abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37464919
Even over die groene thee: op internet zijn veel artikelen te vinden over groene thee en afvallen.
Het schijnt dus je metabolisme te versnellen.

Stock up on green tea

Green tea isn't known only for its cancer-fighting benefits: It may
help boost your metabolism, too. People who took green-tea extract
three times a day saw their metabolic rate increase by about 4
percent, according to a study published in the December 1999 American
Journal of Clinical Nutrition. (Translation: You could burn an extra
60 calories a day, which equals about six pounds a year!) It may be
because green tea contains catechins, which increase levels of the
metabolism-speeding brain chemical norepinephrine, says Joy Bauer, a
New York City nutritionist and author of Cooking with Joy.
pi_37465291
Ik heb een paar weken terug 7 dagen lang een sapvastenkuur gedaan.
Het enige dat ik binnenkreeg was vers gejuicede groenten en fruit. Verder sportte ik er 3 keer per dag bij, waaronder veel krachttraining.
Ik ben er 5 kilo mee afgevallen. De week erna heb ik heel voorzichtig opgebouwd (geen vlees, veel fruit en groenten, kortom, vrijwel alleen 'raw foods'.). Daarna ben ik steeds een beetje meer gaan eten. De kilo's zijn er nog steeds af.
Verder kreeg ik tijdens die week een enorme stoot energie en kracht, wat ook is blijven hangen.
Ook is mijn maag nog steeds klein, waardoor ik nooit meer honger heb.
Ik kan veel minder op dan voorheen. Ik let er wel op dat ik niet te weinig eet (niet <1500 kcals).
Ondanks de negatieve verhalen die je leest over dit soort kuren, ben ik ervan overtuigd dat vasten heel goed is voor het lichaam.
Je moet het alleen niet te lang doen, en de opbouwdagen na het vasten zijn cruciaal, anders kom je het gewicht zo weer aan plus meer, het gevreesde jojo-effect.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 mei 2006 @ 09:16:41 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37478713
Heel toevallig gisteren bij de buren 4 koppen groene thee met ginseng gehad. Niet direct mijn favoriet, maar zou aan de smaak kunnen wennen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 09:57:40 #94
1762 YPPY
Yppiaans
pi_37479434
Eigenlijk heb je wel geluk dat je nu beseft dat je op dat punt bent waar het de vorige keren fout ging Isabeau (als ik dat zo mag zeggen). Dat heb je weleens beschreven. De eerste 7 (?) weken gaat het heel makkelijk en ineens is het over. De overgang van tijdelijk naar langdurig gezond eten.
Zelf vond ik dit punt ontzettend moeilijk, maar als je dit heb gehad, zit je echt in een andere levensstijl. Je moet nu veel meer tegen de verleidingen vechten, maar dat gaat echt over! En het is vast maar een paar dagen en dan gaat het weer net zo makkelijk als de tijd hiervoor. Volhouden!!

Zo'n kuur is misschien wel handig cinnamongirl (vooral omdat je wel veel groente en fruit op hebt), maar veel mensen gaan er verkeerd mee om. Als je daarna weer 'gewoon' gaat eten, kom je inderdaad nog harder aan dan je afgevallen bent.

Verstandig Viking84, dat je naar een dieetist wilt gaan. En vooral ook dat je beseft dat je niet gezond bezig was. Ik ben 30 kilo afgevallen en ik heb veel meer gegeten dan jij. Je moet alleen het goede eten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 10:06:48 #95
43556 miss_dynastie
pi_37479603
Ik was positief verrast na het zien van de Hemafolder. Er staan.... mensen in. Gewone mensen Met lovehandles En maatjes groter dan 36 Het is een wonder
pi_37479908
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 09:57 schreef YPPY het volgende:
Eigenlijk heb je wel geluk dat je nu beseft dat je op dat punt bent waar het de vorige keren fout ging Isabeau (als ik dat zo mag zeggen). Dat heb je weleens beschreven. De eerste 7 (?) weken gaat het heel makkelijk en ineens is het over. De overgang van tijdelijk naar langdurig gezond eten.
Zelf vond ik dit punt ontzettend moeilijk, maar als je dit heb gehad, zit je echt in een andere levensstijl. Je moet nu veel meer tegen de verleidingen vechten, maar dat gaat echt over! En het is vast maar een paar dagen en dan gaat het weer net zo makkelijk als de tijd hiervoor. Volhouden!!
Ja, ik besef dat ik nu op een kritiek punt ben beland. "Vroeger" gaf ik er aan toe en gaf ik het lijnen op. Daarna voelde ik me zo'n mislukkeling dat ik het falen ging wegeten (slim hè) Maar ik ga er nu tegen vechten hoor, en ik ga winnen ook!! Zo! (gisteravond vlak voor het naar bed gaan nog snel een boterham met filet americain opgegeten, echt 5 minuten voor ik in bed ging liggen...)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:21:28 #97
1762 YPPY
Yppiaans
pi_37479946
That's the spirit! Het gaat gewoon lukken. Zonde van alle moeite om het nu op te geven. Dan moet je straks weer op nieuw beginnen en nu ben je al zoveer. Tsjakka!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_37480014
En ik weet wat 'opnieuw beginnen' betekent...ik baalde er deze keer heel erg van dat ik er wéken overdeed om onder de 90 kg te komen terwijl ik bij eerdere pogingen al binnen 1-2 weken onder de 90 kg zat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37480134
't Wordt vanaf vandaag keimooi weer, dus heb je alleen nog maar tijd om buiten in de zon te zitten en niet om aan eten te denken
pi_37480314
k heb vakantie, en de griep.
Ik moet momenteel niet aan eten denken
En ik kwam er net achter dat ik mijn OV samen met wat afschriften vrijdag in de bus heb gegooid. Wat nu

