abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37495303
weet iemand hoeveel calorieen je per dag moet binnen krijgen? Of waar k dat kan uitrekenen?
pi_37495753
www.overgewicht.nl
Dan de eet en beweegwijzer invullen, moet je je ff registreren
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37495975
Ow. Isa... Jammer joh! Je was net zo lekker bezig! Maar ik weet dat je het wel kunt

En ik baal verschrikkelijk!
Ik viel vanmiddag op mijn knie (ja ik ben dom, ik weet het)
Knie: zeer, maar geen wond oid, meer alsof hjij mooi blauw gaat worden.
Koelen, beter kijken. Hey, er zit in de buurt van mijn knieschijf een stukje knie los!
Dus ik: dokter bellen. Dokter kent me redelijk goed en stuurde me meteen door naar de eerste hulp. Na twee uur wachten werd ik opgehaald, eerst keek een co even naar de knie, daarna moest ik een kwartiertje wachten en werd opgehaald voor röntgenfoto's.
Samenvatting: er zit inderdaad iets los in mijn knie (stukje van 2 bij 2 CM) maar het is geen bot. Ze weten ook niet wat het wel is. Hier heb je een drukverband (waarom?? geen zwelling oid, wat moet ik dan met drukverband. doet alleen maar pijn met zo'n los stukje) mag er over twee dagen wel weer af. Als het over twee weken nog zeer doet, ga je maar naar je huisarts.

Met andere woorden: er zit iets los in je knie, wij laten er géén arts naar kijken, wij doen er helemaal niets aan, want het is geen bot. Red je er maar mee
pi_37495983
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:39 schreef teigan het volgende:
www.overgewicht.nl
Dan de eet en beweegwijzer invullen, moet je je ff registreren
thx... ik mag 1350 calorieen hebben
pi_37496663
freecell, jeetje wat raar zeg, sorry dat ik het zeg, het is ook net iets voor jou...

Kun je er nu dan wel op lopen of doet dat ook zeer?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37496695
En Isa, ik vond dat je zo goed bezig was, ik was er stikjaloers op....
Jammer dat het nu even zo minder gaat, zet even door, en probeer anders het eten uit te stellen, je kan wat meer gaan wandelen ofzo?

Of in Groningen komen skaten...
pi_37496906
Voor de groene thee drinkers: er is nu ook groene thee voor de Senseo. Met mint, heerlijk!!
Ik doe zelf het 40 punten dieet. Werkt goed, sinds februari al 10 kilo kwijt. En als ik een keertje over de schreef ga: een balansdagje!

http://www.woordvanhetjaar.nl/woord/2006/102.html
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:24:26 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37497051
Ik mag 1422 hebben volgens overgewicht.nl (als ik er vanuit ga dat ik in 12 maanden 15 kg wil afvallen). Ik kan niet alles vinden: heb vanavond een groentepakket door m'n macaroni geflikkerd, verder tomatensaus (maar je hebt drie soorten tomatensaus volgens overgewicht.nl?) en had er een vleesvervanger in, maar weet niet meer hoe dat heet. Van die kleine stukjes. Lijkt wel wat op gehakt. Geen tofu volgens mij.
Niet meer actief op Fok!
pi_37497149
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:10 schreef teigan het volgende:
freecell, jeetje wat raar zeg, sorry dat ik het zeg, het is ook net iets voor jou...

Kun je er nu dan wel op lopen of doet dat ook zeer?
Ik kan er prima op staan(en dus ook wel lopen), maar buigen doet behoorlijk zeer. Ik loop dus een beetje als een zeerover met een houten poot En ik heb last van dat drukverband wat op het losse stukje duwt.

En inderdaad, het is ook echt weer eens iets voor mij
pi_37497184
ik mag geloof ik iets van 2000 kcal hebben, maar ik stel mijn doelen ook best laag in...
maar ik zit er altijd wel onder..
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:39:22 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37497500
Ik at vandaag bij een vriendin. Zegt ze in de winkel: "Jij eet best wel veel toch?".
Wat een kutopmerking , want we hebben wel vaker samen gegeten en toen werd wel duidelijk dat zij meer eet dan ik. 'Dikke' mensen eten niet perse meer bij hun avondeten (ik niet in ieder geval), maar eten ongezonde dingen of snoepen teveel tussendoor.
Niet meer actief op Fok!
pi_37498657
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:39 schreef Viking84 het volgende:
'Dikke' mensen eten niet perse meer bij hun avondeten (ik niet in ieder geval), maar eten ongezonde dingen of snoepen teveel tussendoor.
Dat hoeft niet, het is meer een combinatie van factoren. Door verkeerd eten (te weinig, te veel, te ongezond, te veel tussendoortjes) en weinig bewegen kan je aankomen maar het kan ook met andere factoren zoals zwangerschap of medicijngebruik te maken hebben. Dus scheer "dikkerds" niet over een kam dus . Verder een idiote reactie van die vriendin zeg, volgende keer gewoon zeggen dat zij echt veel meer eet!

