Dat ding ik ook ja, en aangezien de bak geschikt is voor maximaal 20 mieren zie ik dat niet goed aflopen.quote:Op maandag 24 juli 2006 12:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
In dit topic ( mierenkoningin? ) geeft Luciferist de tip om nu uit te kijken naar loslopende koninginnen. Zo kun je een echte kolonie starten. Vrees alleen wel dat je bak snel te klein is.
quote:1) Ants
For beginners it is the best to start with lasius niger or myrmica rubra (watch the informations to the species in the shop - translation comming soon: there will be an category: beginners).
2) Formicarium =Antfarms
There are many possiblities how to keept ants, first you must decide which way you want to choose - i´ll translate it on another post.
just look here to get some stimulations: http://www.ameisenshop.de/en/shop/pi1039264392.htm?categoryId=1
3) Nesting material
In this point the tastes disintegrate - I have made good experience with a sand-loam-composite because the whole substrat get more insensible against vibrations. Other favor fowling or humus soil...
Die gel is rotzooi (lijkt de overheersende mening te zijn). Zal er bij mij alvast niet in komen.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:25 schreef Epocore het volgende:
En raakt die gel niet someday op dan? Ik heb geen idee hoeveel gel erin zit ofzo hoor of hoe lang die houdbaar blijft.
Bestaande werkers kunnen niet "muteren" naar een nieuwe koningin. Dat kan alleen met larven.quote:Op zaterdag 30 september 2006 03:05 schreef Maxloader het volgende:
ik heb vandaag ook een "Antworks" Gekocht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mieren
Hier vind je een hoop info over mieren, en over de koninginnen maar volgens mij zorgt je groepje mieren zelf voor een koningin als er geen een is... misschien muteert er een ofzo.
tenminste.. dat concludeer ik uit deze zin van wikipedia:
"De koningin geeft vaak een speciaal feromoon af dat door het nest circuleert, doet ze dat niet, zullen de mieren nieuwe koninginnen beginnen te kweken wegens gebrek aan koningin."
Maar misschien hebben ze daar al een koningin voor nodig maarja![]()
De shop op www.antstore.netquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:28 schreef mrcool het volgende:
Ik heb vandaag mijn Antworks Illuminated binnen gekregen!Nu maar eens kijken of ik ergens online mieren kan aankomen, heb geen zin om die beesten te gaan vangen en dat gaat ook niet lukken ook met deze fucking kou!
de titel ookquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:50 schreef mrcool het volgende:
Deze beesten schijnen te graven als gekken:
http://www.twr-trading.nl/N_art_740.html
quote:fire ant queen may lay 100 eggs per hour, around the clock, and an African driver ant queen lays 3 million to 4 million eggs per month.
Maar dan heb je ook wel reuzenmieren! In het vorige deel staat dat deze beestjes tenminste weten hoe ze moeten graven en niet zo godvers lui zijn als die mieren die je op straat aantreft. Alleen kan ik ze nu nog niet bestellen omdat ze niet bezorgen onder de 10 graden celsius.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:35 schreef Markster het volgende:
1 euro per mier! Die gasten zijn gek
Daar betaal je:quote:Camponotus belongs to the biggest ants in europe. Very fortified; could with one bit decapitate formica-ants. They attak humans only by nestdisruption. Shows aktivity by day and night (diurnal and nocturnal). They build nests preferably under wood or stones. A radiant heating should heat sometimes a stone or an angle of the antfarm.
Koninginnen met vleugels hebben nog niet gepaard!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:59 schreef Mrln het volgende:
ik heb er zelfs 2 koninginnen inzitten![]()
ik heb ze ook op de afgelopen zwarte vrijdag gevangen, de helft van 40 zijn actief, de andere zitten er werkloos bij als een groepje hangmieren, viel me op dat de koninginnen goed worden verzorgd door de kleintjes.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
tip: je moet de tunnels een stukje (0.5 cm) voorboren, stimuleert beter tot graven.![]()
Bedenk ook dat onze mieren (Lasius Niger) slechts 1 koningin tolereren, zodra de eerste werkmieren ontpoppen zullen de koninginnen vechten tot er slechts 1 over is.quote:Once the queen has landed she use her middle and hinds legs to "unhook" her 2 pairs of wings, this will be discarded on the ground and forgotten about. The reason why the queens do this is that the wings are of no use anymore.
Uiteraard!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:50 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Wow Robier, zit er echt super uit!Straks foto's van de tunneltjes enzo? ;D
owwwquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:21 schreef Robier het volgende:
[..]
Koninginnen met vleugels hebben nog niet gepaard!
Zie:
http://www.antnest.co.uk/creation.html
[..]
Bedenk ook dat onze mieren (Lasius Niger) slechts 1 koningin tolereren, zodra de eerste werkmieren ontpoppen zullen de koninginnen vechten tot er slechts 1 over is.
btw, hoe herken je een mannetjes mier ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:12 schreef Robier het volgende:
[..]
Morgen zou het weer erg warm worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |