abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38242914
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:48 schreef E-ratic het volgende:
Niks ze leven van die gel
pi_38244525
mijn fout zeker dat je zo traag bent
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_38244562
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:30 schreef E-ratic het volgende:
mijn fout zeker dat je zo traag bent
ja!
pi_38244683
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_38255782
Oke, bedankt.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_40130196
In dit topic ( mierenkoningin? ) geeft Luciferist de tip om nu uit te kijken naar loslopende koninginnen. Zo kun je een echte kolonie starten. Vrees alleen wel dat je bak snel te klein is.
  maandag 24 juli 2006 @ 13:13:31 #57
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_40130907
ja ze liepen hier na de onweersbui. ik heb er 2. mocht het lukken dan kan de andere wel op de post
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:36:48 #58
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_40931870
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
In dit topic ( mierenkoningin? ) geeft Luciferist de tip om nu uit te kijken naar loslopende koninginnen. Zo kun je een echte kolonie starten. Vrees alleen wel dat je bak snel te klein is.
Dat ding ik ook ja, en aangezien de bak geschikt is voor maximaal 20 mieren zie ik dat niet goed aflopen.
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
pi_42252190
ik heb vandaag ook een "Antworks" Gekocht

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mieren
Hier vind je een hoop info over mieren, en over de koninginnen maar volgens mij zorgt je groepje mieren zelf voor een koningin als er geen een is... misschien muteert er een ofzo.
tenminste.. dat concludeer ik uit deze zin van wikipedia:

"De koningin geeft vaak een speciaal feromoon af dat door het nest circuleert, doet ze dat niet, zullen de mieren nieuwe koninginnen beginnen te kweken wegens gebrek aan koningin."

Maar misschien hebben ze daar al een koningin voor nodig maarja
pi_42252322
Mijn mieren gingen vrij snel een grote orgie houden en soms vraag ik me af of ze nog wel leven, gaatjes voor ong 3/4 afgeplakt met een plakbandje zodat ze niet wegrennen.
4 gaatjes geprikt 2 Diep (3 cm) en 2 ondiep (1,5 cm)

13 gevangen buiten

8 succesvol geplaatst

1 ontsnapt op mysterieuze wijze
2 Gesneuvelt tijdens het plaatsen

2 Ontsnapt tijdens het plaatsen
  zaterdag 30 september 2006 @ 12:27:37 #61
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_42256538
Bij mij gaan de mieren steeds dood.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_42256947
Heb mijn antworks nu al maanden , en nog steeds heb ik het ding niet in gebruik. De mieren die ik op straat tegenkom heb ik elke keer het idee dat ze zodanig klein zijn, dat ze door het luchtgaatje kunnen escapen.

niet dat ik het ook eerst test ofzo
Alle mine.nu-domeinen werken weer o/
pi_42441392
M'n mieren zijn nu aan het doodgaan, ze hebben totaal niet gegraaft of gegeten.. tja eigen schuld dan he
ik ga binnenkort wel een paar mieren kopen bij de vogelkelder met koningin voor 5 euro
pi_42643071
Mensen,

Doe jezelf en de mieren een lol en koop mieren hier: http://www.antstore.net/
Je kan starters kitjes kopen, mieren collonies en queen's. Heb je iets meer eraan.
pi_45341684
Allrighty! Dit gaat m'n hobby worden!

keus genoeg op www.antstore.net, wel even wachten met bestellen tot ik me wat ingelezen heb...
Voor zover dat lukt tenminste, engels is duidelijk niet hun sterkste kant...

What beginners need!
quote:
1) Ants
For beginners it is the best to start with lasius niger or myrmica rubra (watch the informations to the species in the shop - translation comming soon: there will be an category: beginners).

2) Formicarium =Antfarms
There are many possiblities how to keept ants, first you must decide which way you want to choose - i´ll translate it on another post.

just look here to get some stimulations: http://www.ameisenshop.de/en/shop/pi1039264392.htm?categoryId=1

3) Nesting material
In this point the tastes disintegrate - I have made good experience with a sand-loam-composite because the whole substrat get more insensible against vibrations. Other favor fowling or humus soil...
pi_45357001
En raakt die gel niet someday op dan? Ik heb geen idee hoeveel gel erin zit ofzo hoor of hoe lang die houdbaar blijft.
pi_45361768
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:25 schreef Epocore het volgende:
En raakt die gel niet someday op dan? Ik heb geen idee hoeveel gel erin zit ofzo hoor of hoe lang die houdbaar blijft.
Die gel is rotzooi (lijkt de overheersende mening te zijn). Zal er bij mij alvast niet in komen.
  maandag 15 januari 2007 @ 09:13:25 #68
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45364616
Volgens mij is het de bedoeling om een net gepaarde koningin erin te plaatsen, niet werkers, die leven niet zolang en "structuur" onbreekt.
een net gepaarde koningin is die grote mier die zonder vleugels een gaatje aan het zoeken is.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
  maandag 15 januari 2007 @ 09:16:50 #69
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45364659
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 03:05 schreef Maxloader het volgende:
ik heb vandaag ook een "Antworks" Gekocht

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mieren
Hier vind je een hoop info over mieren, en over de koninginnen maar volgens mij zorgt je groepje mieren zelf voor een koningin als er geen een is... misschien muteert er een ofzo.
tenminste.. dat concludeer ik uit deze zin van wikipedia:

"De koningin geeft vaak een speciaal feromoon af dat door het nest circuleert, doet ze dat niet, zullen de mieren nieuwe koninginnen beginnen te kweken wegens gebrek aan koningin."

Maar misschien hebben ze daar al een koningin voor nodig maarja
Bestaande werkers kunnen niet "muteren" naar een nieuwe koningin. Dat kan alleen met larven.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_45366734
tvp, best interessant dit
Zo niet.. dan toch!
pi_45388627
terug vind porto's mieren
Alle mine.nu-domeinen werken weer o/
pi_45659716
Ik heb vandaag mijn Antworks Illuminated binnen gekregen! Nu maar eens kijken of ik ergens online mieren kan aankomen, heb geen zin om die beesten te gaan vangen en dat gaat ook niet lukken ook met deze fucking kou!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_45663963
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:28 schreef mrcool het volgende:
Ik heb vandaag mijn Antworks Illuminated binnen gekregen! Nu maar eens kijken of ik ergens online mieren kan aankomen, heb geen zin om die beesten te gaan vangen en dat gaat ook niet lukken ook met deze fucking kou!
De shop op www.antstore.net
Een koningin en 1-4 werkers heb je al voor 2.90¤
Shipping is wel minimum 10¤ (tot 1 kg)
pi_45675045
Ik heb eigenlijk geen koningin nodig, dan word het al snel te druk in die bak denk ik. Gewoon een stuk of 10 tot 15 werksters erin lijkt mij voldoende.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_45677337
Deze beesten schijnen te graven als gekken:

http://www.twr-trading.nl/N_art_740.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')