thx... ik mag 1350 calorieen hebbenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:39 schreef teigan het volgende:
www.overgewicht.nl
Dan de eet en beweegwijzer invullen, moet je je ff registreren
Ik kan er prima op staan(en dus ook wel lopen), maar buigen doet behoorlijk zeer. Ik loop dus een beetje als een zeerover met een houten pootquote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:10 schreef teigan het volgende:
freecell, jeetje wat raar zeg, sorry dat ik het zeg, het is ook net iets voor jou...
Kun je er nu dan wel op lopen of doet dat ook zeer?
Dat hoeft niet, het is meer een combinatie van factoren. Door verkeerd eten (te weinig, te veel, te ongezond, te veel tussendoortjes) en weinig bewegen kan je aankomen maar het kan ook met andere factoren zoals zwangerschap of medicijngebruik te maken hebben. Dus scheer "dikkerds" niet over een kam dusquote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:39 schreef Viking84 het volgende:
'Dikke' mensen eten niet perse meer bij hun avondeten (ik niet in ieder geval), maar eten ongezonde dingen of snoepen teveel tussendoor.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik besef dat ik nu op een kritiek punt ben beland. "Vroeger" gaf ik er aan toe en gaf ik het lijnen op. Daarna voelde ik me zo'n mislukkeling dat ik het falen ging wegeten(slim hè) Maar ik ga er nu tegen vechten hoor, en ik ga winnen ook!! Zo!
(gisteravond vlak voor het naar bed gaan nog snel een boterham met filet americain opgegeten, echt 5 minuten voor ik in bed ging liggen...)
Pesto door de spinazie doen? En een blikje tonijn erbij? Dus laagje aardappelpuree, laagje spinazie (met pesto), laagje tonijn, laagje aardappelpuree... Heb alleen eigenlijk geen idee of dat ook lekker is met spinazie a la creme, heb altijd "gewone" spinazie. Klein beetje kaas over de bovenkant strooien en dan lekker de oven in.quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:56 schreef ymme het volgende:
Ok gisteren goed gegeten, en het gaat vandaag alweer stukken beter
Vandaag wil ik een lekkere ovenschotel maken met spinazie. Maar nu heb ik in de koelkast een bekertje creme fraich staan, wat kan ik hiermee doen
Ik zat te denken, aan een eigengemaakte aardappelpuree, hiervan een laagje in de ovenschaal.
Daar spinazie (creme) overheen. En weer een laagje aardappelpuree etc. Maar wat te doen met de creme fraich. En misschien nog andere ideeen hier zo voor mijn ovenschotel.
Waar jullie natuurlijk uitgebreid verslag van krijgen vanavond als het gegeten is door ons
Beterschap dan nog! Wat heb je wel zo'n beetje in huis? Misschien kunnen we iets verzinnen met wat je in huis hebt?quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:05 schreef ymme het volgende:
Klinkt lekker. Maar heb van dat alles niets in huis.
En wilde vandaag eigenlijk nog even niet de deur uitgaan (bijna helemaa beter maar nog niet helemaal).
Gehakt... moet ik straks ff in de vriezer kijken.quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Beterschap dan nog! Wat heb je wel zo'n beetje in huis? Misschien kunnen we iets verzinnen met wat je in huis hebt?
Uitje fruiten (of wat prei ofzo) en dat mengen met de spinazie is misschien ook al lekker, en een beetje bouillonpoeder door de spinazie om er wat smaak aan te geven. En misschien wat vlees (of vleesvervanger) en bij? Bijvoorbeeld wat gehakt rul uitbakken (met ui en wat nasikruiden) en dat ook als laagje er tussen leggen.
He balen zeg.quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:33 schreef Troel het volgende:
Hmm, mijn vaders bloeddruk is weer gigantisch gestegen. Kreeg vanochtend een mailtje dat hij het een stuk rustiger aan gaat doen.