Maar verder het is lekker weer buiten
  † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 10:38:10 #101
43556 miss_dynastie
pi_37480414
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:34 schreef ymme het volgende:
En ik kwam er net achter dat ik mijn OV samen met wat afschriften vrijdag in de bus heb gegooid. Wat nu
Nu moet je een nieuwe aanvragen. Zitten wel kosten aan, dacht ik.
pi_37480489
Hoe vraag ik een nieuwe aan. Op de site van IB-groep kan ik hierover niets vinden.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:42:48 #103
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37480553
He bedankt.
pi_37480643
Heb je hem bij de bank in de bus gegooid?

Dan kan je toch eerst even de bank bellen om te vragen of ze hem misschien gevonden hebben? Er moet toch iemand zijn die die bus leegmaakt?
pi_37480781
In het dorp heb ik het op de bus gegooid.
Mijn moeder is nu aan het rondbelle. Ik kan alleen maar hoesten en praten is niet erg duidelijk te verstaan.
pi_37480854
afschriften in de brievenbus

Ik deed die altijd bij de bank in de bus Nu doe ik alles via internetbankieren.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:57:05 #108
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37480916
Sommige banken hebben portvrije postenvelopen voor overschrijvingen (o.a. ABN geloof ik). Eerste keer dat ik vriendje die dingen in een brievenbus zag gooien was ik ook erg verbaasd
pi_37481488
Oké

Ik zit bij de Rabobank en vriendje ook, vandaar
pi_37481537
Mijn moeder heeft gebeld. Maar het is niet te achterhalen.
Morgen dus maar ff naar het postkantoor, poltiebureau en weer terug naar het politiebureau.
1 voordeel mijn ouders gaan mijn volgende week naar school brengen en ophalen. Is goedkoper dan trein/bus betalen.:D
pi_37481727
Zo ik ga even verse sinasappelsap maken.
Nu ik ziek ben moet ik mij heel alleen zelf vertroetelen.;)
pi_37481927
Je lichaam komt in spaarstand als je onder de 1200kcal per dag eet (vrouwen) of 1800kcal per dag eet (mannen). Dus je moet zeker zien dat je daar boven blijft

Bij mij gaat het nog goed, ik ga wel traag gewicht kwijt maar er komt al zeker niets meer terug bij en heb tot nu toe nog geen enkele vreetbui gehad en dat na al meer dan 1 maand gezonder te leven
pi_37482652
Bij mij gaat het momenteel ook weer goed.

Mijn gewicht was vanmorgen 84,7, de laatste keer dat ik daar onder zat is aug/sep 2005 geweest, dus dat is op zich gunstig

Maar ik zit nog steeds 8,8 kg boven mijn allerlaagste gewicht in sep 2004 (75,9), dus daar werk ik nu nog aan
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:57:23 #114
105850 Fuente
mamamuts
pi_37482844
Hier gaat het ook lekker.
Ben toch weer volgens WW begonnen (cd-rom) en het gaat tot nu toe lekker!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37482909
Ik vind dat punten tellen veel te vermoeiend
In de tijd dat ik bij de WW zat (en dus zo'n 24 kilo ben afgevallen) vond ik het goed te doen, maar nu heb ik daar echt geen zin meer in. Ik ben een maand geleden ook begonnen met calorieen te tellen via overgewicht.nl, maar heb dat maar 2 dagen volgehouden Ik heb het idee dat het zo ook wel lukt
  dinsdag 2 mei 2006 @ 12:10:01 #116
105850 Fuente
mamamuts
pi_37483299
Ik voer het in op de CD-rom, da's nog wel te doen (gewoon aan het eind van de dag). Maar tellen heb ik ook geen zin in
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37483338
Mja, ik heb zelfs geen zin meer in invoeren

Na tweeenhalf jaar lijnen weet ik wel zo'n beetje wat ik wel en niet moet doen
pi_37489573
Na een tijdje punten tellen en zo weet je idd wel zo'n beetje wat je wel en wat je moet doen en als je dat eet dat je dan het andere niet moet eten. Ik eet na het warm eten nooit meer toetje omdat ik dan savonds bij de tv geen 2 crackers met sandwitchspread kan eten en dat vind ik zo lekker.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:19:39 #119
123472 frietenmanToon
ik bak friet
pi_37489589
Hoezo dieet?
Lekker genieten van mijn heerlijke frieten.

[ Bericht 1% gewijzigd door frietenmanToon op 02-05-2006 17:19:54 (dyslexieverbetering) ]
Als het niet hard genoeg is gebakken zeg het en ik bak het harder.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:01:04 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_37490472
Een dieet wil nog niet zeggen dat je geen patat mag hebben.

Wel is het handig dat het in goed vet gebakken is en dat je het niet te vaak eet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')