Freecell: da's vreemd zeg van je knie! Hopelijk gaat het snel over .

Ik ga met Isabeau meedoen met de meimaand balansmaand. Ik snoep weer veels te veel en waarom ik dat doe, ik heb geen flauw idee . Ik ga maar eens een dagboekje bijhouden (wat ik eik al moest doen maar goed, laks etc ) wanneer ik die eetbuien toch krijg...
pi_37498857
Ik heb vandaag geen chocola op. Goed he? =)

9.00 voor het sporten een dikke plak ontbijtkoek
9.15 - 10.15 body combat, ondertussen zo'n 350 ml. spa fruit appel&kiwi op (moet iets met enige energie zijn, want als ik alleen water heb voel ik me na 40 minuten verschrikkelijk slap en duizelig)
11.45 ontbijt allbran met soyamelk
12.10 - 21.15 werken
14.45 koffiepauze nog een kommetje allbran met soyamelk en twee bekertjes spa marie-henriette
17.30 een intermezzo hawaii (soort pizzaachtig broodje) en een bakje watermeloen
21.30 risotto met vleesprut met wortel, sla, komkommer en een bakje cantaloupe, 1 beker cola en 1 beker spa appel&kiwi
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:49:01 #139
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37498986
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik besef dat ik nu op een kritiek punt ben beland. "Vroeger" gaf ik er aan toe en gaf ik het lijnen op. Daarna voelde ik me zo'n mislukkeling dat ik het falen ging wegeten (slim hè) Maar ik ga er nu tegen vechten hoor, en ik ga winnen ook!! Zo! (gisteravond vlak voor het naar bed gaan nog snel een boterham met filet americain opgegeten, echt 5 minuten voor ik in bed ging liggen...)
Herkenbaar
En in dat doorzetten zit 't m er nu in. Ik ben juist dik geworden doordat ik mijzelf als een mislukkeling beschouwde na het eten van een koekje. Dan vrat ik mij helemaal vol uit frustratie.

Ik weet dan ook 1000% zeker dat ik nooit overgewicht zou hebben gehad als ik daarna gewoon weer op de oude gezonde voet verder was gegaan.
  woensdag 3 mei 2006 @ 07:50:43 #140
1762 YPPY
Yppiaans
pi_37501833
Wat raar dat ze je zomaar laten lopen freecell. Weet je wel zeker dat het stukje eerst vast zat? Misschien valt nu pas op dat het altijd al los was?

Wat goed Maeghan! Ziet er goed uit. Morgen weer een dag.

Dat valt best mee wat je op hebt Isabeau. Je bent er echt geen kilo's door aangekomen. Je gaat gewoon je energiename halen deze week en dan gaat het volgende week weer makkelijker. Niet opgeven!!!

Hopelijk helpt dat dagboekje Pandorah. Misschien komt het wel gewoon door het slechte weer dat je eetbuien krijgt en gaat het weer beter nu de zon weer gaat schijnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_37502160
Jaaaaaaaaaaaah gered 80,4 kilo

Dus volgens mijn afslankplan moet ik volgende week woensdag 79.2 kilo wegen! Daar ga ik voor!
pi_37502444
Ok gisteren goed gegeten, en het gaat vandaag alweer stukken beter
Vandaag wil ik een lekkere ovenschotel maken met spinazie. Maar nu heb ik in de koelkast een bekertje creme fraich staan, wat kan ik hiermee doen

Ik zat te denken, aan een eigengemaakte aardappelpuree, hiervan een laagje in de ovenschaal.
Daar spinazie (creme) overheen. En weer een laagje aardappelpuree etc. Maar wat te doen met de creme fraich. En misschien nog andere ideeen hier zo voor mijn ovenschotel.

Waar jullie natuurlijk uitgebreid verslag van krijgen vanavond als het gegeten is door ons
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:02:37 #143
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37502537
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 08:56 schreef ymme het volgende:
Ok gisteren goed gegeten, en het gaat vandaag alweer stukken beter
Vandaag wil ik een lekkere ovenschotel maken met spinazie. Maar nu heb ik in de koelkast een bekertje creme fraich staan, wat kan ik hiermee doen

Ik zat te denken, aan een eigengemaakte aardappelpuree, hiervan een laagje in de ovenschaal.
Daar spinazie (creme) overheen. En weer een laagje aardappelpuree etc. Maar wat te doen met de creme fraich. En misschien nog andere ideeen hier zo voor mijn ovenschotel.