Dat kwam wel een beetje rauw op mijn dak
Ik heb z'n ding van Telsell. Vind het fijn in gebruik. Ik gebruik deze naast de sportschool.quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:34 schreef Viking84 het volgende:
Nou ik ben naar de huisarts geweest voor een verwijsbrief voor een diëtiste. Bla bla verhaal dat ik meer moet bewegen enzo. Hij: "Maar dat wist je natuurlijk al". Ik: "Ja oud nieuws".
Maar ik open net die brief en het is me niet helemaal duidelijk waar ik heen moet. Er staat 'Thuiszorg diëtiste' boven. Moet ik nu zelf een diëtiste opzoeken en die brief meenemen?
Ik wil trouwens ook een stepper kopen. Heeft iemand daar ervaringen mee? Doen of niet doen? Ik zie mezelf niet in de sportschool en de stepper was eigenlijk het enige apparaat wat me een beetje kon boeien (waar ik maw langer dan 5 minuten op kon)
Dat is inderdaad wel schrikken! Sterkte voor jou en je vader!quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:33 schreef Troel het volgende:
Hmm, mijn vaders bloeddruk is weer gigantisch gestegen. Kreeg vanochtend een mailtje dat hij het een stuk rustiger aan gaat doen.
Dat kwam wel een beetje rauw op mijn dak
en helpt het nu ook? of kun je dat niet goed bepalen omdat je al naar sportschool gaat? Het lijkt mij ideaal. 's Morgens een kwartiertje, 's avonds een kwartiertjequote:Op woensdag 3 mei 2006 09:36 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb z'n ding van Telsell. Vind het fijn in gebruik. Ik gebruik deze naast de sportschool.
Hij staat in de buurd van de tv.
Geen idee, ik eet mijn hele leven al volkorenbrood... alleen een enkele keer -in het weekend ofzo- eet ik witbrood. Maar eigenlijk is volkorenbrood gewoon het lekkerste, vooral met veel zaden enzo er in!quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:36 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, waarom hebben mensen zo'n weerstand tegen volkorenbrood? Is toch hartstikke lekker?
He? heeft de huisarts geen telefoonnr. gegeven? Bij mij stond er een telefoonnr. bovenaan de brief, maar de assistente belde wel even voor een afspraak zei de huisartsquote:Op woensdag 3 mei 2006 09:34 schreef Viking84 het volgende:
Nou ik ben naar de huisarts geweest voor een verwijsbrief voor een diëtiste. Bla bla verhaal dat ik meer moet bewegen enzo. Hij: "Maar dat wist je natuurlijk al". Ik: "Ja oud nieuws".
Maar ik open net die brief en het is me niet helemaal duidelijk waar ik heen moet. Er staat 'Thuiszorg diëtiste' boven. Moet ik nu zelf een diëtiste opzoeken en die brief meenemen?
Is ook hartstikke lekkerquote:Op woensdag 3 mei 2006 09:36 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, waarom hebben mensen zo'n weerstand tegen volkorenbrood? Is toch hartstikke lekker?
Ik geloof dat het zo is dat je de eerste 20 minuten voldoende suikers uit directe opslag kunt halen, pas daarna moet je lichaam overschakelen op vetverbranding. Ik merk die overgang soms ook heel goed, dan krijg ik even een enorme dip en na een minuutje (ofzo) kan ik er weer vol tegen. Het is dus verstandig om meer dan 20 minuten achter elkaar te sporten.quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:38 schreef Viking84 het volgende:
Ik las trouwens ook ergens dat het vetverbrandingsproces pas na een half uur bewegen op gang komtWat is daar van waar? Want dan is het half uurtje dat op overgewicht.nl staat echt niet genoeg
ik máák ruimtequote:Op woensdag 3 mei 2006 09:39 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
He? heeft de huisarts geen telefoonnr. gegeven? Bij mij stond er een telefoonnr. bovenaan de brief, maar de assistente belde wel even voor een afspraak zei de huisarts![]()
Kijk anders eens op internet: thuiszorg Groningen. Wel verwarrend jah.
heb je wel ruimte voor zo'n stepper in huis?
quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:40 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Is ook hartstikke lekker![]()
* AnnekeM eet nu volkorenbrood
goedemorgen![]()
Dank jequote:Op woensdag 3 mei 2006 09:44 schreef teigan het volgende:
Viking84, je bent dan doorverwezen naar de thuiszorg, en dan moet je daar naartoe bellen denk ik om een afspraak te maken... Dan wordt je gewoon naar het thuiszorgpunt het dichst bij jou in de buurt doorverwezen..
http://www.thuiszorggroningen.nl/
Wat ik me al een tijdje afvraag: heeft 't ook niet te maken met hoeveel je hebt gegeten enzo? Als je weinig hebt gegeten of niet in de laatste uren voor je gaat sporten, ga je dan niet sneller over naar vetverbranding? Of zie ik 't nu totaal verkeerd?quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:12 schreef Emu het volgende:
Het is niet na 30 minuten maar na 15-25 minuten (afhankelijk van geslacht/lichaamsbouw etc), maar je kan gemiddeld 20 minuten nemen.
Trouwens je blijft ook vet verbranden tot ong 5 minuten nadat je stop met bewegen/sporten dus het valt allemaal nog wel mee
Nee, het zit echt nu pas los. Het valt nogal op namelijkquote:Op woensdag 3 mei 2006 07:50 schreef YPPY het volgende:
Wat raar dat ze je zomaar laten lopen freecell. Weet je wel zeker dat het stukje eerst vast zat? Misschien valt nu pas op dat het altijd al los was?
Je lichaam gaat eerst de suikers verbranden die je in je lichaam hebt omdat die het makkelijkst zijn aan te spreken. Dus stel dat als je een maaltijd hebt en daarna 1 uur gaat sporten, dan gaat je lichaam eerst die energie gebruiken en dan overgaan naar de energie van de vetreserve.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:15 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wat ik me al een tijdje afvraag: heeft 't ook niet te maken met hoeveel je hebt gegeten enzo? Als je weinig hebt gegeten of niet in de laatste uren voor je gaat sporten, ga je dan niet sneller over naar vetverbranding? Of zie ik 't nu totaal verkeerd?
Jep, deze is het.quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:41 schreef Viking84 het volgende:
Ymme, heb jij deze? [afbeelding]
verlies je niet je evenwicht op zo'n ding?
Ik zag er ook eentje bij Blokker, maar ik denk niet dat dat een goed apparaat is. Te goedkoop eigenlijk
Ik heb ook een klein flesje in huis. Gewoon een flesje huiswijn van de AH. Zit een draaidop op i.p.v kurk, dus kun je langer in de koelkast bewaren voor als je het gerecht nog es wil maken.quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:31 schreef Levitation het volgende:
AnnekeM: dat gerecht klinkt erg lekker!! Heb alleen zelden wijn in huis, vriend en ik drinken het allebei niet. Misschien maar 'ns een klein flesje kopen voor 't koken.
Komt misschien vanzelf wel.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:53 schreef Isabeau het volgende:
Had ik maar een vriend die het nut van beweging in zag![]()
Maar leuk voor je, ymme
Vrijdag is 5 meiquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:37 schreef teigan het volgende:
freecell, zolang jij het stukje maar rond blijft duwen dan groeit het vast niet vast....
klinkt wel lekker hoor, lunchen in het stadspark... Beter als wat ik doe rond lunchtijd -> college kansrekening volgen...
Ik ben morgen en vrijdag gelukkig "vrij"(iig geen colleges...) en dan ga ik maar even goed profiteren van het weer denk ik..
Er staat voor vrijdagavond een route van 24 kilometer op de site, dus dat is weer lekker doorskaten..
Als ik creme fraiche nodig heb neem ik meestal Blueband finesse, daar zit plantaardig vet in... ik weet niet of het "light" is, maar het klinkt een stuk gezonder.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:52 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Ik heb ook een klein flesje in huis. Gewoon een flesje huiswijn van de AH. Zit een draaidop op i.p.v kurk, dus kun je langer in de koelkast bewaren voor als je het gerecht nog es wil maken.
