wonen een half uur stevig doorstappen van het station af en hoewel ik een OV kaart heb, ga ik fijn lopen Kan een half uur op de bus wachten of een half uur lopen. Als ik met de bus ga, vergeef ik mezelf dat niet

Tot nu toe vind ik het allemaal erg leuk. Ben ongeveer sinds zondag bezig met echt voedzamer eten en ik merk wel dat die regelmaat goed voor me is. Net naar de winkel geweest: brood, vlees + fruit ingeslagen
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:40:08 #197
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37509682
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Interessant Maar ik denk dat dit voor mensen met vrij veel overgewicht (zeg: meer dan 5) niet geschikt is. Ze hebben al moeite met trappen lopen en dan moeten ze ook nog eens trappen op rennen zeker Ook heb ik het idee dat het niet bedoeld is voor mensen met overgewicht.
Ik heb het trainingsschema uitgeprint waar iemand daar naar verwijst, maar da's niet echt een beginners schema.
Trainingsdag 1: 30 seconden joggen, 30 seconden sprinten en dat 4x. Ik ben al blij als ik 2 of 3 keer haal.
Trainingsdag 2: zelfde
Trainingsdag 3: zelfde maar dan alles 5 keer.
Dat was voor de eerste week, het schema bouwt in 8 weken op naar 15 minuten (dus 15 keer herhalen)... da's niet bedoelt voor meisjes met 20kg overgewicht (ikke dus).
***Levi was here***
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:45:30 #198
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37509830
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:40 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik heb het trainingsschema uitgeprint waar iemand daar naar verwijst, maar da's niet echt een beginners schema.
Trainingsdag 1: 30 seconden joggen, 30 seconden sprinten en dat 4x. Ik ben al blij als ik 2 of 3 keer haal.
Trainingsdag 2: zelfde
Trainingsdag 3: zelfde maar dan alles 5 keer.
Dat was voor de eerste week, het schema bouwt in 8 weken op naar 15 minuten (dus 15 keer herhalen)... da's niet bedoelt voor meisjes met 20kg overgewicht (ikke dus).
idd
Maar nu weet ik ook niet meer goed waar ik moet beginnen, want iedereen roept wat anders Ik kan wel gaan wandelen, fietsen en steppen, maar als het toch niets helpt (volgens die luitjes), ja dan kan ik net zo goed hier op de bank blijven zitten

Wel irritant: op de bewegingswijzer ontbreekt van alles: groentepakket, tussendoortjes als Hero B'tween etc, vruchtensap Coolbest.... nu kan ik het niet efficiënt invullen
Niet meer actief op Fok!
pi_37509865
Bovendien is dat schema alleen voor hardlopen. Wat nu als je een blessure hebt en niet mag hardlopen? Moet ik dan de trap op en af sprinten of mensen overhoop gaan skaten?

Troel: sterkte met je vader!
pi_37509872
Je kunt natuurlijk altijd zelf een schema maken.
Als ik met mijn vriend ga hardlopen ga ik het eens proberen met gewoon 2x tussen door een sprintje trekken. En dat steeds vaker.
Dus misschien 2 min joggen en dan 30 sec sprinten. dat 2 x ofzo.
En dan de week erop (ja 1x per week joggen in het bos, en de rest gewoon sportschool) het zelfde maar dan 3x. Gewoon ff kijken wat ik vol kan houden
pi_37509912
Viking84, dat is het nadeel van de eetwijzer op voedingscentrum, maar als je de eetmeter hebt, dan kan je zelf dingen toevoegen, dat scheelt al...
pi_37510079
quote:

Hoe donkerder hoe beter. In september is er weer Kunsthal Kookt, daar staan ook bakkers met hele lekkere zware broden.

Nu we het toch al over koken hadden en zo, kijk ff op www.kunsthal.nl/kookt . Het is pas in september, maar het is leuk en ze hebben zoveel lekkere (en toch gezonde) dingen!
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')