Waar jullie natuurlijk uitgebreid verslag van krijgen vanavond als het gegeten is door ons
Pesto door de spinazie doen? En een blikje tonijn erbij? Dus laagje aardappelpuree, laagje spinazie (met pesto), laagje tonijn, laagje aardappelpuree... Heb alleen eigenlijk geen idee of dat ook lekker is met spinazie a la creme, heb altijd "gewone" spinazie. Klein beetje kaas over de bovenkant strooien en dan lekker de oven in.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_37502576
Klinkt lekker. Maar heb van dat alles niets in huis.
En wilde vandaag eigenlijk nog even niet de deur uitgaan (bijna helemaa beter maar nog niet helemaal).
pi_37503020
ik heb een lievelingsgerecht - Tonijnpasta

voor 3 a. 4 personen:

1 grote ui
2 of 3 courgettes (hangt van dikte + grootte af)
scheutje witte wijn
1 bekertje creme fraiche
1 blikje tonijn
peper & zout
pasta

Eerst uitje fruiten en courgette in blokjes van ca 1 cm snijden, deze na het fruiten doorheen roeren en een beetje zacht laten worden (niet tè zacht, want dan word het een smurrie - het moet wel een beetje knapperig blijven ). Scheutje wijn erdoor zodat het in de courgette kan trekken. Even laten sudderen en daarna de creme fraiche erdoor. Even doorroeren en laten staan. Als laatste de tonijn erdoor en nog een beetje witte wijn + peper & zout voor de smaak.
Heel simpel gerecht! En lekker Heb het een keer zonder witte wijn gegeten en dat was niet te eten.

't lekkerste is met groene pasta of 3 kleurenpasta aangezien de saus groen-wit is.

lekker smullen maar!!

Tonijn maakt niet uit of het op waterbasis is of op zonnebloemolie. Ik haal meestal op zonnebloemolie omdat die de helft goedkoper zijn (Lidl) en dat laat ik even een goed uurtje uitlekken in een vergiet. Werkt ook goed.
Als je erg gek bent op tonijn, kun je er ook 2 blikjes doorheen doen

woensdag 3 mei 2006 @ 09:31:18 #146
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37503026
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:05 schreef ymme het volgende:
Klinkt lekker. Maar heb van dat alles niets in huis.
En wilde vandaag eigenlijk nog even niet de deur uitgaan (bijna helemaa beter maar nog niet helemaal).
Beterschap dan nog! Wat heb je wel zo'n beetje in huis? Misschien kunnen we iets verzinnen met wat je in huis hebt?
Uitje fruiten (of wat prei ofzo) en dat mengen met de spinazie is misschien ook al lekker, en een beetje bouillonpoeder door de spinazie om er wat smaak aan te geven. En misschien wat vlees (of vleesvervanger) en bij? Bijvoorbeeld wat gehakt rul uitbakken (met ui en wat nasikruiden ) en dat ook als laagje er tussen leggen.

AnnekeM: dat gerecht klinkt erg lekker!! Heb alleen zelden wijn in huis, vriend en ik drinken het allebei niet. Misschien maar 'ns een klein flesje kopen voor 't koken.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:33:16 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_37503064
Hmm, mijn vaders bloeddruk is weer gigantisch gestegen. Kreeg vanochtend een mailtje dat hij het een stuk rustiger aan gaat doen.
Dat kwam wel een beetje rauw op mijn dak
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:34:21 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37503085
Nou ik ben naar de huisarts geweest voor een verwijsbrief voor een diëtiste. Bla bla verhaal dat ik meer moet bewegen enzo. Hij: "Maar dat wist je natuurlijk al". Ik: "Ja oud nieuws" .
Maar ik open net die brief en het is me niet helemaal duidelijk waar ik heen moet. Er staat 'Thuiszorg diëtiste' boven. Moet ik nu zelf een diëtiste opzoeken en die brief meenemen?

Ik wil trouwens ook een stepper kopen. Heeft iemand daar ervaringen mee? Doen of niet doen? Ik zie mezelf niet in de sportschool en de stepper was eigenlijk het enige apparaat wat me een beetje kon boeien (waar ik maw langer dan 5 minuten op kon )
Niet meer actief op Fok!
pi_37503098
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:31 schreef Levitation het volgende:

[..]

Beterschap dan nog! Wat heb je wel zo'n beetje in huis? Misschien kunnen we iets verzinnen met wat je in huis hebt?
Uitje fruiten (of wat prei ofzo) en dat mengen met de spinazie is misschien ook al lekker, en een beetje bouillonpoeder door de spinazie om er wat smaak aan te geven. En misschien wat vlees (of vleesvervanger) en bij? Bijvoorbeeld wat gehakt rul uitbakken (met ui en wat nasikruiden ) en dat ook als laagje er tussen leggen.
Gehakt... moet ik straks ff in de vriezer kijken.
Ei heb ik thuis. Ui ook.
Ik kijk dadelijk ff voordat ik dit topic volpost en het nog niet weet
pi_37503105
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:33 schreef Troel het volgende:
Hmm, mijn vaders bloeddruk is weer gigantisch gestegen. Kreeg vanochtend een mailtje dat hij het een stuk rustiger aan gaat doen.
Dat kwam wel een beetje rauw op mijn dak
He balen zeg.
voor jouw en je vader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')