En als ik zin heb in een glasje wijn, dan vul ik een glaasje
Tip: neem de light versie van creme fraiche aldus mijn diëtiste(maakt het gerecht wel een stuk duurder, maar past wel beter bij een dieet). Ik koop meestal creme fraiche van 60 cent bij Aldi of Lidl.
De light versie in de supermarkt kost iets van 1,30 - 1,50.
Laat je me nog even weten hoe het smaakte?![]()
Heb ik geen last van gehad, ik vond het prima smaken... maarja ik ben dan ook een veel-eter, geen fijn-proever.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:18 schreef freecell het volgende:
Ik vond de finesse heel vies. Mijn pasta werd er niet romig van, maar zoetig. Nog een paar keer door de tomatensoep gegooid en daarna nooit meer iets mee gedaan.
Rare zoete smaak
Preciesquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:22 schreef AnnekeM het volgende:
geen zoete spul in doen hoor, maar zure room! De wijn maakt het al zoetig![]()
quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:37 schreef AnnekeM het volgende:
Ik heb vanmiddag een gezellig bootreisje met mijn werkBij terugkomst nog avonddienst
![]()
Zonet lekker gedouched en mijn lievelings capri broek uit de kast gehaald. Wat blijkt: hij is te groot![]()
Ik vind het wel een beetje balen. Heb er net een riem doorheen gerijgt, en dat paste ook nog maar nèt. Moet dus ook op zoek naar een smallere riem![]()
De lichtblauwe? Nee, de Lime (katoen)quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:47 schreef Viking84 het volgende:, wat goed ja
Welke capri? Die lichtblauwe zekerJa ik zit ook met die riemen. Heb er nu één van Mark aan en Mark die van mij
Maar als ik weer in maat 42 zit, dan jat ik mijn eigen riem weer terug
Ik ga straks naar mijn ouders, maar moet nog 20 pagina's leren voor vandaagHeb over 2 maanden een tentamen waarvoor ik 750 pagina's moet leren, dus 100 per week
Hij is er al jaren mee bezig. Het ging een tijd weer goed, maar blijkbaar de laatste paar maanden is het toch weer erg hoog (twee personen die uit een bloeddruk kunnenquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:24 schreef Isabeau het volgende:
Troel, wat een rotnieuws. Was je vader al bekend met hoge bloeddruk? En ik neem aan dat er van alles wordt geprobeerd om zijn bloeddruk weer richting normaal te krijgen. Bij mijn moeder duurde het ongeveer 2 jaar voor ze de juiste combinatie van medicijnen hadden gevonden. Ik hoop dat het bij je vader sneller gaat, want het is elke keer weer een teleurstelling als je braaf doet wat ze je vragen en het helpt niet.
Interessantquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:04 schreef ymme het volgende:
Dit is een erg interesant artikel om te lezen.
http://www.bodyimpulse.com/nederlands/training/hiit.html
Ik heb het trainingsschema uitgeprint waar iemand daar naar verwijst, maar da's niet echt een beginners schema.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
InteressantMaar ik denk dat dit voor mensen met vrij veel overgewicht (zeg: meer dan 5) niet geschikt is. Ze hebben al moeite met trappen lopen en dan moeten ze ook nog eens trappen op rennen zeker
Ook heb ik het idee dat het niet bedoeld is voor mensen met overgewicht.
iddquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:40 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb het trainingsschema uitgeprint waar iemand daar naar verwijst, maar da's niet echt een beginners schema.![]()
Trainingsdag 1: 30 seconden joggen, 30 seconden sprinten en dat 4x. Ik ben al blij als ik 2 of 3 keer haal.![]()
Trainingsdag 2: zelfde
Trainingsdag 3: zelfde maar dan alles 5 keer.
Dat was voor de eerste week, het schema bouwt in 8 weken op naar 15 minuten (dus 15 keer herhalen)... da's niet bedoelt voor meisjes met 20kg overgewicht (ikke dus).![]()
quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:36 schreef Viking84 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |